Μπουμπα, ταχεις κανει αχταρμα στο μυαλουδακι σου! Η πολυ παρεα με τον ΠΠο αυτα τα αποτελεσματα εχει! Τον ειδες πως χαιρεται που σε εχει επηρρεασει?μπα, μουσική υπάρχει πάντα σε όλους τους πολιτισμούς, και δεν υπάρχει μέτρο για την εξέλιξή της... οι μπιτλς τρέχανε στις ινδίες για να επεκτείνουν τους μουσικούς τους ορίζοντες... στα βουνά της ινδίας, σε κάτι κατσικοχώρια...
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
«Δεν είμαστε Έλληνες»-Ρατσιστής όποιος δηλώνει Έλληνας...
- Μέλος που άνοιξε το νήμα gabadoo
- Ημερομηνία ανοίγματος
- Απαντήσεις 1K
- Εμφανίσεις 41K
- Tagged users Καμία
- Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
Στο ίντερνετ βρήκα ένα αρχείο pdf που ονομάζεται : «Οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα 2008/09», εκεί αναφέρονται και οι αρμοδιότητες των τομέων αν και ίσως να έχει αλλάξει αυτό λόγω της αλλαγής της κυβέρνησης. Μπορείς στο google να βάλεις τον τίτλο, να το κατεβάσεις και να δεις τις αρμοδιότητες.Μήπως ξέρει κανένας ποιές είναι ΑΚΡΙΒΩΣ οι αρμοδιότητες της θέσης της ειδικής γραμματέως;;;;
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ όμως.
Πάντως εγώ αναφέρθηκα στο σύνταγμα της Ελλάδας, και συγκεκριμένα στο Άρθρο 16 και παράγραφο 2, που λέει ξεκάθαρα:
«Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.»
Όλοι οι λειτουργοί του κράτους οφείλουν να υπηρετούν το Σύνταγμα. Η κυρία Δραγώνα, με τα πεπραγμένα της, μου δίνει το δικαίωμα να αμφισβητώ την συμμόρφωση της στο Σύνταγμα της Ελλάδας.
Έχεις Βολταίρε πληροφόρηση που δε γνωρίζω και αποδεικνύει ότι η κα. Δραγώνα δρα αντίθετα στις πεποιθήσεις της και ενεργεί προς την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των νέων από την θέση στην οποία βρίσκεται;
Εάν έχεις τέτοια πληροφόρηση σε παρακαλώ, γνωστοποίησέ την και σε εμένα να μην παρεξηγώ άδικα την γυναίκα.
boomb
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 4 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 16.435
- Like
- 18
- Πόντοι
- 166
Μηπως εχεις μπλεξει λιγο τον πολιτισμο με τις πολιτικες(και ενιοτε θρησκευτικες) σκοπιμοτητες?
όχι, το παράδειγμα που έφερα ήταν κοινωνικό και επιστημονικό. Η δυτική κοινωνία και επιστήμη τότε πίστευε ότι η γη είναι το κέντρο του σύμπαντος, όταν οι μάγια έφτιαχναν χάρτες του γαλαξία. Και η δυτική κοινωνία τους θεωρούσε απολίτιστους. Τι σχέση έχουν οι σκοπιμότητες?
pornopapos
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 9 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 42.180
- Like
- 34
- Πόντοι
- 366
Μηπως εχεις μπλεξει λιγο τον πολιτισμο με τις πολιτικες(και ενιοτε θρησκευτικες) σκοπιμοτητες?
"κριτήρια αξιολόγησης πολιτισμών κατα μεμο"
τεχνες, γραμματα, επιστημη, αρχιτεκτονικη, πολιτικη, στρατιωτικη τεχνη, εφευρεσεις, κ.λ.π. κ.λ.π.
διαφωνεις σε αυτα?
τη θρησκεία δεν περιέλαβε ίσως είναι στα κτλ
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.213
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.910
- Πόντοι
- 366
Ιδού οι θέσεις της ως Ειδικής Γραμματέως και ουχί ως ιστορικού.
Επ'αυτού τα σχόλια;;;
www.xronos.gr/detail.php?ID=50431]ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ «Χ» ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ
…Σ΄ αυτή την χώρα το «ράβε ξήλωνε» είναι μια εθνική ασθένεια, θα πει η Θάλεια Δραγώνα[/url]
18.11.2009
Η νέα ειδικής γραμματείας ενιαίου διοικητικού τομέα θεμάτων εκπαιδευτικού σχεδιασμού, εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων, μίλησε στο ράδιο Χρόνος 87,5 για την αιχμή του δόρατος στην Παιδεία, δηλαδή τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα σχολεία με μαθητές διαφορετικών ταυτοτήτων, το σεβασμό της μητρικής γλωσσάς στην εκπαιδευτική διαδικασία και απάντησε σε ερωτήσεις για θέματα τοπικού ενδιαφέροντος, όπως τη μειονοτική εκπαίδευση και τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία και την ΕΠΑΘ
Δεν νομίζω ότι πρέπει να αναπαράγουμε το μοντέλο των μειονοτικών σχολείων σε τίποτα, όμως πρέπει να δούμε με μεγάλο σεβασμό το θέμα της ανάγκης της μητρικής γλώσσας και της ταυτότητας των παιδιών. Ήταν κάτι που χαρακτήριζε την στάση μας από την πρώτη στιγμή που από όταν βρεθήκαμε στην Θράκη και γι’ αυτό νομίζω και μεγάλα κομμάτια της μειονότητας τα κερδίσαμε, δηλαδή μας εμπιστεύτηκαν και πιστεύω ότι θα συνεχίσουν να μας εμπιστεύονται και να συνεχίσουν να εμπιστεύονται το νέο πρόγραμμα που θα γίνει.
Συνέντευξη Δήμος Μπακιρτζάκης
Ανέλαβε την ειδική γραμματεία ενιαίου διοικητικού τομέα θεμάτων εκπαιδευτικού σχεδιασμού, εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων, έχοντας την εμπειρία διεύθυνσης ενός φιλόδοξου προγράμματος εκπαίδευσης για την μειονότητα, αυτό της εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων, υποστηρίζοντας από τότε ακόμα μία διαφορετική προσέγγιση στην εκπαίδευση. Η Θάλεια Δραγώνα καθηγήτρια κοινωνικής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, που καλείται πλέον από θέση ευθύνης να διαχειριστεί ένα σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης, έχει θέσει ως μότο της, το «το σχολείο της ένταξης», όπως η ίδια το αποκαλεί. Άλλωστε τα ερευνητικά της αντικείμενα αφορούν την εκπαίδευση παιδιών με διαφορετικές εθνοπολιτισμικές ταυτότητες, την ψυχοκοινωνική πρόληψη, τη λειτουργία της οικογένειας. Συνδιηύθυνε το πρόγραμμα του ΥΠΕΠΘ για την ένταξη στην εκπαίδευση της μειονότητας στη Θράκη. Ως μέλος των επιτροπών μορφωτικών υποθέσεων και ισότητας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων του Κοινοβουλίου, ασχολήθηκε κυρίως με θέματα εκπαίδευσης, δικαιωμάτων και μετανάστευσης. Το τελευταίο διάστημα επικρίνεται για τις απόψεις που εξέφρασε κατά καιρούς, ενώ κάποιοι την εμφανίζουν ως μια νέα «Ρεπούση».
Η Θάλεια Δραγώνα ανοίγει τα χαρτιά της στο ράδιο Χρόνος 87,5 λίγες μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της και μιλά για την αιχμή του δόρατος στην Παιδεία, δηλαδή τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα σχολεία με μαθητές διαφορετικών ταυτοτήτων, το σεβασμό της μητρικής γλώσσας στην εκπαιδευτική διαδικασία και απαντά σε ερωτήσεις για θέματα τοπικού ενδιαφέροντος, όπως τη μειονοτική εκπαίδευση, τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία και την ΕΠΑΘ.
Χρειάζονται κ. Δραγώνα δυναμικές, δραστικές λύσεις για να μπορέσουμε να επενδύσουμε στον άνθρωπο, στο νέο, στον επιστήμονα, στο παιδί;
-Έχετε πάρα πολύ δίκαιο, νομίζω ότι εκκρεμούν οι αλλαγές και ότι αυτό το οποίο εκκρεμεί, όχι πια μόνο δεκαετίες, αλλά πολλές δεκαετίες, είναι η αλλαγή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το υπουργείο αυτό το έχει αποφασίσει, η αιχμή του δόρατος να είναι οι αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Χρειάζεται το σχολείο μας να γίνει πιο σύγχρονο, χρειάζεται να δούμε την ύλη που διδάσκονται τα παιδιά, το πώς την διδάσκονται, πώς μορφώνονται οι εκπαιδευτικοί, πως όλη η διαδικασία είναι συνδεδεμένη με μια λογοδοσία, γιατί αυτά τα οποία ακούσατε και από την υπουργό στις προγραμματικές της δηλώσεις και έχουν γραφτεί και σε διάφορες συνεντεύξεις, νομίζω ότι είναι προτεραιότητες που αξίζει να στηριχθούν. Η κοινωνία τις περιμένει εδώ και καιρό, οι γονείς τις περιμένουν. Έχει αρχίσει ένας διακομματικός διάλογος εδώ και μήνες, ο οποίος έχει ήδη ευαισθητοποιήσει την κοινωνία και έχει καταφέρει σε μεγάλο βαθμό οι διάφοροι μετέχοντες να βλέπουν τα πράγματα με κοινό τρόπο και νομίζω ότι είναι πολύ ώριμα τα πράγματα παρά ποτέ.
Αυτά θα γίνουν με διαδικασία, όπως είπε και η υπουργός, διαλόγου; Γιατί έχουμε συνηθίσει να γίνονται πολλές αλλαγές στην παιδεία, να μην συμφωνεί η αντιπολίτευση, να υπάρχουν αυτές οι παλινωδίες, μέτρα που πάρθηκαν πριν από λίγα χρόνια να αναιρούνται και να βγαίνουν νέα.
-Έχετε πολύ δίκαιο. Σε αυτή την χώρα το ράβε-ξήλωνε είναι μια εθνική ασθένεια, αλλά νομίζω ότι αυτή η κυβέρνηση έχει κηρύξει με πολλούς τρόπους το ενδιαφέρον της. Η υπουργός έβγαλε στον αέρα κάποια μέτρα τα οποία είπε θα μπουν σε ηλεκτρονική διαβούλευση και επειδή πιστεύουμε πολύ στην χρήση των νέων τεχνολογιών, η ηλεκτρονική διαβούλευση θα είναι για οποιοδήποτε μέτρο αποφασίζεται. Η διαφάνεια και η δημοσίευση στο διαδίκτυο, θα είναι κάτι το οποίο θα χαρακτηρίζει όλες τις πολιτικές. Το ΠΑΣΟΚ πήγε με όλες τις δυνάμεις του στον διάλογο που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση και νομίζω ότι υπάρχει μια συμφωνία μεταξύ μας ότι και τώρα η Ν.Δ. ως αντιπολίτευση, θα κάνει αυτό που έκανε το ΠΑΣΟΚ όταν ήταν αντιπολίτευση, δηλαδή νομίζω ότι μπήκε σε ένα αυλάκι η διαδικασία του διαλόγου και δεν πρόκειται να πάει πίσω.
Όλα αυτά για να γίνουν όμως απαιτούνται χρήματα.
-Τα χρήματα είναι μια προϋπόθεση και χωρίς αυτά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα αλλά πιστέψτε με, αυτό που πιστεύω εγώ βαθιά είναι ότι εκτός από τα χρήματα και ίσως και πριν από τα χρήματα, χρειάζεται η άποψη, η διαφορετική προσέγγιση. Παιδεία δεν είναι μόνο τα χρήματα που μας λείπουν, μας λείπουν άλλα πράγματα. Έδωσε ένα παράδειγμα η υπουργός που είναι πάρα πολύ αποκαλυπτικό. Κάνουμε τις περισσότερες ώρες μαθηματικά, από σχεδόν όλες τις χώρες, έχουμε την καλύτερη αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών κι έχουμε τις χειρότερες επιδόσεις. Δεν είναι ότι μας φταίει η έλλειψη των εκπαιδευτικών, ούτε οι ώρες που διδάσκονται, κάτι άλλο μας φταίει. Το πώς τα διδάσκουμε, ποιο είναι το μαθησιακό ζητούμενο, ποιο είναι ο μαθησιακός στόχος. Δεν είναι μόνο τα χρήματα, είναι και κάτι άλλο, είναι ένας εξορθολογισμός όχι μόνο οικονομικός, αλλά εξορθολογισμός του πού πάμε, γιατί πάμε εκεί που πάμε.
Πως τα διαπολιτισμικά σχολεία θα μπορέσουν να λειτουργήσουν ώστε να μην αλλοιωθεί και ο τρόπος της εκπαίδευσης που συνήθισε ο Έλληνας μέχρι τώρα;
-Από το 1990 και έπειτα έχει δημιουργηθεί μια άλλη πραγματικότητα στην εκπαίδευση, με τα κύματα της μετανάστευσης που δέχεται η Ελλάδα, δέχεται και όλα αυτά τα παιδιά των μεταναστών, τα οποία ήταν και μια ευλογία σε κάποια σχολεία, καθώς γέμισαν σχολεία σε επαρχίες και μικρά μέρη που διαφορετικά θα έκλειναν. Όμως αυτό μας βάζει μπροστά σε μια τεράστια πρόκληση. Αυτό που θα γίνει αυτή την στιγμή και η γραμματεία μου θα έχει κυρίως αυτό το στίγμα, είναι «το σχολείο της ένταξης» και η ένταξη σημαίνει όλες οι διαφορετικότητες από τον μέσο όρο του μαθητή. Ξέρετε ο μέσος όρος είναι και λίγο φανταστικός, γιατί οι σχολικές τάξεις είναι γεμάτες από διαφορετικότητες, ούτως ή άλλως. Σε όλα μας τα σχολεία έχουμε αγόρια και κορίτσια, γιατί έχουμε διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης, γιατί έχουμε διαφορετικά κοινωνικά στρώματα στο σχολείο, αυτές τις διαφορετικότητες πρέπει να τις διευρύνουμε, πρέπει να τις βάλουμε στο θέμα της γλωσσικής διαφορετικότητας, της πολιτισμικής και τα παιδιά με αναπηρία. Η δική μου γραμματεία θα λέγεται γραμματεία της ένταξης, που σημαίνει ένταξη όλων μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Μέχρι τώρα, ενώ έκανε η Ελλάδα μια προσπάθεια για τα θέματα της εκπαίδευσης σε σχέση με την μετανάστευση, τα προγράμματα που έφτιαξε τρέχανε παράλληλα με το σύστημα, όχι μέσα στο σύστημα. Τώρα πρέπει όλες οι ενέργειες που έχουν σχέση με οποιαδήποτε διαφορετικότητα να μπουν απολύτως μέσα στην κανονική τάξη. Η «κανονική τάξη», γιατί καμία τάξη δεν είναι κανονική ή μη κανονική, όλες οι τάξεις έχουν τις ιδιαιτερότητες τους, πιστέψτε με όλες και στα ανώτερα στρώματα ακόμη έχουμε διαφορετικότητες, έχουν οι εκπαιδευτικοί να χειριστούν νέα προβλήματα, που δεν είχαν να τα χειριστούν κάποιες δεκαετίες πριν.
Γνωρίζουν αυτό τον τρόπο προσέγγισης οι εκπαιδευτικοί ή πρέπει και αυτοί να περάσουν από κάποια εκπαίδευση;
-Οι εκπαιδευτικοί μας χρειάζεται να μορφωθούν σε αυτό το θέμα, γιατί όλες οι τάξεις πια έχουν παιδιά με διαφορετικότητα, με διαφορετική προέλευση ή γλώσσα, όλες οι τάξεις, ακόμα και αυτά που είναι σε μικρό ποσοστό, σε άλλα είναι τεράστια τα ποσοστά, όλες όμως έχουν να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις. Χρειάζεται μια στοχευόμενη επιμόρφωση, όχι μια γενική επιμόρφωση, στοχευμένη στο πώς να χειρίζονται την διαφορετικότητα μέσα στην σχολική τάξη.
Στην περιοχή μας έχετε ασχοληθεί χρόνια μαζί με την κυρία Φραγκουδάκη σε ζητήματα που αφορούν την μειονοτική εκπαίδευση, την εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων, όπου τα προβλήματα είναι πολλά αν κρίνει κανείς από τα μεγέθη διαρροής των μαθητών;
-Εγώ αυτό που ήθελα να πω είναι ότι στην περιοχή σας δεν είμαι και καινούρια, έχω ασχοληθεί χρόνια. Υπάρχουν πάρα πολλές προκλήσεις. Εγώ την ξέρω πολύ καλά την εκπαίδευση της μειονότητας, πάρα πολύ καλά, εμφορείται η πολιτική μου σε αυτά τα θέματα με τις ίδιες αρχές που σας μίλησα νωρίτερα. Δηλαδή η ένταξη έχει πολύ μεγάλη σημασία, το πώς ο εκπαιδευτικός χειρίζεται την ετερότητα, την διαφορετικότητα, ήταν αυτό που προσπάθησα να κάνω 10 χρόνια στην Θράκη και θα συνεχίσω να το κάνω και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και στην Θράκη ιδιαίτερα.
Ποια είναι η άποψη σας για το αίτημα για δίγλωσσα νηπιαγωγεία, το οποίο δεν προβλέπεται στη συνθήκη της Λωζάνης;
-Προφανώς από τη συνθήκη της Λωζάνης έχει περάσει τόσος πολύς καιρός, που η εκπαίδευση δεν είναι αυτή που ήταν τότε και ευτυχώς που δεν είναι αυτή που ήταν τότε. Το θέμα της μητρικής γλώσσας των παιδιών είναι ένα πολύ σεβαστό θέμα και συναρτάται απολύτως με το προηγούμενο θέμα που συζητούσαμε για τους μετανάστες. Ξέρουμε πολύ καλά ότι η δεύτερη γλώσσα, η γλώσσα που μαθαίνουν τα παιδιά στηρίζεται πάνω στην μητρική γλώσσα, η καλή εκμάθηση της μητρικής βοηθάει την δεύτερη γλώσσα και ιδίως τα πρώτα χρόνια. Είναι πολύ σεβαστό, επομένως, το αίτημα «θέλουμε τα παιδιά μας να έχουν την μητρική τους γλώσσα στο νηπιαγωγείο», εγώ το βλέπω με πάρα πολύ μεγάλη κατανόηση και το στηρίζω ολόψυχα.
Είστε δηλαδή υπέρ των δίγλωσσων νηπιαγωγείων;
-Υπέρ του να διδάσκεται η μητρική γλώσσα στα παιδιά της μειονότητας. Η μειονότητα επιμένει στα μειονοτικά της σχολεία, γιατί ακριβώς φοβάται αυτή την απώλεια της μητρικής γλώσσας, φοβάται την απώλεια της ιδιαίτερης ταυτότητάς της. Εγώ θέλω να αντιπροτείνω μια μητρική γλώσσα με ένα τέτοιο τρόπο και με ένα σεβασμό της ταυτότητας που δεν περιορίζεται μόνο στο μειονοτικό σχολείο. Θεωρώ ότι πρέπει να δούμε την ανάγκη της διγλωσσίας μέσα σε ένα πολύ πιο σύγχρονο μάτι και μια πολύ σύγχρονη συνθήκη, από αυτή των μειονοτικών σχολείων. Δεν νομίζω ότι πρέπει να αναπαράγουμε το μοντέλο των μειονοτικών σχολείων σε τίποτα, όμως πρέπει να δούμε με μεγάλο σεβασμό το θέμα της ανάγκης της μητρικής γλώσσας και της ταυτότητας των παιδιών. Ήταν κάτι που χαρακτήριζε την στάση μας από την πρώτη στιγμή που από όταν βρεθήκαμε στην Θράκη και γι’ αυτό νομίζω και μεγάλα κομμάτια της μειονότητας τα κερδίσαμε, δηλαδή μας εμπιστεύτηκαν και πιστεύω ότι θα συνεχίσουν να μας εμπιστεύονται και να συνεχίσουν να εμπιστεύονται το νέο πρόγραμμα που θα γίνει.
Επίσης υπάρχει το θέμα της ΕΠΑΘ που πρέπει να τελειώνει. Έχει μείνει ανοιχτό χωρίς να έχουμε κανένα λόγο να το έχουμε ανοιχτό. Εγώ πιστεύω ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης η ΕΠΑΘ πια, τα παιδιά αυτά πρέπει να βρεθούν στα κανονικά πανεπιστήμια με μεγάλη έμφαση στην εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας, νομίζω ότι αυτό είναι η ανοικτή λύση και την έχω πει πολλές φορές προφορικά, αυτή την στιγμή σας μιλάω σαν Θάλεια Δραγώνα και άνθρωπος που ξέρει, δεν σας μιλάω σαν επίσημη θέση του υπουργείου, την οποία όμως πολύ γρήγορα θα είμαι σε θέση να σας πω. Είναι όμως πολλά τα θέματα της μειονότητας.
Θα γίνει ένας εμπεριστατωμένος διάλογος, πολλοί διάλογοι, από ότι μας είπατε σε βάθος χρόνου για να βρεθεί κάποια λύση;
-Ασφαλώς, με όλους τους εμπλεκόμενους, διότι δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε για την μειονότητα, χωρίς την μειονότητα. Η μειονότητα πρέπει να έχει λόγο και να είναι ένα κομμάτι αυτού του διαλόγου για κάτι που την αφορά. Χθες είχα μια συνάντηση με την ένωση ατόμων με αναπηρίες και είχαμε ακριβώς το ίδιο θέμα. Δεν μπορεί να παίρνουμε μέτρα για τα παιδιά με αναπηρίες χωρίς την συμμετοχή των ιδίων, χωρίς την συμμετοχή αναπήρων, δεν γίνεται αυτό το πράγμα. Εγώ είμαι ταγμένη σε αυτό, ήμουν ταγμένη ούτως ή άλλως και ξέρετε ότι αυτό έκανα στην Θράκη τόσα χρόνια και θα συνεχίσω να το κάνω, αλλά από μια θέση πολιτικής ευθύνης και συμμετοχής πια στην κυβέρνηση. Και τα θέματα της μειονότητας θα τα δούμε πια μέσα από μια καινούρια, άλλη οπτική, με σεβασμό πάντα προς όλες τις πλευρές με μέτρο, χωρίς εξαλλοσύνες, χωρίς να πληγώνουμε κανέναν, γιατί όλοι έχουν δικαίωμα και στις απόψεις και στα αισθήματα τους, δεν σημαίνει ότι όλα αυτά τα αισθήματα και οι απόψεις με εκφράζουν, όμως παρόλα αυτά είναι σεβαστά τα αισθήματα, σεβαστές οι απόψεις, δεν μπορούμε να τις πετάξουμε από το παράθυρο, πρέπει όλες να τις καταθέσουμε στο τραπέζι και να βρούμε την καλύτερη λύση, που θα είναι η πιο ψύχραιμη και η πιο σύγχρονη και αποδοτική, σύγχρονη, αποδοτική, τα παιδιά μαθαίνουν γράμματα, εδώ είμαστε για να μάθουν τα παιδιά γράμματα, αυτό είναι το ζητούμενο.
Όταν λέμε μειονότητα, να διευκρινίσουμε κάποια πράγματα, υπάρχουν και οι Πομάκοι και οι Αθίγγανοι, τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση όσον αφορά την εκπαίδευση, την μητρική τους γλώσσα;
-Εδώ, το κομμάτι της συνθήκης είναι πολύ άκαμπτο, το κομμάτι δηλαδή, να μιλήσει κανείς για μια νέα ματιά απέναντι στην συνθήκη της Λωζάνης είναι κάτι που ξεπερνάει εμένα, είναι αντικείμενο άλλων αρμοδιοτήτων. Παρόλα αυτά δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μας, οπωσδήποτε η μειονότητα δεν είναι μια, οι μειονότητες είναι πολλές, είναι σεβαστές. Ένας να ήταν μόνο, ένας ο Πομάκος ή ο Ρωμά στην Θράκη, θα είχαμε την υποχρέωση να σεβαστούμε αυτή του την ταυτότητα. Δεν είναι ένας, είναι περισσότεροι, είναι ένα κομμάτι της πραγματικότητας, δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, κανείς δεν πρέπει, ούτε πρέπει όμως και να καλλιεργούμε και να φτιάχνουμε πολιτικές οι οποίες είναι εκ του πονηρού, δεν τις πιστεύω εγώ τις πολιτικές εκ του πονηρού. Εγώ πιστεύω ότι αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι η ενδυνάμωση των πολιτών της Ελλάδος που είναι πολλών ειδών, πρέπει να ενδυναμώσουμε αυτούς τους πολίτες, είτε παιδιά, είτε ενήλικες, είτε μιλάμε για Έλληνες με ελληνική εθνοτική ταυτότητα, είτε μιλάμε για Έλληνες με άλλη εθνοτική ταυτότητα, είτε με άλλη θρησκεία, δεν είναι μεγάλοι οι πληθυσμοί στην Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι μια κατά βάση ομογενής χώρα που γίνεται λιγότερο ομογενής κυρίως λόγω των μεταναστών. Πρέπει όμως να ενδυναμώσουμε την ταυτότητα των πολιτών, όλων των πολιτών, να έχουν φωνή, να διεκδικούν, να διεκδικούν αυτοί και όχι εμείς για λογαριασμό τους, πρέπει οι πολίτες να είναι οι πρώτοι που διεκδικούν και εμείς στις διεκδικήσεις τους να έχουμε ένα ανοιχτό αυτί και μια ανοιχτή πρόθεση να τους συμπεριλάβουμε όλους και παρόλα αυτά να σεβαστούμε τις ιδιαιτερότητές τους.
Να σας ευχαριστήσω θερμά για την συνομιλία και να ευχηθούμε καλή επιτυχία στο έργο σας.
Επ'αυτού τα σχόλια;;;
www.xronos.gr/detail.php?ID=50431]ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ «Χ» ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ
…Σ΄ αυτή την χώρα το «ράβε ξήλωνε» είναι μια εθνική ασθένεια, θα πει η Θάλεια Δραγώνα[/url]
18.11.2009
Η νέα ειδικής γραμματείας ενιαίου διοικητικού τομέα θεμάτων εκπαιδευτικού σχεδιασμού, εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων, μίλησε στο ράδιο Χρόνος 87,5 για την αιχμή του δόρατος στην Παιδεία, δηλαδή τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα σχολεία με μαθητές διαφορετικών ταυτοτήτων, το σεβασμό της μητρικής γλωσσάς στην εκπαιδευτική διαδικασία και απάντησε σε ερωτήσεις για θέματα τοπικού ενδιαφέροντος, όπως τη μειονοτική εκπαίδευση και τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία και την ΕΠΑΘ
Δεν νομίζω ότι πρέπει να αναπαράγουμε το μοντέλο των μειονοτικών σχολείων σε τίποτα, όμως πρέπει να δούμε με μεγάλο σεβασμό το θέμα της ανάγκης της μητρικής γλώσσας και της ταυτότητας των παιδιών. Ήταν κάτι που χαρακτήριζε την στάση μας από την πρώτη στιγμή που από όταν βρεθήκαμε στην Θράκη και γι’ αυτό νομίζω και μεγάλα κομμάτια της μειονότητας τα κερδίσαμε, δηλαδή μας εμπιστεύτηκαν και πιστεύω ότι θα συνεχίσουν να μας εμπιστεύονται και να συνεχίσουν να εμπιστεύονται το νέο πρόγραμμα που θα γίνει.
Συνέντευξη Δήμος Μπακιρτζάκης
Ανέλαβε την ειδική γραμματεία ενιαίου διοικητικού τομέα θεμάτων εκπαιδευτικού σχεδιασμού, εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων, έχοντας την εμπειρία διεύθυνσης ενός φιλόδοξου προγράμματος εκπαίδευσης για την μειονότητα, αυτό της εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων, υποστηρίζοντας από τότε ακόμα μία διαφορετική προσέγγιση στην εκπαίδευση. Η Θάλεια Δραγώνα καθηγήτρια κοινωνικής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, που καλείται πλέον από θέση ευθύνης να διαχειριστεί ένα σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης, έχει θέσει ως μότο της, το «το σχολείο της ένταξης», όπως η ίδια το αποκαλεί. Άλλωστε τα ερευνητικά της αντικείμενα αφορούν την εκπαίδευση παιδιών με διαφορετικές εθνοπολιτισμικές ταυτότητες, την ψυχοκοινωνική πρόληψη, τη λειτουργία της οικογένειας. Συνδιηύθυνε το πρόγραμμα του ΥΠΕΠΘ για την ένταξη στην εκπαίδευση της μειονότητας στη Θράκη. Ως μέλος των επιτροπών μορφωτικών υποθέσεων και ισότητας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων του Κοινοβουλίου, ασχολήθηκε κυρίως με θέματα εκπαίδευσης, δικαιωμάτων και μετανάστευσης. Το τελευταίο διάστημα επικρίνεται για τις απόψεις που εξέφρασε κατά καιρούς, ενώ κάποιοι την εμφανίζουν ως μια νέα «Ρεπούση».
Η Θάλεια Δραγώνα ανοίγει τα χαρτιά της στο ράδιο Χρόνος 87,5 λίγες μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της και μιλά για την αιχμή του δόρατος στην Παιδεία, δηλαδή τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα σχολεία με μαθητές διαφορετικών ταυτοτήτων, το σεβασμό της μητρικής γλώσσας στην εκπαιδευτική διαδικασία και απαντά σε ερωτήσεις για θέματα τοπικού ενδιαφέροντος, όπως τη μειονοτική εκπαίδευση, τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία και την ΕΠΑΘ.
Χρειάζονται κ. Δραγώνα δυναμικές, δραστικές λύσεις για να μπορέσουμε να επενδύσουμε στον άνθρωπο, στο νέο, στον επιστήμονα, στο παιδί;
-Έχετε πάρα πολύ δίκαιο, νομίζω ότι εκκρεμούν οι αλλαγές και ότι αυτό το οποίο εκκρεμεί, όχι πια μόνο δεκαετίες, αλλά πολλές δεκαετίες, είναι η αλλαγή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το υπουργείο αυτό το έχει αποφασίσει, η αιχμή του δόρατος να είναι οι αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Χρειάζεται το σχολείο μας να γίνει πιο σύγχρονο, χρειάζεται να δούμε την ύλη που διδάσκονται τα παιδιά, το πώς την διδάσκονται, πώς μορφώνονται οι εκπαιδευτικοί, πως όλη η διαδικασία είναι συνδεδεμένη με μια λογοδοσία, γιατί αυτά τα οποία ακούσατε και από την υπουργό στις προγραμματικές της δηλώσεις και έχουν γραφτεί και σε διάφορες συνεντεύξεις, νομίζω ότι είναι προτεραιότητες που αξίζει να στηριχθούν. Η κοινωνία τις περιμένει εδώ και καιρό, οι γονείς τις περιμένουν. Έχει αρχίσει ένας διακομματικός διάλογος εδώ και μήνες, ο οποίος έχει ήδη ευαισθητοποιήσει την κοινωνία και έχει καταφέρει σε μεγάλο βαθμό οι διάφοροι μετέχοντες να βλέπουν τα πράγματα με κοινό τρόπο και νομίζω ότι είναι πολύ ώριμα τα πράγματα παρά ποτέ.
Αυτά θα γίνουν με διαδικασία, όπως είπε και η υπουργός, διαλόγου; Γιατί έχουμε συνηθίσει να γίνονται πολλές αλλαγές στην παιδεία, να μην συμφωνεί η αντιπολίτευση, να υπάρχουν αυτές οι παλινωδίες, μέτρα που πάρθηκαν πριν από λίγα χρόνια να αναιρούνται και να βγαίνουν νέα.
-Έχετε πολύ δίκαιο. Σε αυτή την χώρα το ράβε-ξήλωνε είναι μια εθνική ασθένεια, αλλά νομίζω ότι αυτή η κυβέρνηση έχει κηρύξει με πολλούς τρόπους το ενδιαφέρον της. Η υπουργός έβγαλε στον αέρα κάποια μέτρα τα οποία είπε θα μπουν σε ηλεκτρονική διαβούλευση και επειδή πιστεύουμε πολύ στην χρήση των νέων τεχνολογιών, η ηλεκτρονική διαβούλευση θα είναι για οποιοδήποτε μέτρο αποφασίζεται. Η διαφάνεια και η δημοσίευση στο διαδίκτυο, θα είναι κάτι το οποίο θα χαρακτηρίζει όλες τις πολιτικές. Το ΠΑΣΟΚ πήγε με όλες τις δυνάμεις του στον διάλογο που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση και νομίζω ότι υπάρχει μια συμφωνία μεταξύ μας ότι και τώρα η Ν.Δ. ως αντιπολίτευση, θα κάνει αυτό που έκανε το ΠΑΣΟΚ όταν ήταν αντιπολίτευση, δηλαδή νομίζω ότι μπήκε σε ένα αυλάκι η διαδικασία του διαλόγου και δεν πρόκειται να πάει πίσω.
Όλα αυτά για να γίνουν όμως απαιτούνται χρήματα.
-Τα χρήματα είναι μια προϋπόθεση και χωρίς αυτά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα αλλά πιστέψτε με, αυτό που πιστεύω εγώ βαθιά είναι ότι εκτός από τα χρήματα και ίσως και πριν από τα χρήματα, χρειάζεται η άποψη, η διαφορετική προσέγγιση. Παιδεία δεν είναι μόνο τα χρήματα που μας λείπουν, μας λείπουν άλλα πράγματα. Έδωσε ένα παράδειγμα η υπουργός που είναι πάρα πολύ αποκαλυπτικό. Κάνουμε τις περισσότερες ώρες μαθηματικά, από σχεδόν όλες τις χώρες, έχουμε την καλύτερη αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών κι έχουμε τις χειρότερες επιδόσεις. Δεν είναι ότι μας φταίει η έλλειψη των εκπαιδευτικών, ούτε οι ώρες που διδάσκονται, κάτι άλλο μας φταίει. Το πώς τα διδάσκουμε, ποιο είναι το μαθησιακό ζητούμενο, ποιο είναι ο μαθησιακός στόχος. Δεν είναι μόνο τα χρήματα, είναι και κάτι άλλο, είναι ένας εξορθολογισμός όχι μόνο οικονομικός, αλλά εξορθολογισμός του πού πάμε, γιατί πάμε εκεί που πάμε.
Πως τα διαπολιτισμικά σχολεία θα μπορέσουν να λειτουργήσουν ώστε να μην αλλοιωθεί και ο τρόπος της εκπαίδευσης που συνήθισε ο Έλληνας μέχρι τώρα;
-Από το 1990 και έπειτα έχει δημιουργηθεί μια άλλη πραγματικότητα στην εκπαίδευση, με τα κύματα της μετανάστευσης που δέχεται η Ελλάδα, δέχεται και όλα αυτά τα παιδιά των μεταναστών, τα οποία ήταν και μια ευλογία σε κάποια σχολεία, καθώς γέμισαν σχολεία σε επαρχίες και μικρά μέρη που διαφορετικά θα έκλειναν. Όμως αυτό μας βάζει μπροστά σε μια τεράστια πρόκληση. Αυτό που θα γίνει αυτή την στιγμή και η γραμματεία μου θα έχει κυρίως αυτό το στίγμα, είναι «το σχολείο της ένταξης» και η ένταξη σημαίνει όλες οι διαφορετικότητες από τον μέσο όρο του μαθητή. Ξέρετε ο μέσος όρος είναι και λίγο φανταστικός, γιατί οι σχολικές τάξεις είναι γεμάτες από διαφορετικότητες, ούτως ή άλλως. Σε όλα μας τα σχολεία έχουμε αγόρια και κορίτσια, γιατί έχουμε διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης, γιατί έχουμε διαφορετικά κοινωνικά στρώματα στο σχολείο, αυτές τις διαφορετικότητες πρέπει να τις διευρύνουμε, πρέπει να τις βάλουμε στο θέμα της γλωσσικής διαφορετικότητας, της πολιτισμικής και τα παιδιά με αναπηρία. Η δική μου γραμματεία θα λέγεται γραμματεία της ένταξης, που σημαίνει ένταξη όλων μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Μέχρι τώρα, ενώ έκανε η Ελλάδα μια προσπάθεια για τα θέματα της εκπαίδευσης σε σχέση με την μετανάστευση, τα προγράμματα που έφτιαξε τρέχανε παράλληλα με το σύστημα, όχι μέσα στο σύστημα. Τώρα πρέπει όλες οι ενέργειες που έχουν σχέση με οποιαδήποτε διαφορετικότητα να μπουν απολύτως μέσα στην κανονική τάξη. Η «κανονική τάξη», γιατί καμία τάξη δεν είναι κανονική ή μη κανονική, όλες οι τάξεις έχουν τις ιδιαιτερότητες τους, πιστέψτε με όλες και στα ανώτερα στρώματα ακόμη έχουμε διαφορετικότητες, έχουν οι εκπαιδευτικοί να χειριστούν νέα προβλήματα, που δεν είχαν να τα χειριστούν κάποιες δεκαετίες πριν.
Γνωρίζουν αυτό τον τρόπο προσέγγισης οι εκπαιδευτικοί ή πρέπει και αυτοί να περάσουν από κάποια εκπαίδευση;
-Οι εκπαιδευτικοί μας χρειάζεται να μορφωθούν σε αυτό το θέμα, γιατί όλες οι τάξεις πια έχουν παιδιά με διαφορετικότητα, με διαφορετική προέλευση ή γλώσσα, όλες οι τάξεις, ακόμα και αυτά που είναι σε μικρό ποσοστό, σε άλλα είναι τεράστια τα ποσοστά, όλες όμως έχουν να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις. Χρειάζεται μια στοχευόμενη επιμόρφωση, όχι μια γενική επιμόρφωση, στοχευμένη στο πώς να χειρίζονται την διαφορετικότητα μέσα στην σχολική τάξη.
Στην περιοχή μας έχετε ασχοληθεί χρόνια μαζί με την κυρία Φραγκουδάκη σε ζητήματα που αφορούν την μειονοτική εκπαίδευση, την εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων, όπου τα προβλήματα είναι πολλά αν κρίνει κανείς από τα μεγέθη διαρροής των μαθητών;
-Εγώ αυτό που ήθελα να πω είναι ότι στην περιοχή σας δεν είμαι και καινούρια, έχω ασχοληθεί χρόνια. Υπάρχουν πάρα πολλές προκλήσεις. Εγώ την ξέρω πολύ καλά την εκπαίδευση της μειονότητας, πάρα πολύ καλά, εμφορείται η πολιτική μου σε αυτά τα θέματα με τις ίδιες αρχές που σας μίλησα νωρίτερα. Δηλαδή η ένταξη έχει πολύ μεγάλη σημασία, το πώς ο εκπαιδευτικός χειρίζεται την ετερότητα, την διαφορετικότητα, ήταν αυτό που προσπάθησα να κάνω 10 χρόνια στην Θράκη και θα συνεχίσω να το κάνω και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και στην Θράκη ιδιαίτερα.
Ποια είναι η άποψη σας για το αίτημα για δίγλωσσα νηπιαγωγεία, το οποίο δεν προβλέπεται στη συνθήκη της Λωζάνης;
-Προφανώς από τη συνθήκη της Λωζάνης έχει περάσει τόσος πολύς καιρός, που η εκπαίδευση δεν είναι αυτή που ήταν τότε και ευτυχώς που δεν είναι αυτή που ήταν τότε. Το θέμα της μητρικής γλώσσας των παιδιών είναι ένα πολύ σεβαστό θέμα και συναρτάται απολύτως με το προηγούμενο θέμα που συζητούσαμε για τους μετανάστες. Ξέρουμε πολύ καλά ότι η δεύτερη γλώσσα, η γλώσσα που μαθαίνουν τα παιδιά στηρίζεται πάνω στην μητρική γλώσσα, η καλή εκμάθηση της μητρικής βοηθάει την δεύτερη γλώσσα και ιδίως τα πρώτα χρόνια. Είναι πολύ σεβαστό, επομένως, το αίτημα «θέλουμε τα παιδιά μας να έχουν την μητρική τους γλώσσα στο νηπιαγωγείο», εγώ το βλέπω με πάρα πολύ μεγάλη κατανόηση και το στηρίζω ολόψυχα.
Είστε δηλαδή υπέρ των δίγλωσσων νηπιαγωγείων;
-Υπέρ του να διδάσκεται η μητρική γλώσσα στα παιδιά της μειονότητας. Η μειονότητα επιμένει στα μειονοτικά της σχολεία, γιατί ακριβώς φοβάται αυτή την απώλεια της μητρικής γλώσσας, φοβάται την απώλεια της ιδιαίτερης ταυτότητάς της. Εγώ θέλω να αντιπροτείνω μια μητρική γλώσσα με ένα τέτοιο τρόπο και με ένα σεβασμό της ταυτότητας που δεν περιορίζεται μόνο στο μειονοτικό σχολείο. Θεωρώ ότι πρέπει να δούμε την ανάγκη της διγλωσσίας μέσα σε ένα πολύ πιο σύγχρονο μάτι και μια πολύ σύγχρονη συνθήκη, από αυτή των μειονοτικών σχολείων. Δεν νομίζω ότι πρέπει να αναπαράγουμε το μοντέλο των μειονοτικών σχολείων σε τίποτα, όμως πρέπει να δούμε με μεγάλο σεβασμό το θέμα της ανάγκης της μητρικής γλώσσας και της ταυτότητας των παιδιών. Ήταν κάτι που χαρακτήριζε την στάση μας από την πρώτη στιγμή που από όταν βρεθήκαμε στην Θράκη και γι’ αυτό νομίζω και μεγάλα κομμάτια της μειονότητας τα κερδίσαμε, δηλαδή μας εμπιστεύτηκαν και πιστεύω ότι θα συνεχίσουν να μας εμπιστεύονται και να συνεχίσουν να εμπιστεύονται το νέο πρόγραμμα που θα γίνει.
Επίσης υπάρχει το θέμα της ΕΠΑΘ που πρέπει να τελειώνει. Έχει μείνει ανοιχτό χωρίς να έχουμε κανένα λόγο να το έχουμε ανοιχτό. Εγώ πιστεύω ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης η ΕΠΑΘ πια, τα παιδιά αυτά πρέπει να βρεθούν στα κανονικά πανεπιστήμια με μεγάλη έμφαση στην εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας, νομίζω ότι αυτό είναι η ανοικτή λύση και την έχω πει πολλές φορές προφορικά, αυτή την στιγμή σας μιλάω σαν Θάλεια Δραγώνα και άνθρωπος που ξέρει, δεν σας μιλάω σαν επίσημη θέση του υπουργείου, την οποία όμως πολύ γρήγορα θα είμαι σε θέση να σας πω. Είναι όμως πολλά τα θέματα της μειονότητας.
Θα γίνει ένας εμπεριστατωμένος διάλογος, πολλοί διάλογοι, από ότι μας είπατε σε βάθος χρόνου για να βρεθεί κάποια λύση;
-Ασφαλώς, με όλους τους εμπλεκόμενους, διότι δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε για την μειονότητα, χωρίς την μειονότητα. Η μειονότητα πρέπει να έχει λόγο και να είναι ένα κομμάτι αυτού του διαλόγου για κάτι που την αφορά. Χθες είχα μια συνάντηση με την ένωση ατόμων με αναπηρίες και είχαμε ακριβώς το ίδιο θέμα. Δεν μπορεί να παίρνουμε μέτρα για τα παιδιά με αναπηρίες χωρίς την συμμετοχή των ιδίων, χωρίς την συμμετοχή αναπήρων, δεν γίνεται αυτό το πράγμα. Εγώ είμαι ταγμένη σε αυτό, ήμουν ταγμένη ούτως ή άλλως και ξέρετε ότι αυτό έκανα στην Θράκη τόσα χρόνια και θα συνεχίσω να το κάνω, αλλά από μια θέση πολιτικής ευθύνης και συμμετοχής πια στην κυβέρνηση. Και τα θέματα της μειονότητας θα τα δούμε πια μέσα από μια καινούρια, άλλη οπτική, με σεβασμό πάντα προς όλες τις πλευρές με μέτρο, χωρίς εξαλλοσύνες, χωρίς να πληγώνουμε κανέναν, γιατί όλοι έχουν δικαίωμα και στις απόψεις και στα αισθήματα τους, δεν σημαίνει ότι όλα αυτά τα αισθήματα και οι απόψεις με εκφράζουν, όμως παρόλα αυτά είναι σεβαστά τα αισθήματα, σεβαστές οι απόψεις, δεν μπορούμε να τις πετάξουμε από το παράθυρο, πρέπει όλες να τις καταθέσουμε στο τραπέζι και να βρούμε την καλύτερη λύση, που θα είναι η πιο ψύχραιμη και η πιο σύγχρονη και αποδοτική, σύγχρονη, αποδοτική, τα παιδιά μαθαίνουν γράμματα, εδώ είμαστε για να μάθουν τα παιδιά γράμματα, αυτό είναι το ζητούμενο.
Όταν λέμε μειονότητα, να διευκρινίσουμε κάποια πράγματα, υπάρχουν και οι Πομάκοι και οι Αθίγγανοι, τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση όσον αφορά την εκπαίδευση, την μητρική τους γλώσσα;
-Εδώ, το κομμάτι της συνθήκης είναι πολύ άκαμπτο, το κομμάτι δηλαδή, να μιλήσει κανείς για μια νέα ματιά απέναντι στην συνθήκη της Λωζάνης είναι κάτι που ξεπερνάει εμένα, είναι αντικείμενο άλλων αρμοδιοτήτων. Παρόλα αυτά δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μας, οπωσδήποτε η μειονότητα δεν είναι μια, οι μειονότητες είναι πολλές, είναι σεβαστές. Ένας να ήταν μόνο, ένας ο Πομάκος ή ο Ρωμά στην Θράκη, θα είχαμε την υποχρέωση να σεβαστούμε αυτή του την ταυτότητα. Δεν είναι ένας, είναι περισσότεροι, είναι ένα κομμάτι της πραγματικότητας, δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, κανείς δεν πρέπει, ούτε πρέπει όμως και να καλλιεργούμε και να φτιάχνουμε πολιτικές οι οποίες είναι εκ του πονηρού, δεν τις πιστεύω εγώ τις πολιτικές εκ του πονηρού. Εγώ πιστεύω ότι αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι η ενδυνάμωση των πολιτών της Ελλάδος που είναι πολλών ειδών, πρέπει να ενδυναμώσουμε αυτούς τους πολίτες, είτε παιδιά, είτε ενήλικες, είτε μιλάμε για Έλληνες με ελληνική εθνοτική ταυτότητα, είτε μιλάμε για Έλληνες με άλλη εθνοτική ταυτότητα, είτε με άλλη θρησκεία, δεν είναι μεγάλοι οι πληθυσμοί στην Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι μια κατά βάση ομογενής χώρα που γίνεται λιγότερο ομογενής κυρίως λόγω των μεταναστών. Πρέπει όμως να ενδυναμώσουμε την ταυτότητα των πολιτών, όλων των πολιτών, να έχουν φωνή, να διεκδικούν, να διεκδικούν αυτοί και όχι εμείς για λογαριασμό τους, πρέπει οι πολίτες να είναι οι πρώτοι που διεκδικούν και εμείς στις διεκδικήσεις τους να έχουμε ένα ανοιχτό αυτί και μια ανοιχτή πρόθεση να τους συμπεριλάβουμε όλους και παρόλα αυτά να σεβαστούμε τις ιδιαιτερότητές τους.
Να σας ευχαριστήσω θερμά για την συνομιλία και να ευχηθούμε καλή επιτυχία στο έργο σας.
Οι αρχαιοι Ελληνες και οι Αιγυπτιοι(και οι Μαγια) αυτα τα αστρονομικα θεματα ταχαν λυσει αιωνες πριν! Μηπως, λεω μηπως, αυτοι οι πολιτισμοι ηταν λιγο πιο ανωτεροι απο τον δυτικοευρωπαϊκο?όχι, το παράδειγμα που έφερα ήταν κοινωνικό και επιστημονικό. Η δυτική κοινωνία και επιστήμη τότε πίστευε ότι η γη είναι το κέντρο του σύμπαντος, όταν οι μάγια έφτιαχναν χάρτες του γαλαξία. Και η δυτική κοινωνία τους θεωρούσε απολίτιστους. Τι σχέση έχουν οι σκοπιμότητες?
boomb
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 4 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 16.435
- Like
- 18
- Πόντοι
- 166
Μπουμπα, ταχεις κανει αχταρμα στο μυαλουδακι σου! Η πολυ παρεα με τον ΠΠο αυτα τα αποτελεσματα εχει! Τον ειδες πως χαιρεται που σε εχει επηρρεασει?
δηλαδή οι μπιτλς δεν είναι από τα πιο (ΤΟ ΠΙΟ κατά τη γνώμη μου) σημαντικά συγκροτήματα στην ιστορία της δυτικής μουσικής? Το ότι έτρεχαν στα κατσικοχώρια της Ινδίας για να εξελιχθούν περισσότερο μουσικά δεν σου λέει κάτι? Δεν δείχνει ότι η μουσική δεν έχει μέτρο εξέλιξης αλλά ότι απλώς υπάρχει διαφορετικότητα μουσικής κουλτούρας και η μία (κουλτούρα) μπορεί να συμπληρώνει ή να εμπλουτίζει κάποια άλλη χωρίς να υπάρχει ανώτερη και κατώτερη?
ή μήπως το ότι ο ππ συμφωνεί μαζί μου σε κάνει να μην διαβάζεις πια αυτά που γράφω? γιατί άμα είναι έτσι να το αφήσουμε ρε παιδάκι μου...
pornopapos
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 9 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 42.180
- Like
- 34
- Πόντοι
- 366
Μπουμπα, ταχεις κανει αχταρμα στο μυαλουδακι σου! Η πολυ παρεα με τον ΠΠο αυτα τα αποτελεσματα εχει! Τον ειδες πως χαιρεται που σε εχει επηρρεασει?
ευχαριστώ για την υπερεκτίμηση της ταπεινότητάς μου αλλά μάλλον δεν οφείλεται σε μένα.
δεν είμαι το κέντρο του κόσμου ξέρεις...
ένας ταπεινός και αδαής πορνόπαπος είμαι...
ΠΠε αμα το Ελληνικο κρατος βγαλει ανα νομο που θα απαγορευει την οποιαδηποτε προπαγανδα κατα της Ελλαδος τι θα εχεις να πεις τοτε? Γιατι για τους Εβραιους που το εχουν κανει ηδη δε βλεπω να εχεις και πολλα να πεις........ κοινως αβαβα παλι"κριτήρια αξιολόγησης πολιτισμών κατα μεμο"
τη θρησκεία δεν περιέλαβε ίσως είναι στα κτλ
pornopapos
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 9 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 42.180
- Like
- 34
- Πόντοι
- 366
ΠΠε αμα το Ελληνικο κρατος βγαλει ανα νομο που θα απαγορευει την οποιαδηποτε προπαγανδα κατα της Ελλαδος τι θα εχεις να πεις τοτε? Γιατι για τους Εβραιους που το εχουν κανει ηδη δε βλεπω να εχεις και πολλα να πεις........ κοινως αβαβα παλι
ας πει κάποιος επιτέλους πως ορίζεται η ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ!
μπορεί;
συγκεκριμένα με κριτήρια...
όχι με χαρακτηρισμούς (εσύ, εγώ αυτός κλπ)
boomb
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 4 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 16.435
- Like
- 18
- Πόντοι
- 166
Οι αρχαιοι Ελληνες και οι Αιγυπτιοι(και οι Μαγια) αυτα τα αστρονομικα θεματα ταχαν λυσει αιωνες πριν! Μηπως, λεω μηπως, αυτοι οι πολιτισμοι ηταν λιγο πιο ανωτεροι απο τον δυτικοευρωπαϊκο?
κι όμως, οι δυτικοευρωπαίοι εκείνης της περιόδου, που σκέφτονταν όπως εσύ (ανώτερος-κατώτερος), θεωρούσαν κατώτερους τους μάγια
Αυτό προσπαθώ να σου πω, πως όσο προσπαθείς να δεις κάποιον ανώτερο και κάποιον κατώτερο χάνεις κάτι από την ουσία, που είναι ότι απλώς είναι διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμοί, που μπορούν να μάθουν πολλά ο ένας από τον άλλο...
pornopapos
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 9 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 42.180
- Like
- 34
- Πόντοι
- 366
Στο ίντερνετ βρήκα ένα αρχείο pdf που ονομάζεται : «Οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα 2008/09», εκεί αναφέρονται και οι αρμοδιότητες των τομέων αν και ίσως να έχει αλλάξει αυτό λόγω της αλλαγής της κυβέρνησης. Μπορείς στο google να βάλεις τον τίτλο, να το κατεβάσεις και να δεις τις αρμοδιότητες.
Πάντως εγώ αναφέρθηκα στο σύνταγμα της Ελλάδας, και συγκεκριμένα στο Άρθρο 16 και παράγραφο 2, που λέει ξεκάθαρα:
«Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.»
Όλοι οι λειτουργοί του κράτους οφείλουν να υπηρετούν το Σύνταγμα. Η κυρία Δραγώνα, με τα πεπραγμένα της, μου δίνει το δικαίωμα να αμφισβητώ την συμμόρφωση της στο Σύνταγμα της Ελλάδας.
Έχεις Βολταίρε πληροφόρηση που δε γνωρίζω και αποδεικνύει ότι η κα. Δραγώνα δρα αντίθετα στις πεποιθήσεις της και ενεργεί προς την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των νέων από την θέση στην οποία βρίσκεται;
Εάν έχεις τέτοια πληροφόρηση σε παρακαλώ, γνωστοποίησέ την και σε εμένα να μην παρεξηγώ άδικα την γυναίκα.
ποιες είναι οι απόψεις της που είναι αντίθετες με το σκοπό αυτό;;;;
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ!!!!
δηλαδή οι μπιτλς δεν είναι από τα πιο (ΤΟ ΠΙΟ κατά τη γνώμη μου) σημαντικά συγκροτήματα στην ιστορία της δυτικής μουσικής? Το ότι έτρεχαν στα κατσικοχώρια της Ινδίας για να εξελιχθούν περισσότερο μουσικά δεν σου λέει κάτι? Δεν δείχνει ότι η μουσική δεν έχει μέτρο εξέλιξης αλλά ότι απλώς υπάρχει διαφορετικότητα μουσικής κουλτούρας και η μία (κουλτούρα) μπορεί να συμπληρώνει ή να εμπλουτίζει κάποια άλλη χωρίς να υπάρχει ανώτερη και κατώτερη?
ή μήπως το ότι ο ππ συμφωνεί μαζί μου σε κάνει να μην διαβάζεις πια αυτά που γράφω? γιατί άμα είναι έτσι να το αφήσουμε ρε παιδάκι μου...
Ασε μας ρε μπομπα με τους βεατλες, που τρεχανε σε κατσικοχωρια. Εκεινο τονπωςτονλενε γκουρου ειχαν που γκουρεβε ολους τους πλουσιους σε πολυτελεστατες βιλες. Και αν δεν ηταν ο τζορτζ χαρισον να τους βαλει σε αυτα, θα τρωγανε βελανιδια ακομα.
Κατα τα αλλα, δε ξερω τι λεει το θεμα. μολις αρχισα να το διαβαζω και το παραταω εντος ολιγου. Θα δω μονο αν μου απαντησει η μουναρα.
μιας και αναφερεις τους Μπιτλς, γιατι θεωρεις οτι ειναι το πιο σημαντικο μουσικο συγκροτημα? Επειδη ειχαν τα κονε να τους προωθησει η παγκοσμια μουσικη βιομηχανια και να φτασουν στα αυτια σου τα ακουσματα τους? Αφου ακομη και στη μουσικη δεν υπαρχει κατα τη γνωμη σου διφορα, γιατι ακους Μπιτλς και δεν ακους παραδοσιακη ινδικη μουσικη απο τα κατσικοχωρια? Αρα μαλλον υπαρχει διαφορα πολιτισμων την οποια δεν μπορεις ακομη να συνηδειτοποιησεις!δηλαδή οι μπιτλς δεν είναι από τα πιο (ΤΟ ΠΙΟ κατά τη γνώμη μου) σημαντικά συγκροτήματα στην ιστορία της δυτικής μουσικής? Το ότι έτρεχαν στα κατσικοχώρια της Ινδίας για να εξελιχθούν περισσότερο μουσικά δεν σου λέει κάτι? Δεν δείχνει ότι η μουσική δεν έχει μέτρο εξέλιξης αλλά ότι απλώς υπάρχει διαφορετικότητα μουσικής κουλτούρας και η μία (κουλτούρα) μπορεί να συμπληρώνει ή να εμπλουτίζει κάποια άλλη χωρίς να υπάρχει ανώτερη και κατώτερη?
ή μήπως το ότι ο ππ συμφωνεί μαζί μου σε κάνει να μην διαβάζεις πια αυτά που γράφω? γιατί άμα είναι έτσι να το αφήσουμε ρε παιδάκι μου...
on the road
Μέλος
- Εγγρ.
- 29 Αυγ 2009
- Μηνύματα
- 6.236
- Like
- 1
- Πόντοι
- 66
κι όμως, οι δυτικοευρωπαίοι εκείνης της περιόδου, που σκέφτονταν όπως εσύ (ανώτερος-κατώτερος), θεωρούσαν κατώτερους τους μάγια
Αυτό προσπαθώ να σου πω, πως όσο προσπαθείς να δεις κάποιον ανώτερο και κάποιον κατώτερο χάνεις κάτι από την ουσία, που είναι ότι απλώς είναι διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμοί, που μπορούν να μάθουν πολλά ο ένας από τον άλλο...
μπουμπ σε αφηνω στο ποστο μου!!!
παω σουπερ μαρκετ μπας και φτιαξω κανα φαγακι.
κοπελια, το χεις λεμε!!!!!!!!!!!!!!
pornopapos
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 9 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 42.180
- Like
- 34
- Πόντοι
- 366
μπουμπ σε αφηνω στο ποστο μου!!!
παω σουπερ μαρκετ μπας και φτιαξω κανα φαγακι.
κοπελια, το χεις λεμε!!!!!!!!!!!!!!
μαγειρεύεις ανώτερη ή κατώτερη κουζίνα;;;
Ο πολιτισμος ομως που οι υπολοιποι αντιγραφουν και προσαρμοζουν τα στοιχεια του στη δικη τους πραγματικοτητα καθως οι ιδιοι δεν ειχαν τη δυνατοτητα να εξελιξουν σε αντιστοιχο σημειο τους δικους τους πολιτισμους ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΟΣ! ΠΙΟ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟΣ! ΠΙΟ ΠΛΗΡΗΣ! Τελος!κι όμως, οι δυτικοευρωπαίοι εκείνης της περιόδου, που σκέφτονταν όπως εσύ (ανώτερος-κατώτερος), θεωρούσαν κατώτερους τους μάγια
Αυτό προσπαθώ να σου πω, πως όσο προσπαθείς να δεις κάποιον ανώτερο και κάποιον κατώτερο χάνεις κάτι από την ουσία, που είναι ότι απλώς είναι διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμοί, που μπορούν να μάθουν πολλά ο ένας από τον άλλο...
ΠΠε χρωστας μια απαντηση!μαγειρεύεις ανώτερη ή κατώτερη κουζίνα;;;
pornopapos
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 9 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 42.180
- Like
- 34
- Πόντοι
- 366
Ο πολιτισμος ομως που οι υπολοιποι αντιγραφουν και προσαρμοζουν τα στοιχεια του στη δικη τους πραγματικοτητα καθως οι ιδιοι δεν ειχαν τη δυνατοτητα να εξελιξουν σε αντιστοιχο σημειο τους δικους τους πολιτισμους ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΟΣ! ΠΙΟ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟΣ! ΠΙΟ ΠΛΗΡΗΣ! Τελος!
κατω τα στυλο!
ο κ. μέμος θα μαζέψει τις κόλες!!!
Εσυ τι αγχωνεσαι? Αφου ολο αδεια για να πας στην τουαλετα παιρνειςκατω τα στυλο!
ο κ. μέμος θα μαζέψει τις κόλες!!!
Άλλα thread (τυχαίες επιλογές)
- Απαντήσεις
- 21
- Εμφανίσεις
- 933
- Απαντήσεις
- 257
- Εμφανίσεις
- 17K
- Απαντήσεις
- 98
- Εμφανίσεις
- 10K
- Απαντήσεις
- 80
- Εμφανίσεις
- 4K
- Απαντήσεις
- 11
- Εμφανίσεις
- 2K