σταυρο λογω οτι ο wankel εγινε ευρεια γνωστις με το ρχ8 τα πραματα εχουν αλλαξει αρκετα απο τοτε με το ρχ9,ακομα και με τα 7αρια.η τιμη που λες για ανακατασκετυη σιγουρα ισχυε τοτε που δεν υπηρχε η γνωση που υπαρχει τωρα.υπαρχουν και συγκεκριμενα rotary μαγαζια που κανουν ανακατασκευη και βελτιωαη και οχι οι απατεωνες οι αντιπροσωποι.τωρα για τα χιλ που λες 100000 για αλλους ειναι πολλα(οπως εγω)για αλλους ειναι λιγα.αναλογα με τις αναγκες του καθενος.και μενα ο πατερας μου εχει 200000 με ενα τoyota carina και δεν εχει ανοιξει ποτε το καπω(λεμε τωρα).το λαδι το ρχ8 δεν το καιει οπως νομιζουμε με την ευρυτερη εννοια,το χρησιμοποιει για την καυση λογω λειτουργιας του μοτερ.μην ξεχναμε πως σε μια περιστροφη κανει μια καυση σε σχεση με τους αλλους κινητηρες που χρειαζονται 4χρονους.εδω ξερω ατομα με golf gti,s2000,leo που τους καιει και παραπαβω λαδι απο το δικο μου.
Οι τιμές που έγραψα βεβαίως είναι παλιές. Πάνε πάνω από 10 χρόνια που το είχα το RX9. Το συμπέρασμα όμως παραμένει, στην εποχή μας (ακόμα περισσότερο απ' ότι παλιά, δηλαδή στην εποχή του "όσο σε ξυρίζει το κρατάς και μετά το πετάς"), οι επισκευές (και μάλιστα οι καλές) ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ. Γιατί ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ το μεροκάματο του καλού τεχνίτη που απαιτείται να απασχοληθεί
πολλές ώρες για να κάνει όλες τις ΣΩΣΤΕΣ δουλειές που χρειάζεται, ώστε ο μονταρισμένος κινητήρας να λειτουργεί πάλι σωστά.
Με άλλα λόγια, ο ίδιος τεχνίτης, αν αλλάζει τακάκια, φίλτρα, λάδια, κλπ ανταλλακτικά σειράς, θα φέρνει στο μαγαζί (είτε δικό του είναι είτε κάποιου αφεντικού) περισσότερα λεφτά απ' ότι κάνοντας εξειδικευμένες δουλειές όπως το λύσιμο, η γενική επισκευή και το μοντάρισμα ενός κινητήρα.
Ξέρω ότι το rotary καίει λάδι as a part of its function. Δεν είναι ένδειξη φθοράς αυτό, όπως στους εμβολοφόρους.
Φίλε μου (και οι υπόλοιποι), το rotary engine είναι μια καινοτομία, αλλά δεν είναι πανάκεια. Σαν καινοτομία, έχει πλεονεκτήματα (και σημεία υπεροχής), έχει όμως και μειονεκτήματα.
Αν ΔΕΝ είχε, θα είχε επικρατήσει γενικότερα, πράγμα που δεν έγινε τα 50τόσα χρόνια που υπάρχει. Μην ξεχνάτε, ότι το πρώτο μοντέλο "αξιώσεων" με rotary engine δεν ήταν από τη Mazda, αλλά το NSU Ro80, τη δεκαετία του 60-70.
Είμαι σίγουρος ότι οι Γιαπωνέζοι εξέλιξαν καλύτερα τον rotary κινητήρα από τους Γερμανούς (υπάρχουν και τα σχετικά ανέκδοτα για το πως δουλεύουν τα πράματα στις 2 χώρες). Και πάλι όμως, σε μια "συνολική" αξιολόγηση, ο εμβολοφόρος παραμένει (ακόμα) αναντικατάστατος.
Γιατί έχει τη δυνατότητα, είτε να "βγάζει" 160 hp από 3.500 cc στις 2,500 RPM (αεροπορικός Lycoming) και να είσαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι ΠΟΤΕ δε θα σε αφήσει, είτε να βγάζει 1.000 hp από 3.000 cc στις 14.000 RPM (F1) και να κερδίζεις πρωταθλήματα.