Νέα

Ωδή στον Δία

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα ais8hsh
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 167
  • Εμφανίσεις 8K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)

Επισκέπτης
Επειδή ερευνώντας βρίσκεις την αλήθεια, παραθέτω συνέντευξη του ίδιου του δημιουργού που δείχνει ξεκάθαρα πως είχες δίκιο :

Reporter: You call your music for the Mars Odyssey mission: "Mythodea." Where does that name come from?
Vangelis: I made up the name Mythodea from the words myth and ode. And I felt in it a kind of shared or common path with NASA's current exploration of the planet. Whatever we use as a key; music, mythology, science, mathematics, astronomy,we are all working to decode the mystery of creation, searching for ourdeepest roots.

And whatever we find on Mars, the doors will be open to the next Odyssey, to something so many have instinctually felt for so long, something which through music I remember -- that at the dawn of creation the seeds of life were likely scattered far and wide across the endless skies, and that science will continue to show us how we are connected, no different than the universe itself.

Δηλαδή τσάμπα τσακώθηκα με τον Τομίτο ???
Φτουουουουουουουουουουουουουουουουουουουουου ... :tickedoff:
 
OP
OP
ais8hsh

ais8hsh

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιουλ 2006
Μηνύματα
865
Like
7
Πόντοι
6
Ακολουθεί ανάλυση επί του θέματος των στίχων, από έναν κύριο που δηλώνει Φιλόλογος. Αξίζει να δείτε την ερμηνεία που δίνει:

ΜΥΘΩΔΙΑ

Ερμηνευτική απόδοση στιχομυθίας

Καθότι κατά καιρούς έχουν εμφανιστεί διάφοροι «ερμηνευτές», προσπαθώντας να ερμηνεύσουν την στιχομυθία της ΜΥΘΩΔΙΑΣ, πέφτοντας αρκετά συχνά σε τραγελαφικά λάθη, μπερδεύοντας (αρχαία) ελληνική με νέα ελληνική γλώσσα, και συχνά επηρεασμένοι από φανταστικές θεωρίες συνομωσίας, θα προσπαθήσω ως Φιλόλογος να προσεγγίσω το κείμενο που αποκωδικοποίησε ο φίλος ΕΧΕΤΛΑΙΟΣ, με βάση τεκμηριωμένα γλωσσολογικό‐ιστορικά στοιχεία, καθώς και με αρχές φωνητικής, συντακτικού και λαογραφικής παρατήρησης, αναλύοντας κάθε φράση που
προφέρεται στη συμφωνική παρουσίαση, από συντακτική, σημασιολογική και καλολογική (συμβολική) σκοπιά, λαμβάνοντας υπόψη φυσικά, και το τι γίνεται κατά την εκτέλεση της μουσικής συμφωνίας (εικόνες, σύμβολα, στάσεις συντελεστών κλπ), σε συνδυασμό πάντα με το γενικότερο πλαίσιο αναφοράς της ελληνικής ιστορίας ανά τους αιώνες, αλλά και διάφορα γεγονότα
που έλαβαν και συνεχίζουν να λαμβάνουν χώρα, ακόμη και μετά την εκτέλεση της Μυθωδίας.

Πριν ξεκινήσω, θα ήθελα να σημειώσω μερικά πράγματα που πολλοί φαίνεται να αγνοούν:

Ο Ευάγγελος Παπαθανασσίου ζει τα τελευταία 20 τουλάχιστον χρόνια στο εξωτερικό, κι όσο να ναι....δεν έχει βιώσει επαρκώς τη χρήση και λειτουργία της Δημοτικής και κατ’ επέκταση και της ΚΝΕ (Κοινής Νέας Ελληνικής γλώσσας) που χρησιμοποιούμε σήμερα στην Ελλάδα (ευτυχώς, αλλά γνωρίζει με σαφήνεια τη χρήση και την λειτουργικότητα της Καθαρεύουσας. Τι είναι
όμως πραγματικά ή «Καθαρεύουσα»;

Μπορεί για πολλούς από εμάς, που γνωρίσαμε την Καθαρεύουσα μέσα από παλιά βιβλία, να μας φαίνεται ως μια αρχαΐζουσα μορφή της Δημοτικής γλώσσας που μιλάμε στην καθημερινότητά μας, στην πραγματικότητα, όμως, η Καθαρεύουσα είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή γλωωσική μορφή, ένα γλωσσικό ιδίωμα, όπως θα το λέγαμε επιστημονικά. Εν πολλοίς, στην ιστορία της Ελληνικής Γλώσσας η Καθαρεύουσα δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένα «πάντρεμα» λέξικολογικών και συντακτικών χαρακτηριστικών της Αρχαίας Ελληνικής με αντίστοιχα χαρακτηριστικά της Δημοτικής. Είναι η «μέση οδός» που προτάθηκε από τον Αδαμ. Κοραή, όταν συντάχθηκε, το νεοσύστατο μετά την ελληνική επανάσταση του 21’,ελληνικό κράτος. Τότε υπήρχαν 3 γλωσσικά ιδιώματα που ομιλούνταν επισήμως στην ελληνική ύπαιθρο. Επίσημο κράτος με
σταθερή πρωτεύουσα δεν υπήρχε ακόμη. Η αττική (αρχαία) γλώσσα, η δημοτική (λαική) γλώσσα, και η γλώσσα των λόγιων (συγγραφέων, εκκλησιαστικών, επιστημόνων, πολιτικών) που ήταν ένα μείγμα 70% αρχαιστικών στοιχείων και 30% νεολογισμών για εκείνα τα χρόνια, ομιλούνταν σε ολόκληρη την επικράτεια. Με έμφαση στις πυκνοκατοικημένες περιοχές,
όπως στην Αττική, ομιλούταν κυρίως η λαική δημοτική γλώσσα, ενώ από την ελίτ της τότε κοινωνίας ομιλούταν η αρχαία αττική γλώσσα.

Όταν στην περίοδο της Επανάστασης πολλοί λόγιοι κατέφυγαν στο εξωτερικό, και με προσπάθειες εκδοτικές στόχευαν στην πνευματική αφύπνιση του κόσμου, κατέγραφαν τα κείμενά τους τυπικά σε δημοτική γλώσσα, για να γίνονται κατανοητοί από τις μάζες, σταδιακά, ωστόσο, άρχισαν να προσθέτουν αρχαϊκές εκφράσεις στο λόγο τους, κι έτσι, δημιούργησαν μια «δική» τους ιδιόλεκτο, που περιελάμβανε στοιχεία, τόσο από τη δημοτική παράδοση, όσο και χαρακτηριστικά της αρχαίας γλώσσας του Ομήρου.

Για παράδειγμα η λέξη «διάνοια» <ΔΙΑΣ + ΝΟΥΣ> από τα αρχαία ελληνικά παρέμεινε «διάνοια» <ΔΙΑΣ + ΝΟΥΣ> και στα νέα ελληνικά (δημοτική) με μόνη τη διαφορά πως απέκτησε τονικό σημείο3. Αυτό όμως το παράδειγμα δεν φανερώνει την ουσιαστική διαφορά, γιατί η λέξη στην χρήση της ονομαστικής, παρέμενε ίδια. Όταν όμως η λέξη ΔΙΑΝΟΙΑ γίνοταν «αντικείμενο» μιας πρότασης, και άρα έπρεπε να μπει σε αιτιατική πτώση, εκεί...άλλαζαν πολύ τα πράγματα. Στην αρχαία ελληνική η «ΔΙΑΝΟΙΑ» έπαιρνε κατάληξη και γινόταν «(την) ΔΙΑΝΟΙΑΝ». Στη δημοτική γλώσσα το τελικό «Ν» χανόταν. Αυτό το γλωσσικό «πρόβλημα» προκάλεσε την «δημιουργία» μιας μείξης γλώσσικών χαρακτηριστικών, κι έτσι γεννήθηκε η Καθαρεύουσα. Καθότι, όμως η πλειοψηφεία του λαού εκείνη την εποχή – ιδίως μετά το τέλος της επανάστασης – δεν είχε καλό μορφωτικό επίπεδο, και δεδομένου του γεγονότος πως στην αρχαία περίοδο δεν υπήρχαν «αλφαβητάρια», ενώ
όσα αρχαία κείμενα διασώθηκαν, κλάπηκαν και μεταφέρθηκαν στην Ευρώπη για μελέτη από τους επιστήμονες της Αναγέννησης, ο απλός λαός μιλούσε και καταλάβαινε την απλή δημοτική, ενώ ότι έντυπα κυκλοφορούσαν τότε γράφονταν σε δημοτική. Οι τότε κυβερνήσεις αποφάσισαν να αποδεχτούν ως επίσημη γλώσσα της Ελλάδας την Καθαρεύουσα...κάτι που ίσχυει τουλάχιστον ως το 1982. Και προφανώς ο αγαπημένος μας συνθέτης...διδάχτηκε σε αυτήν.

Επομένως, δεν είναι σώφρον να εμφανίζονται διάφοροι «ερμηνευτές» και να μπερδεύουν γλωσσικά ιδιώματα διαφόρων γλωσσικών περιόδων, επειδή απλά έτσι νομίζουν πως αυτό που σκέφτονται είναι και η πραγματικότητα. Π.χ. στο Movement 7, δεν είναι δυνατόν να μεταφράζεται το ΔΕΙ μια ως «πρέπει» και λίγες λέξεις παρακάτω ως «βλέπει»!

Αυτά ως μερικές από τις πρώτες παρατηρήσεις.... και ξεκινάμε με την ανάλυση...ας τα πάρουμε όλα ένα – ένα, με τη σειρά. Κατ΄ αρχάς...ο τίτλος του «έργου»: ΜΥΘΩΔΙΑ. Θα μπορούσε άνετα να ερμηνευτεί ως ΜΥΘΟΣ+ΩΔΗ ή ως ΜΥΘΟΣ+ΔΙΑΣ. Πρόκειται για ένα «τραγούδι ιστορίας (ιστορικής μείζονος σημασίας ίσως» ή απλά για μια «εξιστόρηση που αφορά τον Δία»;

Ότι και να ναι, ίσως να είναι νωρίς να το διασαφηνίσουμε από τώρα. Ετυμολογικά, τουλάχιστον, μάλλον η ερμηνεία ότι η Μυθωδία είναι παράγωγο των λέξεων ΜΥΘΟΣ + ΩΔΗ φαίνεται να είναι κι η επικρατέστερη, γιατί το να αλλάξει το Ο σε Ω κατά τη συναίρεση των πιθανών λέξεων ΜΥΘΟΣ + ΔΙΑΣ είναι λίγο παράτολμη, έως αδύνατη. Προσωπικά πιστεύω, ότι έχουμε να
κάνουμε με μια πιο σύνθετη ομάδα λέξεων, που αποτελούν οι: ΜΥΘΟΣ+ΩΔΗ+ΔΙΑΣ. Ένα τραγούδι, υπό μορφή μύθου, για το
Δία. <ΜΥΘΟΣ+ΩΔΗ+ΔΙΑΣ> ‐> <ΜΥΘΟΣ+ΩΔΗ+ΔΙΑΣ> ‐ ΜΥΘΩΔΙΑ.
Ας περάσουμε, όμως, στην ανάλυση της στιχομυθίας, αυτής καθαυτής. Για καλύτερη «σύγκριση» παρακολουθήστε τη Μυθωδία κανονικά από το DVD, και έχετε κοντά σας, τόσο τους στίχους που μας παρέδωσε ο ΕΧΕΤΛΑΙΟΣ, όσο και τις σημειώσεις μου.
 

Iblis

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
13 Απρ 2008
Μηνύματα
14.885
Κριτικές
28
Like
16
Πόντοι
766
εννοεις να βρουμε τη ριζα της λεξης "Διας"?
εχω την εντυπωση οτι συγγενευει με τη λεξη "ωδη"...
απο που πιστευεις οτι προηλθε?
Και επαναλαμβάνω, Δίας είναι η νεοελληνική ονομασία για το (σε ονομαστική) Ζευς (του Διός)..
 
OP
OP
ais8hsh

ais8hsh

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιουλ 2006
Μηνύματα
865
Like
7
Πόντοι
6
Γιατί πιστεύετε ότι η ανάθεση της ΝΑΣΑ προς τον Βαγγέλη Παπαθανασίου ήταν τυχαία επιλογή; Όσοι ασχολείστε με μαθηματικά και μουσική έχετε προσπαθήσει να καταγράψετε τις νότες της Μυθωδίας  με αριθμούς;;

(Οι ερωτήσεις απευθύνονται προς τους φίλους που μίλησαν περι εμπορικότητας)

Έχω βρει τους αριθμούς των στίχων της Μυθωδίας αλλά δεν τολμώ να τους ποστάρω... Θα γίνει "Μυθωδία" εδώ μέσα... χαχαχαχ
 

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
εννοεις να βρουμε τη ριζα της λεξης Διας?
εχω την εντυπωση οτι συγγενευει με την λεξη ωδη...
απο που πιστευεις οτι προηλθε?

Για τη λέξη "Δίας" δες εδώ: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%AF%CE%B1%CF%82_(%CE%BC%CF%85%CE%B8%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1)

Τώρα αν κάποιοι βλέπουν στην ωδή το Δία ή ακούνε φωνές, πάω πάσο...

Επί τη ευκαιρία, αν μυθωδία ετυμολογικά προέρχεται από μύθος+ωδή+δίας, τότε η τραγωδία προέρχεται από το τράγος+ωδή+ διας, δηλαδή σημαίνει ωδή του τράγου προς το δία;

(προς αποφυγή παρεξηγήσεων η τραγωδία είναι σαφής ένδειξη των παγανιστικών καταβολών του θεάτρου- τότε που θέατρο ήταν "δρώμενα" ανθρώπων που φορούσαν στολές τράγου και υμνούσαν το Διόνυσο, κάπου στην πεντέλη..Οι διάλογοι μεταξύ τους ήταν και το πρώτο θεατρικό σενάριο...)
 

Iblis

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
13 Απρ 2008
Μηνύματα
14.885
Κριτικές
28
Like
16
Πόντοι
766
μας στερεις το καλυτερο.. :tickedoff:
δωσε εστω ενα συνδεσμο! ;)
Έχω βρει τους αριθμούς των στίχων της Μυθωδίας αλλά δεν τολμώ να τους ποστάρω... Θα γίνει "Μυθωδία" εδώ μέσα... χαχαχαχ
 

Επισκέπτης
Επί τη ευκαιρία, αν μυθωδία ετυμολογικά προέρχεται από μύθος+ωδή+δίας, τότε η τραγωδία προέρχεται από το τράγος+ωδή+ διας, δηλαδή σημαίνει ωδή του τράγου προς το δία;

Καλά ... ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΣΑΙ  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Δάκρυσα απ το γέλιο ... :2funny: :2funny: :2funny:

χαχαχαχαχαχαχχαχα!!!
 

Iblis

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
13 Απρ 2008
Μηνύματα
14.885
Κριτικές
28
Like
16
Πόντοι
766
ακου να σου πω κατι φιλαρακι,
ουδεποτε σε ειρωνευτηκα,
επομενως οι εξυπναδες τετοιου τυπου εκει που σε παιρνει. :birdman:
Τώρα αν κάποιοι βλέπουν στην ωδή το Δία ή ακούνε φωνές, πάω πάσο...
ο συνδεσμος που δινεις δεν αναφερεται στην ετοιμολογια της λεξης,
την οποια αν οντως αγνοεις, δεν πειραζει καθολου.
 
OP
OP
ais8hsh

ais8hsh

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιουλ 2006
Μηνύματα
865
Like
7
Πόντοι
6
μας στερεις το καλυτερο.. :tickedoff:
δωσε εστω ενα συνδεσμο! ;)

Παιδιά θα πέσει ξύλο αν το ποστάρω... Και ο Δημήτριος και ο tomito είναι φίλοι μου και δεν θέλω να τους δω να πλακώνονται... ;)
 

Iblis

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
13 Απρ 2008
Μηνύματα
14.885
Κριτικές
28
Like
16
Πόντοι
766
μπορεις να μου το στειλεις με πμ σε παρακαλω? :)
Παιδιά θα πέσει ξύλο αν το ποστάρω... Και ο Δημήτριος και ο tomito είναι φίλοι μου και δεν θέλω να τους δω να πλακώνονται... ;)
 
OP
OP
ais8hsh

ais8hsh

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιουλ 2006
Μηνύματα
865
Like
7
Πόντοι
6
...Επί τη ευκαιρία, αν μυθωδία ετυμολογικά προέρχεται από μύθος+ωδή+δίας, τότε η τραγωδία προέρχεται από το τράγος+ωδή+ διας, δηλαδή σημαίνει ωδή του τράγου προς το δία;

:2funny:

Θα σε καρφώσω στον φιλόλογο :birdman:

:2funny:
 

Επισκέπτης
Παιδιά θα πέσει ξύλο αν το ποστάρω... Και ο Δημήτριος και ο tomito είναι φίλοι μου και δεν θέλω να τους δω να πλακώνονται... ;)

Ειλικρινά , δε με απασχολεί !
Εμένα μου αρέσει σαν μουσική και τίποτα περισσότερο .
Οπότε πόσταρε οτι θές ...
 

Επισκέπτης
Μόνο στον Ιμπλις να μην το πείς ...
Όπου αλλού θές πές το !
 
OP
OP
ais8hsh

ais8hsh

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιουλ 2006
Μηνύματα
865
Like
7
Πόντοι
6
Ειλικρινά , δε με απασχολεί !
Εμένα μου αρέσει σαν μουσική και τίποτα περισσότερο .
Οπότε πόσταρε οτι θές ...

Συ είπας... Νίπτω τας χείρας μου, ψάχνω το link και τα λέμε σε λίγο... χιχιχι
 
OP
OP
ais8hsh

ais8hsh

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιουλ 2006
Μηνύματα
865
Like
7
Πόντοι
6
Λοιπόν... Έχουμε και λέμε... Νίπτω τας χείρας μου και σας παραθέτω τι βρήκα:

50=Η ΔΙΚΗ
51=ΔΙΑ ΕΛΑ
52=MAIA=AIMA=IAMA
252=NAΣΑ=ΒΑΓΓΕΛΗΣ [25, 52, 252, 25252525... είναι εικόνες του Μαιάνδρου]
534=ΜΥΘΩΔΙΑ=H ΓΕΝΝΗΣΙΣ=ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ=ΔΙΟΣ OΠΛΟ=ΛΟΓΟΣ ΚΛΙΜΑΞ=ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ=ΠΥΛΑΙ ΑΔΗ
786=ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΥΘΩΔΙΑ=ΝΑΣΑ ΜΥΘΟΔΙΑ=ΟΛΥΜΠΙΟΙ ΕΙΝΑΙ=ΑΠΟ ΔΙΟ ΠΟΜΠΑΙΟΣ [Από Δία Σταλμένος]
1080=ΒΑΓΓΕΛΗΣ MYTHOΔEA=MYTHOΔEA NΑΣΑ=ΤΟ ΣΠΕΡΜΑ ΔΙΟΣ
1264=ΜΥΘΩΔΙΑ=ΟΙ ΘΕΟΙ ΟΛΥΜΠΟΥ
1437=ΜΥΘΩΔΙΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ=TO ΟΛΟΝ ΦΑΟΣ ΕΙΝΑΙ
2032="ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΤΟΝ ΣΚΟΤΕΙΝΟ"=ΓΙΑΧΩΒΕΧΑΙ [Γιαχβέ][To "Αναζητούν τον Σκοτεινό" είναι στίχος του "Movement 4" του "Mythodea"]
2123=Ο ΛΑΙΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ[χωρίς προτίμηση προς οποιοδήποτε κόμμα, σημειούται ότι στις ομιλίες του ΛΑ.Ο.Σ. ακούγεται πάντα το "Movement 1" του "Mythodea"] :2funny:
2124=ΜΑΡΣ ΟΔΥΣΣΕΥ ΝΑΣΑ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
2125=Η ΕΛΛΗΝΙΣ ΨΥΧΗ ΕΙΝΑΙ=ΕΞΑΥΛΩΣΗ ΓΙΑΧΒΕ :S
2167=TΟ ΟΛΩΝ ΦΩΣ ΕΙΝΑΙ=MΥΘΩΔΙΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
2168=ΔΥΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΔΩΔΕΚΑ :rockon:
 

Iblis

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
13 Απρ 2008
Μηνύματα
14.885
Κριτικές
28
Like
16
Πόντοι
766

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom