Φίλε διάβασα τα περισσότερα από όσα γράφτηκαν εδώ μέσα, και έχω να σου πω τα εξής:
1) Δε μας κουράζεις. Μας αρέσει να βοηθάμε τους νέους που σκέφτονται (και σύ φαίνεσαι τέτοιος), και να λέμε και τα δικά μας.
2) Κατ' αρχήν είμαι μάλλον ο παλιότερος εδώ μέσα, με 43 χρόνια δίπλωμα, 42 χρόνια δικές μου moto (αυτοκίνητο μόνο 27 χρόνια), τώρα πια με 4 (αυτοκίνητα) και 3 moto, 15+εκ.km σε moto (και 3+εκ. km με αμάξα), και ίχνη στο σώμα μου από τα διάφορα που μου έχουν συμβεί όλα αυτά τα χρόνια με τις moto.
3) Απ' όσα διάβασες εδώ, το 80% είναι σωστά.
4) Όπως τα λες, μάλλον έχεις πιάσει το νόημα.
5) Δεν έχεις πιάσει μερικά πράματα που ένας οδηγός αυτοκινήτου (έστω και 16 χρόνια) δεν τα πιάνει (και άρα δεν προσαρμόζει την οδήγησή του της moto ανάλογα) γιατί είναι ΑΛΛΟ ΠΡΑΜΑ το ένα, και άλλο το άλλο.
6) Η ΒΑΣΙΚΗ διαφορά είναι μία:
Δεν έχει σημασία αν δεν τρέχεις, προσέχεις, δε κάνεις καγκουριές, είσαι συντηρητικός, κλπ. Ο άλλος (με τ’ αυτοκίνητο) κάποια στιγμή θα κάνει τη μαλακία του. Είτε επειδή δεν ξέρει, είτε επειδή αφαιρέθηκε, είτε επειδή σκεφτόταν άλλα, μίλαγε στο κινητό, είναι γκόμενα, είναι μεθυσμένος, δεν ήξερε την περιοχή, του πετάχτηκε σκύλος, γάτα, ό,τι θες.
Σημασία έχει ότι μετά το γκαπ αυτός θα έχει βουλιαγμένο φτερό και προφυλακτήρα, και εσύ θα έχεις σπασμένη κνήμη-περόνη, να μη πω τα χειρότερα. Ας φταίει. Τι να το κάνεις εσύ αυτό μετά?
7) Αυτή τη διαφορά (που η γιαγιά μου την έλεγε: “Στη μηχανή είναι έξω ο άνθρωπος και μέσα τα σίδερα”) πρέπει ΝΑ ΤΗ ΧΩΝΕΨΕΙΣ ΚΑΛΑ, και να οδηγάς ανάλογα. Να σταματάς (κόβεις) στη διασταύρωση κι ας έχει ο άλλος το stop. Να κόβεις στο φανάρι, κι ας είναι πράσινο. Να κοιτάς στον καθρέφτη όταν είσαι μόνος σου σταματημένος νύχτα σε κόκκινο. Να κόβεις (πολύ) και να βάζεις πόδια κάτω αν κάπου ενώ οδηγείς, μυρίσεις πετρέλαιο.
8) Είναι πάρα πολλά αυτά, και μόνο με την εμπειρία τα μαθαίνεις, ούτε εγώ ούτε κανένας άλλος μπορεί να στα πει εδώ, ή οπουδήποτε αλλού. Θα τα μάθεις μόνος σου. Και έχεις λιγότερο χρόνο να τα μάθεις απ' ότι είχα εγώ (που άρχισα στα 16 μου), ενώ εσύ είσαι 35. Άσε που πολύ πιο εύκολα μαθαίνεις στα 16, παρά στα 35.
9) Αρχίζοντας μια ζωή με μηχανή πρέπει ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ τρόπο σκέψης στην οδήγηση, να ΞΕΧΑΣΕΙΣ αυτά που ήξερες με τ’ αμάξι, και να αρχίσεις από την αρχή.
10) Είναι ο μόνο τρόπος τις πιθανότητες που αποφασίζεις να ρισκάρεις (μπαίνοντας στο τριπάκι moto driving) να τις μειώσεις ακόμα λίγο. Γιατί (όπως και να το κάνουμε) οδηγώντας μηχανάκι μπαίνεις (αναγκαστικά) σε ένα παιχνίδι πιθανοτήτων επιβίωσης / θανάτου / αναπηρίας / τραυματισμού που έχει κάποια στατιστικά νούμερα. Τα νούμερα αυτά τα βλέπεις στις στατιστικές που δημοσιεύονται.
11) Τα νούμερα δεν είναι απογοητευτικά (αν ήταν κανείς δε θα καβάλαγε δίτροχο), αλλά ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Έστω (τυχαίο το νούμερο) ότι είναι κατά μέσο όρο 0,0005% οι πιθανότητες ανά km διανυομένου χιλιομέτρου να τη φας. Αν με την απροσεξία σου και την αμάθειά σου εκαντοταπλασιάσεις το νούμερο αυτό, το κάνεις 0,05%. ΤΕΡΑΣΤΙΑ η διαφορά.
12) Τα υπόλοιπα που γράφτηκαν (στρίβει καλά, έχει γκάζια, δεν έχει καλά φρένα κλπ) δεν έχουν τόση σημασία, όσο έχει αυτό που σου έγραψα. Όλα τα (γιαπωνέζικα) μηχανάκια των 2 τελευταίων δεκαετιών είναι πολύ καλά φτιαγμένα, και αφού πας για μεταχείρω είναι πολύ σημαντικό να δεις την κατάστασή του συγκεκριμένου (μη σου βγάλει κρυφά και καλυμμένα προβλήματα) παρά το τι μάρκα και τύπος είναι.
13) Προσωπικά έχω μια αντιπάθεια στα Honda (όχι γιατί είναι κακά, αλλά γιατί η αντιπροσωπεία τους που πουλάει τα ανταλλακτικά (Σαρακάκης ΑΕΒΕ) είναι σαν το Ελληνικό Δημόσιο και ακόμα χειρότερη) αλλά για όλα υπάρχουν λύσεις.
Welcome to the club, και ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ε?