Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει εκτιναχθεί στα ύψη και δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν «παρκάρει» τα αυτοκίνητά τους, κάνοντας χρήση είτε των Μ.Μ.Μ. είτε του ποδηλάτου τους, που είχαν ξεχασμένο σε κάποια αποθήκη.
Με 1,5+ ευρώ το λίτρο, η Ελλάδα είναι η δεύτερη πιο ακριβή χώρα μετά την Ολλανδία, με αποτέλεσμα χιλιάδες οδηγοί να έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, αναζητώντας λύσεις στο μείζον αυτό πρόβλημα. Μία από αυτές είναι το υγραέριο, για το οποίο γίνεται λόγος ολοένα και περισσότερο τους τελευταίους μήνες.
Τιμή σχεδόν στο 1/3…
Αιτία - τι άλλο; - η χαμηλή του τιμή, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει σχεδόν στο 1/3 της τιμής της αμόλυβδης. Έτσι, εκατοντάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συρρέουν σε εταιρείες που κάνουν μετατροπές από βενζίνη σε υγραέριο, με σκοπό να μειώσουν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα έξοδα μετακίνησης. Αυτό είναι πολύ εύκολο να το καταλάβει κανείς, αν ρίξει μία ματιά στην τιμή του υγραερίου, το οποίο πωλείται από 0,60 έως 0,65 ευρώ το λίτρο, σε αντίθεση με τη τιμή της βενζίνης που ξεπερνά συνήθως το 1,5 ευρώ.
Εδώ να κάνουμε και μία παρένθεση, λύνοντας απορίες σχετικά με την τιμή του υγραερίου, η οποία «κλειδώνει» και δεν αλλάζει για τρία χρόνια. Αυτό σημαίνει και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, πως μέχρι το 2013 δεν θα υπάρξουν αλλαγές στην τιμή του!
Από 1.000 ευρώ η μετατροπή
Για να προχωρήσει ένας ιδιοκτήτης σε μία τέτοια μετατροπή, το μόνο που χρειάζεται είναι ένα… ραντεβού με μία από τις δεκάδες, πλέον, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό. Το κόστος μετατροπής ξεκινά από τα 1.000 και φτάνει τα 3.000 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Η μετατροπή είναι 100% ασφαλής και αυτό διότι υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας που, σε περίπτωση διαρροής, σφραγίζει το σύστημα.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ιπποδύναμη του οχήματος δεν ελαττώνεται, αν η μετατροπή που κάνουμε ακολουθεί σύγχρονες προδιαγραφές. Από εκεί και πέρα το όχημα που «καίει» υγραέριο μπορεί να κινηθεί όχι μόνο με αυτό το καύσιμο αλλά και με βενζίνη. Δηλαδή, αν μας τελειώσει το υγραέριο, αυτομάτως το σύστημα μας γυρίζει σε κατάσταση κατά την οποία ο κινητήρας «καίει» βενζίνη. Σημαντικό, επίσης, στοιχείο είναι αυτό που αφορά στις εκπομπές ρύπων CO2, οι οποίες μειώνονται σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με έναν κινητήρα που χρησιμοποιεί βενζίνη.
Αναμονή 6 μηνών
Με όλα αυτά τα στοιχεία και φυσικά με το κόστος χρήσης να πέφτει σημαντικά, έχουν δημιουργηθεί… ουρές στις αντιπροσωπείες που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι του υγραερίου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στη zougla.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ζιάκας Α.Ε., Σωτήρης Ζιάκας: «Μπορεί κανείς να περιμένει από 1 έως 6 μήνες, αφού η ζήτηση είναι τεράστια». Επίσης, ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που τόνισε στη zougla.gr ο Απόστολος Λυμνιάτης, διευθυντής πωλήσεων εταιρείας που δραστηριοποιείται στον χώρο, είναι η προσοχή που θα πρέπει να επιδείξουν όσοι πάρουν την απόφαση αυτή και αφορά στην εγγύηση αλλά και στις προδιαγραφές: «Η μετατροπή αυτή συνοδεύεται με πιστοποιητικά που συμφωνούν με τη νομοθεσία της χώρας μας».
Τι είναι το… LPG
Τέλος, να σημειώσουμε ότι το υγραέριο γνωστό και ως LPG (Liquefied Petroleum Gas) είναι ένα αέριο με θερμαντική ικανότητα, που υγροποιείται σε υψηλή πίεση. Αποτελείται, κυρίως, από βουτάνιο και προπάνιο, που είναι αέρια που προέρχονται κυρίως από πετρελαιοπηγές ή πηγές φυσικών αερίων.
Παραδείγματα
Βενζινοκίνητο όχημα με κατανάλωση 8λτ/100 χλμ. και 15.000 χλμ. τον χρόνο
Κατανάλωση ανά έτος σε βενζίνη με τιμή 1.5 ευρώ/λίτρο: 1.800 ευρώ
Κατανάλωση ανά έτος σε υγραέριο με τιμή 0.60 ευρώ/λίτρο: 720 ευρώ
ΚΕΡΔΟΣ: 1.080 ευρώ
Βενζινοκίνητο όχημα με κατανάλωση 8λτ/100 χλμ. και 20.000 χλμ. τον χρόνο
Κατανάλωση ανά έτος σε βενζίνη με τιμή 1.5 €/λίτρο: 2.400 ευρώ
Κατανάλωση ανά έτος σε υγραέριο με τιμή 0.60 €/λίτρο: 960 ευρώ
ΚΕΡΔΟΣ: 1.440 ευρώ
Βενζινοκίνητο όχημα με κατανάλωση 11λτ/100 χλμ. και 20.000 χλμ. τον χρόνο
Κατανάλωση ανά έτος σε βενζίνη με τιμή 1.5 €/λίτρο: 3.300 ευρώ
Κατανάλωση ανά έτος σε υγραέριο με τιμή 0.60 €/λίτρο: 1.320 ευρώ
ΚΕΡΔΟΣ: 1.980 ευρώ
ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΜΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΤΤΙΚΗ
8ο χλμ. Βάρης-Κορωπίου ΚΟΡΩΠΙ
Περιοχή Αεροδρομίου δίπλα από το κατάστημα ΙΚΕΑ ΣΠΑΤΑ
Αγ. Αννης 46 ΑΓ. ΙΩΑΝ. ΡΕΝΤΗΣ
Δεκελείας 108 ΑΧΑΡΝΑΙ (ΜΕΝΙΔΙ)
Αλ. Παναγούλη 39 ΧΑΛΑΝΔΡΙ
2ο χλμ. Παιανίας- Μαρκοπούλου ΚΟΡΩΠΙ
Αεροπορίας 6 ΑΛΙΜΟΣ
Μαρκόνι 17 ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ
Λ. Μαραθώνος 150 ΓΕΡΑΚΑΣ
Δαβάκη 16&Πολυκράτη (Λαχαναγορά) ΜΟΣΧΑΤΟ
Κ. Παλαμά 144 ΚΑΜΑΤΕΡΟ
Π. Ράλλη 99-101 ΑΓ. ΙΩΑΝ. ΡΕΝΤΗΣ
Ναυπλίου 36 ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
Πειραιώς& Κοντόνη 27 ΜΟΣΧΑΤΟ
Λασκαράτου 7 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Λεωφ. Μαρκοπούλου 26 ΚΟΡΩΠΙ
Π. Ράλλη 44 ΑΙΓΑΛΕΩ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Γρεβενά
Κόμβος Εγνατίας - 'Εξοδος Γρεβενών ΓΡΕΒΕΝΑ
Δράμα
Τέρμα Χρυσοβέργη ΔΡΑΜΑ
Θεσσαλονίκη
Κόμβος αεροδρομίου (έναντι ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)
Έναντι HYATT ΘΕΡΜΗ
Τέρμα οδ. Γιαννιτσών ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ποσειδώνος (όπισθεν Μηχανοστασίου ΟΑΣΘ) ΦΟΙΝΙΚΑΣ
