Νέα

Ιστορία της Τέχνης (πίνακες ζωγραφικής, πορτραίτα, φωτογραφίες γεγονότων κ.ά.)

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Borgia21
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 278
  • Εμφανίσεις 17K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Digweed

Μέγας
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
6.034
Κριτικές
1
Like
16.294
Πόντοι
3.836

Digweed

Μέγας
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
6.034
Κριτικές
1
Like
16.294
Πόντοι
3.836
:thumbsup:
Ο Πρύτανης της ενημέρωσης περι Οίκων, κι οπως εύστοχα εγραψε κάποιος, Αϊ-Γιώργης Digweed  :hi:

Μιας και στο προφιλ υπηρχε παλαιοτερα φωτογραφία του Αγιου Γεωργίου, ας παραθεσουμε μερικές.

  :hi:

Ευχαριστώ!
Πολύ ενδιαφέρουσες και ξεχωριστές οι παρατιθέμενες εικόνες του Αγίου Γεωργίου.
 

Digweed

Μέγας
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
6.034
Κριτικές
1
Like
16.294
Πόντοι
3.836
Μια και αναφέρθηκε η "Μπλε Γυναίκα" του Πικάσο,το συγκεκριμένο έργο θα πρέπει να τοποθετηθεί στη σωστή του διάσταση.

Ποια είναι αυτή;

Η περίοδος κατά την οποία ο Πικάσο,επηρεασμένος από την αυτοκτονία του, επίσης ζωγράφου και φίλου του, Carlos Cassagemas, μέσα σε ένα γενικό κλίμα μελαγχολίας, τόσο στο Παρίσι όσο και στην Βαρκελώνη,απομονωμένος μακριά από την πόλη του φωτός,αλλάζει για μια σύντομη περίοδο 2-3 χρόνων το ύφος των έργων του.

Η περίοδος αυτή λοιπόν (1901-1903) ονομάστηκε "Η μπλε περίοδος του Πικάσο" (Picasso's Blue Period).

Πραγματικά πολύ ιδιαίτερη αυτή η δημιουργική περίοδος του Πικάσο.


Σχετικό είναι το παρακάτω άρθρο που κάνει λόγο μια μια κρυμμένη εικόνα που βρέθηκε από ειδικούς πίσω από τον πίνακα "Το μπλε δωμάτιο".


ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ. 

Μία κρυμμένη εικόνα ανακάλυψαν οι επιστήμονες πίσω από το αριστούργημα του Πάμπλο Πικάσο που φέρει τον τίτλο «Το μπλε δωμάτιο» και φιλοτεχνήθηκε το 1901.

Πίσω από τον πίνακα, όπως διαπιστώθηκε, βρίσκεται η εικόνα ενός άνδρα που φοράει παπιγιόν και ακουμπά το χέρι του στο πρόσωπό του.
Τώρα το ερώτημα που απασχολεί τους ερευνητές είναι η ταυτότητα αυτού του άνδρα. Ποιoς είναι άραγε;

Το νέο αυτό μυστήριο φέρνει και πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τον πίνακα του 1901 που φιλοτεχνήθηκε στην αρχή της σταδιοδρομίας του Πάμπλο Πικάσο, ενώ εργαζόταν στο Παρίσι στην αρχή της λεγόμενης «μπλε περιόδου».

Κατά την τελευταία πενταετία, ειδικοί από τη συλλογή Φίλιπς, την Εθνική Πινακοθήκη, το Πανεπιστήμιο Κορνέλ και το Μουσείο Ουίντερτουρ μελετούν ενδελεχώς τον πίνακα και απέκτησαν καθαρότερη εικόνα του άνδρα που απεικονίζεται.

Το 2008 η εξελιγμένη για την εποχή τεχνολογία των υπέρυθρων ακτίνων αποκάλυψε για πρώτη φορά το πρόσωπο του γενειοφόρου άνδρα να ακουμπά με το χέρι του το πρόσωπό του.

Φοράει σακάκι και παπιγιόν και στα δάχτυλά του φέρει τρία δαχτυλίδια.
Η τεχνική ανάλυση της αποκάλυψης επιβεβαίωσε ότι το κρυμμένο πορτρέτο είναι έργο που ο Πικάσο ζωγράφισε ακριβώς πριν από «Το μπλε δωμάτιο».

Οι συντηρητές έργων τέχνης ανέκαθεν υποψιάζονταν ότι κάτω από την επιφάνεια του συγκεκριμένου πίνακα, ο οποίος ανήκει στη συλλογή Φίλιπς από το 1927, κρυβόταν κάτι. Αλλωστε, οι πινελιές πάνω στο έργο δεν ταίριαζαν με τη βασική σύνθεση, που απεικονίζει μία γυναίκα να πλένεται στο εργαστήριο του Πικάσο.

Ενας συντηρητής παρατήρησε τις παράξενες πινελιές και αναφέρεται σε αυτές σε επιστολή του το 1954, αλλά μόνο το 1990 η εξέλιξη της τεχνολογίας επέτρεψε
στους ειδικούς να προχωρήσουν παραπάνω.
Με ακτίνες Χ είδαν ότι κάτω από τον βασικό πίνακα βρισκόταν μια δεύτερη κρυμμένη εικόνα, χωρίς ωστόσο να μπορούν να δουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Η έφορος έργων τέχνης Σούζαν Μπερέντς Φρανκ εξηγεί ότι «όταν ερχόταν στον Πικάσο μία ιδέα, έπρεπε να την υλοποιήσει άμεσα.
Δεν μπορούσε, όμως, να αγοράζει καινούργιους καμβάδες κάθε φορά που είχε νέα έμπνευση.
Πολλές φορές σχεδίαζε σε χαρτόνι, που ήταν πολύ φθηνότερο από τον καμβά».

Τώρα οι επιστήμονες προσπαθούν να βρουν ποιος είναι ο άνδρας και γιατί ο Πικάσο τον ζωγράφισε.
Η πιθανότητα να είναι αυτοπροσωπογραφία έχει αποκλειστεί, ενώ πιθανολογείται ότι πρόκειται για τον Παριζιάνο έμπορο έργων τέχνης Αμπρόζ Βιγιάρ, που φιλοξένησε την πρώτη έκθεση του Πικάσο το 1901.

Τώρα οι ερευνητές πρόκειται να χρησιμοποιήσουν πολυφασματική τεχνολογία απεικόνισης και χαρτογράφηση της έντασης της φθορίζουσας ακτινοβολίας με ακτίνες Χ, που θα επιτρέψει στους ειδικούς να δουν τα χρώματα του πίνακα και να τον αναπαραγάγουν ψηφιακά.

Σήμερα ο φημισμένος πίνακας εκτίθεται στη Νότια Κορέα, έως το 2015.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και σε άλλους πίνακες του Πικάσο έχουν βρεθεί κρυμμένες εικόνες, όπως στο έργο «Η γυναίκα που σιδερώνει» που βρίσκεται στο Μουσείο Γκούγκενχαϊμ της Νέας Υόρκης.
 



 

Digweed

Μέγας
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
6.034
Κριτικές
1
Like
16.294
Πόντοι
3.836
Εδώ το αναφερόμενο "Μπλε Δωμάτιο".

 

KOSTASF16

Τιμημένος
Εγγρ.
16 Σεπ 2006
Μηνύματα
5.264
Like
151
Πόντοι
66
Καποιος ειπε να μην ξεχναμε τους ελληνες ζωγραφους και συμφωνω απολυτα,

Μαρια Κτιστοπούλου
Σχολη καλων τεχνων αθηνα,  και ειναι και γειτονισα.
 

Συνημμένα

  • image.jpg
    image.jpg
    34,8 KB · Εμφανίσεις: 59
  • image.jpg
    image.jpg
    15,3 KB · Εμφανίσεις: 80
  • image.jpg
    image.jpg
    88,5 KB · Εμφανίσεις: 66
  • image.jpg
    image.jpg
    87,5 KB · Εμφανίσεις: 73
  • image.jpg
    image.jpg
    143,5 KB · Εμφανίσεις: 80
  • image.jpg
    image.jpg
    143,2 KB · Εμφανίσεις: 59

KOSTASF16

Τιμημένος
Εγγρ.
16 Σεπ 2006
Μηνύματα
5.264
Like
151
Πόντοι
66
Και ο ιδιαιτερος Παύλος Σάμιος
Χαρακτηριστικος ζωγραφος
 

Συνημμένα

  • image.jpg
    image.jpg
    95,7 KB · Εμφανίσεις: 96
  • image.jpg
    image.jpg
    30 KB · Εμφανίσεις: 67
  • image.jpg
    image.jpg
    66,9 KB · Εμφανίσεις: 55
  • image.jpg
    image.jpg
    209,9 KB · Εμφανίσεις: 73
  • image.jpg
    image.jpg
    468 KB · Εμφανίσεις: 64
  • image.jpg
    image.jpg
    339,5 KB · Εμφανίσεις: 59
Εγγρ.
25 Οκτ 2015
Μηνύματα
5.820
Like
489
πολυ ωραιο θεμα..μπραβο στο νηματοθετη....

πολυ σημαντικη η προσφορα του Γαιτη με τα ανθρωπακια του να δινουν μια ξεχωριστη νοτα στην ελληνικη συντηριτικη ακομα κοινωνια που μεχρι και πριν 2 δεκαετιες αγοραζε πινακες με μοναδικο κριτηριο το χρωμα του καναπε στο σαλονι και προσπαθουσε να τα κανει σετακι με το εργο τεχνης..κατι σαν φουστα μπλουζα δηλαδη

url
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
πολυ ωραιο θεμα..μπραβο στο νηματοθετη....

πολυ σημαντικη η προσφορα του Γαιτη με τα ανθρωπακια του να δινουν μια ξεχωριστη νοτα στην ελληνικη συντηριτικη ακομα κοινωνια που μεχρι και πριν 2 δεκαετιες αγοραζε πινακες με μοναδικο κριτηριο το χρωμα του καναπε στο σαλονι και προσπαθουσε να τα κανει σετακι με το εργο τεχνης..κατι σαν φουστα μπλουζα δηλαδη

http://[URL unfurl="true"]www.google.gr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwjT7YG2qL7UAhWJtBoKHZCWA5AQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fparallhlografos.wordpress.com%2F2010%2F09%2F27%2F%25CE%25BF-%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25AC%25CE%25BD%25CE%25BD%25CE%25B7%25CF%2582-%25CE%25B3%25CE%25B1%25CF%258A%25CF%2584%25CE%25B7%25CF%2582-%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B9-%25CF%2584%25CE%25B1-%25CE%25BC%25CE%25BF%25CE%25BD%25CE%25B1%25CF%2587%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25AC-%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25B8%25CF%2581%25CF%2589%2F&psig=AFQjCNG5Vz2OymvsU7iufsRxiuvp1_0NLg&ust=1497563351525010[/img[/URL]]
[/quote]

:thumbsup:  :hi:

[img]http://[URL unfurl="true"]www.costopoulosfoundation.org/wp-content/uploads/2014/07/GAITIS_1.jpg[/img[/URL]]
 

kronos

Μέγας
Εγγρ.
28 Δεκ 2006
Μηνύματα
4.478
Κριτικές
3
Like
12.578
Πόντοι
3.506
Το μυστηριο με το φημισμενο πινακα του Leonardo da Vinci, την Τζιοκοντα,ειναι γνωστο και διαχρονικο.
Το μεγαλο μυστηριο ομως δεν φαινεται να βρισκεται στο γοητευτικο και αινιγματικο χαμογελο της,αλλα στα ματια της.
Η ιστορια αρχιζει το 1482 οταν γεννιεται η Giovanna, νοθο παιδι του δουκα του Μιλανου,Ludovico Sforza και της ερωμενης του Bernardina.
Το αναγνωριζει 7 χρονια αργοτερα ως νομιμο παιδι του δινοντας και ενα δευτερο ονομα,Bianca.
Ο πονηρος Δουκας ειχε τα σχεδια του για αυτο.Το 1496 την κανει "δωρο" παντρευοντας την με τον αρχιστρατηγο του στρατου του και Κομη του Caiazzo, Galeazzo da Sanseverino.
Ετσι μπορεσε με αυτο το τροπο να εξουδετερωσει ενα πιθανο μελλοντικο αντιπαλο κανοντας τον συγγενη του,αλλα και να αυξησει σημαντικα την δυναμη του με την προσαρτηση στο κρατος του των εδαφων του Κομη.
Προηγουμενα το 1495 και στα πλαισια των γαμηλιων δωρων,καλει τον Leonardo da Vinci και του αναθετει να κανει το πορτραιτο της κορης του.
Ο Leonardo μενει εκθαμβος απο την ομορφια της μικρης Giovanna και ειναι προφανες οτι απο τη πλευρα του αναπτυσεται μια σχεση που παει περα και απο το πλατωνικο ερωτα,ειναι ενας θαυμασμος προς το απολυτο Ωραιο.

443px-Leonardo%2C_bella_principessa.jpg


Το 1496 η μολις 14 χρονων Giovanna Sforza παντρευεται σε αυτο τον υποχρεωτικο γαμο και αμεσως μετα πεθαινει με εναν αιφνιδιο και ανεξηγητο θανατο,που πιθανον να οφειλονταν ειτε σε δολοφονικη ενεργεια ειτε σε αυτοκτονια της.
Συγκλονισμενος ο Leonardo απο το τραγικο τελος του ινδαλματος του,γυριζει στη Φλωρεντια, οπου αναλαμβανει να εκτελεσει το πορτραιτο της Lisa del Giocondo  συζυγο του ευπορου εμπορου μεταξιου Francesco del Giocondo.
266.jpg


Ο Leonardo παρ ολο οτι δουλευε για χρονια τον πινακα δεν τον τελειωσε ποτε και φυσικα δεν τον παρεδωσε ποτε.Στην ουσια δεν ζωγραφιζε την MonnaLisa αλλα το οραμα που ειχε μεσα στο  μυαλο του,της Μουσας του, της αιθεριας Giovanna.Αυτον τον πινακα δεν τον αποχωριστηκε ποτε και τον πηρε μαζι του οταν πηγε στη Γαλλια το 1516.Καθε τοσο τροποποιουσε η συμπληρωνε το αρχικο σχεδιο οχι τοσο απο μια ταση τελειομανιας,αλλα γιατι προσαρμοζε το πινακα στα ηλικιακα χαρακτηριστικα που θα ειχε αν ζουσε η αγαπημενη του Giovanna.Αυτο εγινε μεχρι το θανατο του το 1519 δηλαδη 16 σχεδον χρονια απ οταν αρχισε.
Ο πινακας πουληθηκε απο τους  κληρονομους του,στον βασιλια της Γαλλιας για να καταληξει  τελικα στο Λουβρο.
Ολα αυτα θα μπορουσαν να ειναι ενα δραματικο μυθιστορημα βασισμενο σε ιστορικες υποθεσεις.
Μια τελευταια ανακαλυψη ομως ερχεται να δειξει οτι αυτες οι ιστορικες υποθεσεις ειναι κοντα στην πραγματικοτητα.
Πολλοι ερευνητες μεχρι τωρα ειχαν βρει δυο  μικρες κηλιδες μεσα στις κορες των ματιων της Gioconda.Υπηρχαν διαφορες γνωμες οτι ηταν δυο γραμματα χωρις να μπορουν να καταληξουν ποια γραμματα ηταν.
Το Εθνικο Καναδικο Κεντρο Ερευνων, (CNRC) χρησιμοποιοντας τελευταιου τυπου τεχνολογια, εκανε τρισδιαστατη ραδιογραφια στα ματια του πινακα και ανακαλυψε δυο γραμματα βαθια στις κορες των ματιων της MonnaLisa.
GκαιS (Giovanna Sforza..!!)

mona_lisa_occhi.jpg


http://[URL unfurl="true"]www.nannimagazine.it/_resources/_documents/Uploaded-Files/Image/Spuntano1-1.jpg[/img[/URL]]

[img]https://s13.postimg.org/w1t85op1z/gioceyes.jpg


Ο μυστικοπαθης Leonardo ειχε ομολογησει τον ανομολογητο "ερωτα " και το θαυμασμο του, για τη μικρη Giovanna.Και αυτο παλι με τροπο σεμνο και μυστηριωδη...
(Οπως ο ντροπαλος νεαρος που χαραζει  με μικρα-μικρα γραμματα στο κορμο ενος δενδρου,το ονομα της αγαπημενης του.)
 

Puchas Gracias

Μέλος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2016
Μηνύματα
5.036
Like
198
Πόντοι
66
Νομίζω ότι για τον Rene Magritte θα πρέπει να υπάρξει ξεχωριστό νήμα διοτι είναι ο αγαπημένος μου ζωγράφος  :grin: . Ο άνθρωπος δεν ήταν ζωγράφος αλλά φιλοσοφος. Είχα παρευρεθεί σε μια παρουσίαση όπου τον συνέδεε με τον Wittgenstein. Θα προσπαθήσω να το αναλύσω κάποια στιγμή ίσως. Τουλάχιστον αυτά που κατάλαβα.

Το παρακάτω είναι το διασημότερο έργο του. Κάτω από την πίπα λέει:

"Αυτο δεν είναι μια πίπα".

Τι εννοεί άραγε?  :think:
 

Συνημμένα

  • MagrittePipe.jpg
    MagrittePipe.jpg
    33,5 KB · Εμφανίσεις: 69
OP
OP
Borgia21

Borgia21

Ανώτατος
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
195
Κριτικές
58
Like
11.602
Πόντοι
18.036
Το μυστηριο με το φημισμενο πινακα του Leonardo da Vinci, την Τζιοκοντα,ειναι γνωστο και διαχρονικο.
Το μεγαλο μυστηριο ομως δεν φαινεται να βρισκεται στο γοητευτικο και αινιγματικο χαμογελο της,αλλα στα ματια της.
[...]
αναλαμβανει να εκτελεσει το πορτραιτο της Lisa del Giocondo  συζυγο του ευπορου εμπορου μεταξιου Francesco del Giocondo.
266.jpg


[...]
Ο πινακας πουληθηκε απο τους  κληρονομους του,στον βασιλια της Γαλλιας για να καταληξει  τελικα στο Λουβρο.
Ολα αυτα θα μπορουσαν να ειναι ενα δραματικο μυθιστορημα βασισμενο σε ιστορικες υποθεσεις.
[...]
Σημαντικό το κείμενό σας. :hi:
Ο εν λόγω πίνακας εχει μεγαλο πέπλο μυστηρίου κυρίως για την ταυτότητα του εικονιζομένου προσώπου. Ξεφεύγει από τους ιστορικούς της τέχνης για αιώνες. Φιλοτεχνήθηκε από τον Ντα Βίντσι γύρω στα 1505, πέρασε από την κρεβατοκάμαρα του Ναπολέοντα και από το 1804 μέχρι και σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι.

Η πιο αποδεκτή θεωρία, σχετικά με την πραγματική ταυτότητα πίσω από τον πίνακα, είναι ότι μοντέλο ήταν η Lisa Gherardini, η σύζυγος ενός Ιταλού εμπόρου μεταξιού.
Άλλοι έχουν υποστηρίξει ότι η Μόνα Λίζα είναι στην πραγματικότητα μια αυτοπροσωπογραφία ή μια απεικόνιση της μητέρας του καλλιτέχνη.
Άλλοι εκτιμούν ορι ειναι η Giovanna Sforza, θεση την οποία εκθέσατε.
Τἐλος, κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι η Μόνα Λίζα φέρει αρκετές εντυπωσιακές ομοιότητες με τον Gian Giocomo Caprotti, γνωστό και ως Salai [βλ. αρχεια 1-4], ο οποίος ήταν μαθητευόμενος του Λεονάρντο, μοντέλο και πιθανώς εραστής του.

Αυτό που έκανε τον συγκεκριμένο πίνακα, ανεξαρτητως ταυτότητας, τον πιο διάσημο στον κόσμο είναι το περίφημο χαμόγελο της [6o αρχειο]. Τι έχει όμως το χαμόγελο της Μόνα Λίζα, που το κάνει τόσο ξεχωριστό; Ο Ντα Βίντσι ανακάτεψε με τέτοιο τρόπο τα χρώματα, ώστε να παραπλανά την περιφερειακή όραση του θεατή. Αυτό που κατάφερε, ήταν το σχήμα του στόματος ν΄αλλάζει, ανάλογα με την οπτική που παρατηρεί κανείς τον πίνακα. Καθώς το χαμόγελο εξαφανίζεται μόλις ο θεατής προσπαθήσει να το δει, ονομάστηκε αυτή η οπτική ψευδαίσθηση το “άπιαστο χαμόγελο”. Κανείς πριν ή μετά τον Λεονάρντο ντα Βίντσι δεν έχει καταφέρει να αναπαραστήσει τόσο πετυχημένα κάτι αντίστοιχο!

1ο αρχείο: Drawing of Salai [περ. 1500]
Δημιουργός: Leonardo da Vinci
2o αρχείο: Πορτραίτο του Gian Giocomo Caprotti ή Salai
Δημιουργός: Ανώνυμος μαθητης του Ντα Βίντσι [περ. 1502-1503]
Ιδιωτική συλλογή

3o αρχείο: Ο Σαλάι ως Ιωάννης ο Πρόδρομος
Αγνωστου δημιουργού
Εκτίθεται στην Αμβροσιανή Πινακοθήκη του Μιλάνου

4o αρχείο: Ο Σαλάι ως Ιωάννης ο Πρόδρομος [1515]
Δημιουργός: Leonardo da Vinci
Εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου
 

Συνημμένα

  • da Vinci, drawing of salai.jpg
    da Vinci, drawing of salai.jpg
    92,6 KB · Εμφανίσεις: 69
  • Salai..jpg
    Salai..jpg
    41,1 KB · Εμφανίσεις: 84
  • salai -San Giovanni Battista.jpg
    salai -San Giovanni Battista.jpg
    87,8 KB · Εμφανίσεις: 65
  • da vinci -St. John the Baptist [1515].jpg
    da vinci -St. John the Baptist [1515].jpg
    21 KB · Εμφανίσεις: 32
  • Salai-v-Mona-Lisa.jpg
    Salai-v-Mona-Lisa.jpg
    284 KB · Εμφανίσεις: 56
  • Mona-Lisa-smile.jpg
    Mona-Lisa-smile.jpg
    43,3 KB · Εμφανίσεις: 40

metalfun

Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2012
Μηνύματα
1.074
Κριτικές
2
Like
22
Πόντοι
16
Η δική συνεισφορά τεχνικής φύσεως.

Η τεχνολογία Scanning Electron Microscope (SEM) και η Xray fluorescence (XRF) είναι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την αποκρυπτογράφηση επιφανειών με μεγάλο εύρος εφαρμογών στην ιστορία της τέχνης, την συντήρηση & αποκατάσταση έργων τέχνης κλπ. Ένα project με το οποίο ασχολήθηκα πριν από χρόνια ήταν η επιφανειακή στοιχειακή χαρτογράφηση αμφορέων για να βρεθεί πότε η συγκεκριμένη πόλη ανεξαρτοποιήθηκε από την Αθήνα, δηλαδή πότε η πόλη σταμάτησε να εισάγει αμφορείς από την Αθήνα και άρχισε να τους κατασκευάζει μόνη της με τοπικό πηλό.

Οι ακτίνες Χ όπως όλοι γνωρίζουμε (ακτινογραφίες) δεν χρησιμοποιούνται παρα μόνο όταν θέλουμε να βρούμε τι κρύβεται από πίσω (πχ. καλυμμένη ζωγραφιά) και αυτή η εξέταση γίνεται με ισχυρότατες λυχνίες ακτίνων Χ και σε ειδικούς μολυβδομένους χώρους.

 
OP
OP
Borgia21

Borgia21

Ανώτατος
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
195
Κριτικές
58
Like
11.602
Πόντοι
18.036
Ἡ κλοπή τῆς Μόνα Λίζα
[Συνέχεια απο #240]

Στις 22 Αυγούστου του 1911 ο ζωγράφος Λουί Μπερού, που συνήθιζε να ζωγραφίζει αντίγραφα της Τζοκόντα και να τα πουλά στους επισκέπτες του Μουσείου του Λούβρου, παρατήρησε με έκπληξη ότι ο πίνακας απουσίαζε από τη θέση του. Αμέσως σήμανε συναγερμός. Οι πόρτες του Μουσείου σφραγίστηκαν για μια ολόκληρη εβδομάδακαι τα σύνορα της Γαλλίας έκλεισαν! Οι έρευνες δεν επέφεραν το παραμικρό αποτέλεσμα. Το Μουσείο άνοιξε και πάλι στις 29 Αυγούστου. Τις επόμενες μέρες χιλιάδες Γάλλοι περνούσαν μπροστά από την άδεια θέση της Μόνα Λίζα και έκλαιγαν γοερά, λες και είχαν χάσει ένα προσφιλές τους πρόσωπο. Όλη η Γαλλία είχε πάθει κατάθλιψη!

Στις 7 Σεπτεμβρίου 1911, η αστυνομία ανακοινώνει τη σύλληψη του διακεκριμένου γαλλοπολωνού ποιητή Γκιγιόμ Απολλιναίρ (Guillaume Apollinaire, 1880-1918)  και του άσημου τότε ακόμα Ισπανού ζωγράφου Πάμπλο Πικάσο (1881-1973) ως υπόπτων για την κλοπή.
  Ένα ιστορικό παράδοξο: αυτός που έμελλε να γίνει ο πιο διάσημος ζωγράφος, έχει κατηγορηθεί για την κλοπή του πιο διάσημου πίνακα!
  Ο Πικάσο αφέθηκε ελεύθερος την ίδια μέρα, καθώς δεν προέκυψε το παραμικρό στοιχείο εις βάρος του και ο Απολλιναίρ πέντε μέρες αργότερα.
  Η μεγάλη Γαλλική εφημερίδα Paris Journal στις 13 Σεπτεμβρίου θα κυκλοφορήσει με πρωτοσέλιδο: “...Ο Απολλιναίρ είναι αρχηγός διεθνούς σπείρας που έχει έρθει στη Γαλλία με σκοπό να ξαφρίσει τα μουσεία μας...”. Η πραγματικότητα βέβαια απείχε πολύ. Ο Απολλιναίρ συνδεόταν φιλικά με έναν Βέλγο απατεώνα που λυμαινόταν τις αίθουσες του Λούβρου, αρπάζοντας διάφορα αντικείμενα. Κάποια αφρικανικά αγαλματίδια μικρής αξίας είχαν πέσει με αυτόν τον τρόπο στα χέρια του Απολλιναίρ, που με την σειρά του είχε πουλήσει μερικά στον νεαρό Πικάσο. Μετά τον θόρυβο που είχε προκληθεί από την κλοπή του πίνακα, οι δύο καλλιτέχνες θέλησαν να ξεφορτωθούν τα κλοπιμαία ρίχνοντάς τα στον Σηκουάνα. Αφού γυρόφερναν ένα ολόκληρο βράδυ γύρω από τον ποταμό, τελικά τα παρέδωσαν στην αστυνομία, με αποτέλεσμα να θεωρηθούν ύποπτοι και για την κλοπή του πίνακα!

Θα περάσουν δυο ολόκληρα χρόνια για να καταφέρουν να “καθαρίσουν” το όνομα και τη φήμη τους. Στις 29 Νοεμβρίου του 1913, ένας Ιταλός γκαλερίστας, ο Αλφρέντο Τζέρι θα λάβει ένα γράμμα από κάποιον Βιτσέντζο Περούτζια, που έγραφε ότι έχει στην κατοχή του τη Μόνα Λίζα και ότι σκόπευε να τη χαρίσει στην Ιταλία. Τελικά το ραντεβού θα κλειστεί στις 10 Δεκεμβρίου στη Φλωρεντία, όπου ο Περούτζια συλλαμβάνεται, αφού, προς μεγάλη έκπληξη όλων, έχει όντως τον αυθεντικό πίνακα στην κατοχή του. Μετά τη σύλληψή του, ένα κύμα συμπάθειας σηκώθηκε υπέρ του Περούτζια. Η κοινή γνώμη θεώρησε την πράξη του πατριωτική, αφού το βασικό του κίνητρο ήταν να φέρει τη Μόνα Λίζα πίσω στην πατρίδα της. Την ίδια γνώμη φαίνεται να είχαν και οι δικαστές, που τον καταδίκασαν σε φυλάκιση μόνο λίγων μηνών.

Η Μόνα Λίζα παρέμεινε για ένα μήνα στην Ιταλία, προτού επιστρέψει στη Γαλλία. Εκτέθηκε στα μεγαλύτερα μουσεία της Ιταλίας και εκατομμύρια Ιταλών θαύμασαν το αινιγματικό της χαμόγελο. Στις 31 Δεκεμβρίου του 1913, περισσότεροι από 60.000 άνθρωποι, σε μια πρωτοφανή μαζική συγκέντρωση για έργο τέχνης, συνόδευσαν την Μόνα Λίζα στον σιδηροδρομικό σταθμό του Μιλάνου, ώστε να πάρει τον δρόμο της επιστροφής για το Λούβρο. Εκείνη την ημέρα, ολόκληρη η Ιταλία αποχαιρετούσε συγκινημένη τον αγαπημένο της πίνακα. Στις 4 Ιανουαρίου του 1914 εγκαταστάθηκε και πάλι στο Λούβρο, όπου και εκτίθεται έως σήμερα, κάτω από απίστευτα μέτρα ασφαλείας [βλ. 3ο συνημμένο]


Το αντίγραφο της Μόνα Λιζα
Το 2012 ανακοινώθηκε πως στο Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη υπάρχει ένας πίνακας που είναι αντίγραφο της Μόνα Λίζα και δημιουργήθηκε την ίδια χρονική περίοδο με τον αυθεντικό πίνακα. Εικάζεται πως ο συγκεκριμένος πίνακας πιθανότατα δημιουργήθηκε παράλληλα με τον πρωτότυπο. Ο δημιουργός του αντιγράφου δεν ήταν ο Ντα Βίντσι, αλλά κάποιος μαθητής του. Ο πίνακας απεικονίζει τη Μόνα Λίζα αρκετά νεότερη σε σχέση με την πρωτότυπη απεικόνισή της.

1ο αρχείο: Mona Lisa (77x53cm)
Δημιουργός: Leonardo da Vinci [περ. 1505]
Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι

2o αρχείο: La Gioconda, αντίγραφο (76x57cm)
Αγνώστου δημιουργού [περ. 1503-16]
Εκτιθεται στο Museo del Prado, Μαδρίτη
 

Συνημμένα

  • mona-lisa.jpg
    mona-lisa.jpg
    34 KB · Εμφανίσεις: 34
  • mona lisa (copia del Museo del Prado].jpg
    mona lisa (copia del Museo del Prado].jpg
    25,8 KB · Εμφανίσεις: 33
  • Λουβρο, μέτρα ασφαλείας.jpg
    Λουβρο, μέτρα ασφαλείας.jpg
    120,3 KB · Εμφανίσεις: 32

Puchas Gracias

Μέλος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2016
Μηνύματα
5.036
Like
198
Πόντοι
66
Συνεχίζω με τον διανοούμενο Rene Magritte...

Το παρακάτω έργο λέγεται: "Η αυτοκρατορία του φωτός". Ειναι ο αγαπημένος μου πίνακας. Τι παράξενο έχει αυτός ο πίνακας? Τι μπορεί να σημαίνει? Τι θέλει να μας πει ο ζωγράφος? (συνημμένο 1).

Αυτόν τον πίνακα έχει σαν εξώφυλλο ο Γραμματικάκης στο βιβλίο του: "Η αυτοβιογραφία του φωτός" (συνημμένο 2).

Μπορείς να μην ερωτευτείς τη τέχνη αυτού του ανθρώπου?
 

Συνημμένα

  • Christies.jpg
    Christies.jpg
    70,6 KB · Εμφανίσεις: 59
  • b102397.jpg
    b102397.jpg
    20 KB · Εμφανίσεις: 73

Puchas Gracias

Μέλος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2016
Μηνύματα
5.036
Like
198
Πόντοι
66
Rene Magritte συνέχεια....

Ο παρακάτω πίνακας στολίζει το εξώφυλλο του βιβλίου Φιλοσοφίας της β' Λυκείου, ένα πολύ καλό βιβλίο, ειρησθω εν παρόδω.

Ελπίζω να αντιληφθήκατε την αυταπάτη. Η μήπως όχι?  :think:

Ποιος ο ρόλος της σφαίρας κάτω αριστερά?  :think:

Το τελευταίο συνημμένο μάς βοηθάει να τον κατανοήσουμε η μήπως μας μπλέκει περισσότερο?
 

Συνημμένα

  • 60997498c4e318304d7d574f0de8fba4.jpg
    60997498c4e318304d7d574f0de8fba4.jpg
    10,4 KB · Εμφανίσεις: 23
  • exof.png
    exof.png
    81,6 KB · Εμφανίσεις: 67
  • fc6d5549b5d50bad270c88733b9c2f94.jpg
    fc6d5549b5d50bad270c88733b9c2f94.jpg
    101,3 KB · Εμφανίσεις: 57

Doriangray

Μέλος
Εγγρ.
2 Αυγ 2016
Μηνύματα
186
Like
5
Πόντοι
1
Τὸν ἀνέφερε ἐκτενῶς στὴν προηγούμενη σελίδα ὁ συνάδελφος Digweed [ποστ #177]. Εἰδικότερα άφοροῦσε στὸ πορτραῖτο τῆς Adele Bloch-Bauer I καὶ τὴν κλοπή του ἀπὸ τοὺς ναζί.
Βλ.
Ἄν κάνεις τὸν κόπο νὰ διαβάσεις ἐξ ἀρχῆς τὸ νῆμα, θὰ βρεῖς ἐξίσου ένδιαφέροντα θέματα.

Προφανως μου χε ξεφυγει η τελευταια σελιδα, και αφετερου η αναφορα δινει αλλα στοιχεια και συγκεκριμενα μονο γ αυτο το εργο...

Εγω αναφερομουν σε εκτενεστερο αφιερωμα, μαζι με παρουσιαση εστω επιφραμματικα αλλων, πιο γνωστων εργων του, και φυσικα τπεριγραφη του υφους, της τεχνης και της Σχολης του καλλιτεχνη,,,

,,,και επιπλεον ας λειπει η ειρωνια και τα γυναικωτα του τυπου " αν εμπαινες στον κοπο" ,,,μπορεις απλα να παραθεσεις το λινκ και να ενημερωσεις,,,αλλα ηταν κατι π δεν σ αρκουσε προφανως...

ευχαριστουμε για τις μεχρι τωρα ανρτησεις σου, την καλημερα μου
 

Puchas Gracias

Μέλος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2016
Μηνύματα
5.036
Like
198
Πόντοι
66
Ολοκληρώνω με την ιδιοφυία του 20ου αιώνα που λέγεται Rene Magritte.

1ο συνημμένο: "Οι εραστές". Η αποξένωση σε όλο της το μεγαλείο. Λέγεται ότι αυτόν τον πίνακα τον ζωγράφισε έχοντας αφορμή από το θάνατο της μητέρας του που την είδε να την ανασύρουν πνιγμένη από τη λίμνη, τυλιγμένη με το νυχτικό της. Ο ίδιος πάντως διέψευσε ότι η αφορμή ήταν αυτό το γεγονός.

2ο συνημμένο: "Ο απατηλος καθρέπτης". Τι ακριβως αντανακλάται?  :think:
 

Συνημμένα

  • Picture0004.png
    Picture0004.png
    418,6 KB · Εμφανίσεις: 83
  • unnamed_11_17.jpg
    unnamed_11_17.jpg
    28,3 KB · Εμφανίσεις: 30

Vrasidas84

Μέλος
Εγγρ.
30 Δεκ 2016
Μηνύματα
6
Like
0
Πόντοι
0
Γεια χαρα,
γνωριζει κανεις το ονομα του πρώτου πίνακα που εμφανιζεται στο video? (
)

thanks
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom