jack smith
Μέλος
- Εγγρ.
- 2 Αυγ 2007
- Μηνύματα
- 9
- Like
- 0
- Πόντοι
- 0
Προς v45: Το ελληνικό σύνταγμα είναι κείμενο ελλειπτικό και ρυθμίζει μόνο βασικά θέματα της ελληνικής πολιτείας. Τα άρθρα του δεν είναι για small talk αλλά επιχειρούν να στήσουν το πλέγμα που απαρτίζει το ελληνικό κράτος και φυσικά η λεπτομερής ρύθμιση ανά περίπτωση αφήνεται στον κοινό νομοθέτη. Αυτό φυσικά γιατί η πολιτική ηγεσία αποφάσισε, όταν ψηφίστηκε το σημερινό σύνταγμα το 1974, να υιοθετήσει αυτό το νομοθετικό μοντέλο και όχι τις εκτενείς κωδικοποιήσεις άλλων κρατών.
Η αναφορά του Συντάγματος σε θεσμούς, τους δίνει χαρακτήρα πολιτειακό, και τους τοποθετεί στο πεδίο ρύθμισης του κράτους. Φυσικά και το Σύνταγμα δεν γράφει "ο προκαθήμενος της εκκλησίας έχει θεσμικό ρόλο" ή "τα δικαιώματα του είναι αυτά και αυτά", αλλά αυτό δεν είναι αναγκαίο.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει πχ. στο άρθρο 102 για την τοπική αυτοδιοίκηση. Το σύνταγμα δεν αναφέρει καν την λέξη δήμαρχος ή νομάρχης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτοί δεν έχουν θεσμικό ρόλο και συγκεκριμένα δικαιώματα. Για αναλογία δες πχ. και τα 29 και τα 93 έως 100Α.
Επειδή με ρώτησες, η σχετική πρόταση για το άθρησκο κράτος προτείνει κατά περίπτωση την κατάργηση ή αναθεώρηση των ακολούθων άρθρων: 3, 13, 14 παράγραφος 3α, 16 παράγραφος 2, 18 και 105, 33 παράγραφος 2 και 59 παράγραφος 2. Και το προοίμιο φυσικά. 8 + 1.
Σε κάποια από τα άρθρα αυτά, θα βρεις απαντήσεις για μερικά πως φτάσαμε ως εδώ.
Αλλά σε κάθε περίπτωση, η εκκλησία και τα στελέχη της, έχουν minimum τα δικαιώματα κάθε έλληνα πολίτη, μεταξύ των οποίων φυσικά και (πχ) την δυνατότητα του Χριστόδουλου να λέει ελεύθερα την άποψη του για ότι θέλει ή την δυνατότητα συμμετοχής στα κονδύλια του Δ' ΚΠΣ. Ειδικά όταν μιλάμε για αδιάθετα κονδύλια.
Για να προσπαθήσω να συμβάλω στην συζήτηση και όχι να παπαρολογώ, ο ήπιος εναγκαλισμός κράτους - εκκλησίας που ακολουθείται στην Ελλάδα, δεν είναι, ούτε κάτι ξένο με την ελληνική και ευρωπαϊκή ιστορία και πραγματικότητα, ενώ εξυπηρετούσε από την αρχή και εξακολουθεί να εξυπηρετεί συγκεκριμένες πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες.
Καταλαβαίνω ότι κάποιοι ζορίζονται με αυτό, αλλά c' est la vie. Ο χωρισμός δεν είναι απίθανος και πιθανότατα θα κάνει καλό σε όλους. Αλλά δεν εμπιστεύομαι αυτούς που το προωθούν. Πρώτον γιατί είναι εξαιρετικά πορωμένοι και δεύτερον γιατί πρέπει να δωθούν συγκεκριμένες απαντήσεις σε δύσκολα θέματα τις οποίες δυστυχώς δεν βλέπω. Επίσης, χρειάζεται και η συνεργασία της εκκλησίας, κάτι το οποίο δύσκολα θα επιδιώξει οποιαδήποτε πλευρά.
Πάντως, για να κλείσω, πολλά από τα επιχειρήματα που ακούω δυστυχώς δεν στέκουν.
Ο χωρισμός δεν είναι σίγουρο ότι θα επιφέρει φορολογική ελάφρυνση μιας και είναι πολύ πιθανό το κράτος να αναγκαστεί να δώσει αποζημιώσεις για την εκκλησιαστική περιουσία.
Η φορολόγηση της εκκλησίας δεν είναι σίγουρο ότι θα γίνει, όχι μόνο γιατί θα πρέπει να περαστεί συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, πράγμα μάλλον δύσκολο, αλλά και γιατί, ακόμα και αν συμβεί αυτό, η πείρα έχει δείξει σε άλλες χώρες ότι με την χρήση offshore εταιρειών και άλλων τρυκ είναι πολύ εύκολο να γίνει εκτεταμένη φοροδιαφυγή από τα θρησκευτικά ιδρύματα.
Τέλος, ο χωρισμός και η αποδέσμευση της εκκλησίας από το κράτος ανοίγει την πόρτα για την άμεση χριστιανοδημοκρατία. Πολύ θα ήθελα μια μέρα να δω από μια μεριά, μια βουλή με 6-7 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στα αριστερά και καμιά 40ριά παπάδες στα δεξιά.
Κάτι τελευταίο για τα πρωθυπουργικά.
Η διαχείριση τους ανήκει στο ΥΠΕΘΑ, στο οποίο απευθύνεις το αίτημα σου, αν θες να χρησιμοποιήσεις κάποιο. Αν θες στείλε μου pm για τηλεφωνάκι. Success is not guaranteed. Προφανώς και σε καθημερινά θέματα υπεύθυνος είναι ο στρατός, γιατί η συντήρηση και η λειτουργία τους δεν γίνεται από τον Μεϊμαράκη και τους παρατρεχάμενους.
Φυσικά για το συγκεκριμένο θέμα των εξόδων ήμουν λάθος γιατί δεν ήξερα την σχετική είδηση.
My bad. Αυτά συμβαίνουν στις παρατεταμένες διακοπές χωρίς internet.
Η αναφορά του Συντάγματος σε θεσμούς, τους δίνει χαρακτήρα πολιτειακό, και τους τοποθετεί στο πεδίο ρύθμισης του κράτους. Φυσικά και το Σύνταγμα δεν γράφει "ο προκαθήμενος της εκκλησίας έχει θεσμικό ρόλο" ή "τα δικαιώματα του είναι αυτά και αυτά", αλλά αυτό δεν είναι αναγκαίο.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει πχ. στο άρθρο 102 για την τοπική αυτοδιοίκηση. Το σύνταγμα δεν αναφέρει καν την λέξη δήμαρχος ή νομάρχης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτοί δεν έχουν θεσμικό ρόλο και συγκεκριμένα δικαιώματα. Για αναλογία δες πχ. και τα 29 και τα 93 έως 100Α.
Επειδή με ρώτησες, η σχετική πρόταση για το άθρησκο κράτος προτείνει κατά περίπτωση την κατάργηση ή αναθεώρηση των ακολούθων άρθρων: 3, 13, 14 παράγραφος 3α, 16 παράγραφος 2, 18 και 105, 33 παράγραφος 2 και 59 παράγραφος 2. Και το προοίμιο φυσικά. 8 + 1.
Σε κάποια από τα άρθρα αυτά, θα βρεις απαντήσεις για μερικά πως φτάσαμε ως εδώ.
Αλλά σε κάθε περίπτωση, η εκκλησία και τα στελέχη της, έχουν minimum τα δικαιώματα κάθε έλληνα πολίτη, μεταξύ των οποίων φυσικά και (πχ) την δυνατότητα του Χριστόδουλου να λέει ελεύθερα την άποψη του για ότι θέλει ή την δυνατότητα συμμετοχής στα κονδύλια του Δ' ΚΠΣ. Ειδικά όταν μιλάμε για αδιάθετα κονδύλια.
Για να προσπαθήσω να συμβάλω στην συζήτηση και όχι να παπαρολογώ, ο ήπιος εναγκαλισμός κράτους - εκκλησίας που ακολουθείται στην Ελλάδα, δεν είναι, ούτε κάτι ξένο με την ελληνική και ευρωπαϊκή ιστορία και πραγματικότητα, ενώ εξυπηρετούσε από την αρχή και εξακολουθεί να εξυπηρετεί συγκεκριμένες πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες.
Καταλαβαίνω ότι κάποιοι ζορίζονται με αυτό, αλλά c' est la vie. Ο χωρισμός δεν είναι απίθανος και πιθανότατα θα κάνει καλό σε όλους. Αλλά δεν εμπιστεύομαι αυτούς που το προωθούν. Πρώτον γιατί είναι εξαιρετικά πορωμένοι και δεύτερον γιατί πρέπει να δωθούν συγκεκριμένες απαντήσεις σε δύσκολα θέματα τις οποίες δυστυχώς δεν βλέπω. Επίσης, χρειάζεται και η συνεργασία της εκκλησίας, κάτι το οποίο δύσκολα θα επιδιώξει οποιαδήποτε πλευρά.
Πάντως, για να κλείσω, πολλά από τα επιχειρήματα που ακούω δυστυχώς δεν στέκουν.
Ο χωρισμός δεν είναι σίγουρο ότι θα επιφέρει φορολογική ελάφρυνση μιας και είναι πολύ πιθανό το κράτος να αναγκαστεί να δώσει αποζημιώσεις για την εκκλησιαστική περιουσία.
Η φορολόγηση της εκκλησίας δεν είναι σίγουρο ότι θα γίνει, όχι μόνο γιατί θα πρέπει να περαστεί συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, πράγμα μάλλον δύσκολο, αλλά και γιατί, ακόμα και αν συμβεί αυτό, η πείρα έχει δείξει σε άλλες χώρες ότι με την χρήση offshore εταιρειών και άλλων τρυκ είναι πολύ εύκολο να γίνει εκτεταμένη φοροδιαφυγή από τα θρησκευτικά ιδρύματα.
Τέλος, ο χωρισμός και η αποδέσμευση της εκκλησίας από το κράτος ανοίγει την πόρτα για την άμεση χριστιανοδημοκρατία. Πολύ θα ήθελα μια μέρα να δω από μια μεριά, μια βουλή με 6-7 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στα αριστερά και καμιά 40ριά παπάδες στα δεξιά.
Κάτι τελευταίο για τα πρωθυπουργικά.
Η διαχείριση τους ανήκει στο ΥΠΕΘΑ, στο οποίο απευθύνεις το αίτημα σου, αν θες να χρησιμοποιήσεις κάποιο. Αν θες στείλε μου pm για τηλεφωνάκι. Success is not guaranteed. Προφανώς και σε καθημερινά θέματα υπεύθυνος είναι ο στρατός, γιατί η συντήρηση και η λειτουργία τους δεν γίνεται από τον Μεϊμαράκη και τους παρατρεχάμενους.
Φυσικά για το συγκεκριμένο θέμα των εξόδων ήμουν λάθος γιατί δεν ήξερα την σχετική είδηση.
My bad. Αυτά συμβαίνουν στις παρατεταμένες διακοπές χωρίς internet.