σάβρα τσιμμπαααααααααααααααααααααααααααααα
απο κοντά στη μάπα τα χύσια.....
Ελευθεροτυπία, Πέμπτη 7 Μαΐου 2009
Ξεπεράσαμε τα εμιράτα στα πολυτελή Ι.Χ.
ΚΕΙΜΕΝΑ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΠΥΡΟΣ ΡΕΚΚΑΣ
Τα αποτελέσματα των πωλήσεων του Απριλίου, πρώτου μήνα εφαρμογής των νέων μέτρων, επιβεβαιώνουν όσους υποστήριξαν, συμπεριλαμβανομένου και του υπογράφοντος, ότι ευνοούνται κυρίως οι εταιρείες που διαθέτουν μοντέλα μεγάλου κυβισμού.
Αποδείχτηκε ότι οι νέες ρυθμίσεις αφορούν μόνο το 20% της αγοράς και δίνουν την ευκαιρία να αυξήσουν το μερίδιό τους, επομένως και τα κέρδη τους, μόνο μερικοί εισαγωγείς. Για να είμαστε ακριβείς, να αναφέρουμε ότι περισσότερο κερδισμένες είναι ουσιαστικά οι τρεις πολυτελείς γερμανικές μάρκες BMW, Μερσέντες και Αουντι. Στη λίστα με τους κερδισμένους συμπεριλαμβάνονται και οι μάρκες Πόρσε, Σαμπ, Τζιπ, Λαντ Ρόβερ, Βόλβο, Χάμερ κ.ά.
Δηλαδή, αυξήθηκε ο στόλος των μεγάλων βενζινοβόρων αυτοκινήτων και ξεχάσαμε τις επιτακτικές ανάγκες για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και περιορισμό της ρύπανσης.
Είναι η πρώτη φορά εδώ και πολλές δεκαετίες που οι εταιρείες BMW (διέθεσε τον Απρίλιο 723 μονάδες), Μερσέντες (705) και Αουντι (654) καταλαμβάνουν τόσο υψηλές θέσεις στην ελληνική κατάταξη των πωλήσεων. Μοιράστηκαν την πέμπτη, έκτη και έβδομη θέση, αντίστοιχα!
Τέτοια κατάταξη ταιριάζει μόνο στα εμιράτα και επιβεβαιώνει ακόμη μια φορά τη ρήση «η Ελλάδα είναι μια φτωχή χώρα με πλούσιους κατοίκους». Υπάρχει όμως και συνέχεια, αφού σε αυτές τις εταιρείες υπάρχουν πολλές εκατοντάδες ανεκτέλεστες παραγγελίες καινούργιων πολυτελών αυτοκινήτων. Οι ταξινομήσεις θα γίνουν τον Μάιο και τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου θα ανακοινωθούν τα επίσημα αποτελέσματα.
Εκτιμάται ότι αν αυτές οι μάρκες είχαν διαφοροποιήσει την εμπορική πολιτική τους στον τομέα του κέρδους ανά αυτοκίνητο και επέλεγαν μικρότερο ποσοστό κέρδους, θα έπαιρναν ακόμη υψηλότερη θέση. Προτίμησαν, όμως, να διαθέσουν το στοκ με τέτοιο ρυθμό που να καλυφθεί η περίοδος έως τις 7 Αυγούστου και παράλληλα να αποκομίσουν μεγάλα οικονομικά οφέλη, αφού η μείωση αφορά μόνο τη φορολογία.
TA NEA 23/5/2007
Ελληνικός παράδεισος για τις Πόρσε
Οι Γερμανοί κατασκευαστές δεν μας προλαβαίνουν!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μαρία Λίλα
Χίλιες Πόρσε πωλούνται στην Ελλάδα κάθε χρόνο!
[size=18pt]«Περίπου χίλιες Πόρσε πωλούνται κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις αυτές μας καθιστούν αναλογικά με τον πληθυσμό μας πρώτους σε όλη την Ευρώπη. Οι Γερμανοί έχουν εκπλαγεί και λένε πως δεν μας προλαβαίνουν», λέει ο κ. Λ. Καλαβίτσογλου, έμπορος αυτοκινήτων Πόρσε. [/size]
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, οι πωλήσεις αυτών των- πανάκριβωναυτοκινήτων εμφανίζουν σταθερή μέση ετήσια άνοδο των πωλήσεων της τάξης του 10%. «Σε μας, οι πωλήσεις των τζιπ Καγιέν (που πωλούνται από 75.000 έως 180.000 ευρώ) αντιπροσωπεύουν μόλις το 10% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που διαθέτει στην Ελλάδα η Πόρσε, αλλά επειδή ξεχωρίζουν στον δρόμο νομίζουμε ότι είναι περισσότερα από τα υπόλοιπα μοντέλα της ίδιας εταιρείας», υποστηρίζει ο κ. Καλαβίτσογλου. «Οι πελάτες μας είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα άνδρες- οι γυναίκες μετά βίας αντιπροσωπεύουν το 3%- ηλικίας 40 έως 50 ετών. Οι περισσότεροι είναι επιχειρηματίες ή γνωστοί επαγγελματίες γιατροί, δικηγόροι και μηχανικοί που έχουν μεράκι με τα γρήγορα αυτοκίνητα και είναι σε θέση να τα οδηγούν οι ίδιοι».
Σε ανοδική πορεία όμως βρίσκονται και οι πωλήσεις των- πολύ πιο ακριβών- Φεράρι, Τζάγκουαρ, Μαζεράτι και Λαμποργκίνι. Τον περασμένο μήνα πουλήθηκαν στη χώρα μας 3 Φεράρι, με βασική τιμή στα 260.000 ευρώ, μία Μαζεράτι, που ξεκινά στα 120.000 ευρώ, 45 Πόρσε και 18 Τζάγκουαρ.
«Δεν πρόκειται για πολυτελή, αλλά για σπορ αυτοκίνητα», υποστηρίζει ο κ. Γιώργος Λυμπεράκης, επίσημος αντιπρόσωπος Λαμποργκίνι, Λότους και Μαζεράτι στην Ελλάδα. «Εμείς πουλάμε 17 χρόνια αυτά τα αυτοκίνητα και σε όλους τους πελάτες μας κοινό χαρακτηριστικό είναι η υιοθέτηση χαμηλού προφίλ. Συνήθως αγοράζουν από εμάς το δεύτερο αυτοκίνητό τους- διαθέτουν και ένα συμβατικό για τις καθημερινές τους μετακινήσεις». Για τον πρόεδρο του «Πόρσε Κλαμπ» κ. Γ. Βαρσαμή, πάντως, η επιλογή ενός γρήγορου - και πανάκριβου- αυτοκινήτου, είναι επιλογή τρόπου ζωής και δεν έχει σχέση με την επίδειξη αλλά την ευχαρίστηση που προσφέρει η οδήγησή του. «Πριν πάρω την πρώτη μου Πόρσε, είχα Μερσεντές κάμπριο. Με την Πόρσε άλλαξαν όλα. Πιστεύω ότι δίνει μεγαλύτερη αίσθηση ελευθερίας στον οδηγό της. Αυτό εξάλλου πιστεύουν και τα περισσότερα μέλη του Πόρσε Κλαμπ».
Το κλαμπ της Πόρσε ιδρύθηκε στην Αθήνα το 2003 και αριθμεί 140 μέλη, εκ των οποίων μόλις τα 5 είναι γυναίκες. Σε όλον τον κόσμο υπάρχουν 540 κλαμπ της ίδιας εταιρείας με 240.000 μέλη συνολικά.
Οι «Φεραρίστι»
Ανάλογο όμως κλαμπ έχουν στην Ελλάδα και οι ιδιοκτήτες Φεράρι. «Ο ένας παρασύρει τον άλλον και σήμερα υπάρχουν 300 Φεράρι στη χώρα. Εμείς στο κλαμπ έχουμε 70 μέλη που λατρεύουν και τα 430 άλογα που βγάζει η μηχανή του αυτοκινήτου τους», λέει ένα από τα μέλη του κλαμπ- που αρνείται να μιλήσει επώνυμα.
«Οι ιδιοκτήτες Λαμποργκίνι και Μαζεράτι είναι διαφορετικοί», υποστηρίζει ο κ. Λυμπεράκης. «Πουλήσαμε τον τελευταίο χρόνο μόλις 5 Λαμποργκίνι και 18 Μαζεράτι. Οι πελάτες μας- όλοι επιχειρηματίες - προτίμησαν να αγοράσουν αυτά τα αυτοκίνητα με τη μέθοδο του leasing. Σπάνια αγοράζει κάποιος από εδώ αυτοκίνητο τοις μετρητοίς».
Ακριβό μου... Ι.Χ.
Οι Λαμποργκίνι ξεκινούν από 200.000 ευρώ και φθάνουν τις 325.000 ευρώ, οι Μαζεράτι από 113.000 και φθάνουν τις 140.000 ευρώ, ενώ οι Λότους είναι μικρότερου κυβισμού και η τιμή τους ξεκινάει από 47.000 ευρώ. Αυτά τα αυτοκίνητα πωλούνται κυρίως καινούργια, ενώ οι Φεράρι, οι Πόρσε και οι Μερσεντές πωλούνται συνήθως μεταχειρισμένα, καθώς η τιμή τους τότε είναι πολύ χαμηλότερη και ο χρόνος παράδοσης μικρότερος.