Νέα

Τσίπρας-ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Pradadevil
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 65K
  • Εμφανίσεις 1M
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 7 άτομα (0 μέλη και 7 επισκέπτες)

''Καθαρή Έξοδος από τα μνημόνια τον Αύγουστο''

  • Καμία έξοδος τον Αύγουστο. Ο Τσίπρας πάλι μας δουλεύει!

    Ψήφοι: 151 63,7%
  • Θα είναι έξοδος αλλά θα βρωμάει! Δούλεμα δηλαδή αλλά εν μέρει!

    Ψήφοι: 42 17,7%
  • Θα είναι έξοδος και θα είναι και καθαρή! Λέει αλήθεια!

    Ψήφοι: 44 18,6%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    237

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Όταν λες εδώ, που ακριβώς εννοείς??

τα φασιστοπουστράκια νομιζουν ότι είναι ιδιοκτήτες του μαγαζιού "ελλάς"

και τα δεξιομαλακιστήρια νομιζουν ότι είναι ιδιοκτήτες του μαγαζιού "κράτος" ...

ο τραβατρόμπας παίζει και στα δυο...
 

premium1969

Μέλος
Εγγρ.
17 Φεβ 2011
Μηνύματα
553
Κριτικές
1
Like
609
Πόντοι
86
Δε χρειάζεται αναγωγή στην Αρχαιότητα, μπορείς απλά να πεις ότι πρέπει να καταργηθεί η εταιρική μορφή της Ανωνύμου Εταιρίας και της Ε.Π.Ε. που προβλέπει την ευθύνη των μετόχων ΜΟΝΟ κατά το ποσοστό του Μετοχικού Κεφαλαίου που τους αναλογεί. Δηλαδή ο κάθε επιχειρηματίας στην Ελλάδα να δεσμεύει ΟΛΗ του την περιουσία προκειμένου να κάνει μια επένδυση/επιχείρηση. Να γίνει δηλαδή η Ελλάδα η ΜΟΝΗ χώρα στο Δυτικό κόσμο που δε θα έχει ΑΕ ή ΕΠΕ ή S.A. ή Ltd. ή Gmbh ή Inc., το εργαλείο δηλαδή που επιτρέπει στο κεφάλαιο να επενδύσει με την ασφάλεια πως το μόνο που διακινδυνεύει είναι η αρχική του επένδυση.

Είναι μια άποψη συγκεκριμένη αυτή, όμως δε συμβαδίζει με την εποχή και τη δυνατότητα της χώρας μας να πρωτοστατήσει και να επιβάλλει, δια του παραδείγματός της, αυτήν και τις άλλες ριζοσπαστικές απόψεις της ριζοσπαστικής παράταξης. Αυτό που έχω διαπιστώσει είναι πως μεγάλο κομμάτι της παράταξης δεν έχει παρεκκλίνει ελάχιστα από τις ακραίες/ριζοσπαστικές/πρωτότυπες ιδέες του παρότι από ένα κόμμα του 4% έχει γίνει ένα κόμμα του 25%. Έχει την αφέλεια/ματαιοδοξία/πλάνη ότι όλοι αυτοί οι επιπλέον ψηφοφόροι έχουν έρθει στις τάξεις του επειδή ασπάζονται το ΣΥΝΟΛΟ των ιδεών του και όχι επειδή απλά είναι το αντίθετο των κυβερνόντων κι επειδή υπόσχονται αποκατάσταση των προνομίων του παρελθόντος.

Αυτή η παρανόηση είναι ακριβώς που δεν του επιτρέπει να αυξήσει την επιρροή του σ' επίπεδα ικανά για να κυβερνήσει. Σύντομα πιστεύω θα αποτυπωθεί αυτή η δυσπιστία/ανακολουθία και στην κάλπη.


Οπα εχασα επισοδιο , αυτη η προταση που αναφερεις ειναι επισημα διατυπομενη αποτο Συριζα? η καταργηση δηλ. ολων των υπολυπων νομικων μορφων και να μεινουν μοναχα οι Ο.Ε.?? κυριε pornopapos , αφηστελιγοτις μειωνοτητες και απαντηστε παρακαλω.... Ατο βγαζει ματια.
 

Ζμπούτσαμ

Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
1.772
Like
3
Πόντοι
16
τα φασιστοπουστράκια νομιζουν ότι είναι ιδιοκτήτες του μαγαζιού "ελλάς"

και τα δεξιομαλακιστήρια νομιζουν ότι είναι ιδιοκτήτες του μαγαζιού "κράτος" ...

ο τραβατρόμπας παίζει και στα δυο...

Ο τραβατρόμπας ο οποίος κατά τα γραφόμενά του μας γράφει από την Αλβιώνα, οπότε λέγοντας εδώ εννοεί το πουστονήσι, άρα αδιάφορο.
Αν τώρα εννοεί την Ελλάδα λέγοντας εδώ (πράγμα που σημαίνει πως μάλλον διακτινίζεται αλλά τεσπα), να του πεις πως δεν έχει τα κλειδιά του μαγαζιού, ώστε να μιλάει για όρους λειτουργίας του. Μπορεί να βρίσκει μια κάποια παρηγοριά πιστεύοντας πως ανήκει στην άρχουσα τάξη, αλλά αν το παρατραβήξει παίζει να τον επισκεφτούν τπτ παιδιά από την Ιερά Οδό και να του φορέσουν κανα πουκάμισο ανάποδα..
 

Κώστας Λαδάκης

Σπουδαίος
Εγγρ.
21 Απρ 2011
Μηνύματα
24.236
Κριτικές
7
Like
10.429
Πόντοι
2.886
τα φασιστοπουστράκια νομιζουν ότι είναι ιδιοκτήτες του μαγαζιού "ελλάς"

και τα δεξιομαλακιστήρια νομιζουν ότι είναι ιδιοκτήτες του μαγαζιού "κράτος" ...

ο τραβατρόμπας παίζει και στα δυο...

Ζήτω η Πορνοπαπιούλα η Πορδολούγκρα !  :2funny: :2funny: :2funny:

Εδώ θα κλείσουν τα μπουρδελάκια ,και εσεις
ασχολείστε με δευτερεύοντα ζητήματα !  >:(

Γρήγορα ,όλοι στον αγώνα να μην μας κλείσουν
τα μπουρδελάκια οι αγάμητοι της Βουλής !  :ak:
 

NIK DANDOLO(1)

Μέλος
Εγγρ.
20 Ιουν 2012
Μηνύματα
2.882
Κριτικές
4
Like
29
Πόντοι
16
τα φασιστοπουστράκια νομιζουν ότι είναι ιδιοκτήτες του μαγαζιού "ελλάς"

και τα δεξιομαλακιστήρια νομιζουν ότι είναι ιδιοκτήτες του μαγαζιού "κράτος" ...

ο τραβατρόμπας παίζει και στα δυο...

Μια απορια σε εχω ρωτησει πολλες φορες ΑΡΧΙΜΑΛΑΚΑ
πως ζεις απο που ειπρατεις τι δουλεια κανεις??
ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ ΠΟΤΕ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ???
 

kostakis_ss

Σεβαστός
Εγγρ.
18 Μαρ 2008
Μηνύματα
15.648
Κριτικές
29
Like
197
Πόντοι
1.390
Μια απορια σε εχω ρωτησει πολλες φορες ΑΡΧΙΜΑΛΑΚΑ
πως ζεις απο που ειπρατεις τι δουλεια κανεις??
ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ ΠΟΤΕ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ???

σε κανενα τυπε  :grin: :grin:
εκτος απο
 

Συνημμένα

  • kim7.jpg
    kim7.jpg
    56,2 KB · Εμφανίσεις: 18

Heartbreaker83

Μέλος
Εγγρ.
1 Μαΐ 2011
Μηνύματα
3.814
Like
14
Πόντοι
16
Δε χρειάζεται αναγωγή στην Αρχαιότητα, μπορείς απλά να πεις ότι πρέπει να καταργηθεί η εταιρική μορφή της Ανωνύμου Εταιρίας και της Ε.Π.Ε. που προβλέπει την ευθύνη των μετόχων ΜΟΝΟ κατά το ποσοστό του Μετοχικού Κεφαλαίου που τους αναλογεί. Δηλαδή ο κάθε επιχειρηματίας στην Ελλάδα να δεσμεύει ΟΛΗ του την περιουσία προκειμένου να κάνει μια επένδυση/επιχείρηση. Να γίνει δηλαδή η Ελλάδα η ΜΟΝΗ χώρα στο Δυτικό κόσμο που δε θα έχει ΑΕ ή ΕΠΕ ή S.A. ή Ltd. ή Gmbh ή Inc., το εργαλείο δηλαδή που επιτρέπει στο κεφάλαιο να επενδύσει με την ασφάλεια πως το μόνο που διακινδυνεύει είναι η αρχική του επένδυση.
Υπαρχει αυτο?

