Α:Η σύνοδος της Νίκαιας συγκλήθηκε ή όχι από τον Κωνσταντίνο; Ο οποίος πρόεδρευε κιόλας ΜΟΛΟΝΟΤΙ ΑΚΟΜΗ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΣ; (20 Μαϊου 325)
Τι δουλειά έχει ο αυτοκράτορας να συγκαλεί οικουμενικές συνόδους;
Β: Στην Β Οικουμενικη που συγκλήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία του Θεοδόσιου Α'(379-395), τροποποιήθηκε ή όχι το Σύμβολο της Πίστεως που είχε καθιερωθεί στην Α';
Γ: Την Δ' (Χαλκηδόνα) την συγκάλεσε ο αυτοκράτορας Μαρκιανός (450-4157);
Δ: Η σύνοδος της Ιερείας (754) με συμμετοχή 388! επισκόπων καταδικάζει τους απολογητές των εικόνων;
Ε: Στην Ζ' 350 επίσκοποι και πλήθος μοναχών (πως εμφανίζονται αυτοί θεσμικά;) αναιρεί την προηγούμενη της Ιερείας;
ΣΤ: Ακολούθησε νέα σύνοδος Πάσχα του 815, που αναιρεί την Ζ';
Τέλος αν εκ των υστέρων ότι θεωρούμε λάθος το παραγράφουμε μη αναγνωρίζωντας το, τότε ναι είμεθα αλάθητοι
Αγαπητέ tomito ,
αν θυμάσαι καλά, με ρώτησες ποιός προεδρεύει στις Οικουμενικές Συνόδους, και οχι απο ποιον αυτές συνεκλήθησαν. Στην Α' (325 μ.Χ) αφου το συγκεκριμενοποιεις , ηταν να προεδρευσει ο Επισκοπος Νικαιας Θεογνης , ο οποιος ειτε λογω γηρατος , ειτε διοτι ητο οπαδος του Αρειανισμου, δεν προηδρευσε και αντικατεσταθη.
Για να συγκληθει Οικουμενικη Συνοδος απαιτειται πολυετης προπαρασκευη της και διεξοδικη μελετη των θεματων ,ετσι ωστε να ληφθει ορθη αποφαση.
Μου αναφερεις ως προεδρο αυτης τον Μεγαλο Κωνσταντινο. Δεν το θεωρω παραλογο αν σκεφθει κανεις οτι μιλαμε για το 325 μ.Χ. Παντοτε το κρατος ηθελε να παρεμβαινει στα της εκκλησιας και να την ελεγχει.Στην προσφατη ιστορια θα δεις οτι η οποιαδηποτε αποφαση της εν Ελλαδι Συνοδου εθεωρειτο ακυρη εαν δεν παριστατο σε αυτην βασιλικος επιτροπος.
Ως προς το Συμβολο της Πιστεως σε προτρεπω να διαβασεις αυτο που θεσπισθηκε απο την Α' εν Νικαια Οικουμενικη Συνοδο και αυτο που θεσπισθηκε απο την Β' εν Κωνσταντινουπολει και εαν βρεις εστω και μια δογματικη (οχι λεκτικη) διαφορα , να μου την αναφερεις.
Το Συμβολο Της Πιστεως διατυπωθηκε αρχικα ως προσχεδιο στην Α' ενω επαναληφθηκε και συμπληρωθηκε απο τη Β' λιγα χρονια αργοτερα (381 μ.Χ)και ισχυει αμεταβλητο μεχρι και σημερα.
Τελος, εχω να σου κανω μια επισημανση. Μπερδευεις τις τοπικες με τις Οικουμενικες Συνοδους. Ποτε συγκληθηκε Οικουμενικη Συνοδος στην Ιερεια και δεν το γνωριζω? Αν το βρεις καπου γραμμενο να μου το πεις να το μαθω και εγω, γιατι εχω κενα θεολογικων γνωσεων.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ορος η κανονας Οικουμενικης Συνοδου που να αναιρειται απο μεταγενεστερη Οικουμενικη Συνοδο.Υπαρχουν ομως πολλες αποφασεις Οικουμενικων Συνοδων που ακύρωσαν ή τροποποιησαν αποφάσεις τοπικών ή επαρχιακών Συνόδων.
Οικουμενικη Συνοδο του Πασχα του 815 μ.Χ οσο κι αν εψαξα δεν τη βρήκα.Μηπως μιλάς για τοπική?Που ακούσθηκε αποφαση πρωτοδικείου να αναιρεί αποφαση του Αρείου Παγου....?
Δεν θελω να αντιπαρατεθω μαζι σου ουτε και να με παρεξηγήσεις , αλλα η ημιμαθεια ειναι χειροτερη απο την αμαθεια.
Φιλικα.