Νέα

Κατάργηση φωνηέντων από την ελληνική γραμματική του Δημοτικού!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα sarouman
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 208
  • Εμφανίσεις 10K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
13
Πόντοι
366
Δεν είμαι φιλόλογος, αλλά δικηγόρος. Ναι διδάσκω νομικά και βλέπω τη συντριπτική πλειονότητα των φοιτητών να αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα στη σύνταξη πλήρων προτάσεων. Μεγάλα προβλήματα να δομήσουν τη σκέψη τους και να περνούν από το γενικό στο ειδικό. Ακόμη και το ρήμα ταμπού των νομικών, δηλαδή το πληρώ, στο τρίτο ενικό το γράφουν πληρεί, αντί για πληροί. Είναι τραγική η κατάσταση. Βεβαίως, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Ποτέ μου δεν κατάλαβα για ποιόν λόγο το άρθρο τον πρέπει να αποβάλλει το ν, όταν ακολουθεί αρσενικό που δεν αρχίζει από κ,π, τ κ.λπ. Δεν κάτάλαβα για ποιόν λόγο γράφονται τα επιρρήματα με -α και όχι -ως. λ.χ. άλλο σημαίνει άμεσα και άλλο αμέσως. Ποτέ δεν κατάλαβα το "πόλης", αντί πόλεως. Ξέρεις στα νομικά, αν γράψεις δήλωση βούλησης, αντί βουλήσεως, σε θεωρούν, κάποιοι μεγαλύτεροι σε ηλικία, αγράμματο.

Η γλώσσα δεν είναι μόνον ένα χρηστικό εργαλείο, ώστε να μην βλάπτει να έχουμε μόνον ο ή μόνον ι, αλλά και ένας τρόπος επικοινωνίας, πολιτισμός που επιτρέπει στους ανθρώπους να συναισθάνονται την καταγωγή τους. Και τα καλά Ελληνικά είναι μία απολαυστική λέξη. Σήμερα, άκουγα στον real fm συνέντευξη αργεντίνου μουσικού που ζει στην Ελλάδα. Ομιλούσε εξαιρετικά ελληνικά. Φαντάσου ότι χρησιμοποίησε το ρήμα "συμπήξει". Είναι ζήτημα, αν το 1% από εμάς το έχει ακούσει έστω και μία φορά. Με την άρτια χρήση της γλώσσας κάποιου μπαίνεις στην καρδιά του. Αυτά.


κοιτα...στο σχολειο διδασκεται η δημοτικη...στη δημοτικη ειναι η πολη της πολης...προφανως σε πολλα επαγγελματα χρησιμοποιειται πιο δοκιμος λογος και καθαρευουσα αντι της δημοτικης που ουτε εμενα μου αρεσει... εφοσον αυτην εχουμε ομως αυτη διδασκουμε κι ολας...αν ειχαμε καθαρευουσα αυτη θα χρησιμοποιουσαμε...προσωπικα πιο πολυ με ενοχλει το αυγο-αβγο και το τραινο-τρενο παρα το πολη-πολης...η γλωσσα απο την αλλη εξελισσεται μεσα στα χρονια απλα νομιζω οτι τετοιου ειδους αλλαγες ειναι ιδιαιτερα θεμελιωδεις και δε συναδουν με τον τροπο που εχει συσταθει και λειτουργει η συγκεκριμενη γλωσσα...αλλο αυτο ομως και αλλο το να λεμε οτι καταργουν τα ι-η-υ γιατι αυτο (τουλαχιστον μεχρι τωρα) δεν ισχυει...μην ξεχνας ομως οτι πολυ πριν την παγκοσμιοποιηση υπηρχαν οι νεοτεριστες της γλωσσας που ζητουσαν ριζοσπαστικες αλλαγες οποτε αυτα παντοτε υπηρχαν και παντα θα υπαρχουν...

το οτι δε μπορουν να συνταξουν μια προταση ειναι ευθυνη του σχολειου και της οικογενειας...ας μην το πιασουμε αυτο...ειναι τεραστια συζητηση...τα παιδια οχι να συνταξουν προταση δε μπορουν αλλα ουτε καν να σκεφτουν μονα τους...πιο μασημενα δε νομιζω οτι θα μπορουσαν να τα παρουν...
παντως στο σχολειο διδασκεται κανονικα η διαφορα ουδετερου κλπ...αυτο που διδασκεται μπακαλιστικα ειναι τα μαθηματικα...
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
13
Πόντοι
366
Νομίζω ότι παρανοήσατε: Όταν λέω καταργήθηκαν τα κόμματα εννοώ το εξής: Σήμερα, η σύγχρονη γραμματική επιτρέπει να μην θέτεις , πριν από το που, το οποίο εισάγει δευτερεύουσα αναφορική πρόταση.

Ότι και ό,τι: Νομίζεις ότι υπάρχουν πολλοί που να γνωρίζουν τη διαφορά και πότε τίθεται το ένα ή το άλλο?

Για ρώτησε τα 6-8χρονα: Τα ουδέτερα τι -ι παίρνουν στο τέλος? Και να δούμε πόσα θα σου απαντήσουν ότι όλα τα ουδέτερα παίρνουν -ι, εκτός από το δάκρυ, στάχυ, δίκτυ, βράδυ? Δηλαδή, πόσα ξέρουν τον κανόνα?

Αν αποκτήσεις παιδιά, θα καταλάβεις.

Με καλόπιστη διάθεση

αν αποκτησει παιδια ελπιζω οτι θα ενδιαφερεται αρκετα για αυτα και δε θα αποτελουν διακοσμητικα στοιχεια του σπιτιου...ολα αυτα που αναφερεις οφειλονται καθαρα σε αδιαφορια των γονιων...το σχολειο ειναι παρκινγκ
 

georgebest

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2007
Μηνύματα
9.382
Κριτικές
7
Like
378
Πόντοι
366
Νομίζω ότι παρανοήσατε: Όταν λέω καταργήθηκαν τα κόμματα εννοώ το εξής: Σήμερα, η σύγχρονη γραμματική επιτρέπει να μην θέτεις , πριν από το που, το οποίο εισάγει δευτερεύουσα αναφορική πρόταση.

Ότι και ό,τι: Νομίζεις ότι υπάρχουν πολλοί που να γνωρίζουν τη διαφορά και πότε τίθεται το ένα ή το άλλο?

Για ρώτησε τα 6-8χρονα: Τα ουδέτερα τι -ι παίρνουν στο τέλος? Και να δούμε πόσα θα σου απαντήσουν ότι όλα τα ουδέτερα παίρνουν -ι, εκτός από το δάκρυ, στάχυ, δίκτυ, βράδυ? Δηλαδή, πόσα ξέρουν τον κανόνα?

Αν αποκτήσεις παιδιά, θα καταλάβεις.

Με καλόπιστη διάθεση

χαχαχαχα, σαν δικηγόρος, φαίνεται ότι είσαι ειδικός στο να θολώνεις τα νερά. Στην αρχή μας έλεγες "καταργήθηκε το τάδε" ή "δεν διδάσκουν πλέον το δείνα", τώρα αναρωτιέσαι αν υπάρχουν πολλοί που να γνωρίζουν το σωστό.
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
13
Πόντοι
366
παντως και αναμεσα σε πολλους συνομιληκους μου δε νομιζω οτι ειναι πολλοι που ξερουν τη διαφορα αναμεσα στο οτι και το ο,τι...
 

heimweh_64

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Νοε 2011
Μηνύματα
3.621
Κριτικές
6
Like
305
Πόντοι
296
νομίζεις ότι το παράδειγμά σου με το "άμεσα" και το "αμέσως" είναι καλό επιχείρημα για να στηρίξει τη θεωρία σου ότι τα επιρρήματα πρέπει να τελειώνουν σε -ως;

Νομίζω πως ναι. Αμέσως = χωρίς καθυστέρηση. Άμεσα (επίθετο), χωρίς παρεμβολή. Αν θέλουμε να το πούμε, έτσι όμορφα, το άμεσα θα μπορούσαμε να το λέγαμε αδιαμεσολαβήτως. Κοίταξε περί ορέξεως ............
 

georgebest

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2007
Μηνύματα
9.382
Κριτικές
7
Like
378
Πόντοι
366
το οτι δε μπορουν να συνταξουν μια προταση ειναι ευθυνη του σχολειου και της οικογενειας...ας μην το πιασουμε αυτο...ειναι τεραστια συζητηση...τα παιδια οχι να συνταξουν προταση δε μπορουν αλλα ουτε καν να σκεφτουν μονα τους...πιο μασημενα δε νομιζω οτι θα μπορουσαν να τα παρουν...
παντως στο σχολειο διδασκεται κανονικα η διαφορα ουδετερου κλπ...αυτο που διδασκεται μπακαλιστικα ειναι τα μαθηματικα...

νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια έγινε ένα μικρό μπέρδεμα με τη μέθοδο διδασκαλίας που θέλησε να προωθήσει το υπουργείο. Δηλαδή μας είπε να περάσουμε από τη δασκαλοκεντρική μέθοδο στη μαθητοκεντρική κι εμείς νομίσαμε ότι αυτή είναι η μέθοδος στην οποία ο μαθητής μπορεί να κάνει ό,τι γουστάρει
 

heimweh_64

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Νοε 2011
Μηνύματα
3.621
Κριτικές
6
Like
305
Πόντοι
296
χαχαχαχα, σαν δικηγόρος, φαίνεται ότι είσαι ειδικός στο να θολώνεις τα νερά. Στην αρχή μας έλεγες "καταργήθηκε το τάδε" ή "δεν διδάσκουν πλέον το δείνα", τώρα αναρωτιέσαι αν υπάρχουν πολλοί που να γνωρίζουν το σωστό.

Θα μου επιτρέψεις να σου αντιτείνω ότι επικεντρώνεις στο σχήμα και όχι στην ουσία του πράγματος. Όλοι το κάνουμε. Αλλωστε, η κοινωνία μας είναι σχηματική, όχι ουσιαστική: ράβδος εν γωνία, βρέχει. Χαιρετισμούς
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
13
Πόντοι
366
νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια έγινε ένα μικρό μπέρδεμα με τη μέθοδο διδασκαλίας που θέλησε να προωθήσει το υπουργείο. Δηλαδή μας είπε να περάσουμε από τη δασκαλοκεντρική μέθοδο στη μαθητοκεντρική κι εμείς νομίσαμε ότι αυτή είναι η μέθοδος στην οποία ο μαθητής μπορεί να κάνει ό,τι γουστάρει

κοιτα δεν ξερω πως σκεφτονται οι δασκαλοι...εχω συναντησει πολυ ορεξατους δασκαλους και πολυ ηλιθιους δασκαλους...σιγουρα παντως αυτο που ξερω ειναι οτι πρεπει να γινεται συστηματικη δουλεια απο το σπιτι...αυτο το μαθητοκεντρικο το καταλαβαινεις οταν ο μαθητης παει στο σχολειο και νομιζει οτι μπορει να γαμησει και να δειρει...και οταν ο γονιος παει με το ιδιο απαξιωτικο υφος να συναντησει το δασκαλο...τα εχω δει πολλες φορες αυτα να γινονται...ο πατερας του καζαντζακη ειχε πει στο δασκαλο στην πρωτη δημοτικου το κρεας δικο σου τα κοκκαλα δικα μου...δεν ειμαι υπερ ουτε της αυστηρης διδασκαλιας ουτε του ξυλου...για να κανεις ομως μαθητοκεντρικη διδασκαλια οπως λες οτι σου επιβαλει το υπουργειο θα πρεπει ο μαθητης καταρχας να συνειδητοποιει που βρισκεται και για ποιο λογο...και αυτο ξεκιναει απο το σπιτι...
 

Biker!

Μέλος
Εγγρ.
26 Αυγ 2011
Μηνύματα
454
Like
0
Πόντοι
1
παντως και αναμεσα σε πολλους συνομιληκους μου δε νομιζω οτι ειναι πολλοι που ξερουν τη διαφορα αναμεσα στο οτι και το ο,τι...

Το «πως» και το «οτιδήποτε»  

κοιτα...στο σχολειο διδασκεται η δημοτικη...

στη δημοτικη ειναι η πολη της πολεως

:s&m_1: :s&m_1: :s&m_1:


Κοίταξε περί ορέξεως ............
ΑΑΑΑΑΑΑΑΚΡΙΒΩΣ !

Κύττα κι'αυτά , να δεις :





  ... όλο και κάτι μπορεί να μάθεις ...  


νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια έγινε ένα μικρό μπέρδεμα με τη μέθοδο διδασκαλίας που θέλησε να προωθήσει το υπουργείο. Δηλαδή μας είπε να περάσουμε από τη δασκαλοκεντρική μέθοδο στη μαθητοκεντρική κι εμείς νομίσαμε ότι αυτή είναι η μέθοδος στην οποία ο μαθητής μπορεί να κάνει ό,τι γουστάρει

Σα δε ντρεπόμαστε , ε ;
Μοντεσσοριανά θα «καταντήσουμε» ;
Απ'τ'αυτί και στον δάσκαλο ...  
 

georgebest

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2007
Μηνύματα
9.382
Κριτικές
7
Like
378
Πόντοι
366
Νομίζω πως ναι. Αμέσως = χωρίς καθυστέρηση. Άμεσα (επίθετο), χωρίς παρεμβολή. Αν θέλουμε να το πούμε, έτσι όμορφα, το άμεσα θα μπορούσαμε να το λέγαμε αδιαμεσολαβήτως. Κοίταξε περί ορέξεως ............

για το θέμα τα έγραψε ήδη η μουνίτσα με τη διάκριση δημοτικής - καθαρεύουσας ή δημοτικής - λόγιας, θα έλεγε κανείς. Τουτ' έστιν, εγώ προτιμώ να πω ότι εφέτος επειδή έβρεχε μέχρι τις αρχές του Ιουνίου, το καλοκαίρι ήρθε [size=16pt]αργά[/size]. Εσύ, ως πιο λόγιος θα το πεις με δικό σου επίρρημα. Ε, τι να κάνουμε;
 

heimweh_64

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Νοε 2011
Μηνύματα
3.621
Κριτικές
6
Like
305
Πόντοι
296
νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια έγινε ένα μικρό μπέρδεμα με τη μέθοδο διδασκαλίας που θέλησε να προωθήσει το υπουργείο. Δηλαδή μας είπε να περάσουμε από τη δασκαλοκεντρική μέθοδο στη μαθητοκεντρική κι εμείς νομίσαμε ότι αυτή είναι η μέθοδος στην οποία ο μαθητής μπορεί να κάνει ό,τι γουστάρει

Σωστό ακούγεται αυτό. Για έναν αδιανόητο λόγο, τίθεται και επανατίθεται το ζήτημα της "απλοποίησης της ελληνικής". Δεν θα είχα, ίσως, αντίρρηση, εάν τούτο υπηρετούσε έναν υπερκείμενο σκοπό. Λ.χ. την οικονομική ανάπτυξη εκτός συνόρων. Αυτό δεν υπάρχει. Η γλώσσα μας ομιλείται και γράφεται από λίγους. Μην σας πω ότι είναι η πολυπλοκότητά της που ωθεί αλλοδαπούς να την μάθουν. Η Ελληνική είναι ελκυστική, ακριβώς γιατί είναι σύνθετη. Το ίδιο και η γερμανική, η οποία δανείστηκε τη σύνταξή μας.  
 

apolyto_arseniko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2008
Μηνύματα
77.469
Like
200
Πόντοι
866
Μη φοβάστε.
Αυτούς που τα προτείνουν αυτά
στον επερχόμενο εμφύλιο
ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΖΩΝΤΑΝΩΝ .......

λίγο υπομονή ........
τυπε χρειαζονται παιδαγωγικη καρπαζια :grin:
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
13
Πόντοι
366
Το «πως» και το «οτιδήποτε» 

:s&m_1: :s&m_1: :s&m_1:

ΑΑΑΑΑΑΑΑΚΡΙΒΩΣ !

Κύττα κι'αυτά , να δεις :





  ... όλο και κάτι μπορεί να μάθεις ... 


Σα δε ντρεπόμαστε , ε ;
Μοντεσσοριανά θα «καταντήσουμε» ;
Απ'τ'αυτί και στον δάσκαλο ... 

το εχω αλλαξει εδω και ωρα με το που το ειδα...απο τι ωρα την εκανες την παραθεση? :birdman:
 

georgebest

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2007
Μηνύματα
9.382
Κριτικές
7
Like
378
Πόντοι
366
Θα μου επιτρέψεις να σου αντιτείνω ότι επικεντρώνεις στο σχήμα και όχι στην ουσία του πράγματος. Όλοι το κάνουμε. Αλλωστε, η κοινωνία μας είναι σχηματική, όχι ουσιαστική: ράβδος εν γωνία, βρέχει. Χαιρετισμούς

χαιρετίσματα κι από εμένα, αλλά όταν γράφεις το πρώτο σου ποστ για το θέμα, εγώ πώς να ξέρω ότι χρησιμοποιείς σχήμα κι όχι κυριολεξία;
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
13
Πόντοι
366
για το θέμα τα έγραψε ήδη η μουνίτσα με τη διάκριση δημοτικής - καθαρεύουσας ή δημοτικής - λόγιας, θα έλεγε κανείς. Τουτ' έστιν, εγώ προτιμώ να πω ότι εφέτος επειδή έβρεχε μέχρι τις αρχές του Ιουνίου, το καλοκαίρι ήρθε [size=16pt]αργά[/size]. Εσύ, ως πιο λόγιος θα το πεις με δικό σου επίρρημα. Ε, τι να κάνουμε;

λογια και καθομιλουμενη παντοτε υπηρχε...ανταμ παπανταμ...δεν ειναι καινουργιο φαινομενο...το θεμα ειναι μαθαινουν τα παιδια οτι υπαρχει και η καθομιλουμενη? γνωριζουν ποτε και πως να τη χρησιμοποιουν? εκει ειναι ενα απο τα προβληματα...
 

Rythm

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2008
Μηνύματα
11.708
Like
0
Πόντοι
166
κοιτα δεν ξερω πως σκεφτονται οι δασκαλοι...εχω συναντησει πολυ ορεξατους δασκαλους και πολυ ηλιθιους δασκαλους...σιγουρα παντως αυτο που ξερω ειναι οτι πρεπει να γινεται συστηματικη δουλεια απο το σπιτι...αυτο το μαθητοκεντρικο το καταλαβαινεις οταν ο μαθητης παει στο σχολειο και νομιζει οτι μπορει να γαμησει και να δειρει...και οταν ο γονιος παει με το ιδιο απαξιωτικο υφος να συναντησει το δασκαλο...τα εχω δει πολλες φορες αυτα να γινονται...ο πατερας του καζαντζακη ειχε πει στο δασκαλο στην πρωτη δημοτικου το κρεας δικο σου τα κοκκαλα δικα μου...δεν ειμαι υπερ ουτε της αυστηρης διδασκαλιας ουτε του ξυλου...για να κανεις ομως μαθητοκεντρικη διδασκαλια οπως λες οτι σου επιβαλει το υπουργειο θα πρεπει ο μαθητης καταρχας να συνειδητοποιει που βρισκεται και για ποιο λογο...και αυτο ξεκιναει απο το σπιτι...

paideia1.jpg
 

heimweh_64

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Νοε 2011
Μηνύματα
3.621
Κριτικές
6
Like
305
Πόντοι
296
χαιρετίσματα κι από εμένα, αλλά όταν γράφεις το πρώτο σου ποστ για το θέμα, εγώ πώς να ξέρω ότι χρησιμοποιείς σχήμα κι όχι κυριολεξία;

Δίκαιο έχεις. Χρησιμοποίησα το καταργήθηκε καταχρηστικά.
 

georgebest

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2007
Μηνύματα
9.382
Κριτικές
7
Like
378
Πόντοι
366
Σα δε ντρεπόμαστε , ε ;
Μοντεσσοριανά θα «καταντήσουμε» ;
Απ'τ'αυτί και στον δάσκαλο ...  

δε σε κατανοώ. Συμφωνείς ή διαφωνείς με αυτό που έγραψα περί εφαρμογής του μαθητοκεντρικού συστήματος;
 

georgebest

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2007
Μηνύματα
9.382
Κριτικές
7
Like
378
Πόντοι
366
κοιτα δεν ξερω πως σκεφτονται οι δασκαλοι...εχω συναντησει πολυ ορεξατους δασκαλους και πολυ ηλιθιους δασκαλους...σιγουρα παντως αυτο που ξερω ειναι οτι πρεπει να γινεται συστηματικη δουλεια απο το σπιτι...αυτο το μαθητοκεντρικο το καταλαβαινεις οταν ο μαθητης παει στο σχολειο και νομιζει οτι μπορει να γαμησει και να δειρει...και οταν ο γονιος παει με το ιδιο απαξιωτικο υφος να συναντησει το δασκαλο...τα εχω δει πολλες φορες αυτα να γινονται...ο πατερας του καζαντζακη ειχε πει στο δασκαλο στην πρωτη δημοτικου το κρεας δικο σου τα κοκκαλα δικα μου...δεν ειμαι υπερ ουτε της αυστηρης διδασκαλιας ουτε του ξυλου...για να κανεις ομως μαθητοκεντρικη διδασκαλια οπως λες οτι σου επιβαλει το υπουργειο θα πρεπει ο μαθητης καταρχας να συνειδητοποιει που βρισκεται και για ποιο λογο...και αυτο ξεκιναει απο το σπιτι...

συμφωνώ
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom