Κάτσε, να το πάρουμε απλά, όταν κάνεια γορά μετά στοκάρεις κιόλας ή κατευθείαν το στέλνεις (εφόσον το πουλήσεις) στον άλλον; Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τη λογική διαδικασία των logistics? Γιατί καλά όλα αυτά αλλά δεν νομίζω να είναι και τόσο απλό ρε παιδιά, ξέρω γω; Θέλω να βοηθηθώ πραγματικά. Σκέφτομαι πολλά αλλά οι wannabe τέτοιοι προφανώς δεν είναι λίγοι ανά τον κόσμο και κατά καιρούς διαβάζω για παγαπόντηδες και στο εξωτερικο
Τύπε, Μενεδήμο, το κόνσεπτ είναι απλό, αλλά η εφαρμογή του ποικίλλει. Χοντρικά, αγοράζεις από Ασιάτη (δηλαδή φτηνά) και πουλάς σε Δυτικό (δηλαδή ακριβά) και κερδίζεις τη διαφορά.
Οι περισσότεροι αγοράζουν από την πλατφόρμα
alibaba και πουλάνε είτε σε διεθνείς πλατφόρμες όπως amazon και ebay, είτε σε πλατφόρμες της χώρας τους όπως
cdiscount (για εμάς στη Γαλλία) ή σε ό,τι έχετε αντίστοιχο στην Ελλάδα. Αλλοι πάλι ανοίγουν δικό τους online κατάστημα σε κάποια πλατφόρμα όπως πχ στο
shopify.
Οι μεγάλες δυτικές πλατφόρμες έχουν συνήθως προγράμματα στα οποία μπαίνεις και αναλόγως άλλοτε χρειάζεται στοκάρισμα κι άλλοτε όχι. Πχ το πρόγραμμα Amazon FBA, θέλει στοκάρισμα, αν θυμάμαι καλά.
Αν ανοίξεις δικό σου μαγαζι στο shopify, μπορεί να τα στέλνει ο προμηθευτής κατευθείαν στον πελάτη (χωρίς να είναι και υποχρεωτικό).
Στις μεγάλες πλατφόρμες πχ Amazon γλυτώνεις τις διαφημιστικές καμπάνιες, γιατί ο αγοραστής τις ξέρει και πάει με την κάρτα στο χέρι να αγοράσει. Το δικό σου μαγαζί πχ στο Shopify θέλει διαφήμιση.
Μία τεχνική είναι να παρακολουθείς τα στατιστικά των πωλήσεών σου και κάθε φορά που κάνουν κοιλιά να κάνεις διαφημιστική καμπάνια στο facebook. Μία άλλη είναι να είσαι και σε μία μεγάλη πλατφόρμα ταυτόχρονα και να εκτρέπεις την πελατεία προς το μαγαζί σου με ένα φυλάδιο μέσα στο προιόν.
Αν δεν πας για ευκαιριακά κέρδη και θέλεις να χτίσεις business θέλεις το δικό σου μαγαζί. Διότι στις μεγάλες πλατφόρμες δεν υπάρχει σιγουριά. Η visibility που θα έχεις εξαρτάται από το πόσο καλά πουλάς. Αν άλλος με το ίδιο προιόν πουλάει καλύτερα θα σε επισκιάσει και μπορεί και να σε διώξουν κι από το πρόγραμμα. Πχ στην Amazon μπορεί να εξαφανιστείς από τη μία μέρα στην άλλη. Παίζει ρόλο και το customer service που προσφέρεις στους πελάτες και πρέπει να είσαι συνέχεια διαθέσιμος.
Πολλοί έχουν κάνει τεράστιο business με την Amazon, πχ αναγκάστηκαν να νοικιάσουν χώρους και να προσλάβουν υπαλλήλους για να παραλαμβάνουν τα πακέτα από Κίνα, να πακετάρουν με τα standards της Amazon, να τα στέλνουν στις αποθήκες της, και να εξασφαλίζουν και το customer service.
Κάποια άλλα θέματα είναι πιθανόν προβλήματα με τελωνείο, ασυνενοησία με τον Κινέζο αν είσαι νέος, και κυρίως ότι ο Κινέζος προμηθευτής μπήκε κι αυτός στο παιγνίδι και σε συναγωνίζεται και ως πωλητής πλέον. Για αυτό είπα παραπάνω ότι δεν ξέρω πόσο μέλλον έχει αυτό. Θέλει λίγο ψάξιμο να βρεις και τα κατάλληλα προιόντα.