Όσον αφορά στο δεύτερο τώρα. Ο χαρακτηρισμός βρωμοχωριάτης σχετίζεται με ένα τρόπο σκέψης και αντίληψης του τι είναι σωστό και τι λάθος, ενα σύστημα αξιών που αποδέχεται και καλύπτει πράγματα που είναι ηθικά και πονικά κολάσιμα, φτάνει να μη διαταραχτεί ο μικρόκοσμός του. Ο μπατζανάκης του, ο ξάδερφος του Κώστα του ανηψιού του τάδε, το χωρίο.
Ο χαρακτηρισμός λοιπόν δε σχετίζεται με τον πληθυσμό της πόλης-χωριού - κωμόπολης αλλά με τον τρόπο σκέψης των κατοίκων. Κάποιος μπορεί ναι είναι βρωμοχωριάτης ακόμα και αν ζει στην Αθήνα.
Φυσικά και η Βέροια έχει βρωμοχωριάτες που γνώριζαν αλλα δε μιλούσαν, όπως και η περίπτωση εδώ, όπως και η περίπτωση σε χωριό της πελλοπονήσου όπου πατέρας βίαζε τα κοριτσάκια του. Όλοι ήξεραν, κανείς δεν είχε πει τίποτα. Και συνεχίζεται η ομερτά ακόμα και μετά την αποκάλυψη του γεγονότος.
Θεωρίες...
Δεν θα μπω στον κόπο να σχολιάσω επ' αυτού, γιατί, αν και έχουν κάποια λογική βάση, φυσικά και δεν αίρουν αυτά που είπα προηγουμένως:
"Κατ' αρχήν, "αυτούς που ξέρουν και δεν μιλάνε, προστατεύοντας εγκληματίες", δεν τους λες βρωμοχωριάτες. Μπορεί να τους πεις συνεργούς, μπορεί να τους άτομα που συγκαλύπτουν εγκλήματα ή περιθάλπουν εγκληματίες ή όπως αλλιώς θέλεις, αλλά όχι βρωμοχωριάτες. Διότι πολύ απλά, η συγκεκριμένη λέξη, δείχνει ρατσιστική αντιμετώπιση για τον τόπο καταγωγής ή διαμονής κάποιου. Και είναι παντελώς άσχετη με αυτό που χαρακτηρίζεις."
Σϊγουρα άλλο Βαγγέλης Βλάχος και άλλο Βλάχος. Με εξυπνάδες μην προσπαθείς να καλύψεις το λάθος που έκανες.
Χα!
Ενδιαφέρουσα άποψη, υπό την έννοια ότι αμέσως τρέχεις να μου επισημάνεις το "λάθος". Προσωπικά σου εξήγησα ήδη με τι έννοια χρησιμοποίησα την συγκεκριμένη λέξη. Μη με βάζεις να ψάχνω και σε λεξικά. Το αστείο της υπόθεσης είναι, ότι ενώ γράφεις αυτά, ήδη de facto έχεις αποδεχθεί τα λεγόμενα μου, από την άποψη ότι άμεσα εντόπισες το θιγόμενο στο πρόσωπο σου, καθώς και το επίμαχο σημείο. Εντυπωσιακή επιτυχία για κάτι τόσο λάθος.
Φυσικά κατανοώ ότι είναι απείρως ευκολότερο το παιχνίδι λέξεων, από το να μπούμε στην ουσία.
sexsitegr ελπίζω να κατάλαβες και κάπου εδώ σταματάμε το διάλογο πάνω στο θέμα ¨βρωμοχωριάτης". Αν πάλι δεν συμφωνείς ή κάνεις ότι δεν κατάλαβες, στ'αρχίδια μου.
Προσωπικά κοιτώ με ενδιαφέρον την συγκεκριμένη περίπτωση για πολλούς λόγους, πέραν του ότι γνωρίζω πρόσωπα και πράγματα από την Αμάρυνθο.
Τύποις, δεν διαφέρει από την περίπτωση που συζητήσαμε
www.bourdela.com/index.php?option=com_smf&Itemid=168&topic=713.0]σε προηγούμενο thread[/url]. Αυτό πάντως που εντοπίζω με ενδιαφέρον, είναι ότι ήδη κάποιοι έχουν πάρει μαχητικές θέσεις, χωρίς ακόμα να μπορούμε με βεβαιότητα να υποστηρίξουμε κάποια εκ των δύο πλευρών. Δεν βλέπω την υπόθεση διαφορετικά από κάθε σχετική υπόθεση στην οποία διαμορφώνουν κλίμα τα ΜΜΕ. Και φυσικά προτιμώ να είμαι φειδωλός στα λεγόμενα μου, τουλάχιστον μέχρι να υπάρχει κάτι επίσημο πέρα από εικασίες.
Φυσικά δεν απαιτώ το ίδιο από τους άλλους, αλλά θεωρώ ότι θα ήταν καλό να απέχουμε από διάφορους χαρακτηρισμούς, πριν τουλάχιστον ξεκαθαρίσουν κάποια πράγματα. Με θυμηδία διαπιστώνω ότι ο κλασσικός κομπλεξικός μαλάκας ξαναχτύπησε, προστρέχοντας να προβεί σε χαρακτηρισμό ο οποίος, πέραν από μειωτικός των άλλων, μάλλον ικανοποιεί και την αίσθηση ανωτερότητας που θέλει να διατηρήσει για τον εαυτό του.
Φυσικά βαριέμαι να σχολιάσω τα λεγόμενα του. "Γελάμε πολύ με την πάρτη σου", όπως πολύ σωστά είχε επισημάνει και φίλτατος moderator σε ανύποπτο χρόνο. Το ότι η ανθρώπινη βλακεία (κατά τα ρητά) και ποταπότητα δεν έχουν όρια δεν περίμενα να το διαπιστώσω από αυτόν.
Με ενδιαφέρον βλέπω όμως να πέφτουν και σοβαρά άτομα στην ίδια παγίδα. Και εντυπωσιάζομαι, ειδικά όταν βλέπω ότι ενώ έχουν αναγνωρίσει την παγίδα (δημοσιογράφοι), πέφτουν μεγαλειωδώς μέσα.
Υποθέτω βέβαια, από την εξέλιξη της συζήτησης, ότι το να κάτσουμε να συζητήσουμε περί του τι στοιχειοθετεί συγκάλυψη, και ότι για να μιλήσουμε για ομερτά πρέπει να έχουμε, τόσο μια αποδοκιμαστέα (ηθικά, ποινικά) πράξη όσο και γνώση αυτής (ζητούμενα τα οποία ατυχώς κάποιοι εδώ παίρνουν ως δεδομένα) είναι άνευ αντικειμένου. Με λύπη διαπιστώνω ότι για πολλοστή φορά στο σχετικό θέμα, οι (κατά)κρίνοντες φαίνονται πιο μικρόψυχοι και μικρόνοοι από αυτούς που κρίνουν.