Δε βρίσκω απόσπασμα τω΄ρα στο διαδύκτιο και να πάω στη βιβλιοθήκη μου και να δακτυλογραφώ αποσπάσματα ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ.
Σου γράφω αυτό μόνο ΚΑΙ ΔΕ ΕΠΑΝΕΛΘΩ.
Ο Νίτσε πίστευε στην κοινωνία των Αριστων ΄ΌΠΩΣ ακριβώς και ο Πλάτωνας.
Η αποδεικτική τους διαφέρει στο ότι ο Πλάτωνας είναι Ιδεαλιστής ενώ ο Νιτσε υλιστής.
Δε θα πάω στη βιβλιοθήκη μου ξέχνα το.
Καλημέρα
το ξαναλεω, ο ορος "υλικος πλατωνισμος" ειναι λάθος να χρησιμοποιειται για τον νιτσε (
αλλα και γενικα)....
απ τη μια (ιδεαλισμος) εχουμε την "αληθεια των ιδεων", τη "δυναμη" της εννοιας, την υπεροχη του νοητου κοσμου, κι απ την αλλη (υλισμος) εχουμε την απτη και ενδοκοσμικη πραγματικοτητα, την υλικοτητα του κοσμου, την ομορφια του αισθητου κοσμου κτλ...ασκητικο ιδεωδες και υπερβατικοτητα απ τη μια, και απ την αλλη ηδονιστικο ιδεωδες και ενδοκοσμικοτητα....
οντως, απ τα μοναδικα κοινα τους σημεια ειναι ομως η "κοινωνια των αριστων"
Ο Πλάτωνας ΈΚΑΙΓΕ βιβλία του Δημόκριτου
Για την εξαφάνιση του έργου του Δημόκριτου αναφέρεται από αρχαίους συγγραφείς ότι πρωτοστατούσε ο ίδιος ο Πλάτωνας. Συγκέντρωσε τα βιβλία του Δημόκριτου και θέλησε να τα κάψει. "Μα ο Αμύλκας και ο Κλεινίας, δύο Πυθαγόρειοι, το εμπόδιζαν, λέγοντάς του ότι δεν έχει τίποτα να ωφεληθεί επειδή πολλοί τώρα πια έχουν στα χέρια τους βιβλία του Δημόκριτου." (Διογένης Λαέρτιος ΙΧ 40).
υπηρξε κι αυτο, αλλα εγω αναφερθηκα στον χριστιανισμο, ο οποιος, μεταξυ των αλλων, καταδικασε και πυθαγόρειους και πλατωνιστες....
και
προωθησε οτιδηποτε θεωρειτο προπαιδευτικο για τα ιδεωδη του, δηλαδη δυισμος ή άυλη ψυχη, η περιφρονηση για το σωμα, η μεταθανατια σωτηρια, κα....
κατα την ιδια λογικη και η φιλοσοφια του διογενη του κυνικου (αλλος ενας αντιπλατωνιστης) περιφρονηθηκε και αναχθηκε σε ανεκτοδολογικη, εφοσον κι αυτος θεωρουσε οτι η πραγματικοτητα αναγεται στην υλικοτητα της, οτι ο ανθρωπος ειναι το μετρο ολων των πραγματων, οτι η αισθητή φυση παρεχει το προτυπο...κα...
το ιδιο και με τους επικουρειους που υποστηριζαν ιδεες οπως οτι η υπαρξη δημιουργει την ουσια μας, οτι καθοριζομαστε απ τη φυσικη μας κραση κτλ....
με λιγα λογια ειναι πασιφανες οτι η κυριαρχη ιστοριογραφια (στη φιλοσοφια) ειναι ιδεαλιστικη (πλατωνικη περιοδος, χριστιανικα χρονια, γερμανικος ιδεαλισμος)....ενω σε ακαδημαικο επιπεδο: πλατων (πολιτεια και σπηλαιο των ιδεων), ντεκαρτ ( λογος περι τηςμεθοδου), καντ (η κριτικη του καθαρου λογου)