Το πρόβλημα με τα αρχαία ελληνικά είναι ο ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ
διδασκαλίας τους .
Ο σωστός τρόπος είναι να συνδέεις τις σημερινές λέξεις
με τις αρχαίες, παράδειγμα λέμε ωοθήκες , από το ωόν και
όχι...αυγοθήκες !
Άλλο παράδειγμα είναι π.χ. η σημερινή λέξη άναυδος δλδ
χωρίς φωνή . Στα αρχαία αυδή ήταν η φωνή .
Πολλές σημερινές φράσεις λεγόντουσαν
και στα αρχαία π.χ. " αντε στον κόρακα "
το έλεγαν και στα αρχαία , το έχω δει
στο Μένανδρο
Επίσης πρέπει να μαθαίνει κανείς αρχαία γνωμικά
που έχουν αξία για το νόημά τους
π.χ. " κρείττον το σιγάν " , αντίστοιχο με το
" η σιωπή είναι χρυσός "
Γενικά είναι λάθος ο τρόπος που διδάσκονται
τα αρχαία ελληνικά, μαθαίνοντας ξερά κανόνες γραμματικής
και συντακτικού . Αλλά και τις σύγχρονες γλώσσες τις διδάσκουν
πολλοί με βαρετό τρόπο.
Όταν κάναμε αγγλικά στο Λύκειο, ένας συμμαθητής μου
όχι μόνο δεν πρόσεχε, αλλά ...έμεινε στο μάθημα των αγγλικών !
Και έδωσε εξετάσεις το Σεπτέμβριο !
Μετά από χρόνια, τελείωσε το Πολυτεχνείο και τώρα
εργάζεται στις ΗΠΑ , γνωρίζοντας άριστα αγγλικά !
Απλά δεν μπορούσε να αντέξει το απαίσιο μάθημα
αγγλικών που μας έκανε μια γεροντοκόρη υστερική !
Τα αρχαία λοιπόν πρέπει να διδάσκονται με ΑΛΛΟ ΤΡΟΠΟ από
τον τρόπο που τα διδάσκουν οι ανιαροί καθηγητές του Λυκείου.
Πρεπει να διδάσκεται η σύνδεση με τη σημερινή γλώσσσα, και
πρέπει να διδάσκεται η αρχαία σοφία και με αφορμή το νόημα
να μαθαίνεις πως το έλεγαν οι αρχαίοι.
Π.χ.στο Aεί ο θεός ο μέγας γεωμετρεί
αντιστιχούν τα πρώτα ψηφία του αριθμού π
3,1459 !!