φιλε σταυρο οσον αφορα τους αγωνεε επειδη εισαι ψαγμενος θα θυμασαι το 91 sto lemans πηγε η mazda με το 4ροτορο 787β και διελυσε τον ανταγωνισμο με εταιριες τοτε porsche,jaguar.απο τοτε απαγορευτηκαν τα rotary οχηματα στο le mans.να κανω μια υποθεση?για φαντασου να προχωρουσε τοτε?δεν θα εβγαζε και ενα μοτερακι για f1?λεμε τωρα...
Να το ξαναπώ με άλλα λόγια:
Ο κινητήρας rotary έχει (βεβαίως και) πλεονεκτήματα.
Έχει όμως και μειονεκτήματα.
Η σούμα αυτών ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ να "εκτοπίσει" τον εμβολοφόρο από την αγορά.
Ο εμβολοφόρος παραμένει (επι 100 και πλεόν χρόνια νομίζω) ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος.
Δε φαντάζομαι βέβαια να πιστεύεις ότι ένας αγωνιστικός κανονισμός "φρενάρισε" την εξέλιξη και την κυριαρχία των rotary από το παγκόσμιο αυτοκινητιστικό γίγνεσθαι.
Να σου φέρω ένα επί μέρους παράδειγμα: Επί 60 ή 70 (από τα 100) χρόνια, ο αναμικτήρας (καρμπυρατέρ) ήταν ο μοναδικός μηχανισμός που κατάφερνε να τροφοδοτεί αξιόπιστα τους κινητήρες με μίγμα. Η ιδέα του injection υπήρχε από τη δεκαετία του 1930 (και δούλευε στους αεροπορικούς), αλλά η τεχνολογία του και το κόστος του δεν τον άφηνε να "κυριαρχήσει" στα αυτοκίνητα, που είναι η κύρια αγορά των εμβολοφόρων.
Η τεχνολογία εξελίχθηκε, το κόστος μειώθηκε, και σήμερα έχουν injection μέχρι και τα παπιά. Το καρμπυρατέρ πέθανε, κι αν δεν πέθανε ακόμα, κοντεύει.
Αντίστοιχη εξέλιξη, ΔΕΝ έγινε με τους rotary. Αν τα (συνολικά) πλεονεκτήματα του rotary ήταν τέτοια που "συνέφερε" η αντικατάσταση των εμβολοφόρων με rotary, μην αμφιβάλλεις ότι είναι κάτι που θα είχε γίνει.
50 χρόνια είναι ΑΡΚΕΤΑ για να κριθεί ένα σύστημα, και εν πάσει περιπτώσει αν στο μέλλον αλλάξουν οι παράμετροι, τα διαθέσιμα υλικά, και οι οικονομικές συνθήκες, και ευνοηθεί ο rotary απέναντι στον εμβολοφόρο, μην αμφιβάλλεις ότι θα γίνει.
Ακόμα πάντως δεν έχει έρθει αυτή η στιγμή. Η δε προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό δε θα γίνει (ποτέ), γιατί με την εξάντληση των πετρελαϊκών αποθεμάτων η αυτοκίνηση (η μάλλον η κίνηση) θα περάσει σε άλλες μορφές, και κάποτε (όχι στο εγγύς, αλλά στο μέσο ή απώτερο μέλλον) οι κινητήρες που καίνε παράγωγα πετρελαίου θα αποτελούν μουσειακό είδος.