Κόμβος Δερβενίου έναντι εγκαταστάσεων ΤΙΤΑΝ
Κατερίνη
55ο χλμ. Θεσ/νίκης-Αθηνών ΣΕΑ Κορινού-Κατερίνη
447ο χλμ Αθηνών- Θεσ/νίκης ΣΕΑ Κορινού-Κατερίνη
ΘΡΑΚΗ
Αλεξανδρούπολη
12ο Χιλ. Αλεξανδρούπολης - Φερών (μετά το αεροδρόμιο δεξιά προς Φέρες)
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Λάρισα
3ο χλμ. Λαρίσης Αθηνών (έναντι ΕΛΠΑ) ΛΑΡΙΣΑ
7ο χλμ. Λαρίσης - Βόλου ΛΑΡΙΣΑ
Βόλος
7ο χλμ. Εθν. Οδού Βόλου - Λάρισας Διμηνιό - ΒΟΛΟΣ
Θήβα
3o χλμ οδ. Θηβών-Μουρικίου (έξοδος Θηβών) ΘΗΒΑ
ΗΠΕΙΡΟΣ
Ιωάννινα
5o χλμ Ιωαννίνων -Αθηνών ΙΩΑΝΝΙΝΑ
1ο χλμ Κατσικάς-Καστρίτσας ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Πρέβεζα
Ε.Ο Πρέβεζας-Λούρου- ΝΕΑ ΣΙΝΩΠΗ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Τρίπολη
Παράπλευρη Ν.Ε.Ο ΤΡΙΠΟΛΗΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ -ΓΟΡΔΟΝΙΑ
ΚΡΗΤΗ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
3 χλμ. Κόμβος βιολογικού
Ηρακλείου-Μοιρών 97
ΧANIA
Γαλατάς
Με 1,5+ ευρώ το λίτρο, η Ελλάδα είναι η δεύτερη πιο ακριβή χώρα μετά την Ολλανδία, με αποτέλεσμα χιλιάδες οδηγοί να έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, αναζητώντας λύσεις στο μείζον αυτό πρόβλημα. Μία από αυτές είναι το υγραέριο, για το οποίο γίνεται λόγος ολοένα και περισσότερο τους τελευταίους μήνες.
Τιμή σχεδόν στο 1/3…
Αιτία - τι άλλο; - η χαμηλή του τιμή, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει σχεδόν στο 1/3 της τιμής της αμόλυβδης. Έτσι, εκατοντάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συρρέουν σε εταιρείες που κάνουν μετατροπές από βενζίνη σε υγραέριο, με σκοπό να μειώσουν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα έξοδα μετακίνησης. Αυτό είναι πολύ εύκολο να το καταλάβει κανείς, αν ρίξει μία ματιά στην τιμή του υγραερίου, το οποίο πωλείται από 0,60 έως 0,65 ευρώ το λίτρο, σε αντίθεση με τη τιμή της βενζίνης που ξεπερνά συνήθως το 1,5 ευρώ.
Εδώ να κάνουμε και μία παρένθεση, λύνοντας απορίες σχετικά με την τιμή του υγραερίου, η οποία «κλειδώνει» και δεν αλλάζει για τρία χρόνια. Αυτό σημαίνει και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, πως μέχρι το 2013 δεν θα υπάρξουν αλλαγές στην τιμή του!
Από 1.000 ευρώ η μετατροπή
Για να προχωρήσει ένας ιδιοκτήτης σε μία τέτοια μετατροπή, το μόνο που χρειάζεται είναι ένα… ραντεβού με μία από τις δεκάδες, πλέον, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό. Το κόστος μετατροπής ξεκινά από τα 1.000 και φτάνει τα 3.000 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Η μετατροπή είναι 100% ασφαλής και αυτό διότι υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας που, σε περίπτωση διαρροής, σφραγίζει το σύστημα.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ιπποδύναμη του οχήματος δεν ελαττώνεται, αν η μετατροπή που κάνουμε ακολουθεί σύγχρονες προδιαγραφές. Από εκεί και πέρα το όχημα που «καίει» υγραέριο μπορεί να κινηθεί όχι μόνο με αυτό το καύσιμο αλλά και με βενζίνη. Δηλαδή, αν μας τελειώσει το υγραέριο, αυτομάτως το σύστημα μας γυρίζει σε κατάσταση κατά την οποία ο κινητήρας «καίει» βενζίνη. Σημαντικό, επίσης, στοιχείο είναι αυτό που αφορά στις εκπομπές ρύπων CO2, οι οποίες μειώνονται σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με έναν κινητήρα που χρησιμοποιεί βενζίνη.
Αναμονή 6 μηνών
Με όλα αυτά τα στοιχεία και φυσικά με το κόστος χρήσης να πέφτει σημαντικά, έχουν δημιουργηθεί… ουρές στις αντιπροσωπείες που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι του υγραερίου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στη zougla.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ζιάκας Α.Ε., Σωτήρης Ζιάκας: «Μπορεί κανείς να περιμένει από 1 έως 6 μήνες, αφού η ζήτηση είναι τεράστια». Επίσης, ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που τόνισε στη zougla.gr ο Απόστολος Λυμνιάτης, διευθυντής πωλήσεων εταιρείας που δραστηριοποιείται στον χώρο, είναι η προσοχή που θα πρέπει να επιδείξουν όσοι πάρουν την απόφαση αυτή και αφορά στην εγγύηση αλλά και στις προδιαγραφές: «Η μετατροπή αυτή συνοδεύεται με πιστοποιητικά που συμφωνούν με τη νομοθεσία της χώρας μας».
Τι είναι το… LPG
Τέλος, να σημειώσουμε ότι το υγραέριο γνωστό και ως LPG (Liquefied Petroleum Gas) είναι ένα αέριο με θερμαντική ικανότητα, που υγροποιείται σε υψηλή πίεση. Αποτελείται, κυρίως, από βουτάνιο και προπάνιο, που είναι αέρια που προέρχονται κυρίως από πετρελαιοπηγές ή πηγές φυσικών αερίων.
Παραδείγματα
Βενζινοκίνητο όχημα με κατανάλωση 8λτ/100 χλμ. και 15.000 χλμ. τον χρόνο
Κατανάλωση ανά έτος σε βενζίνη με τιμή 1.5 ευρώ/λίτρο: 1.800 ευρώ
Κατανάλωση ανά έτος σε υγραέριο με τιμή 0.60 ευρώ/λίτρο: 720 ευρώ
ΚΕΡΔΟΣ: 1.080 ευρώ
Βενζινοκίνητο όχημα με κατανάλωση 8λτ/100 χλμ. και 20.000 χλμ. τον χρόνο
Κατανάλωση ανά έτος σε βενζίνη με τιμή 1.5 €/λίτρο: 2.400 ευρώ
Κατανάλωση ανά έτος σε υγραέριο με τιμή 0.60 €/λίτρο: 960 ευρώ
ΚΕΡΔΟΣ: 1.440 ευρώ
Βενζινοκίνητο όχημα με κατανάλωση 11λτ/100 χλμ. και 20.000 χλμ. τον χρόνο
Κατανάλωση ανά έτος σε βενζίνη με τιμή 1.5 €/λίτρο: 3.300 ευρώ
Κατανάλωση ανά έτος σε υγραέριο με τιμή 0.60 €/λίτρο: 1.320 ευρώ
ΚΕΡΔΟΣ: 1.980 ευρώ
ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΜΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΤΤΙΚΗ
8ο χλμ. Βάρης-Κορωπίου ΚΟΡΩΠΙ
Περιοχή Αεροδρομίου δίπλα από το κατάστημα ΙΚΕΑ ΣΠΑΤΑ
Αγ. Αννης 46 ΑΓ. ΙΩΑΝ. ΡΕΝΤΗΣ
Δεκελείας 108 ΑΧΑΡΝΑΙ (ΜΕΝΙΔΙ)
Αλ. Παναγούλη 39 ΧΑΛΑΝΔΡΙ
2ο χλμ. Παιανίας- Μαρκοπούλου ΚΟΡΩΠΙ
Αεροπορίας 6 ΑΛΙΜΟΣ
Μαρκόνι 17 ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ
Λ. Μαραθώνος 150 ΓΕΡΑΚΑΣ
Δαβάκη 16&Πολυκράτη (Λαχαναγορά) ΜΟΣΧΑΤΟ
Κ. Παλαμά 144 ΚΑΜΑΤΕΡΟ
Π. Ράλλη 99-101 ΑΓ. ΙΩΑΝ. ΡΕΝΤΗΣ
Ναυπλίου 36 ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
Πειραιώς& Κοντόνη 27 ΜΟΣΧΑΤΟ
Λασκαράτου 7 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Λεωφ. Μαρκοπούλου 26 ΚΟΡΩΠΙ
Π. Ράλλη 44 ΑΙΓΑΛΕΩ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Γρεβενά
Κόμβος Εγνατίας - 'Εξοδος Γρεβενών ΓΡΕΒΕΝΑ
Δράμα
Τέρμα Χρυσοβέργη ΔΡΑΜΑ
Θεσσαλονίκη
Κόμβος αεροδρομίου (έναντι ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)
Έναντι HYATT ΘΕΡΜΗ
Τέρμα οδ. Γιαννιτσών ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ποσειδώνος (όπισθεν Μηχανοστασίου ΟΑΣΘ) ΦΟΙΝΙΚΑΣ
Κόμβος Δερβενίου έναντι εγκαταστάσεων ΤΙΤΑΝ
Κατερίνη
55ο χλμ. Θεσ/νίκης-Αθηνών ΣΕΑ Κορινού-Κατερίνη
447ο χλμ Αθηνών- Θεσ/νίκης ΣΕΑ Κορινού-Κατερίνη
ΘΡΑΚΗ
Αλεξανδρούπολη
12ο Χιλ. Αλεξανδρούπολης - Φερών (μετά το αεροδρόμιο δεξιά προς Φέρες)
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Λάρισα
3ο χλμ. Λαρίσης Αθηνών (έναντι ΕΛΠΑ) ΛΑΡΙΣΑ
7ο χλμ. Λαρίσης - Βόλου ΛΑΡΙΣΑ
Βόλος
7ο χλμ. Εθν. Οδού Βόλου - Λάρισας Διμηνιό - ΒΟΛΟΣ
Θήβα
3o χλμ οδ. Θηβών-Μουρικίου (έξοδος Θηβών) ΘΗΒΑ
ΗΠΕΙΡΟΣ
Ιωάννινα
5o χλμ Ιωαννίνων -Αθηνών ΙΩΑΝΝΙΝΑ
1ο χλμ Κατσικάς-Καστρίτσας ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Πρέβεζα
Ε.Ο Πρέβεζας-Λούρου- ΝΕΑ ΣΙΝΩΠΗ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Τρίπολη
Παράπλευρη Ν.Ε.Ο ΤΡΙΠΟΛΗΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ -ΓΟΡΔΟΝΙΑ
ΚΡΗΤΗ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
3 χλμ. Κόμβος βιολογικού
Ηρακλείου-Μοιρών 97
ΧANIA
Γαλατάς