Νέα

Πολιτικά νέα/άρθρα από websites, blogs κλπ.

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα -
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 5K
  • Εμφανίσεις 231K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Συμφωνείτε με την αποπομπή της Δραγωνας από το Υπουργείο παιδείας αφού δεν έχει τα τυπικά προσόντα;

  • Ναι

    Ψήφοι: 103 86,6%
  • Όχι

    Ψήφοι: 16 13,4%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    119

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.218
Like
4
Πόντοι
166
Είσαι και θεούσα εκτός από δεκσός ή αυτά πάνε μαζί??
δε πανε μαζι....ειναι λιγο διαφορετικα απο οτι εχετε συνηθισει εσεις οι αριστεροι που αριστερα και γκαϊηλικι γκοου τουγκεδερ!

 
Εγγρ.
21 Αυγ 2010
Μηνύματα
5.818
Like
5
Πόντοι
66
Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄
Θεωρείται εθνομάρτυρας από την Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποια τον τιμά ως άγιο στις 10 Απριλίου.

Ενα απο τα επισημότερα θύματα της παρατεινόμενης αυτής ιδεολογικής αδιαλλαξίας είναι ο Μέγας Οικουμενικός Πατριάρχης του Αγώνα, ΄Αγιος Γρηγόριος Ε'(25). Η ερμηνεία της στάσης του στον Αγώνα απαιτεί επαρκή γνώση της εποχής (ιστορικά, κοινωνιολογικά, πολιτικά, διπλωματικά) και τη χρήση ορθών κριτηρίων, συγχρόνων δηλαδή και όχι σημερινών (ιστορικός αναχρονισμός). Ο σοφός εκείνος Γενάρχης, πώς ήταν δυνατό να παραβλέψει τους αρνητικούς παράγοντες, που απειλούσαν κάθε επαναστατική σκέψη (Ιερά Συμμαχία, Τσάρος, προηγούμενες οικτρές αποτυχίες, π. χ. 1790); Γιατί να άπαιτεί κανείς λιγότερη σύνεση από εκείνη τον Κοραή και του Καποδίστρια, που ήσαν τελείως αρνητικοί στα σχέδια εξεγέρσεως; Και όμως, σε καμία παρακωλυτική ή αποτρεπτική ενέργεια δεν προέβη, η δε αλληλογραφία του είναι σαφώς θετική και φανερώνει την εσωτερική συμμετοχή του στα σχέδια της Φιλικής(26). Θα ερωτήσει, βέβαια, κανείς: και ο περιβόητος αφορισμός του κινήματος Υψηλάντου-Σούτσου; Δεν είναι σαφής αντίδραση του Γρηγορίου; Ετσι, άλλωστε, ερμηνεύεται ως σήμερα από την αρνητική κριτική. Μπορεί όμως να "έρμηνευθεί" ο αφορισμός χωρίς να ληφθεί υπόψη το κλίμα, μέσα στο οποίο έγινε; Καί ποιο ήταν το κλίμα αυτό; -΄Εκρηξη της οργής του Σουλτάνου (απόλυτου κυρίου πάνω σε κάθε υπήκοο)- ΄Αμεσος κίνδυνος γενικής σφαγής των Ρωμηων (ομολογία εκθέσεων τών Ξένων της Κων/πόλεως(27)) Απερίγραπτες θηριωδίες, πού προοιώνιζαν τη συνέχεια-Παύση από τον Σουλτάνο δύο Μ. Βεζίρηδων, με την κατηγορία της επιεικούς στάσεως έναντι των Ρωμηών -Απαγχονισμός του Σεϊχουλισλάμη (Θρησκευτικού αρχηγού), κατηγορουμένου για απείθεια (δεν εξέδωσε φετφά για την σφαγή και εξόντωση των Ρωμηών(28)) Εκτελέσεις Φαναριωτών (Μουζούρηδων και Μητροπολιτών) κ.λπ.(29).

Ποιος μπορεί μετά από όλα αυτά να αρνηθεί, ότι ο αφορισμός ήταν πράξη ανάγκης και "στάχτη στα μάτια του Σουλτάνου"; (Νικοπόλεως Μελέτιος). Αυτή ακριβώς ήταν και η ερμηνεία του άμεσα θιγομένου από τον αφορισμό, Αλ.Υψηλάντη: "Ο Πατριάρχης, βιαζόμενος υπό της Πόρτας, σας στέλλει αφοριστικά και Εξάρχους, παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρταν. Εσείς όμως να τα θεωρήτε αυτά ως άκυρα, καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ της θελήσεως του Πατριάρχου"(30). Μόνο, λοιπόν, μετά από τήν γνώση όλων αυτών μπορεί να εκτιμηθεί σωστά και ο απαγχονισμός του Γρηγορίου. Ο πρώτος Πατριάρχης της Ρωμηοσύνης εκτελέσθηκε ως "προδότης" του Σουλτάνου και όχι των Ρωμηών(31). Και εύλογα, αφού τυπικά ήταν ο δεύτερος μετά τον Σουλτάνο αξιωματούχος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ενώ δε ο αφορισμός δεν είχε καμιά αρνητική απήχηση στον Εθνικό Αγώνα, αφού ήταν γνωστή η προέλευσή του, το "σχοινί του Πατριάρχη" ανέπτυξε μιαν ευεργετική δυναμική, διότι έγινε κινητήρια δύναμη στο αγωνιζόμενο ΄Εθνος.

21. Παραθέματα σχετικά βλ. στου Π. Γεωργαντζή, όπ.π. σ.197 έ.έ. και 234 ε.έ. Για να γίνει συνειδητή η φθορά εκ μέρους του δυτικού διαφωτισμού, αρκεί να σημειώσουμε, οτι μεταξύ των επικριτών του Πατριάρχου Γρηγορίου Ε' δεν είναι μόνο μαρξιστές, αλλά και ο χριστιανος καθηγ. Αλέξ. Τσιριντάνης. Στο ίδιο, σ.198-99: Το Οικουμ. Πατριαρχείο "δεν ήθελε την Επανάσταση και ο Πατριάρχης τήν άφώρισε. Βρέθηκαν μερικοί να πουν πως τάχα ο τρομερός αφορισμός ήλθε και στον Μωριά και ήθελε να δέσει τα χέρια του Θεοδώρου Κολοκοτρώνη. Θα μπορούσε βέβαια, ο Πατριάρχης να είχε κατά κάποιο τρόπο διαμηνύσει στο λαό, να μη πάρουν στα σοβαρά τον αφορισμό. Τέτοιο πράγμα όμως δεν έγινε, γιατί απλούστατα, ο αφορισμός ήταν αληθινός και "σπουδαίος". "Εγινε στα σοβαρά, σοβαρώτατα» (Βλ. Αλεξ. Τσιριντάνη, Το Εικοσιένα, στο περιοδ. ΣΥΖΗΤΗΣΗ, τευχ. 195, Ιανουαρ. 1977, σ. 2). Το κείμενο του καθηγ. Τσιριντάνη, αποδεικνύει, ότι η "παρερμηνεία" δεν είναι προνόμιο "αντορθοδόξων" και "ανθελληνικών" ιδεολογιών. Το τραγικό όμως στην περίπτωση, και σκανδαλώδες συνάμα για σοβαρό και ανεγνωρισμένο επιστήμονα, είναι όχι μόνο η απουσία γνώσεως, αλλά και ενδιαφέροντος (στά 1977!) για γνώση της σχετικής με το θέμα βιβλιογραφίας, που δίνει απάντηση στα μετέωρα ερωτήματά του. Από πλευράς δε στενά επιστημολογικής διερωτάται κανείς, αν ο επιστήμων δικαιούται να αδιαφορεί για το λόγο των ειδικών στην έρευνα. Και μια αφελής απορία: Και αν ακόμα ο άγιος Πατριάρχης "είχε διαμηνύσει στο λαό...κ.λπ." (καί είχε πράγματι "διαμηνύσει". Βλ.Ι. Μ. Χατζηφώτη, ο Γρηγόριος ο Ε' μέσα από τα έγγραφα και τις πηγές τον αγώνα, Αθήνα 1988, σ. 21 έ. έ.), πού θα τα εύρισκε ο Αλ. Τσιριντάνης; τοιχοκολλημένο σε κάποια δημόσια πλατεία; Καλά έλεγε ο μακαρίτης καί "άθεος" Γιάννης Σκαρίμπας, "από τήν ψώρα του Κοραή δεν απαλλάχθηκε ακόμη το "Εθνος"...

22. Βλ. το τεύχος Μαρτίου 1983, έτ.34/τεύχος 556, σ. 3: "Οι κοτσαμπάσηδες και ο ανώτερος κλήρος στην πλειοψηφία τους είτε σύρθηκαν στην επανάσταση, γιατί δεν μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά μπροστά στο γενικό ξεσηκωμό, είτε προσχώρησαν υστερόβουλα, αποβλέποντας σε μια νέα μορφή κυριαρχίας πάνω στον επαναστατημένο λαό(...). Ο ανώτερος κλήρος, με λίγες φωτεινές εξαιρέσεις, πολέμησε την επανάσταση με τα μέσα που διέθετε και με επικεφαλής τους Πατριάρχες των αφορισμων (Γρηγόριο Ε', Πολύκαρπο Ιεροσολύμων). Πρβλ. Π. Γεωργαντζή, όπ. π. σ. 201. Αυτό που έχει σημασία είναι, ότι το πνεύμα του "λαϊκισμού" εμποδίζει το κείμενο να λάβει υποδομή τις περιπτώσεις που αρχηγοί, όπως ο Κολοκοτρώνης, με την απειλή των όπλων κράτησαν τμήματα του λαου τίς μάχες, εμποδίζοντας την λιποταξία τους. ΄Ετσι καταντά η ερμηνεία μονομερής και ιδεολογική.

23. Βλ. στου Π. Γεωργαντζή, όπ.π., σ. 238 έ.

24. Στο ίδιο.

25. Τις νεώτερες μελέτες για το πρόσωπο βλ. στη Βιβλιογραφία.

26. Βλ. Ι. Μ. Χατζηφώτη, οπ.π.

27. Βλ. Γεωργίου Θ. Ζώρα, Ο απαγχονισμός του Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε' εις την έκθεσιν του Ολλανδου Επιτετραμμένου Κωνσταντινουπόλεως, Αθήναι 1976, σ. 4 έ.

28. Μπορεί να αποκληθεί πρώτος μάρτυρας του Αγώνος της Ανεξαρτησίας μας.

29. Η Ιστορία του Ελληνικού Εθνους, Εκδοτικής Αθηνών, τόμ. ΙΒ', σ. 32 και 36 (Α. Δεσποτόπουλος) γράφει σχετικά: "...Επικρίθηκε εν τούτοις ο Πατριάρχης και επικρίνεται ακόμη, επειδή έστερξε στον αφορισμό και έστειλε τις νουθετικές εγκυκλίους. Οι επικριτές όμως δεν αναλογίζονται τί θά πάθαινε το ΄Εθνος, αν ο Πατριάρχης τηρούσε αρνητική στάση απέναντι στις αξιώσεις του Σουλτάνου. Συμμορφώθηκε, άλλωστε, τότε ο Πατριάρχης προς την σταθερή παράδοση της Εκκλησίας, που με παρόμοια στάση κατόρθωνε σε ανάλογες κρίσιμες περιστάσεις να σώζει το Γένος. ΄Αλλωστε θα ήταν εντελώς παράλογη και ανεύθυνη διαφορετική απόφαση. Αν δεν γινόταν ο αφορισμός, ήταν σχεδόν βέβαιο, ότι θα εξοντώνονταν εκατοντάδες χιλιάδες ορθοδόξων χριστιανών".

30. Βλ. Ιστορία του 'Ελλην. Εθνους (Εκδοτικής Αθηνών), τομ. ΙΒ', σ. 130β.

31. Κατά την "Προκήρυξη" του Σουλτάνου (YAFTA), "ο δόλιος Ρωμηός Πατριάρχης, καίτοι κατά το παρελθόν είχε δώσει πλαστά δείγματα αφοσιώσεως, όμως κατά την περίπτωσιν ταύτην, μη δυνάμενος να αγνοή την συνωμοσίαν της επαναστάσεως του έθνους του [...] γνωρίζων δέ ο ίδιος και υποχρεωμένος να γνωστοποιήση και εις όσους το ηγνόουν, ότι επρόκειτο περί επιχειρήσεως ματαίας, ήτις ουδέποτε θά επετύγχανε [...], όμως ένεκα της εμφύτου διαφθοράς της καρδίας του, ου μόνον δεν ειδοποίησε, ουδέ επετίμησε τους αφελείς [...], αλλά, κατά τα φαινόμενα, αυτός ο ίδιος, όπισθεν των παρασκηνίων, έδρα κρυφίως, ως αρχηγός της επαναστάσεως.…" (Γ. Ζώρα, όπ. π., σ. 9). Ο Σουλτάνος, γνώστης των πραγμάτων, δίνει την ερμηνεία του, που αποδεικνύεται σοβαρότερη από εκείνη νεωτέρων, όπως ο Γ. Καρανικόλας .ή ο Αλ. Τσιριντάνης...
 

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.218
Like
4
Πόντοι
166
Α νταξ'..
Άμα θεωρείται έτσι απ'την ορθόδοξη εκκλησία,πάσο..
θες να μας πεις και για αυτους που θεωρουνται πατριωτες ή προδοτες ή απο πατριωτες γινονται προδοτες και τουμπαλιν απο το ΚΚΕ?
 

Επισκέπτης
θες να μας πεις και για αυτους που θεωρουνται πατριωτες ή προδοτες ή απο πατριωτες γινονται προδοτες και τουμπαλιν απο το ΚΚΕ?

Γιατί δε ρωτάς το ΚΚΕ??
Μ'έχεις κόψει να'χω καμιά καούρα είτε για το ΚΚΕ είτε για τους "πατριώτες"??
 
Εγγρ.
21 Αυγ 2010
Μηνύματα
5.818
Like
5
Πόντοι
66
Αυτό το επί πασοκ γιατί το τονίζεις??

το τονιζω για να μην μου πει κανεις οτι η δεξια κυβερνηση (εαν ηταν στην εξουσια το 2003) οποια και εαν ειναι αυτη οταν ειναι στην κυβερνηση "κατασκευαζει" ιστορια απο τα "ελεγχομενα" πανεπιστημια...
 

on the road

Μέλος
Εγγρ.
29 Αυγ 2009
Μηνύματα
6.236
Like
1
Πόντοι
66
θες να μας πεις και για αυτους που θεωρουνται πατριωτες ή προδοτες ή απο πατριωτες γινονται προδοτες και τουμπαλιν απο το ΚΚΕ?

α, ναι! αυτη η κατηγορία έχει απίστευτα περισσότερη πλάκα!!!
κατηγορίες, εξευτελισμός, εξορίες και μετά αποκάτάσταση (μετα θάνατον βεβαίως βεβαίως)


:offtopic: η Αλ Σαλεχ που κολλάει?
 

on the road

Μέλος
Εγγρ.
29 Αυγ 2009
Μηνύματα
6.236
Like
1
Πόντοι
66
το τονιζω για να μην μου πει κανεις οτι η δεξια κυβερνηση (εαν ηταν στην εξουσια το 2003) οποια και εαν ειναι αυτη οταν ειναι στην κυβερνηση "κατασκευαζει" ιστορια απο τα "ελεγχομενα" πανεπιστημια...

δεν την φοβάμαι την εκκλησιά. εχει τις άκρες της σε κάθε κόμμα!!!!!

ειναι που πορεύεται με τη βοηθεια του Κυρίου.
(αν και έχει μια προτίμηση στη... δεξιά του Κυρίου)
 
Εγγρ.
21 Αυγ 2010
Μηνύματα
5.818
Like
5
Πόντοι
66
Είσαι και θεούσα εκτός από δεκσός ή αυτά πάνε μαζί??

οχι, εαν εισαι θρησκευομενος ή οχι δεν ειναι το ιδιο αλλα απο την αλλη να "εισαι" αθεος δεν σημαινει οτι "εισαι" και πολεμιος του χριστιανισμου και της ιστορικης αληθειας.
 

Φυλήςυχος Πολίτης

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαρ 2008
Μηνύματα
11.773
Like
0
Πόντοι
166
:offtopic:

Ααααααααααααααααααχ! Τώρα επέστρεψα από ΒΒΑ Αττική.


Σαββατάκι μεσημέρι φαγητό και πιοτί με γονείς και φίλους τους. Απογευματινός υπνάκος και μετά συναυλιάρα!
Κυριακούλα πρωινό ξύπνημα, γυμναστικούλα παραλιακή. μπανάκι, κι επιστροφή!

Ααααααααααααααααααυτά είναι...

Και τώρα ένα quizάκι:

Την ώρα της συναυλίας μου ξέφυγε ένα Νάτσοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο όταν:

α) Πέρασε ένας πλανώδιος πωλητής από δίπλα που πουλούσε ποπκορν, νάτσος κτλ και μου μύρισαν
β) Είδα άξαφνα στο φεγγαρόφως να λαμποκοπά κοσνέρβα τυριού 4β και τρομοκρατήθηκα
γ) Ο OZZY ανέμισε την Ελληνική σημαία στο μπροστά πληθος και μετά την πέρασε γύρω από το λαιμό του
 

Επισκέπτης
μπα?


αποστατεις νατσουλη? ε βεβαια, μολις σας στριμωχνουνε....

Το να με στριμώξει ο μέμος,ούτε σα σενάριο επιστημονικής φαντασίας δεν ευσταθεί,αλλά τεσπα.
Αποστάσεις από τι ακριβώς θεωρείς πως κρατάω??
 
Εγγρ.
21 Αυγ 2010
Μηνύματα
5.818
Like
5
Πόντοι
66
δεν την φοβάμαι την εκκλησιά. εχει τις άκρες της σε κάθε κόμμα!!!!!

ειναι που πορεύεται με τη βοηθεια του Κυρίου.
(αν και έχει μια προτίμηση στη... δεξιά του Κυρίου)

αυτη την στιγμη κυβερναει η αριστερα του κυριου την εκκλησια και οχι ο δεξιος χριστοδουλος. Η ακαδημια αθηνων ειναι κρατικο φορεα και οχι θρησκευτικος για να αυτο-παινευει τα παιδια της...σε ενα κρατος φορεας για να κρινει την επιστημοσυνη ενος συγγραματος ποιος ειναι ο τσιπρας?
 

on the road

Μέλος
Εγγρ.
29 Αυγ 2009
Μηνύματα
6.236
Like
1
Πόντοι
66
αυτη την στιγμη κυβερναει η αριστερα του κυριου την εκκλησια και οχι ο δεξιος χριστοδουλος. Η ακαδημια αθηνων ειναι κρατικο φορεα και οχι θρησκευτικος για να αυτο-παινευει τα παιδια της...σε ενα κρατος φορεας για να κρινει την επιστημοσυνη ενος συγγραματος ποιος ειναι ο τσιπρας?

για να κριθεί η επιστημοσύνη ενός συγγράματος θα πρέπει να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση,
 

Επισκέπτης
Και τώρα ένα quizάκι:

Την ώρα της συναυλίας μου ξέφυγε ένα Νάτσοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο όταν:

α) Πέρασε ένας πλανώδιος πωλητής από δίπλα που πουλούσε ποπκορν, νάτσος κτλ και μου μύρισαν
β) Είδα άξαφνα στο φεγγαρόφως να λαμποκοπά κοσνέρβα τυριού 4β και τρομοκρατήθηκα
γ) Ο OZZY ανέμισε την Ελληνική σημαία στο μπροστά πληθος και μετά την πέρασε γύρω από το λαιμό του

ααααααααααααααααααααααααααααααααααααααχαχαχαχαχαχαχα

ti malaka einai..
 

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.218
Like
4
Πόντοι
166
δηλαδη ειναι φασιστακι τυπε :2funny:
αυτοι ολοι απο κατω με τις κονσερβες δεν εκαναν τιποτα????

περιεργα πραματα!!! να ανεμιζει ετσι ελληνικη σημαια στην ελλαδα και να μην αντιδρα κανεις!!!!

ωρε που παμε.......
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom