Είναι ντροπή να ξεφτιλίζετε έτσι την ιστορία και τον πολιτισμό μας και να παπαγαλίζετε κείμενα που δεν έχετε τις γνώσεις να επιβεβαιώσετε.
Στο λεξικό΄ Όλης της Ελληνικής Γλώσσας΄ του κυρίου Δημητράκου το οποίο είναι βραβευμένο από την Ακαδημία Αθηνών , στο λήμμα δεξιούμαι βλέπουμε την επεξήγηση υψώνω την δεξιάν εύχομαι, εγείρω την δεξιάν μου προς χαιρετισμό ή εκδήλωσιν σεβασμού και παρακάτω την ανεξήγητη φράση «υποτίθεται - “Αισχ. Αγ. 852».
Απίστευτη γενικότητα στην οποία δεν αναφέρει καν αν το χέρι είναι σηκωμένο σε ευθεία και στην οποία ουσιαστικά περιγράφει την κίνηση που κάνουμε ακόμα και σήμερα για να χαιρετίσουμε. Μερικά σύγχρονα παραδείγματα...
http://[URL unfurl="true"]www.zougla.gr/assets/images/43826.jpg[/img[/URL]]
[img]http://1.bp.blogspot.com/-QHNYGlDhIBU/UEjVqqQi_CI/AAAAAAAAamw/mdNNACDLMyI/s400/papandreoupasok.jpg
για τους ναζί του μέλλοντος αυτές οι φωτογραφίες θα είναι αποδείξεις ότι οι Έλληνας πάντα χαιρετούσαν 'δωρικά'...
Ας πάμε όμως σε αυτήν την ‘’υποτιθέμενη’’ (σύμφωνα με τον Δημητράκο) παραπομπή του έργου του Αισχύλου «Αγαμέμνονας» και στους στίχους 851-852: «νῦν δ᾽ ἐς μέλαθρα καὶ δόμους ἐφεστίους ἐλθὼν θεοῖσι πρῶτα δεξιώσομαι»δηλαδή «Τώρα στων παλατιών την τιμημένη εστία πηγαίνω, πρώτα τους θεούς να αποδώσω χαιρετισμό».
Στη συγκεκριμένη παραπομπή ο μεγάλος Έλληνας στρατηλάτης επιστρέφει στην πατρίδα του και αναφέρει στην γυναίκα του ότι πρώτα απ ‘ όλα θέλει να πηγαίνει στο χώρο της εστίας του ανακτόρου και εκεί να αποδώσει τιμές στους Θεούς .Όπως αναφέρει η Έλενα Γκάτζη του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων (Βλ.εδώ) «Η θεοσέβεια του Αγαμέμνονα υποστηρίζεται και από την κειμενική δείξη καθώς με μια σειρά εκφράσεων ο ομιλητής ταυτοποιεί τα τμήματα του λόγου του σε συνάρτηση με την αναφορά στους θεούς έτσι η εγωιστική προβολή του ρόλου του Αγαμέμνονα στη νίκη αμβλύνεται με την αναφορά αυτή» .Έτσι το ’’δεξιούμαι’’ δεν έχει να κάνει με τον απλό χαιρετισμό κάποιου ανθρώπου απλά, αλλά με την ένδειξη σεβασμού προς κάποιο πρόσωπο και στην προκειμένη περίπτωση στους κατεξοχήν σεβάσμιους θεούς.
Χρησιμοποιεί απόσπασμα για να καταλήξει αυθαίρετα στο ίδιο συμπέρασμα (συμπέρασμα που δεν αναφέρεται στο κείμενο) για τον χαιρετισμό. Συγκεκριμένα όλο το κομμάτι λέει:
«3) Τα γραμματικά ίχνη του πρώτου προσώπου στο λόγο του Αγαμέμνονα είναι περιορισμένα. Συγκεκριμένα σε σύνολο 45 στίχων χρησιμοποιεί μόνο τέσσερις αντωνυμίες του πρώτου προσώπου
(811, 831, 840, 842) και οκτώ ρηματικούς τύπους του πρώτου ενικού προσώπου (812 ἐπραξάμην, 829 ἐξέτεινα, 830 μέμνημαι, 831 φημί, 838 λέγοιμ' ἂν ...ἐξεπίσταμαι, 844 λέγω , 852 δεξιώσομαι). Ο θριαμβευτικός τόνος του ἐπραξάμην (812) και η εγωιστική προβολή του ρόλου του Αγαμέμνονα στη νίκη αμβλύνεται με την αναφορά στους θεούς (811 τοὺς ἐμοὶ μεταιτίους)
και ανασκευάζεται στο στίχο 823, όπου η πολεμική επιτυχία αποδίδεται στο σύνολο του στρατού (ἐπραξάμεσθα).»
Τώρα τι σχέση έχουν αυτά και μια εργασία για τον Αγαμέμνων του Αισχήλου, κανείς δεν έμαθε ποτέ.
Το λήμμα όμως ‘’δεξιούμαι’’ πρωτοερμηνεύεται από τον Σκωτσέζο κλασσικό μελετητή Andrew Dalzel (1742-1806) στο έργο του ‘’ ‘Ἀνάλεκτα Ἑλληνικὰ Ἥσσονα, sive Collectanea Græca Minora,’ &c., 1789’’(φωτό). Στο συγκεκριμένο έργο ο Dalzel το ερμηνεύει ως «seize the right hand»δηλ. εγείρω την δεξιάν μου « from δεξιός»’,όπως επίσης αναφέρει και ο ηλεκτρονικός ιστότοπος Academic Dictionaries and Encyclopedias στο «Dictionary of Greek» αναφέρει πως το ρήμα προήλθε από το θηλ. δεξιά τού επιθ. δεξιός, το οποίο δήλωνε από την ομηρική εποχή το δεξί χέρι, που τείνει κανείς προκειμένου να χαιρετήσει ή να καλωσορίσει κάποιον, ως ένδειξη φιλίας και εμπιστοσύνης(Βλ.εδώ).
Πάλι τα ίδια με συμπέρασμα που δεν επιβεβαιώνεται από πουθενά. Μάλιστα στο Academic Dictionaries and Encyclopedias που δίνει ως πηγή γράφει για το δεξιούμαι:
δεξιούμαι
και δεξιώνομαι (AM δεξιοῦμαι, -όομαι)
χαιρετώ κάποιον σφίγγοντας το δεξί του χέρι του, καλωσορίζω
νεοελλ.
καλωσορίζω επίσημους προσκεκλημένους
II (αρχ. φρ. 1 «δεξιοῦμαι θεοῑς» — υψώνω το δεξί μου χέρι για να τιμήσω τους θεούς
2. «πυκνὴν ἄμυστιν δεξιούμενοι» — καλωσορίζοντας με πολλά ποτήρια κρασί
3. «δεξιοῦμαι τὸν δῆμον» — κολακεύω τον δήμο, ψηφοθηρώ
4. «ζῷα δεξιούμενα», ζώα δεμένα μαζί από το δεξί τους πόδι.
[ΕΤΥΜΟΛ. Το ρ. προήλθε από το θηλ. δεξιά τού επιθ. δεξιός, το οποίο δήλωνε από την ομηρική εποχή το δεξί χέρι, που τείνει κανείς προκειμένου να χαιρετήσει ή να καλωσορίσει κάποιον, ως ένδειξη φιλίας και εμπιστοσύνης].
το 'υψώνω το δεξί μου χέρι για να τιμήσω τους θεούς' δεν μπορεί να σημαίνει ντε και καλά αυτό το πράμα...
http://[URL unfurl="true"]www.kamarinia.gr/sites/default/files/imagecache/article_full/article/2013_03/hilter.jpg[/img[/URL]]
[img]http://i2.wp.com/i1.prth.gr/images/F280D29E08E7209679312603A122CFB0.jpg
Νομίζω το αντιλαμβάνεται και ο πιο χαζός. Το 'υψωμένο δεξί=ναζιστικός χαιρετισμός' είναι κάτι που μόνο κάποιος με λοβοτομή μπορεί να ισχυριστεί.
Όσο για τα υπόλοιπα, ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι ένα άσχετο μάτι μπορεί να παρερμηνεύει πράγματα που δεν έχει τις γνώσεις να κατανοήσει-επεξηγήσει.
Πχ στα μάτια κάποιων άσχετων, αυτό εδώ...
http://[URL unfurl="true"]www.edicolaweb.net/nonsoloufo/um_fot07.jpg[/img[/URL]]
... είναι απόδειξη ύπαρξης εξωγήινων γιατί σύμφωνα με αυτούς στο συγκεκριμένο κομμάτι απεικονίζεται ένα διαστημικό σκάφος...
Έτσι λοιπόν όπως οι λάτρεις των ufo και των σχετικών θεωριών βλέπουν παντού 'αποδείξεις' και διαστημόπλοια (ουσιαστικά επιβεβαιώνοντας από που ήθελαν να ισχύει), έτσι και οι ναζί βλέπουν παντού 'δωρικούς' χαιρετισμούς. Αν ρωτήσεις βέβαια Ιταλούς φασίστες ή Γερμανούς ναζί θα σου παραθέτουν εξίσου 'συνταρακτικά' πιεστήρια που 'επιβεβαιώνουν' ότι ο χαιρετισμός είναι αρχαίος μεν, δικός τους δε. Το μόνο κοινό που έχουν όλοι αυτοί είναι ο λάθος και αντιεπιστημονικός τρόπος που αντιμετωπίζουν τα ιστορικά-πολιτιστικά στοιχεία που απεικονίζονται σε αυτά τα έργα τέχνης καθώς επίσης και η εγκεφαλική λοβοτομή καθώς οι περισσότεροι που παπαγαλίζουν τέτοιες αποδείξεις δεν έχουν μπει καν στο κόπο να τις επαληθεύσουν με οποιονδήποτε τρόπο.
Πχ αυτό εδώ το έχει βάλει ως απόδειξη 'δωρικού' χαιρετισμού. Λογικό που δεν αναφέρει κανένα στοιχείο για το συγκεκριμένο έργο τέχνης.
[img]http://[URL unfurl="true"]www.metmuseum.org/toah/images/h2/h2_54.11.5.jpg[/img[/URL]]
Τι ακριβώς βλέπουμε εδώ και γιατί αυτοί οι δύο να χαιρετάνε;
Σε μια προσπάθεια να επιβεβαιώσουν την αρχαιότητα του ναζιστικού-φασιστικού χαιρετισμού, χρησιμοποιούν οποιοδήποτε υψωμένο χέρι βρουν σε αρχαία αντικείμενα. Ρε δε πα να χορεύουν, να πολεμάνε, να τρέχουν κλπ κλπ κλπ. Αυτοί ισχυρίζονται ότι είναι ο χαιρετισμός. Ο οποίος βέβαια ποτέ δεν είναι όπως τον βλέπουμε να τον χρησιμοποιεί ο Χίτλερ ή ο Κασιδιάρης. Μια το χέρι θα έχει διαφορετική γωνία, μια τα δάχτυλα θα είναι ανοιχτά, μια το χέρι λυγισμένο... πιο πολύ για τον χαιρετισμό του Σημίτη μοιάζουν.
Τέλος, ποιος είναι αυτός ο παντελώς άγνωστος ιστορικός-εθνολόγος κύριος Τουλγερίδης Γεώργιος και γιατί δεν υπάρχει πουθενά αναφορά για αυτόν τον ιστορικό παρά μόνο σε χρυσαυγίτικα μέσα στα οποία φαίνεται να αρθρογραφεί αποκλειστικά; Μήπως λέω, μήπως τυχαίνει να είναι και υποψήφιος της ΧΑ;
[URL unfurl="true"]http://koinonikosethnikismos.wordpress.com/2014/04/29/%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%B9%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CF%85%CE%B3%CE%AE/[/URL]
Μήπως είναι αυτός;
(φωτογραφία του ως υποψηφίου της ΧΑ, την έβγαλα αλλά την έχω σώσει)
δωράκι 'σατιρική' φωτογραφία που έχει στο προφίλ του. Για τον αρχαιελληνικό χαιρετισμό που λέγαμε, όχι τίποτα άλλο...
[img]https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/37015_10201070996276748_998658802_n.jpg