Μια υπανάπτυκτη χώρα της Αφρικής, πχ. Μαλάουι, αντιμετωπίζει ένδεια επενδυτικών κεφαλαίων. Πολλοί πιθανοί επενδυτές περιμένουν ώστε κάποιος άλλος να πάει πρώτος και να δουν αν η επένδυση προχωρά ή αποτυγχάνει.
Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι με κάποιον τρόπο να υποβοηθηθεί η πρωτοπόρα αυτή επένδυση. Συνήθως γίνεται με χρηματοδότηση (δανεισμό ή και συμμετοχή) από κάποιο ξένο κράτος ή ίδρυμα όπως η EBRD.
Στην κατάσταση που έχει φθάσει η Ελλάς, οι κανονικοί επενδυτές απέχουν. Αυτό είναι γνωστό. Κάθε επένδυση που γίνεται σε αυτήν την φάση με τα τόσα άγνωστα και τόσα ρίσκα, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πρωτοπόρα.
Δεν θα μπορέσουμε να βγούμε από την τρύπα των μη επενδύσεων, αν δεν βρεθούν κάποιοι διεθνείς οργανισμοί να βοηθήσουν τους "πρωτοπόρους" επενδυτές. Όταν οι πρώτες επενδύσεις δείξουν τα πρώτα σημάδια επιτυχίας, θα πέσουν όλοι στην Ελλάδα για επένδυση, καθώς και φθηνή χώρα είναι και στην ΕΕ είναι.
Έτσι, η επένδυση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είναι μία πρωτοπόρα επένδυση, όπου πραγματοποιείται για τους εξής λόγους:
1) Έχει αγωνισθεί γι αυτό κ ο Όμιλος Κοπελούζου, ο οποίος ήδη έχει εμπειρία στα αεροδρόμια (Ελ. Βενιζέλος και Πούλκοβο, Αγ. Πετρούπολη).
2) Είχαμε την τύχη η Fraport να είναι στην Ελλάδα ήδη, οπότε της ήταν πιο εύκολο να επενδύσει εδώ
3) Το έργο χρηματοδοτείται από 4 διεθνείς τράπεζες αναπτύξεως: την EBRD, την International Finance Corporation (IFC), την Black Sea Trade and Development Bank (BSTDB), και την European Investment Bank (EIB). Σε μικρό ποσοστό συμμετέχει η Alpha Bank, που θα κερδίσει πολύτιμη εμπειρία.
Η συμμετοχή της EBRD είναι μεγάλη εγγύηση ότι τα έργα θα πραγματοποιηθούν στα πιο αυστηρά διεθνή στάνταρ και θα ολοκληρωθούν.
Πείτε οτι θέλετε μη γνωρίζοντας τι σημαίνει EBRD, contracts σε
FIDIC κλπ.
Αυτά για τα αεροδρόμια!