hunter1000
Μέλος
- Εγγρ.
- 21 Απρ 2007
- Μηνύματα
- 1.636
- Κριτικές
- 3
- Like
- 2
- Πόντοι
- 16
Λδελφε η Παγκοσμια στρατιωτικη-αεροπορικη ιστορια εχει γραφτει εδω διαδασε απο κατω καλές οι φωτο αλλα το ζουμι ειναι αλλου .
Ο Δημήτριος Καμπέρος, ο τολμηρός αξιωματικός-πιλότος, με τα τρελά κατορθώματά του, εκτελεί την πρώτη πολεμική πτήση στον κόσμο, με αποστολή την κατόπτευση των εχθρικών θέσεων και καταγράφει την προσωπική του ιστορία ως «τρελοκαμπέρος».
Το θαυμαστό όπλο των αιθέρων, η Πολεμική Αεροπορία, με το δυναμικό παρόν και το λαμπρό μέλλον, έχει να επιδείξει μια ένδοξη ιστορία που περιλαμβάνει συνεχείς αγώνες για την ελευθερία και την ανεξαρτησία της χώρας.
Το 1911 η Ελληνική Κυβέρνηση ανέθεσε σε Γάλλους ειδικούς τη δημιουργία της Ελληνικής Αεροπορικής Υπηρεσίας. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας έξι συνολικά Αξιωματικοί στάλθηκαν στη Γαλλία για να εκπαιδευθούν ως χειριστές, ενώ παραγγέλθηκαν τα πρώτα στρατιωτικά αεροπλάνα στο γαλλικό οίκο Farman.
Στις 8 Φεβρουαρίου 1912 πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα η πρώτη πτήση από τον αεροπόρο Εμμανουήλ Αργυρόπουλο με αεροπλάνο τύπου Nieuport 50 ίππων. Στη δεύτερη πτήση που εκτέλεσε ο Αργυρόπουλος την ίδια μέρα, πέταξε με τον τότε πρωθυπουργό της χώρας Ελευθέριο Βενιζέλο. Στις 13 Μαϊου 1912 ο Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποίησε με το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου Henry Farman την πρώτη πτήση του στην Ελλάδα και στη συνέχεια συμμετείχε στα μεγάλα στρατιωτικά γυμνάσια.
Τον Ιούνιο του ίδιου έτους και ενώ είχε αρχίσει ήδη να μελετάται η δημιουργία Ναυτικής Αεροπορικής Υπηρεσίας, ο Καμπέρος μετατρέποντας το πρώτο Henry Farman, στο οποίο είχε δοθεί το όνομα «Δαίδαλος», σε υδροπλάνο πέταξε με μέση ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα, επιτυγχάνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ.
Την ίδια εποχή ένας άλλος πρωτοπόρος, ο Αλέξανδρος Καραμανλάκης, επιχειρώντας πτήση από το Παλαιό Φάληρο στην Πάτρα, με αεροπλάνο τύπου Bleriot 50 ίππων, πραγματοποίησε ανεπιτυχή αναγκαστική προσθαλάσσωση στον Κορινθιακό Κόλπο και βρήκε το θάνατο, ανοίγοντας το Πάνθεον των θυσιών της ελληνικής έποποιίας των αιθέρων.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 1912 δημιουργήθηκε στη Λάρισα ο «Λόχος Αεροπόρων» από τέσσερις Έλληνες αξιωματικούς αεροπόρους. Η πρώτη πολεμική αεροπορική μονάδα ήταν γεγονός.
Η ΓΕΝΝΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ.
''ΛΙΓΑ ΜΟΛΙΣ ΕΤΗ ΑΠΟ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ,ΕΙΣ ΤΑΣ ΑΡΧΑΣ ΤΟΥ 2Οου ΑΙΩΝΟΣ,.ΣΗΜΕΙΩΘΗΣΑΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΝ,ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗ- ΣΕΩΣ ΤΟΥ, ΩΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ.ΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΩΝ, ΧΑΡΑ-ΚΤΗΡΙΖΟΜΕΝΑΙ ΠΛΗΡΕΙΣ ΗΡΩΙΣΜΟΥ,ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗΝ ΔΙΑ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΕΞΕ- ΛΙΞΙΝ. ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ,ΠΡΩΤΗ Η ΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΔΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΝ''.
Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ(1792-1876), ΕΙΣ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ''ΩΔΗ ΕΙΣ ΣΑΜΟΝ''ΛΕΓΕΙ
'' ΘΕΛΕΙ ΑΡΕΤΗΝ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗΝ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ''. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑΝ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙ-ΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ Η '' ΕΝ ΣΠΑΡΓΑΝΟΙΣ'' ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ, ΘΑ ΤΟ ΚΑΜΕΙ ΠΡΑΞΙΝ. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΟΙ ''ΠΕΤΩΝΤΑΣ'' ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΧΩΝ, ΠΑΡΑΤΗΡΩΝΤΑΣ Η' ΒΟΜΒΑΡΔΙΖΟΝΤΑΣ, ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΙ ΑΠΟ ΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΔΑΙΔΑΛΟΥ ΚΑΙ ΙΚΑΡΟΥ.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΑΝΤΕΛΗΦΘΕΙ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑ-ΝΟΥ ΔΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ . ΤΟ 1911, ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΑΙ Η ΙΔΡΥΣΙΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑ-ΤΙΩΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ. ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΡΟΝΟ(1911) ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΝΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΝ ΣΧΟΛΗΝ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ''ΦΑΡΜΑΝ'',ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΠΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΙΝ ΠΙΛΟΤΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ.Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΕΤΕΛΕΙΩΣΕΝ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕΝ ΗΤΟ Ο ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΠΒ) ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΠΕΡΟΣ(1883-1942). Ο ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟΝ ΜΑΙΟΝ ΤΟΥ 1912.ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ''ΧΕΝΡΥ ΦΑΡΜΑΝ'', ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΜΕΡΟΣ(ΔΙΑ ΠΡΩΤΗΝ ΦΟΡΑΝ) ΣΕ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ, ΕΠΙΤΙΘΕΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΑΕΡΟΣ. ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΙΝ ΠΑΡΗΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΓΕΩΡ- ΓΙΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΔΟΧΟΝ ΚΑΙ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΝ. ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΝ ΣΥΝΕΧΑΡΗΣΑΝ ΑΜΦΟΤΕΡΟΙ.ΠΑΡΑΜΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΜΕ ΤΗΝ ΚΗΡΥΞΙΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΕΩΣ,ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑΝ. Η ΠΡΩΤΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΣ , Η ΛΕΓΟΜΕΝΗ ''ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ'' ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΟ:
α) ΑΠΟ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ(4) ΙΠΤΑΜΕΝΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ:l
α1) ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΠΒ)ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.
α2) ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΜΧ) ΜΟΥΤΟΥΣΗΣ.
α3) ΥΠΙΛΑΡΧΟΣ (ΙΠΠ) ΠΑΝΟΥΤΣΟΣ ΝΟΤΑΡΑΣ
α4) ΑΝΘΥΠΙΛΑΡΧΟΣ(ΙΠΠ) ΑΔΑΜΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
β) ΕΝΑΣ ΓΑΛΛΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ.
Γ) ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ(4) ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΜΑΣ(ΔΑΙΔΑΛΟΣ,ΑΕΤΟΣ,ΓΥΨ,ΙΕΡΑΞ).
δ) ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.
ε) ΠΕΝΗΝΤΑ(50) ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΙ ΩΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΝ.
Ο ΑΝΩΤΕΡΩ ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ, ΕΓΚΑΤΕΣΤΑΘΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΒΑΣΙΝ ΤΥΡΝΑΒΟΥ, ΥΠΟ ΤΑΣ ΔΙΑΤΑΓΑΣ ΤΟΥ ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΟΥ(ΜΧ) ΣΚΟΥΦΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ.
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΔΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΣΤΡΑΤΟΝ, ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΗΝ ΠΡΩΙΑΝ ΤΗΣ 05/ΟΚΤ/1912. ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΝ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ 07.00 ΩΡΑΝ, ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΕΙΟΝ,ΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΗΓΟΥ ΤΟΥ,ΒΙΚΤΩΡΟΣ ΔΟΥΣΜΑΝΗ, ΘΑ ΕΚΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΩΘΙ ΔΙΑΤΑΓΗΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΧΟΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ:
'' ΕΓΓΡΑΦΟΝ ΥΠ' ΑΡΙΘ: 253.
ΠΡΟΣ ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΝ(ΠΒ) ΚΑΜΠΕΡΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟΝ.
ΑΝΑΓΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗΤΕ ΣΗΜΕΡΟΝ ΠΤΗΣΙΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΧΘΡΙΚΟΝ ΕΔΑΦΟΣ, ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝ-ΤΕΣ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ''ΣΚΟΜΕΙΑΣ'' ΚΑΙ ''ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ''.
ΔΕΝΔΡΑ, 05/ΟΚΤ/1912. ΩΡΑ 07.00 Β. ΔΟΥΣΜΑΝΗΣ.
ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΕΣ ΩΡΕΣ ,ΕΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΙΝ ΕΝΤΟΛΗΣ,Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΔΗΜ. ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΘΑ ΑΠΟΓΕΙΩΘΕΙ. ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΟΣ ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΜΟ. ΣΤΕΦΘΕΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΣ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑΝ,Ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΠΕΡΟΣ,ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΜΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟΝ ΜΑΣ ΕΙΣ ΤΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΝ.
ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ, ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΠΡΑΞΗ. ΣΤΡΙΣ 07/ΟΚΤ/1912, ΟΛΟΣ Ο ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΙΣ ΔΡΑΣΙΝ(ΕΠΙ ΤΟ ΠΛΕΙ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ). ΤΗΝ 10/ΟΚΤ/1912, ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ, ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΑΙ ΤΟ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΖΙΚΟΝ ΔΙΑ ΤΑΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ. ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΙΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΜΑΣ, Ο ΛΟΧΟΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ,ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ '' ΠΡΟΩΘΗΜΕΝΗΝ'' ΒΑΣΙΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗΝ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ, ΜΕ ΑΠΩΤΕΡΟΝ ΣΚΟΠΟΝ, ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΕΙ Ο ΠΡΟΕΛΑΥΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ .
Η ΣΥΝΕΧΙΣΙΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ.Η ΔΡΑΣΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟΝ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΨΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ,Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΑΥΝΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗΝ ΔΥΤΙΚΩΣ ΤΩΝ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ(17-18/ΟΚΤ/1912),ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΚΟΡΥΦΕΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΒΕΡΜΙΟΝ,ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΜΗ ΔΥΝΑΜΕΝΑ ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΜΑΣ ΝΑ ΔΙΕΛΘΟΥΝ, ΘΑ ΤΑ ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΜΕ ΤΡΑΙΝΑ. Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΕΤΣΙ Ο ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΜΕΡΟΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΟΝ ΜΑΧΗΝ ΤΩΝ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ(19-21/ΟΚΤ/1912).
ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΙΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟΝ. Ο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΛΟΧΟΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΟΠΟΥ ΘΑ ΕΝΙ ΣΧΥΘΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΝΕΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ, ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟΝ ΤΟΥ 1912,ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΝΙΚΟΠΟΛΙΝ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ,ΟΠΟΥ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΙΧΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΝ.ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΣΤΙΣ 05/ΔΕΚ/1912. ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΠΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΝ ΚΑΙ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΝ ΤΩΝ ΕΧΘΡΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ. ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΣΥΝΕΧΙΣ ΘΗΣΑΝ ΕΩΣ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΙΝ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ(21/ΦΕΒ/1913). ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΝ ΒΑΛΚΑΝΙ-ΚΟΝ ΠΟΛΕΜΟΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ:
α) ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ,ΕΔΩΣΑΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΠΛΗΡΟ-ΦΟΡΙΕΣ,ΔΙΑ ΤΑΣ ΕΧΘΡΙΚΑΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΧΘΡΙΚΩΝ ΠΥΡ/ΧΙΩΝ.
β) ΕΒΟΜΒΑΡΔΙΣΑΝ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΣΠΕΙΡΑΝ ΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟΝ.
Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑ ΘΑΛΑΣΣΑΝ ΑΓΩΝΑ.
Η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΑΛΛΕ ΜΟΝΟΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΙΝ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑ ΘΑΛΑΣΣΑΝ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ. Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΝΙΚΗΦΟΡΕΣ ΝΑΥΜΑΧΙΕΣ ΤΗΣ''ΕΛΛΗΣ'' (03/ΔΕΚ/1912) ΚΑΙ ΤΗΣ ''ΛΗΜΝΟΥ'' (05/ΙΑΝ/1913), ΚΑΙ ΕΝΩ ΕΙΧΕ ΗΔΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΠΑΡΕ-ΜΕΝΕ ΕΙΣ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΜΟΥΝΔΡΟΥ.ΤΗΝ 24/ΙΑΝ/1913,Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΝΑΥΑΡΧΟΣ Π. ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ,ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΣ ΔΙΑ ΤΑΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ. Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΞΕΤΕΛΕΣΘΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ '' ΝΑΥΤΙΛΟΣ '' ΜΕ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΜΧ) ΜΟΥΤΟΥΣΗ ΩΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ Α. ΜΩΡΑΙΤΙΝΗΝ ΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΝ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΕΒΟΜΒΑΡΔΙΣΕΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟΝ ΜΕΤΑΓΩΓΙ-ΚΟΝ ΠΛΟΙΟΝ. Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΥΤΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΕ ΩΣ Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΣ ΑΕΡΟ-ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ:
'' ΟΙ ΑΕΡΟΠΟΡΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΕΙΔΩΛΑ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ,ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΤΕΛΕΣΑΝ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΔΑΡΔΑΝΕΛΙΑ ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑ ΤΙΚΑ '' Σ Κ Ο Τ Ω Σ Τ Ρ Ε Σ '' . ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΔΙ' ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΔΙΑ ΥΨΗΛΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ-ΤΙΜΑ ΑΓΑΘΑ. ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ ΑΥΤΗΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΕΚΕΙΝΟΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΤΗΝ ΑΦΗΣΑΝ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΕΛΛΕΞΑΝ ΚΑΙ ΕΤΑΧΘΗΣΑΝ ΝΑ ΦΥΛΛΑΤΟΥΝ ΤΟΝ ΚΛΑΤΑΓΑΛΛΑΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΥΡΑΝΟ'' .
Ο Δημήτριος Καμπέρος, ο τολμηρός αξιωματικός-πιλότος, με τα τρελά κατορθώματά του, εκτελεί την πρώτη πολεμική πτήση στον κόσμο, με αποστολή την κατόπτευση των εχθρικών θέσεων και καταγράφει την προσωπική του ιστορία ως «τρελοκαμπέρος».
Το θαυμαστό όπλο των αιθέρων, η Πολεμική Αεροπορία, με το δυναμικό παρόν και το λαμπρό μέλλον, έχει να επιδείξει μια ένδοξη ιστορία που περιλαμβάνει συνεχείς αγώνες για την ελευθερία και την ανεξαρτησία της χώρας.
Το 1911 η Ελληνική Κυβέρνηση ανέθεσε σε Γάλλους ειδικούς τη δημιουργία της Ελληνικής Αεροπορικής Υπηρεσίας. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας έξι συνολικά Αξιωματικοί στάλθηκαν στη Γαλλία για να εκπαιδευθούν ως χειριστές, ενώ παραγγέλθηκαν τα πρώτα στρατιωτικά αεροπλάνα στο γαλλικό οίκο Farman.
Στις 8 Φεβρουαρίου 1912 πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα η πρώτη πτήση από τον αεροπόρο Εμμανουήλ Αργυρόπουλο με αεροπλάνο τύπου Nieuport 50 ίππων. Στη δεύτερη πτήση που εκτέλεσε ο Αργυρόπουλος την ίδια μέρα, πέταξε με τον τότε πρωθυπουργό της χώρας Ελευθέριο Βενιζέλο. Στις 13 Μαϊου 1912 ο Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποίησε με το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου Henry Farman την πρώτη πτήση του στην Ελλάδα και στη συνέχεια συμμετείχε στα μεγάλα στρατιωτικά γυμνάσια.
Τον Ιούνιο του ίδιου έτους και ενώ είχε αρχίσει ήδη να μελετάται η δημιουργία Ναυτικής Αεροπορικής Υπηρεσίας, ο Καμπέρος μετατρέποντας το πρώτο Henry Farman, στο οποίο είχε δοθεί το όνομα «Δαίδαλος», σε υδροπλάνο πέταξε με μέση ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα, επιτυγχάνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ.
Την ίδια εποχή ένας άλλος πρωτοπόρος, ο Αλέξανδρος Καραμανλάκης, επιχειρώντας πτήση από το Παλαιό Φάληρο στην Πάτρα, με αεροπλάνο τύπου Bleriot 50 ίππων, πραγματοποίησε ανεπιτυχή αναγκαστική προσθαλάσσωση στον Κορινθιακό Κόλπο και βρήκε το θάνατο, ανοίγοντας το Πάνθεον των θυσιών της ελληνικής έποποιίας των αιθέρων.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 1912 δημιουργήθηκε στη Λάρισα ο «Λόχος Αεροπόρων» από τέσσερις Έλληνες αξιωματικούς αεροπόρους. Η πρώτη πολεμική αεροπορική μονάδα ήταν γεγονός.
Η ΓΕΝΝΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ.
''ΛΙΓΑ ΜΟΛΙΣ ΕΤΗ ΑΠΟ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ,ΕΙΣ ΤΑΣ ΑΡΧΑΣ ΤΟΥ 2Οου ΑΙΩΝΟΣ,.ΣΗΜΕΙΩΘΗΣΑΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΝ,ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗ- ΣΕΩΣ ΤΟΥ, ΩΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ.ΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΩΝ, ΧΑΡΑ-ΚΤΗΡΙΖΟΜΕΝΑΙ ΠΛΗΡΕΙΣ ΗΡΩΙΣΜΟΥ,ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗΝ ΔΙΑ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΕΞΕ- ΛΙΞΙΝ. ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ,ΠΡΩΤΗ Η ΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΔΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΝ''.
Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ(1792-1876), ΕΙΣ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ''ΩΔΗ ΕΙΣ ΣΑΜΟΝ''ΛΕΓΕΙ
'' ΘΕΛΕΙ ΑΡΕΤΗΝ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗΝ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ''. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑΝ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙ-ΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ Η '' ΕΝ ΣΠΑΡΓΑΝΟΙΣ'' ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ, ΘΑ ΤΟ ΚΑΜΕΙ ΠΡΑΞΙΝ. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΟΙ ''ΠΕΤΩΝΤΑΣ'' ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΧΩΝ, ΠΑΡΑΤΗΡΩΝΤΑΣ Η' ΒΟΜΒΑΡΔΙΖΟΝΤΑΣ, ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΙ ΑΠΟ ΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΔΑΙΔΑΛΟΥ ΚΑΙ ΙΚΑΡΟΥ.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΑΝΤΕΛΗΦΘΕΙ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑ-ΝΟΥ ΔΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ . ΤΟ 1911, ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΑΙ Η ΙΔΡΥΣΙΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑ-ΤΙΩΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ. ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΡΟΝΟ(1911) ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΝΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΝ ΣΧΟΛΗΝ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ''ΦΑΡΜΑΝ'',ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΠΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΙΝ ΠΙΛΟΤΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ.Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΕΤΕΛΕΙΩΣΕΝ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕΝ ΗΤΟ Ο ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΠΒ) ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΠΕΡΟΣ(1883-1942). Ο ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟΝ ΜΑΙΟΝ ΤΟΥ 1912.ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ''ΧΕΝΡΥ ΦΑΡΜΑΝ'', ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΜΕΡΟΣ(ΔΙΑ ΠΡΩΤΗΝ ΦΟΡΑΝ) ΣΕ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ, ΕΠΙΤΙΘΕΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΑΕΡΟΣ. ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΙΝ ΠΑΡΗΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΓΕΩΡ- ΓΙΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΔΟΧΟΝ ΚΑΙ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΝ. ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΝ ΣΥΝΕΧΑΡΗΣΑΝ ΑΜΦΟΤΕΡΟΙ.ΠΑΡΑΜΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΜΕ ΤΗΝ ΚΗΡΥΞΙΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΕΩΣ,ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑΝ. Η ΠΡΩΤΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΣ , Η ΛΕΓΟΜΕΝΗ ''ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ'' ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΟ:
α) ΑΠΟ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ(4) ΙΠΤΑΜΕΝΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ:l
α1) ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΠΒ)ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.
α2) ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΜΧ) ΜΟΥΤΟΥΣΗΣ.
α3) ΥΠΙΛΑΡΧΟΣ (ΙΠΠ) ΠΑΝΟΥΤΣΟΣ ΝΟΤΑΡΑΣ
α4) ΑΝΘΥΠΙΛΑΡΧΟΣ(ΙΠΠ) ΑΔΑΜΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
β) ΕΝΑΣ ΓΑΛΛΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ.
Γ) ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ(4) ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΜΑΣ(ΔΑΙΔΑΛΟΣ,ΑΕΤΟΣ,ΓΥΨ,ΙΕΡΑΞ).
δ) ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.
ε) ΠΕΝΗΝΤΑ(50) ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΙ ΩΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΝ.
Ο ΑΝΩΤΕΡΩ ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ, ΕΓΚΑΤΕΣΤΑΘΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΒΑΣΙΝ ΤΥΡΝΑΒΟΥ, ΥΠΟ ΤΑΣ ΔΙΑΤΑΓΑΣ ΤΟΥ ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΟΥ(ΜΧ) ΣΚΟΥΦΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ.
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΔΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΣΤΡΑΤΟΝ, ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΗΝ ΠΡΩΙΑΝ ΤΗΣ 05/ΟΚΤ/1912. ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΝ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ 07.00 ΩΡΑΝ, ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΕΙΟΝ,ΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΗΓΟΥ ΤΟΥ,ΒΙΚΤΩΡΟΣ ΔΟΥΣΜΑΝΗ, ΘΑ ΕΚΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΩΘΙ ΔΙΑΤΑΓΗΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΧΟΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ:
'' ΕΓΓΡΑΦΟΝ ΥΠ' ΑΡΙΘ: 253.
ΠΡΟΣ ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΝ(ΠΒ) ΚΑΜΠΕΡΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟΝ.
ΑΝΑΓΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗΤΕ ΣΗΜΕΡΟΝ ΠΤΗΣΙΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΧΘΡΙΚΟΝ ΕΔΑΦΟΣ, ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝ-ΤΕΣ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ''ΣΚΟΜΕΙΑΣ'' ΚΑΙ ''ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ''.
ΔΕΝΔΡΑ, 05/ΟΚΤ/1912. ΩΡΑ 07.00 Β. ΔΟΥΣΜΑΝΗΣ.
ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΕΣ ΩΡΕΣ ,ΕΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΙΝ ΕΝΤΟΛΗΣ,Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΔΗΜ. ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΘΑ ΑΠΟΓΕΙΩΘΕΙ. ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΟΣ ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΜΟ. ΣΤΕΦΘΕΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΣ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑΝ,Ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΠΕΡΟΣ,ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΜΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟΝ ΜΑΣ ΕΙΣ ΤΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΝ.
ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ, ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΠΡΑΞΗ. ΣΤΡΙΣ 07/ΟΚΤ/1912, ΟΛΟΣ Ο ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΙΣ ΔΡΑΣΙΝ(ΕΠΙ ΤΟ ΠΛΕΙ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ). ΤΗΝ 10/ΟΚΤ/1912, ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ, ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΑΙ ΤΟ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΖΙΚΟΝ ΔΙΑ ΤΑΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ. ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΙΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΜΑΣ, Ο ΛΟΧΟΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ,ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ '' ΠΡΟΩΘΗΜΕΝΗΝ'' ΒΑΣΙΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗΝ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ, ΜΕ ΑΠΩΤΕΡΟΝ ΣΚΟΠΟΝ, ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΕΙ Ο ΠΡΟΕΛΑΥΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ .
Η ΣΥΝΕΧΙΣΙΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ.Η ΔΡΑΣΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟΝ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΨΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ,Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΑΥΝΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗΝ ΔΥΤΙΚΩΣ ΤΩΝ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ(17-18/ΟΚΤ/1912),ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΚΟΡΥΦΕΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΒΕΡΜΙΟΝ,ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΜΗ ΔΥΝΑΜΕΝΑ ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΜΑΣ ΝΑ ΔΙΕΛΘΟΥΝ, ΘΑ ΤΑ ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΜΕ ΤΡΑΙΝΑ. Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΕΤΣΙ Ο ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΜΕΡΟΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΟΝ ΜΑΧΗΝ ΤΩΝ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ(19-21/ΟΚΤ/1912).
ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΙΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟΝ. Ο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΛΟΧΟΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΟΠΟΥ ΘΑ ΕΝΙ ΣΧΥΘΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΝΕΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ, ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟΝ ΤΟΥ 1912,ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΝΙΚΟΠΟΛΙΝ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ,ΟΠΟΥ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΙΧΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΝ.ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΣΤΙΣ 05/ΔΕΚ/1912. ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΠΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΝ ΚΑΙ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΝ ΤΩΝ ΕΧΘΡΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ. ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΣΥΝΕΧΙΣ ΘΗΣΑΝ ΕΩΣ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΙΝ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ(21/ΦΕΒ/1913). ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΝ ΒΑΛΚΑΝΙ-ΚΟΝ ΠΟΛΕΜΟΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ:
α) ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ,ΕΔΩΣΑΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΠΛΗΡΟ-ΦΟΡΙΕΣ,ΔΙΑ ΤΑΣ ΕΧΘΡΙΚΑΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΧΘΡΙΚΩΝ ΠΥΡ/ΧΙΩΝ.
β) ΕΒΟΜΒΑΡΔΙΣΑΝ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΣΠΕΙΡΑΝ ΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟΝ.
Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑ ΘΑΛΑΣΣΑΝ ΑΓΩΝΑ.
Η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΑΛΛΕ ΜΟΝΟΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΙΝ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑ ΘΑΛΑΣΣΑΝ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ. Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΝΙΚΗΦΟΡΕΣ ΝΑΥΜΑΧΙΕΣ ΤΗΣ''ΕΛΛΗΣ'' (03/ΔΕΚ/1912) ΚΑΙ ΤΗΣ ''ΛΗΜΝΟΥ'' (05/ΙΑΝ/1913), ΚΑΙ ΕΝΩ ΕΙΧΕ ΗΔΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΠΑΡΕ-ΜΕΝΕ ΕΙΣ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΜΟΥΝΔΡΟΥ.ΤΗΝ 24/ΙΑΝ/1913,Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΝΑΥΑΡΧΟΣ Π. ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ,ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΣ ΔΙΑ ΤΑΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ. Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΞΕΤΕΛΕΣΘΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ '' ΝΑΥΤΙΛΟΣ '' ΜΕ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΜΧ) ΜΟΥΤΟΥΣΗ ΩΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ Α. ΜΩΡΑΙΤΙΝΗΝ ΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΝ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΕΒΟΜΒΑΡΔΙΣΕΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟΝ ΜΕΤΑΓΩΓΙ-ΚΟΝ ΠΛΟΙΟΝ. Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΥΤΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΕ ΩΣ Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΣ ΑΕΡΟ-ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ:
'' ΟΙ ΑΕΡΟΠΟΡΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΕΙΔΩΛΑ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ,ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΤΕΛΕΣΑΝ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΔΑΡΔΑΝΕΛΙΑ ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑ ΤΙΚΑ '' Σ Κ Ο Τ Ω Σ Τ Ρ Ε Σ '' . ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΔΙ' ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΔΙΑ ΥΨΗΛΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ-ΤΙΜΑ ΑΓΑΘΑ. ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ ΑΥΤΗΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΕΚΕΙΝΟΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΤΗΝ ΑΦΗΣΑΝ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΕΛΛΕΞΑΝ ΚΑΙ ΕΤΑΧΘΗΣΑΝ ΝΑ ΦΥΛΛΑΤΟΥΝ ΤΟΝ ΚΛΑΤΑΓΑΛΛΑΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΥΡΑΝΟ'' .