Wonderful
Μέλος
- Εγγρ.
- 21 Ιαν 2010
- Μηνύματα
- 5.759
- Κριτικές
- 1
- Like
- 0
- Πόντοι
- 66
οθωμανοί λογίζονται οι αξιοματούχοι του οσμάνοθωμανοι λογιζονταν ολοι οι μουσουλμανοι ανεξαρτητως εθνικοτητα
ο πατριάρχης κων/λεως ήταν ο δεύτερος τη τάξη οθωμανός
οθωμανοί λογίζονται οι αξιοματούχοι του οσμάνοθωμανοι λογιζονταν ολοι οι μουσουλμανοι ανεξαρτητως εθνικοτητα
[URL unfurl="true"]http://damocleios-spathi.blogspot.com/2011/05/29-1453.html[/url]
Βρισκόμαστε στις αρχές του 1453, όπου έμελε να γίνουν οι τελευταίες στιγμές της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Η λαμπρή αυτή αυτοκρατορία έχει συρρικνωθεί στην Κωνσταντινούπολη, στις περιοχές της Θράκης που βρίσκονται κοντά στην Βασιλεύουσα και σε ένα μεγάλο κομμάτι της Πελοποννήσου. Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος είναι αυτοκράτορας. Ο τελευταίος, όπως έδειξε η ιστορία, αυτοκράτορας του Βυζαντίου.
Εδώ και δυο χρόνια, κεφαλή των Τούρκων είναι ο Μωάμεθ ο δεύτερος, όπου σε ηλικία μόλις 21 ετών, έχει κάνει σκοπό της ζωής του την εξάπλωση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Τροχοπέδη στα σχέδια του είναι η Κωνσταντινούπολη και έτσι όλες του οι προσπάθειες συγκεντρώνονται στην κατάληψη της.
Ήδη, μετά από εντολές του, έχει χτιστεί ένα φρούριο στα βόρεια της Πόλης, στο πιο στενό σημείο του Βοσπόρου. Το φρούριο αυτό ονομάστηκε Ρούμελι- Χισάρ. Η θέση του φρουρίου αυτού, το καθιστά χρήσιμο στον Μωάμεθ για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι μέσω αυτού ελέγχει την διέλευση των πλοίων από τον Βόσπορο και έτσι έχει την δυνατότητα, όποτε θελήσει, να απαγορεύσει την προσέγγιση πλοίων στην Πόλη από την Μαύρη Θάλασσα. Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο του είναι χρήσιμο το Ρούμελι- Χισάρ, είναι ότι από αυτό εφορμούν Τούρκοι στις περιοχές γύρω από την Κωνσταντινούπολη, τις λεηλατούν και τρομοκρατούν τους κατοίκους αυτών.
Αυτές οι ενέργειες των Τούρκων ανάγκασαν τον Παλαιολόγο να μαζέψει τους κατοίκους των περιοχών αυτών, μέσα από τα τείχη της Βασιλεύουσας και να ξεκινήσει τις ετοιμασίες για την πολιορκία που θα υφίσταντο η Πόλη, όπως διαφαινόταν στον ορίζοντα. Ανάμεσα στις ετοιμασίες αυτές ήταν η συγκέντρωση όσο περισσοτέρων τροφίμων μπορούσαν να μαζευτούν, η επισκευή των τειχών, το κλείσιμο του Κεράτιου με την αλυσίδα και η αποστολή επιστολών στην Δύση με τις οποίες ζητούσε βοήθεια. Μια βοήθεια που, δυστυχώς, δεν στάλθηκε ποτέ στην Κωνσταντινούπολη. Έτσι ετοίμασε ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος την Πόλη. Αξιοσημείωτο είναι ότι πολλά από τα εκκλησιαστικά κειμήλια χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή νομισμάτων. Με τα νομίσματα αυτά έγινε η πληρωμή των στρατιωτών και η κάλυψη των εξόδων προετοιμασίας της Βασιλεύουσας.
Ο Μωάμεθ, που στην ιστορία έμεινε με το όνομα Μωάμεθ ο Πορθητής, έκανε τις δικές του ετοιμασίες. Εκτός από την κατασκευή του Ρούμελι- Χισάρ, το φθινόπωρο του 1452, λίγους μήνες δηλαδή πριν την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης, έστειλε μέρος του στρατού του στην Πελοπόννησο. Σκοπός αυτού του στρατού, ήταν να απασχολήσει τους εκεί Έλληνες ώστε να μην μπορούν να στείλουν βοήθεια στον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο και στους υπερασπιστές της Πόλης. Ο Μωάμεθ, όμως, δεν σταμάτησε εδώ. Την ίδια εποχή που έστειλε στρατό στον Μοριά, προσέλαβε ένα Ούγγρο τεχνίτη και του ανάθεσε την κατασκευή ενός τεράστιου, για την εποχή, κανονιού. Διάφορες πηγές αναφέρουν ότι αυτό το κανόνι μπορούσε να εκτοξεύσει βλήματα βάρους 544 κιλών. Ενδεικτικό του μεγέθους του, είναι το ότι για να συρθεί χρησιμοποιούνταν 30 βοϊδάμαξες και 500 άντρες.
Στις αρχές του 1453 αρχίζουν να συγκεντρώνονται τα τουρκικά στρατεύματα γύρω από την Πόλη. Τον αποκλεισμό της από την θάλασσα, αναλαμβάνουν 400 τουρκικά πλοία. Το δε μεγάλο κανόνι στήνεται απέναντι από την Πύλη του Ρωμανού. Επίσημα η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης ξεκίνησε στις αρχές Απριλίου του 1453.
Μέσα στην Πόλη βρίσκονται 50.000 ψυχές. Οι στρατιώτες είναι 7.000, και σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται 2.000 ξένοι. Έξω από την Κωνσταντινούπολη έχει συγκεντρωθεί πολλαπλάσιος αριθμός Τούρκων στρατιωτών. Ακριβής αριθμός δεν υπάρχει, αλλά πιθανολογείτε ότι ήταν μεταξύ 250.000 και 400.000. Μαζί τους έχουν πολιορκητικές μηχανές, πύργους, σκάλες και φυσικά κανόνια. Κανόνια που ξεκινούν να σφυροκοπούν τα τείχη της Κωνσταντινούπολης.
Οι υπερασπιστές της Βασιλεύουσας με την βοήθεια του άμαχου πληθυσμού της, επισκευάζουν κάθε βράδυ, τις ζημιές στα τείχη που έχουν κάνει τα κανόνια του Μωάμεθ, κατά την διάρκεια της ημέρας. Αυτό όμως είναι κάτι που γίνεται όλο και πιο δύσκολα και ταυτόχρονα όλο και πιο αναποτελεσματικά.
Έτσι κυλούν οι μέρες ως τις 21 Μαΐου, όπου ο Μωάμεθ ο Πορθητής, προτείνει στον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο να παραδώσει την Πόλη. Ο Κωνσταντίνος δεν αποδέχεται την πρόταση και από το σημείο αυτό, για οκτώ συνεχής ημέρες, τα Τούρκικα κανόνια βάλουν ακατάπαυτα τα τείχη της Κωνσταντινούπολης. Το μεγάλο κανόνι έχει καταστρέψει τα τείχη στην Πύλη του Ρωμανού σχεδόν ολοκληρωτικά. Αυτό το σημείο των τειχών υπερασπίζεται μεταξύ άλλων και ο ίδιος ο Παλαιολόγος.
Την 28η Μαΐου τελείται Θεία Λειτουργία στην Αγία Σοφία. Ο Αυτοκράτορας, όπως και άλλοι υπερασπιστές της Πόλης, λαμβάνουν την Θεία Κοινωνία. Το ίδιο βράδυ, και πιο συγκεκριμένα τις πρώτες ώρες της Τρίτης 29 Μαΐου του 1453, αρχίζει η μεγάλη επίθεση του Μωάμεθ. Ο Παλαιολόγος θα αφήσει την τελευταία του πνοή πάνω στα τείχη, υπερασπιζόμενος την Βασιλεύουσα. Η Κωνσταντινούπολη, την ημέρα αυτή έπεσε στα χέρια των Τούρκων.
Για τρία μερόνυχτα, όπως τους είχε υποσχεθεί ο Μωάμεθ, οι Τούρκοι λεηλάτησαν την Πόλη. Έκαψαν, κατάστρεψαν, βίασαν και δολοφόνησαν μέχρι που ελάχιστα πράγματα έμειναν στην Πόλη που να θυμίζουν την προηγούμενη αίγλη και ομορφιά της.
Ενδεικτικό των τουρκικών βιαιοπραγιών είναι ο σφαγιασμός των Ελλήνων που είχαν καταφύγει στην Αγιά Σοφιά τις ώρες εκείνες. Οι Τούρκοι στρατιώτες, έσπασαν τις πόρτες του ναού και μέσα στον ιερό αυτό χώρο αφαίρεσαν τις ζωές δεκάδων αμάχων.
Μια παράδοση αναφέρει ότι την ώρα που εισέβαλαν οι Τούρκοι στην Αγιά Σοφιά τελούνταν Θεία Λειτουργία. Ο τοίχος, τότε, πίσω από την Αγία Τράπεζα άνοιξε και μέσα του εξαφανίστηκε ο Ιερέας. Όταν η Πόλη επιστρέψει σε χέρια Χριστιανών, ο Ιερέας θα ξαναβγεί από εκεί και θα συνεχίσει την Θεία Λειτουργία που άφησε στην μέση.
Ο Μωάμεθ, ξαναέκτισε την Κωνσταντινούπολη και μετέφερε εκεί την πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας που μέχρι τότε ήταν η Ανδριανούπολη. Στην Πόλη, που οι Τούρκοι από τότε ονομάζουν Ινσταμπούλ, μεταφέρθηκαν και εγκαταστάθηκαν άνθρωποι διαφόρων εθνικοτήτων. Όσο λαμπερά κι αν ήταν όμως τα οικοδομήματα του Μωάμεθ, η Κωνσταντινούπολη δεν απέκτησε ποτέ πια την αίγλη των Βυζαντινών χρόνων. Και αυτό γιατί στολίδια της δεν ήταν ποτέ τα κτίρια.
Στολίδι της ήταν το Φως του Χριστιανισμού και το Φως του Ελληνικού πνεύματος που την περιέβαλαν.
Αν και δε γουσταρω ακροδεξιους και δεν πιστευω στα εθνη-κρατη αυτο που εχει κανει ο σορος ειναι μεγαλη πουστια.Διοχετευει την επαναστικοτητα και τη χειραγωγεί σε όφελος του συστηματος μεσω μια αναποτελεσματικης αναρχίαςενω οσοι τα πιανουν απο το σορος που χρηματοδοτει το ιντιμιντια?
Η Ανατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία (το Βυζάντιο καθιερώθηκε πολλά χρόνια αργότερα) για πολλά χρόνια ΔΕΝ ήταν Ελληνική Αυτοκρατορία. Για πολλούς αιώνες (μέχρι το 11μ.Χ αιώνα περίπου) ή λέξη Έλληνας ήταν προσβολή. Οι κάτοικοι της Ανατολικής Ρωμαικής Αυτοκρατορίας αυτοαποκαλόντουσαν Ρωμαίοι (που μετά μετεξελήχθηκε σε ρωμιός) και ΟΛΟΙ για όλους τους Αυτοκράτορες ο επίσημος τίτλος ήταν Ρωαμίος Αυτοκράτορ (μέχρι και ο Κωνσταντίνος ΙΕ) αυτόν τον τίτλο είχε.
Φυσικά με την πάροδο των αιώνων και με το χάσιμο εδαφών η Ανατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία περιελάμβανε ΚΥΡΙΩΣ εδάφη όπου για αιώνες κατοικούσαν Έλληνες ή το ελληνικό στοιχείο ήταν έντονο (Ελλαδικός χώρος, Μικρά Ασία, Πόντος) γι αυτό και από πολλούς η Ανατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία θεωρείται Ελληνική. Βέβαια υπάρχουν ιστορικοί (μεταξύ τους και Έλληνες) που απλά θεωρούν την Ανατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία σα συνεχιστή της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας.
Είναι για μένα γελοίο να θυμόμαστε την άλωση του Βυζαντίου (πόλη που προυπήρχε της Κωνσταντινούπολης και που "έδωσε" το όνομα της στην Αυτοκρατορία) από τους τούρκους και να μη θυμόμαστε την άλωση της από τους Δυτικούς!!! Ίσως γιατί δε θέλουμε να πιστεψουμε ότι τα "εν χριστό" αδέρφια μας θα έκαναν τέτοιο πράγμα. Μάλιστα ΑΝ κάποιος διαβάσει προσεκτικά τα ιστορικά βιβλία θα δει ότι περισσότερες βαρβαρότητες έκαναν οι "εν χριστό αδερφοί" μας παρά οι "αλλόθρησκοι" Οθωμανοί Τούρκοι. Και όμως μούγκα στη στρούγκα για αυτό, και στα σχολεία (όταν πήγαινα εγώ) το προσπερνούσαν στα γρήγορα.
Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να σημειωθεί είναι, πως την εποχή της πολιορκείας στην πολη τα μοναστήρια είχαν τιγκάροι. Όλοι έτρεχαν να ντύσουν τα παιδιά τους στα ράσα για να μη πάνε να υπερασπιστούν την πόλη. Για τόοοοοοοοοσο πολύ γενναίους Έλληνες (και όχι μόνο αφού στο Βυζαάντιο έμενα οι 12 φυλές του Ισραήλ) μιλάμε. Μια πόλη που είχα πάνω από μισό εκατομύριο κατοίκους (στην ακμή της είχε φτάσει και περίπου τα 2) έφτασε την περίοδο της πολιορκείας να έχει κάτι λιγότερο από 100χιλιάδες με μόλις 7000 υπερασπιστές την στιγμή που οι ιστορικοί κάνουν λόγο πως ΑΝ όλοι δεν είχαν ανακαλύψει τον χριστό ξαφνικά η δύναμη της πόλης θα έφτανε τις 50 με 60 χιλιάδες περίπου, κάνοντας το έργο του Μωάμεθ πολύ δύσκολο. Επίσης να πούμε πως η Εκκλησία αρνήθηκε να πουλήσει τα ασημικά της για την αγορά εξοπλισμού από τη Δύση.
Για μένα θα πρέπει πνα θυμόμαστε και τις 2 αλώσεις. Την μία για να θυμόμαστε πως δεν υπάρχουν "αδέρφια" δυτικοί και πως και αυτοί κοιτάνε το συμφέρον τους (όπως έκαναν και οι της Ανατολικής Αυτοκρατορίας όταν ήταν στην ακμή τους, κατακτώντας, σφάζοντας και λεηλατώντας) και τη 2η για να θυμόμαστε όχι ότι έγινε η άλωση (γεγονός αναπόφευκτο και αναγκαίο πολλές φορές για την ιστορία για να πάει παρακάτω) αλλά πως σε ώρες ανάγκης ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ γύρισαν την πλάτη τους στους ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ και τους άφησαν στην μοίρα τους αντί να σταθούν στο πλάι τους για αντιμετωπίσουν τον κοινό εχθρό.
συμφωνώΣωστός στα περισσότερα με διαφορά: Η Εικονομαχία ήταν μία μάχη ανάμεσα στο Ελληνικό και το "Λατινικό" στοιχείο στην οποία επικράτησε το ελληνικό. Από τον 8ο αιώνα και μετά οι Έλληνες είναι κύριοι του Αν. Ρωμαϊκού κράτους.
Και μετά 50 χρόνια φάγαν κάτι σφαλιαρίτσες και φύγανε μέχρι τη τελική πτώσησυμφωνώ
μέχρι το 1204
ναιΚαι μετά 50 χρόνια φάγαν κάτι σφαλιαρίτσες και φύγανε μέχρι τη τελική πτώση
Νο. Από τον 8ο αιώνα ως τον 11ο είναι η ακμήναι
αλλά η καθαρά ελληνική κυριαρχία ήταν από το 1054 έως το 1204
πριν 3 αιώνες και μετά δύο υπήρχε έντονη διαμάχη στο εσωτερικό
το ίδιο λέμεΝο. Από τον 8ο αιώνα ως τον 12ο είναι η ακμή
1 και 2. Όταν γράφεις κάτι 3 και μισή μετά τα μεσάνυχτα (ώρα Κίνας) αυτά παθαίνεις1) Κωνσταντινος ΙΑ (ΟΧΙ ΙΕ).
2) Ποτέ δεν ξεπερασε το 1 εκατομμυριο (κι αυτο περίπου τον 12ο αιώνα).
3)Την ημερα της αλωσης, η Πολη ειχε 45.000 κατοικους.
4)ΛαΘος, δεν αρνηθηκε την πωληση των ασημικων. Ούτως ή αλλως τα πηρε ο Παλιολογος κανονικα.
5) Σωστα. Να θυμισω επισης, οτι την ημερα της αλωσης υπηρχαν 4.500 ελληνες στρατιωτες στα τειχη της πολης, και περιπου 35.000 ελληνες στον στρατο των πολιορκητων.
Τι παπαριές είναι αυτές ρε γαμώτο;
550 χρόνια μετά; Μήπως θες να κάνουμε και πόλεμο; Μήπως να ξεσηκώσουμε άντρες γυναίκες και παιδιά να επιτεθούμε στην Τουρκία για να πάρουμε την πόλη πίσω;
Έλα μωρέ, θα πεθάνουν 2-3 εκατομμύρια κόσμος (Έλληνες και Τούρκοι) επειδή εσύ έχεις "ψυχολογικά τραύματα" από την άλωση της πόλης, λες και ζούσες τότε ΠΑΛΙΟΜΑΛΑΚΑΡΕ, λες και έχεις ακόμα μνήμες από τότε.
Σου είπε κάποιος στο σχολείο πως ήταν κάποτε δικιά μας και αμέσως άρχισες να αναπολείς τα περασμένα μεγαλεία. Λες και επειδή τυχαίνει και γεννήθηκες μέσα στα σύνορα σου δίνει το δικαίωμα (σαν βασιλικός γόνος καραγκιόζη) να λες πως είσαι σπουδαίος. Ένας μαλάκας είσαι.
Με τέτοια τομάρια, με τέτοια ζώα πως είναι δυνατόν να μη γίνονται πόλεμοι; Σαπίλα της ανθρωπότητας, καρκίνωμα, κωλότρυπα από την οποία μαζί με τα σκατά, βγαίνει αίμα και πύον.
Ὕδωρ λιμνάζον καὶ ὄζον καὶ ἐπ' οὐδενὶ ἀπαστράπτον
Πάντως αυτό το μεγάλο κανόνι του Μωάμεθ το έσερναν 60 βόδια!!!
Τι είναι αυτά που λες;ΣΩΣΤΑ.
΄΄Ενα θηριώδες κανόνι που το έφτιαξε ο Ούγγρος μηχανικός ο Ουρβανός(χριστιανός και αυτός γαρ).Είχε προσφέρει αρχικά τις υπηρεσίες του στον Παλαιολόγο,αλλά εκείνος δεν μπορούσε να του ικανοποιήσει τα τρελλά οικονομικά ανταλλάγματα που του ζητούσε σαν καλός χριστιανός,που ήθελε να βοηθήσει μια Χριστιανική πόλη σαν την Κωνσταντινούπολη.
Όμως τι τραγική ειρωνία.Ο Ουρβανός σκοτώθηκε από το ίδιο του το δημιούργημα,όταν κατά την διάρκεια της μεταφοράς του έξω από τα τείχη της Βασιλεύουσας και ενώ επέβλεπε ο ίδιος την μεταφορά αυτή,σε κάποιοσημείο όπου ανατράπηκε ένα μέρος του κανονιού,αυτός βρέθηκε από κατώ του,βρίσκοντας φρικτό θάνατο,παράλληλα με την θεία δίκη που εξέλαβε.
Τι είναι αυτά που λες;
Επειδή ο τύπος είχε τα δικά του ιδανικά και όχι τα δικά σου ήταν ρεμάλι;
Μήπως να γίνεις Βασιλιάς και Παπάς και να θέτεις ηθικούς νόμους; Μήπως να θέλουμε ότι θες εσύ;
Επίσης, αναφέρεις πως πέθανε με φριχτό θάνατο από τη θεία κρίση. Σκέφτομαι εγώ, όποιος πεθαίνει με φριχτό θάνατο είναι λόγω θείας κρίσης ή απλά εσύ βλέπεις τους φριχτούς θανάτους και κρίνεις μόνος σου και λες πως "ο τάδε φριχτός θάνατος είναι λόγω θείας κρίσης και ο δείνα είναι λόγω ατυχίας";;;;
Αν ισχύει η πρώτη περίπτωση, τότε και αυτοί που πέθαναν στην πόλη, πέθαναν με φριχτό θάνατο άρα ήταν η θεία δίκη. Αν ισχύει η δεύτερη περίπτωση, έχεις παραισθήσεις μεγαλείου και νομίζεις πως είσαι άξιος κριτής.
Αντιδράω όταν ακούω μαλακίες. Εσύ είπες τις μαλακίες σου, δέχτηκες κριτική για αυτές και αντί να σκεφτείς πως μπορεί να έλεγες μαλακίες, κατηγορείς την κριτική, όχι με επιχειρήματα που μπορούν να αναδείξουν λάθος την κριτική αλλά με συμβουλές για παραλίες.Ωχ ρε πουλάκι μου,δεν έχεις να κάνεις κάτι άλλο πρωινιάτικα και αρχή της βδομάδας,που πρέπει να αντιδράς σε ότι λέμε;;Άντι να κάτσεις να διαβάσεις τι λέμε και να μάθεις 2 πραγματάκια πετάς την μια παπαπριά πίσω από την άλλη για να μας το παίξεις και καμπόσος.Άντε ενταξει σε πιστεύουμε.Μπάβο,μπάβο.Τώρα τράβα σε άλλη παραλία,έτσι;;;;
αντε πουλάκι μου
Καλημέρα Σκοτεινέ είδες τις φωτογραφίες που ανέβασα εδώ;Ωχ ρε πουλάκι μου,δεν έχεις να κάνεις κάτι άλλο πρωινιάτικα και αρχή της βδομάδας,που πρέπει να αντιδράς σε ότι λέμε;;Άντι να κάτσεις να διαβάσεις τι λέμε και να μάθεις 2 πραγματάκια πετάς την μια παπαπριά πίσω από την άλλη για να μας το παίξεις και καμπόσος.Άντε ενταξει σε πιστεύουμε.Μπάβο,μπάβο.Τώρα τράβα σε άλλη παραλία,έτσι;;;;
αντε πουλάκι μου