Νέα

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Υπουργός
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 197
  • Εμφανίσεις 19K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 6 άτομα (0 μέλη και 6 επισκέπτες)

koproni65

Ανώτερος
Εγγρ.
12 Μαρ 2006
Μηνύματα
3.494
Κριτικές
21
Like
360
Πόντοι
5.795
"Ο Δημήτριος Κοντός από την Σύμη, ήταν ο καπετάνιος του σπογγαλιευτικού καικιού που ανακάλυψε το 1900 το περίφημο «Ναυάγιο των Αντικυθήρων».
15164_294244497367008_922773531_n.jpg

Τον Απρίλιο, την Μεγάλη Εβδομάδα του 1900, δύο σπογγαλιευτικά  σκάφη, το «Ευτέρπη», και ο αχταρμάς «Καλλιόπη» με καπετάνιο τον Δημήτριο Κοντό με το πλήρωμα του (δύτες και ναύτες) ξεκινάνε το ταξίδι από την Σύμη με προορισμό την Μπαρμπαριά (Βόρειο Αφρική)  για να αλιεύσουν σφουγγάρια.
Στη πορεία του ταξιδίου λόγω σφοδρής κακοκαιρίας, ο καπετάνιος αποφασίζει να αγκυροβολήσουνε ΒΑ των Αντικυθήρων ή Τσιριγότο (εκ του ενετικού Cerigotto) στην περιοχή «Πινακάκια», 25 μέτρα από το ακρωτήριο «Γλυφάδια» εώς ότου κοπάσει η θαλασσοταραχή.
Τη Μεγάλη Τρίτη 4 Απριλίου, αφού είχε καλμάρει ο καιρός, ο καπετάνιος έδωσε εντολή σε ένα δύτη του, τον Ηλία Λυκοπάντη (γνωστό και ως Σταδιώτη) να βουτήξει για να δει αν έχει κάτω σφουγγάρια. Δεν περνάνε ελάχιστα λεπτά και ο δύτης αμέσως δίνει σήμα να τον ανεβάσουν επάνω. Έδειχνε αλαφιασμένος  και αμέσως ενημερώνει τον Δημήτριο Κοντό τι είχε δει. Βουτάει και ο καπετάνιος, έμπειρος βουτηχτής και αυτός και εντυπωσιάζεται από το αρχαίο ναυάγιο που αντίκρυσε στον επικλινή βυθό βάθους 42 μέτρων. Αμέσως ξεχωρίζει ένα μπρούτζινο άγαλμα χωμένο στον βυθό από το οποίο αποσπά το δεξί χέρι και το ανεβάζει στο πλοίο. Όλο το πλήρωμα και οι δύτες θαυμάζουν το καλοφτιαγμένο χέρι. Στην συνέχεια βάζει σημάδια στη θέση του ναυαγίου και συνεχίζουν το ταξίδι. Επιστρέφοντας μετά από έξι μήνες, στην Σύμη όπου εκείνη την περίοδο βρισκόταν υπό Τουρκική κατοχή το συζητάει με τους δημογέροντες του νησιού και αποφασίζεται να ενημερώσει την Ελληνική κυβέρνηση."
269603_230685200389605_1835099294_n.jpg

Μια σπανιοτατη φωτογραφια με τους σφουγγαράδες και το καίκι τους στην περιοχή όπου ανακάλυψαν το ναυάγιο.

Ο καπεταν Κοντος ζητησε και ελαβε την αδεια απο την Ελληνικη Κυβερνηση να  ανασυρει τα ευρηματα. Η Κυβερνηση του υποσχεθηκε πλουσια αμοιβη..οπως αναγραφεται στο σχετικο εγγραφο..
«επειδή δε η υπηρεσία ην θέλετε παράσχει τω Εθνικώ ημών Μουσείω είναι μεγάλην, διαβεβαιούμεν υμάς ότι η χορηγηθησόμενη υμίν αμοιβή θα είναι γενναία.»
"Άρχισε ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, που στέφθηκε με επιτυχία, παρά τις φοβερές δυσκολίες και τα θύματα που θρήνησαν όλοι. Οι εργασίες διήρκησαν συνολικά δέκα μήνες, με την βοήθεια πλοίων του Βασιλικού Ναυτικού από τις 24 Νοεμβρίου 1900 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 1901, με φοβερή κακοκαιρία και με τραγικές απώλειες.
Τρεις βουτηχτάδες πλήρωσαν βαριά, ένας με τη ζωή του, και άλλοι δυο έμειναν παράλυτοι.
Στις 9 Μαίου 1901, σε τηλεγράφημα λιτά ανακοινώθηκε ότι:
«Κατάτην εργασίαν απέθανεν ο δύτης Γεώργιος Κριτικός ή Νεοφώτιστος.»          
Στις 31 Μαίου 1901, εξίσου συγκλονιστική στη λιτότητα της υπήρξε και η αναφορά μεΑρ. Πρωτ. 16292/31-5-1901 προς την Εφορεία Αρχαιοτήτων :
«η εργασία όμως βαίνει πολύ βραδέως, ένεκα της ασθενείας τινών δυτών, οίτινες νοσηλεύονται. Εργάζονται δε μόνον πέντε.»
Οι Συμιακοί δύτες καταδύονταν σε βάθος 65-70 μέτρα, όπου παρέμεναν εώς 5 λεπτά,ενώ χρειάζονταν 3 επιπλέον λεπτά για την ανάδυση και την κατάδυση. Ηταν επομένως αναγκασμένοι, σε πολλαπλές καταδύσεις καθημερινά, αντιμέτωποι με τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, με το βάθος, με την ιλύ του βυθού, αλλά και με το μεγάλο βάρος των αντικειμένων.
HEE-SC-00293.L-e1402649293336.jpg

Τα γλυπτα μετα την ανευρευση τους,στην αυλη του Αρχαιολογικου Μουσειου.

"Στις εργασίες όταν είχε παρευρεθεί και ο νομικός σύμβουλος του υπουργού Σπυρίδωνα Στάη, ο οποίος στο ημερολόγιό του μεταξύ άλλων είχε γράψει και τα εξής :
«Είναι ακατάληπτος η φιλοπατρία των αγαθών νησιωτών, οι οποίοι όχι μόνο αδέσποτον αρχαιολογικόν θησαυρόν κατέδειξαν, αλλά και με μόχθους και κινδύνους, των οποίων την φρίκην τίποτε δεν δύναται να περιγράψει, τον αποσπούν από βάθους 35 οργυών και τον προσφέρουν στο Έθνος. Ένα μέρος των θησαυρών, εάν επώλουν εις το εξωτερικόν, θα ήρκει διά να απαλλαγούν το υπόλοιπον του βίου των, των βασάνων και των κινδύνων του φοβερότερου των επαγγελμάτων.»
396869_230687443722714_1288612438_n.jpg

Ανελκυση ενος αγαλματος.
"Εκπρόσωποι της κυβέρνησης, άνδρες του πολεμικού ναυτικού, και σφουγγαράδες πάνω στο «Μυκάλη». Χειμώνας 1900-1901"

"Ηταν τόσα πολλά τα έξοδα της ανέλκυσης της οποίας είχε αναλάβει ο Δημ. Κοντός  με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να ανακάμψει οικονομικά και επιπλέον όταν επέστρεψε στο επάγγελμα του σπογγαλιέως, κατά μία τραγική συγκυρία, στην διάρκεια κατάδυσης με σκάφανδρο να υποστεί παράλυση. Στην συναισθηματικά φορτισμένη επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Ελ. Βενιζέλο κατέληγε :
«Πάντων ούτως εχόντων προστρέχω ευσεβάστως προς την υμ. Εξοχότητα και ικετεύω Αυτήν ταπεινώς να ευαρεστηθή και λαμβάνουσα σοβαρώς οίκτον προς ούτω δεινώς αδικηθέντα πτωχόν οικογενειάρχην, αξίωση με της δεούσης θεραπείας….χάριν της πενομένης οικογενείας μου, ην πλέον αδυνατώ να προστατεύσω, ως εκ της παραλυτικής καταστάσεως μου….»

Τίποτε από αυτά δεν θα μπορούσε να συμβεί, χωρίς τον καπετάνιο Δημήτριο Κοντό, το πλήρωμά του και τους δύτες του, διότι χωρίς αυτούς ο Αρχαιολογικός θησαυρός των Αντικυθήρων θα βρισκόταν ακόμη στο βυθό της θάλασσας. Ανακάλυψαν το ναυάγιο και διακινδύνευσαν τις ζωές τους, στην πρώτη προσπάθεια να διασώσουν αντικείμενα από ένα βυθισμένο πλοίο. Μια τολμηρή περιπέτεια από την οποία δεν επεστρέψαν όλοι."
πολύ ωραίο άρθρο καί θά προσθέσω
εκείνη την εποχή η ελληνική κυβέρνηση είχε ότι καλύτερο υπήρχε παγκοσμίως γιά ανέλκυση από βυθό σέ τέτοιο βάθος δηλαδή τούς σύμιους δύτες.
σύμιος δύτης κατέριψε τό παγκόσμιο ρεκόρ καταδυσεων προπολεμικα δέν θυμάμε όνομα και ημερομηνία.
ξεκόλισε την άγκυρα ιταλικού θωρυκτού από βάθος πάνω από 100 μέτρα.....
καί όσοι δέν έχετε πάει η σύμη είναι από τά ωραιότερα μέρη τής ελλάδας και από τα ποιο γραφικά με καταπληκτικα  νεοκλασικά συμίων δυτών και καπαταναίων πού σώζοντε σχεδόν όλα....
ήταν η σύμη από το 1850 μέχρι 1910 περίπου από τα πλουσιώτερα μέρη τής μεσογείου  μέ σχολεία,νοσοκομεία,καί αυτοδιοίκηση μέ μεγάλα προνόμια από τήν υψιλή πύλη.......
 

TRIENA

Μέλος
Εγγρ.
8 Οκτ 2012
Μηνύματα
7.093
Like
6
Πόντοι
66
Ευρήματα, φήμες και αγωνία στον βυθό των Αντικυθήρων Υπερσύγχρονη υποβρύχια έρευνα με την συμμετοχή διεθνούς ομάδας αρχαιολόγων στα Αντικήθυρα

07s16antikith1-thumb-large.jpg
image.ashx
 

pgp74

Μέλος
Εγγρ.
3 Σεπ 2013
Μηνύματα
6.351
Κριτικές
6
Like
23
Πόντοι
66
Ευρήματα, φήμες και αγωνία στον βυθό των Αντικυθήρων Υπερσύγχρονη υποβρύχια έρευνα με την συμμετοχή διεθνούς ομάδας αρχαιολόγων στα Αντικήθυρα

07s16antikith1-thumb-large.jpg
http://[URL unfurl="true"]www.nooz.gr/image.ashx?fid=695447&w=280&h=210&v=0&q=80[/img[/URL]] [img]https://[URL unfurl="true"]www.antenna.gr/resources/images/44f303ed-a64a-4b5b-b0bf-052a3d731ae3.jpg[/img[/URL]] [img]http://[URL unfurl="true"]www.patrasevents.gr/imgsrv/f/586x391/1033333.jpeg[/img[/URL]]
[/quote]

BAZE ΠΗΓΕΣ!!!
 

kronos

Μέγας
Εγγρ.
28 Δεκ 2006
Μηνύματα
4.500
Κριτικές
3
Like
12.757
Πόντοι
3.506
Πρεμιέρα για το σκάφανδρο Exosuit, στα Αντικυθηρα..

  
exo1s.jpg

WHOI-ANTI-141007-037s.jpg

 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.659
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.199
Πόντοι
17.085
Φοβερή δουλειά γίνεται και εκεί.
 

koproni65

Ανώτερος
Εγγρ.
12 Μαρ 2006
Μηνύματα
3.494
Κριτικές
21
Like
360
Πόντοι
5.795
αμα κανει κοιλια το πραμα σαν την αμφιπολη, δεν λεει...

έχει ποιο ενδιαφερων από την αμφίπολη κατα την γνώμη μου.
νά δούμε τί θά βρουνε  διότι οι σύμιοι βουτιχτάδες μπορεί να μέναν μόνο 5 λεπτα στό βυθό αλλά κάναν καλά την δουλεια
τους μέ αποτέλεσμα  ο  κουστό  νά μήν βρεί σχεδόν τίποτε.....
φανταστείτε δύτες του 1900 βγάλαν τόσα πράματα...
μήπως και αυτό από μόνο του δέν είναι θαύμα???
και μιλάμε σέ βάθος 70 μέτρων....

οι προσπάθεια των σύμιων σφουγγαράδων ήταν θαύμα γιά την εποχή μέ τον εξοπλισμό τής εποχής και με  κάτι ψαροκάικα
με πανιά....
 
Εγγρ.
3 Φεβ 2011
Μηνύματα
50
Like
4
Πόντοι
0
οι σύμιοι βουτιχτάδες μπορεί να μέναν μόνο 5 λεπτα στό βυθό

φανταστείτε δύτες του 1900 βγάλαν τόσα πράματα...

και μιλάμε σέ βάθος 70 μέτρων....

μέ τον εξοπλισμό τής εποχής και με  κάτι ψαροκάικα με πανιά....

70 μέτρα ΔΕΝ βουτάς ελεύθερο. Το ρεκόρ είναι 130 νομίζω (από εκείνον τον ιδιαίτερο Γάλλο) αλλά κάτω-πάνω ταχύτατα, και με υποβοήθηση (βαρίδια-μπαλόνια). Σύνολο (νομίζω) χρόνου εγχειρήματος 4 λεπτά. Δεν έχεις χρόνο για δουλειά στα 70 μέτρα.

Επομένως οι Σύμιοι σφουγγαράδες είχαν (όποτε βούτηξαν) κάποια παροχή αέρα από το σκάφος. Έστω και με χειροκίνητη αντλία.
Το πρόβλημα στα 70m (για πολλή ώρα) είναι η νόσος των δυτών.

Έχω την εντύπωση πως στην Α' φάση, όποτε αυτή έγινε, δεν κατέβηκε κανείς κάτω. Ό,τι ανέβηκε πάνω, ανέβηκε μπερδεμένο σε δίχτυα.
 

raopau

Ανώτερος
Εγγρ.
14 Δεκ 2012
Μηνύματα
40.846
Like
22.495
Πόντοι
5.006
o χωρος ολα αυτα τα χρονια φυλασσοταν??? :think: :think: :think: :think: :think:
γιατι αν ξερουν τοσα χρονια για το ναυαγιο ολο και καποιος δεν θα πηγε να μαζεψει κατι τις??????? :think: :think: :think: :think:
 

koproni65

Ανώτερος
Εγγρ.
12 Μαρ 2006
Μηνύματα
3.494
Κριτικές
21
Like
360
Πόντοι
5.795
70 μέτρα ΔΕΝ βουτάς ελεύθερο. Το ρεκόρ είναι 130 νομίζω (από εκείνον τον ιδιαίτερο Γάλλο) αλλά κάτω-πάνω ταχύτατα, και με υποβοήθηση (βαρίδια-μπαλόνια). Σύνολο (νομίζω) χρόνου εγχειρήματος 4 λεπτά. Δεν έχεις χρόνο για δουλειά στα 70 μέτρα.

Επομένως οι Σύμιοι σφουγγαράδες είχαν (όποτε βούτηξαν) κάποια παροχή αέρα από το σκάφος. Έστω και με χειροκίνητη αντλία.
Το πρόβλημα στα 70m (για πολλή ώρα) είναι η νόσος των δυτών.

Έχω την εντύπωση πως στην Α' φάση, όποτε αυτή έγινε, δεν κατέβηκε κανείς κάτω. Ό,τι ανέβηκε πάνω, ανέβηκε μπερδεμένο σε δίχτυα.
φυσικά είχαν παροχή αέρα με αντλια.
όπως μαζέυαν σφουγκαρια μαζεύαν και τά αγάλματα μέ δίχτια
είχαν ένα μικρο σακούλι διχτυοτό και βάζαν τά σφουγκάρια.
κάτι τέτοιο μεγαλύτερο θάχαν γιά νά βάζουν τά μικροαντικείμενα και να τά  σηκώνουν
τά αγάλματα τά σηκώναν με σχοινιά όπως δείχνει και η φωτογραφία ποιο πάνω


 

kronos

Μέγας
Εγγρ.
28 Δεκ 2006
Μηνύματα
4.500
Κριτικές
3
Like
12.757
Πόντοι
3.506
Το Υπουργειο Πολιτισμου ανακοινωσε σημερα 9/10/2014, οτι στο χωρο του ναυαγιου, βρεθηκε απο την ομαδα που κανει τωρα τις ερευνες,ενα συμπαγες χαλκινο δορυ, που μαλλον προερχεται  απο αγαλμα χαλκινο η μαρμαρινο.
(Δεν φαινεται να ανηκει σε καποιο απο τα αγαλματα που βρεθηκαν προηγουμενα, και πιθανολογειται η ευρεση νεου αγαλματος )

URL]]
 

kronos

Μέγας
Εγγρ.
28 Δεκ 2006
Μηνύματα
4.500
Κριτικές
3
Like
12.757
Πόντοι
3.506
...και τα νεα ευρηματα συνεχιζονται, καθημερινα.!

[youtube=700,450]
]
 

artemismatsas

Μέλος
Εγγρ.
14 Ιουν 2013
Μηνύματα
5.867
Κριτικές
1
Like
120
Πόντοι
66
οντως πολυ δυνατο το βιντεο!!  :thumbsup:
 

χρηστος1011

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
19 Οκτ 2013
Μηνύματα
14.814
Like
2.649
Πόντοι
606
και γιατι δεν πανε να σκαψουν κανα χωραφι στην μακεδονια να βρουν κανα τονο με χρυσα νομισματα του φιλιπου και του μεγαλου αλεξανδρου και καθονται και βουτανε στα βαθια τα παιδια :)
 

gusmx5

Μέλος
Εγγρ.
6 Ιαν 2007
Μηνύματα
3.138
Κριτικές
6
Like
69
Πόντοι
16
Τωρα στο nat geo hd εχει το ντοκιμαντερ για τον μηχανισμο.Λεγεται naked science και δειχνει που προσπαθησαν να το φτιαξουν
 

Tasos Pornos

Μέλος
Εγγρ.
31 Μαρ 2016
Μηνύματα
667
Like
5
Πόντοι
6
Νέα στοιχεία από την αποκωδικοποίηση των επιγραφών του Μηχανισμού των Αντικυθήρων

Τα μυστικά που κρύβουν οι επιγραφές του Μηχανισμού των Αντικυθήρων θα αποκαλυφθούν για πρώτη φορά σε ειδική εκδήλωση στην Ιστορική Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη στον Πειραιά.

Οι επιγραφές αυτές αποτελούν το εγχειρίδιο λειτουργίας του και ταυτόχρονα αποκαλύπτουν τις αστρονομικές γνώσεις που εμπεριέχει.

Η ομάδα μελέτης του μηχανισμού των Αντικυθήρων θα παρουσιάσει τη συνολική ανάγνωση των επιγραφών του μηχανισμού που είναι αποτέλεσμα διεθνούς ερευνητικής προσπάθειας κατά τα δέκα τελευταία χρόνια.

Πρώτο το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να μάθει για το αστρονομικό ημερολόγιο του Μηχανισμού και για το πώς αυτό συνδέεται με τους τόπους καταγραφής των αστρονομικών φαινομένων, για το πρωτότυπο και ανερμήνευτο έως σήμερα σύστημα πρόγνωσης εκλείψεων,για το πλήρες πλανητάριο που έδειχνε τις κινήσεις των ουράνιων σωμάτων,αλλά και για τα αποκρυπτογραφημένα ημερολόγια που ίσως μας δώσουν νέα στοιχεία για τον τόπο κατασκευής και χρήσης του μοναδικού αυτού μηχανήματος.

Ήδη από την ανακάλυψη των θραυσμάτων του Μηχανισμού το 1902,στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο,οι πρώτες λέξεις που διαβάστηκαν -«Αφροδίτη» και «Ηλίου ακτίνα»- ανέδειξαν την αστρονομική χρήση του αντικειμένου.

Στην πρώτη αρχαιολογική δημοσίευση είχαν αποκρυπτογραφηθεί περίπου 600 χαρακτήρες.
Έως τη δεκαετία του 1970 είχαν διαβαστεί περίπου 923 χαρακτήρες,ενώ η πρώτη δημοσίευση της ομάδας μελέτης του μηχανισμού,το 2006,υπερδιπλασίασε το πλήθος των χαρακτήρων,ανεβάζοντάς το στους 2.160.

Η νέα και ολοκληρωμένη ανάγνωση των σωζόμενων θραυσμάτων του μηχανισμού ανέβασε τον αριθμό των χαρακτήρων στους 3.400 προσφέροντας επίσης καλύτερη ποιότητα ανάγνωσης και νέες δυνατότητες ερμηνείας.
Πλέον,ολόκληρες προτάσεις και πολλοί νέοι αριθμοί βοηθούν στην αποκωδικοποίηση των λειτουργιών του μηχανισμού.

Είναι σημαντικό να τονιστεί-ειδικά τώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η ενάλια αρχαιολογική έρευνα στα Αντικύθηρα-ότι η πληρότητα της νέας αυτής ανάγνωσης δίνει στοιχεία για τα μηχανικά τμήματα του μηχανισμού και για τις επιγραφές που δεν έχουν βρεθεί ακόμη αλλά παραμένουν εδώ και πάνω από δύο χιλιάδες χρόνια στον βυθό της θάλασσας των Αντικυθήρων.

Συνδιοργανωτές της εκδήλωσης είναι το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, η ομάδα μελέτης του μηχανισμού των Αντικυθήρων και οι εκδότες του διεθνούς διεπιστημονικού περιοδικού «Almagest», στο οποίο δημοσιεύονται τα αποτελέσματα της έρευνας.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)





 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom