παλιότερα στο Βόλο είχες εργοστάσιο συναρμολόγησης Οπελ.
Ρεεεεεεεε, ποιά Όπελ, μην τραβήξω τις πουτσότριχες μου για να είμαι και εγώ trendy.
Ρεεεεεεεε, σιγά να μην συσκεύαζαν Χαλβά Φαρσάλων και να τον δίναν δώρο μαζί με τα Rekord και τα Kadett.
Ρεεεεεεεε.
Η Ντάτσουν του Θεοχαράκη ήταν στον Βόλο.
Άσε που στο Βόλο μπορεί να έρθουν οι Κινέζοι για να συναρμολογούν αυτοκίνητα:
Κινεζική επένδυση- μαμούθ ύψους 10 δις. δολ στον Βόλο
Ρεεεεεε, άει παράτα μας.
Τουλάχιστον ο Φουρλής μπορεί να μην έχει πλέον κατασκευαστική δραστηριότητα αλλά στην εμπορική του δραστηριότητα είναι επεκτατικός και στο εξωτερικό. Και στο παρελθόν με την Κωτσόβολος αλλά και τώρα με την Intersport και κυρίως το Ikea που είναι ο μόνος franchisee που του δόθηκε η άδεια να επεκταθεί και σε άλλες χώρες.
Κάτι είναι και αυτό.
Ακόμα και ο Κόκκαλης το 90 στην Ιντρακόμ κατασκεύαζε μέρη Κέντρων της Ερικσον.
Ναι ρε φίλε και η Siemens είχε εργοστάσιο. Και το έκλεισε.
Αλλά εδώ όλοι αυτοί που φωνάζουν για τα σκάνδαλα και τα σκάνδαλα ξεχνάνε ότι οι αποφάσεις για τα ψηφιακά κέντρα πάρθηκαν και με κριτήριο να ενισχυθούν 2 εταιρείες που είχαν εργοστάσια και παραγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα. Δηλαδή θα ήταν καλλίτερα να πήγαιναν τα ψηφιακά κέντρα στην AT&T;
Τι σχέσει έχει το R&D με τα εργοστάσια; Μπορεί η τεχνογνωσία να έρχεται απ όξω και συ να παράγεις το τελικό προιόν.
Και προφανώς έχει μεγάλη σχέσΗ η R&D.
Το να συναρμολογείς ή να παράγεις φασόν δεν έχει νόημα πλέον. Υπάρχουν πολλοί άλλοι που το κάνουν φθηνότερα και μπορεί καλλίτερα. Και θα συνεχίσουν να το κάνουν.
Όταν ήταν η Hyundai να ανοίξει το πρώτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη έψαξε παντού (και στην Ελλάδα) αλλά τελικά το άνοιξε στην Ζιλίνα στην Σλοβακία (αυτό φτιάχνει τα ΚΙΑ). Το δέυτερο εργοστάσιο της το άνοιξε στην Τσεχία το 2007. Α, και είχε ήδη εργοστάσιο στην Τουρκία.
Και η Dell για παράδειγμα θα έφτιαχνε ποτέ εργοστάσιο στην Ελλάδα;;;
Άσε, όπως έχουν εξελιχθεί σήμερα οι μεταφορές (δίκτυα αυτοκινητοδρόμων,λιμάνια) και οι ανάγκες των αγορών η Ελλάδα δεν έχει να παίξει κανένα περιφερειακό ρόλο. Στα Βαλκάνια και πάλι δύσκολο. Γιατί να εγκατασταθεί κάποια βιομηχανία στην Ελλάδα;
Για την εσωτερική αγορά;;; Τρίχες.
Για να εξάγει στην υπόλοιπη Ευρώπη;;; Για να εξάγει στα Βαλκάνια;;;
Γιατί να μπει σε αυτόν τον κόπο, γραφειοκρατία, άδειες, ανεγκέφαλοι συνδικαλιστές του ΚΚΕ και φυντάνια του ΛΑΟΣ και ο λοιπός εσμός των ηλιθίων;;;; Γιατί, εεεεε γιατί;;
Τώρα τι ακριβώς παράγει η Ελλάς από βιομηχανία;
Ρεεεεεεε, τι λε ρε;;;;;
Στον Βόλο λεμονάδες και πορτοκαλάδες ΕΨΑ, ελιές, μπράντυ Κούτσικου και λουκούμια.
Ρεεεεεεεε, μέτρα στον Βόλο: Τσιμέντα Ηρακλής (Lafarge), ΙΜΑΣ (Continental), PVC (La Seda de Barcelona), Χαλυβουργία Θεσσαλίας (τώρα Ελλάδος), ΜΕΤΚΑ, Sovel, Χαλυδόφυλλα ΚΟΝΤΙ, Μύλοι Λούλη
Ρεεεεεε, κάτσε καλά λέμε.
Τελικά το θέμα δεν είναι η βιομηχανία στην Ελλάδα. Η βιομηχανία είναι αυτή που είνα και μακάρι να μην προχωρήσει άλλο η αποβιομηχάνιση.
Πλην όμως η μόνη λύση για μελλοντική οικονομική ανάπτυξη είναι συνδυασμός 2 παραγόντων:
α) Στοχευμένο R&D σε ένα επιλεγμένο στρατηγικό τομέα (πχ ήπιες μορφές ενέργειας) όπου θα προκύψουν εταιρείες διεθνούς βεληνεκούς
β) Υπηρεσίες επίσης σε στοχευμένους κλάδους (πχ ναυτιλία) που θα προσφέρονται διεθνώς. (Γιατί άσχημα είναι που η Intralot χτυπάει δουλειές σε όλο τον κόσμο;; ).
Οικοδομές μπορούμε να εξάγουμε;
Μπορούμε όμως να εξάγουμε [size=14pt]
Χαλβά Φαρσάλων[/size].