Για πες μας, όταν ο Καραμα(ν)λάκας έλεγε ψέμματα για την ασφάλεια των τρένων μέσα στη Βουλή και φώναζε ... φώναζε για την δίψα του δημοσίου για υπερκέρδη ?
-...Βασίλη φεύγω?
-Φεύγεις, φεύγεις!
Και έφυγε... Για πάντα….
Ασφάλεια υπάρχει όταν όλοι κάνουν την δουλειά τους σωστά.
Οι σιδηρόδρομοι λειτουργούσαν εδώ και πολλές δεκαετίες χωρίς σύγχρονα συστήματα, σε μονή γραμμή και με σταθμάρχες που επικοινωνούσαν με τηλέγραφο ή τηλέφωνο μεταξύ τους.
Και τα όποια ατυχήματα ήταν περιορισμένα χωρίς τέτοιο τραγικό γεγονός.
Συνεπώς, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι πρόκειται για 100% ανθρώπινο λάθος, που προήλθε από μια σωρεία λόγων, όπως:
-Ελλιπέστατη εκπαίδευση
-Προαγωγή ακατάλληλων ανθρώπων σε κρίσιμες θέσεις
-Πλήρης έλλειψη επαγγελματισμού
-Έλλειψη αποτελεσματικών διαδικασιών σε επείγουσες περιπτώσεις
-Πλήρης έλλειψη "φιλότιμου" και επαγγελματικής συνείδησης
-Διάβρωση του προσωπικού, εξαιτίας πλήρους έλλειψης πειθαρχικών διαδικασιών, κομματοκρατίας, συμμοριών και ανικανότητας.
Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι μια Κυβέρνηση να καταφέρει να εξαλείψει όλα αυτά. Είναι και μια μεγάλη ευκαιρία για τον Κούλη αν το χειριστεί σωστά να μπορέσει να επιβάλει αυστηρή αξιολόγηση.
Ας το πράξει, κι ας καθυστερήσει το έργο της Τηλεματικής.
Κι εδώ πρέπει να πούμε πως είμαστε η 4η
(ΝΑΙ… ΝΑΙ… 4η) χώρα παγκοσμίως, στην οποία εγκαθίσταται σύγχρονο σύστημα Τηλεματικής των Σιδηροδρόμων και έχει ολοκληρωθεί κατά 70% περίπου.
Άλλα αυτό που πρέπει να ξέρουμε πάντα είναι ότι ένας σύγχρονος Υπολογιστής, όταν τον χειρίζεται μία μαϊμού, βγάζει μαϊμουδίσια αποτελέσματα.
Κανένας ψηφιακός αυτοματισμός δεν θα μας σώσει από έναν ανεύθυνο σταθμάρχη!
Στη Γερμανία το 2016, μια χώρα με το πιο σύγχρονο σύστημα ασφαλείας, έγινε σοβαρό ατύχημα επειδή ο Γερμανός σταθμάρχης έπαιζε με το κινητό του!
Ενώ το αυτόματο σύστημα αναγνώρισε το λάθος του σταθμάρχη, ωστόσο η αφοσίωσή του στο κινητό τον οδήγησε στο να πατήσει λάθος κουμπί και έφερε δύο τρένα στην Βαυαρία που μετέφεραν 150 επιβάτες να συγκρουστούν με αποτέλεσμα 12 νεκρούς και 89 σοβαρά τραυματίες.
Από τότε απαγορεύεται η χρήση ιδιωτικού κινητού εν ώρα υπηρεσίας ενώ ο σταθμάρχης δικάστηκε και καταδικάστηκε σε 3,5 χρόνια φυλάκιση για ανθρωποκτονία εξ αμελείας.