Νέα

Μηχανές για τους άσχετους απο μηχανές

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα bordelman
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 31
  • Εμφανίσεις 2K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

siropiastos

Σεβαστός
Εγγρ.
23 Ιαν 2008
Μηνύματα
941
Κριτικές
9
Like
0
Πόντοι
1.230
Ποια η γνωμη των εδω εμπειροτερων αναβατων για εκπαιδευτικη μηχανη σαν πρωτη μηχανη αντι ενα 250ρι;;; Δηλαδη μιας και..σχεδον ολοι;; στις σχολες κανουν μαθηματα με cd400 superfour ή την kawasaki er-5, ποια η γνωμη σας ο αναβατης για αρκετες χιλιαδες χιλιομετρα να ξεκινουσε με μια τετοια..
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Ποια η γνωμη των εδω εμπειροτερων αναβατων για εκπαιδευτικη μηχανη σαν πρωτη μηχανη αντι ενα 250ρι;;; Δηλαδη μιας και..σχεδον ολοι;; στις σχολες κανουν μαθηματα με cd400 superfour ή την kawasaki er-5, ποια η γνωμη σας ο αναβατης για αρκετες χιλιαδες χιλιομετρα να ξεκινουσε με μια τετοια..

Σιροπιαστέ,

Να τα ξαναπώ. Και είμαι ΠΟΛΥ παλιός, μάλλον ο παλιότερος εδώ μέσα στα δίκυκλα.
1) Κατ' αρχήν πρέπει να ξέρεις πολύ καλό ποδήλατο. Μα ΠΟΛΥ καλό μιλάμε. Δηλαδή η ισοροπία δεν πρέπει να είναι πρόβλημα για σένα. Χωρίς χέρια, στη μια ρόδα, όρθιος στη σέλλα, να καβαλάς και να ξεκαβαλάς το ποδήλατο όταν τρέχει, τέτοια. Αν πας να καβαλλήσεις μηχανάκι και έχεις πρόβλημα ισοροπίας στους 2 τροχούς, μάλλον την έβαψες.
2) Δεν πρέπει να είσαι πολύ μεγάλος. Αν έχεις περάσει τα 30, ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ (γιατί δύσκολα μαθαίνει κανείς σε μεγάλη ηλικία - οτιδήποτε, όχι μόνο μηχανή) να τη χειρίζεσαι σωστά. Αν έχεις περάσει τα 30 λοιπόν, καλύτερα ξέχνα το. Δε θα πέσεις την πρώτη μέρα, δε θα πέσεις τη δεύτερη, θα πέσεις τον πρώτο χρόνο όμως.
3) Όταν οδηγάς μηχανάκι / μηχανή, κινδυνεύεις από 2 πράματα:  Το ένα (από το οποίο κινδύνευες και όταν ήσουν πιτσιρικάς με το ποδήλατο) είναι η απλή πτώση.  Αυτή, μαθηματικά θα σου συμβεί κάποτε, αν δε σου συμβεί (μερικές φορές), δε μαθαίνεις. Αλλά οι συνέπειες της απλής πτώσης (μιλάμε για σούρσιμο στην άσφαλτο ή στο χωματόδρομο) είναι συνήθως ελαφριές. Κανα γδάρσιμο.  Το δεύτερο, το οποίο αποτελεί και τον πραγματικό κίνδυνο, είναι το τρακάρισμα.  Δε χρειάζεται να φταις, αρκεί να φταίει ο μαλάκας που δε σε είδε, η κότα που δε ξέρει που πάνε τα 4 και με €200 πήρε δίπλωμα, ο ταξιτζής που ξαφνικά φρενάρισε για να πάρει πελάτη, ο κρετίνος που στρίβει αριστερά χωρίς να σε δει μιλώντας στο κινητό του, και 25.000 άλλες περιπτώσεις ΤΡΑΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ που μπορεί να συμβούν, και που δυστυχώς δε μπορώ να στις γράψω όλες εδώ.
4) Το τρακάρισμα είναι αυτό που μπορεί να σε σκοτώσει, ή πτώση συνήθως όχι.  Και το τρακάρισμα οφείλεται στις συνθήκες κυκλοφορίας, στους άλλους δηλαδή, όχι στο μηχανάκι σου ή "στην κακιά ώρα".
Η αποφυγή του τρακαρίσματος επιτυγχάνεται με την πείρα, και με την  σ υ ν ε τ η  οδήγηση. Το "τρέχω" ή το "πάω αργά" δεν παίζει ρόλο. Ρόλο παίζουν αυτά μόνο στις συνέπειες του τρακαρίσματος (άλλα όργανα σου θα σακατέψεις τρακάροντας με 20, άλλα τρακάροντας με 200), αλλά οι ταχύτητα του τρακαρίσματος σου δεν εξαρτάται μόνο από σένα, εξαρτάται και από αυτόν με τον οποίο θα τρακάρεις...

Η σειρά λοιπόν των πραγμάτων (για ένα νέο παιδί που ξεκινάει τη "δίτροχη" καριέρα του) είναι:
1) Ποδήλατο.
2) Αυτόματο 50 cc (να συνηθίσεις την ιδέα και την κατάσταση του ότι "πάει μόνο του", χωρίς πετάλι).
3) Τύπου παπί. Με τελική 70-80, αλλά με ταχύτητες. Να συνηθίσεις τις ταχύτητες που πρέπει να τις αλλάζεις οδηγώντας και κάνοντας ισοροπία, και προσέχοντας και την κίνηση των άλλων.
4) Μεγαλύτερη μηχανή. 250 ή 400 είναι ένα καλό νούμερο για αυτό το στάδιο.
5) Από κεί και πέρα, και ΑΦΟΥ έχεις κάνει περίπου 5.000km με το (2) και 10.000km με το (3) και το (4), μπορείς να προχωρήσεις παραπάνω.

Προσωπικά εγώ είχα παραλείψει το στάδιο 4 (στα 19 μου), και το πλήρωσα. Η αλλαγή από το μηχανάκι που πηγαινε 70-80 σε μια μηχανή που πήγαινε 200, μου στοίχισε ένα τρακάρισμα. Ευτυχώς χωρίς μόνιμες συνέπειες, και με ταλαιπωρία μόνο 2-3 μηνών.

Συμπέρασμα:
Η ερώτησή σου μάλλον αφορά το ανωτέρω στάδιο (4).  Στα υπόλοιπα είσαι εν τάξει?  Αν ναι, προχώρα, και πάρε όποιο 250-400ρι σου αρέσει. Δεν έχει σημασία η μάρκα, ο τύπος, το φινίρισμα.  Σημασία έχουν αυτά που σου είπα.  Κάνε τα χιλιόμετρά σου (γιατί ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ βάζεις πείρα) ανεβαίνοντας σιγά-σιγά, και μετά μόνος σου θα έχεις αποκρυσταλλώσει άποψη για το τι θέλεις. Κάνε εκδρομές, κάνε χώμα, κάψε πολλή βενζίνα.

Αλλά μην περιμένεις ότι με το που θα "πας στη σχολή" και θα πάρεις δίπλωμα, είσαι και αναβάτης.
Αν το σκέφτεσαι έτσι, ασ' το καλύτερα.
Για να μη χρειαστεί να πληρώσεις με γύψους, εγχειρήσεις, ορούς, και μήνες στα νοσοκομεία (να μη πω τίποτα χειρότερο).

Φιλικότατα.
 

dimitrakis29

Τιμημένος
Εγγρ.
19 Νοε 2007
Μηνύματα
14.808
Κριτικές
13
Like
2.355
Πόντοι
4.765
εγω Σταυρο  στην αρχη αρχισα στα 15 μου με ενα παπακι Τ50 YAMAHA θυμαμαι που εσκιβα για να παει 80+ χιλιομετρα.αλλιως πηγαινε 77-78.οταν εγινα 16,5 πηρα ενα HONDA 750 FOUR K4 μοντελο 1974.που το εχω ακομα.αλλα εχω καταθεσει πινακιδες.δεν ηξερα καν συμπλεκτη και δεν δουλευαν το στροφομετρο και το κοντερ.ξεκιναγα με ταχυτητα γυριζοντας τη μιζα!!!!και ολο επεφτα θυμαμαι.μετα απο 3-4 μερες εμαθα.ηταν και περαγμενο 900 κυβικα περιπου.πηγαινε γαμοντας.και εκανε και ωραιο θωριβο 4 σε 1 εξατμιση ξεταποτη.πουλησα το παπακι και πηρα ενα kawasaki KDX200 αεροψυκτο γαματο αλλα απο ανταλλακτικα τιποτα μονο οτι ταιριαζε απο αλλα μοντελα.υπηρχαν λεει μονο 2 σε ολη την Ελλαδα!!!ειχα και ενα beta traial.μετα εφυγα για Ρωσσια και τα πουλησα ολα εκτος απο το 750.
 

dimitrakis29

Τιμημένος
Εγγρ.
19 Νοε 2007
Μηνύματα
14.808
Κριτικές
13
Like
2.355
Πόντοι
4.765
στη Ρωσσια τα μοτοποδηλατα δεν βγαζουνε αριθμους και θεωρουνται σαν ποδηλατα.θα ηθελα να παρω ενα YAMAHA YZ 80.αλλα δεν υπαρχει κανενα εδω.εχει κατι Κινεζικα σκουτερ 2χρονα και 4χρονα με μοτερ αντιγραφη απο του παπιου.
 

Ypsolon

Μέλος
Εγγρ.
22 Νοε 2007
Μηνύματα
1.676
Κριτικές
1
Like
7
Πόντοι
16
Τι λέτε; δηλαδή εγώ που ξεκίνησα με 600 και δεν μπορώ να κάνω σούζα με το ποδήλατο ούτε χωρίς χέρια γιατί δεν έπεσα; Μαλακία είναι να πάρεις κατι μικρό να δώσεις τόσα λεφτά και μετα απο 2 χρόνια να το αλλάξεις. Σημασία έχει πως χρησιμοποιείς το δεξί σου χέρι και το πόσο ισοροπημένος ανθρωπος είσαι. Τα κυβικά που έχεις απο κάτω δεν παίζουν ρόλο. Το kawasaki er-6 δεν είναι δηλαδή entry level μοτοσικλέτα; ή το fazer , cbf , bandit? Ο δρόμος είναι γεμάτος απο κάγκουρες αλλα αυτό δεν σημαίνει οτι είναι καλοί οδηγοί.
σιροπιαστε το kawasaki ninja 250 φαίνεται αρκετά καλό.
 

menis

Μέλος
Εγγρ.
3 Δεκ 2006
Μηνύματα
604
Like
5
Πόντοι
6
καλη η μηχανη αλλα δεν συγχωρει λαθη..επιπλεον κατα τη γνωμη μου θα πρεπει ο αναβατης περα απ το κρενος να εχει και αλλα αξεσουαρ ασφαλειας.εχετε δει ξενους να κανουν ταξιδακια το καλοκαιρι??σαν αστακοι ειναι ντυμενοι
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Τι λέτε; δηλαδή εγώ που ξεκίνησα με 600 και δεν μπορώ να κάνω σούζα με το ποδήλατο ούτε χωρίς χέρια γιατί δεν έπεσα; Μαλακία είναι να πάρεις κατι μικρό να δώσεις τόσα λεφτά και μετα απο 2 χρόνια να το αλλάξεις. Σημασία έχει πως χρησιμοποιείς το δεξί σου χέρι και το πόσο ισοροπημένος ανθρωπος είσαι.

Δεν έπεσες γιατί είσαι κωλόφαρδος.  Αλλά για πόσο θα είσαι?

Εκτός κι αν πήρες το 600 και το έχεις να το βλέπεις.
Ή αν καβαλάς μηχανή και κάνεις να πας τον ίδιο χρόνο που θα έκανες και με το αυτοκίνητο.

Το τι είναι μαλακία, άσε να το πει κανείς που ξέρει.
Εσύ (απ' ότι λες) μάλλον ΔΕΝ ξέρεις.
Κι ας χρησιμοποιείς καλά το.....:jerking:  ΔΕΞΙ σου χέρι! 

Τα λεφτά (που τα αναφέρεις), ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ, φίλε.  Άσε που δεν είναι και πολλά, δε χρειάζεται να πάρεις καινούριο, αυτά που είπα για τα διάφορα στάδια, γίνονται και με μεταχειρισμένο. Και όταν το ξαναπουλήσεις (και αν το φροντίζεις) λίγα θα χάσεις.

Απ' τη μια της πλάστιγγας, βάζεις τα λεφτά.  Καλά κάνεις.  Απ την άλλη όμως βάζεις τι?  Κνήμη, περόνη, μηρό, λεκάνη, σπλήνα, αυχένα, τέτοια?
Κι αν τα βάλεις, προς τα που θα γείρει η  (δική σου η) πλάστιγγα?
 

dimitrakis29

Τιμημένος
Εγγρ.
19 Νοε 2007
Μηνύματα
14.808
Κριτικές
13
Like
2.355
Πόντοι
4.765
Δεν απορώ που το έχεις ακόμα.

Απορώ που πέρασες την ηλικία των 16,5.
ενας φιλος μου που ειχε ενα aprilia 50αρι ρεπλικα ελεγε οτι στης 100 τουμπες θα μου κανει φερει τουρτα να το γιορτασουμε!!!!μια φορα οι φιλοι μου με ρωτισανε:επεσες χτες?-απαντησα ναι που το ξερεται?μου ειπανε:καθομασταν σπιτι του Γιωργου και ακουγαμε που παιρναγες πανω κατω γκαζομενος.σε μια φαση ακουσαμε φρενα και υσηχια!!!!και μετα απο λιγο να σε ακουσαμε παλι αλλα πιο υσηχα χωρις πολλα γκαζια.ηθελα να παρω Kawasaki samurai 2χρονο τρυκιλλινδρο του 1971 αλλα τελικα πηρατο 750 four.τωρα το ονειρο μου ειναι να παρω μια BMW R51 ΤΗς ΔΕΚΑΕΤΙΑς ΤΟΥ '60.
 

Yorgos

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Σεπ 2005
Μηνύματα
15.504
Κριτικές
22
Like
55
Πόντοι
4.095
Αν έχεις περάσει τα 30 λοιπόν, καλύτερα ξέχνα το. Δε θα πέσεις την πρώτη μέρα, δε θα πέσεις τη δεύτερη, θα πέσεις τον πρώτο χρόνο όμως.

Αυτό είναι απόλυτο? Είμαι πάνω από 30, δεν έχω ούτε 100 χιλιόμετρα σε μηχανή.

[size=8pt](αν και έχω άπειρα χιλιόμετρα ποδηλάτου, το Αθήνα-Κόρινθο πιτσιρικάς το είχα στο τσεπάκι σχεδόν κάθε ΣΚ, ειδικά τα καλοκαίρια και έχω περάσει και 2ετή φάση BMXάς όπου κάναμε ότι κανιβαλισμό/ακροβατισμό μπορείς να φανταστείς)[/size]

Σε πιθανή απορία σου πως και δεν βρέθηκα τόσα χρόνια με μηχανή, η απάντηση είναι ότι είχα deal με γονείς, στα 18+1 ημέρα να έχω πολύ δυνατό αυτοκίνητο αρκεί να μην καβαλήσω μηχανάκι. Κάτι αυτό, συν η συχνή παραμονή στο rainy εξωτερικό, δεν με άφησε να ασχοληθώ παρόλο που μου άρεσαν πολύ τα δίτροχα.

Τελευταία με τρώει όμως...και το σκέφτομαι.

Θα συνιστούσες να μην?
 

siropiastos

Σεβαστός
Εγγρ.
23 Ιαν 2008
Μηνύματα
941
Κριτικές
9
Like
0
Πόντοι
1.230
Σιροπιαστέ,

Να τα ξαναπώ. Και είμαι ΠΟΛΥ παλιός, μάλλον ο παλιότερος εδώ μέσα στα δίκυκλα.
1) Κατ' αρχήν πρέπει να ξέρεις πολύ καλό ποδήλατο. Μα ΠΟΛΥ καλό μιλάμε. Δηλαδή η ισοροπία δεν πρέπει να είναι πρόβλημα για σένα. Χωρίς χέρια, στη μια ρόδα, όρθιος στη σέλλα, να καβαλάς και να ξεκαβαλάς το ποδήλατο όταν τρέχει, τέτοια. Αν πας να καβαλλήσεις μηχανάκι και έχεις πρόβλημα ισοροπίας στους 2 τροχούς, μάλλον την έβαψες.
2) Δεν πρέπει να είσαι πολύ μεγάλος. Αν έχεις περάσει τα 30, ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ (γιατί δύσκολα μαθαίνει κανείς σε μεγάλη ηλικία - οτιδήποτε, όχι μόνο μηχανή) να τη χειρίζεσαι σωστά. Αν έχεις περάσει τα 30 λοιπόν, καλύτερα ξέχνα το. Δε θα πέσεις την πρώτη μέρα, δε θα πέσεις τη δεύτερη, θα πέσεις τον πρώτο χρόνο όμως.
3) Όταν οδηγάς μηχανάκι / μηχανή, κινδυνεύεις από 2 πράματα:  Το ένα (από το οποίο κινδύνευες και όταν ήσουν πιτσιρικάς με το ποδήλατο) είναι η απλή πτώση.  Αυτή, μαθηματικά θα σου συμβεί κάποτε, αν δε σου συμβεί (μερικές φορές), δε μαθαίνεις. Αλλά οι συνέπειες της απλής πτώσης (μιλάμε για σούρσιμο στην άσφαλτο ή στο χωματόδρομο) είναι συνήθως ελαφριές. Κανα γδάρσιμο.   Το δεύτερο, το οποίο αποτελεί και τον πραγματικό κίνδυνο, είναι το τρακάρισμα.  Δε χρειάζεται να φταις, αρκεί να φταίει ο μαλάκας που δε σε είδε, η κότα που δε ξέρει που πάνε τα 4 και με €200 πήρε δίπλωμα, ο ταξιτζής που ξαφνικά φρενάρισε για να πάρει πελάτη, ο κρετίνος που στρίβει αριστερά χωρίς να σε δει μιλώντας στο κινητό του, και 25.000 άλλες περιπτώσεις ΤΡΑΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ που μπορεί να συμβούν, και που δυστυχώς δε μπορώ να στις γράψω όλες εδώ.
4) Το τρακάρισμα είναι αυτό που μπορεί να σε σκοτώσει, ή πτώση συνήθως όχι.  Και το τρακάρισμα οφείλεται στις συνθήκες κυκλοφορίας, στους άλλους δηλαδή, όχι στο μηχανάκι σου ή "στην κακιά ώρα".
Η αποφυγή του τρακαρίσματος επιτυγχάνεται με την πείρα, και με την  σ υ ν ε τ η  οδήγηση. Το "τρέχω" ή το "πάω αργά" δεν παίζει ρόλο. Ρόλο παίζουν αυτά μόνο στις συνέπειες του τρακαρίσματος (άλλα όργανα σου θα σακατέψεις τρακάροντας με 20, άλλα τρακάροντας με 200), αλλά οι ταχύτητα του τρακαρίσματος σου δεν εξαρτάται μόνο από σένα, εξαρτάται και από αυτόν με τον οποίο θα τρακάρεις...

Η σειρά λοιπόν των πραγμάτων (για ένα νέο παιδί που ξεκινάει τη "δίτροχη" καριέρα του) είναι:
1) Ποδήλατο.
2) Αυτόματο 50 cc (να συνηθίσεις την ιδέα και την κατάσταση του ότι "πάει μόνο του", χωρίς πετάλι).
3) Τύπου παπί. Με τελική 70-80, αλλά με ταχύτητες. Να συνηθίσεις τις ταχύτητες που πρέπει να τις αλλάζεις οδηγώντας και κάνοντας ισορροπία, και προσέχοντας και την κίνηση των άλλων.
4) Μεγαλύτερη μηχανή. 250 ή 400 είναι ένα καλό νούμερο για αυτό το στάδιο.
5) Από κεί και πέρα, και ΑΦΟΥ έχεις κάνει περίπου 5.000km με το (2) και 10.000km με το (3) και το (4), μπορείς να προχωρήσεις παραπάνω.

Προσωπικά εγώ είχα παραλείψει το στάδιο 4 (στα 19 μου), και το πλήρωσα. Η αλλαγή από το μηχανάκι που πηγαινε 70-80 σε μια μηχανή που πήγαινε 200, μου στοίχισε ένα τρακάρισμα. Ευτυχώς χωρίς μόνιμες συνέπειες, και με ταλαιπωρία μόνο 2-3 μηνών.

Συμπέρασμα:
Η ερώτησή σου μάλλον αφορά το ανωτέρω στάδιο (4).  Στα υπόλοιπα είσαι εν τάξει?  Αν ναι, προχώρα, και πάρε όποιο 250-400ρι σου αρέσει. Δεν έχει σημασία η μάρκα, ο τύπος, το φινίρισμα.  Σημασία έχουν αυτά που σου είπα.  Κάνε τα χιλιόμετρά σου (γιατί ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ βάζεις πείρα) ανεβαίνοντας σιγά-σιγά, και μετά μόνος σου θα έχεις αποκρυσταλλώσει άποψη για το τι θέλεις. Κάνε εκδρομές, κάνε χώμα, κάψε πολλή βενζίνα.

Αλλά μην περιμένεις ότι με το που θα "πας στη σχολή" και θα πάρεις δίπλωμα, είσαι και αναβάτης.
Αν το σκέφτεσαι έτσι, ασ' το καλύτερα.
Για να μη χρειαστεί να πληρώσεις με γύψους, εγχειρήσεις, ορούς, και μήνες στα νοσοκομεία (να μη πω τίποτα χειρότερο).

Φιλικότατα.

Κατατοπιστικοτατος κι ευχαριστω...

Στο παρασυνθημα τωρα, στα 29 ειμαι, μη κλεισμενα, κι εχω εμπειρια, τουλαχιστον απο αυτοκινητο, οδηγαω απο το 2000 και πιο πριν εμαθα στο στρατο στην ουσια σε φορτηγα. Τουλαχιστον λοιπον εχω παραστασεις..

Εμπειρια δεν ειχα πριν, ουτε με μηχανακι αλλα ποδηλατο ξερω, μια χαρα κι ισορροπια κι ολα.
Εκανα μαθηματα για μηχανη, μεγαλη, πριν 2 χρονια και μαλιστα εκανα 10 με μηχανακι και 12 με τη σουπερφορ. Μπορω να πω προς τα τελευταια μαθηματα ημουν αρκετα εξοικειωμενος και δεν ειχα προβλημα με τη μηχανη, ισα ισα ενοιωθα πιο ανετα σε αυτα παρα με το μηχανακι (χωρις να εχω προβλημα με το τελευταιο..).

Διπλωμα δε καταφερα να παρω. Εδωσα 2 φορες και κοπηκα, τη μια σε 30 δευτερα γιατι μετακινησα στο ορθιο τη μηχανη με το κρανος στο τιμονι και χαλαστηκε ο εξεταστης..μου γυρισε το ματι κι ηθελα να του σκασω το κρανος στη καραφλα, οχι τιποτα αλλο αλλα κανενας γαμημενος σεβασμος στα λεφτα σου της παραστασης και στο χρονο σου..Τη δευτερη μια εβδομαδα μετα, στη πουτανα την ευθεια γραμμη, 10 μετρα πριν το τελος πατησα για 2 εκατοστα τη γραμμη στο πλαι και δε μου χαριστηκαν..Τεσπα, απο την αρχη δεν ηθελα να δωσω λαδι στους μπασταρδους (ηταν 250 € ), και μετα τις 2 φορες ειχα ξεμεινει απο λεφτα, απο μερες αδειας, καθως ως γνωστον μερα γινονται οι εξετασεις, καθημερινη.., και μοιραια το παρατησα.. και μηνες μετα πηρα το αμαξι, που ουτως ή αλλως θα επαιρνα...

Ενταξει οτι εγινε εγινε αλλα χωρις να περιαυτολογω, πιστευω για τον εαυτο μου οτι ειμαι συνετος σαν ανθρωπος στο θεμα μηχανη...ΕΑΝ λοιπον καταφερω καποια στιγμη, απο οικονομικης αποψης, να ξαναπροσπαθησω για το μηχανη, εννοειται οτι θα παρω καλο εξοπλισμο και καλο κρανος. Στανταρ αυτα..

Τωρα για ποια μηχανη, εχω κι εγω τις προτιμησεις μου..αλλα, επειδη ειμαι ψαχτηρι υπαρχουν καποια πραγματα που κοιταζω (και δεν αγγιζω) προτου εχω καποια εμπειρια...πχ αγαπημενη μου κατηγορια ειναι τα μοταρντ..αλλα, δεν ειμαι ψηλος και θα πηγαινα με τις μυτες σε κατι τετοιο..οποτε μεχρι την αποκτηση εμπειριας..μακρια απο δαυτες..

Κατι αλλο που προσεχω ειναι το θεμα κιλων της μηχανης, οχι απο θεμα δυναμης φυσικα αλλα απο θεμα του να ξερεις μεσω εμπειριας να κουμανταρεις αυτα τα κιλα...Στα περιπου 170+ (με τη βενζινη μεσα) ειχα εξοικειωθει αρκετα με τη σουπερφορ...

Τεσπα, μετα απο αυτα...στο 1 και στο 4,5 (μερος) συμφωνω και θα ανεβαζα τα χιλιομετρα και στα 20000 συνολο...αλλα στο 2 και 3 δε συμφωνω...Εγω ετσι; μπορει να εισαι ολοσωστος αλλα με τιποτα δε θα μπορουσα να ειμαι με το 50ρακι...θα μου ρχοταν να κατεβω και να το σπρωξω ας πουμε...Γενικως το σω σκεφτει χιλιες φορες και θεωρητικα αυτο που θα εκανα ειναι να επαιρνα, μαξιμουμ, το cbf 250. Μεχρι εκει για 20000 χλμ ας πουμε..μετα βλεπαμε..

Καλα..μεχρι τοτε βεβαια ποιος ζει ποιος πεθαινει..λεφτα να βρουμε  :headbang: :headbang:
 

Επισκέπτης
Σιροπιαστέ,

Να τα ξαναπώ. Και είμαι ΠΟΛΥ παλιός, μάλλον ο παλιότερος εδώ μέσα στα δίκυκλα.
1) Κατ' αρχήν πρέπει να ξέρεις πολύ καλό ποδήλατο. Μα ΠΟΛΥ καλό μιλάμε. Δηλαδή η ισοροπία δεν πρέπει να είναι πρόβλημα για σένα. Χωρίς χέρια, στη μια ρόδα, όρθιος στη σέλλα, να καβαλάς και να ξεκαβαλάς το ποδήλατο όταν τρέχει, τέτοια. Αν πας να καβαλλήσεις μηχανάκι και έχεις πρόβλημα ισοροπίας στους 2 τροχούς, μάλλον την έβαψες.
2) Δεν πρέπει να είσαι πολύ μεγάλος. Αν έχεις περάσει τα 30, ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ (γιατί δύσκολα μαθαίνει κανείς σε μεγάλη ηλικία - οτιδήποτε, όχι μόνο μηχανή) να τη χειρίζεσαι σωστά. Αν έχεις περάσει τα 30 λοιπόν, καλύτερα ξέχνα το. Δε θα πέσεις την πρώτη μέρα, δε θα πέσεις τη δεύτερη, θα πέσεις τον πρώτο χρόνο όμως.
3) Όταν οδηγάς μηχανάκι / μηχανή, κινδυνεύεις από 2 πράματα:  Το ένα (από το οποίο κινδύνευες και όταν ήσουν πιτσιρικάς με το ποδήλατο) είναι η απλή πτώση.  Αυτή, μαθηματικά θα σου συμβεί κάποτε, αν δε σου συμβεί (μερικές φορές), δε μαθαίνεις. Αλλά οι συνέπειες της απλής πτώσης (μιλάμε για σούρσιμο στην άσφαλτο ή στο χωματόδρομο) είναι συνήθως ελαφριές. Κανα γδάρσιμο.   Το δεύτερο, το οποίο αποτελεί και τον πραγματικό κίνδυνο, είναι το τρακάρισμα.  Δε χρειάζεται να φταις, αρκεί να φταίει ο μαλάκας που δε σε είδε, η κότα που δε ξέρει που πάνε τα 4 και με €200 πήρε δίπλωμα, ο ταξιτζής που ξαφνικά φρενάρισε για να πάρει πελάτη, ο κρετίνος που στρίβει αριστερά χωρίς να σε δει μιλώντας στο κινητό του, και 25.000 άλλες περιπτώσεις ΤΡΑΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ που μπορεί να συμβούν, και που δυστυχώς δε μπορώ να στις γράψω όλες εδώ.
4) Το τρακάρισμα είναι αυτό που μπορεί να σε σκοτώσει, ή πτώση συνήθως όχι.  Και το τρακάρισμα οφείλεται στις συνθήκες κυκλοφορίας, στους άλλους δηλαδή, όχι στο μηχανάκι σου ή "στην κακιά ώρα".
Η αποφυγή του τρακαρίσματος επιτυγχάνεται με την πείρα, και με την  σ υ ν ε τ η  οδήγηση. Το "τρέχω" ή το "πάω αργά" δεν παίζει ρόλο. Ρόλο παίζουν αυτά μόνο στις συνέπειες του τρακαρίσματος (άλλα όργανα σου θα σακατέψεις τρακάροντας με 20, άλλα τρακάροντας με 200), αλλά οι ταχύτητα του τρακαρίσματος σου δεν εξαρτάται μόνο από σένα, εξαρτάται και από αυτόν με τον οποίο θα τρακάρεις...

Η σειρά λοιπόν των πραγμάτων (για ένα νέο παιδί που ξεκινάει τη "δίτροχη" καριέρα του) είναι:
1) Ποδήλατο.
2) Αυτόματο 50 cc (να συνηθίσεις την ιδέα και την κατάσταση του ότι "πάει μόνο του", χωρίς πετάλι).
3) Τύπου παπί. Με τελική 70-80, αλλά με ταχύτητες. Να συνηθίσεις τις ταχύτητες που πρέπει να τις αλλάζεις οδηγώντας και κάνοντας ισοροπία, και προσέχοντας και την κίνηση των άλλων.
4) Μεγαλύτερη μηχανή. 250 ή 400 είναι ένα καλό νούμερο για αυτό το στάδιο.
5) Από κεί και πέρα, και ΑΦΟΥ έχεις κάνει περίπου 5.000km με το (2) και 10.000km με το (3) και το (4), μπορείς να προχωρήσεις παραπάνω.

Προσωπικά εγώ είχα παραλείψει το στάδιο 4 (στα 19 μου), και το πλήρωσα. Η αλλαγή από το μηχανάκι που πηγαινε 70-80 σε μια μηχανή που πήγαινε 200, μου στοίχισε ένα τρακάρισμα. Ευτυχώς χωρίς μόνιμες συνέπειες, και με ταλαιπωρία μόνο 2-3 μηνών.

Συμπέρασμα:
Η ερώτησή σου μάλλον αφορά το ανωτέρω στάδιο (4).  Στα υπόλοιπα είσαι εν τάξει?  Αν ναι, προχώρα, και πάρε όποιο 250-400ρι σου αρέσει. Δεν έχει σημασία η μάρκα, ο τύπος, το φινίρισμα.  Σημασία έχουν αυτά που σου είπα.  Κάνε τα χιλιόμετρά σου (γιατί ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ βάζεις πείρα) ανεβαίνοντας σιγά-σιγά, και μετά μόνος σου θα έχεις αποκρυσταλλώσει άποψη για το τι θέλεις. Κάνε εκδρομές, κάνε χώμα, κάψε πολλή βενζίνα.

Αλλά μην περιμένεις ότι με το που θα "πας στη σχολή" και θα πάρεις δίπλωμα, είσαι και αναβάτης.
Αν το σκέφτεσαι έτσι, ασ' το καλύτερα.
Για να μη χρειαστεί να πληρώσεις με γύψους, εγχειρήσεις, ορούς, και μήνες στα νοσοκομεία (να μη πω τίποτα χειρότερο).

Φιλικότατα.

Stavro Respect.

Οι συγκεκριμένες σκέψεις-εμπειρία σου θα έπρεπε να τυπωθεί σ' ένα leaflet και να δίνεται προς κάθε υποψήφιο οδηγό μοτοσυκλέτας.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom