Δεν υπάρχει μεγαλύτερη μπούρδα από αυτή.Φυσικά ο κάθε άσχετος όταν του αναφέρεις για την επικινδυνότητα των αεροπλάνων το πρώτο πράγμα που σου λέει σαν επιχείρημα είναι το κλασικό με τις στατιστικές μελέτες ατυχημάτων σε σχέση με τα αυτοκίνητα.Όταν όμως τους λες οτι οι στατιστικές συγκρίνουν ανόμοια πράγματα δηλαδή από τη μια οδηγούς αυτοκινήτων παγκοσμίως που το 90% είναι ερασιτέχνες και το 10% επαγγελματίες σε αντιπαράθεση με πιλότους που το 100% είναι επαγγελματίες και μάλιστα περνάνε τις ποιο αυστηρές εκπαιδεύσεις της FAA , τότε κάνει τουμπεκί.
Εαν θέλει κάποιος να είναι κάπως συγκρίσιμα τα μεγέθη , ας κάνει μια στατιστική μελέτη θανάτων από αεροπορικά ατυχήματα σε σχέση με θανάτους από πχ επιβάτες λεοφορείων.Που και εκεί ακόμα πάλι δεν είναι ίδια τα μεγέθη αλλά τουλάχιστον έχουμε επαγγελματίες οδηγούς και στη μια περίπτωση και στην άλλη (με χάσμα βέβαια στην εκπαίδευση που παίρνει ο αντίστοιχος οδηγός-πιλότος) , που κουβαλάνε πολύ κόσμο (επίσης με χάσμα αφού στη μια περίπτωση κουβαλάς 50 το πολύ ψυχές ενώ στην άλλη 300 και βάλε).
Φυσικά και δεν πρόκειται να δείτε ποτέ στη ζωή σας μια τέτοια στατιστική μελέτη γιατί πολύ απλά αν τη βλέπατε , όλα τα αεροπλάνα θα πηγαινοέρχονταν άδεια.Και για να δείτε πόσο χάπατα και αναλώσιμους έχουν τον κοσμάκη και δεν τους καίγεται καρφί για τη ζωή μας , είχαν ήδη βρει εύκολο τρόπο πριν πάρα πολλά χρόνια ώστε τα αεροπλάνα να είναι τρομερά ασφαλή αλλά δεν προχώρησε γιατί φυσικά αύξανε το κόστος κατασκευής και οι εταιρίες που κοιτάνε μόνο τα κέρδη δεν το δέχθηκαν.Έκαναν το εξής απλό : Έφτοιαξαν αποσπώμενο κλωβό-κοντεινερ με καμπίνες επιβατών η οποία σε περίπτωση σοβαρής μη αναστρέψιμης βλάβης του αεροπλάνου εν πτήση , αποχωριζόταν το κυρίως μέρος της ατράκτου , έβγαζε αλεξίπτωτα και προσγειωνόταν ανέπαφο.Υπάρχουν και σχετικά βίντεο αν ψάξετε στο net που δείχνει την όλη κατασκευή.Θα είχαν σωθεί όλα αυτά τα χρόνια εκατομμύρια ζωές αλλά βλέπεις το χρήμα και το κέρδος πάνω απόλα.
Δεν πιστεύω να εννοείς σοβαρά, ότι αν αύριο βγαίνανε στατιστικές οι οποίες ανέβαζαν την επικινδυνότητα του αεροπλάνου, ο μέσος πολίτης θα πήγαινε πλέον διακοπές με λεωφορείο στην άλλη άκρη της Ευρώπης ή με λεωφορείο και πλοίο στους τουριστικούς προορισμούς της Βόρειας Αφρικής. Θυσιάζοντας με αυτόν τον τρόπο εκτός από την άνεση του και 2-3 μέρες για να μεταβεί + άλλες τόσες να επιστρέψει. Και όλα αυτά χωρίς να υπολογίσεις ότι θα έπρεπε να διανυκτερεύσει σε ενδιάμεσους σταθμούς αυξάνοντας το κόστος των διακοπών.
Λιγότερος χρόνος να χαλαρώσεις και περισσότερο κόστος για μεγαλύτερη ταλαιπωρία ταξιδιού.
Όσον αφορά το δεύτερο μέρος τώρα:
Για να αναπτυχθεί ένα αλεξίπτωτο, χρειάζεται χρόνος, άρα και ύψος.
Τα περισσότερα ατυχήματα δεν συμβαίνουν από καταστάσεις οι οποίες ξεκινάνε σε μεγάλο ύψος, μιας και σε αυτήν την περίπτωση οι χειριστές έχουν χρόνο να τα διαχειριστούνε, αλλά στην φάση της προσγείωσης - τελικής προσέγγισης κατα κύριο λόγο. Σε τόσο χαμηλά ύψη, δεν προλαβαίνει το αλεξίπτωτο να αναπτυχθεί άρα το προτεινόμενο σύστημα θα ήταν άχρηστο έτσι και αλλιώς.
Από όσο θυμάμαι, μόνο σε 1-2 περιστατικά το αεροσκάφος είχε βλάβη στις επιφάνειες ελέγχου και οι χειριστές είχαν εκ των προτέρων επίγνωση ότι οι πιθανότητες για ασφαλή προσέγγιση δεν ήταν με το μέρος τους.
Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, οι πιλότοι μέχρι την στιγμή της πρόσκρουσης στο έδαφος είχανε έλεγχο του αεροσκάφους και το ατύχημα προήλθε από την (μη)απόφαση τους να συνεχίσουν την προσέγγιση αντί να την διακόψουν (go around), και να κάνουν δεύτερη προσπάθεια.
Το εκατομμύρια ζωές είναι κάτι παραπάνω από υπερβολικό και δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα των ημερών μας.
Στον πολιτισμένο κόσμο, υπήρξε 1 ατύχημα ανα 2.1 εκατομμύρια πτήσεις το 2022, και συνολικά χαθήκανε 158 ζωές. Επίσης στην 5ετια 2018-2022 χαθήκανε 231 ζωές.
Πιστεύεις όντως ότι από ατυχήματα λεωφορείων(επαγγελματίες οδηγοί) στην ίδια περίοδο χαθήκανε λιγότεροι από 231 παγκοσμίως ? Μην μου πεις ότι τα ατυχήματα των μικρών αεροσκαφών δεν συμπεριλαμβάνονται, γιατί μιλάμε μόνο για επαγγελματίες πιλότους/οδηγούς και όχι για τους ερασιτέχνες.
Αν μιλήσουμε καθαρά για την χώρα μας, την τελευταία 5ετια είχαμε 0 απώλειες σε αεροπορικά ατυχήματα. Πόσες είχαμε από λεωφορεία ?
The industry 2022 fatality risk of 0.11 means that on average, a person would need to take a flight every day for 25,214 years to experience a 100% fatal accident.
IATA released its 2022 Safety Report for global aviation.
www.iata.org