Νέα

Τσίπρας-ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Pradadevil
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 65K
  • Εμφανίσεις 1M
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

''Καθαρή Έξοδος από τα μνημόνια τον Αύγουστο''

  • Καμία έξοδος τον Αύγουστο. Ο Τσίπρας πάλι μας δουλεύει!

    Ψήφοι: 150 63,8%
  • Θα είναι έξοδος αλλά θα βρωμάει! Δούλεμα δηλαδή αλλά εν μέρει!

    Ψήφοι: 42 17,9%
  • Θα είναι έξοδος και θα είναι και καθαρή! Λέει αλήθεια!

    Ψήφοι: 43 18,3%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    235

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Ασε τις πουστιές, αλλο πραγμα ο φόρος θρησκευτικών πεποιθήσεων και άλλο πράγμα ο χωρισμός εκκλησίας και κράτους.

Τον εθελοντικό φορο υπέρ των λαθρομεταναστών θα τον πλήρωνες παπιε? Δεν πιστεύω να ελεγες όχι... :2funny:

στέκα πόσο γελοίος μπορείς να γίνεις ακόμα? ή πόσο παπαγάλος της συγγρού?

τι θα πει "φόρος θρησκευτικών πεποιθήσεων"?

πόσο άσχετος και αγράμματος είσαι?

είπε κάτι τέτοιο ο κουράκης?

για πε ....  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

καραγκιόζη!!!!
 

Kurtinaitis

Μέλος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2010
Μηνύματα
2.910
Like
0
Πόντοι
16
Καραβια χάνονται και τα μουνιά ακόμα και τώρα χτενιζονται.
 

NIK DANDOLO(1)

Μέλος
Εγγρ.
20 Ιουν 2012
Μηνύματα
2.882
Κριτικές
4
Like
29
Πόντοι
16
περιμένω να μας πει ο στέκας  :jerking: που έχει άποψη  :jerking: :jerking: :jerking:
για την πρόταση κουράκη...

ΠΟΣΑ ΚΙΛΑ ΜΑΛΑΚΕΣ ΕΧΕΤΕ ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΤΟΝ ΑΡΠΑΖΑ ΚΑΙ ΤΣΙΡΙΖΑ
ΚΟΨΕ ΦΑΤΣΕΣ ΒΛΑΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΒΓΑΛΕ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
 

f458

Μέλος
Εγγρ.
9 Οκτ 2012
Μηνύματα
2.802
Like
16
Πόντοι
16
1)Ναι.
2)Είναι σκατάδες και οι δύο.
3)Το μνημόνιο ήλθε ως συνέπεια του ότι από το 1974 διόριζαν τους πάντες στο δημόσιο
και σκότωναν κάθε επιχειρηματικότητα. Επειδή χρέωσαν τη χούντα στη "κακιά δεξιά"
διαγωνιζονταν μεταξύ τους ΠΑΣΟΚ-ΝΔ ποιός θα φανεί αριστερότερος ......
Το μνημόνιο δεν  είναι τόσο προβλημα, όσο η αριστερή , νοοτροπία του ΚΡΑΤΙΣΜΟΥ.

Αν σβηνονταν τα χρέη , με την ίδια νοοτροπία,
σε 5 ΄χρόνια πάλι στα ίδια και με μνημόνιο θα ήμασταν ........
1.Τί διαφορά έχει η νδ με τον Κουβέλη;2.Άρα δεν διαφέρουν.3.Το μνημόνιο όπως πολύ καλά ξέρουμε το έφερε το τσιράκη της Αμερικής,το παιδί για όλες τις δουλειές ο ΓΑΠ.Δεν ακούσθηκε ότι είχε συνομιλήσει με τον Στρος-Καν πολύ πριν πριν τις εκλογές του 09' για την ένταξη της χώρας στο μνημόνιο;Με πλαστά στοιχεία δεν μπήκαμε στο μνημόνιο,δεν φούσκωσε ο Παπακωνσταντίνου το έλλειμα για να μπούμε στο μηχανισμό;δΕΝ ΦΤΑΊΕΙ Η ΚΑΚΉ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉ ΠΟΛΙΤΙΚΉ των τελευταίων 30 χρόνων που φτάσαμε εδώ,δεν είμαστε η μοναδική χώρα με τέτοιο χρέος,η Αμερική ξέρεις πόσο έχει;Έίδες εκεί κανένα μνημόνιο;.Λοιπόν όλα όσα γίνονται έχουν το λόγο τους,ένα πολύ καλό σχέδιο εξελίσσεται;Κι εμείς σαν Ελλαδίτσα που καταντήσαμε όπως μας χτυπάνε χορεύουμε που λένε και στο χωριό μου.
 

bestman69

Μέλος
Εγγρ.
18 Απρ 2009
Μηνύματα
2.713
Like
10
Πόντοι
16
Σε πολλές χώρες της Ευρώπης όντως ισχύει ότι τα έξοδα κάθε θρησκευτικής κοινότητας προέρχονται από φορολόγηση των πιστών της.

[URL unfurl="true"]http://en.wikipedia.org/wiki/Church_tax[/url]

Αλλά στην εξαθλιωμένη Ελλάδα του 2013 οποιαδήποτε σκέψη για νέους φόρους είναι απλώς μαλακία. Ας κοιτάξουμε πρώτα τα παιδάκια που πεινάνε και μετα γινόμαστε "Ευρώπη".
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Μεγ. Βρετανία: Επίσημη εκκλησία είναι η «Αγγλικανική» Εκκλησία της Αγγλίας με κεφαλή της τον μονάρχη. Ο όρκος του έχει θρησκευτικές αναφορές, τη στέψη του τελεί ο Αρχιεπίσκοπος του Canterbury. Προνόμια της εκκλησίας είναι η παραχώρηση ακαδημαϊκών εδρών σε κληρικούς στα Πανεπιστήμια του Oxford, Cambridge, Durham και η προστασία της με τον νόμο περί βλασφημίας (ισχύει από το 1676). Δεν υπάρχει οικονομική στήριξη της επίσημης εκκλησίας παρά μόνο συντήρηση εκκλησιών που θεωρούνται ιστορικά μνημεία.

Ιρλανδία: Το Σύνταγμα δεν προβλέπει επίσημη θρησκεία, διασφαλίζει την ελευθερία της συνείδησης και εμποδίζει το κράτος να θεσπίσει προνόμια υπέρ κάποιας θρησκείας. Ο κλήρος δεν μισθοδοτείται από το κράτος.

Γερμανία: Πλήρης διαχωρισμός. Κρατική εκκλησία δεν υφίσταται. Κάθε θρησκευτική κοινότητα έχει αυτονομία στη ρύθμιση των εσωτερικών της υποθέσεων και μπορεί να προσλάβει νομική προσωπικότητα, σύμφωνα με τη νομοθεσία περί σωματείων. Κάθε φορολογούμενος δηλώνει στη φορολογική του δήλωση – αν θέλει – το θρήσκευμά του και πληρώνει εκκλησιαστικό φόρο, τον οποίον το κράτος αποδίδει στην αντίστοιχη εκκλησία.

Αυστρία: Ισχύει ό,τι και στη Γερμανία, από το 1867.

Γαλλία: Η κοιτίδα του λαϊκού κράτους. Στο άρθρο 1 του Συντάγματος ορίζεται: "Η Γαλλία είναι αβασίλευτη πολιτεία αδιαίρετη, χωρισμένη από την εκκλησία, δημοκρατική και κοινωνική". Η πάσης φύσεως επιχορήγηση προς τις Εκκλησίες απαγορεύεται από το Σύνταγμα.

Βέλγιο: Σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα, το βελγικό κράτος είναι ουδέτερο απέναντι σε όλες τις θρησκείες και δεν έχει το δικαίωμα να παρεμβαίνει σε ζητήματα οποιουδήποτε θρησκεύματος.

Ελβετία: Το ελβετικό Σύνταγμα συνδέει τη χρηματοδότηση των εκκλησιών με την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας, ορίζοντας ότι κανείς δεν υποχρεούται να πληρώνει φόρους υπέρ μιας θρησκευτικής κοινότητας στην οποία δεν ανήκει.

Ισπανία: Το Σύνταγμα του 1978 ορίζει ότι δεν υπάρχει επίσημο θρήσκευμα, κατοχυρώνει τη θρησκευτικής ελευθερίας και θεσπίζεται η συνεργασία μεταξύ της κρατικής διοίκησης και διαφόρων θρησκευμάτων, ανάλογη με αυτή που ρυθμίζει τις σχέσεις με την Καθολική Εκκλησία. Υπάρχει φόρος υπέρ της Καθολικής Εκκλησίας μόνο στα μέλη της.

Ιταλία: Το Σύνταγμα του 1948 κατοχυρώνει αμοιβαία ανεξαρτησία και ίση μεταχείριση όλων των θρησκευμάτων. Το 1984 καταργήθηκε ο καθολικισμός ως επίσημη εκκλησία του ιταλικού κράτους. Υπάρχει προαιρετικός εκκλησιαστικός φόρος που αποδίδεται στην εκκλησία που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος.

Δανία: Η Ευαγγελική Λουθηρανική Εκκλησία είναι η επίσημη εκκλησία, ο βασιλιάς ανήκει υποχρεωτικά στο επίσημο δόγμα, ο όρκος του όμως δίδεται ενώπιον του Συμβουλίου του Κράτους και δεν έχει θρησκευτικό χαρακτήρα. Μόνο το 11% των εσόδων της εκκλησίας προέρχεται από τον κρατικό προϋπολογισμό το υπόλοιπο προέρχεται από τον εκκλησιαστικό φόρο όσων είναι μέλη της.

Ολλανδία: Το Σύνταγμα του 1798, για πρώτη φορά στην Ευρώπη διακηρύσσει την ισότητα όλων των θρησκευμάτων και τον χωρισμό κράτους και εκκλησιών. Στο ισχύον Σύνταγμα του 1983 κατοχυρώνεται πλήρως η ελευθερία συνείδησης και η θρησκευτική ελευθερία. Το 55% των Ολλανδών δηλώνουν άθρησκοι.

Λουξεμβούργο: Η θρησκευτική ελευθερία κατοχυρώνεται πλήρως, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα ανάμιξης του κράτους σε οργανωτικά ζητήματα εκκλησιών βάσει συμβάσεων που υπόκεινται σε κύρωση από το Κοινοβούλιο.

Πολωνία: Το Σύνταγμα του 1997 προβλέπει ίσα δικαιώματα μεταξύ εκκλησιών και θρησκευμάτων, η αμεροληψία των κρατικών οργάνων σε θρησκευτικά ζητήματα, σεβασμό της αυτονομίας και της αμοιβαίας ανεξαρτησίας μεταξύ των Εκκλησίας και Κράτους.

Πορτογαλία: Το Σύνταγμα του 1976 ρητά θεσπίζει τον χωρισμό κράτους και εκκλησίας αλλά το κονκορδάτο που είχε υπογραφεί το 1940 διασφαλίζει στην Καθολική Εκκλησία προνομιακή θέση σε σχέση με τα άλλα δόγματα και θρησκεύματα (αναγνωρίζεται η απαλλαγή φορολογίας των ιερέων).

Κύπρος: Υπάρχει χωρισμός Κράτους – Εκκλησιών και η Εκκλησία βασίζεται στον Καταστατικό της Χάρτη για να ρυθμίζει τα του οίκου της, ο οποίος δεν είναι Νόμος του Κράτους.


