Με την ευκαιρια,ας αναφερουμε κ τη θεση του Παυσανια στον διασημο αυτο διαλογο:υποστηριξε πως ο Ερωτας καταγεται απο την Αφροδιτη,η οποια εχει δυο φυσεις,την Θεικη κ την ανθρωπινη.Την μεν Θεικη την ονομαζαν ουρανια Αφροδιτη και την αλλη Πανδημο.Η τελευταια εχει να κανει με τον σαρκικο Ερωτα προς τη γυναικα με αποτελεσμα τα παιδια κ την οικογενεια(δεν ειναι ιδιοτελης η γυναικεια φυση,περιεχει την προνοια της φυσης για την διαιωνιση του ειδους).Αυτον τον Ερωτα δεν τον καταδικαζει μεν,ο Παυσανιας,στον λογο του αλλα δεν τον θεωρει κ σπουδαιο.Αντιθετα εξυμνει την ελξη κ την προσηλωση στον αλλο Ερωτα,τον Ουρανιο.Και μαλιστα τον Ερωτα για το αρσενικο,ΟΧΙ βεβαια για μπαλαμουτι κι αλλαξοκωλιες,αλλα ως προς τις αρετες κ τις αξιες που δυναται να εκφρασει.Ας μη ξεχναμε πως ηταν κι αλλη η δομη της κοινωνιας τοτε κ πως ο ρολος του ανδρα σ αυτην ηταν πρωταρχικος.Αυτος λοιπον ο Ερωτας,ο ανδρικος,ειχε να κανει με την Παιδεραστια,οχι οπως νοειται σημερα,καμια σχεση.Ειχε να κανει με τον ανδρα-εραστη που ηταν ο μεγαλος κ εμπειρος κ με τον ερώμενο που ηταν ο μικρος κ απειρος.Ηταν υποχρεωση του εραστη να εκπαιδευσει τον ερωμενο στο πνευμα της ανδρειας,της φιλοπατριας,της ανιδιοτελειας κι ολες τις αρετες κ τις αξιες της κοινωνιας της εποχης ωστε αυτος να γινει ενας Πολιτης που κυριο μελλημα του θα ηταν πρωτιστα το ενδιαφερον για τα κοινα,για την Πολη.Γι αυτο κ θεωρησε κ κατωτερο Ερωτα τον σαρκικο,γιατι σε περιοριζει στις οικογενεικες αναγκες κ σε αδιαφορια για τα κοινα κατι που ισοδυναμουσε με εγκλημα, με το πιο μεγαλο εγκλημα,τοτε.
Οσο για μας Μαρκελλα μου,μας κραζαν ανελεητα οι παλιανθρωποι,οχι γιατι ειχαν προβλημα με την ομοφυλοφιλια,αλλα γιατι δεν συγχωρουσαν κ δεν ανεχονταν τους ανθρωπους που εχουν παραδοθει στα παθη!Ευτυχως που δεν ζησαμε τοτε,φτυσε τον κορφο σου...