Νέα

«Έφυγε» ο Νίκος Παπάζογλου

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα lucky_striker
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 166
  • Εμφανίσεις 10K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

aigeas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2009
Μηνύματα
10.454
Like
19
Πόντοι
166
θες να πεις οτι ενας ηθοποιος και ενας τραγουδιστης απορροφουνται στους ιδιους χωρους εργασιας με εναν ποιητη και εναν μουσικοσυνθετη? γιατι και τα ματωμενα στεφανα ο λορκα το εγραψε αλλα οι ηθοποιοι με τα 20 ευρω εισιτηριο το ανεβαζουν ως παρασταση....δεν καταλαβαινω τον συσχετισμο σου....ο λορκα δηλαδη παραγει πολιτισμο επειδη δεν καρπωνεται απο τα 20 ευρω του εισιτηριου ενω οι ηθοποιοι δεν παραγουν τιποτα?
σε αυτο που διαφωνουμε ειναι οτι το να παραγεις πολιτισμο δεν ειναι επαγγελμα... οπως λεει και το ασμα "με τραγούδια για τη φτώχεια και την ξενιτιά

ρετιρέ παίρνω στην Κηφισιά"
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
13
Πόντοι
366
σε αυτο που διαφωνουμε ειναι οτι το να παραγεις πολιτισμο δεν ειναι επαγγελμα... οπως λεει και το ασμα "με τραγούδια για τη φτώχεια και την ξενιτιά

ρετιρέ παίρνω στην Κηφισιά"

α μαλιστα...δηλαδη ο αριστοφανης και ο αισχυλος και ολοι οι αρχαιοι θεατρογραφοι που ειχαν τους λεγομενους χορηγους που χρηματοδοτουσαν τα εργα τους, συνεπως εγγραφαν επι πληρωμη, δεν παρηγαγαν πολιτισμο....και εσυ ποιος εισαι ειπαμε που δινεις την ετυμολογια της λεξης πολιτισμος?
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
σε αυτο που διαφωνουμε ειναι οτι το να παραγεις πολιτισμο δεν ειναι επαγγελμα... οπως λεει και το ασμα "με τραγούδια για τη φτώχεια και την ξενιτιά

ρετιρέ παίρνω στην Κηφισιά"
ε και;
κλασσική πατέντα δεξιου μαλάκα.

μπας και δει αριστερό να προκοψει.......
μαύρο φίδι που τον έφαγε.
ο αριστερός πρέπει να είναι ρακέντυτος, ξυπόλητος, υποχείριο του αφεντικού και όλες του τις δεξιότητες να τις εκμεταλλεύεται πάντα καποιος μαλάκας Σαλιέρης.
 

aigeas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2009
Μηνύματα
10.454
Like
19
Πόντοι
166
α μαλιστα...δηλαδη ο αριστοφανης και ο αισχυλος και ολοι οι αρχαιοι θεατρογραφοι που ειχαν τους λεγομενους χορηγους που χρηματοδοτουσαν τα εργα τους, συνεπως εγγραφαν επι πληρωμη, δεν παρηγαγαν πολιτισμο....και εσυ ποιος εισαι ειπαμε που δινεις την ετυμολογια της λεξης πολιτισμος?
μπερδευεις το χωνι με το μουνι η την πουτσα με την βουτρσα, διαλεξε τι απο τα 2




ΧΟΡΗΓΙΑ στην ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ο θεσμός των χορηγιών επινοήθηκε πριν 2.500 χρόνια; Ακριβώς για να αμβλυνθούν οι οικονομικές ανισότητες και για να απαλλαγεί η πολιτεία από ορισμένες δαπάνες, είχαν καθιερωθεί οι «λειτουργίες», που επιβάρυναν τους πλουσιότερους (όσους είχαν περιουσία πάνω από τρία τάλαντα) προς όφελος της πόλης και του λαού. Η λέξη «λειτουργία» αυτό σήμαινε: «λέιτος» ή «λήιτος», δηλαδή λαϊκός (λεώς = λαός, βλ. «λεωφορείο»!) και «έργον», ήγουν «έργο, υπηρεσία για τον λαό». Επειτα, λειτουργία σήμαινε και «δημόσια λατρεία των θεών»1, απ' όπου και η χριστιανική λειτουργία.

Από τις λειτουργίες αυτές ­ όπως η «τριηραρχία» (η συντήρηση μιας τριήρους), η «γυμνασιαρχία» κλπ. ­ «υψίστη λειτουργία» λογαριαζόταν η χορηγία. «Χορηγός» ονομαζόταν αρχικά ο «άγων τον Χορόν» του δράματος, ο εξάρχων, ο κορυφαίος και, έπειτα, εκείνος που κατέβαλλε τη δαπάνη για την κατάρτιση Χορού και, γενικότερα, για την παράσταση δραματικού έργου.

Οι χορηγίες ­ που, κατά το Πάριο Χρονικό, καθιερώθηκαν το 509/508 π.Χ. ­ ήταν υποχρεωτικές ή προαιρετικές. Ενα μήνα μετά το τέλος των διονυσιακών εορτών, καθεμιά απ' τις δέκα «φυλές» της Αθήνας επέλεγε τον δικό της χορηγό για τα Διονύσια ή τα Λήναια του επόμενου χρόνου. Οι δραματικοί ποιητές «ήτουν (ζητούσαν) Χορόν» από τον επώνυμο άρχοντα (για τα Διονύσια) ή απ' τον «άρχοντα βασιλέα» (για τα Λήναια), κι εκείνος όριζε ποιος θα χορηγηθεί από ποιον. Ο «τυχερός» χορηγός διάλεγε, με τη σειρά του, τους υποκριτές και τα μέλη του Χορού, που τους δίδασκε ή ο ίδιος ο ποιητής (όπως έκανε ο Αισχύλος) ή άλλος, ειδικός «χοροδιδάσκαλος». Υπήρχε, μάλιστα και ειδικό χτίριο για τις δοκιμές, το Χορηγείον. Σ' όλο το διάστημα της εντεκάμηνης προετοιμασίας, ο χορηγός έπρεπε να τρέφει τους ηθοποιούς και τον χορό, να πληρώνει τους ίδιους και τα έξοδα της παράστασης αλλά και τα «έξοδα παραστάσεώς» τους, αξιοπρεπούς εμφάνισής τους. Κι η δαπάνη ήταν μεγάλη, αν λογαριάσει κανείς πως, κάθε χρόνο, στους διονυσιακούς δραματικούς αγώνες, έπαιρναν μέρος κάπου 700-800 χορευτές, 30-50 ηθοποιοί, 20-40 μουσικοί2.

Μεγάλη η δαπάνη, αλλά μεγάλη και η τιμή για τους νικητές ­ όχι μόνο για τον ποιητή μα και για τον χορηγό και τη φυλή του. Τα ονόματα πολλών απ' τους «δοτήρες» είναι γνωστά ­ οι ενδοξότεροι, όμως, ήταν ο Θεμιστοκλής, χορηγός της τραγωδίας του Φρυνίχου Φοίνισσαι (493-2)3, και ο νεαρός τότε Περικλής για τους Πέρσες του Αισχύλου (472). Αργότερα, στο τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου, όταν τα οικονομικά του άστεος δυσκόλεψαν κι έπεσε κι εκεί «λιτότητα», κάθε χορηγία την επωμίζονταν δύο χορηγοί (συγχορηγοί). Κι όταν στένεψαν ακόμα περισσότερο ­ τον καιρό του Δημοσθένη ­ τη χορηγία την αναλάβαινε ο δήμος. Αλλά κανένας δεν σκέφτηκε ποτέ να την καταργήσει.

Οπως είναι γνωστό, τα έπαθλα των δραματικών αγώνων ήταν τρία: τα «πρωτεία», τα «δευτερεία» και τα «τριτεία». Στον πρώτο νικητή-χορηγό δινόταν χάλκινος τρίπους ­ όπου αναγράφονταν τα ονόματα του επώνυμου άρχοντος, του χορηγού, του ποιητή και του δράματος ­ και ο χορηγός τον αφιέρωνε στον Διόνυσο ή στον Απόλλωνα. Πολλοί χορηγοί, μάλιστα, έστηναν μικρά μνημεία, που στην κορυφή τους τοποθετούνταν το τρίποδο έπαθλο. Δυο απ' αυτά τα μνημεία σώζονται ακόμα: του Λυσικράτους και του Θρασύλλου. Του πρώτου ­ που είχε νικήσει το 335/4 χορηγώντας παιδικό Χορό ­ βρίσκεται κάτω απ' την ανατολική πλευρά της Ακρόπολης, στη σημερινή οδό Τριπόδων, και είναι περισσότερο γνωστό με τη λαϊκή ονομασία «Φανάρι του Διογένη». Το χορηγικό μνημείο του Θρασύλλου ­ που είχε νικήσει σε μουσικό αγώνα το 320/19 ­ ήταν άγαλμα του «Μελπομένου Διονύσου» κι είχε στηθεί μπρος στη σπηλιά της νότιας πλευράς της Ακρόπολης, πάνω απ' το θέατρο του Διονύσου. Σώζεται, αλλά δεν βρίσκεται εδώ: το άρπαξε, μαζί με τόσα άλλα, ο διαβόητος λόρδος Ελγιν και «απόκειται» στο Βρεταννικό Μουσείο (είναι κι αυτό «επιστρέψιμο»;). Σήμερα, στη σπηλιά στεγάζεται το εκκλησάκι της «Παναγιάς της Σπηλιώτισσας». Αλλά και στήλες στήνονταν για να τιμήσουν χορηγούς ­ όπως εκείνη που βρίσκεται στο Επιγραφικό Μουσείο και που αντίγραφό της στολίζει το Μέγαρο Μουσικής. (Ας σημειωθεί πως οι ποιητές έπαιρναν ταπεινότερα βραβεία: ο πρώτος νικητής ένα βόδι, ο δεύτερος έναν αμφορέα κρασί, ο τρίτος έναν τράγο4. Οι Αθηναίοι, που τόσο τιμούσαν την τέχνη, δεν υποτιμούσαν τα φαγώσιμα και τα πόσιμα).

Αφού, λοιπόν, «διατηρούμε» ­ και πολύ σωστά, έστω με πολλή δαπάνη ­ αρχαία και νεότερα μνημεία και χτίρια της «κληρονομιάς» μας, στοιχειώδης συνέπεια επιβάλλει να κηρυχθεί διατηρητέος και ο αρχαιότατος θεσμός των χορηγιών, για τις οποίες δεν πληρώνει τίποτα το κράτος, δηλαδή εμείς οι φορολογούμενοι που, αντίθετα, βγαίνουμε κερδισμένοι πολιτιστικά απ' την γενναιοδωρία κάποιων «ομοιοπαθών» μας...







τωρα αν αυτο εδω εχει καποια σχεση μετα οσα υποστηριζεις εχεις θεμα και μεγαλο μαλιστα...
 

aigeas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2009
Μηνύματα
10.454
Like
19
Πόντοι
166
ε και;
κλασσική πατέντα δεξιου μαλάκα.

μπας και δει αριστερό να προκοψει.......
μαύρο φίδι που τον έφαγε.
ο αριστερός πρέπει να είναι ρακέντυτος, ξυπόλητος, υποχείριο του αφεντικού και όλες του τις δεξιότητες να τις εκμεταλλεύεται πάντα καποιος μαλάκας Σαλιέρης.
στο εχω πει και δεν θα βαρεθω να στο λεω, εισαι παντελως ασχετος που προσπαθει να κανει τον εξυπνο, ενα μορφωμα καρατζαφυρερ και λιανας καννελη, ο χατζηδακης μονο αριστερος δεν ηταν, διαβασε τι κατα καιρους ειχε πει και μεχρι τοτε αι χασου
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
13
Πόντοι
366
"Ο «τυχερός» χορηγός διάλεγε, με τη σειρά του, τους υποκριτές και τα μέλη του Χορού, που τους δίδασκε ή ο ίδιος ο ποιητής (όπως έκανε ο Αισχύλος) ή άλλος, ειδικός «χοροδιδάσκαλος». Υπήρχε, μάλιστα και ειδικό χτίριο για τις δοκιμές, το Χορηγείον. Σ' όλο το διάστημα της εντεκάμηνης προετοιμασίας, ο χορηγός έπρεπε να τρέφει τους ηθοποιούς και τον χορό, να πληρώνει τους ίδιους και τα έξοδα της παράστασης αλλά και τα «έξοδα παραστάσεώς» τους, αξιοπρεπούς εμφάνισής τους."


ναι...και παλι δε σε αντιλλαμβανομαι....υπηρχε αναθεση εργου στους πιο δημοφιλεις συγγραφεις (ητοι αυτους που ειχαν κερδισει περισσοτερες φορες)
μαλλον δεν καταλαβαινεις αυτα που κανεις κοπι-πειστ...
 

gusmx5

Μέλος
Εγγρ.
6 Ιαν 2007
Μηνύματα
3.138
Κριτικές
6
Like
69
Πόντοι
16
Το θεμα ξεφυγε...Εδω ανοιξατε το θρεντ για να εκφρασουμε την αγαπη μας για τον Νικο που εφυγε...Μην την ξεφτιλιζετε την κουβεντα,ανοιξτε αλλο θεμα να τσακωθειτε.Οσοι αγαπησαν τον Παπαζογλου και μεγαλωσαν και εκλαψαν με τα τραγουδια του οπως εγω δεν εχουν ορεξη να βλεπουν τσακωμους...Κριμα ειναι...Εφυγε ενας μεγαλος καλλιτεχνης με εξαιρετικη φωνη και ηθος κατ εμε τουλαχιστον...Ας τον χαιρετησουμε και οι τσακωμοι αλλου...Αντιο Νικο....
 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.650
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.096
Πόντοι
17.085

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
στο εχω πει και δεν θα βαρεθω να στο λεω, εισαι παντελως ασχετος που προσπαθει να κανει τον εξυπνο, ενα μορφωμα καρατζαφυρερ και λιανας καννελη, ο χατζηδακης μονο αριστερος δεν ηταν, διαβασε τι κατα καιρους ειχε πει και μεχρι τοτε αι χασου

ο δεξιόπουστας παιδόφιλος χατζηδάκις τώρα πώς μπηκε στην κουβέντα μόνο εσύ μπορείς να ανακαλύψεις.
 

memos@n

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Φεβ 2011
Μηνύματα
28.726
Like
22
Πόντοι
366
ε και;
κλασσική πατέντα δεξιου μαλάκα.

μπας και δει αριστερό να προκοψει.......
μαύρο φίδι που τον έφαγε.
ο αριστερός πρέπει να είναι ρακέντυτος, ξυπόλητος, υποχείριο του αφεντικού και όλες του τις δεξιότητες να τις εκμεταλλεύεται πάντα καποιος μαλάκας Σαλιέρης.
μπα,

η πατεντα προερχεται εξ αριστερων και ειναι η εξης...

αν ενας αριστερος (κατα προτιμηση καλλιτεχνης) βγαζει μυρια, εχει γιωτ και αεροπλανα, βιλες και ξενοδοχεια τοτε τα εβγαλε με τον ιδρωτα(?) του....ιδιως οσοι τοσα χρονια εχουν φιαξει αμυθητες περιουσιες με κρατικες επιδοτησεις ή αμοιβες....

αν ενας δεξιος παρει δευτερο αμαξι για το παιδι του, τοτε ειναι φοροφυγας,καπιταλιστης,φασιστας,απατεωνας, που πινει το αιμα των εργαζομενων κ.λ.π. κ.λ.π.
 

aigeas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2009
Μηνύματα
10.454
Like
19
Πόντοι
166
"Ο «τυχερός» χορηγός διάλεγε, με τη σειρά του, τους υποκριτές και τα μέλη του Χορού, που τους δίδασκε ή ο ίδιος ο ποιητής (όπως έκανε ο Αισχύλος) ή άλλος, ειδικός «χοροδιδάσκαλος». Υπήρχε, μάλιστα και ειδικό χτίριο για τις δοκιμές, το Χορηγείον. Σ' όλο το διάστημα της εντεκάμηνης προετοιμασίας, ο χορηγός έπρεπε να τρέφει τους ηθοποιούς και τον χορό, να πληρώνει τους ίδιους και τα έξοδα της παράστασης αλλά και τα «έξοδα παραστάσεώς» τους, αξιοπρεπούς εμφάνισής τους."


ναι...και παλι δε σε αντιλλαμβανομαι....υπηρχε αναθεση εργου στους πιο δημοφιλεις συγγραφεις (ητοι αυτους που ειχαν κερδισει περισσοτερες φορες)
μαλλον δεν καταλαβαινεις αυτα που κανεις κοπι-πειστ...
εχεις μεγαλο θεμα τελικα.....

Ο θεσμός των χορηγιών επινοήθηκε πριν 2.500 χρόνια; Ακριβώς για να αμβλυνθούν οι οικονομικές ανισότητες και για να απαλλαγεί η πολιτεία από ορισμένες δαπάνες, είχαν καθιερωθεί οι «λειτουργίες», που επιβάρυναν τους πλουσιότερους (όσους είχαν περιουσία πάνω από τρία τάλαντα) προς όφελος της πόλης και του λαού. Η λέξη «λειτουργία» αυτό σήμαινε: «λέιτος» ή «λήιτος», δηλαδή λαϊκός (λεώς = λαός, βλ. «λεωφορείο»!) και «έργον», ήγουν «έργο, υπηρεσία για τον λαό».
Οι χορηγίες ­ που, κατά το Πάριο Χρονικό, καθιερώθηκαν το 509/508 π.Χ. ­ ήταν υποχρεωτικές ή προαιρετικές. Ενα μήνα μετά το τέλος των διονυσιακών εορτών, καθεμιά απ' τις δέκα «φυλές» της Αθήνας επέλεγε τον δικό της χορηγό για τα Διονύσια ή τα Λήναια του επόμενου χρόνου. Οι δραματικοί ποιητές «ήτουν (ζητούσαν) Χορόν» από τον επώνυμο άρχοντα (για τα Διονύσια) ή απ' τον «άρχοντα βασιλέα» (για τα Λήναια), κι εκείνος όριζε ποιος θα χορηγηθεί από ποιον.




οπως βλεπεις  οι χορηγιες ηταν ενας τροπος να μην επιβαρυνθουν οι μη κατεχοντε αλλα και να εχουν την δυνατοτητα να απολαυσουν τους ποιητες, παραστασεις κ.τ.λπ, σημερα αν ο λαος θελει να απολαυσει ολα αυτα πρεπει ο ιδιος να γινει χορηγος, το καταλαβες τωρα η ακομα;;;;
 

andreoug

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
1 Σεπ 2005
Μηνύματα
1.508
Κριτικές
22
Like
390
Πόντοι
6.055
ο δεξιόπουστας παιδόφιλος χατζηδάκις τώρα πώς μπηκε στην κουβέντα μόνο εσύ μπορείς να ανακαλύψεις.

Για τον βουλευτή λέτε; Ο συνθέτης είχε άλλο επώνυμο. Google it. Εγώ ξέρω κι ένα πισωγλέντη στο forum πάντως που κάνει και κτηνοβασία με πιγκουίνους.
 

aigeas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2009
Μηνύματα
10.454
Like
19
Πόντοι
166
ο δεξιόπουστας παιδόφιλος χατζηδάκις τώρα πώς μπηκε στην κουβέντα μόνο εσύ μπορείς να ανακαλύψεις.
αν δεν ησουν τοσο ηλιθιος θα το καταλαβαινες, δεν εχω και πολλες απαιτησεις ομως απο το μυαλο σου
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
13
Πόντοι
366
εχεις μεγαλο θεμα τελικα.....

Ο θεσμός των χορηγιών επινοήθηκε πριν 2.500 χρόνια; Ακριβώς για να αμβλυνθούν οι οικονομικές ανισότητες και για να απαλλαγεί η πολιτεία από ορισμένες δαπάνες, είχαν καθιερωθεί οι «λειτουργίες», που επιβάρυναν τους πλουσιότερους (όσους είχαν περιουσία πάνω από τρία τάλαντα) προς όφελος της πόλης και του λαού. Η λέξη «λειτουργία» αυτό σήμαινε: «λέιτος» ή «λήιτος», δηλαδή λαϊκός (λεώς = λαός, βλ. «λεωφορείο»!) και «έργον», ήγουν «έργο, υπηρεσία για τον λαό».
Οι χορηγίες ­ που, κατά το Πάριο Χρονικό, καθιερώθηκαν το 509/508 π.Χ. ­ ήταν υποχρεωτικές ή προαιρετικές. Ενα μήνα μετά το τέλος των διονυσιακών εορτών, καθεμιά απ' τις δέκα «φυλές» της Αθήνας επέλεγε τον δικό της χορηγό για τα Διονύσια ή τα Λήναια του επόμενου χρόνου. Οι δραματικοί ποιητές «ήτουν (ζητούσαν) Χορόν» από τον επώνυμο άρχοντα (για τα Διονύσια) ή απ' τον «άρχοντα βασιλέα» (για τα Λήναια), κι εκείνος όριζε ποιος θα χορηγηθεί από ποιον.




οπως βλεπεις  οι χορηγιες ηταν ενας τροπος να μην επιβαρυνθουν οι μη κατεχοντε αλλα και να εχουν την δυνατοτητα να απολαυσουν τους ποιητες, παραστασεις κ.τ.λπ, σημερα αν ο λαος θελει να απολαυσει ολα αυτα πρεπει ο ιδιος να γινει χορηγος, το καταλαβες τωρα η ακομα;;;;


το προβλημα μας ειναι δηλαδη το αν ο λαος επιβαρυνεται οικονομικα ή οχι ή το αν ο πολιτισμος ειναι επαγγελμα? οι θεατρικοι συγγραφεις γραφανε επι παραγγελια παρηγαγαν πολιτισμό ή οχι??
τοτε για να παρακολουθησεις θεατρικη παρασταση σε πληρωνανε τι σχεση εχει αυτο με αυτο που συζηταμε?...συγχεεις τα πραγματα και σου πα και πριν δεν κατεχεις καλα το κοπι-πειστ...
 

aigeas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2009
Μηνύματα
10.454
Like
19
Πόντοι
166
το προβλημα μας ειναι δηλαδη το αν ο λαος επιβαρυνεται οικονομικα ή οχι ή το αν ο πολιτισμος ειναι επαγγελμα? οι θεατρικοι συγγραφεις γραφανε επι παραγγελια παρηγαγαν πολιτισμό ή οχι??
τοτε για να παρακολουθησεις θεατρικη παρασταση σε πληρωνανε τι σχεση εχει αυτο με αυτο που συζηταμε?...συγχεεις τα πραγματα και σου πα και πριν δεν κατεχεις καλα το κοπι-πειστ...
εχεις θεμα, τελος μαζι σου
 

memos@n

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Φεβ 2011
Μηνύματα
28.726
Like
22
Πόντοι
366
Συνέσισε να μας διασκεδάζεις, που έλεγε και μια ψυχή.
Άμα έχτιζα οικοδομές πάντως σίγουρα θα σε ήθελα. Τέτοιο τούβλο που είσαι.
αφου εσυ για αλλο λογο εισαι ολη μερα στις οικοδομες μωρη Πιεξουλα  :pipa2: :fuck1:

:2funny:
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom