Νέα

Απέτυχε η προσπάθεια μεταμόσχευσης Χριστόδουλου

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα democrat
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 2K
  • Εμφανίσεις 89K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
[size=10pt]Κι αν υπάρχει, πώς θα περιέλθει στα χέρια του tzotzotzo;[/size]
Και που ξέρεις ότι ο tzotzotzo δεν είναι ο Θηβών Ιερώνυμος? Tzotzotzo είναι το username του για το site, απο πίσω μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε. Επομένως ΚΑΙ αυτός!
 

Επισκέπτης
Και που ξέρεις ότι ο tzotzotzo δεν είναι ο Θηβών Ιερώνυμος? Tzotzotzo είναι το username του για το site, απο πίσω μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε. Επομένως ΚΑΙ αυτός!
Λίγο τραβηγμένο ... αλλά διόλου απίθανο  :think:  !
Πάντως το Tzotzotzo  παραπέμπει σε μητροπολίτη με το όνομα Ιωάννης και όχι Ιερώνυμος  :huh:

Γιά κοίτα εδώ : 
Λές να είναι ο Θερμοπυλών... ???  :think:

Λίγο δύσκολο... :2funny: :2funny: :2funny:  !!!
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
Γιά κοίτα εδώ : 
Λές να είναι ο Θερμοπυλών... ???   :think:

Μιά και είμαστε εδώ, να και μία απορία που έχω:

Γιατί οι Μητροπόλεις δεν συμπίπτουν με τα διοικητικά όρια των νομών; Πέραν από προφανείς γεωγραφικούς λόγους (νησιά), γιατί η κατανομή του πληθυσμού είναι άνιση;

Υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος που πχ στον νομό Λαρίσης η Ελασσόνα είναι ξεχωριστή Μητρόπολη; Και τα Φάρσαλα ανήκουν στην Καρδίτσα  :think: :think:

Και αυτό με τα νησιά το παίρνω πίσω. Τι σχέση έχει η Λευκάδα με την Ιθάκη; (μόνον με δικό σου πλεούμενο μπορείς να πας από την μία στην άλλη. Διαφορετικά πρέπει να κάνεις έναν μεγάλο κύκλο).

Και καλά, γιατί υπάρχει ξεχωριστή Μητρόπολη για 3 μόνον Δήμους (Καισαριανή, Βύρωνα και Υμηττό); Μήπως για να φέρει στον ίσιο δρόμο τους κατοίκους αυτών των δήμων που στην πλειοψηφία τους υποστηρίζουν την Αριστερά;
 

Επισκέπτης
Γιατί οι Μητροπόλεις δεν συμπίπτουν με τα διοικητικά όρια των νομών; Πέραν από προφανείς γεωγραφικούς λόγους (νησιά), γιατί η κατανομή του πληθυσμού είναι άνιση;
Eύλογη ερώτηση αλλά λίγο άστοχη. Την ίδια ερώτηση θα έκανα κι εγώ για τις Νομαρχίες ή τους Δήμους. Γιατί να υπάρχει Δήμος με 1 εκατομ.δημότες περίπου (Δήμος Αθηναίων) και να υπάρχει και Δήμος των Αθηνών με 3-4 χιλιάδες δημότες περίπου, άν όχι και λιγότερους (Δήμος Ταύρου - κατ΄εξοχήν Αριστερός Δήμος) ???

Λόγοι γεωγραφικοί , ιστορικοί αλλά και πληθυσμιακοί υπαγορεύουν μία τέτοιου είδους  διοικητική κατανομή.

Εγώ έχω να κάνω κι άλλη μία ερώτηση. Απο πού και ως πού τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα υπάγονται στον Πειραιά .... και όχι σε κάποιο νομό της Πελοπονήσου? Δεν νομίζω να ευθύνεται κι εκεί η Εκκλησία . Άλλωστε η ίδια διαπίστωσε το κρατικό ατόπημα και δημιούργησε μητρόπολη Κυθήρων και δεν υπήγαγε Εκκλησιαστικώς τα εν λόγω νησιά στη μητρόπολη Πειραιώς. Φαντάζεσαι, για μία απλή Εκκλησιαστική υπόθεση (άδεια γάμου) να έπρεπε να κάνει ολόκληρο ταξίδι ο κάθε ενορίτης στον Πειραιά???  -> Γεωγραφικοί λόγοι

Υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος που πχ στον νομό Λαρίσης η Ελασσόνα είναι ξεχωριστή Μητρόπολη; Και τα Φάρσαλα ανήκουν στην Καρδίτσα  :think: :think:
Βεβαίως και Υπάρχει. Εδώ όμως πρόκειται για λόγο καθαρά ιστορικό και σχετίζεται με τους Βαλκανικόυς πολέμους του 1912. Όπως θα γνωρίζεις, μέχρι το 1912 τα σύνορα της Ελλάδος ήταν η νοητή γραμμή Αμβρακικού - Παγασητικού κόλπου.Το ίδιο και η έκταση της διοικήσεως και του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ελλάδος (Νοητή γραμμή Λάρισας - Άρτας).

Απο τη Λάρισα και πάνω ήταν Οθωμανική Αυτοκρατωρία και οι μητροπόλεις υπήγοντο τότε Εκκλησιαστικώς στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Μετά την απελευθέρωση των λεγομένων "νέων χωρών" (της υπόλοιπης Ελλάδας δηλαδή, μέχρι τον Έβρο), οι 36 μητροπόλεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου, περιήλθαν αυτούσιες διοικητικά στην Εκκλησία της Ελλάδος με την Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη του 1928 , ενώ το Πατριαρχείο διατήρησε και διατηρεί μέχρι και σήμερα το ανώτατο "κανονικό δικαίωμα" επι των ως άνω μητροπόλεων, χωρίς να δύναται η Εκκλησία της Ελλάδος να τροποποιήσει ούτε κατ΄ ελάχιστο τις Εκκλησιαστικές περιφέρειες (Μητροπόλεις).

Έτσι,εκτός απο το παράδοξο που μου αναφέρεις με την Ι.Μ  Ελασσόνος (που η περιοχή της απελευθερώθηκε μετά το 1912 και που δεν ανήκε στην Ελλάδα μέχρι τότε, όπως η Ι.Μ. Λαρίσης και Τυρνάβου), θα σού αναφέρω κι εγώ ένα άλλο παράδειγμα με την Ιερά Μητρόπολη Άρτης. Πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατίας , δικαίωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο και διαίρεσε την Άρτα εκκλησιαστικά στη μέση  ( στην Άρτα δηλαδή πρίν τον Άραχθο και στην Άρτα μετά τον Άραχθο - σύνορο Ελλάδας Τουρκίας μέχρι το 1912), υπάγοντας Εκκλησιαστικά την περιοχή της Άρτας που βρίσκεται μετά τον Άραχθο ποταμό, στην Ι.Μ. Πρεβέζης , με το αιτιολογικό οτι αποτελεί έδαφος της Εκκλησίας Κων/λεως , άνευ εγκρίσεως της οποίας δεν επιτρέπεται καμία Εκκλησιαστική μεταβολή.

Διαφωνώ πλήρως με το παρόν σκεπτικό της διοικητικής διαιρέσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος, για λόγους που εν προκειμένω δεν μπορώ να εξηγήσω.

Για τα Φάρσαλα, δεν καταλαβαίνω τί με ρωτάς. Υπάγονται στην Ι.Μ. Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφαρσάλων που έχει έδρα της την Καρδίτσα !

Και αυτό με τα νησιά το παίρνω πίσω. Τι σχέση έχει η Λευκάδα με την Ιθάκη; (μόνον με δικό σου πλεούμενο μπορείς να πας από την μία στην άλλη. Διαφορετικά πρέπει να κάνεις έναν μεγάλο κύκλο).
Δε νομίζω να επιθυμείς ξεχωριστή Μητρόπολη για ένα νησί με τόσους λίγους κατοίκους και με 10 το πολύ ενορίες στην περιφέρειά του. Εδώ έχουμε θέμα καθαρά πληθυσμιακό και τίποτε περισσότερο.

Και καλά, γιατί υπάρχει ξεχωριστή Μητρόπολη για 3 μόνον Δήμους (Καισαριανή, Βύρωνα και Υμηττό); Μήπως για να φέρει στον ίσιο δρόμο τους κατοίκους αυτών των δήμων που στην πλειοψηφία τους υποστηρίζουν την Αριστερά;
Δέ νομίζω να τείθεται τέτοιο θέμα. Αυτά είναι πολιτικά και όχι Εκκλησιαστικά παιχνίδια και σου ανέφερα προηγουμένως το Δήμο Ταύρου (αριστερός δήμος) που εξακολουθεί να υφίσταται παρά τους ελαχίστους δημότες του για δήμο των Αθηνών , και παρά του οτι τον χωρίζει 1 και μόνο δρόμος απο τον τεράστιο Δήμο Αθηναίων και οι γραμμές του ΗΣΑΠ απο το Δήμο Καλλιθέας.

Άλλωστε οι Αρχιερείς δεν εκλέγονται κατά τον τρόπο εκλογής των πολιτικών για να χωρίζουν τις περιφέρειες σε "αριστερές" και "δεξιές" κατα το δοκούν...

Και στην εν λόγω Μητρόπολη, υφίστανται λόγοι εδαφικοί και πληθυσμιακοί που συνηγορούν στη διαίρεσή της. Άλλωστε είναι όμοροι δήμοι. Να πώ ότι είδες μητρόπολη Μοσχάτου Αιγίνης και Καπανδριτίου...  να καταλάβω τις ανησυχίες σου !

Αυτά !

Καληνύχτα,

Δημήτρης
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
Eύλογη ερώτηση αλλά λίγο άστοχη. Την ίδια ερώτηση θα έκανα κι εγώ για τις Νομαρχίες ή τους Δήμους. Γιατί να υπάρχει Δήμος με 1 εκατομ.δημότες περίπου (Δήμος Αθηναίων) και να υπάρχει και Δήμος των Αθηνών με 3-4 χιλιάδες δημότες περίπου, άν όχι και λιγότερους (Δήμος Ταύρου - κατ΄εξοχήν Αριστερός Δήμος) ???

Λόγοι γεωγραφικοί , ιστορικοί αλλά και πληθυσμιακοί υπαγορεύουν μία τέτοιου είδους  διοικητική κατανομή.

Εγώ έχω να κάνω κι άλλη μία ερώτηση. Απο πού και ως πού τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα υπάγονται στον Πειραιά .... και όχι σε κάποιο νομό της Πελοπονήσου? Δεν νομίζω να ευθύνεται κι εκεί η Εκκλησία . Άλλωστε η ίδια διαπίστωσε το κρατικό ατόπημα και δημιούργησε μητρόπολη Κυθήρων και δεν υπήγαγε Εκκλησιαστικώς τα εν λόγω νησιά στη μητρόπολη Πειραιώς. Φαντάζεσαι, για μία απλή Εκκλησιαστική υπόθεση (άδεια γάμου) να έπρεπε να κάνει ολόκληρο ταξίδι ο κάθε ενορίτης στον Πειραιά???  -> Γεωγραφικοί λόγοι
Βεβαίως και Υπάρχει. Εδώ όμως πρόκειται για λόγο καθαρά ιστορικό και σχετίζεται με τους Βαλκανικόυς πολέμους του 1912. Όπως θα γνωρίζεις, μέχρι το 1912 τα σύνορα της Ελλάδος ήταν η νοητή γραμμή Αμβρακικού - Παγασητικού κόλπου.Το ίδιο και η έκταση της διοικήσεως και του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ελλάδος (Νοητή γραμμή Λάρισας - Άρτας).

Απο τη Λάρισα και πάνω ήταν Οθωμανική Αυτοκρατωρία και οι μητροπόλεις υπήγοντο τότε Εκκλησιαστικώς στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Μετά την απελευθέρωση των λεγομένων "νέων χωρών" (της υπόλοιπης Ελλάδας δηλαδή, μέχρι τον Έβρο), οι 36 μητροπόλεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου, περιήλθαν αυτούσιες διοικητικά στην Εκκλησία της Ελλάδος με την Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη του 1928 , ενώ το Πατριαρχείο διατήρησε και διατηρεί μέχρι και σήμερα το ανώτατο "κανονικό δικαίωμα" επι των ως άνω μητροπόλεων, χωρίς να δύναται η Εκκλησία της Ελλάδος να τροποποιήσει ούτε κατ΄ ελάχιστο τις Εκκλησιαστικές περιφέρειες (Μητροπόλεις).

Έτσι,εκτός απο το παράδοξο που μου αναφέρεις με την Ι.Μ  Ελασσόνος (που η περιοχή της απελευθερώθηκε μετά το 1912 και που δεν ανήκε στην Ελλάδα μέχρι τότε, όπως η Ι.Μ. Λαρίσης και Τυρνάβου), θα σού αναφέρω κι εγώ ένα άλλο παράδειγμα με την Ιερά Μητρόπολη Άρτης. Πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατίας , δικαίωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο και διαίρεσε την Άρτα εκκλησιαστικά στη μέση  ( στην Άρτα δηλαδή πρίν τον Άραχθο και στην Άρτα μετά τον Άραχθο - σύνορο Ελλάδας Τουρκίας μέχρι το 1912), υπάγοντας Εκκλησιαστικά την περιοχή της Άρτας που βρίσκεται μετά τον Άραχθο ποταμό, στην Ι.Μ. Πρεβέζης , με το αιτιολογικό οτι αποτελεί έδαφος της Εκκλησίας Κων/λεως , άνευ εγκρίσεως της οποίας δεν επιτρέπεται καμία Εκκλησιαστική μεταβολή.

Διαφωνώ πλήρως με το παρόν σκεπτικό της διοικητικής διαιρέσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος, για λόγους που εν προκειμένω δεν μπορώ να εξηγήσω.

Για τα Φάρσαλα, δεν καταλαβαίνω τί με ρωτάς. Υπάγονται στην Ι.Μ. Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφαρσάλων που έχει έδρα της την Καρδίτσα !

Δε νομίζω να επιθυμείς ξεχωριστή Μητρόπολη για ένα νησί με τόσους λίγους κατοίκους και με 10 το πολύ ενορίες στην περιφέρειά του. Εδώ έχουμε θέμα καθαρά πληθυσμιακό και τίποτε περισσότερο.
Δέ νομίζω να τείθεται τέτοιο θέμα. Αυτά είναι πολιτικά και όχι Εκκλησιαστικά παιχνίδια και σου ανέφερα προηγουμένως το Δήμο Ταύρου (αριστερός δήμος) που εξακολουθεί να υφίσταται παρά τους ελαχίστους δημότες του για δήμο των Αθηνών , και παρά του οτι τον χωρίζει 1 και μόνο δρόμος απο τον τεράστιο Δήμο Αθηναίων και οι γραμμές του ΗΣΑΠ απο το Δήμο Καλλιθέας.

Άλλωστε οι Αρχιερείς δεν εκλέγονται κατά τον τρόπο εκλογής των πολιτικών για να χωρίζουν τις περιφέρειες σε "αριστερές" και "δεξιές" κατα το δοκούν...

Και στην εν λόγω Μητρόπολη, υφίστανται λόγοι εδαφικοί και πληθυσμιακοί που συνηγορούν στη διαίρεσή της. Άλλωστε είναι όμοροι δήμοι. Να πώ ότι είδες μητρόπολη Μοσχάτου Αιγίνης και Καπανδριτίου...  να καταλάβω τις ανησυχίες σου !

Αυτά !

Καληνύχτα,

Δημήτρης

Έχεις απόλυτο δίκηο. Και τα γεωγραφικά όρια των νομών και κυρίως των δήμων είναι πάρα πολύ αυθαίρετα. BTWY ο Δήμος γίγας είναι το Περιστέρι. Και τρελλά πράγματα συμβαίνουν με άλλους μικρούς Δήμους, πχ την Δάφνη.

Για τα Κύθηρα και Αντικύθηρα μάλλον η κατάσταση είναι σχιζοφρενική. Από την μία μεριά σίγουρα είναι ο σαδισμός των πολιτικών που θέλουν ψήφους, αλλά πρέπει να παίζει ρόλο και ο μαζοχισμός των κατοίκων που θέλουν να αισθάνονται ότι δεν έχουν χάσει τους δεσμούς τους με ένα μεγάλο αστικό κέντρο. Και να σκεφθεί κανένας ότι θεωρούνται Επτάνησα....

Για την Ελασσόνα δεν το είχα σκεφθεί, η εξήγηση σου προφανώς είναι η σωστή.
Ιδέα δεν είχα για την Άρτα, αναρωτιέμαι όμως ποιός προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Κανονικά, αν υπήρχε χωρισμός Κράτους - Εκκλησίας, δεν θα έπρεπε να είχε δικαιοδοσία. Ένα ερώτημα βέβαια είναι ποιός αποφασίζει σε ανάλογες περιπτώσεις. Οι πιστοί έχουν λόγο σε ένα τέτοιο θέμα;

Για Καισαριανή-Βύρωνα-Υμηττό αστειεύομουν. Άλλωστε νομίζω ότι μόνον η Καισαριανή διατηρεί πλέον ένα αριστερό προφίλ και είναι αμφίβολο ότι κάτι τέτοιο θα συνεχίσει να ισχύει και στο μέλλον.

Παρόλα αυτά οι ονομασίες των Μητροπόλεων εξακολουθούν να παραμένουν ένα μυστήριο. Αλλού είναι αρχαιοπρεπείς και αλλού έχουμε την Παροναξία. Αλλού είναι γενικές και αλλού είναι τρομακτικά εξειδικεύμενες (πχ. Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου).


Αυτά και συζήτηση να γίνεται.
 

Επισκέπτης
Ιδέα δεν είχα για την Άρτα, αναρωτιέμαι όμως ποιός προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Κανονικά, αν υπήρχε χωρισμός Κράτους - Εκκλησίας, δεν θα έπρεπε να είχε δικαιοδοσία. Ένα ερώτημα βέβαια είναι ποιός αποφασίζει σε ανάλογες περιπτώσεις. Οι πιστοί έχουν λόγο σε ένα τέτοιο θέμα;
Θέλει κι ερώτημα? Ο "μέγας φιλέλληνας" ,  Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ  Βαρθολομαίος , δια του Σεβ. Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ.κ. Μελετίου.

Γενικότερα, η εκκλησία της Κων/λεως δεν συγχώρεσε ποτέ ,την με το "έτσι θέλω"  αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Για 30 περίπου χρόνια θεωρούσε την Εκκλησία της Ελλάδος  "σχισματική Εκκλησία"  και μόλις το 1850 αποδέχθηκε ύστερα απο πιέσεις τη de facto κατάσταση , και εξέδωσε τον Πατριαρχικό τόμο του 1850, με τον οποίο αναγνώριζε την Εκκλησία της Ελλάδος ώς ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ, μή υπαγόμενη πλέον σε αυτό.

Εν συνεχεία,για κάθε περιοχή που απελευθερωνόταν απο τους Τούρκους, μετά απο αίτημα της Ελληνικής Κυβερνήσεως, εξέδιδε νέα Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη και περιήγαγε τις τέως Μητροπόλεις του, στην Εκκλησία της ελεύθερης πλέον Ελλάδος (Στερεά Ελλάδα, η μισή Θεσσαλία, τα 7νησα και Άρτα μέχρι τον ποταμό Άραχθο).

Όλα καλά...όλα ανθηρά , μέχρι το 1912. Τότε απελευθερώνεται ξαφνικά και η υπόλοιπη Ελλάδα, μέχρι τον Έβρο. Παρά τα διαδοχικά αιτήματα της Εκκλησίας της Ελλάδος για περιαγωγή και των Μητροπόλεων των λεγομένων "νέων χωρών" στην εδαφική της αρμοδιότητα, όπως είχε γίνει και τις άλλες φορές  (Στερεά Ελλάδα, η μισή Θεσσαλία, τα 7νησα και Άρτα μέχρι τον ποταμό Άραχθο), η Κων/λη αρνείται σθεναρά να εκδώσει νέο Συνοδικό και Πατριαρχικό τόμο. Επεμβαίνει η Ελληνική Πολιτεία , και βρίσκεται μία μέση λύση στη ρήξη με το Πατριαρχείο. Αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών είναι το εξάμβλωμα που ονομάζεται " Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη του 1928 "  με την οποία παραχωρείται μεν η διοίκηση των 36 μητροπόλεων στην Εκκλησία της Ελλάδος , εξακολουθούν να αποτελούν όμως έδαφος του Οικ. Πατριαρχείου , γι αυτό και τελούν υπο την πνευματική εποπτεία του. Το Πατριαρχείο δεν επέτρεψε ΠΟΤΕ καμία μεταβολή των ορίων του, γι αυτό και η Ελασσόνα αποτελεί ξεχωριστή Μητρόπολη, γι αυτό και η αχανής μητρόπολη Θεσσαλονίκης παρά τα συνεχή αιτήματα κλήρου και λαού δεν υποδιαιρείται σε μικρότερες Μητροπόλεις (όπως έγινε στην Αθήνα)...   και άλλα πολλά...
 
Όταν με το Νόμο 590 του 1977 "καταστατικός χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος" , η Άρτα απέκτησε  ενιαία  Μητρόπολη , ο Παναγιώτατος έβαλε τον φιλοπατριαρχικό Μητροπολίτη Πρεβέζης κ.κ. Μελέτιο , να προσφύγει στο ΣΤΕ . Αποτέλεσμα της προσφυγής ήταν η Εκκλησιαστική διαίρεση της Άρτας με το αιτιολογικό που σου προανέφερα σε προηγούμενο post.

Δυστυχώς ο λαός δεν έχει λόγο σε τέτοιες περιπτώσεις και οι Αρτινοί ταξιδεύουν εδώ και 15 περίπου χρόνια στην Πρέβεζα (1 ώρα περίπου με αυτ/το)  για έκδοση μίας απλής Εκκλησιαστικής πράξης (π.χ  άδειας γάμου)  ή  παντρεύονται σε εκκλησίες που βρίσκονται πρίν τον Άραχθο για διευκόλυνσή τους ...!

Άν υπήρχε χωρισμός Εκκλησίας - Κράτους , ασφαλώς και δεν θα αποφασίζανε για μιά τέτοια υπόθεση τα διοικητικά δικαστήρια (ΣΤΕ) . Θα αποφασίζανε όμως τα πολιτικά δικαστήρια...

Για να μην τα πολυλογώ, η Ελλάδα σήμερα έχει 5 διαφορετικά Εκκλησιαστικά καθεστώτα:
1) Το Αυτοκέφαλο (Ελλάδα μέχρι το 1912)
2) Τις μητροπόλεις των "νέων χωρών" (Ελλάδα μετά το 1912)
3) Την ημιαυτόνομο Εκκλησία της Κρήτης
4) Τις 5 μητροπόλεις των 12νήσων που υπάγονται απευθείας στην Κων/λη
5) Το Άγιο Όρος που είναι μεν αυτοδιοίκητο , υπάγεται όμως πνευματικά
   στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

Μοναδικό φαινόμενο...
ΚΑΜΙΑ άλλη χώρα στον κόσμο δεν έχει τόσες διοικητικές εκκλησιαστικές υποδιαιρέσεις όσες έχει η Ελλάδα .
Κι εδώ πρωτοτυπούμε ...
 

Herculas

Ανώτερος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2007
Μηνύματα
508
Κριτικές
18
Like
1.214
Πόντοι
6.765
Ρε μπράβο γνώσεις !!! Η Δομή είσαι ?
 

ZAICHIK

Μέλος
Εγγρ.
27 Απρ 2007
Μηνύματα
254
Like
0
Πόντοι
1
dimitrios1000, προσκυνω, δεν ξερω τι δουλεια κανεις... αλλα παντως σιγουρα τελειωσες Θεολογική Σχολή κάποιου Πανεπιστημίου, άσχετα έαν εισαι η όχι καθηγητής. Μια και ειπα για καθηγητής, η πιο σεξι καθηγητρια που ειχα ποτε, ήταν η θεολογος στην Γ Λυκειου, παντα με το μινι στο σχολειο ερχοταν, με σκισιμο μαλιστα στο πλάι, ουτε 30αρα δεν ηταν θυμαμαι. Στην δε πενθημερη εκδρομη στην Κρητη με τα ρουχα που φοραγε, μας τρελλανε ολους, για χρονια ειχα φαντασιωσεις. Ακομη θυμαμαι οτι Επειδη στις πανελλαδικες εξετασεις ειχαμε μεγαλη πιεση με τις δεσμες και ο βαθμος του απολυτηριου προσμετρωταν, αλλά που χρονος να διαβασουμε θρησκευτικά, η κακομοίρα μας είπε τα θεματα των εξετασεων να γραψουμε όλοι 20ρια και να μην χανουμε τον χρονο μας διαβαζοντας θρησκευτικά, οταν ειχαμε λιωσει με φροντιστηρια και διαβασμα. μαθηματων επιλογης
 

6john9

Μέλος
Εγγρ.
3 Σεπ 2005
Μηνύματα
116
Κριτικές
2
Like
2
Πόντοι
1
Τελικά ο "Αγιος πρεβέζης" μόνο θα μας σώσει .... Αρκετοί είναι οι 300 κοπρίτες που παλεύουν ποιος θα μας τα πρωτο-φάει , και έχουμε και τους "άγιους πατέρες" να κάνουν κούρσες διαδοχής

Ξεφτίλα ...
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
dimitrios,

Αναφέρομαι στο (εξαιρετικό πράγματι) post σου 977.

Όλες αυτές οι ιστορίες (δίκες, προσφυγές, φαγωμάρες, διοικητικό εξάμβλωμα κλπ) ποιός είναι ο λόγος που γίνονται?

Μήπως οι (ορθές πιστεύω) πληροφορίες που εδώ παραθέτεις ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ αυτό που υποστηρίζω (και με πολλούς τρόπους έχω γράψει εδώ) ότι δηλαδή ο καυγάς γίνεται για το πάπλωμα ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙ ΑΥΤΟ?

Τι σχέση μπορεί να έχει η ύπαρξη "θεού" μέσα στις ψυχές των ανθρώπων (ή στον ουρανό - δε μας απασχολεί αυτό τώρα) με το μέχρι που θα κάνει κουμάντο ο τάδε η ο δείνα τράγος?

ΓΙΑΤΙ δηλαδή ο πατριάρχης να θέλει να "διοικεί" μέχρι την Άρτα, και ο άλλος απο κάτω να θέλει κι αυτός το ίδιο?

Πλησιάζουν περισσότερο το θεό τους άμα έχουν μεγαλύτερη περιφέρεια?

Και για να μη νομίζεις ότι τα βάζω μόνο με τους δικούς μας:
ΓΙΑΤΙ το ιερατείο (Βατικανό κυρίως) με το που ανακαλυπτόντουσαν νέες χώρες (Αφρική, Νότιος Αμερική, κλπ) έστελναν ΑΜΕΣΩΣ ιεραποστόλους να προσυλητίσουν τους αυτόχθονες στην ΔΙΚΙΑ τους θρησκεία?

Ηλίου φαεινότερον φίλε μου....
Απορώ πως δεν είναι σαφές για τον καθένα.
Ειλικρινά.
 

Επισκέπτης
dimitrios,

Αναφέρομαι στο (εξαιρετικό πράγματι) post σου 977.

Όλες αυτές οι ιστορίες (δίκες, προσφυγές, φαγωμάρες, διοικητικό εξάμβλωμα κλπ) ποιός είναι ο λόγος που γίνονται?

Μήπως οι (ορθές πιστεύω) πληροφορίες που εδώ παραθέτεις ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ αυτό που υποστηρίζω (και με πολλούς τρόπους έχω γράψει εδώ) ότι δηλαδή ο καυγάς γίνεται για το πάπλωμα ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙ ΑΥΤΟ?

Τι σχέση μπορεί να έχει η ύπαρξη "θεού" μέσα στις ψυχές των ανθρώπων (ή στον ουρανό - δε μας απασχολεί αυτό τώρα) με το μέχρι που θα κάνει κουμάντο ο τάδε η ο δείνα τράγος?

ΓΙΑΤΙ δηλαδή ο πατριάρχης να θέλει να "διοικεί" μέχρι την Άρτα, και ο άλλος απο κάτω να θέλει κι αυτός το ίδιο?

Πλησιάζουν περισσότερο το θεό τους άμα έχουν μεγαλύτερη περιφέρεια?

Ευχαριστώ  Σταύρο για τα καλά λόγια!

Μπορεί και να έχεις δίκιο ! Δέν πιστεύω όμως πως η αιτία είναι "το πάπλωμα" , όπως λές.
Όλα ξεκινούν απο τη λέξη Τουρκία. Όπως εμείς στην Ελλάδα δεν θα αφήναμε ποτέ ως Μουφτή στην Κομοτηνή έναν ακραίο φιλότουρκο , έτσι και οι Τούρκοι δεν αφήνουν ποτέ να γίνει Πατριάρχης κάποιος μή Τούρκος,κάποιος που δεν θα εξυπηρετούσε πλήρως τα συμφέροντά τους.
Αυτή είναι και η αιτία της ίδρυσης και της Εκκλησίας της Ελλάδος. Γιατί να θέλουμε να έχουμε δικιά μας Εκκλησία ? Δεν γνωρίζουν Θρησκευτικά στο Φανάρι???

Όπως ίσως να ξέρεις , Πατριάρχης Κων/λεως δεν μπορεί να εκλεγεί κανένας επίσκοπος, άν δεν κατέχει την Τουρκική Υπηκοότητα. Για παράδειγμα, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος, παρά το οτι είναι επίσκοπος του Οικουμενικού Θρόνου, άν χηρέψει η θέση του Πατριάρχη, δεν μπορεί να εκλεγεί Πατριάρχης Κων/λεως  μόνο και μόνο επειδή δεν κατέχει την Τουρκική Υπηκοότητα. Πατριάρχες εκλέγονται μόνο Τούρκοι υπήκοοι.Το ίδιο θα συμβεί  π.χ. και με το Μητροπολίτη Ρόδου (η Ρόδος υπάγεται απευθείας στην Κων/λη) καθώς ούτε αυτός έχει Τουρκική υπηκοότητα... και άλλοι πολλοί...(γύρω στους 50)

Εν προκειμένω δηλαδή έχουμε ευθεία επέμβαση της Τουρκίας στα εσωτερικά της Εκκλησίας της Κων/λεως, και συγκεκριμένα στα της εκλογής των Ιεραρχών.
Υπήρχε περίπτωση ποτέ να επιτρέψει η Ελλάδα κάτι τέτοιο? Οι 80 Μητροπολίτες της να μην μπορούν να εκλεγούν ΠΟΤΕ Πατριάρχες, και να μπορούν να εκλεγονται οι 5 των μητροπόλεων της Τουρκίας και οι εμπερίστατοι τιτουλάριοι επίσκοποι του Πατριαρχείου ?

Στο δια ταύτα: Oι λεγόμενες "νέες χώρες" δεν αποδίδουν οικονομικά οφέλη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο κι αυτό γιατί δεν ανήκει σε αυτό η διοίκησή τους ,αλλά η πνευματική εποπτεία τους. Ο διαμελισμός της Άρτας και η διατήρηση του όρου  "νέες χώρες" με τόσο ζήλο απο μέρους της Κων/λης εμένα προσωπικά μόνο Τουρκικό αλυτρωτισμό με βάζει να σκέπτομαι. Άλλωστε , έχουν κυκλοφορήσει στο internet χάρτες που απεικονίζουν την Τουρκία , με τα σύνορά της πρίν το 1912 ...
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
[size=9pt]Oι λεγόμενες "νέες χώρες" δεν αποδίδουν οικονομικά οφέλη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο κι αυτό γιατί δεν ανήκει σε αυτό η διοίκησή τους ,αλλά η πνευματική εποπτεία τους. [/size]

Δημήτριος, ίσως έχεις δίκιο σε αυτό, αλλά πάντα είχα την απορία ΠΩΣ επιβιώνει οικονομικά το πατριαρχείο, και εννοώ μετά το 1453.
Τόσοι άνθρωποι ζουν εκεί, εκδόσεις (υποθέτω) κάνουν, ταξίδια κάνουν, νοίκια, ρεύμα, νερό κλπ πληρώνουν, φαγητό τρώνε, ρούχα χρειάζονται, αυτοκίνητα έχουν, προσωπικό έχουν, και (ιδίως μετά τους διωγμούς) οι ενεπομείναντες Έλληνες στην πόλη δεν είναι πάνω απο 2.500.
Δεν συντηρείται ένα τέτοιο ίδρυμα από 2.000 άτομα (που δεν είναι και όλοι "πιστοί"), ή με δωρεές απ τους Αγγελόπουλους!

Άρα?

Τους επιχορηγείτο τουρκικό κράτος? Χλωμό.
Τους επιχορηγεί το δικό μας ΥΠ.ΕΞ? Ίσως, αλλά θα το ξέραμε.

Άρα?

Και δε μου απαντάς ΚΑΘΟΛΟΥ για τους ιεραπόστολους που πήγαιναν (και πάνε) στους μαύρους, και που ΚΑΙ οι δικοί μας (ΧΟ) στέλνουν...
 

geremy

Μέλος
Εγγρ.
20 Μαρ 2007
Μηνύματα
985
Like
2
Πόντοι
6
στα σιγουρα μπορω να πω οτι καθε τοσο οι ελληνες στο εξωτερικο κανουν καθε τοσο υπερ του πατριαρχειου ερανους.

τωρα σε τι βαθμο αρκουν αυτα δε γνωριζω αλλα λιγο απο εδω λιγο απο εκει το πατριαρχειο τα βγαζει περα αν και με δυσκολια
 

Επισκέπτης
Δημήτριος, ίσως έχεις δίκιο σε αυτό, αλλά πάντα είχα την απορία ΠΩΣ επιβιώνει οικονομικά το πατριαρχείο, και εννοώ μετά το 1453.
Τόσοι άνθρωποι ζουν εκεί, εκδόσεις (υποθέτω) κάνουν, ταξίδια κάνουν, νοίκια, ρεύμα, νερό κλπ πληρώνουν, φαγητό τρώνε, ρούχα χρειάζονται, αυτοκίνητα έχουν, προσωπικό έχουν, και (ιδίως μετά τους διωγμούς) οι ενεπομείναντες Έλληνες στην πόλη δεν είναι πάνω απο 2.500.
Δεν συντηρείται ένα τέτοιο ίδρυμα από 2.000 άτομα (που δεν είναι και όλοι "πιστοί"), ή με δωρεές απ τους Αγγελόπουλους!

Άρα?

Τους επιχορηγείτο τουρκικό κράτος? Χλωμό.
Τους επιχορηγεί το δικό μας ΥΠ.ΕΞ? Ίσως, αλλά θα το ξέραμε.

Άρα?

Και δε μου απαντάς ΚΑΘΟΛΟΥ για τους ιεραπόστολους που πήγαιναν (και πάνε) στους μαύρους, και που ΚΑΙ οι δικοί μας (ΧΟ) στέλνουν...

Πράγματι , στην περίπτωση του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως , συμβαίνει αυτό το οποίο είχε πεί to 2004 ο Σεβ. Μητροπολίτης πρώην Πειραιώς κ.κ. Καλλίνικος :

" Είναι ποιμένες , άνευ ποιμνίου "

Ασφαλώς και δεν συντηρείται το Πατριαρχείο απο την Τουρκική ή ακόμη και απο την Ελληνική πολιτεία. Ούτε βέβαια μπορούν να το συντηρήσουν οι 5 Μητροπόλεις του στην Τουρκία (που κανονικά είναι μισή Ελληνική Μητρόπολη  , με 3000 περίπου κατοίκους , που είναι σήμερα το συνολικό εν κωνσταντινουπόλει ποίμνιό του)
Να φανταστείς οτι οι κληρικοί του ,δεν πέρνουν κάν σύνταξη...

Στο Πατριαρχείο Κων/λεως υπάγονται:

1)Oι 5 Μητροπόλεις της Τουρκίας
2)Οι 5 Μητροπόλεις της Δωδεκανήσου
3)Οι Μητροπόλεις της ημηαυτόνομης μεν , αλλά κανονικά υπαγόμενης στην Κων/λη Εκκλησίας της Κρήτης (οι επίσκοποι της Κρήτης, καλούνται ως Συνοδικοί και στην Κων/λη εκ περιτροπής)
4)Oι ημιαυτόνομες Εκκλησίες της Εσθονίας και της Φινλανδίας
5)Οι Μητροπόλεις των χωρών της Ευρώτης (μία σχεδόν σε κάθε κράτος της Ε.Ε)
6)Η Εκκλησία της Αμερικής , με όλες της τις επισκοπές ή Μητροπόλεις
7)Η Εκκλησία της Αυστραλίας , της Κορέας και τέλος της Νέας Ζηλανδίας
8)Το Άγιο όρος   και
9) Οι λεγόμενες "νέες χώρες" της Ελλάδας (μόνο πνευματική και όχι διοικητική υπαγωγή)

Να και οι Μητροπολίτες του :  ]

Δε νομίζω να έχεις ακόμη απορία για  τον τρόπο συντηρήσεώς του ...?

Ώς προς τους μαύρους που μου αναφέρεις, θέλω να σου πώ πως είναι άλλο πράγμα ο προσυλητισμός και άλλο πράγμα η Ιεραποστολή.
Στην ιεραποστολή έχουμε απλή διδασκαλία μίας θρησκείας , και όποιος θέλει την ακολουθεί.
Στον προσυλητισμό έχουμε ένα ιδιότυπο είδος δωροδοκίας.

Δε νομίζω να έκανε κάτι τέτοιο η Ορθόδοξη Εκκλησία .Για την καθολική, δε με ενδιαφέρει. Για να εισπράξει εξέδιδε συγχωροχάρτια, στον προσυλητισμό θα κόλαγε?

Οι μαύροι πάντως της Αφρικής υπάγονται στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, το οποίο η Εκκλησία της  Ελλάδος συντηρεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό. Και μιάς και αναφερόμαστε σε ιεράρχες, ορίστε και η ιεραρχία του :
και μετά administration .
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
[size=8pt]Δε νομίζω να έχεις ακόμη απορία για  τον τρόπο συντηρήσεώς του ...?
Ώς προς τους μαύρους που μου αναφέρεις, θέλω να σου πώ πως είναι άλλο πράγμα ο προσυλητισμός και άλλο πράγμα η Ιεραποστολή.
Στην ιεραποστολή έχουμε απλή διδασκαλία μίας θρησκείας, και όποιος θέλει την ακολουθεί.
Στον προσυλητισμό έχουμε ένα ιδιότυπο είδος δωροδοκίας.
Δε νομίζω να έκανε κάτι τέτοιο η Ορθόδοξη Εκκλησία. Για την καθολική, δε με ενδιαφέρει. Για να εισπράξει εξέδιδε συγχωροχάρτια, στον προσυλητισμό θα κόλαγε?[/size]

Δεν έχω καμία απορία.
Και να είχα, δε με αφορά το θέμα.
Αρκεί να μη τα χώνει ο προϋπολογισμός, που τον συντηρώ ΚΑΙ εγώ. Τότε δεν έχω απορία, αλλά ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

Το διαχωρισμό σου μεταξύ ιεραποστολής και προσυλητισμού δεν τον καταλαβαίνω όμως.
Πως δηλαδή δωροδοκεί ο προσυλητών? Τι δίνει? Ή έστω, τι τάζει?

Γιατί η ιεραποστολή (απλή διδασκαλία λες) είναι γνωστό τι τάζει (βεβαίως και δε δίνει τίποτα). Τάζει "μετά θάνατον ζωή", "ανάσταση νεκρών", "δεύτερη κρίση", όλα αυτά που λέει η "διδασκαλία". Με λίγα λόγια τάζει λαγούς με πετραχείλια.

Γιατί τα διαχωρίζεις?

Σαφώς και το ορθόδοξο ιερατείο δεν είχε προχωρήσει όσο το καθολικό. Την περίοδο 500 ~ 1500 το ορθόδοξο ιερατείο τα είχε βρεί με τους βυζαντινούς αυτοκράτορες (οπότε γιατί να εξελίξει νέες μεθόδους είσπραξης? καλά πήγαινε το πράμα), την δε περίοδο 1500~1850 τα είχε βρεί με το σουλτάνο, οπότε πάλι το ίδιο.
Οι άλλοι όμως, ψαχνόντουσαν, και γι αυτό "εξελίχτηκαν".
Το συγχωροχάρτι (τότε), η "Banco di Santo Spirito" (σήμερα), είναι μορφές διοίκησης και διαχείρισης πλούτου και εξουσίας που οι καθολικοί έχουν εξελίξει περισσότερο απ τους ορθόδοξους. Και με τη σειρά τους οι ορθόδοξοι περισσότερο απο τους μωαμεθανούς, έτσι το βλέπω εγώ (όσο πιο νότια και πιο ανατολικά, τόσο πιο "ακαλλιέργητοι" - σε όλους τους τομείς, όχι μόνο στη θρησκεία).

Ρε Δημήτριε, αυτό το "όποιος θέλει την ακολουθεί" το πιστεύεις? Έτσι είναι τα πράματα (ακόμα και) σήμερα?
 

Επισκέπτης
Δεν έχω καμία απορία.
Και να είχα, δε με αφορά το θέμα.
Αρκεί να μη τα χώνει ο προϋπολογισμός, που τον συντηρώ ΚΑΙ εγώ. Τότε δεν έχω απορία, αλλά ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

Το διαχωρισμό σου μεταξύ ιεραποστολής και προσυλητισμού δεν τον καταλαβαίνω όμως.
Πως δηλαδή δωροδοκεί ο προσυλητών? Τι δίνει? Ή έστω, τι τάζει?

Γιατί η ιεραποστολή (απλή διδασκαλία λες) είναι γνωστό τι τάζει (βεβαίως και δε δίνει τίποτα). Τάζει "μετά θάνατον ζωή", "ανάσταση νεκρών", "δεύτερη κρίση", όλα αυτά που λέει η "διδασκαλία". Με λίγα λόγια τάζει λαγούς με πετραχείλια.

Γιατί τα διαχωρίζεις?

Σαφώς και το ορθόδοξο ιερατείο δεν είχε προχωρήσει όσο το καθολικό. Την περίοδο 500 ~ 1500 το ορθόδοξο ιερατείο τα είχε βρεί με τους βυζαντινούς αυτοκράτορες (οπότε γιατί να εξελίξει νέες μεθόδους είσπραξης? καλά πήγαινε το πράμα), την δε περίοδο 1500~1850 τα είχε βρεί με το σουλτάνο, οπότε πάλι το ίδιο.
Οι άλλοι όμως, ψαχνόντουσαν, και γι αυτό "εξελίχτηκαν".
Το συγχωροχάρτι (τότε), η "Banco di Santo Spirito" (σήμερα), είναι μορφές διοίκησης και διαχείρισης πλούτου και εξουσίας που οι καθολικοί έχουν εξελίξει περισσότερο απ τους ορθόδοξους. Και με τη σειρά τους οι ορθόδοξοι περισσότερο απο τους μωαμεθανούς, έτσι το βλέπω εγώ (όσο πιο νότια και πιο ανατολικά, τόσο πιο "ακαλλιέργητοι" - σε όλους τους τομείς, όχι μόνο στη θρησκεία).

Ρε Δημήτριε, αυτό το "όποιος θέλει την ακολουθεί" το πιστεύεις? Έτσι είναι τα πράματα (ακόμα και) σήμερα?
Φίλε μου Σταύρο,

Σου παραθέτω τον ορισμό του προσηλυτισμού :

"Προσηλυτισμός είναι η ιδίως δια παροχών πάσης φύσεως ή υποσχέσεως παροχών ή άλλης ηθικής ή υλικής περιθάλψεως δια μέσων απατηλών, δια καταχρήσεως της απειρίας ή εμπιστοσύνης, ή δια εκμεταλλεύσεως της ανάγκης, της πνευματικής αδυναμίας ή κουφότητος, άμεση ή έμμεση προσπάθεια προς διείσδυση στη θρησκευτική συνείδηση ετεροδόξου , με σκοπό τη μεταβολή του περιεχομένου της ".

Είναι έγκλημα δόλου (απαιτείται σκοπός του δράστη για μεταβολή της πίστης ετεροδόξου).
Εγώ βέβαια τον χαρακτήρισα  ώς ένα είδος ιδιότυπης δωροδοκίας, και αυτό γιατί απαιτούνται για την τέλεσή του, παροχές πάσης φύσεως. Χωρίς ένα απο τα δύο (παροχές ή σκοπός) , το έγκλημα δεν θεωρείται τετελεσμένο και ώς επι το πλείστον , οι κατηγορούμενοι κηρύσσονται πανηγυρικά Αθώοι.

Στην ιεραποστολή, δεν έχουμε ούτε παροχές, ούτε σκοπό. Έχουμε διδασκαλία, και όποιος πείθεται , ακολουθεί. Η Εκκλησία ενεργεί κατ΄εντολήν Χριστού : "Μαθητεύσατε πάντα τα έθνη..." , ενώ αλλού αναφέρεται : "Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν..."

To "όποιος θέλει την ακολουθεί" που μου αναφέρεις, φυσικά και το πιστεύω και στο έχω ξαναεξηγήσει. Δέν νομίζω κάποιος , παρά το οτι βαπτίσθηκε κάποτε απο τους γονείς του Χριστιανός , να εμποδίσθηκε απο κάποιον στην πορεία της ζωής του να απαρνηθεί την Ορθόδοξη Πίστη.
 
Ελευθερία  !!!  Δέν καταπιέζεται κανένας ! Υπάρχει και η "ονοματοδοσία" στο ληξιαρχείο ! Οι χριστιανοί δεν είναι στα χαρτιά (ταυτότητα), αλλά στην καρδιά !
 

Xartinos

Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2006
Μηνύματα
456
Like
1
Πόντοι
1
Ω συγνώμη, λάθος thread άνοιξα,
εδώ είναι του κατηχητικού,
φεύγω πάω σε κανένα πιο μπουρδελιάρικο.
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Φίλε μου Σταύρο,

Σου παραθέτω τον ορισμό του προσηλυτισμού :

"Προσηλυτισμός είναι η ιδίως δια παροχών πάσης φύσεως ή υποσχέσεως παροχών ή άλλης ηθικής ή υλικής περιθάλψεως δια μέσων απατηλών, δια καταχρήσεως της απειρίας ή εμπιστοσύνης, ή δια εκμεταλλεύσεως της ανάγκης, της πνευματικής αδυναμίας ή κουφότητος, άμεση ή έμμεση προσπάθεια προς διείσδυση στη θρησκευτική συνείδηση ετεροδόξου , με σκοπό τη μεταβολή του περιεχομένου της ".

Είναι έγκλημα δόλου (απαιτείται σκοπός του δράστη για μεταβολή της πίστης ετεροδόξου).
Εγώ βέβαια τον χαρακτήρισα  ώς ένα είδος ιδιότυπης δωροδοκίας, και αυτό γιατί απαιτούνται για την τέλεσή του, παροχές πάσης φύσεως. Χωρίς ένα απο τα δύο (παροχές ή σκοπός) , το έγκλημα δεν θεωρείται τετελεσμένο και ώς επι το πλείστον , οι κατηγορούμενοι κηρύσσονται πανηγυρικά Αθώοι.

Στην ιεραποστολή, δεν έχουμε ούτε παροχές, ούτε σκοπό. Έχουμε διδασκαλία, και όποιος πείθεται , ακολουθεί. Η Εκκλησία ενεργεί κατ΄εντολήν Χριστού : "Μαθητεύσατε πάντα τα έθνη..." , ενώ αλλού αναφέρεται : "Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν..."

To "όποιος θέλει την ακολουθεί" που μου αναφέρεις, φυσικά και το πιστεύω και στο έχω ξαναεξηγήσει. Δέν νομίζω κάποιος , παρά το οτι βαπτίσθηκε κάποτε απο τους γονείς του Χριστιανός , να εμποδίσθηκε απο κάποιον στην πορεία της ζωής του να απαρνηθεί την Ορθόδοξη Πίστη.
 
Ελευθερία  !!!  Δέν καταπιέζεται κανένας ! Υπάρχει και η "ονοματοδοσία" στο ληξιαρχείο ! Οι χριστιανοί δεν είναι στα χαρτιά (ταυτότητα), αλλά στην καρδιά !

Ωραία.

Στον ορισμό που δίνεις άλλαξε τη λέξη «ετεροδόξου» με τη λέξη «ατόμου».

Μόνο αυτή τη μια μικρή αλλαγίτσα.
Προκύπτει λοιπόν ένα κείμενο το οποίο είναι το εξής:

"Προσηλυτισμός είναι η ιδίως δια παροχών πάσης φύσεως ή υποσχέσεως παροχών ή άλλης ηθικής ή υλικής περιθάλψεως δια μέσων απατηλών, δια καταχρήσεως της απειρίας ή εμπιστοσύνης, ή δια εκμεταλλεύσεως της ανάγκης, της πνευματικής αδυναμίας ή κουφότητος, άμεση ή έμμεση προσπάθεια προς διείσδυση στη θρησκευτική συνείδηση ατόμου , με σκοπό τη μεταβολή του περιεχομένου της".

Και πες μου:  Το κείμενο αυτό δεν ορίζει ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ όλες οι εκκλησίες?

Εγώ δεν μπαίνω στη συζήτηση αν είναι έγκλημα δόλου (ή μη δόλου), μπορεί να μην είναι καν έγκλημα. Δε συζητάμε αυτό.

Συζητάμε το εξής απλό:

1) Γίνεται προσπάθεια προσέλκυσης «πιστών» από τις Εκκλησίες?
2) Ποιος είναι ο λόγος που γίνεται?
3) Οι εκκλησίες ισχυρίζονται ότι «ενεργούν κατ’ εντολήν Χριστού» (συ είπας). Στέκει αυτό? Ή είναι τμήμα του όλου παραμυθιού?

Τα υπόλοιπα (πότε δόθηκε η εντολή, γιατί την έχει αυτός και όχι κάποιος άλλος, γιατί αυτός είναι ο γνήσιος και όχι ο άλλος, κλπ) είναι δευτερεύοντα.

Στα ανωτέρω 1), 2), 3) εγώ έχω απαντήσει (στον εαυτό μου – κανείς δε με ρώτησε να του πω). Οι απαντήσεις που έχω δώσει καταρίπτουν ΟΛΕΣ τις θεωρίες περί ύπαρξης θεού, θεών, ή κάποιου ανώτερου πνεύματος τέλος πάντων. Και όσο το ψάχνω (συζητώντας δε μαζί σου είναι ένα άκρως απολαυστικό ψάξιμο) τόσο εδραιώνονται οι πεποιθήσεις μου.

Δεν πείθεται ΚΑΝΕΙΣ από τη διδασκαλία σκέτη, φίλε Δημήτριε. Όποιος πείθεται, πείθεται ακριβώς για τους λόγους που έδωσες στον (πολύ σωστό) ορισμό σου:
Με την υπόσχεση παροχών ή άλλης ηθικής ή υλικής περιθάλψεως, δια μέσων απατηλών, δια καταχρήσεως της απειρίας ή εμπιστοσύνης, δια εκμεταλλεύσεως της ανάγκης, της πνευματικής αδυναμίας ή κουφότητος

Έτσι είναι αγαπητέ μου φίλε.

 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom