Νέα

Αυτό είναι το Ελλάντα. Μια εικόνα Χίλιες Λέξεις

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Mindreader
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 7K
  • Εμφανίσεις 538K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
OP
OP
Mindreader

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Επικαιροι χρηματοοικονομικοι οροι σε απλή και απτή  αποδοση !! :grin: :grin:
 

Συνημμένα

  • FB_IMG_1476552986222.jpg
    FB_IMG_1476552986222.jpg
    42,7 KB · Εμφανίσεις: 15
OP
OP
Mindreader

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Παλια σμυρνεικη παροιμια

"Της στραβης της πουτσας της φταινε οι τριχες "  :grin: :grin:
 

Συνημμένα

  • FB_IMG_1477328487263.jpg
    FB_IMG_1477328487263.jpg
    49,8 KB · Εμφανίσεις: 11
OP
OP
Mindreader

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Τιμης ενεκεν !!! :2funny: :2funny:
 

Συνημμένα

  • FB_IMG_1477328098488.jpg
    FB_IMG_1477328098488.jpg
    55,8 KB · Εμφανίσεις: 12
OP
OP
Mindreader

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Καπως ετσι !! :grin:
 

Συνημμένα

  • FB_IMG_1477328508141.jpg
    FB_IMG_1477328508141.jpg
    25,2 KB · Εμφανίσεις: 14
OP
OP
Mindreader

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Το απομειναρι στο κουτι της Πανδωρας !! :grin:
 

Συνημμένα

  • FB_IMG_1477328558740.jpg
    FB_IMG_1477328558740.jpg
    199,8 KB · Εμφανίσεις: 13
OP
OP
Mindreader

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786

Δημοσθενους "Προς Αθηναιους".


2300 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ

Πραγμα που σημαινει οτι για τουλαχιστον 2300 χρονια οι ιδιοι μαλακες ειμαστε !!


..."Οι ελληνικές πόλεις νοσούν... Οι πολιτευόμενοι και διαχειριστές των κοινών δωροδοκούνται και εξαγοράζονται. Κι όσο για τη μεγάλη Μάζα των πολιτών, είτε δεν αντιλαμβάνονται τα όσα διαπράττουν οι κυβερνώντες, είτε τα αντιλαμβάνονται αλλά δεν αντιδρούν, βυθισμένοι όπως είναι στη ραστώνη και την άνεση της καθημερινότητας...


Από τούτη την αρρώστια έχουν προσβληθεί παντού οι πάντες - απλώς, ο καθένας τρέφει την ψευδαίσθηση ότι η συμφορά δεν θα χτυπήσει τη δική του πόρτα, αλλά θα διασφαλίσει τα δικά του συμφέροντα εκμεταλλευόμενος τους κινδύνους των άλλων....

Κι ενώ κανονικά όλες οι συζητήσεις γίνονται πριν απ' τα όποια γεγονότα, εσείς διαβουλεύεστε πάντα κατόπιν εορτής. Αφήσατε όλον αυτό τον καιρό να κυλήσει με συνεχείς αναβολές, μετάθεση των ελπίδων σας σε άλλους, αλληλοκατηγορίες και καταγγελίες. Αυτά συνεχίζετε να κάνετε και σήμερα...

Όλοι πρέπει να εξοργίζεστε εξίσου όταν βλέπετε ότι πολύ εύκολα κινδυνεύουν να κακοποιηθούν οι πιο φτωχοί και αδύνατοι πολίτες, ενώ οι βδελυροί και πλούσιοι μπορούν να αδικοπραγούν ατιμωρητί και να εξαγοράζουν πρόσωπα για να εκβιάζουν καταστάσεις...

Στρέψτε το βλέμμα προς τους σημερινούς πολιτικούς: άλλοι από φτωχοί έγιναν πάμπλουτοι, άλλοι από άσημοι χόρτασαν τιμές, ορισμένοι έφτιαξαν σπίτια δίπλα στα οποία τα δημόσια οικοδομήματα είναι πιο σεμνά, κι όσο ο πλούτος της πόλης ελαττωνόταν, τόσο ο δικός τους αύξανε...

Δεν είναι ασφαλώς ένα και δύο τα αίτια ένεκα των οποίων έφθασαν τα πράγματα ως εδώ. Αλλά την κύρια αιτία θα τη βρείτε στο πρόσωπο εκείνων που προτιμούν να σας είναι ευχάριστοι παρά να σας συμβουλεύουν ορθά. Απ' αυτούς, πολλοί προσπαθούν να συντηρούν τη σημερινή κατάσταση γιατί αντλούν από αυτή δημοτικότητα και εξουσία - κι έτσι ούτε οι ίδιοι προνοούν για το αύριο, ούτε νοιάζονται για το αν εσείς προνοείτε...

Βρίσκονται σε τέτοια εγκατάλειψη και σε τέτοια χάλια τα πράγματα, ώστε ακόμη και αν όσοι μιλούν από τούτο το βήμα πρότειναν συνειδητά τα πιο βλαβερά μέτρα κι εσείς τα ψηφίζατε, πάλι δεν θα μπορούσαμε να βρεθούμε σε χειρότερη θέση."...
 

kontolagnos

Ανώτερος
Εγγρ.
2 Μαρ 2007
Μηνύματα
31.651
Κριτικές
1
Like
36.058
Πόντοι
6.256
Αγαπουλης, οδος Σκρα Καλλιθεα
Νομιζω το παρακανε ομως , δε εχει viber κτλ? Εχει.
Απλα ειναι βρωμιαρης αναγωγος γυφτος αξεστος αγραμματος και αλλα πολλα.
Μια εικονα χιλιες λεξεις
 

Συνημμένα

  • image.jpg
    image.jpg
    8,8 KB · Εμφανίσεις: 14
OP
OP
Mindreader

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Αφιερωμενο στην κυρια Ρεπουση και σε αλλα συναφή ανθελληνικά ψετοπροοδευτικά και κυριως κομπλεξικά μαλακοτσιμπουκωματα !!


Γιατί σύμφωνα με τον Νίτσε δεν μπορεί κανείς να καταστρέψει τους Έλληνες; Τι συνέβη στα γερμανικά κράνη μετά τον πόλεμο;

Η περιοχή ελληνικού νησιού που μοιάζει με «μικρή Σαχάρα» Πιο επίκαιρος από ποτέ ο Φρειδερίκος Νίτσε. Στο πρώτο του βιβλίο, με τίτλο… “Η Γέννηση της Τραγωδίας” (1872) και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 15,ο Νίτσε κάνει μία ιδιαίτερα μνεία στο ελληνικό έθνος αποδεικνύοντας ότι ο Νίτσε είναι πολύ μπροστά από την εποχή του.


«Αποδεδειγμένα σε κάθε περίοδο της εξέλιξής του ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός προσπάθησε να απελευθερώσει τον εαυτό του από τους Έλληνες.  Η προσπάθεια αυτή είναι διαποτισμένη με βαθύτατη δυσαρέσκεια, διότι οτιδήποτε κι αν δημιουργούσαν, φαινομενικά πρωτότυπο και άξιο θαυμασμού, έχανε χρώμα και ζωή στη σύγκρισή του με το ελληνικό μοντέλο, συρρικνωνότανε, κατέληγε να μοιάζει με φθηνό αντίγραφο, με καρικατούρα.  Έτσι ξανά και ξανά μια οργή ποτισμένη με μίσος ξεσπάει εναντίον των Ελλήνων, εναντίον αυτού του μικρού και αλαζονικού έθνους, που είχε το νεύρο να ονομάσει βαρβαρικά ότι δεν είχε δημιουργηθεί στο έδαφός του.  Κανένας από τους επανεμφανιζόμενους εχθρούς τους δεν είχε την τύχη να ανακαλύψει το κώνειο, με το οποίο θα μπορούσαμε μια για πάντα να απαλλαγούμε απ’ αυτούς. Όλα τα δηλητήρια του φθόνου, της ύβρεως, του μίσους έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή να διαταράξουν την υπέροχη ομορφιά τους.  Έτσι, οι άνθρωποι συνεχίζουν να νιώθουν ντροπή και φόβο απέναντι στους Έλληνες. Βέβαια, πού και πού, κάποιος εμφανίζεται που αναγνωρίζει ακέραιη την αλήθεια, την αλήθεια που διδάσκει ότι οι Έλληνες είναι οι ηνίοχοι κάθε επερχόμενου πολιτισμού και σχεδόν πάντα τόσο τα άρματα όσο και τα άλογα των επερχόμενων πολιτισμών είναι πολύ χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους ηνίοχους, οι οποίοι τελικά αθλούνται οδηγώντας το άρμα στην άβυσσο, την οποία αυτοί ξεπερνούν με αχίλλειο πήδημα»

Διαβάστε όλο το άρθρο:
 

Απολλύων

Σεβαστός
Εγγρ.
9 Αυγ 2013
Μηνύματα
6.198
Like
4.770
Πόντοι
1.756
καλα τα λεει ο Νιτσε,τον εχω διαβασει.... Αλλα κοιτα τωρα Μιντ,τι γινεται στο θρεντ που λεει για τον πηλινο στρατο της Κινας...Ολοι λενε "αντε,τωρα παλι εμεις?? πολυ Λιακο βλεπετε.." και τετοια... Εντω μεταξυ το οτι το στυλ του πηλινου στρατου εχει Ελληνικες επιρροες,το λενε οι ιδιοι οι Κινεζοι και μαλιστα υπερηφανευονται γι αυτο!!! Τοσο μας θαυμαζουν...

Μονοι μας βγαζουμε τα ματια μας φιλε Μιντ... ολοι θαυμαζουν αυτα που εχουμε κανει,και εμεις μας βριζουμε...  :idiot:
 

Egeanboy

Μέλος
Εγγρ.
3 Νοε 2011
Μηνύματα
4.921
Like
258
Πόντοι
36
Μονοι μας βγαζουμε τα ματια μας φιλε Μιντ... ολοι θαυμαζουν αυτα που εχουμε κανει,και εμεις μας βριζουμε...  :idiot:
Όχι εμείς :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff:

Τους  μηδενιστές, ισοπεδωτές, λοβοτομημένους με αριστεριστική ιδεολογία γεννηθέντες εν Ελλάδι, δεν μπορείς να τους θεωρήσεις ίδιους με εμάς! 
 
OP
OP
Mindreader

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
καλα τα λεει ο Νιτσε,τον εχω διαβασει.... Αλλα κοιτα τωρα Μιντ,τι γινεται στο θρεντ που λεει για τον πηλινο στρατο της Κινας...Ολοι λενε "αντε,τωρα παλι εμεις?? πολυ Λιακο βλεπετε.." και τετοια... Εντω μεταξυ το οτι το στυλ του πηλινου στρατου εχει Ελληνικες επιρροες,το λενε οι ιδιοι οι Κινεζοι και μαλιστα υπερηφανευονται γι αυτο!!! Τοσο μας θαυμαζουν...

Μονοι μας βγαζουμε τα ματια μας φιλε Μιντ... ολοι θαυμαζουν αυτα που εχουμε κανει,και εμεις μας βριζουμε...  :idiot:
:hi: :hi: :hi:

Ανάμεσα στην άγονη στείρα προγονολατρία που καταλήγει σε προγονοπληξία, και στην μαλακομοντέρνα απόριψη σε σημείου μίσους  της ελληνικής παράδοσης υπάρχει αυτό που εφηύραν οι αρχαίοι  μας πρόγονοι σαν βάση του πολιτισμού τους  και λέγεται μετρο.

Μέτρον Αριστον  ( και όχι λανθασμένα Παν μέτρον Αριστον που πολλοί ημιμαθείς χρησιμοποιούν ) έγραφε  ο κλεόβουλος ο ρόδιος.

Στις περισσότερες χώρες του κόσμου οι λαοί στο σύνολό τους τιμούν τη πολιτιστική τους παράδοση και τους αγώνες τους.

Στην Ιαπωνία ο σεβασμός στην παράδοση ( Hagakure λέγεται στα ιαπωνικά ) θεωρείται κάτι τόσο φυσικό όσο η αναπνοή και η τροφή !!

Σε άλλες χώρες όπως το Ισραήλ η ασέβεια στην πολιτιστική παράδοση νομικά θεωρείται σχεδόν ποινικό αδίκημα.

Σε άλλες χώρες όπως τη Ρωσία οι άνθρωποι νοιώθουν υπερήφανοι για τη χώρα τους και την ιστορική τους παράδοση σε συντριπτικά ποσοστά.

Στη χώρα μας υπάρχουν κάποιοι ανιστόριτοι και ηλίθιοι κομπλεξικοί που πίσω απο κάποια γιαλαντζί προδευτικότητα και ενίοτε ''αριστεροσύνη'' η ''αναρχοσύνη'' σχεδόν μισούν οτιδήποτε έχει σχέση με την Ελλάδα και το παρελθον της.

Απο τη μια κατηγορούν και βρίζουν τους τζιχαντιστές για τη καταστροφή των μνημείων στη Παλμύρα και απο την άλλη σπάνε και βεβηλώνουν αγάλματα στην Αθήνα. Μήπως ?? Λέω μήπως ?? Υπάρχει μια θεμελιακή εγενής αντίφαση ανάμεσα στα δύο ?? Μήπως κάποιοι ενεργούν σχεδόν μανιακά η σχιζοφρενικά μπλοκαρισμένοι μέσα σε ανούσια ''ιδεολογικά''' στεγανά ??

Και γράφω ''αριστεροσύνη'' η ''αναρχοσύνη'' διότι οι πραγματικά μορφωμένοι αριστεροί και αναρχικοί λάτρευαν την Αρχαία Ελλάδα. Εχω ξαναγράψει ότι ο Μαρξ διάβαζε Ομηρο απο το πρωτότυπο και κοσμούσε το γραφείο του με προτομές αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων. Ο προυντόν και ο κροπότκιν επανηλειμένα μέσα απο αναφορές τους εκφράζουν τον θαυμασμό τους στην αρχαία Ελλάδα.

Ο κύριος λόγος που η Ευρώπη δεν έμεινε στο έλεος των Ευρωπαίων Τζιχαντιστών, και στην Ευρωπαική Σαρία  δηλαδή στους Σταυροφόρους και στην Ιερά Εξέταση χρονολογικά  αντίστοιχα , ήταν η διαδικασία του διαφωτισμού. Και ο διαφωτισμός βασίστηκε θεμελιακά στην αναβίωση του Αρχαίου Ελληνικού πνεύματος μέσα απο το έργο του Βολταίρου του Μοντεσκιέ του Ρουσσώ του Ερασμου του Γκαίτε  και των υπολοίπων άλλων διαφωτιστών.

Αν θέλουμε να ξεφύγουμε απο την σημερινή κατάντια που μας έφερε το πολιτικό σύστημα που επι χρόνια εκλέγαμε πρέπει να κλαδέψουμε όλα τα σάπια και άρρωστα κομμάτια του δέντρου που λέγεται Ελλάδα και να κρατήσουμε τις υγιείς ρίζες μας.Ναί οι ρίζες είναι υγιείς !! Και αυτές δεν έιναι άλλες απο τη δημοκρατική πολιτιστική παράδοση που οι πρόγονοί μας δημιουργησαν, και που εμείς οφείλουμε πρώτα να σεβόμαστε και δεύτερον να εμπνεόμαστε απο αυτή.

Καιρός να ξυπνάμε !!
 

Απολλύων

Σεβαστός
Εγγρ.
9 Αυγ 2013
Μηνύματα
6.198
Like
4.770
Πόντοι
1.756
Όχι εμείς :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff:

Τους  μηδενιστές, ισοπεδωτές, λοβοτομημένους με αριστεριστική ιδεολογία γεννηθέντες εν Ελλάδι, δεν μπορείς να τους θεωρήσεις ίδιους με εμάς! 
καλα μην το παιρνεις προσωπικα...εγω,εσυ ο Μιντ και κατι σκόρπιοι εδω και εκει ξερουμε και εκτιμαμε....
Δεν μας βαζω στο ιδιο σακι με τους αλλους...
Κατσε να δεις...τωρα θα βγουν και θα μας πουν φασιστες...
 

Egeanboy

Μέλος
Εγγρ.
3 Νοε 2011
Μηνύματα
4.921
Like
258
Πόντοι
36
καλα μην το παιρνεις προσωπικα...εγω,εσυ ο Μιντ και κατι σκόρπιοι εδω και εκει ξερουμε και εκτιμαμε....
Δεν μας βαζω στο ιδιο σακι με τους αλλους...
Κατσε να δεις...τωρα θα βγουν και θα μας πουν φασιστες...
:hi: :hi: :hi:

Φίλε πλέον το θεωρώ τιμητικό όταν εκφέρω πατριωτικές απόψεις ή όταν μιλάω με σεβαςμό για τη χώρα μου να μου κολλάνε οι ψεύτοΑριστερίστες τη ταμπέλα του φασίστα ή του ρατσιστή!Είμαςτε σε καλό δρόμο αν συμβαίνει αυτό!
 

Απολλύων

Σεβαστός
Εγγρ.
9 Αυγ 2013
Μηνύματα
6.198
Like
4.770
Πόντοι
1.756
:hi: :hi: :hi:

Φίλε πλέον το θεωρώ τιμητικό όταν εκφέρω πατριωτικές απόψεις ή όταν μιλάω με σεβαςμό για τη χώρα μου να μου κολλάνε οι ψεύτοΑριστερίστες τη ταμπέλα του φασίστα ή του ρατσιστή!Είμαςτε σε καλό δρόμο αν συμβαίνει αυτό!
Πρωτα σε αγνοουν,μετα σε κοροιδευουν,μετα σε πολεμουν,μετα νικάς....
 

averkios

Μέλος
Εγγρ.
10 Μαΐ 2008
Μηνύματα
413
Like
63
Πόντοι
1
Εχω ξαναγράψει ότι ο Μαρξ διάβαζε Ομηρο απο το πρωτότυπο και κοσμούσε το γραφείο του με προτομές αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων.
Η διδακτορική διατριβή του Μαρξ αφορουσε την αρχαία Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα συνέκρινε τις θεωρίες του Δημόκριτου και του Επικουρου
 

midas69

Μέγας
Εγγρ.
22 Φεβ 2012
Μηνύματα
16.010
Like
12.245
Πόντοι
3.656
:hi: :hi: :hi:

Ανάμεσα στην άγονη στείρα προγονολατρία που καταλήγει σε προγονοπληξία, και στην μαλακομοντέρνα απόριψη σε σημείου μίσους  της ελληνικής παράδοσης υπάρχει αυτό που εφηύραν οι αρχαίοι  μας πρόγονοι σαν βάση του πολιτισμού τους  και λέγεται μετρο.

Μέτρον Αριστον  ( και όχι λανθασμένα Παν μέτρον Αριστον που πολλοί ημιμαθείς χρησιμοποιούν ) έγραφε  ο κλεόβουλος ο ρόδιος.



Ο κύριος λόγος που η Ευρώπη δεν έμεινε στο έλεος των Ευρωπαίων Τζιχαντιστών, και στην Ευρωπαική Σαρία  δηλαδή στους Σταυροφόρους και στην Ιερά Εξέταση χρονολογικά  αντίστοιχα , ήταν η διαδικασία του διαφωτισμού. Και ο διαφωτισμός βασίστηκε θεμελιακά στην αναβίωση του Αρχαίου Ελληνικού πνεύματος μέσα απο το έργο του Βολταίρου του Μοντεσκιέ του Ρουσσώ του Ερασμου του Γκαίτε   και των υπολοίπων άλλων διαφωτιστών.

Αν θέλουμε να ξεφύγουμε απο την σημερινή κατάντια που μας έφερε το πολιτικό σύστημα που επι χρόνια εκλέγαμε πρέπει να κλαδέψουμε όλα τα σάπια και άρρωστα κομμάτια του δέντρου που λέγεται Ελλάδα και να κρατήσουμε τις υγιείς ρίζες μας.Ναί οι ρίζες είναι υγιείς !! Και αυτές δεν έιναι άλλες απο τη δημοκρατική πολιτιστική παράδοση που οι πρόγονοί μας δημιουργησαν, και που εμείς οφείλουμε πρώτα να σεβόμαστε και δεύτερον να εμπνεόμαστε απο αυτή.
Το παραπάνω γνωμικό είναι από τα πιο γνωστά. Ακούγεται μάλιστα πολύ συχνά στον καθημερινό μας λόγο. Το λένε ακόμη και άνθρωποι, που η αρχαιομάθειά τους είναι πολύ ισχνή ή, ακόμη, και μηδενική. Ακούγεται, μάλιστα, με δύο φραστικές εκδοχές. Στην πρώτη με το επίθετο «παν» ως πρώτη λέξη και στη δεύτερη χωρίς αυτό το επίθετο. Δηλαδή:

α) Πᾶν μέτρον ἄριστον

β) Μέτρον ἄριστον [1]

Το ουσιαστικό, βέβαια, πρόβλημα δεν είναι οι δύο φραστικές παραλλαγές. Το καίριο και το ουσιαστικό βρίσκεται αλλού: ποια είναι η έννοια και η ουσία της λέξης μέτρον· πώς ορίζεται αυτή η έννοια και ποιος, τελικά, την ορίζει.

η αρετή (ή το μέτρον) βρίσκεται στο κέντρο, είναι μια μεσότητα ανάμεσα σε δύο ακραίες καταστάσεις που η μία είναι η έλλειψη και η άλλη είναι η υπερβολή.

Άρα:   η αρετή (ή το μέτρον) είναι μια μεσότητα, ένα κέντρο, ανάμεσα σε δύο άκρα. Το ένα είναι η έλλειψη και το άλλο η υπερβολή.

Για να φανεί καλύτερα αυτό το συμπέρασμα, χρησιμοποιούμε


Metron1

Δηλαδή: η αρετή (ή το μέτρον) βρίσκεται στο κέντρο, είναι μια μεσότητα ανάμεσα σε δύο ακραίες καταστάσεις που η μία είναι η έλλειψη και η άλλη είναι η υπερβολή.

Άρα:   η αρετή (ή το μέτρον) είναι μια μεσότητα, ένα κέντρο, ανάμεσα σε δύο άκρα. Το ένα είναι η έλλειψη και το άλλο η υπερβολή.

Για να φανεί καλύτερα αυτό το συμπέρασμα, χρησιμοποιούμε ένα ακόμη παραστατικό παράδειγμα:

Metron2

Ποιος ορίζει το κέντρο, τη μεσότητα;

Υπάρχει, βέβαια, ένα ακόμη θέμα ή και πρόβλημα: ποιος ορίζει και ποιος καθορίζει την έννοια του κέντρου, της μεσότητας, επομένως και του μέτρου. Υπάρχει κάποια αρχή, ένα είδος ηθικής εξουσίας που θεσπίζει, δυναμικά ή αυθαίρετα, πού ακριβώς βρίσκεται αυτή η περίφημη έννοια της μεσότητας, επομένως και του μέτρου;

Αυτονόητο ότι δυναμικά κα αυθαίρετα δεν ορίζονται έννοιες ηθικής τάξεως. Δε θα είχαν τότε την γενική αποδοχή. Θα έμοιαζαν με κελεύσματα κάποιας εξουσίας. Οι ηθικές, όμως, συμπεριφορές του ανθρώπου δεν καθορίζονται εξουσιαστικά.

Ο Αριστοτέλης μας έχει δώσει την απάντηση. Οι άνθρωποι που έχουν φρόνηση, οι νουνεχείς, οι στοχαζόμενοι, όσοι δηλαδή έχουν μυαλό, αυτοί ορίζουν την έννοια της μεσότητας. Παράλληλα, για να διασφαλιστεί η έννοια μιας αντικειμενικής και αποδεκτής μεσότητας, υπάρχουν και λειτουργούν ως όρια οι δύο έννοιες των άκρων, δηλαδή η υπερβολή και η έλλειψη. Είναι οι ορίζουσες έννοιες, αυτές που καθορίζουν το νοητικό τοπίο, το σημείο δηλαδή στο οποίο βρίσκεται η μεσότητα.

Καταληκτικό συμπέρασμα

Οτιδήποτε ταυτίζεται με το υπερβολικό, το διογκωμένο, το πληθωρικά ακραίο που δεν αυτοπεριορίζεται και δεν περιστέλλεται, όχι μόνο δεν περιέχει την έννοια του μέτρου αλλά την καταργεί ολοσχερώς.

Απ’ την άλλη πλευρά, οτιδήποτε ανήκει στο άλλο άκρο, δηλαδή στην έλλειψη, είναι το αντίζυγο της υπερβολής. Και η έλλειψη ακυρώνει και καταργεί την έννοια του μέτρου και της μεσότητας. Για παράδειγμα, η σπατάλη, ως έννοια υπερβολής και ως κακή διαχείριση, είναι ακραία κατάσταση. Δεν περιέχει το μέτρο. Επίσης, η τσιγγουνιά ως μια έλλειψη, καταργεί και αυτή το μέτρο. Ανάμεσά τους, ως κέντρο και μεσότητα, είναι το μέτρο: η λογική, η συγκρατημένη, η σωστή διαχείριση της ιδιωτικής και της δημόσιας οικονομίας.
]


ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΜΦΑΤΙΚΟ ΤΟ "ΠΑΝ", κατα τα λοιπα απλα.... :hi: :hi: :hi:

Ενας ημιμαθης συμφωνουντας!!! :grin:
 
OP
OP
Mindreader

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.337
Πόντοι
28.786
Το παραπάνω γνωμικό είναι από τα πιο γνωστά. Ακούγεται μάλιστα πολύ συχνά στον καθημερινό μας λόγο. Το λένε ακόμη και άνθρωποι, που η αρχαιομάθειά τους είναι πολύ ισχνή ή, ακόμη, και μηδενική. Ακούγεται, μάλιστα, με δύο φραστικές εκδοχές. Στην πρώτη με το επίθετο «παν» ως πρώτη λέξη και στη δεύτερη χωρίς αυτό το επίθετο. Δηλαδή:

α) Πᾶν μέτρον ἄριστον

β) Μέτρον ἄριστον [1]

Το ουσιαστικό, βέβαια, πρόβλημα δεν είναι οι δύο φραστικές παραλλαγές. Το καίριο και το ουσιαστικό βρίσκεται αλλού: ποια είναι η έννοια και η ουσία της λέξης μέτρον· πώς ορίζεται αυτή η έννοια και ποιος, τελικά, την ορίζει.

η αρετή (ή το μέτρον) βρίσκεται στο κέντρο, είναι μια μεσότητα ανάμεσα σε δύο ακραίες καταστάσεις που η μία είναι η έλλειψη και η άλλη είναι η υπερβολή.

Άρα:   η αρετή (ή το μέτρον) είναι μια μεσότητα, ένα κέντρο, ανάμεσα σε δύο άκρα. Το ένα είναι η έλλειψη και το άλλο η υπερβολή.

Για να φανεί καλύτερα αυτό το συμπέρασμα, χρησιμοποιούμε


Metron1

Δηλαδή: η αρετή (ή το μέτρον) βρίσκεται στο κέντρο, είναι μια μεσότητα ανάμεσα σε δύο ακραίες καταστάσεις που η μία είναι η έλλειψη και η άλλη είναι η υπερβολή.

Άρα:   η αρετή (ή το μέτρον) είναι μια μεσότητα, ένα κέντρο, ανάμεσα σε δύο άκρα. Το ένα είναι η έλλειψη και το άλλο η υπερβολή.

Για να φανεί καλύτερα αυτό το συμπέρασμα, χρησιμοποιούμε ένα ακόμη παραστατικό παράδειγμα:

Metron2

Ποιος ορίζει το κέντρο, τη μεσότητα;

Υπάρχει, βέβαια, ένα ακόμη θέμα ή και πρόβλημα: ποιος ορίζει και ποιος καθορίζει την έννοια του κέντρου, της μεσότητας, επομένως και του μέτρου. Υπάρχει κάποια αρχή, ένα είδος ηθικής εξουσίας που θεσπίζει, δυναμικά ή αυθαίρετα, πού ακριβώς βρίσκεται αυτή η περίφημη έννοια της μεσότητας, επομένως και του μέτρου;

Αυτονόητο ότι δυναμικά κα αυθαίρετα δεν ορίζονται έννοιες ηθικής τάξεως. Δε θα είχαν τότε την γενική αποδοχή. Θα έμοιαζαν με κελεύσματα κάποιας εξουσίας. Οι ηθικές, όμως, συμπεριφορές του ανθρώπου δεν καθορίζονται εξουσιαστικά.

Ο Αριστοτέλης μας έχει δώσει την απάντηση. Οι άνθρωποι που έχουν φρόνηση, οι νουνεχείς, οι στοχαζόμενοι, όσοι δηλαδή έχουν μυαλό, αυτοί ορίζουν την έννοια της μεσότητας. Παράλληλα, για να διασφαλιστεί η έννοια μιας αντικειμενικής και αποδεκτής μεσότητας, υπάρχουν και λειτουργούν ως όρια οι δύο έννοιες των άκρων, δηλαδή η υπερβολή και η έλλειψη. Είναι οι ορίζουσες έννοιες, αυτές που καθορίζουν το νοητικό τοπίο, το σημείο δηλαδή στο οποίο βρίσκεται η μεσότητα.

Καταληκτικό συμπέρασμα

Οτιδήποτε ταυτίζεται με το υπερβολικό, το διογκωμένο, το πληθωρικά ακραίο που δεν αυτοπεριορίζεται και δεν περιστέλλεται, όχι μόνο δεν περιέχει την έννοια του μέτρου αλλά την καταργεί ολοσχερώς.

Απ’ την άλλη πλευρά, οτιδήποτε ανήκει στο άλλο άκρο, δηλαδή στην έλλειψη, είναι το αντίζυγο της υπερβολής. Και η έλλειψη ακυρώνει και καταργεί την έννοια του μέτρου και της μεσότητας. Για παράδειγμα, η σπατάλη, ως έννοια υπερβολής και ως κακή διαχείριση, είναι ακραία κατάσταση. Δεν περιέχει το μέτρο. Επίσης, η τσιγγουνιά ως μια έλλειψη, καταργεί και αυτή το μέτρο. Ανάμεσά τους, ως κέντρο και μεσότητα, είναι το μέτρο: η λογική, η συγκρατημένη, η σωστή διαχείριση της ιδιωτικής και της δημόσιας οικονομίας.
]


ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΜΦΑΤΙΚΟ ΤΟ "ΠΑΝ", κατα τα λοιπα απλα.... :hi: :hi: :hi:

Ενας ημιμαθης συμφωνουντας!!! :grin:


Καθε άποψη είναι σεβαστή !! :hi: :hi:

Στην ουσια εννοιολογικα του γνωμικού/αποφθεγματος οπως την παραθετεις συμφωνούμε.

Αλλα ο Κλεόβουλος ο Λινδιος που αρχικα το εξεφρασε το εξεφρασε ως "Μετρον Αριστον". Και προσωπικα πιστευω οτι αυτο θα πρεπει να το σεβομαστε.

Η λεξη Παν προστεθηκε πολυ αργοτερα σε κειμενα των βυζαντινών Ιεραρχων και πιο συγκεκριμενα του Βασιλειου και του Γρηγοριου του Ναζιανζινου.

Επισης βρισκονται αναφορες σε εργα του Ψελλου πολλά χρονια αργοτερα.

Λιγο πολύ το "Παν μετρον Αριστον" ειναι βυζαντινή παραφραση του αρχαιου Ελληνικού γνωμικού του Κλεοβουλου.

Ειναι πολλοι φιλολογοι που θεωρουν σολοικισμο την προσθηκη της λεξης Παν.

Ας μεινουμε ομως στην ουσία του αποφθεγματος και οχι στις φιλολογικες διαφωνιες. :hi: :hi:
 

ICCAROS

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Δεκ 2010
Μηνύματα
2.555
Κριτικές
200
Like
1.239
Πόντοι
2.310
Δεν υπάρχουν πολλών ειδών μέτρα. Το μέτρο είναι ένα και μοναδικό. Να έχεις μέτρο δλδ. Οπότε "Μέτρον άριστον"

 
Εγγρ.
10 Σεπ 2013
Μηνύματα
9.466
Κριτικές
41
Like
6.779
Πόντοι
15.256
Καθε άποψη είναι σεβαστή !! :hi: :hi:

Στην ουσια εννοιολογικα του γνωμικού/αποφθεγματος οπως την παραθετεις συμφωνούμε.

Αλλα ο Κλεόβουλος ο Λινδιος που αρχικα το εξεφρασε το εξεφρασε ως "Μετρον Αριστον". Και προσωπικα πιστευω οτι αυτο θα πρεπει να το σεβομαστε.

Η λεξη Παν προστεθηκε πολυ αργοτερα σε κειμενα των βυζαντινών Ιεραρχων και πιο συγκεκριμενα του Βασιλειου και του Γρηγοριου του Ναζιανζινου.

Επισης βρισκονται αναφορες σε εργα του Ψελλου πολλά χρονια αργοτερα.

Λιγο πολύ το "Παν μετρον Αριστον" ειναι βυζαντινή παραφραση του αρχαιου Ελληνικού γνωμικού του Κλεοβουλου.

Ειναι πολλοι φιλολογοι που θεωρουν σολοικισμο την προσθηκη της λεξης Παν.

Ας μεινουμε ομως στην ουσία του αποφθεγματος και οχι στις φιλολογικες διαφωνιες. :hi: :hi:
΄
Καλημέρα αγαπητέ,

σωστά μιλάς, να παραμείνουμε στην ουσία. Μια και αναφέρθηκες όμως στη βυζαντινή παράφραση, ας σημειώσουμε τη συνήθη βυζαντινή καταστροφή σε οτιδήποτε αρχαιοελληνικό. Το "παν μέτρον άριστον" σημαίνει "μέτρο να 'ναι κι ότι να' ναι", κάτι σαν την πρακτική της τωρινής συγκυβέρνησης μας δηλαδή. Η φράση "Μέτρον άριστον" είναι αυτή που εμπεριέχει τη φιλοσοφική σημασία του όρου. Είναι νομίζω χρήσιμο, όσοι από εμάς τιμούν τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, να φροντίζουμε να τον διατηρούμε αλώβητο.

Με διάθεση συμπλήρωσης και όχι εναντίωσης στον ισχυρισμό σου  :hi:
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom