αξιζει μια μετατροπη?
γενικα αξιζει να βαλεις χερι στον κινητηρα?
Βελτίωση...
ίσως το ζητούμενο για πολλούς ίσως και το ζητούμενο απο κανέναν..είναι ένα θέμα το οποίο συζητείται ακόμα και απο άσχετους και αιμοσταγείς δημοσιογράφους που θεωρούν εαυτούς πιο έξυπνους απο ένα παγκόσμιο κατεστημένο αναγνωρισμένο στα κράτη του κόσμου...
Το θέμα είναι ότι οι πιο πολλοί απο εμάς θα θέλαμε να δούμε το stilo μας καπως διαφορετικό απο τα χιλάδες που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους....
οι τρόποι πολλοί, οι μηχανικοί ακόμα πιο πολλοί, αλλα ο ιδιοκτήτης ένας..
έμφαση δίνεται εδώ σε βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου για όλες τις τσέπες και διαθέσεις....ονόματα και συνεργεία δεν πρόκειται να δώθούν για ευνόητους λόγους...
1. Ατμοσφαιρική Βελτίωση
1ο στάδιο...
α. απελευθέρωση εισαγωγής
->αντικατάσταση του φίλτρου αέρα (χαρτινο) στο φιλτροκούτι με ένα πιο ελεύθερο (γαζα)..
ΚΝ air filters τιμη περίπου 80Ε-δεν αντικαθίσταται στο μέλλον αλλα καθαρίζεται με ειδικο κιτ της ΚΝ
-> κατάργηση του εργοστασιακού φιλτροκουτιού με μία φιλτροχοάνη
ΚΝ air filter 70Ε, BMC 65Ε, Raid HP90Ε , Simota 60Ε..
-> κατάργηση του εργοστασιακού φιλτροκουτιού με ένα βαρελάκι
το βαρελάκι δεν είναι τίποτα άλλο απο μία χωανη μεσα σε ένα "βαρελάκι" απο ανθρακόνημα το οποίο την προστατεύει απο θερμοκρασίες και σκόνες απο τον χώρο του κινητήρα..
BMC 220E,
απο τα 3 θεωρείτai αποδοτικότερη λύση το βαρελάκι...
με την τοποθέτηση του ελέυθερου φίλτρου στο φιλτροκούτι ο ήχος δεν αλλάζει, ομως με την χωάνη η το βαρελάκι η χροιά του κινητήρα γίνεται πολυ πιο μπάσα
β. αντικατάσταση του τελικού καζανακιου απο ένα ελευθέρας ροής
-> Sebring 400E, Supersprint 520E
αυτά είναι καζανάκια τα οποία ταιριάζουν απολύτως στα stilo μας χωρίς μετατροπές στον προφυλακτήρα και τοποθετούντι ακριβώς στο σημείο που ήταν και το εργοστασιακό......
-> custom made 100-250Ε
γ. πρόγραμμα/αναπρογραμματισμός ecu
η ecu που έχει τοποθετηθεί στο stilo μας είναι προδιαγραφών EURO3 και δεν επιδέχεται ευκολα επαναπρογραμματισμό....
παρόλα αυτα κάποια μέλη προχώρισαν σε τοποθέτηση παράλληλου εγκεφάλου χωρίς όμως θεαματικά αποτελέσματα...για αυτο τον λόγο δεν μπορώ να προτείνω κάποια λύση....
συνολικό κέρδος ιπποδύναμης μαζι με πρόγραμμα 10% της αρχικής
2ο στάδιο..
α. τοποθέτηση εκκεντροφώρων με άλλα χαρακτηριστικά (θύθισμα και διάρκεια βαλβίδων) απο τους εργοστασιακούς.
->colombo & bariani 800-1000Ε
-> reprofilling στους εργοστασιακούς απο μπουμπη (800Ε)
β. αντικατάσταση ΟΛΟΥ του συστήματος εξαγωγής (χταπόδι, καταλύτης, καζανάκια)
custom made περίπου 1000Ε
γ. αλλαγη σχέσης συμπίεσης είτε με πλάνισμα της κυλινδροκεφαλής (150Ε) είτε με χρήση μιας πιο λεπτής φλατζας (180Ε)..(το 2ο προτιμάται)
δ. ροική εξέλιξη στην κυλινδροκεφαλή(300-400Ε)
κατα την διεργασία αυτή αφαιρείται υλικό απο τους αυλούς εισαγώγης πάντα όμως σε flowbench για να είμαστε σίγουροι οτι αφαιρείτε η ίδια ποσότητα υλικού απο κάθε αυλό...
ε. τοποθέτηση παράλληλου εγκεφάλου διαχείρησης καυσίμου, avance...
custom made (400-500Ε)
κερδος ιπποδύναμης 20-25% της αρχικής
με το 2ο σταδιο τα οφέλη στον κινητήρα είναι αντιληπτά όμως αλλάζει η λειτουργεία του αφού το κερδος σε ιπποδύναμη βγαίνει ψηλα σε στροφές και πολυ συχνα απαιτείται μετατοπισμος του κόφτη
μια καλύ λύση για όσους δεν θελουν να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά του κινητήρα είναι να απελευθερώσουν την εισαγωγη με ένα ελεύθερο φίλτρο η χωάνη και να αλλάξουν ολο το συστημα εξαγωγής.....τα κέρδη είναι σημαντικά με αυτή την κίνηση αφού άυτα τα δυο είναι φιμωμένα απο τον κατασκευαστη....