kaytos
Μέλος
- Εγγρ.
- 4 Ιαν 2007
- Μηνύματα
- 6.904
- Like
- 14
- Πόντοι
- 66
Θεωρώ απίθανο να υπάρχει μία τέτοιου είδους επιστολή , πόσο μάλλον να την έχει γράψει και ο Σεβασμιώτατος Θηβών .
Κι αν υπάρχει, πώς θα περιέλθει στα χέρια του tzotzotzo;
Θεωρώ απίθανο να υπάρχει μία τέτοιου είδους επιστολή , πόσο μάλλον να την έχει γράψει και ο Σεβασμιώτατος Θηβών .
Και που ξέρεις ότι ο tzotzotzo δεν είναι ο Θηβών Ιερώνυμος? Tzotzotzo είναι το username του για το site, απο πίσω μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε. Επομένως ΚΑΙ αυτός![size=10pt]Κι αν υπάρχει, πώς θα περιέλθει στα χέρια του tzotzotzo;[/size]
Λίγο τραβηγμένο ... αλλά διόλου απίθανο !Και που ξέρεις ότι ο tzotzotzo δεν είναι ο Θηβών Ιερώνυμος? Tzotzotzo είναι το username του για το site, απο πίσω μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε. Επομένως ΚΑΙ αυτός!
Γιά κοίτα εδώ :
Λές να είναι ο Θερμοπυλών... ???
Eύλογη ερώτηση αλλά λίγο άστοχη. Την ίδια ερώτηση θα έκανα κι εγώ για τις Νομαρχίες ή τους Δήμους. Γιατί να υπάρχει Δήμος με 1 εκατομ.δημότες περίπου (Δήμος Αθηναίων) και να υπάρχει και Δήμος των Αθηνών με 3-4 χιλιάδες δημότες περίπου, άν όχι και λιγότερους (Δήμος Ταύρου - κατ΄εξοχήν Αριστερός Δήμος) ???Γιατί οι Μητροπόλεις δεν συμπίπτουν με τα διοικητικά όρια των νομών; Πέραν από προφανείς γεωγραφικούς λόγους (νησιά), γιατί η κατανομή του πληθυσμού είναι άνιση;
Βεβαίως και Υπάρχει. Εδώ όμως πρόκειται για λόγο καθαρά ιστορικό και σχετίζεται με τους Βαλκανικόυς πολέμους του 1912. Όπως θα γνωρίζεις, μέχρι το 1912 τα σύνορα της Ελλάδος ήταν η νοητή γραμμή Αμβρακικού - Παγασητικού κόλπου.Το ίδιο και η έκταση της διοικήσεως και του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ελλάδος (Νοητή γραμμή Λάρισας - Άρτας).Υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος που πχ στον νομό Λαρίσης η Ελασσόνα είναι ξεχωριστή Μητρόπολη; Και τα Φάρσαλα ανήκουν στην Καρδίτσα
Δε νομίζω να επιθυμείς ξεχωριστή Μητρόπολη για ένα νησί με τόσους λίγους κατοίκους και με 10 το πολύ ενορίες στην περιφέρειά του. Εδώ έχουμε θέμα καθαρά πληθυσμιακό και τίποτε περισσότερο.Και αυτό με τα νησιά το παίρνω πίσω. Τι σχέση έχει η Λευκάδα με την Ιθάκη; (μόνον με δικό σου πλεούμενο μπορείς να πας από την μία στην άλλη. Διαφορετικά πρέπει να κάνεις έναν μεγάλο κύκλο).
Δέ νομίζω να τείθεται τέτοιο θέμα. Αυτά είναι πολιτικά και όχι Εκκλησιαστικά παιχνίδια και σου ανέφερα προηγουμένως το Δήμο Ταύρου (αριστερός δήμος) που εξακολουθεί να υφίσταται παρά τους ελαχίστους δημότες του για δήμο των Αθηνών , και παρά του οτι τον χωρίζει 1 και μόνο δρόμος απο τον τεράστιο Δήμο Αθηναίων και οι γραμμές του ΗΣΑΠ απο το Δήμο Καλλιθέας.Και καλά, γιατί υπάρχει ξεχωριστή Μητρόπολη για 3 μόνον Δήμους (Καισαριανή, Βύρωνα και Υμηττό); Μήπως για να φέρει στον ίσιο δρόμο τους κατοίκους αυτών των δήμων που στην πλειοψηφία τους υποστηρίζουν την Αριστερά;
Eύλογη ερώτηση αλλά λίγο άστοχη. Την ίδια ερώτηση θα έκανα κι εγώ για τις Νομαρχίες ή τους Δήμους. Γιατί να υπάρχει Δήμος με 1 εκατομ.δημότες περίπου (Δήμος Αθηναίων) και να υπάρχει και Δήμος των Αθηνών με 3-4 χιλιάδες δημότες περίπου, άν όχι και λιγότερους (Δήμος Ταύρου - κατ΄εξοχήν Αριστερός Δήμος) ???
Λόγοι γεωγραφικοί , ιστορικοί αλλά και πληθυσμιακοί υπαγορεύουν μία τέτοιου είδους διοικητική κατανομή.
Εγώ έχω να κάνω κι άλλη μία ερώτηση. Απο πού και ως πού τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα υπάγονται στον Πειραιά .... και όχι σε κάποιο νομό της Πελοπονήσου? Δεν νομίζω να ευθύνεται κι εκεί η Εκκλησία . Άλλωστε η ίδια διαπίστωσε το κρατικό ατόπημα και δημιούργησε μητρόπολη Κυθήρων και δεν υπήγαγε Εκκλησιαστικώς τα εν λόγω νησιά στη μητρόπολη Πειραιώς. Φαντάζεσαι, για μία απλή Εκκλησιαστική υπόθεση (άδεια γάμου) να έπρεπε να κάνει ολόκληρο ταξίδι ο κάθε ενορίτης στον Πειραιά??? -> Γεωγραφικοί λόγοι
Βεβαίως και Υπάρχει. Εδώ όμως πρόκειται για λόγο καθαρά ιστορικό και σχετίζεται με τους Βαλκανικόυς πολέμους του 1912. Όπως θα γνωρίζεις, μέχρι το 1912 τα σύνορα της Ελλάδος ήταν η νοητή γραμμή Αμβρακικού - Παγασητικού κόλπου.Το ίδιο και η έκταση της διοικήσεως και του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ελλάδος (Νοητή γραμμή Λάρισας - Άρτας).
Απο τη Λάρισα και πάνω ήταν Οθωμανική Αυτοκρατωρία και οι μητροπόλεις υπήγοντο τότε Εκκλησιαστικώς στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Μετά την απελευθέρωση των λεγομένων "νέων χωρών" (της υπόλοιπης Ελλάδας δηλαδή, μέχρι τον Έβρο), οι 36 μητροπόλεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου, περιήλθαν αυτούσιες διοικητικά στην Εκκλησία της Ελλάδος με την Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη του 1928 , ενώ το Πατριαρχείο διατήρησε και διατηρεί μέχρι και σήμερα το ανώτατο "κανονικό δικαίωμα" επι των ως άνω μητροπόλεων, χωρίς να δύναται η Εκκλησία της Ελλάδος να τροποποιήσει ούτε κατ΄ ελάχιστο τις Εκκλησιαστικές περιφέρειες (Μητροπόλεις).
Έτσι,εκτός απο το παράδοξο που μου αναφέρεις με την Ι.Μ Ελασσόνος (που η περιοχή της απελευθερώθηκε μετά το 1912 και που δεν ανήκε στην Ελλάδα μέχρι τότε, όπως η Ι.Μ. Λαρίσης και Τυρνάβου), θα σού αναφέρω κι εγώ ένα άλλο παράδειγμα με την Ιερά Μητρόπολη Άρτης. Πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατίας , δικαίωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο και διαίρεσε την Άρτα εκκλησιαστικά στη μέση ( στην Άρτα δηλαδή πρίν τον Άραχθο και στην Άρτα μετά τον Άραχθο - σύνορο Ελλάδας Τουρκίας μέχρι το 1912), υπάγοντας Εκκλησιαστικά την περιοχή της Άρτας που βρίσκεται μετά τον Άραχθο ποταμό, στην Ι.Μ. Πρεβέζης , με το αιτιολογικό οτι αποτελεί έδαφος της Εκκλησίας Κων/λεως , άνευ εγκρίσεως της οποίας δεν επιτρέπεται καμία Εκκλησιαστική μεταβολή.
Διαφωνώ πλήρως με το παρόν σκεπτικό της διοικητικής διαιρέσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος, για λόγους που εν προκειμένω δεν μπορώ να εξηγήσω.
Για τα Φάρσαλα, δεν καταλαβαίνω τί με ρωτάς. Υπάγονται στην Ι.Μ. Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφαρσάλων που έχει έδρα της την Καρδίτσα !
Δε νομίζω να επιθυμείς ξεχωριστή Μητρόπολη για ένα νησί με τόσους λίγους κατοίκους και με 10 το πολύ ενορίες στην περιφέρειά του. Εδώ έχουμε θέμα καθαρά πληθυσμιακό και τίποτε περισσότερο.
Δέ νομίζω να τείθεται τέτοιο θέμα. Αυτά είναι πολιτικά και όχι Εκκλησιαστικά παιχνίδια και σου ανέφερα προηγουμένως το Δήμο Ταύρου (αριστερός δήμος) που εξακολουθεί να υφίσταται παρά τους ελαχίστους δημότες του για δήμο των Αθηνών , και παρά του οτι τον χωρίζει 1 και μόνο δρόμος απο τον τεράστιο Δήμο Αθηναίων και οι γραμμές του ΗΣΑΠ απο το Δήμο Καλλιθέας.
Άλλωστε οι Αρχιερείς δεν εκλέγονται κατά τον τρόπο εκλογής των πολιτικών για να χωρίζουν τις περιφέρειες σε "αριστερές" και "δεξιές" κατα το δοκούν...
Και στην εν λόγω Μητρόπολη, υφίστανται λόγοι εδαφικοί και πληθυσμιακοί που συνηγορούν στη διαίρεσή της. Άλλωστε είναι όμοροι δήμοι. Να πώ ότι είδες μητρόπολη Μοσχάτου Αιγίνης και Καπανδριτίου... να καταλάβω τις ανησυχίες σου !
Αυτά !
Καληνύχτα,
Δημήτρης
Θέλει κι ερώτημα? Ο "μέγας φιλέλληνας" , Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ Βαρθολομαίος , δια του Σεβ. Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ.κ. Μελετίου.Ιδέα δεν είχα για την Άρτα, αναρωτιέμαι όμως ποιός προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Κανονικά, αν υπήρχε χωρισμός Κράτους - Εκκλησίας, δεν θα έπρεπε να είχε δικαιοδοσία. Ένα ερώτημα βέβαια είναι ποιός αποφασίζει σε ανάλογες περιπτώσεις. Οι πιστοί έχουν λόγο σε ένα τέτοιο θέμα;
Ρε μπράβο γνώσεις !!! Η Δομή είσαι ?
dimitrios,
Αναφέρομαι στο (εξαιρετικό πράγματι) post σου 977.
Όλες αυτές οι ιστορίες (δίκες, προσφυγές, φαγωμάρες, διοικητικό εξάμβλωμα κλπ) ποιός είναι ο λόγος που γίνονται?
Μήπως οι (ορθές πιστεύω) πληροφορίες που εδώ παραθέτεις ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ αυτό που υποστηρίζω (και με πολλούς τρόπους έχω γράψει εδώ) ότι δηλαδή ο καυγάς γίνεται για το πάπλωμα ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙ ΑΥΤΟ?
Τι σχέση μπορεί να έχει η ύπαρξη "θεού" μέσα στις ψυχές των ανθρώπων (ή στον ουρανό - δε μας απασχολεί αυτό τώρα) με το μέχρι που θα κάνει κουμάντο ο τάδε η ο δείνα τράγος?
ΓΙΑΤΙ δηλαδή ο πατριάρχης να θέλει να "διοικεί" μέχρι την Άρτα, και ο άλλος απο κάτω να θέλει κι αυτός το ίδιο?
Πλησιάζουν περισσότερο το θεό τους άμα έχουν μεγαλύτερη περιφέρεια?
[size=9pt]Oι λεγόμενες "νέες χώρες" δεν αποδίδουν οικονομικά οφέλη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο κι αυτό γιατί δεν ανήκει σε αυτό η διοίκησή τους ,αλλά η πνευματική εποπτεία τους. [/size]
Δημήτριος, ίσως έχεις δίκιο σε αυτό, αλλά πάντα είχα την απορία ΠΩΣ επιβιώνει οικονομικά το πατριαρχείο, και εννοώ μετά το 1453.
Τόσοι άνθρωποι ζουν εκεί, εκδόσεις (υποθέτω) κάνουν, ταξίδια κάνουν, νοίκια, ρεύμα, νερό κλπ πληρώνουν, φαγητό τρώνε, ρούχα χρειάζονται, αυτοκίνητα έχουν, προσωπικό έχουν, και (ιδίως μετά τους διωγμούς) οι ενεπομείναντες Έλληνες στην πόλη δεν είναι πάνω απο 2.500.
Δεν συντηρείται ένα τέτοιο ίδρυμα από 2.000 άτομα (που δεν είναι και όλοι "πιστοί"), ή με δωρεές απ τους Αγγελόπουλους!
Άρα?
Τους επιχορηγείτο τουρκικό κράτος? Χλωμό.
Τους επιχορηγεί το δικό μας ΥΠ.ΕΞ? Ίσως, αλλά θα το ξέραμε.
Άρα?
Και δε μου απαντάς ΚΑΘΟΛΟΥ για τους ιεραπόστολους που πήγαιναν (και πάνε) στους μαύρους, και που ΚΑΙ οι δικοί μας (ΧΟ) στέλνουν...
[size=8pt]Δε νομίζω να έχεις ακόμη απορία για τον τρόπο συντηρήσεώς του ...?
Ώς προς τους μαύρους που μου αναφέρεις, θέλω να σου πώ πως είναι άλλο πράγμα ο προσυλητισμός και άλλο πράγμα η Ιεραποστολή.
Στην ιεραποστολή έχουμε απλή διδασκαλία μίας θρησκείας, και όποιος θέλει την ακολουθεί.
Στον προσυλητισμό έχουμε ένα ιδιότυπο είδος δωροδοκίας.
Δε νομίζω να έκανε κάτι τέτοιο η Ορθόδοξη Εκκλησία. Για την καθολική, δε με ενδιαφέρει. Για να εισπράξει εξέδιδε συγχωροχάρτια, στον προσυλητισμό θα κόλαγε?[/size]
Φίλε μου Σταύρο,Δεν έχω καμία απορία.
Και να είχα, δε με αφορά το θέμα.
Αρκεί να μη τα χώνει ο προϋπολογισμός, που τον συντηρώ ΚΑΙ εγώ. Τότε δεν έχω απορία, αλλά ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
Το διαχωρισμό σου μεταξύ ιεραποστολής και προσυλητισμού δεν τον καταλαβαίνω όμως.
Πως δηλαδή δωροδοκεί ο προσυλητών? Τι δίνει? Ή έστω, τι τάζει?
Γιατί η ιεραποστολή (απλή διδασκαλία λες) είναι γνωστό τι τάζει (βεβαίως και δε δίνει τίποτα). Τάζει "μετά θάνατον ζωή", "ανάσταση νεκρών", "δεύτερη κρίση", όλα αυτά που λέει η "διδασκαλία". Με λίγα λόγια τάζει λαγούς με πετραχείλια.
Γιατί τα διαχωρίζεις?
Σαφώς και το ορθόδοξο ιερατείο δεν είχε προχωρήσει όσο το καθολικό. Την περίοδο 500 ~ 1500 το ορθόδοξο ιερατείο τα είχε βρεί με τους βυζαντινούς αυτοκράτορες (οπότε γιατί να εξελίξει νέες μεθόδους είσπραξης? καλά πήγαινε το πράμα), την δε περίοδο 1500~1850 τα είχε βρεί με το σουλτάνο, οπότε πάλι το ίδιο.
Οι άλλοι όμως, ψαχνόντουσαν, και γι αυτό "εξελίχτηκαν".
Το συγχωροχάρτι (τότε), η "Banco di Santo Spirito" (σήμερα), είναι μορφές διοίκησης και διαχείρισης πλούτου και εξουσίας που οι καθολικοί έχουν εξελίξει περισσότερο απ τους ορθόδοξους. Και με τη σειρά τους οι ορθόδοξοι περισσότερο απο τους μωαμεθανούς, έτσι το βλέπω εγώ (όσο πιο νότια και πιο ανατολικά, τόσο πιο "ακαλλιέργητοι" - σε όλους τους τομείς, όχι μόνο στη θρησκεία).
Ρε Δημήτριε, αυτό το "όποιος θέλει την ακολουθεί" το πιστεύεις? Έτσι είναι τα πράματα (ακόμα και) σήμερα?
Φίλε μου Σταύρο,
Σου παραθέτω τον ορισμό του προσηλυτισμού :
"Προσηλυτισμός είναι η ιδίως δια παροχών πάσης φύσεως ή υποσχέσεως παροχών ή άλλης ηθικής ή υλικής περιθάλψεως δια μέσων απατηλών, δια καταχρήσεως της απειρίας ή εμπιστοσύνης, ή δια εκμεταλλεύσεως της ανάγκης, της πνευματικής αδυναμίας ή κουφότητος, άμεση ή έμμεση προσπάθεια προς διείσδυση στη θρησκευτική συνείδηση ετεροδόξου , με σκοπό τη μεταβολή του περιεχομένου της ".
Είναι έγκλημα δόλου (απαιτείται σκοπός του δράστη για μεταβολή της πίστης ετεροδόξου).
Εγώ βέβαια τον χαρακτήρισα ώς ένα είδος ιδιότυπης δωροδοκίας, και αυτό γιατί απαιτούνται για την τέλεσή του, παροχές πάσης φύσεως. Χωρίς ένα απο τα δύο (παροχές ή σκοπός) , το έγκλημα δεν θεωρείται τετελεσμένο και ώς επι το πλείστον , οι κατηγορούμενοι κηρύσσονται πανηγυρικά Αθώοι.
Στην ιεραποστολή, δεν έχουμε ούτε παροχές, ούτε σκοπό. Έχουμε διδασκαλία, και όποιος πείθεται , ακολουθεί. Η Εκκλησία ενεργεί κατ΄εντολήν Χριστού : "Μαθητεύσατε πάντα τα έθνη..." , ενώ αλλού αναφέρεται : "Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν..."
To "όποιος θέλει την ακολουθεί" που μου αναφέρεις, φυσικά και το πιστεύω και στο έχω ξαναεξηγήσει. Δέν νομίζω κάποιος , παρά το οτι βαπτίσθηκε κάποτε απο τους γονείς του Χριστιανός , να εμποδίσθηκε απο κάποιον στην πορεία της ζωής του να απαρνηθεί την Ορθόδοξη Πίστη.
Ελευθερία !!! Δέν καταπιέζεται κανένας ! Υπάρχει και η "ονοματοδοσία" στο ληξιαρχείο ! Οι χριστιανοί δεν είναι στα χαρτιά (ταυτότητα), αλλά στην καρδιά !