Νέα

Βlogging η νέα μόδα

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Galb
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 15
  • Εμφανίσεις 1K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Galb

Μέλος
Εγγρ.
30 Δεκ 2005
Μηνύματα
4.898
Κριτικές
8
Like
36
Πόντοι
16
Όλοι πολύ ή λίγο γνωρίζουμε για τα blogs που φιλοξενούν χιλιάδες επισκέπτες κάθε μέρα...
Υπάρχει κανείς που να ξέρει τι επιτρέπεται (νομικά) και τι όχι ????
Νόμοι περί blogs ?

Παράδειγμα: Μπορεί να βάλει κάποιος φωτογραφίες ή βίντεο ή άρθρα που τα βρήκε κάπου αλλού ή δεν επιτρέπετε ???? Απορία μου  :think:



Επίσης αυτό το thread το άνοιξα για να προτίνει ο καθένας μας αγαπημένα του blogs ώστε να είναι εύκολοτερο να βρίσκουμε αυτό που μας ενδιαφέρει...Όποιος ξέρει κανένα ενδιαφέρον blog δεν έχει παρά να το γράψει εδώ...
Αυτά ...
 

Gamaomanoules

Μέλος
Εγγρ.
13 Ιαν 2007
Μηνύματα
1.125
Κριτικές
1
Like
26
Πόντοι
16
Φιλε για να βρεις τα πιο δημοφιλη blog και sites googlare  στο alexa και θα δεις τι παιζει πανω κατω.
Ο τιτλος ειναι λαθος δεν ειναι ΝΕΑ μοδα το blogging.
Μπορεις να ποσταρεις οτι θες στο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΟΥ ημερολογιο.
Αν θες να εισαι πιο εγκριτος αναφερεις και την πηγη.
Αν θες να το βλεπουν δικοι σου ανθρωποι βαζεις και κωδικο για μελη.
Το τι επιτρεπεται νομικα και τι οχι θα το μαθεις μετα την ψηφιση του νεου νομοσχεδιου,ολα τωρα ειναι στον αερα.
 
OP
OP
G

Galb

Μέλος
Εγγρ.
30 Δεκ 2005
Μηνύματα
4.898
Κριτικές
8
Like
36
Πόντοι
16
Φιλε για να βρεις τα πιο δημοφιλη blog και sites googlare  στο alexa και θα δεις τι παιζει πανω κατω.
Ο τιτλος ειναι λαθος δεν ειναι ΝΕΑ μοδα το blogging.
Μπορεις να ποσταρεις οτι θες στο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΟΥ ημερολογιο.
Αν θες να εισαι πιο εγκριτος αναφερεις και την πηγη.
Αν θες να το βλεπουν δικοι σου ανθρωποι βαζεις και κωδικο για μελη.
Το τι επιτρεπεται νομικα και τι οχι θα το μαθεις μετα την ψηφιση του νεου νομοσχεδιου,ολα τωρα ειναι στον αερα.
Σε ευχαριστώ φίλε για τις πληροφορίες σου. Αν γράφεις δηλαδή την πηγή από το άρθρο π.χ. είναι καλύτερα έτσι ???
 

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
92
Πόντοι
66
Όλοι πολύ ή λίγο γνωρίζουμε για τα blogs που φιλοξενούν χιλιάδες επισκέπτες κάθε μέρα...
Υπάρχει κανείς που να ξέρει τι επιτρέπεται (νομικά) και τι όχι ????
Νόμοι περί blogs ?

Παράδειγμα: Μπορεί να βάλει κάποιος φωτογραφίες ή βίντεο ή άρθρα που τα βρήκε κάπου αλλού ή δεν επιτρέπετε ???? Απορία μου  :think:

ΕΙΔΙΚΑ για την λειτουργία των blogs στην χωρα μας, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΠΟΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ...

Oσον αφορά την Προστασία της Πνευματικής Ιδιοκτησίας, η εμφάνιση των βάσεων δεδομένων σε συνδυασμό με τη διάδοση του Διαδικτύου έχει κάνει την αντιγραφή και την ηλεκτρονική διάδοση των πνευματικών δημιουργημάτων αποτελεσματική και εξαιρετικά απλή. Με τον τρόπο αυτό όμως καταστρατηγούνται τα δικαιώματα της πνευματικής ιδιοκτησίας των δημιουργών πάνω στα δημιουργήματά τους.
Επισης το πρόβλημα της δικαιοδοσίας στα εγκλήματα που τελούνται στο Διαδίκτυο δεν είναι απλό καθώς το Διαδίκτυο λόγω της παγκοσμιότητάς του επιτρέπει στον οποιοδήποτε να εισάγει και να καταστήσει προσβάσιμη από όλα τα σημεία του πλανήτη οποιαδήποτε πληροφορία θελήσει. Για την ανεύρεση της αρμοδιότητας του δικαστηρίου πρέπει να καθοριστεί ο τόπος τέλεσης του αδικήματος. Για τον καθορισμό του τόπου τελέσεως του αδικήματος υποστηρίζονται τέσσερις θεωρίες.
Α) Η θεωρία του τόπου ενέργειας, σύμφωνα με την οποία ως τόπος τέλεσης του αδικήματος θα πρέπει να θεωρηθεί ο τόπος όπου ετελέσθη η ενέργεια που έτεινε στο άδικο αποτέλεσμα και αν η ενέργεια έλαβε χώρα σε περισσότερα από ένα κράτη, ο τόπος όπου ολοκληρώθηκε.
Β) Η θεωρία του τόπου του αποτελέσματος, όπου ως τόπος τελέσεως του αδικήματος θεωρείται ο τόπος όπου εκδηλώθηκε το ζημιογόνο αποτέλεσμα.
Γ) Η μικτή θεωρία, όπου ως τόπος τελέσεως του αδικήματος θεωρείται τόσο ο τόπος ενέργειας όσο και ο τόπος του αποτελέσματος με δικαίωμα επιλογής του αδικηθέντος.
Δ) Η θεωρία του βαρύνοντος τόπου, σύμφωνα με την οποία ο τόπος του αδικήματος εντοπίζεται στο κράτος όπου το έγκλημα εκδηλώθηκε κατά την κύρια σημασία του. Βέβαια υπάρχουν δυσκολίες κατά την εφαρμογή της θεωρίας δεδομένου ότι είναι δύσκολο να καθοριστεί ο βαρύνων τόπος για την τέλεση της διαδικτυακής αδικοπραξίας.

Η κρατούσα θεωρία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη είναι η θεωρία του βαρύνοντος τόπου.

Μέσω της δυναμικής εισβολής του ηλεκτρονικού υπολογιστή και της λειτουργίας του Διαδικτύου αναπτύσσονται αναρίθμητες δυνατότητες χρήσης και κατάχρησης που αφορούν την ηλεκτρονική επεξεργασία δεδομένων. Η ηλεκτρονική εγκληματικότητα συνεχώς εμπλουτίζεται με νέες εκφάνσεις και καθίσταται σαφές ότι μεμονωμένες προσπάθειες εκ μέρους του νομοθέτη ή των ιδιωτών δεν αρκούν για να δώσουν λύσεις. Για την καταπολέμηση της ηλεκτρονικής εγκληματικότητας απαιτείται συνεργασία μεταξύ όλων των κρατών όπως αναφέρεται σε πολλά νομοθετικά κείμενα.


Γενικότερα περί Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ισχύουν τα εξής:

Ορισμός

Ο όρος Ηλεκτρονικό έγκλημα ή Ηλεκτρονική εγκληματικότητα αποτελεί μια ευρεία έννοια στην οποία εμπίπτουν όλες εκείνες οι αξιόποινες πράξεις που τελούνται με τη χρήση ενός συστήματος ηλεκτρονικής επεξεργασίας δεδομένων. Ο όρος αυτός διακρίνεται σε στενή και σε ευρεία έννοια. Η εν στενή έννοια ηλεκτρονική εγκληματικότητα αναφέρεται στις αξιόποινες πράξεις όπως είναι η ηλεκτρονική απάτη , η χωρίς άδεια απόκτηση δεδομένων, η παραποίηση δεδομένων και η δολιοφθορά δηλαδή εγκλήματα όπου ο ηλεκτρονικός υπολογιστής αποτελεί κύριο μέσο τέλεσης των εγκλημάτων. Αντίθετα η εν ευρεία έννοια εγκληματικότητα μέσω Η/Υ περιλαμβάνει όλα εκείνα τα αδικήματα για την τέλεση των οποίων ο ηλεκτρονικός υπολογιστής χρησιμοποιείται ως βοηθητικό μέσο.


Μορφές Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Οι μορφές του Ηλεκτρονικού εγκλήματος είναι ποικίλες και με τη συνεχή ανάπτυξη της τεχνολογίας και του διαδικτύου πολλαπλασιάζονται. Για την αντιμετώπιση του κινδύνου αυτού ήταν απαραίτητη η συνεννόηση μεταξύ των κρατών και η εκπόνηση μιας αναλυτικής και αποτελεσματική στρατηγικής. Ο σκοπός αυτός επιτεύχθει με το Συνέδριο για το Ηλεκτρονικό έγκλημα (Convention on Cybercrime), του οποίου όλα τα συμπεράσματα αποκρυσταλλώνονται στην συνθήκη που υπογράφει στην Βουδαπέστη στις 23.11.2001. Στη συνθήκη της Βουδαπέστη, που υπέγραψε μεταξύ πολλών άλλων χωρών και η Ελλάδα υπάρχουν επεξηγήσεις και ρυθμίσεις για όλα τα ηλεκτρονικά εγκλήματα :
1. Για τα αδικήματα κατά της εμπιστευτικότητας, της ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας των δεδομένων και των συστημάτων Η/Υ. Τέτοια αδικήματα είναι η παράνομη πρόσβαση, η παράνομη υποκλοπή, η επέμβαση σε δεδομένα, η επέμβαση σε συστήματα και η κακή χρήση συσκευών.
2. Για τα αδικήματα που σχετίζονται με τους υπολογιστές όπως η απάτη με η/υ και πλαστογραφία.
3. Για τα αδικήματα σχετικά με το περιεχόμενο όπως είναι το αδίκημα της παιδικής πορνογραφίας
4. Για τα αδικήματα που σχετίζονται με καταπάτηση πνευματικής ιδιοκτησίας
Επίσης η συνθήκη περιέχει ρυθμίσεις για την συνέργια, την απόπειρα και την υποκίνηση ηλεκτρονικών εγκλημάτων καθώς και την ευθύνη των επιχειρήσεων. Ακόμα τονίζει την αναγκαιότητα της διεθνούς συνεργασίας μεταξύ των κρατών για την καταπολέμηση του ηλεκτρονικού εγκλήματος και θίγει το πολύ σημαντικό θέμα της αρμοδιότητας και της δικαιοδοσίας των δικαστηρίων σχετικά με τα εγκλήματα αυτά. Η συνθήκη αυτή αποτελεί το πιο άρτιο κείμενο σχετικά με το ηλεκτρονικό κείμενο στην Ευρωπαϊκή ένωση.

Υπάρχουν φυσικά και άλλα γενικά νομοθετήματα που βοηθούν στην καταπολέμηση του Ηλεκτρονικού εγκλήματος.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ισχύουν :
1. Η Σύσταση του Συμβουλίου με αριθμό 9193/01, με την οποία καλούνται τα κράτη μέλη να συμμετάσχουν στο δίκτυο πληροφόρησης της Ομάδας των Οκτώ, το οποίο λειτουργεί 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, για την καταπολέμηση του εγκλήματος υψηλής τεχνολογίας,
2. Το Ψήφισμα του Συμβουλίου με αριθμό 2003/ C 48/01, για την ασφάλεια των δικτύων και των πληροφοριών
3. Η Σύσταση του Συμβουλίου με αριθμό 95/144/ΕΚ, όπου αναφέρονται οι προτροπές του Συμβουλίου σχετικά με την ασφάλεια των συστημάτων πληροφορικής.
4. Η Κοινή θέση της 27ης Μαΐου 1999 (1999/364/ΔΕΥ), όπου τα κράτη μέλη υποστηρίζουν την κατάρτιση του σχεδίου σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης σχετικά με την καταπολέμηση του εγκλήματος στον κυβερνοχώρο και ότι φροντίζουν ώστε να περιληφθούν στη σύμβαση διατάξεις που θα διευκολύνουν την αποτελεσματική διερεύνηση και δίωξη εγκλημάτων που άπτονται των ηλεκτρονικών συστημάτων και δεδομένων.
5. Το Ψήφισμα του Συμβουλίου με αριθμό 2002/C 43/02 για κοινή προσέγγιση και ειδικές δράσεις στον τομέα της ασφάλειας των πληροφοριών και των δικτύων
6. Το έγγραφο με αριθμό 2000/C 124/01 σχετικά με τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πρόληψη και τον έλεγχο του οργανωμένου εγκλήματος. Στο έγγραφο αυτό αναλύονται διεξοδικά τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την πρόληψη και την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος όπου εντάσσονται και πολλές μορφές του ηλεκτρονικού εγκλήματος.
7. Το Σχέδιο Δράσης με αριθμό 97/C 251/01για την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος

Στην Ελλάδα ισχύει ο νόμος 2928 του 2001 για την προστασία του πολίτη από αξιόποινες πράξεις εγκληματικών οργανώσεων.

Οι διάφορες μορφές του ηλεκτρονικού εγκλήματος ρυθμίζονται και τιμωρούνται ξεχωριστά και από άλλα ειδικότερα νομοθετήματα στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα αναλύονται οι εξής μορφές:

Κυβερνοσφετερισμός – Προστασία των Domain names

Κυβερνοσφετερισμός (cybersquatting) είναι το ηλεκτρονικό αδίκημα κατά το οποίο κάποιος χρήστης του Διαδικτύου για εμπορικούς σκοπούς κατοχυρώνει και χρησιμοποιεί ηλεκτρονική διεύθυνση (domain name) που περιέχει είτε την επωνυμία γνωστών επιχειρήσεων είτε σήματα φήμης με αποτέλεσμα να προκαλείται βλάβη στη φήμη των νόμιμων δικαιούχων αλλά και αποκλεισμός τους από τη χρήση του Διαδικτύου με την επωνυμία τους.
Η προστασία των domain name παρέχεται ανάλογα με το περιεχόμενο του δεύτερου μέρους τους. Αν τη διαδικτυακή διεύθυνση αποτελεί ένα όνομα, τότε παρέχεται η προστασία των άρθρων 57 και 58 ΑΚ. Αν πρόκειται για εμπορική επωνυμία, δηλαδή ένα όνομα με το οποίο ο έμπορος διεξάγει τις συναλλαγές του ή για διακριτικό τίτλο τότε μαζί με την προστασία του άρθρου 58 ΑΚ παρέχεται και η προστασία του άρθρου 13 του νόμου 146/1914. Το άρθρο 13 του νόμου 1146/1914 εφαρμόζεται και όταν ένα domain name αποτελεί εικονικό κατάστημα που είναι γνωστό και επικρατεί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Αν η ηλεκτρονική διεύθυνση ταυτίζεται με το σήμα και υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης στις συναλλαγές παρέχεται η προστασία των άρθρων 4, 18 και 26 του νόμου 2239/1994 περί σημάτων.


Παράνομη διείσδυση σε δεδομένα ( hacking, cracking)- Προστασία του απορρήτου στο Διαδίκτυο

Hacking αποτελεί η μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε ξένο υπολογιστή ή συστήματα υπολογιστών η οποία καταρχήν δε γίνεται με το σκοπό της υποκλοπής, της καταστροφής ή της κατασκοπείας αλλά για την ικανοποίηση από την επιτυχία παράκαμψης των συστημάτων ασφαλείας των Η/Υ.
Cracking είναι η αλλαγή των κωδίκων πρόσβασης και η άρση της προστασίας των προγραμμάτων, η οποία καθιστά δυνατή την παράνομη αντιγραφή τους.
Η χωρίς δικαίωμα διείσδυση –πρόσβαση σε συστήματα επεξεργασίας δεδομένων έστω και όταν γίνεται χωρίς πρόθεση βλάβης τιμωρείται με το άρθρο 370Γ του Ποινικού κώδικα. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουν ακόμα ψηφιστεί ειδικά νομοθετήματα για την αντιμετώπιση του hacking αλλά έχουν ήδη αρχίσει οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την δημιουργία τους. Αυτά είναι:
1.Η Ανακοίνωση της Επιτροπής με αριθμό COM/2001/0298 για την ασφάλεια δικτύων και πληροφοριών όπου γίνεται αναλυτική αναφορά για τη μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε υπολογιστές και δίκτυα υπολογιστών, μνεία στις ζημιές που μπορούν να προκληθούν και παράθεση πιθανών λύσεων
2. Πρόταση Κανονισμού με αριθμό 2003.0063 για τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών στόχος του οποίου θα είναι να διευκολύνει την εφαρμογή των κοινοτικών μέτρων σχετικά με την ασφάλεια δικτύων και πληροφοριών και να συμβάλλει στη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας των λειτουργιών ασφαλείας στα δίκτυα και τα συστήματα πληροφοριών.
3. Πρόταση Απόφασης Πλαισίου του Συμβουλίου με αριθμό COM/2002/0173 - CNS 2002/0086 για τις επιθέσεις κατά των συστημάτων πληροφοριών όπου στοιχειοθετείται το αδίκημα της επίθεση μέσω παράνομης πρόσβασης σε συστήματα πληροφοριών και γίνεται αναλυτική αναφορά στο τι αποτελεί παράνομη παρεμβολή σε συστήματα πληροφοριών


Ιοι- Προστασία των δεδομένων από ιούς

Μια ιδιαίτερα συχνή και επικίνδυνη μορφή εγκληματικότητας που εμφανίζεται στο διαδίκτυο είναι η αλλοίωση ή διαγραφή των δεδομένων με ιούς. Οι ιοί των υπολογιστών είναι ειδικά προγράμματα που έχουν την ικανότητα να ανατυπώνονται από μόνα τους. Διακρίνονται σε δύο μορφές: στους ιούς των προγραμμάτων και στους ιούς των συστημάτων. Η παρεμβολή ιών στο πρόγραμμα ενός υπολογιστή γεννά την αστική ευθύνη του προμηθευτή και κάθε υπαιτίου και τη συμβατική ευθύνη του προμηθευτή του προγράμματος εφόσον υπάρχει πώληση προγράμματος. Σε αυτές τις περιπτώσεις εφαρμόζονται τα άρθρα 577 και 578 του ΑΚ. Επίσης γεννά και αδικοπρακτική ευθύνη του δράστη κατά τα άρθρα 914, 919 ΑΚ. Ο υπαίτιος όμως υπέχει και ποινική ευθύνη σύμφωνα με το άρθρο 381 ΠΚ. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει η Ανακοίνωση της Επιτροπής με αριθμό COM/2001/0298 για την ασφάλεια δικτύων και πληροφοριών όπου γίνεται αναλυτική αναφορά και λεπτομερής επεξήγηση της έννοιας του ιού, του τρόπου που λειτουργεί και των τρόπων αντιμετώπισης του. Το νομοθέτημα αυτό δεν έχει ακόμα ψηφιστεί ώστε να ισχύει.


Εγκλήματα κατά της ηθικής και της αξιοπρέπειας-Προστασία ανηλίκων-Προστασία από παράνομο και βλαβερό περιεχόμενο

Παράνομο και βλαβερό περιεχόμενο που θίγει την προσωπικότητα και την ηθική των ατόμων αποτελούν η δυσφήμηση μέσω του διαδικτύου και η διάδοση πορνογραφικού υλικού. Ο προσβληθείς στην προσωπικότητα του από κάποιο μήνυμα που διακινείται στο Διαδίκτυο προστατεύεται από τις διατάξεις 361, 362, 366 και 367 του Π.Κ. Δυσχερέστερο είναι το ζήτημα της διάδοσης πορνογραφικού υλικού στο διαδίκτυο ιδιαίτερα σε σχέση με τους ανηλίκους και την προστασία τους από την έκθεση σε αυτό.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν ληφθεί και ισχύουν αρκετά μέτρα για την αντιμετώπισης αυτού του είδους εγκληματικότητας.
1. Η Απόφαση του Συμβουλίου με αριθμό 2000/C 8/06 που περιέχει προτροπές του Συμβουλίου προς τα κράτη μέλη και την Επιτροπή ώστε να ληφθούν μέτρα για την προστασία των ανηλίκων στα οπτικοακουστικά μέσα και στο Ιντερνετ,
2. Η Σύσταση με αριθμό 98/560/ΕΚ όπου αναφέρονται οι συστάσεις του Συμβουλίου στα κράτη μέλη για την προστασία των ανηλίκων και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας στις οπτικοακουστικές υπηρεσίες και τις υπηρεσίες πληροφόρησης ,
3. Η Απόφαση του Συμβουλίου με αριθμό 2000/375/ΔΕΥ όπου γίνεται λόγος για τα μέτρα που λαμβάνουν τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ώστε οι χρήστες του διαδικτύου να βοηθήσουν στην ποινική δίωξη της παραγωγής, επεξεργασίας, διανομής και κατοχής πορνογραφικού υλικού με θέμα παιδιά,
4. Η Απόφαση του Συμβουλίου με αριθμό 2001/C 213/0301 όπου υπάρχουν οι προτροπές του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τα κράτη μέλη για την προστασία των ανηλίκων σε όλα τα οπτικοακουστικά μέσα και για την προστασία των ανηλίκων στο ψηφιακό περιβάλλον και με την συμμετοχή των γονέων,
5. Η Απόφαση του Συμβουλίου με αριθμό 1999/C 362/06 όπου αναφέρεται ότι τα κράτη μεταξύ τους πρέπει να συνεργάζονται ώστε να διευκολύνουν την αποτελεσματική διερεύνηση και δίωξη ποινικών αδικημάτων που αφορούν την παιδική πορνογραφία στο Ίντερνετ,
6. Το Ψήφισμα του Συμβουλίου με αριθμό 2002/C 65/02 για την αξιολόγηση του περιεχομένου των βιντεοπαιχνιδιών και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών
7. Η Απόφαση 276/1999/ΕΚ για την έγκριση, την διάρκεια, τη χρηματοδότηση και τους στόχους προγράμματος για την προώθηση της ασφαλέστερης χρήσης του Ίντερνετ,
8. Η Απόφαση 1151/2003/ΕΚ που τροποποιεί την απόφαση αριθ. 276/1999/ΕΚ και
9. Η Ανακοίνωση της Επιτροπής COM/2002/0152 για τα επακόλουθα μέτρα παρακολούθησης του πολυετούς κοινοτικού προγράμματος δράσης για την προώθηση της ασφαλέστερης χρήσης του Διαδίκυου (Ιντερνετ) μέσω της καταπολέμησης του παράνομου και βλαβερού περιεχομένου στα παγκόσμια δίκτυα

Ένα ακόμα ζήτημα που τίθεται σχετικά με την χρήση του διαδικτύου από τους ανήλικους είναι η πραγματοποίηση συναλλαγών με ηλεκτρονικά μέσα. Είναι γνωστό ότι οποιαδήποτε συναλλαγή με ανήλικο είναι άκυρη και μπορεί να επισύρει ποινή για τον αντισυμβαλλόμενο εφόσον το περιεχόμενό της δεν απευθύνεται σε παιδία και εφήβους. Στην περίπτωση όμως των ηλεκτρονικών συναλλαγών δεν είναι πάντα δυνατή η εξακρίβωση των στοιχείων του καταναλωτή. Για την προστασία των προμηθευτών που δραστηριοποιούνται μέσω κάποιας ιστοσελίδας είναι απαραίτητη η αναγραφή στους όρους χρήσης του site ότι δεν επιτρέπονται οι συναλλαγές με ανηλίκους και ότι η ιστοσελίδα δεν φέρει καμία ευθύνη.


Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

Η συγκέντρωση και επεξεργασία ηλεκτρονικών δεδομένων αντιμετωπίστηκε από πολύ νωρίς ως ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους επέμβασης στην ιδιωτική και προσωπική σφαίρα. Τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει νομοθεσία που ρυθμίζει τα σχετικά με την επεξεργασίας δεδομένων όπως η Οδηγία 2002/58 σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και την προστασία της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και η Οδηγία 95/46 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού.


Απάτη μέσω του Διαδικτύου

Από τη σκοπιά του ποινικού δικαίου κατά τη χρήση του Διαδικτύου είναι δυνατό να τελεστούν απάτες μέσω υπολογιστή όπου ο υπολογιστής είναι απλώς το μέσω τέλεσης της κοινής απάτης ( ΠΚ 386) αλλά και απάτες με υπολογιστή όπου το οικονομικό όφελος ή ζημιά προκύπτει με απευθείας παρέμβαση στον υπολογιστή στο πρόγραμμα και στα δεδομένα του (ΠΚ 386Α). Στην Ευρωπαϊκή ένωση ισχύει η Απόφαση-πλαίσιο του Συμβουλίου με αριθμό 2001/413/ΔΕΥ για την καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας που αφορούν τα μέσα πληρωμής πλην των μετρητών .


Spamming

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αφορά στις διαδικτυακές διαφημίσεις είναι το λεγόμενο spamming, δηλαδή η αποστολή πολυάριθμων e-mails με διαφημιστικό περιεχόμενο σε χιλιάδες καταναλωτές-χρήστες του διαδικτύου . Η τακτική αυτή απαγορεύεται από την Οδηγία 2002.58 όπου στο άρθρο 13 αναφέρεται ότι « η χρησιμοποίηση αυτόματων συστημάτων κλήσης χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση (συσκευές αυτόματων κλήσεων), τηλεομοιοτυπικών συσκευών (φαξ) ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης επιτρέπεται μόνον στην περίπτωση συνδρομητών οι οποίοι έχουν δώσει εκ των προτέρων τη συγκατάθεσή τους» καθώς και από άλλα νομοθετήματα. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά νομοθετήματα για την προστασία των καταναλωτών (βλέπε «Ηλεκτρονικό εμπόριο») αλλά αναφέρονται στα μηνύματα μέσω τηλεφώνου και φαξ κυρίως και μόνο αναλογικά στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
 

nikos278

Μέλος
Εγγρ.
8 Δεκ 2007
Μηνύματα
5.078
Κριτικές
3
Like
10
Πόντοι
66
ρε ντουρασελ τοσο δε διαβαζα οταν ειχα εξεταστικη ρε αδερφε :grin: :grin: :grin:
 

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
92
Πόντοι
66

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
92
Πόντοι
66
...από το PRESS ROOM:

ΠΑΡΤΑΛΙΔΗΣ: Κύριε Υπουργέ, αυτές τις ημέρες ζούμε ένα νέο φαινόμενο, το γνωστό που αφορά εκβιασμούς, συκοφαντίες μέσω ιστοσελίδας, με τη μορφή του ελεύθερου βήματος, με καταχωρήσεις, με άγνωστη την ταυτότητα του χειριστού, αλλά και των επισκεπτών. Ήθελα να σας ρωτήσω, προβληματίζει αυτό το νέο πλέον, όχι και τόσο ευχάριστο, φαινόμενο και / ή αναζητεί η κυβέρνηση κάποια λύση εντός της χώρας ή ακόμη και αν χρειαστεί με διεθνή συνεργασία;

ΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ: Αν μιλάτε για την υπόθεση…

ΠΑΡΤΑΛΙΔΗΣ: Για τα γνωστά blogs.

ΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ: Αν μιλάτε για τη συγκεκριμένη υπόθεση, αυτή καθαυτή, από αυτά που πληροφορούμαι και εγώ, όπως και όλος ο ελληνικός λαός, υπάρχει ήδη διεθνής συνεργασία των ανακριτικών αρχών. Σε ό,τι αφορά όμως γενικότερα το θέμα, είναι μια καλή ευκαιρία να σας δώσω κάποια επιπλέον στοιχεία: Ήδη από το Φεβρουάριο του 2007, στο πλαίσιο του Άτυπου Συμβουλίου των Υπουργών Οπτικοακουστικών Θεμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Βερολίνο στο οποίο συμμετείχα ως αρμόδιος Υπουργός -όπως και σε όλα τα άλλα Συμβούλια- είχα θέσει από την ελληνική πλευρά την ανάγκη διασφάλισης του δικαιώματος απάντησης του πολίτη που θίγεται από δημοσιεύσεις και στις λεγόμενες «μη γραμμικές υπηρεσίες» (όπως είναι γνωστές στο πλαίσιο των συζητήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση), όπως για παράδειγμα είναι το Internet και περαιτέρω νομοθετικών ρυθμίσεων, θέση η οποία είχε γίνει αποδεκτή και από τους υπόλοιπους συναδέλφους μου και από την αρμόδια Επίτροπο. Υπάρχει, ωστόσο, και μια άλλη διαδικασία, την οποία καλό είναι να γνωρίζετε -δεν έχει πάρει ιδιαίτερη δημοσιότητα- και μιλάμε για το νομοθετικό πλαίσιο, αυτό καθαυτό για το Διαδίκτυο, παραλλήλως με όσα σας είπα για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Το νομοθετικό πλαίσιο για το Διαδίκτυο καθορίζεται από τη Διεθνή Σύμβαση της Βουδαπέστης του έτους 2001, του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, καθώς και από την απόφαση-πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τίτλο «Internet Αttacks”, η οποία δεσμεύει ευθέως τα κράτη-μέλη. Στο πλαίσιο κύρωσης και ενσωμάτωσης των πράξεων αυτών, συστάθηκε στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, υπό την Προεδρία του Συμβούλου Επικρατείας κ. Σακελλαρίου, νομοπαρασκευαστική επιτροπή. Το έργο, όμως, της επιτροπής τροποποιήθηκε, δεδομένου ότι η σύμβαση της Βουδαπέστης παρουσίαζε προβλήματα ως προς την ενσωμάτωσή της, κυρίως λόγω της ανταλλαγής δεδομένων των κρατών που θα την ενσωμάτωναν. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο η Γαλλία έχει ενσωματώσει την εν λόγω σύμβαση μέχρι στιγμής, ακριβώς εξαιτίας των προβλημάτων που σας είπα. Για το λόγο αυτό, το έργο της επιτροπής αφορά πια τροποποίηση των διατάξεων του Ποινικού Κώδικα και κυρίως των άρθρων 370 και 370Β,Γ και Δ, για το απόρρητο των επικοινωνιών, καθώς και για τα ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο Διαδίκτυο. Η επιτροπή αυτή έχει σχεδόν ολοκληρώσει την κατάρτιση σχεδίου νόμου που αφορά την κύρωση σύμβασης της Ευρώπης για το έγκλημα στον Κυβερνοχώρο. Με τις διατάξεις του αντιμετωπίζεται η εγκληματικότητα στο Διαδίκτυο και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Εκτιμάται ότι αυτό θα εισαχθεί για ψήφιση εντός του έτους που διάγουμε. Επισημαίνεται ότι η ΑΔΑΕ ήδη από το 2005 έχει εκδώσει κανονισμούς για την προστασία του απορρήτου των επικοινωνιών στο Διαδίκτυο, για τη διασφάλιση του απορρήτου Διαδικτυακών υποδομών και για τη διασφάλιση απορρήτου εφαρμογών και χρήση Διαδικτύου, στο πλαίσιο εκτέλεσης του άρθρου 19 του Συντάγματος.
Ήθελα να πω, καταλήγοντας, ότι η ελληνική Πολιτεία, σε συνεργασία με τις ευρωπαϊκές αρχές και τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα.

ΠΑΡΤΑΛΙΔΗΣ: Αν μου επιτρέπετε, να ρωτήσω το εξής: Επειδή ξέρετε καλά το θέμα, αισθάνεστε ότι κάποια στιγμή δεν θα υπάρχουν ανώνυμες καταχωρήσεις προσβλητικές ή συκοφαντικές και θα υπάρχει κάποιος που θα αφήνει την ταυτότητά του όταν περνάει κάτι σε κάποια ιστοσελίδα, τις γνωστές, τις διεθνείς, τις world websites, ώστε ο συκοφαντούμενος ή ο εκβιαζόμενος να μπορεί να απαντήσει ή να λάβει τα απαραίτητα μέτρα. Το συμπέρασμα δεν ξέρω πως το βλέπετε…

ΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ: Το θέμα της ανωνυμίας στο Internet είναι ένα θέμα, που ισχύει διεθνώς. Ωστόσο, δεν ισχύει σε καμία χώρα, ή εν πάση περιπτώσει κατά τη λογική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών δεν μπορεί να ισχύει ο υβριστικός χαρακτήρας ή ο συκοφαντικός χαρακτήρας δημοσιευμάτων. Γιατί ανώνυμα δημοσιεύματα μπορεί να υπάρχουν και στα κλασικής μορφής Μέσα Ενημέρωσης, δηλαδή, δημοσιεύματα που δεν έχουν υπογραφή. Αλλά, ωστόσο, εκεί υπάρχει υπεύθυνος κατά το νόμο.

ΚΑΚΑΛΗΣ: Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, η κυβέρνηση κινείται στη δημιουργία νέας νομοθεσίας, στην κατάρτιση νέας νομοθεσίας με στόχο το να βάλει κάποια τάξη στο χώρο του Internet και της διακίνησης των ιδεών μέσα απ` αυτό το χώρο;

ΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ: Είπα σαφώς ότι κινείται στη λογική της ενσωμάτωσης σχετικών οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αφορμή και αντίστοιχη συνθήκη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, τη Συνθήκη της Βουδαπέστης.
 
OP
OP
G

Galb

Μέλος
Εγγρ.
30 Δεκ 2005
Μηνύματα
4.898
Κριτικές
8
Like
36
Πόντοι
16
Εντάξει κάτι κατάλαβα για τους νόμους...

Τώρα ξέρει κανείς κανένα ενδιαφέρον blog ????
 

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
92
Πόντοι
66
Προεδρικό Διάταγμα 131 ΦΕΚ Α 116 20030516

ΑΡΘΡΟ 11 - Απλή μετάδοση
Ευθύνη των μεσαζόντων παροχής υπηρεσιών 1. Σε περίπτωση παροχής μιας υπηρεσίας της κοινωνίας της πληροφορίας συνισταμένης στη μετάδοση πληροφοριών που παρέχει ο αποδέκτης της υπηρεσίας σε ένα δίκτυο επικοινωνιών ή στην παροχή πρόσβασης στο δίκτυο επικοινωνιών, δεν υφίσταται ευθύνη του φορέα παροχής υπηρεσιών όσον αφορά τις μεταδιδόμενες πληροφορίες, υπό τους όρους ότι ο φορέας παροχής υπηρεσιών: α) δεν αποτελεί την αφετηρία της μετάδοσης των πληροφοριών, β) δεν επιλέγει τον αποδέκτη της μετάδοσης και γ) δεν επιλέγει και δεν τροποποιεί τις μεταδιδόμενες πληροφορίες. 2. Οι δραστηριότητες μετάδοσης και παροχής πρόσβασης που αναφέρονται στην παράγραφο 1 περιλαμβάνουν την αυτόματη, ενδιάμεση και προσωρινή αποθήκευση των μεταδιδομένων πληροφοριών, στο βαθμό που η αποθήκευση εξυπηρετεί αποκλειστικά την πραγματοποίηση της μετάδοσης στο δίκτυο επικοινωνιών και η διάρκεια της δεν υπερβαίνει το χρόνο που είναι ευλόγως απαραίτητος για τη μετάδοση. 3. Το παρόν άρθρο δεν θίγει τη δυνατότητα να

ΑΡΘΡΟ 14 - Απουσία γενικής υποχρέωσης ελέγχου
1. Οι φορείς παροχής υπηρεσιών δεν έχουν, για την παροχή υπηρεσιών που αναφέρονται στα άρθρα 10, 11 και 12 του παρόντος γενική υποχρέωση ελέγχου των πληροφοριών που μεταδίδουν ή αποθηκεύουν ούτε γενική υποχρέωση δραστήριας αναζήτησης γεγονότων ή περιστάσεων που δείχνουν ότι πρόκειται για παράνομες δραστηριότητες. 2. Χωρίς να παραβιάζονται οι διατάξεις περί προστασίας του απορρήτου και των προσωπικών δεδομένων, οι φορείς παροχής υπηρεσιών της κοινωνίας της πληροφορίας είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν πάραυτα τις αρμόδιες κρατικές αρχές για τυχόν υπόνοιες περί χορηγουμένων παράνομων πληροφοριών ή δραστηριοτήτων που επιχειρούν αποδέκτες των υπηρεσιών τους, και να ανακοινώνουν στις αρμόδιες αρχές κατ' αίτηση τους πληροφορίες που διευκολύνουν την εντόπιση αποδεκτών των υπηρεσιών τους με τους οποίους έχουν συμφωνίες αποθήκευσης.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom