mounitsa
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 21 Οκτ 2006
- Μηνύματα
- 20.860
- Like
- 13
- Πόντοι
- 366
Δεν είμαι φιλόλογος, αλλά δικηγόρος. Ναι διδάσκω νομικά και βλέπω τη συντριπτική πλειονότητα των φοιτητών να αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα στη σύνταξη πλήρων προτάσεων. Μεγάλα προβλήματα να δομήσουν τη σκέψη τους και να περνούν από το γενικό στο ειδικό. Ακόμη και το ρήμα ταμπού των νομικών, δηλαδή το πληρώ, στο τρίτο ενικό το γράφουν πληρεί, αντί για πληροί. Είναι τραγική η κατάσταση. Βεβαίως, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Ποτέ μου δεν κατάλαβα για ποιόν λόγο το άρθρο τον πρέπει να αποβάλλει το ν, όταν ακολουθεί αρσενικό που δεν αρχίζει από κ,π, τ κ.λπ. Δεν κάτάλαβα για ποιόν λόγο γράφονται τα επιρρήματα με -α και όχι -ως. λ.χ. άλλο σημαίνει άμεσα και άλλο αμέσως. Ποτέ δεν κατάλαβα το "πόλης", αντί πόλεως. Ξέρεις στα νομικά, αν γράψεις δήλωση βούλησης, αντί βουλήσεως, σε θεωρούν, κάποιοι μεγαλύτεροι σε ηλικία, αγράμματο.
Η γλώσσα δεν είναι μόνον ένα χρηστικό εργαλείο, ώστε να μην βλάπτει να έχουμε μόνον ο ή μόνον ι, αλλά και ένας τρόπος επικοινωνίας, πολιτισμός που επιτρέπει στους ανθρώπους να συναισθάνονται την καταγωγή τους. Και τα καλά Ελληνικά είναι μία απολαυστική λέξη. Σήμερα, άκουγα στον real fm συνέντευξη αργεντίνου μουσικού που ζει στην Ελλάδα. Ομιλούσε εξαιρετικά ελληνικά. Φαντάσου ότι χρησιμοποίησε το ρήμα "συμπήξει". Είναι ζήτημα, αν το 1% από εμάς το έχει ακούσει έστω και μία φορά. Με την άρτια χρήση της γλώσσας κάποιου μπαίνεις στην καρδιά του. Αυτά.
κοιτα...στο σχολειο διδασκεται η δημοτικη...στη δημοτικη ειναι η πολη της πολης...προφανως σε πολλα επαγγελματα χρησιμοποιειται πιο δοκιμος λογος και καθαρευουσα αντι της δημοτικης που ουτε εμενα μου αρεσει... εφοσον αυτην εχουμε ομως αυτη διδασκουμε κι ολας...αν ειχαμε καθαρευουσα αυτη θα χρησιμοποιουσαμε...προσωπικα πιο πολυ με ενοχλει το αυγο-αβγο και το τραινο-τρενο παρα το πολη-πολης...η γλωσσα απο την αλλη εξελισσεται μεσα στα χρονια απλα νομιζω οτι τετοιου ειδους αλλαγες ειναι ιδιαιτερα θεμελιωδεις και δε συναδουν με τον τροπο που εχει συσταθει και λειτουργει η συγκεκριμενη γλωσσα...αλλο αυτο ομως και αλλο το να λεμε οτι καταργουν τα ι-η-υ γιατι αυτο (τουλαχιστον μεχρι τωρα) δεν ισχυει...μην ξεχνας ομως οτι πολυ πριν την παγκοσμιοποιηση υπηρχαν οι νεοτεριστες της γλωσσας που ζητουσαν ριζοσπαστικες αλλαγες οποτε αυτα παντοτε υπηρχαν και παντα θα υπαρχουν...
το οτι δε μπορουν να συνταξουν μια προταση ειναι ευθυνη του σχολειου και της οικογενειας...ας μην το πιασουμε αυτο...ειναι τεραστια συζητηση...τα παιδια οχι να συνταξουν προταση δε μπορουν αλλα ουτε καν να σκεφτουν μονα τους...πιο μασημενα δε νομιζω οτι θα μπορουσαν να τα παρουν...
παντως στο σχολειο διδασκεται κανονικα η διαφορα ουδετερου κλπ...αυτο που διδασκεται μπακαλιστικα ειναι τα μαθηματικα...