Ως οδηγός, έχω να προσάψω στη συντριπτική πλειοψηφία των ταξιτζήδων ότι μπαινοβγαίνουν στις λεωφορειολωρίδες, σταματούν για επιβάτη και ξεκινούν, με απότομες κινήσεις, χωρίς φλάς, απειλώντας ανά πάσα στιγμή να προκαλέσουν σύγκρουση με άλλα οχήματα. Όταν έχουν μέσα πελάτη, πάνε αργά, περιμένουν υπομονετικά στα φανάρια και στα stop, παραχωρούν προτεραιότητα ακόμη και αν ανήκει σε ?κείνους κ.ο.κ. Σκέτοι λόρδοι του δρόμου. ΜΟΝΟ, όμως αν έχουν επιβάτη μέσα, ε; Προφανώς, για να γράφει η ταρίφα παραπάνω χρόνο. Το λέω αυτό, γιατί όταν ΔΕΝ έχουν επιβάτη, τους καβαλάει ο διάολος και κάνουν τα εντελώς αντίθετα από τα όσα γράφω προηγουμένως, επιδεικνύοντας μία παντελώς αλήτικη οδική / οδηγική συμπεριφορά.
Ως πελάτης, έχω να προσάψω στη συντριπτική πλειοψηφία των ταξιτζήδων ότι είναι αγενείς, ανάγωγοι και αλήτες. Σου μιλάνε με τη μια στον ενικό, αν και τους είσαι άγνωστος. Δε λένε καλημέρα, καλησπέρα, καληνύχτα. Δε σου λένε ευχαριστώ. Ακούνε το ραδιοσταθμό της αρέσκειάς τους, στην ένταση που τους αρέσει, αδιαφορώντας αν σε ενοχλεί είτε ο λόγος, είτε η ένταση του ραδιοφώνου. Κάποιοι καπνίζουν κιόλας, αδιαφορώντας αν σε ενοχλεί ο καπνός, ή αν αντιμετωπίζεις πρόβλημα υγείας. Σου πιάνουν την κουβέντα, χωρίς να ρωτούν αν έχεις διάθεση. Και να αδιαφορήσεις, αν έχουν εκείνοι όρεξη, θα σε ζαλίσουν με την ανάλυσή τους επί παντός επιστητού. Προτίμηση σε πολιτική, κοινωνία, οικονομία, σχέσεις, ποδόσφαιρο. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που σου εξιστορούν, αδιαφορώντας για το εάν και κατά πόσο ενδιαφέρεσαι, ή ενοχλείσαι, τα ανόητα και κυρίως, τα φανταστικά ανδραγαθήματά τους σε γαμήσια και τσαμπουκάδες. Αποδεδειγμένα, ενοχλούν γυναίκες είτε με απλό κόρτε, είναι με κανονικό καμάκι, είτε ακόμη και με σεξουαλική παρενόχληση. Είναι ατημέλητοι. Κάποιοι βρωμούν, χωρίς να σκέπτονται ότι με τόσες ώρες μέσα σε ένα κουβούκλιο, λίγο αποσμητικό στις μασχάλες, αλλά και στο αμάξι, δε βλάπτει. Μιλούν στο κινητό τους, χωρίς ακουστικό ή Bluetooth αν και είναι επικίνδυνο και εκνευριστικό για τον επιβάτη. Μιλούν με τους υπολοίπους μιαρούς συναδέλφους τους στην κοινή συχνότητα του ράδιο-ταξί τους και ανταλλάσσουν σαχλά αστεία, ανούσιες ατάκες, ή μαγκίτσες του κώλου, μη δίνοντας δεκάρα ?και πάλι- για το πόσο ενοχλητικοί και εκνευριστικοί γίνονται. Κάνουν αδιάκριτες ερωτήσεις προκειμένου να ανοιχτούν σε κουβέντα μαζί σου. Κάνουν άγρα πελατείας, κάτι που απαγορεύεται, αλλά είναι και άπρεπο ως συμπεριφορά. Κάνουν επιλογή κούρσας, ενώ έχουν τη σημαία πάω και αν διαμαρτυρηθείς σου λένε το τυπικό ψέμα ότι αλλάζουν βάρδια, ή πάνε συνεργείο. Κάνουν πολλαπλές μισθώσεις σε επιβάτες. Σπάνια σε ρωτούν αν σε πειράζει αν σε πειράζει να βάλουν και δεύτερο επιβάτη ?το θεωρούν αναφαίρετο δικαίωμά τους. Ρωτούν τους επιβάτες που βάζει μετά από σένα ποιος είναι ο προορισμός τους και πιστεύει πώς μόνο εκείνος δικαιούται να κρίνει να κολλούν τα δρομολόγια και οι προορισμοί μεταξύ τους. Ούτε εσύ δικαιούσαι, ούτε οι άλλοι φουκαριάρηδες που επιβιβάζονται στη δική σου ?αρχική-κούρσα. Κάνουν άσκοπους κύκλους και βόλτες, για να σε χρεώσουν παραπάνω. Χρεώνουν παραπάνω απ? όσο πρέπει για ραδιο-ραντεβού, μετάβαση και αποχώρηση από αεροδρόμια και σταθμούς. Κλέβουν συστηματικά με πειραγμένους μετρητές. Προτιμούν να κλέβουν γυναίκες, νεαρά παιδιά, ηλικιωμένους, μετανάστες και φυσικά εκείνους που δεν κλέβουν απλά, αλλά ληστεύουν, δυσφημίζοντας τη χώρα, είναι οι τουρίστες. Παρακρατούν αυθαίρετα φιλοδώρημα από τα ψιλά που σου επιστρέφουν ως ρέστα. Οδηγούν απερίσκεπτα. Δε ζητούν από τον επιβάτη να φορέσει ζώνη και κάποιες φορές, αν επιλέξει ο επιβάτης να το κάνει, μπορεί και να τον ειρωνευτούν γι? αυτό.
Μαρτυρίες και αναφορές από συγγενικά και φιλικά μου πρόσωπα που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες ταξί πολύ τακτικότερα απ? ότι εγώ, όχι μόνο δε μου διαψεύδουν όλα τα παραπάνω, αλλά πιστεύουν πώς δεν έχω καν ανακαλύψει όλο το μέγεθος και την έκταση της αλητείας τους. Συμφωνούμε ωστόσο πώς υπάρχουν και κάποιοι οδηγοί ταξί που είναι πραγματικοί gentlemen, αλά δυστυχώς, αυτοί αποτελούν μία μειοψηφούσα ομάδα. Καταληκτικά, δε θα διστάσω να αναφέρω ότι ο πρόεδρος Μπαντουράκης, είναι τόσο αλήτης στη δημόσια στάση και στο δημόσιο λόγο του, που αντιπροσωπεύει με επάρκεια και πανάξια μία κάστα επαγγελματιών που αποτελείται ?ως επί τω πλείστον- από μούτρα.