που πήγε ο στέκας άραγε?
 

memos@n

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Φεβ 2011
Μηνύματα
28.726
Like
22
Πόντοι
366
γεια σου ΠαΠακι-Αμερικανακι..... :jerking: :jerking:

ποσο πιο κατω θα πεσετε ηθελα να ξερα.....
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
όποιος δει το στεκούλη, μετά από μέρες, φαντάζομαι, ας τον ρωτήσει:

είναι βλάκας ή παπαγαλάκι της συγγρού?
 

Επισκέπτης
ρε γελοίοι τύποι,
που θέλετε να έχετε άποψη, ξέρετε τι σημαίνει χωρισμός εκκλησίας και κράτους?

σφε, λαλακι, ται, στεκα, βαγκλι, ή οποιοδήποτε άλλο παπαγαλάκι του σαμαρά? ξέρει κανείς?
Εμενα μη με ανακατεβεις με τα νουδοπουλα. Εγω ειμαι βασιλικος...
 

Συνημμένα

  • king_constantine_ii_6_20120406_1596490674.jpg
    king_constantine_ii_6_20120406_1596490674.jpg
    73,6 KB · Εμφανίσεις: 26

NIK DANDOLO(1)

Μέλος
Εγγρ.
20 Ιουν 2012
Μηνύματα
2.882
Κριτικές
4
Like
29
Πόντοι
16
όποιος δει το στεκούλη, μετά από μέρες, φαντάζομαι, ας τον ρωτήσει:

είναι βλάκας ή παπαγαλάκι της συγγρού?

ΚΑΙ ΣΕ ΡΩΤΩ ΕΙΣΑΙ ΜΑΛΑΚΑΣ ΠΩΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΕΣΥ Η ΑΡΧΙΜΑΛΑΚΑΣ ΟΠΩΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ??????
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Ημερομηνία: 27/01/2013

Απάντηση του Τ. Κουράκη, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, στην ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ.


Η ΝΔ έχοντας εξαθλιώσει τον ελληνικό λαό με συνεχή και άδικη φορολογία και μείωση των εισοδημάτων, αναζητά τώρα συνενόχους στην πολιτική της αυτή. Προς το σκοπό αυτό ανακάλυψε δήθεν πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ μέσω της επιπλέον φορολογίας των Ορθοδόξων Χριστιανών.

Στο πρόσφατο συνέδριο στη Θεσσαλονίκη με θέμα «Εκκλησία και Αριστερά» αναφέρθηκα στο θέμα της πιθανής αλλαγής στη μισθοδοσία του κλήρου και είπα επί λέξει:

«Προτείνουμε να καταργηθεί η μισθοδοσία των ιερέων από το κράτος. Είναι προφανές ότι, όταν ζητούμε τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, δεν νοείται μισθοδοσία ιερέων οποιασδήποτε θρησκείας ή δόγματος από την Πολιτεία. Θα έλεγα ότι  εάν αυτό είναι δύσκολο να γίνει, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε μια εναλλακτική πρόταση. Η εναλλακτική πρόταση είναι να επιβληθεί ειδικός φόρος σε όσους πολίτες δηλώνουν κατά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης ότι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ο οποίος θα αποδίδεται στην εκκλησία. Σε αυτή την περίπτωση οι πολίτες θα πρέπει να είναι απολύτως ενημερωμένοι ότι η δήλωσή τους ότι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι συνεπάγεται την επιβολή αυτού του φόρου. Πρέπει να σας πω ότι αυτή η λύση δεν είναι καινοφανής, δεν την ανακάλυψε ο ΣΥΡΙΖΑ. Πάρα πολλές αστικές δημοκρατίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μισθοδοτούν τους κληρικούς. Πιο συγκεκριμένα, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία) δεν τους μισθοδοτούν διόλου, έχουν όμως επιβάλει τον λεγόμενο «εκκλησιαστικό φόρο» που τον καταβάλλουν οι δεδηλωμένοι πιστοί και τον αποδίδει το κράτος στις αντίστοιχες Εκκλησίες. Πρέπει να σας πω ότι η Αγγλία περιορίζεται αποκλειστικώς και μόνο στο να συντηρεί με κρατική δαπάνη τους ναούς που έχουν χαρακτηριστεί ιστορικά μνημεία. Στη δε Γαλλία όχι μόνον δεν μισθοδοτούνται οι κληρικοί, αλλά και η πάσης φύσεως επιχορήγηση προς τις Εκκλησίες απαγορεύεται ρητά από το Σύνταγμα.».

Κατά συνέπεια, είναι αστείο να δηλώνει η ΝΔ σε δελτίο Τύπου ότι η ανωτέρω θέση συνιστά επιπλέον φορολόγηση των Χριστιανών Ορθοδόξων και ότι τάχα αυτή η φορολόγηση συνιστά διωγμό των πιστών. Μιλάμε για  χρήματα που ούτως ή άλλως συνεισφέρουν οι πολίτες μέσω της φορολογίας, απλώς αλλάζει ο τρόπος είσπραξής τους, αναλόγως των θρησκευτικών πεποιθήσεις των πολιτών. Άλλωστε εάν ίσχυε κάτι τέτοιο τότε αυτός ο διαχωρισμός και ο διωγμός θα αφορούσε την πλειονότητα των ευρωπαϊκών λαών, πράγμα εξ’ ολοκλήρου ανυπόστατο. Ακόμη, αν η ΝΔ αγωνιά για την αντίφαση της θέσης του κόμματός μας για την μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, και την αναφορά των θρησκευτικών πεποιθήσεων των  πολιτών στη φορολογική τους δήλωση, να είναι σίγουρη η ΝΔ, ότι τόσο στις ευρωπαϊκές χώρες όσο και στη χώρα μας υπάρχουν τρόποι για να διαφυλαχτεί αυτό το προσωπικό δεδομένο.

Σε κάθε περίπτωση, όπως άλλωστε ανάφερα και στη δευτερολογία μου, η όποια λύση για τη μισθοδοσία του κλήρου θα είναι προϊόν εξαντλητικού διαλόγου με την διοίκηση της εκκλησίας και με το σύνολο της κοινωνίας, ώστε όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τον διαχωρισμού κράτους και εκκλησίας να προχωρήσουν με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση και βεβαίως με τις αναγκαίες αλλαγές του συντάγματος. Ακόμη και από τον γραμματέα του κόμματος και από εμένα αναφέρθηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εγγυάται τη μισθοδοσία του κλήρου, ανεξάρτητα από τη λύση που θα προκριθεί.

Είναι εξάλλου αυτονόητο ότι στα πλαίσια της διαδικασίας διαχωρισμού Εκκλησίας από το Κράτος θα πρέπει να θεσμοθετηθεί μια διαδικασία χρονικής μετάβασης από το υπάρχον νομικό καθεστώς στο νέο ώστε να υπάρξει δυνατότητα ευχερούς προσαρμογής της Εκκλησίας στο καινούριο σύστημα μισθοδοσίας μέσα από κατάλληλη αξιοποίηση του τμήματος εκείνου της εκκλησιαστικής περιουσίας που πραγματικά της ανήκει, αφού προηγουμένως θα έχει ολοκληρωθεί και η συναφής διαδικασία αποσαφήνισης του περιεχομένου της (κτήματα, αστικά ακίνητα, μοναστηριακή περιουσία κλπ) ύστερα από συνεννόηση με την Πολιτεία και πάντοτε ως προϊόν κοινής προσπάθειας επακριβούς προσδιορισμού της. Στο πλαίσιο μιας τέτοιας συνεννόησης σχετικά με το τμήμα της εκκλησιαστικής περιουσίας που θα συνεχίσει να ανήκει στην Εκκλησία και να το διαχειρίζεται αυτόνομα ύστερα από την ολοκλήρωση διαπραγματεύσεων εντός μιας μικτής και αποτελούμενης και από τα δύο μέρη Επιτροπής διερεύνησης του θέματος, είναι προφανές ότι θα υπάρξει σε κάθε περίπτωση η κατάλληλη μέριμνα ούτως ώστε τα περιουσιακά στοιχεία που εν τέλει θα συμφωνηθεί να παραμείνουν υπό την κυριότητα της Εκκλησίας, να επαρκούν απολύτως για τη μισθοδοσία των ιερέων, ενώ σε περίπτωση που κάτι τετοιο συναντήσει πρακτικές δυσχέρειες να υπάρξει συνδρομή της Πολιτείας με βάση την προαναφερθείσα πρόταση για εθελοντική φορολογία των πιστών της Ορθόδοξης Εκκλησίας κατά τα δοκιμασμένα και επιτυχημένα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ας φροντίσει λοιπόν η ΝΔ αντί να επιτίθεται σε κάθε ριζοσπαστική πρόταση που αρθρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ, διαστρεβλώνοντας μάλιστα το περιεχόμενό της, να λύσει την αντίφαση που προκύπτει στη ρητορική της από την αφενός συχνή και κατά το δοκούν επίκληση των ευρωπαϊκών αντιλήψεων και ιδεωδών, των οποίων αυτοπαρουσιάζεται υποκριτικά ως μονοπωλιακός και προνομιακός υπερασπιστής, και αφετέρου από τη λυσσαλέα αντίδραση της απέναντι σε κάθε νεωτερική πρόταση που στοχεύει στη διεύρυνση των ελευθεριών και των δικαιωμάτων των πολιτών θέτοντας παρακαταθήκες για τη θεμελίωση και την εμπέδωση σύγχρονων δημοκρατικών θεσμών και αξιών.

Συνεπώς, οι κατά κανόνα φτωχές οικογένειες των ιερωμένων της Ελλάδας, που μαζί με τον υπόλοιπο λαό βιώνουν τη φτώχεια και την εξαθλίωση εξαιτίας των περικοπών της συγκυβέρνησης, δεν κινδυνεύουν από το ΣΥΡΙΖΑ αλλά από τις μνημονιακές πολιτικές που προωθεί και εφαρμόζει η Ν.Δ. με τους κομματικούς συνεταίρους της

 

f458

Μέλος
Εγγρ.
9 Οκτ 2012
Μηνύματα
2.802
Like
16
Πόντοι
16
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Μεγ. Βρετανία: Επίσημη εκκλησία είναι η «Αγγλικανική» Εκκλησία της Αγγλίας με κεφαλή της τον μονάρχη. Ο όρκος του έχει θρησκευτικές αναφορές, τη στέψη του τελεί ο Αρχιεπίσκοπος του Canterbury. Προνόμια της εκκλησίας είναι η παραχώρηση ακαδημαϊκών εδρών σε κληρικούς στα Πανεπιστήμια του Oxford, Cambridge, Durham και η προστασία της με τον νόμο περί βλασφημίας (ισχύει από το 1676). Δεν υπάρχει οικονομική στήριξη της επίσημης εκκλησίας παρά μόνο συντήρηση εκκλησιών που θεωρούνται ιστορικά μνημεία.

Ιρλανδία: Το Σύνταγμα δεν προβλέπει επίσημη θρησκεία, διασφαλίζει την ελευθερία της συνείδησης και εμποδίζει το κράτος να θεσπίσει προνόμια υπέρ κάποιας θρησκείας. Ο κλήρος δεν μισθοδοτείται από το κράτος.

Γερμανία: Πλήρης διαχωρισμός. Κρατική εκκλησία δεν υφίσταται. Κάθε θρησκευτική κοινότητα έχει αυτονομία στη ρύθμιση των εσωτερικών της υποθέσεων και μπορεί να προσλάβει νομική προσωπικότητα, σύμφωνα με τη νομοθεσία περί σωματείων. Κάθε φορολογούμενος δηλώνει στη φορολογική του δήλωση – αν θέλει – το θρήσκευμά του και πληρώνει εκκλησιαστικό φόρο, τον οποίον το κράτος αποδίδει στην αντίστοιχη εκκλησία.

Αυστρία: Ισχύει ό,τι και στη Γερμανία, από το 1867.

Γαλλία: Η κοιτίδα του λαϊκού κράτους. Στο άρθρο 1 του Συντάγματος ορίζεται: "Η Γαλλία είναι αβασίλευτη πολιτεία αδιαίρετη, χωρισμένη από την εκκλησία, δημοκρατική και κοινωνική". Η πάσης φύσεως επιχορήγηση προς τις Εκκλησίες απαγορεύεται από το Σύνταγμα.

Βέλγιο: Σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα, το βελγικό κράτος είναι ουδέτερο απέναντι σε όλες τις θρησκείες και δεν έχει το δικαίωμα να παρεμβαίνει σε ζητήματα οποιουδήποτε θρησκεύματος.

Ελβετία: Το ελβετικό Σύνταγμα συνδέει τη χρηματοδότηση των εκκλησιών με την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας, ορίζοντας ότι κανείς δεν υποχρεούται να πληρώνει φόρους υπέρ μιας θρησκευτικής κοινότητας στην οποία δεν ανήκει.

Ισπανία: Το Σύνταγμα του 1978 ορίζει ότι δεν υπάρχει επίσημο θρήσκευμα, κατοχυρώνει τη θρησκευτικής ελευθερίας και θεσπίζεται η συνεργασία μεταξύ της κρατικής διοίκησης και διαφόρων θρησκευμάτων, ανάλογη με αυτή που ρυθμίζει τις σχέσεις με την Καθολική Εκκλησία. Υπάρχει φόρος υπέρ της Καθολικής Εκκλησίας μόνο στα μέλη της.

Ιταλία: Το Σύνταγμα του 1948 κατοχυρώνει αμοιβαία ανεξαρτησία και ίση μεταχείριση όλων των θρησκευμάτων. Το 1984 καταργήθηκε ο καθολικισμός ως επίσημη εκκλησία του ιταλικού κράτους. Υπάρχει προαιρετικός εκκλησιαστικός φόρος που αποδίδεται στην εκκλησία που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος.

Δανία: Η Ευαγγελική Λουθηρανική Εκκλησία είναι η επίσημη εκκλησία, ο βασιλιάς ανήκει υποχρεωτικά στο επίσημο δόγμα, ο όρκος του όμως δίδεται ενώπιον του Συμβουλίου του Κράτους και δεν έχει θρησκευτικό χαρακτήρα. Μόνο το 11% των εσόδων της εκκλησίας προέρχεται από τον κρατικό προϋπολογισμό το υπόλοιπο προέρχεται από τον εκκλησιαστικό φόρο όσων είναι μέλη της.

Ολλανδία: Το Σύνταγμα του 1798, για πρώτη φορά στην Ευρώπη διακηρύσσει την ισότητα όλων των θρησκευμάτων και τον χωρισμό κράτους και εκκλησιών. Στο ισχύον Σύνταγμα του 1983 κατοχυρώνεται πλήρως η ελευθερία συνείδησης και η θρησκευτική ελευθερία. Το 55% των Ολλανδών δηλώνουν άθρησκοι.

Λουξεμβούργο: Η θρησκευτική ελευθερία κατοχυρώνεται πλήρως, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα ανάμιξης του κράτους σε οργανωτικά ζητήματα εκκλησιών βάσει συμβάσεων που υπόκεινται σε κύρωση από το Κοινοβούλιο.

Πολωνία: Το Σύνταγμα του 1997 προβλέπει ίσα δικαιώματα μεταξύ εκκλησιών και θρησκευμάτων, η αμεροληψία των κρατικών οργάνων σε θρησκευτικά ζητήματα, σεβασμό της αυτονομίας και της αμοιβαίας ανεξαρτησίας μεταξύ των Εκκλησίας και Κράτους.

Πορτογαλία: Το Σύνταγμα του 1976 ρητά θεσπίζει τον χωρισμό κράτους και εκκλησίας αλλά το κονκορδάτο που είχε υπογραφεί το 1940 διασφαλίζει στην Καθολική Εκκλησία προνομιακή θέση σε σχέση με τα άλλα δόγματα και θρησκεύματα (αναγνωρίζεται η απαλλαγή φορολογίας των ιερέων).

Κύπρος: Υπάρχει χωρισμός Κράτους – Εκκλησιών και η Εκκλησία βασίζεται στον Καταστατικό της Χάρτη για να ρυθμίζει τα του οίκου της, ο οποίος δεν είναι Νόμος του Κράτους.


που πήγε ο στέκας άραγε?
Εσύ δλδ συμφωνείς με τον Κουράκη;
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
οι συριζίτες πιστεύουν ότι αν πιεστεί οικονομικά ο κόσμος και φορολογείται για να χρηματοδοτεί την εκκλησία θα αποκοπεί αναγκαστικά από αυτή, με απώτερο στόχο φυσικά να την αφανίσουν  

η ορθοδοξία και ο φορέας της επέζησαν 2 χιλιετίες μέσα από διωγμούς, αιρέσεις και τουρκοκρατία για να τις αφανίσει τελικά ο σύριζα και οι συνιστώσες, γελάει ο κόσμος

στην χειρότερη θα καταφέρουν να μετατρέψουν τον κόσμο σε κρυπτοχριστιανούς για να γλιτώνουν το χαράτσι, μιλάμε για πρόοδο όχι αστεία :2funny: :headbang:
 

rouKoun13

Μέλος
Εγγρ.
19 Ιαν 2010
Μηνύματα
3.558
Κριτικές
2
Like
62
Πόντοι
16
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Μεγ. Βρετανία: Επίσημη εκκλησία είναι η «Αγγλικανική» Εκκλησία της Αγγλίας με κεφαλή της τον μονάρχη. Ο όρκος του έχει θρησκευτικές αναφορές, τη στέψη του τελεί ο Αρχιεπίσκοπος του Canterbury. Προνόμια της εκκλησίας είναι η παραχώρηση ακαδημαϊκών εδρών σε κληρικούς στα Πανεπιστήμια του Oxford, Cambridge, Durham και η προστασία της με τον νόμο περί βλασφημίας (ισχύει από το 1676). Δεν υπάρχει οικονομική στήριξη της επίσημης εκκλησίας παρά μόνο συντήρηση εκκλησιών που θεωρούνται ιστορικά μνημεία.

Ιρλανδία: Το Σύνταγμα δεν προβλέπει επίσημη θρησκεία, διασφαλίζει την ελευθερία της συνείδησης και εμποδίζει το κράτος να θεσπίσει προνόμια υπέρ κάποιας θρησκείας. Ο κλήρος δεν μισθοδοτείται από το κράτος.

Γερμανία: Πλήρης διαχωρισμός. Κρατική εκκλησία δεν υφίσταται. Κάθε θρησκευτική κοινότητα έχει αυτονομία στη ρύθμιση των εσωτερικών της υποθέσεων και μπορεί να προσλάβει νομική προσωπικότητα, σύμφωνα με τη νομοθεσία περί σωματείων. Κάθε φορολογούμενος δηλώνει στη φορολογική του δήλωση – αν θέλει – το θρήσκευμά του και πληρώνει εκκλησιαστικό φόρο, τον οποίον το κράτος αποδίδει στην αντίστοιχη εκκλησία.

Αυστρία: Ισχύει ό,τι και στη Γερμανία, από το 1867.

Γαλλία: Η κοιτίδα του λαϊκού κράτους. Στο άρθρο 1 του Συντάγματος ορίζεται: "Η Γαλλία είναι αβασίλευτη πολιτεία αδιαίρετη, χωρισμένη από την εκκλησία, δημοκρατική και κοινωνική". Η πάσης φύσεως επιχορήγηση προς τις Εκκλησίες απαγορεύεται από το Σύνταγμα.

Βέλγιο: Σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα, το βελγικό κράτος είναι ουδέτερο απέναντι σε όλες τις θρησκείες και δεν έχει το δικαίωμα να παρεμβαίνει σε ζητήματα οποιουδήποτε θρησκεύματος.

Ελβετία: Το ελβετικό Σύνταγμα συνδέει τη χρηματοδότηση των εκκλησιών με την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας, ορίζοντας ότι κανείς δεν υποχρεούται να πληρώνει φόρους υπέρ μιας θρησκευτικής κοινότητας στην οποία δεν ανήκει.

Ισπανία: Το Σύνταγμα του 1978 ορίζει ότι δεν υπάρχει επίσημο θρήσκευμα, κατοχυρώνει τη θρησκευτικής ελευθερίας και θεσπίζεται η συνεργασία μεταξύ της κρατικής διοίκησης και διαφόρων θρησκευμάτων, ανάλογη με αυτή που ρυθμίζει τις σχέσεις με την Καθολική Εκκλησία. Υπάρχει φόρος υπέρ της Καθολικής Εκκλησίας μόνο στα μέλη της.

Ιταλία: Το Σύνταγμα του 1948 κατοχυρώνει αμοιβαία ανεξαρτησία και ίση μεταχείριση όλων των θρησκευμάτων. Το 1984 καταργήθηκε ο καθολικισμός ως επίσημη εκκλησία του ιταλικού κράτους. Υπάρχει προαιρετικός εκκλησιαστικός φόρος που αποδίδεται στην εκκλησία που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος.

Δανία: Η Ευαγγελική Λουθηρανική Εκκλησία είναι η επίσημη εκκλησία, ο βασιλιάς ανήκει υποχρεωτικά στο επίσημο δόγμα, ο όρκος του όμως δίδεται ενώπιον του Συμβουλίου του Κράτους και δεν έχει θρησκευτικό χαρακτήρα. Μόνο το 11% των εσόδων της εκκλησίας προέρχεται από τον κρατικό προϋπολογισμό το υπόλοιπο προέρχεται από τον εκκλησιαστικό φόρο όσων είναι μέλη της.

Ολλανδία: Το Σύνταγμα του 1798, για πρώτη φορά στην Ευρώπη διακηρύσσει την ισότητα όλων των θρησκευμάτων και τον χωρισμό κράτους και εκκλησιών. Στο ισχύον Σύνταγμα του 1983 κατοχυρώνεται πλήρως η ελευθερία συνείδησης και η θρησκευτική ελευθερία. Το 55% των Ολλανδών δηλώνουν άθρησκοι.

Λουξεμβούργο: Η θρησκευτική ελευθερία κατοχυρώνεται πλήρως, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα ανάμιξης του κράτους σε οργανωτικά ζητήματα εκκλησιών βάσει συμβάσεων που υπόκεινται σε κύρωση από το Κοινοβούλιο.

Πολωνία: Το Σύνταγμα του 1997 προβλέπει ίσα δικαιώματα μεταξύ εκκλησιών και θρησκευμάτων, η αμεροληψία των κρατικών οργάνων σε θρησκευτικά ζητήματα, σεβασμό της αυτονομίας και της αμοιβαίας ανεξαρτησίας μεταξύ των Εκκλησίας και Κράτους.

Πορτογαλία: Το Σύνταγμα του 1976 ρητά θεσπίζει τον χωρισμό κράτους και εκκλησίας αλλά το κονκορδάτο που είχε υπογραφεί το 1940 διασφαλίζει στην Καθολική Εκκλησία προνομιακή θέση σε σχέση με τα άλλα δόγματα και θρησκεύματα (αναγνωρίζεται η απαλλαγή φορολογίας των ιερέων).

Κύπρος: Υπάρχει χωρισμός Κράτους – Εκκλησιών και η Εκκλησία βασίζεται στον Καταστατικό της Χάρτη για να ρυθμίζει τα του οίκου της, ο οποίος δεν είναι Νόμος του Κράτους.


που πήγε ο στέκας άραγε?
πολυ ενδιαφερον αρθρο και μπραβο σου που το ποσταρες!
δυο ερωτησεις μονο.
θρησκευτικα στα σχολεια της ευρωπης φανταζομαι οτι δεν κανουν ετσι?
στο πλαισιο του διαχωρισμου οπως καταλαβα οτι τον εννοει ο κουρακης αφηνει αναπαντητα πολλα πραγματα. Το μαθημα θρησκευτικων δλδ?οι θεολογοι?η θεολογικη σχολη στου ζωγραφου?τι θα γινει με αυτα?
ΙΜΟ δν θα με χαλουσε καθολου να καταργηθουν τα θρησκευτικα στο γυμνασιο-λυκειο,ουτε καν να γινουν προαιρετικα.
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Συνέδριο "Εκκλησία και Αριστερά": Ιστορικό βήμα με στόχο την εκκίνηση διαλόγου

Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/01/2013

Η έκρηξη της φτώχειας, που δημιουργεί η οικονομική κρίση, δίνει την ευκαιρία να συναντηθούν πρωτοβουλίες αλληλεγγύης της Εκκλησίας και της Αριστεράς και ταυτόχρονα να παραμείνουν οι δύο πλευρές στις διακηρυγμένες θέσεις τους

Θεσσαλονίκη: Κάθε άλλο παρά καχύποπτο και συγκρουσιακό ήταν το κλίμα που επικράτησε χθες στο αμφιθέατρο της παλιάς Φιλοσοφικής Σχολής, όπου διεξάγεται το επιστημονικό συνέδριο που διοργάνωσε η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ για τις σχέσεις της Εκκλησίας με την Αριστερά. Συνέδριο που δέχτηκε επικρίσεις από ορισμένους ιεράρχες και, σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, δεν είναι καθόλου αρεστό στα καθεστωτικά πολιτικά κόμματα, που μέχρι σήμερα χρησιμοποιούν (και) την Εκκλησία προς άγραν ψήφων.

Στόχος, σύμφωνα με τους διοργανωτές του συνεδρίου, είναι η εκκίνηση ενός διαλόγου. Οι δύο πλευρές καλούνται να καταθέσουν τις απόψεις τους και τις θέσεις τους για μια σειρά ανοικτών θεμάτων και να καταγράψουν συγκλίσεις και αποκλίσεις. Το βέβαιο είναι ότι το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη εκδήλωση ήταν μεγάλο, αφού το αμφιθέατρο ήταν γεμάτο από φοιτητές, καθηγητές του ΑΠΘ, ιερείς ρασοφόρους και αριστερούς πολίτες, που έσπευσαν να παρακολουθήσουν τις τρεις χθεσινές συνεδρίες. Το εν πολλοίς ανομοιόμορφο κοινό, εξ αρχής δεν έδειχνε αμήχανο ούτε και προκατειλημμένο. Φυσικά όλοι δεν συμφωνούσαν με όλα όσα ειπώθηκαν, αλλά όλοι και όλες άκουσαν με τη δέουσα προσοχή και σεβασμό την άλλη άποψη, όπως αυτή διατυπώθηκε από τους ομιλητές των τριών συνεδριών, που έδωσαν τροφή για περαιτέρω συζητήσεις και ζυμώσεις στα «πηγαδάκια» που στήνονταν εκτός αιθούσης.

Κοινή διαπίστωση των εκπροσώπων της Εκκλησίας και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ ήταν ότι υπάρχει περιθώριο διαλόγου και συνεργασίας ανάμεσα στην Εκκλησία και την Αριστερά, παρά το γεγονός ότι οι σχέσεις τους μέχρι σήμερα σκιάζονται από «αμαρτίες» του παρελθόντος. Στο πλαίσιο αυτό ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Δημήτρης Βίτσας υπογράμμισε ότι το συνέδριο αυτό μπορεί να αποδειχθεί και "ιστορικό βήμα", συμπληρώνοντας ότι θα έπρεπε να είχε γίνει χρόνια πριν και αναγνώρισε ότι έχει ευθύνες και η Αριστερά γι' αυτή την καθυστέρηση (αναλυτικά στη σελίδα 39). Από τις τοποθετήσεις στο συνέδριο έγινε εμφανές ότι η σημερινή συγκυρία, με την έκρηξη της φτώχειας που δημιουργεί η οικονομική κρίση, δίνει την ευκαιρία να συναντηθούν πρωτοβουλίες αλληλεγγύης της Εκκλησίας και της Αριστεράς και ταυτόχρονα να παραμείνουν οι δύο πλευρές στις διακηρυγμένες θέσεις τους.



Μια κυβέρνηση της Αριστεράς δεν θα αιφνιδιάσει

Οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ έκαναν σαφές ότι μια κυβέρνηση της Αριστεράς δεν θα λειτουργήσει ως «οδοστρωτήρας» στις σχέσεις Εκκλησίας - κράτους. Μάλιστα ο Τάσος Κουράκης ανέπτυξε εκτενώς τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, τη μισθοδοσία του κλήρου, τη χρήση αγροτικής γης, για τη φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας κ.λπ. και έκανε σαφές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ δεν θα αιφνιδιάσει την Εκκλησία για τις όποιες αλλαγές προωθήσει, εφόσον αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας. «Όποιες αλλαγές γίνουν θα είναι αποτέλεσμα εξαντλητικού διαλόγου και θα αναζητηθεί η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση» είπε χαρακτηριστικά, ενώ έκανε σαφές ότι δεν θα κινδυνεύσει σε καμιά περίπτωση η μισθοδοσία του λαϊκού κλήρου.



Άνθιμος: Σε αυτή τη δυσκολία είμαστε όλοι στον ίδιο δρόμο

Ιεράρχες, πολιτικοί και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι εξήραν την πρωτοβουλία του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, το ίδιο και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στο συγχαρητήριο τηλεγράφημα που απέστειλε. Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τελικά δεν παραβρέθηκε στην έναρξη του συνεδρίου, εξαιτίας ανειλημμένων υποχρεώσεών του στην Αθήνα, και εκπροσωπήθηκε από τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμο, ο οποίος, προς έκπληξη πολλών, δεν στράφηκε κατά της εκδήλωσης. "Σε αυτή τη δυσκολία είμαστε όλοι στον ίδιο δρόμο και πρέπει να είμαστε ενωμένοι χωρίς διχασμούς", σχολίασε αναφερόμενος στις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Υποστήριξε ότι η Εκκλησία δεν διαχωρίζει το ποίμνιό της ανάλογα με τις πολιτικές του πεποιθήσεις. Εκτίμησε ότι το 95% του κόσμου της Αριστεράς είναι χριστιανοί και «δεν μπορεί να χαρακτηρίζονται 'εχθροί' για την Εκκλησία όσοι έχουν αριστερή συνείδηση», ενώ για τις αντιδράσεις που υπήρξαν από ιεράρχες και δυνάμεις της Αριστεράς κατά του συνεδρίου είπε ότι δεν τον ταράζουν ούτε τον εκνευρίζουν.

"Πολυκύμαντες" χαρακτήρισε τις σχέσεις Εκκλησίας-Αριστεράς ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου και επισήμανε ότι παρά τις δογματικές διαφορές του παρελθόντος συναντήθηκαν σε κορυφαίες στιγμές της χώρας. Ανέφερε ακόμη ότι σήμερα ο διάλογος των δύο πλευρών διαφαίνεται και από τις συναντήσεις και συνομιλίες της Αρχιεπισκοπής με τον επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Αλέξη Τσίπρα και τον πρόεδρο της ΔΗΜ.ΑΡ. Φώτη Κουβέλη και τόνισε ότι υπάρχει κοινός τόπος σε ζητήματα όπως η πίστη στον άνθρωπο και τον λαό, η αντιμετώπιση της ανισότητας και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είπε ακόμα ότι το ζήτημα της μετανάστευσης είναι ένα πεδίο στο οποίο μπορεί να υπάρξει συνεργασία Εκκλησίας και Αριστεράς.



Παρεμβάσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας

Ο πρύτανης του ΑΠΘ Γ. Μυλόπουλος σχολίασε, από την πλευρά του, ότι "το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας και η κοινωνική αλληλεγγύη που επαγγέλλεται η Αριστερά θα πρέπει να συναντηθούν και να συνδράμουν με όποιον τρόπο μπορούν στην ανακούφιση του βαριά δοκιμαζομένου λαού". Χαρακτήρισε το συνέδριο «δείγμα της εξωστρέφειας» του ΑΠΘ και σημείωσε ότι η Θεολογική Σχολή έχει τους περισσότερους αλλοδαπούς φοιτητές, μετά την Ιατρική.

Ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, Μιχαήλ Τρίτος, υποστήριξε ότι οι δύο πλευρές πρέπει να προχωρήσουν σε μία τίμια αυτοκριτική και να εγκαταλείψουν θέσεις που μέχρι σήμερα οδηγούσαν σε προκαταλήψεις και αγκυλώσεις, επισημαίνοντας ότι η ορθόδοξη ζωή αποτελεί χώρο ζύμωσης για την κοινωνία. Ο πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας, Χρυσόστομος Σταμουλής, αναφερόμενος σε όσους αμφισβήτησαν τις προθέσεις του συνεδρίου και ανησύχησαν για την αλλοίωση της καθαρότητας των ιδεών, σχολίασε ότι η αδυναμία διαλόγου ισχυροποιεί τη δαιμονοποίηση και τον δογματισμό και υποστήριξε την ανάγκη για αλλαγές και για διάλογο ως απόδειξη της άπλετης ελευθερίας του Θεού.

Η πρώτη συνεδρία με θέμα “Η Βασιλεία του Θεού και η Λαϊκή Εξουσία” είχε στο επίκεντρο ιστορικές επισημάνσεις από τις παράλληλες πορείες Εκκλησίας και Αριστεράς στον 20ό και τον 21ο αιώνα. Στη συζήτηση συμμετείχαν οι Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, καθηγητής στο ΑΠΘ, Ευστάθιος Χ. Λιανός Λιάντης, υποψήφιος διδάκτορας του ΑΠΘ, Παναγιώτης Αρ. Υφαντής, επίκουρος καθηγητής στο ΑΠΘ, και ο Χρήστος Λάσκος, διδάκτορας φιλοσοφίας και μέλος της Π.Γ του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ. Κινούμενοι σε ένα γόνιμο πεδίο ιστορικής ανασκόπησης και ανάδυσης προσωπικοτήτων και παραδειγμάτων που έχουν φέρει κοντά την Εκκλησία με την Αριστερά, οι ομιλητές συνδύασαν τη μαρξιστική αντίληψη περί παύσης εκμετάλλευσης και χειραφέτησης με τα προτάγματα του χριστιανισμού. Αναφέρθηκαν ωστόσο και σε ιστορικά παραδείγματα όπου οι δύο πλευρές έχουν βρεθεί σε σύγκρουση, με την κριτική να ασκείται τόσο στο πεδίο της αλαζονείας και της ιεραρχίας της Εκκλησίας αλλά και σε αυτό της σκληρής αντιμετώπισης της Εκκλησίας από τη Σοβιετική Ένωση και συγκεκριμένα τον Στάλιν. Ακόμη, ειπώθηκε πως, όπως η Αριστερά, έτσι και η Εκκλησία δεν μπορεί να είναι μονάχα υπέρ των φτωχών, αλλά και κατά των πλουσίων.

 

f458

Μέλος
Εγγρ.
9 Οκτ 2012
Μηνύματα
2.802
Like
16
Πόντοι
16
Ας κάνουνε τίποτα θα τους κρεμάσω ανάποδα.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom