Hirayama
Μέλος
- Εγγρ.
- 30 Απρ 2011
- Μηνύματα
- 3.258
- Like
- 3
- Πόντοι
- 16
ρε παπάρα ρε βλήμα ρε ηλίθιε...
(1) το καράβι ήταν σε άριστη κατάσταση... το πλήρωμα όμως (ελληναράδες άπαντες όπως επιτάσσουν οι νόμοι που επιβάλλει με τον τσαμπουκά η ΠΕΜΕΝ) την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια αντί να κάτσει να βοηθήσει τους επιβάτες .. απόδειξη ότι οι απώλειες του ΣΑΜΙΝΑ ήταν οι περισσότερες από τους επιβάτες και ελάχιστοι από το πλήρωμα (8 ναυτικοί εκ των οποίων 5 μόνον μέλη του πληρώματος ίσως αυτοί που είχαν το φιλότιμο, 3 επιβάτες).. και φυσικά έχασε και την ζωή του από το στρές ο λιμενάρχης στις προσπάθειες του εκείνες τις ωρες (κατά τα άλλα ο κρατικός μηχανισμός δεν έκανε τίποτε)
(2) ο ελληνικός ακτοπλοικός στόλος είναι ο μόνος στην Ευρώπη που έχει όριο ηλικίας 35 χρόνων. Σε άλλες χώρες (με δυσκολώτερες του Αιγαίου θάλασσες) δεν υπάρχει όριο ηλικίας στα πλοία
(3) το μοναδικό που δεν λειτούργησε σωστά εκείνο το βράδυ ήταν το πλήρωμα του σκάφους και τίποτε μα τίποτε άλλο .. αυτό αφησε τα στεγανά κλειστά, ο υποπλοίαρχος γκομένιζε, ο πλοίαρχος δεν βάρεσε την σειρήνα και ο ασυρματιστής δεν έστειλε το στίγμα γιατί μετα το SOS την έκανε... και φυσικά οι ναύτες όπου φύγει φύγει και ούτε σκέψη για καθήκον (ξεπερασμένα πράγματα αυτά)..
και να και μια μαρτυρία επιζήσαντα
"«Το πλοίο άρχισε να γέρνει», αφηγείται ο Διονύσης Αθανασιάδης. «Αμέσως επικράτησε πανικός. Πολλοί άρχισαν να σπάνε τα ντουλάπια για να πάρουν τα σωσίβια. Ο κόσμος. Μόνο ο κόσμος έψαχνε. Το πλήρωμα είχε εξαφανιστεί. Υπήρχε μόνο ένας αξιωματικός. Τον πλησίασα και τον ρώτησα αν υπήρχαν άλλα σωσίβια. Βρίσκομαι πλέον στο κατάστρωμα. Εκείνος μου απάντησε: "Πήγαινε μέσα να δεις"!"
να πως έχει καταντήσει η συνδικαλιστική ηγεσία τους πάλαι ποτέ φημισμένους για την ναυτοσύνη τους έλληνες ναυτικούς...
αει σύρε και παίξε με τα κουβαδάκια σου
τραβατρόμπα
μόνο στο δικό σου μυαλό δε φταίνε ποτε αυτοί που κυβερνανε, αλλά κυρίως οι τελευταιοι τροχοι της αμαξας : ο μούτσος, η καθαρίστρια, ο δημόσιος υπάλληλος !
πάρε τη γνώμη κάποιου άλλου για τα γεγονότα και θυμησου ότι τα στεγανά δεν κλείστηκαν τρομπα, έ τρομπα !
"Το Σαμινα δεν ηταν σαπιοκαραβο ουτε κανενα απο τα πρωην συμβατικα που ειχε η Minoan Flying Dolphin. (εδώ εχω τις ενστασεις μου, αλλά ας πάει στο διαολο)
To Σαμινα βυθιστηκε λογω καθαρης γκαντεμιας.Δεν το βυθισε η προσκρουση στη βραχονησιδα Πορτες αλλα τα stabilizer του.
Καθε συμβατικο πλοιο εχει stabilizer τα οποια βγαινουν απο τα πλευρα του πλοιου κατω απο την επιφανεια της θαλασσας και λειτουργουν περιπουν σαν τα φλαπς στα αεροπλανα.Κινουνται κατα τετοιο τροπο πανω-κατω ωστε να εξισοροπουν το πλοιο σε φουρτουνιασμενη θαλασσα και να μην κουναει τοσο πολυ.
Εκεινο το βραδυ ο καιρος ηταν ασχημος και ειχαν ανοιχτα τα stabilizer.Οταν λογω λαθους του Υποπλοιαρχου το πλοιο προσεκρουσε στις Πορτες συρθηκε αλλα δεν δημιουργηθηκε ρηγμα(γιατι ακομα και αν δημιουργοταν ηταν στο υψος των στεγανων-τα στεγανα ειναι χωροι σαν ντεποζιτα τα οποια δεν εχουν εισοδους ή εξοδους και ετσι οταν μπει νερο εκει εγκλωβιζεται και δεν μπορει να παει παρακατω για αυτο αλλωστε και ονομαζονται ετσι).
Οταν ομως εφτασε στο δεξιο stabilizer που ηταν ανοιχτο αυτο προσεκρουσε πανω στη νησιδα αλλα δεν κοπηκε.Απο τη δυναμη γυρισε προς τα πισω πανω στο πλοιο σαν λαιμητομος και εκοψε το πλοιο στο υψος του μηχανοστασιου.Εκεινη την ωρα μεσα βρισκοντουσαν αν θυμαμαι καλα 2-3 μηχανικοι.Μολις ειδαν το νερο να κατακλυζει το Control Room της Μηχανης τα εχασαν και ετρεξαν να σωθουν προς τα πανω.Το θεμα ειναι οτι μεσα στον πανικο δεν πατησαν το κουμπι που κλεινει αυτοματα ολες τις υδατοστεγεις πορτες,ουτε εκλεισαν τοπικα αυτοματα ή χειροκινητα τις υδατοστεγεις πορτες στο δρομο τους προς το επιπεδο του γκαραζ.
Μεχρι να κινητοποιηθουν ολοι και να ενημερωσουν οι μηχανικοι οτι ειχε ρηγμα η μηχανη τα νερα ειχαν φτασει στο επιπεδο του γκαραζ απο οπου ειναι πλεον αδυνατο να σταματησεις την εισροη υδατον.Σε τετοιες περιπτωσεις πλεον διαταζεις εγκαταλειψη σκαφους.Αν ειχαν κλεισει οι μηχανικοι τις υδατοστεγεις στο διαβα τους το νερο θα ειχε περιοριστει κατω απο τα υφαλα και το πλοιο ναι μεν θα ειχε "κατσει" 1-2 μετρα αλλα παρεμενε αξιοπλοο(αυτο ειναι το νοημα των υδατοστεγων-οχι μονο να μην βουλιαξει το πλοιο αλλα και να διατηρηθει η ευσταθεια του γεμιζοντας με νερο καποια αντιθετα "ταγκια" προκειμενου να εξισορροπησει και να φτασει στο πλησιεστερο λιμανι.
Η τραγωδια ξεκιναει στην εγκαταλειψη του πλοιου.Το πληρωμα ηταν ανεκπαιδευτο και ανοργανωτο και η ευθυνη εκει ειναι αποκλειστικα του ΥΕΝ και του Λιμεναρχειου αναχωρησης δηλ του Πειραια.Με βαση το νομο πρεπει το πληρωμα σε ενα κυκλικο ταξιδι είτε να αλλαζει ειτε να ξεκουραζεται αρκετες ωρες.Επιπλεον πρεπει 2-3 φορες το μηνα να γινονται Γυμνασια εγκαταλειψης-πυρκαγιας-διαροης οπου το πληρωμα εκπαιδευεται στη χρηση των σωστικων μεσων και μαθαινει να δουλευει σαν μια ομαδα και με "κλειστα" ματια.Επιπλεον μαθαινουν να βελτιωνουν τους χρονους καθαιρεσης σωσιβιων λεμβων και λοιπων σωστικων μεσων.
Ακομα το εκαστοτε λιμαναρχειο υποχρεουται 2 φορες το μηνα να κανει επιθεωρηση στο πλοιο οπου διαταζει το πληρωμα να πραγματοποιησει ενα ή περισσοτερα απο τα 3 γυμνασια και αναλογα κανει τις παρατηρησεις του που πρεπει να διορθωθουν εντος μικρου χρονικου διαστηματος.
Εδω λοιπον ξεκιναει το εγκλημα.Το Σαμινα και ολα τα πλοια που πανε Κυκλαδες εχουν ενα δρομολογιο το πρωι γυρω στις 8,γυριζουν το απογευμα και ξαναφευγουν για αλλο δρομολογιο.Που ειναι λοιπον ο κενος χρονος για ξεκουραση και ο κενος χρονος που προβλεπει ο νομος για να γινουν Γυμνασια???Που ειναι ο κενος χρονος που απαιτει ο νομος για να πανε οι επιθεωρητες του Λιμεναρχειου για Επιθεωρηση????Μηπως δεν ειχαν παει ποτε???Το ΥΕΝ ηταν αυτο που εδινε τοτε τις αδειες σκοπιμοτητας και αυτο που ενεκρινε με βαση το νομο τα δρομολογια.Πως λοιπον το ΥΕΝ επετρεπε τα πλοια των Κυκλαδων να κανουν κυκλικα δρομολογια χωρις ελευθερο χρονο στον Πειραια για τα προβλεπομενα απο το νομο Γυμνασια και Επιθεωρησεις???
Οι εγκληματιες λοιπον ηταν στο ΥΕΝ και στο Κεντρικο Λιμεναρχειο Πειραια που ενεκριναν τα δρομολογια και εδιναν πιστοποιητικα στο καραβι χωρις να εχουν κανει ποτε επιθεωρηση.
Για αυτο οταν δηλωνε τοτε η κυβερνηση οτι θα μπει το μαχαιρι στο κοκκαλο μου ηρθε να κανω εμετο.Γιατι οι κυριοι υπευθυνοι ηταν ο Υπουργος Εμπορικης Ναυτιλιας(νομιζω ο Παπουτσης) που η ιδια διορισε και ο Κεντρικος Λιμεναρχης Πειραια με τους υποδιοικητες που η ιδια αλλαζε κατα βουληση και με κομματικα κριτηρια στις κρισεις.
Επειδη ομως ολο το συστημα της κυβερνησης βρωμουσε οπως το πτωμα εψαξαν και βρηκαν τον αποδιοπομπαιο τραγο τον Παντελη Σφηνια.Οχι πως ηταν αμοιρος ευθυνων.Αλλα και αυτος στο τελος εξαπατηθηκε απο τους ιδιους πολιτικους του Πασοκ που στηριξε.Γιατι εκεινος ανεβοκατεβαζε με τα πλοια της MFD τζαμπα τους ψηφοφορους του Πασοκ στις εκλογες στα νησια(σε ποσοστο μεγαλυτερο απο αυτο που οριζει ο νομος),αυτος φιλοξενουσε στην βιλα του στη Μυκονο βουλευτες της σημερινης αντιπολιτευσης κ.α.
Την ωρα ομως της κρισης τον πουλας για να σωσεις το τομαρι σου.Για την ιστορια τον πουλησαν και ολοι οι αλλοι που τον ειχαν στηριξει οικονομικα οπως ο Σαλλας, ο Κοντομηνας και ο Κοκκαλης.Η εταιρεια εκεινο τον Οκτωβρη θα εμπαινε στο ΧΑΑ και οι προαναφερθεντες κυριοι επειδη ειχαν μετοχες θα εβγαζαν υπεραξιες.Μετα το ναυαγιο ομως η εισοδος στο ΧΑΑ αναβληθηκε επ αοριστον.Το προηγουμενο βραδυ πριν αυτοκτονησει ειχε συναντηση με τους πιο πανω στο σπιτι του Κοντομηνα οπου εικαζεται οτι τον αφησαν ξεκρεμαστο και χωρις υποστηριξη.
Για αυτο και το επομενο πρωι υπο το βαρος των τυψεων για τις ανθρωπινες ζωες και προδωμενος απο οσους πιστευε οτι τον στηριζαν πολιτικα και οικονομικα αυτοκτονησε.
Φυσικα οσα σας ανεφερα για το τεχνικο κομματι του ναυαγιου δεν περιμενα να τα ξερετε καθως κανενας δημοσιογραφος και κανενα καναλι δεν ενδιαφερονται για την αληθεια γιατι η συγκεκριμενη δεν πουλαγε.Να λεγανε τι?Οτι εφταιγε το ΥΕΝ που ενεκρινε συμπτηγμενα δρομολογια,οτι φταιει το Λιμεναρχειο που δεν εκανε επιθεωρησεις??
Τα πλοια αυτα ειναι μια χαρα πλοια.Εχουμε ενα γελοιο νομο που τα αποσυρει μετα τα 35 τους τη στιγμη που οι Αγγλοι με τους Γαλλους εχουν πλοια 40-50 χρονων στη Μαγχη.Τα καραβια που για εσας ειναι σαπιοκαραβα τα αγοραζουν Κορεατες,Ινδονησιοι,Αιγυπτιοι,Τουρκοι για ενα κομματι ψωμι και τα βαζουν σε χρυσοφορες γραμμες για αυτους χωρις να εχει αναφερθει ποτε ατυχημα στο οποιο να ευθυνοταν η ηλικια του πλοιου.
Ακομα και στην περιπτωση του Σαμινα δεν εφταιγε το καραβακι.Ηταν εγκληματικη αμελεια και ευθυνη ανθρωπων και μονο.
Συγγνωμη για το μακροσκελες ποστ αλλα πιστευω πως καποια στιγμη πρεπει ο Ελληνας να μαθει οτι δεν φταινε αυτοι που μας πανε και μας φερνουν αλλα αυτοι που κυβερνανε.
Αν απαιτηθει ισως να αναφερθω στα περιστατικα Δημητρουλα κτλ οπως και στη γενικη καταντια της ακτοπλοιας για την οποια το μεγαλυτερο ποσοστο ευθυνης εχει η κυβερνηση και το ΥΕΝ ενω οι πλοιοκτητες ευθυνονται σε ενα 10% περιπου."