amjik
Τιμημένος
- Εγγρ.
- 12 Μαΐ 2008
- Μηνύματα
- 45.679
- Κριτικές
- 61
- Like
- 43.684
- Πόντοι
- 22.785
Δύο προβλήματα με τα ηλεκτρικά δεν τον άφησαν να οδηγήσει
Πέρυσι το Mugello ήταν ένας καταστροφικός αγώνας για τον Valentino Rossi, σήμερα ξεκίνησε με χαμόγελα και κατέληξε σε σχετική απογοήτευση.
Ο «γιατρός» στην ουσία έκανε μόνο 5 γύρους στην αρχή των ΕΔ1 και αμέσως ένιωσε καλά με την GP11.1 και μάλιστα ήταν στους 4 πρώτους. Με το που βγήκε στην πίστα για 2η φορά ένα καλώδιο ακούμπησε σε ένα ζεστό μέρος του κινητήρα και η μοτοσυκλέτα έμεινε στο πάνω μέρος της πίστας με τον Rossi να επιστρέφει στα πιτς με τα πόδια.
Με την 2η μοτοσυκλέτα έκανε ένα γρήγορο γύρο και βγήκε για κάποιες ρυθμίσεις. Όταν ξαναμπήκε στον 2ο γύρο και ενώ είχε βελτιώσει τις τρεις ενδιάμεσες χρονομετρήσεις, στην τελευταία κατηφορική στροφή της πίστας, την Bucine ένα ακόμη πρόβλημα στα ηλεκτρικά της μοτοσυκλέτας τον έφερε με τη φόρα μέχρι την αρχή των πιτς και μετά με τη βοήθεια ενός μηχανικού που έσπρωχνε την μοτοσυκλέτα έφθασε απογοητευμένος μέχρι το γκαράζ.
Το απόγευμα μπήκε προς το τέλος των δοκιμών και έγραψε τον 3ο χρόνο, χωρίς όμως αυτό να μπορεί να αξιολογηθεί στα θετικά, αφού στην πίστα οι συνθήκες ήταν περίεργες.
«Είναι σαν να μην κάναμε δοκιμές σήμερα. Μόνο μια φορά το πρωί βγήκα για ένα πλήρες σετ γύρων, το οποίο πήγε αρκετά καλά. Μετά αντιμετωπίσαμε προβλήματα και με τις δύο μοτοσυκλέτες. Ήταν μικρά προβλήματα, αλλά το αποτέλεσμα ήταν να μην οδηγήσω, εκτός από τα πρώτα λεπτά: Στην πρώτη μοτοσυκλέτα ένα καλώδιο ακούμπησε σε ένα ζεστό μέρος της μοτοσυκλέτας και αυτή σταμάτησε. Στην άλλη μοτοσυκλέτα ήταν ένα άλλο ηλεκτρικό πρόβλημα. Το απόγευμα ήταν κάτι μεταξύ στεγνού και βρεγμένου και έτσι ήταν άχρηστο. Μόνο στο τέλος έκανα τρεις γύρους για να τσεκάρουμε κάποιες αλλαγές που κάναμε και τα αποτελέσματα φαίνονται ενδιαφέροντα. Ελπίζουμε να τα δοκιμάσουμε και αύριο σε νορμάλ συνθήκες. Έχοντας οδηγήσει εδώ την GP12 μας δίνει ένα σημείο για να ξεκινήσουμε, αλλά ακόμη πρέπει να προσαρμόσουμε τις ρυθμίσεις των 800cc, αφού απαιτεί διαφορετικές γραμμές για να κρατήσει την ταχύτητα μέσα στην στροφή. Αύριο θα συνεχίσουμε το τεστ και ελπίζουμε ότι θα είμαστε κοντά στους άλλους», είπε ο Vale, με μια νότα συγκρατημένης αισιοδοξίας.
Για το θέμα των προβλημάτων ρωτήθηκε και ο Team Manager Vittoriano Guareschi:
«Είχαμε αφάνταστα κακή τύχη. Κάναμε 4,000 χλμ εδώ με την GP12 1000 και δεν είχαμε ούτε ένα πρόβλημα και σήμερα είχαμε δύο σε 20 χλμ!»
Όταν ρωτήθηκε αν αυτά τα προβλήματα μπορεί να επηρεάσουν την μακροζωία των δύο κινητήρων είπε:
«Ευτυχώς όχι, γιατί με την απόφασή μας να χρησιμοποιήσουμε την GP11.1 σημαίνει ότι έχουμε μόνο τρεις κινητήρες για το υπόλοιπο της χρονιάς. Το πρώτο προβλημα ήταν ένα μικρό βραχυκύκλωμα που προήλθε από ένα καλώδιο που ήταν πολύ κοντά στην εξάτμιση. Πιθανώς ένα λάθος στην συναρμολόγηση. Στην 2η μοτοσυκλέτα χάλασε ο ένας από τους δύο επεξεργαστές της ECU. Αυτό είναι τρομερά σπάνιο και δεν μας συνέβη ποτέ στο παρελθόν. Όταν είδα την 2η μοτοσυκλέτα να έχει προβλήματα, αρχικά φοβήθηκα τα χειρότερα. Σκέφτηκα μετά ότι μπορεί να είναι ένα άλλο πρόβλημα στα ηλεκτρονικά και ευτυχώς ήταν».
Σε ερώτηση σχετικά με τη νέα άσφαλτο που θα περίμενε κανείς να «κατεβάσει» κι άλλο τους χρόνους, ο έμπειρος μάνατζερ και δοκιμαστής και πρώην οδηγός αγώνων σχολίασε:
«Η παλιά άσφαλτος είχε καλή πρόσφυση. Το πλεονέκτημα της νέας είναι ότι εξαφάνισε τα σαμαράκια. Αυτό μας βοηθάει, αλλά είναι περισσότερο αποδοτικό στα 125, γιατί οι γραμμές των MotoGP δεν περνούσαν πάνω από όλα τα σαμαράκια».
Πέρυσι το Mugello ήταν ένας καταστροφικός αγώνας για τον Valentino Rossi, σήμερα ξεκίνησε με χαμόγελα και κατέληξε σε σχετική απογοήτευση.
Ο «γιατρός» στην ουσία έκανε μόνο 5 γύρους στην αρχή των ΕΔ1 και αμέσως ένιωσε καλά με την GP11.1 και μάλιστα ήταν στους 4 πρώτους. Με το που βγήκε στην πίστα για 2η φορά ένα καλώδιο ακούμπησε σε ένα ζεστό μέρος του κινητήρα και η μοτοσυκλέτα έμεινε στο πάνω μέρος της πίστας με τον Rossi να επιστρέφει στα πιτς με τα πόδια.
Με την 2η μοτοσυκλέτα έκανε ένα γρήγορο γύρο και βγήκε για κάποιες ρυθμίσεις. Όταν ξαναμπήκε στον 2ο γύρο και ενώ είχε βελτιώσει τις τρεις ενδιάμεσες χρονομετρήσεις, στην τελευταία κατηφορική στροφή της πίστας, την Bucine ένα ακόμη πρόβλημα στα ηλεκτρικά της μοτοσυκλέτας τον έφερε με τη φόρα μέχρι την αρχή των πιτς και μετά με τη βοήθεια ενός μηχανικού που έσπρωχνε την μοτοσυκλέτα έφθασε απογοητευμένος μέχρι το γκαράζ.
Το απόγευμα μπήκε προς το τέλος των δοκιμών και έγραψε τον 3ο χρόνο, χωρίς όμως αυτό να μπορεί να αξιολογηθεί στα θετικά, αφού στην πίστα οι συνθήκες ήταν περίεργες.
«Είναι σαν να μην κάναμε δοκιμές σήμερα. Μόνο μια φορά το πρωί βγήκα για ένα πλήρες σετ γύρων, το οποίο πήγε αρκετά καλά. Μετά αντιμετωπίσαμε προβλήματα και με τις δύο μοτοσυκλέτες. Ήταν μικρά προβλήματα, αλλά το αποτέλεσμα ήταν να μην οδηγήσω, εκτός από τα πρώτα λεπτά: Στην πρώτη μοτοσυκλέτα ένα καλώδιο ακούμπησε σε ένα ζεστό μέρος της μοτοσυκλέτας και αυτή σταμάτησε. Στην άλλη μοτοσυκλέτα ήταν ένα άλλο ηλεκτρικό πρόβλημα. Το απόγευμα ήταν κάτι μεταξύ στεγνού και βρεγμένου και έτσι ήταν άχρηστο. Μόνο στο τέλος έκανα τρεις γύρους για να τσεκάρουμε κάποιες αλλαγές που κάναμε και τα αποτελέσματα φαίνονται ενδιαφέροντα. Ελπίζουμε να τα δοκιμάσουμε και αύριο σε νορμάλ συνθήκες. Έχοντας οδηγήσει εδώ την GP12 μας δίνει ένα σημείο για να ξεκινήσουμε, αλλά ακόμη πρέπει να προσαρμόσουμε τις ρυθμίσεις των 800cc, αφού απαιτεί διαφορετικές γραμμές για να κρατήσει την ταχύτητα μέσα στην στροφή. Αύριο θα συνεχίσουμε το τεστ και ελπίζουμε ότι θα είμαστε κοντά στους άλλους», είπε ο Vale, με μια νότα συγκρατημένης αισιοδοξίας.
Για το θέμα των προβλημάτων ρωτήθηκε και ο Team Manager Vittoriano Guareschi:
«Είχαμε αφάνταστα κακή τύχη. Κάναμε 4,000 χλμ εδώ με την GP12 1000 και δεν είχαμε ούτε ένα πρόβλημα και σήμερα είχαμε δύο σε 20 χλμ!»
Όταν ρωτήθηκε αν αυτά τα προβλήματα μπορεί να επηρεάσουν την μακροζωία των δύο κινητήρων είπε:
«Ευτυχώς όχι, γιατί με την απόφασή μας να χρησιμοποιήσουμε την GP11.1 σημαίνει ότι έχουμε μόνο τρεις κινητήρες για το υπόλοιπο της χρονιάς. Το πρώτο προβλημα ήταν ένα μικρό βραχυκύκλωμα που προήλθε από ένα καλώδιο που ήταν πολύ κοντά στην εξάτμιση. Πιθανώς ένα λάθος στην συναρμολόγηση. Στην 2η μοτοσυκλέτα χάλασε ο ένας από τους δύο επεξεργαστές της ECU. Αυτό είναι τρομερά σπάνιο και δεν μας συνέβη ποτέ στο παρελθόν. Όταν είδα την 2η μοτοσυκλέτα να έχει προβλήματα, αρχικά φοβήθηκα τα χειρότερα. Σκέφτηκα μετά ότι μπορεί να είναι ένα άλλο πρόβλημα στα ηλεκτρονικά και ευτυχώς ήταν».
Σε ερώτηση σχετικά με τη νέα άσφαλτο που θα περίμενε κανείς να «κατεβάσει» κι άλλο τους χρόνους, ο έμπειρος μάνατζερ και δοκιμαστής και πρώην οδηγός αγώνων σχολίασε:
«Η παλιά άσφαλτος είχε καλή πρόσφυση. Το πλεονέκτημα της νέας είναι ότι εξαφάνισε τα σαμαράκια. Αυτό μας βοηθάει, αλλά είναι περισσότερο αποδοτικό στα 125, γιατί οι γραμμές των MotoGP δεν περνούσαν πάνω από όλα τα σαμαράκια».