Νέα

Κατάργηση φωνηέντων από την ελληνική γραμματική του Δημοτικού!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα sarouman
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 208
  • Εμφανίσεις 10K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

heimweh_64

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Νοε 2011
Μηνύματα
3.621
Κριτικές
6
Like
305
Πόντοι
296
Πάντως, άλλο πράγμα ο γραπτός και άλλο ο προφορικός λόγος.

 

georgebest

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2007
Μηνύματα
9.382
Κριτικές
7
Like
378
Πόντοι
366
Δίκαιο έχεις. Χρησιμοποίησα το καταργήθηκε καταχρηστικά.

Φίλε μου, διαφωνείς όμως ότι εσείς οι δικηγόροι έχετε αυτό το χαρακτηριστικό της επί σκοπού θολούρας στη χρήση γλώσσας; Καθαρά λόγω της ανάγκης του επαγγέλματος. Για να μπορείτε π.χ. να πείτε μετά στο δικαστή "μα δεν εννοούσα αυτό". Για πες, έχω δίκιο σ' αυτό;
 

Α-Ω

Μέγας
Εγγρ.
15 Σεπ 2009
Μηνύματα
6.358
Κριτικές
14
Like
4.985
Πόντοι
3.715
Ω-ΜΕΓΑ μέγα ό
Ο-ΜΙΚΡΟΝ μικρό ό
φυσικά υπάρχει διαφορά στην βαρύτητα της γραμματικής και συντακτικού των συγκεκριμένων κι απολύτως διαφορετικά στην ηχητική διάρκεια, μουσικότητα κλπ.
Αλλά όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα για τη μηχανή του κιμά.
 

Biker!

Μέλος
Εγγρ.
26 Αυγ 2011
Μηνύματα
454
Like
0
Πόντοι
1
το εχω αλλαξει εδω και ωρα με το που το ειδα...απο τι ωρα την εκανες την παραθεση? :birdman:

Ε , καλά τώρα . Μέχρι να γράψω την απάντηση και να παραθέσω τους υπόλοιπους , έβρασαν ακόμη και τα σκωληκόζυμα ...  


δε σε κατανοώ. Συμφωνείς ή διαφωνείς με αυτό που έγραψα περί εφαρμογής του μαθητοκεντρικού συστήματος;




Στην δική μου λογική , το σύστημα της διδασκαλίας ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να είναι «μαθητοκεντρικό» .
Ο Μαθητής είναι ο «πρωταγωνιστής» , όχι ο Δάσκαλος . Ο Δάσκαλος προτρέπει , νουθετεί , καθοδηγεί , συμβουλεύει , πείθει ... κάνει τον Μαθητή να αγαπήσει την γνώση .
Αν λειτουργεί ως μπαμπούλας ... τότε το πρώτο πράγμα που θα κάνει ο Μαθητής ,  θά'ναι να τον μισήσει .
Σκέψου πόσα έμαθες by hook και πόσα by crook .
Πόσα σου άρεσαν και πόσα απ'αυτά αγάπησες αληθινά .
Τέλος πάντων , αυτή είναι μιά ΤΕΡΑΑΑΑΣΤΙΑ συζήτηση που θα την έκανα ευχαρίστως αν δεν ήμουν υποχρεωμένος να πατάω κουμπάκια .
Τώρα και « εδώ » , ειλικρινά(ώς) βαριέμαι ( και δεν το γράφω με έννοια προσβλητική ) ... σχώρνα με !
 

heimweh_64

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Νοε 2011
Μηνύματα
3.621
Κριτικές
6
Like
305
Πόντοι
296
Αγνοώ, εάν αυτό είναι συνέπεια του μαθητοκεντρικού συστήματος. Αντιλαμβάνομαι, όμως, το εξής, που είναι, νομίζω, γενικότερης ισχύος.

Δεν διδάσκεται ο κανόνας, η θεωρία. Κάποιος που αγνοεί τη θεωρία, και γνωρίζει, όσα γνωρίζει, εμπειρικώς, ξέρει μόνον το αποτέλεσμα μίας διαδικασίας, όχι τη μέθοδο, τον δρόμο που σε οδηγεί εκεί. Αυτό, με τη σειρά του, άγει σε έναν ιδιότυπο αναλφαβητισμό. Στερείσαι τη δυνατότητα αυτοδύναμης έρευνας. Έτσι, προορίζεσαι να είσαι μόνον ένα κομμάτι, module, μίας μηχανής. Αναλωτός και αναλώσιμος εξ ορισμού. Εξειδικευμένους δούλους θέλουν να παράξουν. Λ.χ. σπουδές νομικής, δύο ή τριών ετών, προτείνονται κατά καιρούς. Με λιγότερα μαθήματα. Τί μας χρειάζεται η φιλοσοφία, μεθοδολογία, κοινωνιολιογία του δικαίου, το ρωμαϊκό? Τίποτα, τα βασικά και ... επιτρέψτε μου τη λογιότητα ... τον πούλο.  
 

georgebest

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2007
Μηνύματα
9.382
Κριτικές
7
Like
378
Πόντοι
366
Στην δική μου λογική , το σύστημα της διδασκαλίας ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να είναι «μαθητοκεντρικό» .
Ο Μαθητής είναι ο «πρωταγωνιστής» , όχι ο Δάσκαλος . Ο Δάσκαλος προτρέπει , νουθετεί , καθοδηγεί , συμβουλεύει , πείθει ... κάνει τον Μαθητή να αγαπήσει την γνώση .
Αν λειτουργεί ως μπαμπούλας ... τότε το πρώτο πράγμα που θα κάνει ο Μαθητής ,  θά'ναι να τον μισήσει .
Σκέψου πόσα έμαθες by hook και πόσα by crook .
Πόσα σου άρεσαν και πόσα απ'αυτά αγάπησες αληθινά .
Τέλος πάντων , αυτή είναι μιά ΤΕΡΑΑΑΑΣΤΙΑ συζήτηση που θα την έκανα ευχαρίστως αν δεν ήμουν υποχρεωμένος να πατάω κουμπάκια .
Τώρα και « εδώ » , ειλικρινά(ώς) βαριέμαι ( και δεν το γράφω με έννοια προσβλητική ) ... σχώρνα με !

Σόρυ, αλλά και πάλι δεν πήρα απάντηση. Αν δε βαριέσαι, απαντάς. Το ξαναγράφω:
Συμφωνείς ή διαφωνείς με αυτό που έγραψα περί εφαρμογής του μαθητοκεντρικού συστήματος;
 

georgebest

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2007
Μηνύματα
9.382
Κριτικές
7
Like
378
Πόντοι
366
Αγνοώ, εάν αυτό είναι συνέπεια του μαθητοκεντρικού συστήματος. Αντιλαμβάνομαι, όμως, το εξής, που είναι, νομίζω, γενικότερης ισχύος.

Δεν διδάσκεται ο κανόνας, η θεωρία. Κάποιος που αγνοεί τη θεωρία, και γνωρίζει, όσα γνωρίζει, εμπειρικώς, ξέρει μόνον το αποτέλεσμα μίας διαδικασίας, όχι τη μέθοδο, τον δρόμο που σε οδηγεί εκεί. Αυτό, με τη σειρά του, άγει σε έναν ιδιότυπο αναλφαβητισμό. Στερείσαι τη δυνατότητα αυτοδύναμης έρευνας. Έτσι, προορίζεσαι να είσαι μόνον ένα κομμάτι, module, μίας μηχανής. Αναλωτός και αναλώσιμος εξ ορισμού. Εξειδικευμένους δούλους θέλουν να παράξουν. Λ.χ. σπουδές νομικής, δύο ή τριών ετών, προτείνονται κατά καιρούς. Με λιγότερα μαθήματα. Τί μας χρειάζεται η φιλοσοφία, μεθοδολογία, κοινωνιολιογία του δικαίου, το ρωμαϊκό? Τίποτα, τα βασικά και ... επιτρέψτε μου τη λογιότητα ... τον πούλο.  

Χαχαχαχαχα, μεγάλε μου, welcome to planet earth. Μήπως κάπως έτσι είναι εδώ και αιώνες η αμερικάνικη εκπαίδευση; Είναι τυχαία η έκφραση "αυτός είναι αμερικανάκι";
 

heimweh_64

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Νοε 2011
Μηνύματα
3.621
Κριτικές
6
Like
305
Πόντοι
296
Φίλε μου, διαφωνείς όμως ότι εσείς οι δικηγόροι έχετε αυτό το χαρακτηριστικό της επί σκοπού θολούρας στη χρήση γλώσσας; Καθαρά λόγω της ανάγκης του επαγγέλματος. Για να μπορείτε π.χ. να πείτε μετά στο δικαστή "μα δεν εννοούσα αυτό". Για πες, έχω δίκιο σ' αυτό;

Κοίταξε, θα σου απαντήσω με παραδείγματα:

Δεν γράφουμε ότι ο αντίδικος ψεύδεται, αλλά ότι όσα ισχυρίζεται είναι αναληθή (πρόνοια για να μην μας έρθει μήνυση).

Δεν είναι ακριβώς θολούρα, αλλά η ανάγκη, επειδή, ακριβώς, τα γραπτά μένουν, να εκφραζόμασθε με προσεκτικό τρόπο, ούτως ώστε από τα γραφγόμενα να μην προκύπτουν ομολογίες επί ισχυριμών των αντιδίκων.

Εάν φτάσεις να πεις στον δικαστή, μα δεν εννοούσα αυτό, έχεις ήδη χάσει ........

Παράδειγμα: Άλλο πράγμα είναι να ισχυρισθείς ότι ένα ιδιωτικό έγγραφο είναι πλαστό και άλλο ότι δεν είναι γνήσιο. Αν πεις ότι είναι πλαστό, αυτό σημαίνει ότι έχεις αναγνωρίσει ότι η υπογραφή σου σε αυτό είναι γνήσια (δική σου δηλαδή). Η μόνη δυνατότητα είναι πλέον να πεις ότι το περιεχόμενο είνα πλαστό. Αν πεις ότι δεν είναι γνήσιο, σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζεις την υπογραφή σου.

Φαντάζεσαι να κάνεις λάθος ως προς αυτό και μετά να πεις στον δικαστή ότι δεν εννοούσα?  :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
 

heimweh_64

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Νοε 2011
Μηνύματα
3.621
Κριτικές
6
Like
305
Πόντοι
296
Χαχαχαχαχα, μεγάλε μου, welcome to planet earth. Μήπως κάπως έτσι είναι εδώ και αιώνες η αμερικάνικη εκπαίδευση; Είναι τυχαία η έκφραση "αυτός είναι αμερικανάκι";

Στον πλανήτη είμαι, αλλά σε ό,τι με αφορά, αυτά λέω στους φοιτητές. Κάποιοι θα καταλάβουν και θα γίνουν εραστές της επιστήμης και άλλοι όχι και θα γίνουν επιβήτορές της (no offence).

Ρωτάνε: Αν κάνω διδακτορικό, θα βγάλω καλύτερα χρήματα. Απάντηση: Δεν ξέρω, αλλά θα ανοίξει το μυαλό σου. Κάποιοι(-ες) χαμογελούν  και άλλοι κουνάνε το κεφάλι. Όλα επιλογή είναι.
 

Biker!

Μέλος
Εγγρ.
26 Αυγ 2011
Μηνύματα
454
Like
0
Πόντοι
1
Σόρυ, αλλά και πάλι δεν πήρα απάντηση. Αν δε βαριέσαι, απαντάς. Το ξαναγράφω:
Συμφωνείς ή διαφωνείς με αυτό που έγραψα περί εφαρμογής του μαθητοκεντρικού συστήματος;


Στην δική μου λογική , το σύστημα της διδασκαλίας ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να είναι «μαθητοκεντρικό» .


Το Σάμερχιλ είναι ένα σχολείο .
Το Μοντεσσοριανό , το ίδιο .
Το Δημοτικό της γειτονιάς μου , το ίδιο .

Στο πρώτο οι Μαθητές κάνουν ό,τι γουστάρουν .
Στο Μοντεσσοριανό κάνουν ΠΕΡΙΠΟΥ ό,τι γουστάρουν .
Στο Δημοτικό της γειτονιάς μου , κάνουν μαλακίες ( ... όπως στα περισσότερα Δημόσια Δημοτικά . Σαφέστατα και υπάρχουν πολλές εξαιρέσεις , αλλά ο κανόνας παραμένει ) .

Από κει και πέρα , ανοίγει ένα άλλο τεράστιο θέμα , που έχει να κάνει με τα ποσοστά επιτυχίας στα Α.Ε.Ι. , που με την σειρά τους ανοίγουν ένα άλλο τεράστιο θέμα , που έχει να κάνει με την «ποιότητα» των μαθητών της συγκεκριμένης χρονιάς , που με την σειρά του ανοίγει ένα άλλο τεράστιο θέμα , σχετικά με την ικανότητα του Συστήματος να μετατρέψει τους μέτριους σε άριστους  ... κ.λ.π. κ.λ.π. κ.λ.π.

Σε γενικές γραμμές , σιχαίνομαι τους Δασκάλους-Διοικητές και πιστεύω ακράδαντα στην ελευθερία επιλογών του μαθητή . Τα υπόλοιπα τά'γραψα παραπάνω .

μπλουμ τάϊμ νάου ...



Κάποιοι θα καταλάβουν και θα γίνουν εραστές της επιστήμης . . . .

Ο Δάσκαλος προτρέπει , νουθετεί , καθοδηγεί , συμβουλεύει , πείθει ... κάνει τον Μαθητή να αγαπήσει την γνώση .

:)
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
O δασκαλος δεν χρειαζεται και πολυ
Οι μαθητες εχουν βιβλια, εχουν λυσαρια, εχουν μολυβια και τετραδια, εχουν ιντερνετ, κι απο 'κει και περα ας κοψουν το λαιμο τους
Ο δασκαλος μονο εναν ρολο πρεπει να εχει: Βοηθεια προς τους χαζους της ταξης, ωστε να προσεγγισουν τους εξυπνους αντι να τους τραβανε προς τα πισω
(Βεβαια, επι του συγκεκριμενου ζητηματος εχω μια αλλη αποψη: Διαχωρισμος των μαθητων σε γκρουπ δυναμικοτητας. Δεν ειναι ρατσιστικο- αντιθετα, ρατσιστικη ειναι η συνυπαρξη τους στην ιδια ταξη)

Κι ως προς την "αγωγη", και παλι προτεινω παντελη ουδετεροτητα του εκπαιδευτικου. Ουτε νουθεσιες, ουτε κηρυγματα, ουτε μαλωματα. Οι μονοι κανονες συμπεριφορας που χρειαζονται ειναι σχετικα με το καπνισμα (ως γ' γυμνασιου), το ξυλο στο προαυλιο, κι αλλα 5-6 βασικα. Ουτε για ομιλια, ουτε για ντυσιμο, ουτε για τιποτα...

Α, περιττο να τονισω πως, βασει των παραπανω, θεωρω οτι οι δασκαλοι κι οι καθηγητες πρεπει να ειναι εξαιρετικα χαμηλομισθοι (λογω του περιορισμενου τους ρολου). Κι ολα τα υπολοιπα τα ακουω βερεσε.

Οσο για τη γλωσσα... Εχει ηδη ξεφτιλιστει εντελως με την περιβοητη "δημοτικη" (αντιχουντικα απωθημενα της μεταπολιτευσης), και οσο παει κατρακυλαει ακομα περισσοτερο. Στο τελος, θα μεινουμε πολλοι λιγοι οσοι χρησιμοποιουμε αξιοπρεπως το γραπτο λογο (και, κατ' επεκτασιν τον προφορικο). Τα πιτσιρικια θα διδασκονται απευθειας Greeklish


 

condo

Σπουδαίος
Εγγρ.
5 Μαρ 2009
Μηνύματα
2.326
Κριτικές
15
Like
114
Πόντοι
2.945
ακόμα μπορούμαι να καταργήσουμε το σχολείο
Οι μαθητες εχουν βιβλια, εχουν λυσαρια, εχουν μολυβια και τετραδια, εχουν ιντερνετ, κι απο 'κει και περα ας κοψουν το λαιμο τους

και κερδίζουμε και πόσα εκατομμύρια απο την διακοπή λειτουργίας της εκπαιδευσής :headbang2:
 

caracortado

Μέλος
Εγγρ.
16 Ιαν 2012
Μηνύματα
2.783
Like
72
Πόντοι
16
Nαι την έχω διαβάσει. Κι επειδή τα γράφει στην πρώτη μόλις σελίδα (!), προφανώς εσύ δεν την έχεις ανοίξει ποτέ σου.

Στην Νεοελληνική γραμματική τίποτα δεν περισπάται. Τώρα αν θες να μιλήσουμε για άλλες γραμματικές μπορούμε να ανοίξουμε ένα άλλο νήμα.

Πάς καλά;
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
13
Πόντοι
366
O δασκαλος δεν χρειαζεται και πολυ
Οι μαθητες εχουν βιβλια, εχουν λυσαρια, εχουν μολυβια και τετραδια, εχουν ιντερνετ, κι απο 'κει και περα ας κοψουν το λαιμο τους
Ο δασκαλος μονο εναν ρολο πρεπει να εχει: Βοηθεια προς τους χαζους της ταξης, ωστε να προσεγγισουν τους εξυπνους αντι να τους τραβανε προς τα πισω
(Βεβαια, επι του συγκεκριμενου ζητηματος εχω μια αλλη αποψη: Διαχωρισμος των μαθητων σε γκρουπ δυναμικοτητας. Δεν ειναι ρατσιστικο- αντιθετα, ρατσιστικη ειναι η συνυπαρξη τους στην ιδια ταξη)

Κι ως προς την "αγωγη", και παλι προτεινω παντελη ουδετεροτητα του εκπαιδευτικου. Ουτε νουθεσιες, ουτε κηρυγματα, ουτε μαλωματα. Οι μονοι κανονες συμπεριφορας που χρειαζονται ειναι σχετικα με το καπνισμα (ως γ' γυμνασιου), το ξυλο στο προαυλιο, κι αλλα 5-6 βασικα. Ουτε για ομιλια, ουτε για ντυσιμο, ουτε για τιποτα...

Α, περιττο να τονισω πως, βασει των παραπανω, θεωρω οτι οι δασκαλοι κι οι καθηγητες πρεπει να ειναι εξαιρετικα χαμηλομισθοι (λογω του περιορισμενου τους ρολου). Κι ολα τα υπολοιπα τα ακουω βερεσε.

Οσο για τη γλωσσα... Εχει ηδη ξεφτιλιστει εντελως με την περιβοητη "δημοτικη" (αντιχουντικα απωθημενα της μεταπολιτευσης), και οσο παει κατρακυλαει ακομα περισσοτερο. Στο τελος, θα μεινουμε πολλοι λιγοι οσοι χρησιμοποιουμε αξιοπρεπως το γραπτο λογο (και, κατ' επεκτασιν τον προφορικο). Τα πιτσιρικια θα διδασκονται απευθειας Greeklish


πολλοι ή λιγοι θα μεινετε τελικα εσεις που χρησιμοποιειτε αξιοπρεπως το γραπτο λογο? :birdman:

κατα τ' αλλα ολο το ποστ ειναι για τον κουβα...
 
Εγγρ.
20 Νοε 2010
Μηνύματα
18.658
Like
19
Πόντοι
166
O δασκαλος δεν χρειαζεται και πολυ
Οι μαθητες εχουν βιβλια, εχουν λυσαρια, εχουν μολυβια και τετραδια, εχουν ιντερνετ, κι απο 'κει και περα ας κοψουν το λαιμο τους
Ο δασκαλος μονο εναν ρολο πρεπει να εχει: Βοηθεια προς τους χαζους της ταξης, ωστε να προσεγγισουν τους εξυπνους αντι να τους τραβανε προς τα πισω
(Βεβαια, επι του συγκεκριμενου ζητηματος εχω μια αλλη αποψη: Διαχωρισμος των μαθητων σε γκρουπ δυναμικοτητας. Δεν ειναι ρατσιστικο- αντιθετα, ρατσιστικη ειναι η συνυπαρξη τους στην ιδια ταξη)

Κι ως προς την "αγωγη", και παλι προτεινω παντελη ουδετεροτητα του εκπαιδευτικου. Ουτε νουθεσιες, ουτε κηρυγματα, ουτε μαλωματα. Οι μονοι κανονες συμπεριφορας που χρειαζονται ειναι σχετικα με το καπνισμα (ως γ' γυμνασιου), το ξυλο στο προαυλιο, κι αλλα 5-6 βασικα. Ουτε για ομιλια, ουτε για ντυσιμο, ουτε για τιποτα...

Α, περιττο να τονισω πως, βασει των παραπανω, θεωρω οτι οι δασκαλοι κι οι καθηγητες πρεπει να ειναι εξαιρετικα χαμηλομισθοι (λογω του περιορισμενου τους ρολου). Κι ολα τα υπολοιπα τα ακουω βερεσε.

Οσο για τη γλωσσα... Εχει ηδη ξεφτιλιστει εντελως με την περιβοητη "δημοτικη" (αντιχουντικα απωθημενα της μεταπολιτευσης), και οσο παει κατρακυλαει ακομα περισσοτερο. Στο τελος, θα μεινουμε πολλοι λιγοι οσοι χρησιμοποιουμε αξιοπρεπως το γραπτο λογο (και, κατ' επεκτασιν τον προφορικο). Τα πιτσιρικια θα διδασκονται απευθειας Greeklish


Κάθε φορά που διαβάζω ποστ σου λέω δεν μπορεί να υπάρχει τόση ηλιθιότητα, κάθε φορά όμως σπας το προηγούμενο ρεκόρ  :)


Πόσο αμόρφωτοι άνθρωποι υπάρχουν?  :-
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom