Νέα

Ιστορία της Τέχνης (πίνακες ζωγραφικής, πορτραίτα, φωτογραφίες γεγονότων κ.ά.)

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Borgia21
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 278
  • Εμφανίσεις 17K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)

nikostratos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουλ 2010
Μηνύματα
4.028
Κριτικές
22
Like
460
Πόντοι
306
Εκπληκτικό έργο του Βλάσση, όπως και του Ρένι όπως κι ό,τι άλλο ανεβάζετε!

:hi:
 

nikostratos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουλ 2010
Μηνύματα
4.028
Κριτικές
22
Like
460
Πόντοι
306
Κλαύδιος Πτολεμαίος, 16 Ιουλίου 1482: Κοσμογραφία.
[Μετάφραση Jacobus Angelus, έκδοση υπό Nocolaus Germanus]

[2ο αρχειο]: Hartmann Schedel, 1493. Πτολεμαϊκός Παγκόσμιος Χάρτης.

Άντε να βρεθεί τέτοιος χάρτης αριστούργημα-σήμερα!
 

nikostratos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουλ 2010
Μηνύματα
4.028
Κριτικές
22
Like
460
Πόντοι
306
Αλέκος φασιανός:

Σπούδασε βιολί στο Ωδείο Αθηνών και ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών το διάστημα 1956-1960 στο εργαστήριο του Γιάννη Μόραλη. Μελέτησε την αρχαία ελληνική αγγειογραφία και τη Βυζαντινή εικονογραφία. Παρακολούθησε μαθήματα λιθογραφίας στην École des beaux-arts του Παρισιού, με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης (1962-1964), κοντά στους Clairin και Dayez. Το 1966 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι, ενώ από το 1974 ζει και εργάζεται στο Παρίσι και την Αθήνα. Από το 1959, χρονιά της πρώτης ατομικής του παρουσίασης στην Αθήνα, έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από εβδομήντα ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Παρίσι, Μόναχο, Τόκυο, Αμβούργο, Ζυρίχη, Μιλάνο, Βηρυτό, Στοκχόλμη, Λονδίνο και αλλού. Συμμετείχε επανειλημμένα σε ομαδικές εκθέσεις και γνωστές διεθνείς διοργανώσεις ανά την υφήλιο. Ο Φασιανός ασχολήθηκε επίσης με τη χαρακτική, το σχεδιασμό αφισών, καθώς και τη σκηνογραφία, συνεργαζόμενος κυρίως με το Εθνικό Θέατρο Αθηνών (Αμερική του Κάφκα σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολωμού, 1975, Ελένη του Ευριπίδη, 1976, Όρνιθες του Αριστοφάνη, 1978 κ.ά.). Ανέλαβε την εικονογράφηση αρκετών βιβλίων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, γνωστών ποιητών και συγγραφέων. Έχει επίσης εκδώσει και δικά του κείμενα, πεζά και ποιητικά. Για το σύνολο της δουλειάς του έχουν γυριστεί τέσσερις ταινίες για την ελληνική και τη γαλλική τηλεόραση, ενώ κυκλοφορούν μονογραφίες που αναφέρονται στην εικαστική παραγωγή του.

πηγή: [URL unfurl="true"]http://el.wikipedia.org/wiki/Αλέκος_Φασιανός[/url]

Ο καλλιτέχνης:

serveimage


Κι έργα του:

http://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?url=http%3A%2F%2F[URL unfurl="true"]www.iefimerida.gr%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Ffassianos5.jpg&sp=7d55c066be04c91b398c6839d84e9be1[/img[/URL]]

[img]http://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?url=http%3A%2F%2F[URL unfurl="true"]www.iefimerida.gr%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fmetaxo_ail_img_7679.jpg&sp=2ddd2b1838ccfe54384e936e7d49b016[/img[/URL]]

[img]http://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?url=http%3A%2F%2F[URL unfurl="true"]www.gnhm.gr%2Fwp-content%2Fuploads%2Fcache%2F2013%2F06%2Fdimoprasia%2F3042999698.jpg&sp=b16753a0d25e9cf897c6f356ba1d8711[/img[/URL]]

[img]http://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?url=http%3A%2F%2F[URL unfurl="true"]www.kapopoulosart.gr%2Fimages%2Fexhibitions%2F2015-07-mykonos-fasianos%2F37.jpg&sp=f7a2448efd7b21c956b6a3f19108e359[/img[/URL]]

[img]http://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?url=http%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2F765fd2c3e3b845c44cd31df1957ad4b6%2Ftumblr_nkhs1nNqVF1st07y0o1_1280.jpg&sp=81f6aeaa4dc72cbabada172a9882f449

serveimage


serveimage


serveimage


serveimage


http://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?url=http%3A%2F%2F[URL unfurl="true"]www.iefimerida.gr%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fstyles%2F708x320%2Fpublic%2Fmetaxo_img_708.jpg%3Fitok%3DWuZQTalX&sp=fa103913c8483db6ea1178e9991fc01d[/img[/URL]]

[img]http://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?url=http%3A%2F%2F[URL unfurl="true"]www.tovima.gr%2Ffiles%2F1%2F2015%2F08%2F08%2F8277-%25CE%2596%25CE%25A9%25CE%25932528.jpg&sp=bb6a3c24af57f4d8fb1ddf0d4a04caa9[/img[/URL]]
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Με αφορμή την τελευτή, σαν σήμερα (26 Ιουνίου 1452), του μέγιστου φιλοσόφου Γεωργίου Γεμιστού-Πλήθωνος
ανεβάζω το περίφημο συμβολικό έργο του Benozzo Gozzoli "Το ταξίδι των Μάγων" (1459) από το Palazzo Medici Riccardi
στη Φλωρεντία.

gozzoli.jpg


Σε λεπτομέρεια του έργου, εμφανίζεται και ο Γεμιστός ανάμεσα σε άλλους βυζαντινούς αξιωματούχους που αποτελούσαν
την συνοδεία του αυτοκράτορα Ιωάννη H΄ Παλαιολόγου και του πατριάρχη Ιωσήφ στο διάστημα 1438 - 1439, κατά την εκκλησιαστική Σύνοδο της Φεράρας – Φλωρεντίας. Στην Ιταλία, ο Πλήθων έδωσε διαλέξεις και άφησε άριστες εντυπώσεις στους κύκλους των Ιταλών ουμανιστών, κερδίζοντας ιδιαιτέρως τον θαυμασμό του μετέπειτα ιδρυτή της «Πλατωνικής Ακαδημίας της Φλωρεντίας» Κόζιμο Μέδικο. Ο μεγάλος ουμανιστής και πρώτος διευθυντής της «Ακαδημίας» Μαρσίλιο Φιτσίνο απεκάλεσε αργότερα τον μεγάλο διδάσκαλο Πλήθωνα «δεύτερο Πλάτωνα».

PLETO001.jpg





 

nikostratos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουλ 2010
Μηνύματα
4.028
Κριτικές
22
Like
460
Πόντοι
306
Алексей Чернигин (Αλέξεϋ Τσερνίγκιν): σύγχρονος Ρώσος καλλιτέχνης

Γεννημένος το 1978 στον Νίζνυ Νόβγκοροντ στην οικογένεια του γνωστού Ρώσου ζωγράφου Αλέξανδρου Τσερνίγκιν. Σπούδασε ζωγραφική και γραφικό σχεδιασμό στο σχολή καλλών τεχνών του Νίζνυ Νόβγκοροντ το 1994. Από τότε μέχρι το 2000 σπούδασε στο κρατικό πανεπιστήμιο αρχιτεκτονικής και κατασκευαστικής στην ειδικότητα της βιομηχανικής σχεδίασης.

Το 1998 έγινε μέλος στη ένωση καλλιτεχνών της Ρωσίας.

Από το 2001 διδάσκει στο Ανθρωπό-καλλιτεχνικό ινστιτούτο του κρατικού πανεπιστημίου Αρχιτεκτονικής και κατασκευαστικής του Νίζνυ Νόβγκοροντ στην έδρα του εσωτερικού ντιζάϊν.

Ασχολείται με τη ζωγραφική, τα γραφικά, τον εσωτερικό σχεδιασμό και τη φωτογραφία. Είναι μόνιμο μέλος σε εκθέσεις σε όλη τη Ρωσία αλλά και διεθνώς. Τα έργα του βρίσκονται σε διάφορες εκθέσεις στη Ρωσία αλλά και στο εξωτερικό.

πηγή: www.alex-chernigin.ru/biography/]http://www.alex-chernigin.ru/biography/[/url] μετάφραση από τα ρώσικα του ιδίου του αναθέτη.

Ο Καλλιτένχης:

serveimage


Διάφορα έργα του:

http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/news/vremya_100h150_2017.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/news/vesna_holst_maslo_70h90sm_2016g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/kompoziciya/perekrestok_h_m_90h160sm_2016g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/kompoziciya/mart_h_m_70h90sm_2016g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/kompoziciya/pastyr.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/kompaz/obernis.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/kompoziciya/protiv_techeniya_90h160_2013g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/news/muzyka_ulic_90h160_2015_kopiya.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/kompoziciya/avrora_70h90_2014.jpg[/img[/URL]]

Τοπία:

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/nizhniy/rozhdestvenskie_morozy_h_m_70h90_2012g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/nizhniy/letnee_kafe_h_m_45h50_2012g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/italy/venecianskaya_laguna_h_m_60h80_2008g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/italy/otrazhenie_h_m_50h60_2008g.jpg[/img[/URL]]

Νεκρή φύση:

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/naturm/utro_u_kazanovy_h_m_80h90_2011g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/naturm/amsterdam_h_m_70h80_2009g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/naturm/votrazhen_i_zolotyh_sharov_50-60_2005g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/naturm/yablochnyj_spas_60-80_2005g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/naturm/zabytye_yabloki_60-70_2004g.jpg[/img[/URL]]

Πορτραίτα:

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/portret/na_rassvete_40-50_2007g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/portret/vesennee_solnce_60-70_2004g.jpg[/img[/URL]]

[img]http://[URL unfurl="true"]www.alex-chernigin.ru/images/gallery/portret/prazhskoe_kafe_60-80_2005g.jpg[/img[/URL]]
 

nikostratos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουλ 2010
Μηνύματα
4.028
Κριτικές
22
Like
460
Πόντοι
306
Να συγχαρώ επίσης γι' άλλη μία φορά τον θεματοθέτη για τις άριστες επιλογές του!
 

kronos

Μέγας
Εγγρ.
28 Δεκ 2006
Μηνύματα
4.477
Κριτικές
3
Like
12.576
Πόντοι
3.506
Σημαντικό το κείμενό σας. :hi:
Ο εν λόγω πίνακας εχει μεγαλο πέπλο μυστηρίου κυρίως για την ταυτότητα του εικονιζομένου προσώπου. Ξεφεύγει από τους ιστορικούς της τέχνης για αιώνες...

Η πιο αποδεκτή θεωρία, σχετικά με την πραγματική ταυτότητα πίσω από τον πίνακα, είναι ότι μοντέλο ήταν η Lisa Gherardini, η σύζυγος ενός Ιταλού εμπόρου μεταξιού.
Άλλοι έχουν υποστηρίξει ότι η Μόνα Λίζα είναι στην πραγματικότητα μια αυτοπροσωπογραφία ή μια απεικόνιση της μητέρας του καλλιτέχνη.
Άλλοι εκτιμούν ορι ειναι η Giovanna Sforza, θεση την οποία εκθέσατε.
Τἐλος, κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι η Μόνα Λίζα φέρει αρκετές εντυπωσιακές ομοιότητες με τον Gian Giocomo Caprotti, γνωστό και ως Salai [βλ. αρχεια 1-4], ο οποίος ήταν μαθητευόμενος του Λεονάρντο, μοντέλο και πιθανώς εραστής του.

Αυτό που έκανε τον συγκεκριμένο πίνακα, ανεξαρτητως ταυτότητας, τον πιο διάσημο στον κόσμο είναι το περίφημο χαμόγελο της [6o αρχειο]. Τι έχει όμως το χαμόγελο της Μόνα Λίζα, που το κάνει τόσο ξεχωριστό; Ο Ντα Βίντσι ανακάτεψε με τέτοιο τρόπο τα χρώματα, ώστε να παραπλανά την περιφερειακή όραση του θεατή. Αυτό που κατάφερε, ήταν το σχήμα του στόματος ν΄αλλάζει, ανάλογα με την οπτική που παρατηρεί κανείς τον πίνακα. Καθώς το χαμόγελο εξαφανίζεται μόλις ο θεατής προσπαθήσει να το δει, ονομάστηκε αυτή η οπτική ψευδαίσθηση το “άπιαστο χαμόγελο”. Κανείς πριν ή μετά τον Λεονάρντο ντα Βίντσι δεν έχει καταφέρει να αναπαραστήσει τόσο πετυχημένα κάτι αντίστοιχο!
...

Φιλτατε Βοργια,σε γενικες γραμμες θα συμφωνησω με τα γραφομενα σου αν και θα διατηρησω τις αποψεις μου και τις επιφυλαξεις μου στο ποιο προσωπο αναπαριστα τελικα η Τζιοκοντα.Το πορτραιτο ειναι σιγουρο οτι ξεκινησε αρχικα ως προσωπογραφια της
Lisa del Giocondo  συζυγο του ευπορου εμπορου μεταξιου Francesco del Giocondo.( Lisa Gherardini ηταν το πατρικο της  ονομα) καθ οσον εχει βρεθει και το σχετικο εγγραφο του Agostino Vespucci γραμματεα της Φλωρεντιας συχρονου του Λεοναρντο  που αναφερει οτι το 1503 ηδη εργαζονταν σε αυτο το πορτραιτο,της
Lise del Giocondo οπως την αναφερει.

Mona_Lisa_margin_scribble.jpg


Στην πορεια εκτελεσης του ομως, (που κρατησε αρκετα χρονια), ο ντα Βιντσι δεν παρεδωσε ποτε τον πινακα στον ιδιοκτητη,τον τροποποιουσε συνεχως και τον κρατησε τελικα για τον εαυτο του, διακινδυνευοντας την φημη του και την  συνεπεια του ως  καλλιτεχνη και χανοντας πιθανον ενα σοβαρο χρηματικο ποσο απο την αμοιβη του.Εαν το τελικο πορτραιτο ηταν η Μονα Λιζα δεν θα ειχε κανενα λογο να μην τον παραδωσει.
Κατι βαθυτερο τον ωθησε να "δεθει" με αυτον τον πινακα.Μια θεωρια ειναι αυτη της νεαρης Giovanna Sforza  που ανεφερα σε προηγουμενο post μου (σελ.16)
Πολυ ενδιαφερουσα ειναι και η δικη σου που αναφερεις, του νεαρου μαθητη και πιθανου εραστη του, Salai ακριβως γιατι μπαινει μεσα σε αυτο το πνευμα της εξιδανικευσης.
Παρακολουθωντας συχνα την Ιταλικη βιβλιογραφια, μετα και την ανακαλυψη των γραμματων G και S (   Giovanna Sforza )  μεσα στα ματια της Μονας Λιζας,η θεωρια οτι το τελικο πορτραιτο ανηκει τελικα στη νεαρη Giovanna, αρχιζει πλεον να γινεται η επικρατεστερη ,καθ οσον ειναι η μοναδικη θεωρια στην οποια ο ιδιος ο Λεοναρντο εχει δωσει δειγμα για την ταυτοτητα της εικονιζομενης.
Εν πασει περιπτωση ολες ειναι θεωριες και με την παροδο του χρονου πιθανον να προκυψουν νεα στοιχεια που θα δειξουν που  βρισκεται τελικα η αληθεια.

Εκει που θα συμφωνησω απολυτα μαζι σου ειναι
οτι ο Λεοναρντο ντα Βιντσι ηξερε πολυ καλα τις ιδιοτητες της περιφερειακης ορασης.Αυτες χρησιμοποιησε στο  πορτραιτο της Τζιοκοντα και καταφερε να εχει ενα αριστουργημα, οπου το  χαμογελο της ειναι διαφορετικο αναλογα με την οπτικη γωνια του θεατη,οπως σωστα αναφερεις το "απιαστο χαμογελο" που " Κανείς πριν ή μετά τον Λεονάρντο ντα Βίντσι δεν έχει καταφέρει να αναπαραστήσει τόσο πετυχημένα κάτι αντίστοιχο!"
Για το μετα μαλλον εχεις δικιο αλλα ας δουμε και το πριν.
Ο Λεοναρντο τελειοποιησε σε πραγματικα αριστοτεχνικο βαθμο την τεχνικη της "sfumatura" δηλαδη αυτο που εσυ ονομαζεις ανακατεμα χρωματων,ηταν στην ουσια το βαθμιαιο περασμα του ενος τονου χρωματος στον επομενο, με τροπο αριστοτεχνικο ωστε να δινεται η εντυπωση στον θεατη,οτι ο πινακας αποκτα καμπυλοτητες και μοιαζει  να εχει τρεις διαστασεις,ωστε η περιφερειακη οραση
να "παραπλαναται" και να νομιζει οτι το αντικειμενο    αλλαζει συνεχως σχημα αναλογα με τη θεση του θεατη.
Ο Λεοναρντο ηταν μελετητης του Vitruvio,Ρωμαιου αρχιτεκτονα και συγγραφεα (80 πΧ-15πΧ) ο οποιος με το μνημειωδες εργο " De Architectura" συνοψισε ολες τις αρχες της κλασικης Αρχιτεκτονικης.Κατα την  επισκεψη του στην Ελλαδα  το 58-51 πΧ, μελετησε επισταμενα τους δωρικους ναους και κυριως τις "οπτικες επεμβασεις" που ειχαν γινει σ'αυτους ωστε αφιερωσε σ' αυτες ενα μεγαλο  μερος του 3ου βιβλιου του.Ιδιατερη εντυπωση φαινεται να του προκαλεσε ο τροπος ραβδωσεων των κιονων,ωστε σε συναρτηση με την οριζοντια και καθετη καμπυλοτητα τους να "παραπλανουν" την περιφερειακη οραση
Πραγματι εαν παρατηρησουμε τις κιονοστοιχιες του Παρθενωνα απο πουθενα δεν δειχνουν ιδιες.
Αυτο εχει σαν αποτελεσμα το εργο να αποκτα μια αλλη διασταση,τη χρονικη διασταση και να δειχνει αναλαφρο και αιθεριο παρ ολο τον ογκο του.
Οπως αναφερει χαρακτηριστικα ο αειμνηστος καθηγητης του Πολυτεχνειου Π.Μιχελης..
"...Οι Ελληνες δεν εσκόπευαν να αποκαταστήσουν απλώς τις άψυχες γεωμετρικές ευθείες, τις απότομες κάθετες και τις σκληρές οριζόντιες, που δεν τις αντικρύζουμε πουθενά στη φύση. Αυτή θα ήταν η αρχιτεκτονική του σχεδιαστηρίου,
αλλά ήθελαν να τονίσουν την αλήθεια που ζεί και δρά για να πραγματοποιήσει έστω και αληθοφάνειες, αφού χωρίς αυτές η αλήθεια δεν αξίζει... Εμψύχωσαν έτσι τα κτίρια, ετόνωσαν και ετόνισαν την αρμονία τους παλλόμενη στο φως..."(Τεχνικά Χρονικά 1939)
Ο Vitruvio εντυπωσιαστηκε ιδιαιτερα απο τον ανθρωποκεντρικο σχεδιασμο των ναων και απο τη χρηση της χρυσης τομης.Ειναι σχεδον σιγουρο οτι ειδε τη "Πετρα της Σαλαμινας" που χρησιμοποιουσαν οι αρχαιοι Ελληνες αρχιτεκτονες για τον σχεδιασμο των ναων.

c162d406fc4c10ab38279d067584235f.jpg


(Φυλασσεται σημερα στο Ιστορικο μουσειο του Πειραια)

Με βαση αυτες τις μελετες ο Λεοναρντο,σχεδιαζει το 1490 τον "Ανθρωπο του Βιτρουβιου", ο οποιος θα αποτελεσει σημειο αναφορας για ολους τους μετεπειτα αρχιτεκτονες της Αναγεννησης.

DaVinciVitruvian_man.jpg


Ειναι εκπληκτικη η ομοιοτητα που υπαρχει μεταξυ της "Πετρας της Σαλαμινας" και του "Ανθρωπου του Βιτρουβιου".
salamis-stone-6-728.jpg


Οπως επισης και η εφαρμογη του στις αναλογιες των ναων.

salamis-stone-8-728.jpg


Τις αναλογες μελετες του Βιτρουβιου οσον αφορα τις εφαρμογες της περιφερειακης ορασης, ο Λεοναρντο  τις εφαρμοσε στη ζωγραφικη του με αριστουργημα βεβαια τη Τζιοκοντα.
Γιαυτο αν κοιταζουμε αυτο το "απιαστο χαμογελο" να ξερουμε οτι στο βαθος-βαθος (οπως και σε πολλα αλλα) βρισκεται η Κλασικη Ελλαδα.
 

nikostratos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουλ 2010
Μηνύματα
4.028
Κριτικές
22
Like
460
Πόντοι
306
Πανέμορφα τα έργα του Κερκυραίου μπράβο!

 
OP
OP
Borgia21

Borgia21

Ανώτατος
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
195
Κριτικές
58
Like
11.602
Πόντοι
18.036
Περί Gustav Klimt ο λόγος [συνέχεια απο #284]

Το παράδοξο της υπόθεσης είναι πως ένας άλλος πίνακας του Klimt, λιγότερο γνωστός, έχει κάνει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία! Το 2006 ο πίνακας του Klimt με τίτλο “Portrait of Adele Bloch-Bauer I” (βλ. ποστ #177, #284) δημοπρατήθηκε με 135 εκατομμύρια δολάρια, η πώληση του οποίου προκάλεσε σοκ στην αγορά των έργων τέχνης, όχι μόνο για το αστρονομικό ποσό, αλλά και για την απόλυτη μυστικότητα με την οποία έγινε η πώληση.

"Το φιλί" του Klimt (γερμανιστί Der Kuss) είναι αναμφίβολα ο πιο διάσημος πίνακας του Αυστριακού ζωγράφου και ένα από τα διασημότερα της Αρ Νουβό, δημιουργήθηκε μεταξύ των ετών 1907-1908 και ανήκει στη λεγόμενη χρυσή περίοδο δράσης του καλλιτέχνη. Ο εν λόγω πίνακας εχει αναπαραχθεί πολλές φορές.

-Η Art Nouveau (Νέα Τέχνη) ήταν ένα διεθνές καλλιτεχνικό κίνημα που αναπτύχθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα. Βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κινήματος ήταν η επιτήδευση της μορφής, κυρίως για στοιχεία που αντλούνται από τη φύση, καθώς και η στενή συσχέτισή του με τον συμβολισμό. Διάσημοι ζωγράφοι της Αρ Νουβό υπήρξαν ο Edvard Munch, ο Henri de Toulouse-Lautrec και, φυσικά, ο Gustav Klimt.

- Τα έργα του Klimt, μεταξύ των ετων 1899-1910, είναι αυτά που ανήκουν στη λεγόμενη χρυσή περίοδο του καλλιτέχνη, κατά την οποία ο ζωγράφος διακοσμεί το φόντο με πολυάριθμα σχήματα και λεπτομέρειες, συχνά και με φύλλα χρυσού.

Η γυναίκα στον πίνακα "το Φιλί" είναι υποταγμένη στον άντρα, σε αντίθεση με όλα σχεδόν τα άλλα έργα του Klimt, στα οποία ο ρόλος της είναι κυρίαρχος. Γονατισμένη μέσα στην αγκαλιά του συντρόφου της, με κλειστά τα μάτια, περιμένοντας το φιλί με κάποια μικρή ταραχή. Το δεξί της χέρι έχει περάσει πίσω από τον λαιμό του ανδρός, ενώ το αριστερό της χέρι ακουμπά το χέρι του. Τα ρούχα της είναι εφαρμοστά, προσδίδοντάς της ακόμη περισσότερο ερωτισμό. Το φόρεμα αφήνει να φανούν οι ώμοι τής γυναικός και τα χέρια της, καθώς και τα γυμνά της πόδια από το ύψος του γονάτου. Το πρόσωπο του ανδρός διακρίνεται ελάχιστα. Είναι όρθιος, έχει γείρει πάνω στη γυναίκα, ενώ τα χέρια του κρατούν το κεφάλι της. Το χρυσό του ένδυμα είναι βαρύ και καλύπτει όλο του το σώμα, αφήνοντας μόνο να φανούν το κεφάλι, ο λαιμός, ο ώμος και τα χέρια του.

Οσον αφορά την ιστορία πίσω από το ζευγάρι του "Φιλιού", υπάρχουν δύο διαδεδομένοι μύθοι.
  Ι) Κατά την πρώτη εκδοχή, η γυναίκα που απολαμβάνει το φιλί του αγαπημένου της, που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον Klimt, είναι η Emilie Flöge, με την οποία ο ζωγράφος γνωρίστηκε και ερωτεύτηκε όταν εκείνη ήταν μόλις 17 χρονών.
  ΙΙ) Η δεύτερη εκδοχή υποστηρίζει ότι μαζί με τον Klimt στον πίνακα απεικονίζεται ένα από τα μοντέλα του, που την εποχή εκείνη ήταν γνωστή ως Red Hilda και η οποία είχε ποζάρει ξανά για εκείνον στα έργα του “Δανάη” και “Χρυσόψαρα”.

Εν τέλει, "Το Φιλί", όποιο ζευγάρι τελικά και να αναπαριστά, κατάφερε να απεικονίσει εκπληκτικά τον έρωτα μέσα σε έναν χρυσό και λουλουδένιο κόσμο, εκεί δηλαδή που θα έπρεπε να κατοικεί μόνιμα.


Το Φιλί [1907-1908]
-Ελαιογραφία σε καμβά (180x180cm)
-Δημιουργός: Gustav Klimt
-Εκτιθεται στην πινακοθήκη του Belvedere, Βιέννη.
 

Συνημμένα

  • the-kiss-1908.jpg
    the-kiss-1908.jpg
    109,7 KB · Εμφανίσεις: 52

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Παντα θεωρουσα τη φωτογραφια ειδος τεχνης.

Στο πνευμα του site λοιπον θα δωσω καποιες καλλιτεχνικες φωτογραφιες στο νημα του φιλου borgia21.
 

Συνημμένα

  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-121.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-121.jpg
    75,8 KB · Εμφανίσεις: 48
  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-141.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-141.jpg
    46,7 KB · Εμφανίσεις: 47

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Συνεχεια
 

Συνημμένα

  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-171.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-171.jpg
    88,1 KB · Εμφανίσεις: 46
  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-91.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-91.jpg
    65 KB · Εμφανίσεις: 45

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Συνεχεια
 

Συνημμένα

  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-87.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-87.jpg
    30,1 KB · Εμφανίσεις: 49
  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-710.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-710.jpg
    69,3 KB · Εμφανίσεις: 50

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Συνεχεια
 

Συνημμένα

  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-131.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-131.jpg
    49 KB · Εμφανίσεις: 50
  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-161.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-161.jpg
    77,1 KB · Εμφανίσεις: 50

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Συνεχεια
 

Συνημμένα

  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-181.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-181.jpg
    86,3 KB · Εμφανίσεις: 47
  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-fb.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-fb.jpg
    192 KB · Εμφανίσεις: 82

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Αυτες και τελος.

Οταν ο θεος εφτιαξε τις Σλαβες ειχε προφανως αρτιστικη διαθεση και εμπνευση.  :grin: :grin:
 

Συνημμένα

  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-410.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-410.jpg
    50,6 KB · Εμφανίσεις: 67
  • black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-510.jpg
    black-and-white-portraits-women-body-bodyscapes-anton-belovodchenko-510.jpg
    65,7 KB · Εμφανίσεις: 80

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
Ωραιο νημα. Εχουμε και καποιο επιπεδο!

Λοιπον, θ' αναφερω ονομαστικά (επειδη βαριεμαι) καποιους μεγαλους ζωγραφους που αξιζει να γκουγκλαρει κανεις  [Όχι μονο images, αλλά και Wiki]:

Αναγεννηση => Da Vinci

Μανιερισμος => Michelangelo (γλυπτικη)

Μπαροκ => Vermeer - De Hooch, Rembrandt, Velasquez, Caravaggio

Νεοκλασσικισμος => David

Ρομαντισμος => Delacroix

Ρεαλισμος => Courbet

Ιμπρεσσιονισμος => Monet (πρωτες δεκαετιες), Degas

Συγχρονη τεχνη (απαρχές) => Manet, Gauguin, Cezanne, Matisse

Εξπρεσσιονισμος => Kirchner, Munch (πρόδρομος του ρευματος)

Κυβισμος => Picasso, Bracques

Κονστρουκτιβισμος => Tatlin (αρχιτεκτονας)

Αφηρημενη τεχνη => Turner (προδρομος του ρευματος, πολλες δεκαετιες πριν), Barnett Newman

Γαμιας των παντων => Francis Bacon

ΥΓ- Ολοι οι παραπανω ειναι αγαπημενοι μου.
Υπαρχουν και σημαντικοτεροι σε καποια ρευματα, αλλά επελεξα υποκειμενικα.
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Ο πρώτος πίνακας που αντικρύζει ο επισκέπτης της έκθεσης έργων του Amedeo Modigliani στην Magyar Nemzeti Galéria στην καστροπολιτεία της Βούδας (στη Βουδαπέστη).

Jean Alexandre [1909]
-Ελαιογραφία σε καμβά (60x81cm)
-Δημιουργός: Amedeo Modigliani
-Ιδιωτική συλλογή.

Θα μπορούσε να είναι και ο Τζώννυ Ντέπ... :grin:
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 172663

Επισκέπτης
Ωραιο νημα. Εχουμε και καποιο επιπεδο!

Λοιπον, θ' αναφερω ονομαστικά (επειδη βαριεμαι) καποιους μεγαλους ζωγραφους που αξιζει να γκουγκλαρει κανεις  [Όχι μονο images, αλλά και Wiki]:

Αναγεννηση => Da Vinci

Μανιερισμος => Michelangelo (γλυπτικη)

Μπαροκ => Vermeer - De Hooch, Rembrandt, Velasquez, Caravaggio

Νεοκλασσικισμος => David

Ρομαντισμος => Delacroix

Ρεαλισμος => Courbet

Ιμπρεσσιονισμος => Monet (πρωτες δεκαετιες), Degas

Συγχρονη τεχνη (απαρχές) => Manet, Gauguin, Cezanne, Matisse

Εξπρεσσιονισμος => Kirchner, Munch (πρόδρομος του ρευματος)

Κυβισμος => Picasso, Bracques

Κονστρουκτιβισμος => Tatlin (αρχιτεκτονας)

Αφηρημενη τεχνη => Turner (προδρομος του ρευματος, πολλες δεκαετιες πριν), Barnett Newman

Γαμιας των παντων => Francis Bacon

ΥΓ- Ολοι οι παραπανω ειναι αγαπημενοι μου.
Υπαρχουν και σημαντικοτεροι σε καποια ρευματα, αλλά επελεξα υποκειμενικα.
δεν υπαρχει καποιο ρευμα που δεν σου αρεσει? εγω πχ με αφηρημενη τεχνη και κυβισμο κανω εμετο δεν τα θεωρω καν τεχνη, φανατικος του ρεαλισμου είμαι και του ρομαντισμου.
σαν να μου λες μου αρεσουν ολες οι ποδοσφαιρικες ομαδες και οι επιθετικες και οι αμυντικες και οι γρηγορες και οι αργες
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom