Άν και δεν νομίζω ότι η συζήτηση επί προσωπικού βγάζει πουθενά, απαντάω για λόγους πληρότητας ...
Ερώτηση πρώτη: εσύ ανήκεις στην κατηγορία των μαλθακών Ελλαδιτών ή από μικρός ατσαλώθηκες από τις αντιξοότητες της ζωής;
Προέρχομαι από αστική οικογένεια. Υπήρξα οργισμένο νιάτο. Έφαγα περισσότερο συγκριτικά ξύλο σε δρόμους και αμφιθέατρα από μπάτσους και "προοδευτικούς" από κάθε αριστερό που έκτοτε γνώρισα (ανένταχτος αντιεξουσιαστής τότε). Λόγω διαφόρων συνθηκών δούλευα και σπόυδαζα ταυτοχρόνως επί πενταετία εκτός Ελλάδας - κοιμόμουν 6 ώρες το πολύ ...
Ερώτηση δεύτερη: τους αδύναμους, τους μαλθακούς και τους ανθρώπους με προβληματική ψυχοσύνθεση, τους βοηθάμε, τους πετάμε στον Καιάδα ή ακόμα καλύτερα τους αφήνουμε να πηδήξουνε μόνοι τους; Τι διδάσκει η φιλελεύθερη θεωρία;
Τους βοηθάμε στο μέτρο του εφικτού - χωρίς να υπονομεύουμε το μέλλον της κοινότητας - και απαιτούμε να μας συμπεριφέρονται με σεβασμό για την ευεργεσία που τους προσφέρουμε. Εάν όμως πρέπει να διαλέξω μεταξύ του να φτιάξω ένα άσυλο ανιάτων ή ένα σχολείο αριστείας για τους ανθρώπους που θα διαμορφώσουν το αύριο της χώρας, θα διάλεγα το δεύτερο. Χωρίς δεύτερη σκέψη.
Ερώτηση τρίτη: ποιός έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να αυτοκτονήσει, αυτός που ζει με την οικογένειά του (δεν εννοώ τους γονείς του), η οποία ακούσια του υπενθυμίζει κάθε μέρα την ανημποριά του να κάνει κάτι ουσιαστικό για αυτήν ενώ παράλληλα βλέπει τον γείτονά του να τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από αυτόν, βιώνοντας έντονα το αίσθημα της ματαίωσης ή αυτός που ζει σε μια ιδιότυπη κοινότητα ανθρώπων με ταυτόσημα προβλήματα όπου ο ένας στηρίζει τον άλλον;
Το εάν εκτός του φτωχός είναι και ακοινώνητος είναι δικό του πρόβλημα, όχι του συστήματος. Οι πακιστανοί ζούνε καθαρίζοντας με 45 βαθούς κελσίου το καλοκαίρι τα φιμέ τζάμια της ML350 χωρίς να πετάνε από τα μπαλκόνια όπως κάποιοι κωλοέλληνες και χωρίς να κοπανάνε τον οδηγό και "ταξικό τους εχθρό".
Ερώτηση τέταρτη: η κατάντια της Ελλαδικής κοινωνίας καταδεικνύεται μόνο μέσα από την πράξη του εκάστοτε αυτόχειρα ή και από την αντίστοιχη αδιαφορία του διπλανού του, γιατί έτυχε, όχι να είναι πιο ικανός αλλά πιο τυχερός από αυτόν; Ερώτηση πέμπτη: η διατύπωση της άποψης ότι η αυτοκτονία για οικονομικούς λόγους, είναι αποκλειστική ευθύνη και αδυναμία του αυτόχειρα, μήπως εμφορείται από ιδιωφελή κίνητρα απαλλαγής της συνείδησής μας από την ενοχλητική διαπίστωση ότι η αδιαφορία είναι συνενοχή μας με το πολιτικό σύστημα;
Οικογενειακά συνεισφέρω με 10δες χιλιάδες ευρώ ασφαλιστικών και φορολογικών επιβαρύνσεων στο γαμοσύστημα από το οποίο έχω πρακτικά μηδενική ανταπόδωση. Βαρέθηκα/κουράστηκα/αηδίασα να βλέπω σηκωμένα χέρια τεμπέληδων/ηλίθιων/κακομοίρηδων να "διεκδικούν δικαιώματα" αντί να βάζουν κάτω την κεφάλα και να δουλεύουν.
"Το κακό με τον σοσιαλισμό είναι ότι τα λεφτά των άλλων κάποτε τελειώνουν". Όπως και η ανοχή τους θα πρόσθετα.
Κύριε centrino, καταρχήν να σημειώσω ότι παρόλο που απαντώ σε εσάς, δεν είναι επί προσωπικού. Ίσως βρίσκω στο πρόσωπό σας έναν καλό συνομιλητή του φιλελεύθερου χώρου. Αλλά ας προχωρήσουμε όμως στο προκείμενο με τον φόβο ότι ξεφεύγει από τα όρια αυτού του thread.
Έχετε κάνει μια αυθαίρετη παραδοχή περι του σχολείου αριστείας που θα γαλουχήσει τους αυριανούς, δυνητικούς ταγούς της χώρας. Θεωρείτε εκ προϊμίου ότι θα χρησιμοποιήσουν τις τεχνικές τους δεξιότητες, ο καθένας από το δικό του επιστημονικό μετερίζι, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και όχι για το προσωπικό τους συμφέρον. Βέβαια ως γνήσιος φιλελεύθερος θα μου απαντούσατε ότι το ένα δεν αναιρεί το άλλο και η αλήθεια είναι ότι υπό το πρίσμα μιας άλλης κοινωνίας που δεν θα είχε αναγάγει το καπιταλιστικό κέρδος ως ύψιστη αξία, θα μπορούσε και να συμβεί.
Επιπροσθέτως θα ήθελα να παρατηρήσω ότι πολύ απλά θα μπορούσατε να απαντήσετε ότι απαιτείτε και τα δύο (άσυλο ανιάτων και σχολείο αριστείας) αντί να θέτετε ένα σκληρό δίλημμα που η τελική επιλογή του, επιβεβαιώνει την λογική της ερώτησης περί Καιάδα. Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι και τόσο σκληρό δίλημμα καθώς εσείς κύριε centrino ανήκετε στους ικανούς και τυχερούς αυτής της κοινωνίας. Ίσως η γνώμη σας να ήταν τελείως διαφορετική αν οι φυσικές σας δεξιότητες δεν ήταν επαρκείς για να σας βοηθήσουν να επιβιώσετε στην σημερινή κοινωνία. Επιβεβαιώνετε άλλωστε αυτό που ήδη προείπα. Καθένας επιλέγει την πλευρά της αλήθειας που τον συμφέρει.
Το κράτος νυχτοφύλακας, που αφήνει τους ηλίθιους, τους αδύναμους και τους μαλθακούς αβοήθητους, δεν υπονομεύει το μέλλον της κοινότητας; Εάν παρατηρηθούν φαινόμενα οικονομικής ανέχειας που οφείλονται στην ανεργία, δεν διαρρηγνύουν την εύρυθμη λειτουργία της οικονομικής δραστηριότητας; Η εγκληματική δραστηριότητα που έρχεται ως παρεπόμενο της οικονομικής εξαθλίωσης, δεν διαταράσσει τα συναλλακτικά ήθη μιας εθνικής οικονομίας; Πιστεύετε ακόμα ότι η επιλογή του σχολείου αριστείας, επαρκεί για την ομαλή λειτουργία της εκάστοτε κοινότητας;
Η απάντησή σας περί ακοινώνητου ανθρώπου δεν έχει κάποια λογική σύνδεση με τις ερωτήσεις. Η αδιαφορία του διπλανού και του συστήματος έχει σχέση με την κοινωνικότητα και κοινωνικοποίηση του κάθε ανθρώπου. Να υποθέσω ότι εννοείτε ο αδύναμος, ο μαλθακός και ο τεμπέλης περιθωριοποιείται λόγω κάποιων εγγενών γενετικών ελαττωμάτων του και όχι
και από την αδιαφορία του διπλανού του αλλά και του συστήματος; Μήπως έντεχνα προσπαθείτε να απαλλάξετε την σκέψη σας από κάποια ενοχλητικά, λούμπεν περιθωριακά στοιχεία;
Παρόλο που δίδετε στο γαμοσύστημα δεκάδες χιλιάδες ευρώ χωρίς καμία ανταποδοτικότητα, η ρητορική σας το στηρίζει με απαράμιλλο σθένος, καθώς το απαλλάσσει από κάθε συνευθύνη του.
Κύριε centrino, ομολογώ ότι με έχετε μπερδέψει...