Νέα

Παγκόσμια στρατιωτική - αεροπορική ιστορία

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα rando
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 286
  • Εμφανίσεις 8K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

hunter1000

Μέλος
Εγγρ.
21 Απρ 2007
Μηνύματα
1.636
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
16
Λδελφε η Παγκοσμια στρατιωτικη-αεροπορικη ιστορια εχει γραφτει εδω διαδασε απο κατω καλές οι φωτο αλλα το ζουμι ειναι αλλου .

Ο Δημήτριος Καμπέρος, ο τολμηρός αξιωματικός-πιλότος, με τα τρελά κατορθώματά του, εκτελεί την πρώτη πολεμική πτήση στον κόσμο, με αποστολή την κατόπτευση των εχθρικών θέσεων και καταγράφει την προσωπική του ιστορία ως «τρελοκαμπέρος».

Το θαυμαστό όπλο των αιθέρων, η Πολεμική Αεροπορία, με το δυναμικό παρόν και το λαμπρό μέλλον, έχει να επιδείξει μια ένδοξη ιστορία που περιλαμβάνει συνεχείς αγώνες για την ελευθερία και την ανεξαρτησία της χώρας.

Το 1911 η Ελληνική Κυβέρνηση ανέθεσε σε Γάλλους ειδικούς τη δημιουργία της Ελληνικής Αεροπορικής Υπηρεσίας. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας έξι συνολικά Αξιωματικοί στάλθηκαν στη Γαλλία για να εκπαιδευθούν ως χειριστές, ενώ παραγγέλθηκαν τα πρώτα στρατιωτικά αεροπλάνα στο γαλλικό οίκο Farman.

Στις 8 Φεβρουαρίου 1912 πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα η πρώτη πτήση από τον αεροπόρο Εμμανουήλ Αργυρόπουλο με αεροπλάνο τύπου Nieuport 50 ίππων. Στη δεύτερη πτήση που εκτέλεσε ο Αργυρόπουλος την ίδια μέρα, πέταξε με τον τότε πρωθυπουργό της χώρας Ελευθέριο Βενιζέλο. Στις 13 Μαϊου 1912 ο Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποίησε με το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου Henry Farman την πρώτη πτήση του στην Ελλάδα και στη συνέχεια συμμετείχε στα μεγάλα στρατιωτικά γυμνάσια.

Τον Ιούνιο του ίδιου έτους και ενώ είχε αρχίσει ήδη να μελετάται η δημιουργία Ναυτικής Αεροπορικής Υπηρεσίας, ο Καμπέρος μετατρέποντας το πρώτο Henry Farman, στο οποίο είχε δοθεί το όνομα «Δαίδαλος», σε υδροπλάνο πέταξε με μέση ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα, επιτυγχάνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ.

Την ίδια εποχή ένας άλλος πρωτοπόρος, ο Αλέξανδρος Καραμανλάκης, επιχειρώντας πτήση από το Παλαιό Φάληρο στην Πάτρα, με αεροπλάνο τύπου Bleriot 50 ίππων, πραγματοποίησε ανεπιτυχή αναγκαστική προσθαλάσσωση στον Κορινθιακό Κόλπο και βρήκε το θάνατο, ανοίγοντας το Πάνθεον των θυσιών της ελληνικής έποποιίας των αιθέρων.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 1912 δημιουργήθηκε στη Λάρισα ο «Λόχος Αεροπόρων» από τέσσερις Έλληνες αξιωματικούς αεροπόρους. Η πρώτη πολεμική αεροπορική μονάδα ήταν γεγονός.

Η ΓΕΝΝΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ.
''ΛΙΓΑ ΜΟΛΙΣ ΕΤΗ ΑΠΟ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ,ΕΙΣ ΤΑΣ ΑΡΧΑΣ ΤΟΥ 2Οου ΑΙΩΝΟΣ,.ΣΗΜΕΙΩΘΗΣΑΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΝ,ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗ- ΣΕΩΣ ΤΟΥ, ΩΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ.ΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΩΝ, ΧΑΡΑ-ΚΤΗΡΙΖΟΜΕΝΑΙ ΠΛΗΡΕΙΣ ΗΡΩΙΣΜΟΥ,ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗΝ ΔΙΑ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΕΞΕ- ΛΙΞΙΝ. ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ,ΠΡΩΤΗ Η ΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΔΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΝ''.
Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ(1792-1876), ΕΙΣ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ''ΩΔΗ ΕΙΣ ΣΑΜΟΝ''ΛΕΓΕΙ
'' ΘΕΛΕΙ ΑΡΕΤΗΝ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗΝ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ''. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑΝ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙ-ΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ Η '' ΕΝ ΣΠΑΡΓΑΝΟΙΣ'' ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ, ΘΑ ΤΟ ΚΑΜΕΙ ΠΡΑΞΙΝ. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΟΙ ''ΠΕΤΩΝΤΑΣ'' ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΧΩΝ, ΠΑΡΑΤΗΡΩΝΤΑΣ Η' ΒΟΜΒΑΡΔΙΖΟΝΤΑΣ, ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΙ ΑΠΟ ΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΔΑΙΔΑΛΟΥ ΚΑΙ ΙΚΑΡΟΥ.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΑΝΤΕΛΗΦΘΕΙ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑ-ΝΟΥ ΔΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ . ΤΟ 1911, ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΑΙ Η ΙΔΡΥΣΙΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑ-ΤΙΩΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ. ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΡΟΝΟ(1911) ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΝΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΝ ΣΧΟΛΗΝ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ''ΦΑΡΜΑΝ'',ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΠΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΙΝ ΠΙΛΟΤΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ.Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΕΤΕΛΕΙΩΣΕΝ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕΝ ΗΤΟ Ο ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΠΒ) ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΠΕΡΟΣ(1883-1942). Ο ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟΝ ΜΑΙΟΝ ΤΟΥ 1912.ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ''ΧΕΝΡΥ ΦΑΡΜΑΝ'', ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΜΕΡΟΣ(ΔΙΑ ΠΡΩΤΗΝ ΦΟΡΑΝ) ΣΕ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ, ΕΠΙΤΙΘΕΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΑΕΡΟΣ. ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΙΝ ΠΑΡΗΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΓΕΩΡ- ΓΙΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΔΟΧΟΝ ΚΑΙ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΝ. ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΝ ΣΥΝΕΧΑΡΗΣΑΝ ΑΜΦΟΤΕΡΟΙ.ΠΑΡΑΜΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ,    ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΜΕ ΤΗΝ ΚΗΡΥΞΙΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΕΩΣ,ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑΝ. Η ΠΡΩΤΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΣ , Η ΛΕΓΟΜΕΝΗ ''ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ'' ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΟ:
α) ΑΠΟ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ(4) ΙΠΤΑΜΕΝΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ:l
α1) ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΠΒ)ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.
α2) ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΜΧ) ΜΟΥΤΟΥΣΗΣ.
α3) ΥΠΙΛΑΡΧΟΣ  (ΙΠΠ) ΠΑΝΟΥΤΣΟΣ ΝΟΤΑΡΑΣ
α4) ΑΝΘΥΠΙΛΑΡΧΟΣ(ΙΠΠ) ΑΔΑΜΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
β) ΕΝΑΣ ΓΑΛΛΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ.
Γ) ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ(4) ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΜΑΣ(ΔΑΙΔΑΛΟΣ,ΑΕΤΟΣ,ΓΥΨ,ΙΕΡΑΞ).
δ) ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.
ε) ΠΕΝΗΝΤΑ(50) ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΙ ΩΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΝ.
Ο ΑΝΩΤΕΡΩ ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ, ΕΓΚΑΤΕΣΤΑΘΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΒΑΣΙΝ ΤΥΡΝΑΒΟΥ, ΥΠΟ ΤΑΣ ΔΙΑΤΑΓΑΣ ΤΟΥ ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΟΥ(ΜΧ) ΣΚΟΥΦΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ.
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΔΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΣΤΡΑΤΟΝ, ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΗΝ ΠΡΩΙΑΝ ΤΗΣ 05/ΟΚΤ/1912. ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΝ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ 07.00 ΩΡΑΝ, ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΕΙΟΝ,ΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΗΓΟΥ ΤΟΥ,ΒΙΚΤΩΡΟΣ ΔΟΥΣΜΑΝΗ, ΘΑ ΕΚΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΩΘΙ ΔΙΑΤΑΓΗΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΧΟΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ:
'' ΕΓΓΡΑΦΟΝ ΥΠ' ΑΡΙΘ: 253.
ΠΡΟΣ ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΝ(ΠΒ) ΚΑΜΠΕΡΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟΝ.
ΑΝΑΓΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗΤΕ ΣΗΜΕΡΟΝ ΠΤΗΣΙΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΧΘΡΙΚΟΝ ΕΔΑΦΟΣ, ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝ-ΤΕΣ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ''ΣΚΟΜΕΙΑΣ''  ΚΑΙ ''ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ''.
ΔΕΝΔΡΑ, 05/ΟΚΤ/1912. ΩΡΑ 07.00 Β. ΔΟΥΣΜΑΝΗΣ.
ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΕΣ ΩΡΕΣ ,ΕΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΙΝ ΕΝΤΟΛΗΣ,Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΔΗΜ. ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΘΑ ΑΠΟΓΕΙΩΘΕΙ. ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΟΣ ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΜΟ. ΣΤΕΦΘΕΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΣ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑΝ,Ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΠΕΡΟΣ,ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΜΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟΝ ΜΑΣ ΕΙΣ ΤΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΝ.
ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ, ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΣΤΟΝ  ΚΟΣΜΟ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΠΡΑΞΗ. ΣΤΡΙΣ 07/ΟΚΤ/1912, ΟΛΟΣ Ο ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΙΣ ΔΡΑΣΙΝ(ΕΠΙ ΤΟ ΠΛΕΙ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ). ΤΗΝ 10/ΟΚΤ/1912, ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ, ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΑΙ ΤΟ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΖΙΚΟΝ ΔΙΑ ΤΑΣ ΘΕΣΕΙΣ    ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ. ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΙΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΜΑΣ, Ο ΛΟΧΟΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ,ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ '' ΠΡΟΩΘΗΜΕΝΗΝ'' ΒΑΣΙΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗΝ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ, ΜΕ ΑΠΩΤΕΡΟΝ ΣΚΟΠΟΝ, ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΕΙ Ο ΠΡΟΕΛΑΥΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ .   
Η ΣΥΝΕΧΙΣΙΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ.Η ΔΡΑΣΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟΝ.  ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΨΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ,Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΑΥΝΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗΝ ΔΥΤΙΚΩΣ ΤΩΝ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ(17-18/ΟΚΤ/1912),ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΚΟΡΥΦΕΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΒΕΡΜΙΟΝ,ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΜΗ ΔΥΝΑΜΕΝΑ ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΜΑΣ ΝΑ ΔΙΕΛΘΟΥΝ, ΘΑ ΤΑ ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΜΕ ΤΡΑΙΝΑ. Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΕΤΣΙ Ο ΛΟΧΟΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΜΕΡΟΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΟΝ ΜΑΧΗΝ ΤΩΝ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ(19-21/ΟΚΤ/1912).
ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΙΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟΝ. Ο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΛΟΧΟΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΟΠΟΥ ΘΑ ΕΝΙ ΣΧΥΘΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΝΕΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ, ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟΝ ΤΟΥ 1912,ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΝΙΚΟΠΟΛΙΝ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ,ΟΠΟΥ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΙΧΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΝ.ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΣΤΙΣ 05/ΔΕΚ/1912. ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΠΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΝ ΚΑΙ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΝ ΤΩΝ ΕΧΘΡΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ. ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΣΥΝΕΧΙΣ ΘΗΣΑΝ ΕΩΣ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΙΝ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ(21/ΦΕΒ/1913). ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΝ ΒΑΛΚΑΝΙ-ΚΟΝ ΠΟΛΕΜΟΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ:
α) ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ,ΕΔΩΣΑΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΠΛΗΡΟ-ΦΟΡΙΕΣ,ΔΙΑ ΤΑΣ ΕΧΘΡΙΚΑΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΧΘΡΙΚΩΝ ΠΥΡ/ΧΙΩΝ.
β) ΕΒΟΜΒΑΡΔΙΣΑΝ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΣΠΕΙΡΑΝ ΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟΝ.
Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑ ΘΑΛΑΣΣΑΝ ΑΓΩΝΑ.
Η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΑΛΛΕ ΜΟΝΟΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΙΝ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑ ΘΑΛΑΣΣΑΝ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ. Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΝΙΚΗΦΟΡΕΣ ΝΑΥΜΑΧΙΕΣ ΤΗΣ''ΕΛΛΗΣ'' (03/ΔΕΚ/1912) ΚΑΙ ΤΗΣ ''ΛΗΜΝΟΥ'' (05/ΙΑΝ/1913), ΚΑΙ ΕΝΩ ΕΙΧΕ ΗΔΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΠΑΡΕ-ΜΕΝΕ ΕΙΣ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΜΟΥΝΔΡΟΥ.ΤΗΝ 24/ΙΑΝ/1913,Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΝΑΥΑΡΧΟΣ Π. ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ,ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΣ ΔΙΑ ΤΑΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ. Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΞΕΤΕΛΕΣΘΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ    '' ΝΑΥΤΙΛΟΣ '' ΜΕ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ(ΜΧ) ΜΟΥΤΟΥΣΗ ΩΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΝ ΚΑΙ ΤΟΝ  ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ Α. ΜΩΡΑΙΤΙΝΗΝ ΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΝ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΕΒΟΜΒΑΡΔΙΣΕΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟΝ ΜΕΤΑΓΩΓΙ-ΚΟΝ ΠΛΟΙΟΝ. Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΥΤΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΕ ΩΣ Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΣ ΑΕΡΟ-ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ:
'' ΟΙ ΑΕΡΟΠΟΡΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΕΙΔΩΛΑ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ,ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΤΕΛΕΣΑΝ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΔΑΡΔΑΝΕΛΙΑ ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑ ΤΙΚΑ '' Σ Κ Ο Τ Ω Σ Τ Ρ Ε Σ '' . ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΔΙ' ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΔΙΑ ΥΨΗΛΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ-ΤΙΜΑ ΑΓΑΘΑ. ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ ΑΥΤΗΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΕΚΕΙΝΟΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΤΗΝ ΑΦΗΣΑΝ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΕΛΛΕΞΑΝ ΚΑΙ ΕΤΑΧΘΗΣΑΝ ΝΑ ΦΥΛΛΑΤΟΥΝ ΤΟΝ ΚΛΑΤΑΓΑΛΛΑΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΥΡΑΝΟ'' .





 

hunter1000

Μέλος
Εγγρ.
21 Απρ 2007
Μηνύματα
1.636
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
16
Με την είσοδο της Ελλάδας στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο στο πλευρό των συμμάχων  συγκροτήθηκαν οι πρώτες Ελληνικές Πολεμικές Μοίρες, η 531 Μοίρα Διώξεως και η 532 και 533 Μοίρα Αναγνωρίσεως και Βομβαρδισμού. Η Πολεμική Αεροπορία πραγματοποιούσε περιπολίες και αναγνωρίσεις, φωτογραφήσεις και συλλογή πολύτιμων πληροφοριών πάνω από τις εχθρικές γραμμές, καθώς και προσβολές των εχθρικών χαρακωμάτων. Το Ναυτικό Αεροπορικό Σώμα από την πλευρά του εκτελούσε νυκτερινές επιδρομές, ανθυποβρυχιακές έρευνες και προσβολές στόχων ζωτικής σημασίας, ενώ εμπλέκονταν και σε αερομαχίες. Χαρακτηριστικές είναι οι νυκτερινές επιδρομές στη χερσόνησο της Καλλίπολης - Κωνσταντινούπολης, η επιδρομή κατά των γερμανικών καταδρομικών Γκέμπεν και Μπρέσλαου, οι επιδρομές και η συμμετοχή στη μάχη του Σκρα και βομβαρδισμοί της Σμύρνης. Οι απώλείες της Πολεμικής Αεροπορίας στην διάρκεια του πολέμου ανήλθαν σε 17 αεροπόρους.

Η Ελληνική Αεροπορία συμμετείχε ενεργά και στις επιχειρήσεις της Μικρασιατικής Εκστρατείας με τέσσερις Μοίρες της Στρατιωτικής Αεροπορίας και μία της Ναυτικής, αναλαμβάνοντας αποστολές αναγνωρίσεως, φωτογραφήσεως και βομβαρδισμού, χωρίς να λείπουν οι αερομαχίες. Το 1921 καλύπτε αποτελεσματικά ένα μέτωπο που έφθανε τα 700 χλμ. Καθοριστικές ήταν οι αποστολές βομβαρδισμού της Κιουτάχειας και του Εσκί Σεχίρ. Στις 12 Ιουλίου 1922 ο αεροπόρος Χριστόφορος Σταυρόπουλος κατέρριψε ένα τουρκικό Breguet βορειοανατολικά του Αφιόν Καραχισάρ. Οι απώλείες της Πολεμικής Αεροπορίας στην διάρκεια της Μικρασιατικής εκστρατείας ανήλθαν σε 23 αεροπόρους.

Το Ναυτικό Αεροπορικό Σώμα με τη Μοίρα Ζ εκτελούσε νυκτερινές επιδρομές στη μεθόριο, ανθυποβρυχιακές έρευνες και προσβολές στόχων ζωτικής σημασίας, ενώ εμπλέκονταν και σε αερομαχίες.Στις σημαντικότερες αποστολές περιλαμβάνονταν οι νυκτερινές επιδρομές στη χερσόνησο της Καλλίπολης-Κωνσταντινούπολης τον Ιούνιο του 1917, οι σφοδροί βομβαρδισμοί των θέσεων των αντιπάλων, η επιδρομή κατά των γερμανικών καταδρομικών “Γκέμπεν” και “Μπρέσλαου”,οι συνεχείς επιδρομές κατά τη μάχη του Σκρα Ντι Λέγκεν, καθώς και οι βομβαρδισμοί της Σμύρνης.

Στις 8 Ιουνίου 1928 σημειώθηκε ένα σημαντικό για τις δυνατότητες της τότε Ελληνικής Αεροπορίας επίτευγμα. Το κατάλληλα διασκευασμένο Breguet Bre 19 “ΕΛΛΑΣ”, με χειριστή Tον Υπολοχαγό Ευάγγελο Παπαδάκο και παρατηρητή το Συνταγματάρχη Χρήστο Αδαμίδη, απογειώθηκε απά το Τατόι και πραγματοποίησε σε 20 περίπου μέρες το γύρο της Μεσογείου, διανύοντας απόσταση 12.000 χλμ.

Το 1930 ιδρύθηκε το Υπουργείο Αεροπορίας και η ενοποιημένη πλέον Πολεμική Αεροπορία καθιερώθηκε ως αυτοτελής Κλάδος των Ενόπλων Δυνάμεων.

Πρώτος Υπουργός Αεροπορίας ορκίσθηκε ο Ελευθέριος Βενιζέλος επιφορτίζοντας τον έμπειρο αεροπόρο Αλέξανδρο Ζάννα με το έργο της συνολικής ανασυγκρότησης του Όπλου. Σε συνεργασία με το γλωσσολόγο Μανόλη Τριανταφυλλίδη καθιερώθηκαν οι νέες ονομασίες βαθμών που χρησιμοποιούνται έως σήμερα.

Το 1931 ιδρύθηκε στο Τατόι η Σχολή Αεροπορίας - μετέπειτα Σχολή Ικάρων - που υπήρξε το φυτώριο των νέων αξιωματικών: Η σύσταση της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, η οποία λειτουργεί απρόσκοπτα έως σήμερα, αποτέλεσε επίτευγμα ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των πτήσεων.

Ο Αριστείδης Μωραϊτίνης υπήρξε, μαζί με τον Δημήτριο Καμπέρο, ο θεμελιωτής
της Αεροπορίας στην Ελλάδα. Ήταν ο πρώτος αξιωματικός του Ναυτικού που έγινε πιλότος. Αρχηγός και στυλοβάτης του Ναυτικού Αεροπορικού Σώματος (ΝΑΣ). Προικισμένος αεροπόρος αλλά και ηγέτης. Κέρδισε την εκτίμηση των επικεφαλής της Royal Naval Air Service35, στην οποία υπαγόταν το ΝΑΣ κατά τον Α_Παγκόσμιο Πόλεμο. Χάθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 1918 κατά την πτήση του, με ένα Breguet XIV36 που του δάνεισε ο γάλλος διοικητής της Διασυμμαχικής Αεροπορίας Ανατολής Ταγματάρχης Denain, από τη Θεσσαλονίκη στo Φάληρο. Ήταν μόνο 27 χρονών και έφερε τον βαθμό του Πλωτάρχη. Ο θάνατός του αποτέλεσε μεγάλο
πλήγμα όχι μόνο για τη Ναυτική Αεροπορία αλλά και για την Ελλάδα.

O ανδριάντας του πλωτάρχη Αριστείδη Μωραϊτίνη είναι στην παράλια του Φαλήρου στην θέση του παλαιού εργοστάσιου της Αεροπορίας  Αυτή είναι η  Παγκόσμια στρατιωτική-αεροπορική ιστορία  αδελφέ για να έχουμε κάθε λόγο να είμαστε υπερήφανοι που είμαστε ΕΛΛΗΝΕΣ και ας γαμιόνται όλοι οι Πολιτικοί .
 

Συνημμένα

  • kamperos.jpg
    kamperos.jpg
    10,5 KB · Εμφανίσεις: 19
  • v1_1.jpg
    v1_1.jpg
    7,7 KB · Εμφανίσεις: 13

Tsambo

Μέλος
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
5.195
Κριτικές
1
Like
5
Πόντοι
66
Και μιας και το θεμα αναφερεται στην Ιστορια (και οχι στις στρατοκαβλωμενες φωτογραφιες) να ποσταρω κι εγω κατι ενδιαφερον (κατα τη γνωμη μου)...

[URL unfurl="true"]http://en.wikipedia.org/wiki/1st_Raider/Paratrooper_Brigade_(Greece)[/url]
(Βαλτε το εδω για πολυ προχειρη μεταφραση...)

...Δοξασμενες ελληνικες ειδικες δυναμεις... Ποσο συμπαθω ""ανθρωπους"", στρατιωτικους, που απλα κανουν αυτο που τους λενε, δε λεγεται :sunglasses: :sunglasses:
 

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
Και μιας και το θεμα αναφερεται στην Ιστορια (και οχι στις στρατοκαβλωμενες φωτογραφιες) να ποσταρω κι εγω κατι ενδιαφερον (κατα τη γνωμη μου)...

[URL unfurl="true"]http://en.wikipedia.org/wiki/1st_Raider/Paratrooper_Brigade_(Greece)[/url]
(Βαλτε το εδω για πολυ προχειρη μεταφραση...)

...Δοξασμενες ελληνικες ειδικες δυναμεις... Ποσο συμπαθω ""ανθρωπους"", στρατιωτικους, που απλα κανουν αυτο που τους λενε, δε λεγεται :sunglasses: :sunglasses:

Βρε, βρε καλώς το παιδί (που έχει δηλώσει καλύτερα πούστης και αλβανός παρά str8 και έλληνας...)

Μιας και αποφάσισες να μιλήσεις για στρατιωτική ιστορία, πες μας και λίγα πράγματα για τους αντίπαλους του ΛΟΚ, τον περιβόητο ΝΟΦ...

Για να θυμόμαστε τί είχαμε να αντιμετωπίσουμε τότε...Ίσως και τώρα αν κρίνω από τις διασυνδέσεις μέρους της αριστεράς με το σκοπιανό αλυτρωτισμό...
 

Επισκέπτης
Μεχρι να διασωσετε το Εθνος απο τον Σκοπιανο αλυτρωτισμο και τον εσωτερικο κινδυνο,γλυψτε το κωλαρακι των Αμερικανων-ω,Εθνικοφρονες-και κλαφτειτε σαν ριγμενες γκομενες,γιατι δεν αναγνωριζουν τις θυσιες σας στον Β'Π.Π. οταν τους αναφερετε το ζητημα του"ονοματος".
 

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
Μεχρι να διασωσετε το Εθνος απο τον Σκοπιανο αλυτρωτισμο και τους εσωτερικο κινδυνο,γλυψτε το κωλαρακι των Αμερικανων-ω,Εθνικοφρονες-και κλαφτειτε σαν ριγμενες γκομενες,γιατι δεν αναγνωριζουν τις θυσιες σας στον Β'Π.Π. οταν τους αναφερετε το ζητημα του"ονοματος".

Στην παρούσα φάση γλύφουμε το κωλαράκι της Κάρλα (Μπρούνι) με αρκετά καλά αποτελέσματα...
Και όσο για τις οσφυοκαμψίες στους αμερικάνους, δεν έχει περάσει και πολύς καιρός από τη σύνοδο για τη διεύρυνση του νάτο που οι αμερικάνοι απέτυχαν διπλωματικά και μάλιστα από τον μάλλον ανύπαρκτό στα εσωτερικά κωστάκη και με υπεξ μάλιστα τη Ντορολίζα...

Και μιας και μιλάμε για γλειφοκώλια, ποια παράταξη ήταν να δεις εκείνη που πούλησε εθνικό έδαφος στον τίτο για μερικά κουτιά πολεμοφόδια;
Που ούτε ο τσολάκογλου δεν είχε τολμήσει κάτι τέτοιο...
 

trikardos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Σεπ 2008
Μηνύματα
11.073
Like
31
Πόντοι
166
Κατά την γνώμη μου ο καλύτερος αξιόμαχος Έλληνας στρατιωτικός, μετά το Αλβανικό έπος, δεν είχε τελιώσει Σχολη Ευελπίδων. Αργότερα αφού έγινε υποστράτηγος του  Δημοκρτικού Στρατού Ελλαδος (ΔΣΕ) σε ηλικία 37 ετών εισήχθει στη στρατιωτική ακαδημία της Μοσχας.
Καμία σχέση με τους ραμποιδή του παρόν θρεντ, ούτε αυτός ούτε οι στρατιώτες του.
 

Συνημμένα

  • Istoria3.jpg
    Istoria3.jpg
    65,2 KB · Εμφανίσεις: 31

trikardos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Σεπ 2008
Μηνύματα
11.073
Like
31
Πόντοι
166
ΣΑΚΗΣ ΠΑΠΙΣΤΑΣ
23.05.2005, 20:39
ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΩΤΗ

...Στην ορεινή ύπαιθρο της Ρούμελης κυριαρχούσε η μεραρχία του Διαμαντή, του δάσκαλου, έφεδρου αξιωματικού του στρατού κάποτε και τώρα μέραρχου του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΔΣΕ).
Στη Θεσσαλία, μια άλλη μεραρχία με διοικητή τον καπετάν Γιώτη, τον Χαρίλαο Φλωράκη, αργότερα βουλευτή και Γενικό Γραμματέα του ΚΚΕ. Ο Διαμαντής είχε στρατηγικό μυαλό, οι ελιγμοί και η τακτική που ακολουθούσε δημιουργούσε προβλήματα στον εθνικό στρατό και οι στρατηγοί του δεν έκρυβαν το θαυμασμό τους γι' αυτόν.
Σε μια σύσκεψη ο στρατηγός Βεντήρης ακούστηκε να λέει: "Μακάρι να είχαμε κι εμείς τέτοιους στρατιωτικούς ηγέτες"...

...Στις αρχές του χειμώνα του 1948 όλες οι πληροφορίες συγκλίνανε στη διαπίστωση πως οι αντάρτες είχαν συγκεντρώσει μεγάλες δυνάμεις στα Άγραφα και, συγκεκριμένα, και της 1ης και 2ης μεραρχίας τους, του Διαμαντή και του Γιώτη δηλαδή. Αυτό σήμαινε πως ετοιμάζονταν να χτυπήσουν κάποιο αστικό κέντρο είτε στη Θεσσαλία είτε στη Ρούμελη.
Ήταν φυσικό ο στρατός να σπεύσει να αναδιατάξει ανάλογα τις δυνάμεις του.
Επιθετική ενέργεια δεν ήταν νοητή, ο χειμώνας είχε φθάσει και το χιόνι κάλυπτε ήδη τα ελληνικά βουνά. Η πρωτοβουλία, συνεπώς, ανήκε στους πιο ευέλικτους αντάρτες αυτών των δύο ικανών στρατιωτικών ηγετών, οι οποίοι για μεγάλο διάστημα γνώριζαν από ίδια πείρα τη μορφολογία του εδάφους, αφού το είχαν κυριολεκτικά διασχίσει επανειλημμένα ή το κατείχαν υφιστάμενοι μόνο κάποιες βραχυχρόνιες εκκαθαριστικές επιχειρήσεις από το μέρος του εθνικού στρατού. Το ατύχημα ήταν πως το Στρατηγείο Κεντρικής Ελλάδας (ΣΚΕ) δεν είχε διαθέσιμες μονάδες, δεν μπορούσε να υπολογίζει σε ενισχύσεις από τη Θεσσαλία ή από το νότο, έπρεπε να τα βγάλει πέρα με όσες δυνάμεις διέθετε το ίδιο για την κάλυψη ολόκληρης της Ρούμελης.
Η επίθεση αναμενόταν να γίνει ή κατά της Δομοκού ή κατά του Καρπενησίου. Κάποια ώρα αποκλείστηκε η Δομοκός και οι πληροφορίες όλες έφερναν την επίθεση κατά του Καρπενησίου ως βέβαιη. Μέσα σ' αυτή την πόλη των 4.000 κατοίκων είχαν τώρα μαζευτεί περί τις 15.000, κυρίως από τα γύρω ορεινά χωριά, όταν ο στρατός ανάγκασε τους κατοίκους να τα εγκαταλείψουν...

...Η Λάρισα είχε στη δικαιοδοσία της και τη Θεσσαλία και τη Ρούμελη. Οι περιοχές αυτές ήταν μάλλον εκκαθαρισμένες, η ζωή ξαναγύριζε σε κάποια σχετική ομαλότητα, οι ανταρτόπληκτοι ξαναγύριζαν στα χωριά τους όπου, όμως, έβρισκαν τα σπίτια τους καμένα, βομβαρδισμένα και ερειπωμένα και το βιός τους να έχει εξαφανιστεί. Κι ενώ ο πληθυσμός των στρατοπέδων για τους ανταρτόπληκτους λιγόστευε και μερικά στρατόπεδα κλείνανε, τα στρατόπεδα των αιχμαλώτων ανταρτών παρέμειναν και αυξανόταν ο πληθυσμός τους. Χιλιάδες ήταν αυτοί που είχαν συλληφθεί, πολύ λίγοι -οι αυτόμολοι κυρίως- απολύονταν, οι φυλακές εξακολουθούσαν να είναι γεμάτες και τα στρατοδικεία συνέχιζαν τη δουλειά τους. Κάποιοι επωφελήθηκαν μιας αμνηστίας που είχε δώσει η κυβέρνηση και η διαρροή των ανταρτών στις δύο περιοχές που προανέφερα ήταν φανερή σε όλους. Μικροομάδες, όμως, εξακολουθούσαν να υπάρχουν εδώ κι εκεί, και ενώ οι δημόσιοι δρόμοι ήταν ήδη ασφαλείς δεν μπορούσε κανένας να πει το ίδιο για τα μονοπάτια των βουνών και κάποια μικρά δρομάκια που οδηγούσαν σε απομονωμένα χωριά.
Ο Διαμαντής -όπως είπαμε- είχε σκοτωθεί, αλλά ο καπετάν Γιώτης παρέμενε ασύλληπτος και τριγύριζε με συντρόφους του στα βουνά της Θεσσαλίας. Αυτός ήταν τώρα ο κύριος στόχος του νέου στρατηγείου της Λάρισας, που είχε στρατηγό τον Πεζόπουλο, ένα μπαρουτοκαπνισμένο και καλοζωισμένο στρατιωτικό που κρατούσε πάντοτε την ψυχραιμία του και του άρεζε το θεσσαλικό τσίπουρο.
Το στρατηγείο ετοίμαζε τους μεγάλους στρατιωτικούς χάρτες όχι μόνο της Θεσσαλίας και της Στερεάς, αλλά και των μετώπων στο Γράμμο και στο Βίτσι, τα δυό ανταρτοκρατούμενα βουνά που ακουμπούσαν στην Αλβανία...

...Ο στρατός μετά από τριήμερη πεζοπορία χτένισε την περιοχή πυροβολώντας σε μεμονωμένους αντάρτες και πολύ μικρές ομάδες. Μέσω των ασυρμάτων έγινε γνωστό πως με τη σύγκλιση των διμοιριών ο στρατός κατάφερε να συγκεντρώσει σε ορισμένα σημεία τον αντίπαλο και εκεί θα έπρεπε να υπάρχει ετοιμότητα για επίθεση. Έγινε, επίσης, γνωστό πως οι κατάσκοποι του στρατού έχουν αντιληφθεί ότι ο καπετάν Γιώτης βρίσκεται κι αυτός στα τμήματα των ανταρτών που είναι υπό καταδίωξη.
Το πρωΐ της τέταρτης μέρας έγινε αυτή η μάχη και η συμπλοκή κράτησε δύο ή τρεις ώρες. Οι απώλειες του στρατού ήταν μόνο δύο τραυματίες, ενώ των ανταρτών αρκετοί νεκροί. Οι αντάρτες που έμειναν ζωντανοί έτρεχαν κυνηγημένοι σαν αγρίμια, ήταν φανερή η υπεροχή του στρατού σε οπλισμό αλλά και στο ηθικό των φαντάρων.
Κατά το μεσημέρι ο στρατός είχε πιάσει αρκετούς αιχμαλώτους και ένα άλογο σελωμένο με ωραία σέλα, κιάλια, χάρτες, οδοντόβουρτσα και κάποια άλλα μικροαντικείμενα για να διαπιστωθεί τελικά πως ήταν το άλογο του καπετάν Γιώτη...

...Ο τέως Υπουργός Μιχάλης Παπακωνσταντίνου, συντοπίτης μου, παλιός πολιτικός του νομού Κοζάνης και παιδικός φίλος του πατέρα μου, που συμμετείχε με τη διμοιρία του στην εκκαθαριστική αυτή επιχείρηση ως έφεδρος ανθυπολοχαγός του Εθνικού ή Κυβερνητικού Στρατού, πλημμυρισμένος από ζωντανές μνήμες και δυνατά αισθήματα, στο βιβλίο του "Το Χρονικό της μεγάλης Νύχτας" αφηγείται, με γλώσσα λιτή αλλά γλαφυρή, μεταξύ πολλών άλλων, και τα εξής: «Αυτός μας είχε ξεφύγει. Όταν -πολύ αργότερα- τον ρώτησα στη Βουλή πως κατάφερε να φύγει από τον κλοιό του στρατού, ο Χαρίλαος Φλωράκης, βουλευτής πια του ΚΚΕ, έδωσε την απάντηση που ανέμενα: "Αμ, μπορούσατε εσείς να ξέρετε τα μονοπάτια που ήξερα εγώ;"...».

 

hunter1000

Μέλος
Εγγρ.
21 Απρ 2007
Μηνύματα
1.636
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
16
Νομιζω οτι το γαμισατε το πραγμα με μαλακιες , γιατι καποιοι πεθαναν για την πατριδα χωρις να κολογλυψουν κανενα πουστη ντοπιο η ξενο ντροπη .
 

Επισκέπτης
Βασικα,ο ΔΣΕ καταφερε μεχρι τα μεσα του 1948 περιπου να ειναι ακρως απειλητικος παρα την πενια μεσων και την δυσκολια στρατολογησης,απο κει κει περα ο Εθνικος Στρατος αφου περασε τα ζορια καταφερε,μιας και ηλεγχε τις πολεις και την οικονομια,να συντριψει τους ανταρτες υπερεχοντας σε υλικα μεσα παρασαγγας-χαρις στην Αμερικανικη βοηθεια κυριως.

Τετοια ηταν η πενια μεσων που τα παγουρια στον ΔΣΕ ηταν περιζητητα λαφυρα.
Τα παγουρια...δεν συζηταμε για αρβυλες και χιτωνια.

Πολυ χοντρικα ολα αυτα και χωρις αναφορες σε προσωπα.
Αλλα τι τα θες και τα κανεις τετοια ποστ,ανεξαρτητα του αν ειναι σωστη η εκτιμηση σου η οχι?Θες να παθουν κανα εμφραγμα οι Εθνικοφρονες του site?
Τετοιες καταστασεις πλεον δεν κοιτανε ηλικιες...
 

Tsambo

Μέλος
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
5.195
Κριτικές
1
Like
5
Πόντοι
66
Βρε, βρε καλώς το παιδί (που έχει δηλώσει καλύτερα πούστης και αλβανός παρά str8 και έλληνας...)

Μιας και αποφάσισες να μιλήσεις για στρατιωτική ιστορία, πες μας και λίγα πράγματα για τους αντίπαλους του ΛΟΚ, τον περιβόητο ΝΟΦ...

Για να θυμόμαστε τί είχαμε να αντιμετωπίσουμε τότε...Ίσως και τώρα αν κρίνω από τις διασυνδέσεις μέρους της αριστεράς με το σκοπιανό αλυτρωτισμό...

1)Εχω δηλωσει "Καλυτερα πουστης και Αλβανος παρα str8 κι Ελληνας σαν κι εσενα"
2)Καταδικαζω τη στρατιωτικη βια απολες τις πλευρες.-
3)Θα ηθελα παρα πολυ, πιστεψε με, να (ξανα)αρχισω το βρισιδι με διαφορων ειδων φασιστες και εθνικο(/βασιλο)φρονες εδω μεσα, αλλα τον τελευταιο καιρο επεσε δουλεια και αγχος, οποτε δεν...
 

Tsambo

Μέλος
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
5.195
Κριτικές
1
Like
5
Πόντοι
66
Νομιζω οτι το γαμισατε το πραγμα με μαλακιες , γιατι καποιοι πεθαναν για την πατριδα χωρις να κολογλυψουν κανενα πουστη ντοπιο η ξενο ντροπη .
Πες μου εναν Ελληνα που πηγε σε πολεμο απο το 1945 (μετα το ΒΠΠ, δε θελω να μπερδεψω τον ΒΠΠ...) μεχρι σημερα και ΔΕΝ εξυπηρετουσε αμεσα ή εμμεσα συμφεροντα Αγγλων/Αμερικανων-Ρωσων... (τα γλυφοκωλια που λες δλδ...κολλας ολων των ειδων τις μαλακιες απ'αυτα...)
 

trikardos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Σεπ 2008
Μηνύματα
11.073
Like
31
Πόντοι
166
Βασικα,ο ΔΣΕ καταφερε μεχρι τα μεσα του 1948 περιπου να ειναι ακρως απειλητικος παρα την πενια μεσων και την δυσκολια στρατολογησης,απο κει κει περα ο Εθνικος Στρατος αφου περασε τα ζορια καταφερε,μιας και ηλεγχε τις πολεις και την οικονομια,να συντριψει τους ανταρτες υπερεχοντας σε υλικα μεσα παρασαγγας-χαρις στην Αμερικανικη βοηθεια κυριως.

Τετοια ηταν η πενια μεσων που τα παγουρια στον ΔΣΕ ηταν περιζητητα λαφυρα.
Τα παγουρια...δεν συζηταμε για αρβυλες και χιτωνια.

Πολυ χοντρικα ολα αυτα και χωρις αναφορες σε προσωπα.
Αλλα τι τα θες και τα κανεις τετοια ποστ,ανεξαρτητα του αν ειναι σωστη η εκτιμηση σου η οχι?Θες να παθουν κανα εμφραγμα οι Εθνικοφρονες του site?
Τετοιες καταστασεις πλεον δεν κοιτανε ηλικιες...

Δεν ποστάρω εδώ για να αναμοχλεψω πολιτικές αντιπαραθέσεις.
Αλλα για να τονίσω την στρατιωτική αξιοσήνη, ασχέτος πολιτικων ή και εθνικών αντιθέσεων.
Άλλωστε ειμαι θαυμαστής και του στρατηγού Τσακαλώτου ( μαχητής της πρώτης γραμμής και αυτός).
Και ο Κεμαλ Ατατουκ στην πρώτη γραμμη ήτανε και όχι σαν κάτι δικούς μας χέστες που παρακουλουθούσανε τις μάχες στο χάρτη από την Σμύρνη.
 
OP
OP
rando

rando

Μέλος
Εγγρ.
19 Ιαν 2009
Μηνύματα
3.185
Like
18
Πόντοι
16
:sunglasses:
 

Συνημμένα

  • 1.gif
    1.gif
    124 KB · Εμφανίσεις: 31
OP
OP
rando

rando

Μέλος
Εγγρ.
19 Ιαν 2009
Μηνύματα
3.185
Like
18
Πόντοι
16
:sunglasses:
 

Συνημμένα

  • 2.png
    2.png
    126,2 KB · Εμφανίσεις: 20
OP
OP
rando

rando

Μέλος
Εγγρ.
19 Ιαν 2009
Μηνύματα
3.185
Like
18
Πόντοι
16
:sunglasses:
 

Συνημμένα

  • 3the Theodossian walls.gif
    3the Theodossian walls.gif
    8,4 KB · Εμφανίσεις: 18
OP
OP
rando

rando

Μέλος
Εγγρ.
19 Ιαν 2009
Μηνύματα
3.185
Like
18
Πόντοι
16
:sunglasses:
 

Συνημμένα

  • 4restored section at the selymbria gate.jpg
    4restored section at the selymbria gate.jpg
    95,9 KB · Εμφανίσεις: 18
OP
OP
rando

rando

Μέλος
Εγγρ.
19 Ιαν 2009
Μηνύματα
3.185
Like
18
Πόντοι
16
:sunglasses:
 

Συνημμένα

  • 5The second military gate-Belgrade.jpg
    5The second military gate-Belgrade.jpg
    74,4 KB · Εμφανίσεις: 25
OP
OP
rando

rando

Μέλος
Εγγρ.
19 Ιαν 2009
Μηνύματα
3.185
Like
18
Πόντοι
16
:sunglasses:
 

Συνημμένα

  • 6Gate_of_Charisius where sultan endered the city.jpg
    6Gate_of_Charisius where sultan endered the city.jpg
    108 KB · Εμφανίσεις: 44
OP
OP
rando

rando

Μέλος
Εγγρ.
19 Ιαν 2009
Μηνύματα
3.185
Like
18
Πόντοι
16
:sunglasses:
 

Συνημμένα

  • 7the yedikule forttress.jpg
    7the yedikule forttress.jpg
    80,2 KB · Εμφανίσεις: 16

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom