βάζω και αυτό εδώ που εξηγεί τις διαφορές Uber X - Uber Taxi - Taxi σκετο
Γιατί η Uber… έχασε το ταξί για την Ελλάδα
«Ελπίζουμε να συνεργαστούμε με όλους τους σχετικούς φορείς στη χώρα, ώστε να μπορέσουμε να βρούμε ένα τρόπο να δώσουμε τη δυνατότητα στους Έλληνες να απολαύσουν τα οφέλη των σύγχρονων τεχνολογιών», αναφέρει
Γράφει ο Κώστας Ντελέζος
Την υπηρεσία uberX που παρείχε στην Αθήνα από τον Σεπτέμβριο του 2015, μεταφέροντας συνολικά περίπου 450.000 επιβάτες, αναστέλλει από την ερχόμενη Τρίτη η εταιρεία Uber.
Πρόκειται για υπηρεσία που προσέφεραν ιδιώτες οδηγοί (και όχι οδηγοί ταξί), οι οποίοι προσλαμβάνονταν από αδειοδοτημένες εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων και συνεργάζονταν με την Uber, μεταφέροντας τους πελάτες στον τελικό τους προορισμό μέσω της εφαρμογής uberΧ.
Όπως ανακοίνωσε η Uber, «το νέο νομοθετικό πλαίσιο που ψηφίστηκε πρόσφατα, περιλαμβάνει διατάξεις που επηρεάζουν τις υπηρεσίες ridesharing». Η εταιρεία αναφέρει ότι «θα αξιολογήσει εάν και πώς θα μπορεί να λειτουργήσει με αυτό το νέο πλαίσιο», ανακοινώνοντας την αναστολή της uberX, «μέχρι να βρεθεί μία κατάλληλη λύση».
«Ελπίζουμε να συνεργαστούμε με όλους τους σχετικούς φορείς στη χώρα, ώστε να μπορέσουμε να βρούμε ένα τρόπο να δώσουμε τη δυνατότητα στους Έλληνες να απολαύσουν τα οφέλη των σύγχρονων τεχνολογιών όπως της Uber», αναφέρει η εταιρεία που δραστηριοποιείται σε 600 πόλεις σε 65 χώρες.
Παράλληλα, οι επικεφαλής της Uber δηλώνουν «αποφασισμένοι να συνεισφέρουμε στην Ελλάδα και θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε την υπηρεσία uberTAXI στην Αθήνα». Τις επόμενες μέρες, προσθέτουν, «θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να στηρίξουμε τους συνεργάτες και τους οδηγούς που βασίστηκαν στην εφαρμογή μας κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων».Στην Ελλάδα, η στρατηγική της Uber είχε ως στόχο να εδραιωθεί αρχικά στην Αθήνα, την οποία και ενέταξε στο δίκτυο των προορισμών της το 2014, προσφέροντας υπηρεσίες κυρίως σε τουρίστες και τουριστικές επιχειρήσεις.
Πληροφορίες από το χώρο των επιβατικών Μεταφορών αναφέρουν ότι
το 80% των τουριστών και κυρίως των Αμερικανών, που έρχονται για διακοπές στην Ελλάδα και είναι πελάτες της Uber, χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της και στη χώρα μας.
Αρχικά στην Αθήνα, η Uber ξεκίνησε μόνο με την υπηρεσία uberTAXI, συνεργαζόμενη με επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Το κόμιστρο για τη μεταφορά με τα οχήματα της Uber ακολουθούσε το τιμολόγιο που ορίζεται από το υπουργείο Μεταφορών για τα Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα. Από τον Σεπτέμβριο του 2015 ξεκίνησε το UBERX, όπου ιδιώτες οδηγοί (όχι οδηγοί ταξί) προσλαμβάνονται από αδειοδοτημένες εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων που συνεργάζονται με την Uber ή διαθέτουν άδεια ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό και μεταφέρουν τους πελάτες στον τελικό τους προορισμό, πάλι μέσω της εφαρμογής. Ο αριθμός των συνεργαζόμενων με την Uber οδηγών ταξί και ενοικιαζόμενων Ι.Χ, παραμένει άγνωστος μέχρι σήμερα.
Το Ευρωδικαστήριο
Υπενθυμίζεται, ότι το Ευρωδικαστήριο, μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο, έπειτα από προσφυγή Ισπανών επαγγελματιών ταξί, αποφάσισε πως «η λειτουργία της Uber δεν περιορίζεται απλώς στην υπηρεσία διαμεσολάβησης, η οποία συνίσταται στη διευκόλυνση -μέσω εφαρμογής για “έξυπνα” τηλέφωνα- της επικοινωνίας μεταξύ ενός μη επαγγελματία οδηγού που χρησιμοποιεί δικό του όχημα και ενός ατόμου που επιθυμεί να μετακινηθεί εντός πόλης».
Αντίθετα, απεφάνθη, ότι «ο πάροχος της υπηρεσίας διαμεσολάβησης δημιουργεί ταυτόχρονα μια προσφορά υπηρεσιών αστικής μεταφοράς, την οποία όχι μόνον καθιστά προσβάσιμη μέσω εργαλείων πληροφορικής, αλλά και οργανώνει ως προς τη γενική της λειτουργία, υπέρ των προσώπων που προτίθενται να κάνουν χρήση της εν λόγω προσφοράς, προκειμένου να μετακινηθούν εντός της πόλης».
Έτσι, το Δικαστήριο έκρινε ότι «ο διαμεσολαβητικός ρόλος της Uber πρέπει να θεωρηθεί ότι αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα μιας συνολικής υπηρεσίας, της οποίας κύριο στοιχείο είναι η μεταφορά και ως εκ τούτου, δεν πρέπει να χαρακτηρίζεται “υπηρεσία της κοινωνίας της πληροφορίας”, αλλά υπηρεσία στον τομέα των Μεταφορών».
Επιπλέον, το Δικαστήριο επισήμανε ότι η οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο, την οποία επικαλέστηκε η Uber, δεν έχει εφαρμογή σε μια τέτοια υπηρεσία, «η οποία αποκλείεται εξάλλου και από το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας σχετικά με τις υπηρεσίες της εσωτερικής αγοράς».
Αιχμές από Σπίρτζη
«Για να φύγει κάποιος από την Ελλάδα θα πρέπει να έχει έδρα στην Ελλάδα, έστω ένα γραφείο. Να φορολογείται στην Ελλάδα, η Uber δεν έχει τίποτα. Από πού να φύγει;» σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, την ανακοίνωση της Uber ότι αποχωρεί από την Ελλάδα αναστέλλοντας μέρος των εργασιών της.
«Όποιοι θέλουν να δραστηριοποιούνται στη χώρα τηρώντας την κείμενη νομοθεσία και να πληρώνουν φόρους, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα», συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης. Απαντώντας σε όσους τον κατηγορούν ότι έκανε τα πάντα για να διώξει την Uber o υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Και τους ευχήθηκε Καλό Πάσχα και σε αυτούς και στην Uber».
Επίθεση από… Θύμιο
Ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α, Θύμιος Λυμπερόπουλος προχώρησε σε δήλωση για την παραπάνω κίνηση της πολυεθνικής εταιρείας. Στην ανακοίνωση του αναφέρει αναλυτικά
Ας καταλάβουν όλοι, ότι στη χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία, θα υπάρχουν πάντα άνθρωποι που θα την υπερασπίζονται και θα την τιμούν. Ο νόμος 4530/2018 είναι προάσπιση των οικονομικών συμφερόντων της χώρας μας και των Ελλήνων πολιτών. Και πιστώνεται στην κυβέρνηση και στην ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, τον κ. Σπίρτζη και τον κ. Μαυραγάνη.
Όποιος δεν θέλει ή δεν μπορεί ή δεν τον συμφέρει να τηρεί και να σέβεται τους νόμους της χώρας μας μπορεί να αποχωρεί και να μας γράφει…
Δικαιοσύνη στην οικονομία και δικαίωση της εργασίας επεδίωξε -και το πέτυχε- μόνο η κυβέρνηση. Ουδείς από τα υπόλοιπα κόμματα. Κι αυτό δεν το ξεχνάμε.
Διαμαρτυρία εργαζομένων
Το μεσημέρι της Μ. Πέμπτης περίπου 200 συνεργάτες της Uber συγκεντρώθηκαν έξω από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, χωρίς ωστόσο να αναφέρονται επεισόδια, μέχρι στιγμής.