Αν ο επιχειρηματιας εχει μονο το εταιρικο κεφαλαιο και δεν εχει προσωπικη περιουσια να δεσμευσει τι θα γινει?
 

lavios

Σεβαστός
Εγγρ.
11 Αυγ 2012
Μηνύματα
2.567
Κριτικές
31
Like
556
Πόντοι
1.596
Ε, ρε κάψα στις 6 το πρωί για τον Τσίπρα, οι γέροι και οι λαχαναγορίτες είναι ξύπνιοι τέτοια ώρα.  :tooth: :tooth: :tooth:
 

kostakis_ss

Σεβαστός
Εγγρ.
18 Μαρ 2008
Μηνύματα
15.648
Κριτικές
29
Like
197
Πόντοι
1.390
Ε, ρε κάψα στις 6 το πρωί για τον Τσίπρα, οι γέροι και οι λαχαναγορίτες είναι ξύπνιοι τέτοια ώρα.  :tooth: :tooth: :tooth:

και οι παζαρτζηδες που πουλανε ειδη προικος και σανδαλια τυπε  :grin:
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
[size=20pt]    Για μια α­ρι­στε­ρή πο­λι­τι­κή στη Θρά­κη
[/size]Tου
Κων­στα­ντί­νου Τσι­τσε­λί­κη

Η συ­ζή­τη­ση των τε­λευ­ταίων η­με­ρών σχε­τι­κά με την α­ντι­κα­τά­στα­ση της κ. Σα­μπι­χά Σου­λεϊμάν στο ευ­ρω­ψη­φο­δέλ­τιο του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, θα πρέ­πει να α­να­δεί­ξει μια συ­ζή­τη­ση ε­πί της ου­σίας, τι συμ­βαί­νει και τι θα πρέ­πει να βελ­τιω­θεί στα μειο­νο­τι­κά πράγ­μα­τα της Θρά­κης. Εί­ναι κοι­νό μυ­στι­κό ό­τι η θέ­ση της μειο­νό­τη­τας ρυθ­μί­ζε­ται α­πό τη Συν­θή­κη της Λο­ζά­νης, νο­μι­κό κεί­με­νο στη­ριγ­μέ­νο σε λο­γι­κές μιλ­λέτ του 19ου αιώ­να. Το χει­ρό­τε­ρο, ό­μως, εί­ναι ό­τι η ε­φαρ­μο­γή της Συν­θή­κης σε Ελλά­δα και Τουρ­κία έ­γι­νε μέ­σα α­πό την ψευ­δή αρ­χή της α­μοι­βαιό­τη­τας, κα­τά κα­νό­να σε βά­ρος των με­λών των μειο­νο­τή­των. Χι­λιά­δες άν­θρω­ποι εκ­διώ­χθη­καν, έ­χα­σαν την ι­θα­γέ­νειά τους, την πε­ριου­σία τους και σχε­δόν ό­λοι κα­τά πε­ριό­δους έ­νιω­σαν το ρα­τσι­σμό και την υ­πο­τι­μη­τι­κή δια­φο­ρο­ποίη­ση. Ακό­μα πε­ρισ­σό­τε­ρο οι μειο­νό­τη­τες μέ­σα στις μειο­νό­τη­τες.
Οι δια­κρί­σεις, στην πρά­ξη αλ­λά α­κό­μα και σε ε­πί­πε­δο νό­μων νο­μι­μο­ποιού­νται μέ­χρι και σή­με­ρα σε λο­γι­κές ε­ξαι­ρε­τι­κών μέ­τρων για λό­γους ε­θνι­κού συμ­φέ­ρο­ντος.

Θύ­λα­κες έ­κνο­μων πρα­κτι­κώ­ν

Δη­μιουρ­γού­νται, δη­λα­δή, θύ­λα­κες έ­κνο­μων πρα­κτι­κών, έ­να­ντι των ο­ποίων ε­λά­χι­στες φω­νές ορ­θώ­νο­νται. Η συ­ντρι­πτι­κή πλειο­ψη­φία (μα­ζί και η πα­τριω­τι­κή α­ρι­στε­ρά δια­φό­ρων κομ­μα­τι­κών α­πο­χρώ­σεων) συ­ναι­νεί, ρη­τά ή άρ­ρη­τα, στην πα­ρά­καμ­ψη των βα­σι­κών αρ­χών του κρά­τους δι­καίου α­πέ­να­ντι στα μειο­νο­τι­κά πράγ­μα­τα. Δεν υ­πάρ­χει χώ­ρος να α­να­φερ­θώ α­να­λυ­τι­κά στο τι έ­χει συμ­βεί μέ­χρι σή­με­ρα και ποια η κα­τά­στα­ση πραγ­μά­των που διαιω­νί­ζε­ται.  Συ­χνά, τα μειο­νο­τι­κά θέ­μα­τα της Θρά­κης κρύ­βο­νται α­πό το ταυ­το­τι­κό ζή­τη­μα, και το ζή­τη­μα της ο­νο­μα­το­δο­σίας, ει­δι­κά στο αν υ­πάρ­χει τουρ­κι­κή μειο­νό­τη­τα, ταυ­τό­τη­τα, ή αν υ­πάρ­χει το δι­καίω­μα να ε­τε­ρο- και αυ­τό-προσ­διο­ρί­ζε­ται κα­νείς ως Τούρ­κος. Ακό­μα και μέ­σα α­πό την ί­δρυ­ση συλ­λό­γων. Τα ζη­τή­μα­τα αυ­τά εί­ναι λυ­μέ­να νο­μι­κά, ό­μως α­ντι­στέ­κο­νται με την ε­νί­σχυ­ση του ι­δε­ο­λο­γι­κού φίλ­τρου που πα­ρά­γουν  έ­ντο­νη πο­λι­τι­κή δυ­σκαμ­ψία.

Έντο­νο τα­ξι­κό ζή­τη­μα

Απα­ντώ­ντας στο ε­ρώ­τη­μα τι πρέ­πει να κά­νει κα­νείς μέ­σα α­πό μια α­ρι­στε­ρή πο­λι­τι­κή, θα έ­λε­γα α­πλά: να θέ­σει τα θε­μέ­λια για μια δι­καιό­τε­ρη κοι­νω­νία, με γνώ­μο­να την δι­καιό­τε­ρη α­να­δια­νο­μή του πλού­του, την κα­το­χύ­ρω­ση των δι­καιω­μά­των στην ε­λεύ­θε­ρη α­νά­πτυ­ξη της προ­σω­πι­κό­τη­τας και την ε­φαρ­μο­γή των υ­φι­στα­μέ­νων και τη διά­πλα­ση νέων δι­καιω­μά­των προς τον σκο­πό αυ­τό. Δεν πρέ­πει να ξε­χνά­με ό­τι το μειο­νο­τι­κό κρύ­βει έ­να έ­ντο­νο τα­ξι­κό ζή­τη­μα. Οι στα­τι­στι­κές σχε­τι­κά με την οι­κο­νο­μι­κή κα­τά­στα­ση, τα ε­παγ­γέλ­μα­τα και το μορ­φω­τι­κό ε­πί­πε­δο δεί­χνει ό­τι η μειο­νό­τη­τα βρί­σκε­ται στα κα­τώ­τε­ρα κοι­νω­νι­κά στρώ­μα­τα της ελ­λη­νι­κής κοι­νω­νίας. Από την άλ­λη πλευ­ρά, η ει­δι­κή κα­τά­στα­ση «ε­ξαί­ρε­σης» της μειο­νό­τη­τας, δη­μιουρ­γεί εύ­φο­ρο πε­δίο για την α­νά­πτυ­ξη πε­λα­τεια­κών σχέ­σεων και σχέ­σεων ε­ξάρ­τη­σης, φό­βου και δε­σμεύ­σεων. Το ε­θνο­τι­κό ε­μπλέ­κε­ται με το ταυ­το­τι­κό και το πο­λι­τι­κό. Αν, λοι­πόν, α­σκη­θούν πο­λι­τι­κές α­πο­δέ­σμευ­σης α­πό τον γόρ­διο δε­σμό του εί­δους αυ­τού πολ­λά ζη­τή­μα­τα θα γί­νουν α­πλώς κα­νο­νι­κά και δεν θα εν­δύο­νται με τον χα­ρα­κτή­ρα του μειο­νο­τι­κού. Ακό­μα και τα ει­δι­κά ε­κεί­να που α­φο­ρούν την μειο­νο­τι­κή εκ­παί­δευ­ση, τα βα­κού­φια και τον Μου­φτή, και τα ο­ποία δια­τη­ρού­νται σε προ-με­τα­πο­λι­τευ­τι­κή θε­σμι­κή κα­τά­στα­ση.
Όρος για τον «εκ­συγ­χρο­νι­σμό» του νο­μι­κού κα­θε­στώ­τος και της θέ­σης της μειο­νό­τη­τας εί­ναι η α­πο­στε­γα­νο­ποίη­ση των θε­σμι­κών συ­στη­μά­των που μιλ­λε­το­ποιούν τους μειο­νο­τι­κούς και τους α­ντι­με­τω­πί­ζουν ως μία θε­σμι­κή ε­ξαί­ρε­ση της ι­διό­τη­τας του πο­λί­τη. Η α­πο­μυ­θο­ποίη­ση της σχέ­σης έ­θνους-κρά­τους α­πο­τε­λεί προϋπό­θε­ση για την «κα­νο­νι­κο­ποίη­ση» (δη­λα­δή τη α­ντι­με­τώ­πι­ση ως μη-ε­ξαί­ρε­ση) της θέ­σης της μειο­νό­τη­τας. Τέ­λος, ο α­πε­γκλω­βι­σμός α­πό τη λο­γι­κή της α­μοι­βαιό­τη­τας με­τα­ξύ Ελλά­δας και Τουρ­κίας α­πο­τε­λεί θε­με­λιώ­δη προϋπό­θε­ση για την α­ντι­με­τώ­πι­ση των μειο­νο­τή­των ως πο­λι­τών του κρά­τους και ό­χι ως πε­δίου ά­σκη­σης α­ντα­πο­δο­τι­κών μέ­τρων ή ως έ­να α­να­γκαίου κα­κού. Η α­να­θεώ­ρη­ση της Συν­θή­κης της Λο­ζά­νης θα μπο­ρού­σε να δώ­σει πρό­σφο­ρες λύ­σεις, και κυ­ρίως η κύ­ρω­ση α­πό την Ελλά­δα της Σύμ­βα­σης-πλαί­σιο για τις ε­θνι­κές μειο­νό­τη­τες. Πα­ρό­μοια (α­να­φέ­ρω μό­νο εν­δει­κτι­κά) θα έ­πρε­πε να α­πο­δο­θεί το αυ­το­νό­η­το δι­καίω­μα στους συλ­λό­γους που δεν μπο­ρούν α­πο­κτή­σουν νο­μι­κή προ­σω­πι­κό­τη­τα, ή να λυ­θεί το θέ­μα των τίτ­λων ι­διο­κτη­σίας στον ο­ρει­νό ό­γκο. Με τον τρό­πο αυ­τό η προ­στα­σία της μειο­νό­τη­τας θα μπο­ρέ­σει να ξε­φύ­γει α­πό τον δι­με­ρή ε­να­γκα­λι­σμό, του τουρ­κι­κού προ­ξε­νείου και του ελ­λη­νι­κού υ­πουρ­γείου Εξω­τε­ρι­κών και θα τε­θεί σε μια φυ­σιο­λο­γι­κή δια­δι­κα­σία κοι­νω­νι­κών α­γώ­νων α­νά­λο­γα με την υ­πό­λοι­πη ελ­λη­νι­κή κοι­νω­νία. Κυ­ρίως, ό­μως, θα έ­πρε­πε να δο­θεί ι­διαί­τε­ρη προ­σο­χή ώ­στε να α­νέ­βει το μορ­φω­τι­κό και οι­κο­νο­μι­κό ε­πί­πε­δο των μειο­νο­τι­κών.
Σε τε­λι­κή α­νά­λυ­ση, η λύ­ση των ει­δι­κών ζη­τη­μά­των της μειο­νό­τη­τας έ­γκει­ται στην α­πο­δέ­σμευ­σή τους α­πό της κα­τά­στα­ση ε­ξαί­ρε­σης και την ι­δε­ο­λο­γι­κή α­πο­νο­μι­μο­ποίη­ση του δή­θεν «ευαί­σθη­του χα­ρα­κτή­ρα» τους.

* Ο Κων­στα­ντί­νος Τσι­τσε­λί­κης εί­ναι α­να­πλη­ρω­τής κα­θη­γη­τής στο Πα­νε­πι­στή­μιο Μα­κε­δο­νίας, πρό­ε­δρος της Ελλη­νι­κής Ένω­σης για τα Δι­καιώ­μα­τα του Ανθρώ­που.

 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
[size=20pt]    Για μια α­ρι­στε­ρή πο­λι­τι­κή στη Θρά­κη
[/size]Tου
Κων­στα­ντί­νου Τσι­τσε­λί­κη

Η συ­ζή­τη­ση των τε­λευ­ταίων η­με­ρών σχε­τι­κά με την α­ντι­κα­τά­στα­ση της κ. Σα­μπι­χά Σου­λεϊμάν στο ευ­ρω­ψη­φο­δέλ­τιο του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, θα πρέ­πει να α­να­δεί­ξει μια συ­ζή­τη­ση ε­πί της ου­σίας, τι συμ­βαί­νει και τι θα πρέ­πει να βελ­τιω­θεί στα μειο­νο­τι­κά πράγ­μα­τα της Θρά­κης. Εί­ναι κοι­νό μυ­στι­κό ό­τι η θέ­ση της μειο­νό­τη­τας ρυθ­μί­ζε­ται α­πό τη Συν­θή­κη της Λο­ζά­νης, νο­μι­κό κεί­με­νο στη­ριγ­μέ­νο σε λο­γι­κές μιλ­λέτ του 19ου αιώ­να. Το χει­ρό­τε­ρο, ό­μως, εί­ναι ό­τι η ε­φαρ­μο­γή της Συν­θή­κης σε Ελλά­δα και Τουρ­κία έ­γι­νε μέ­σα α­πό την ψευ­δή αρ­χή της α­μοι­βαιό­τη­τας, κα­τά κα­νό­να σε βά­ρος των με­λών των μειο­νο­τή­των. Χι­λιά­δες άν­θρω­ποι εκ­διώ­χθη­καν, έ­χα­σαν την ι­θα­γέ­νειά τους, την πε­ριου­σία τους και σχε­δόν ό­λοι κα­τά πε­ριό­δους έ­νιω­σαν το ρα­τσι­σμό και την υ­πο­τι­μη­τι­κή δια­φο­ρο­ποίη­ση. Ακό­μα πε­ρισ­σό­τε­ρο οι μειο­νό­τη­τες μέ­σα στις μειο­νό­τη­τες.
Οι δια­κρί­σεις, στην πρά­ξη αλ­λά α­κό­μα και σε ε­πί­πε­δο νό­μων νο­μι­μο­ποιού­νται μέ­χρι και σή­με­ρα σε λο­γι­κές ε­ξαι­ρε­τι­κών μέ­τρων για λό­γους ε­θνι­κού συμ­φέ­ρο­ντος.

Θύ­λα­κες έ­κνο­μων πρα­κτι­κώ­ν

Δη­μιουρ­γού­νται, δη­λα­δή, θύ­λα­κες έ­κνο­μων πρα­κτι­κών, έ­να­ντι των ο­ποίων ε­λά­χι­στες φω­νές ορ­θώ­νο­νται. Η συ­ντρι­πτι­κή πλειο­ψη­φία (μα­ζί και η πα­τριω­τι­κή α­ρι­στε­ρά δια­φό­ρων κομ­μα­τι­κών α­πο­χρώ­σεων) συ­ναι­νεί, ρη­τά ή άρ­ρη­τα, στην πα­ρά­καμ­ψη των βα­σι­κών αρ­χών του κρά­τους δι­καίου α­πέ­να­ντι στα μειο­νο­τι­κά πράγ­μα­τα. Δεν υ­πάρ­χει χώ­ρος να α­να­φερ­θώ α­να­λυ­τι­κά στο τι έ­χει συμ­βεί μέ­χρι σή­με­ρα και ποια η κα­τά­στα­ση πραγ­μά­των που διαιω­νί­ζε­ται.  Συ­χνά, τα μειο­νο­τι­κά θέ­μα­τα της Θρά­κης κρύ­βο­νται α­πό το ταυ­το­τι­κό ζή­τη­μα, και το ζή­τη­μα της ο­νο­μα­το­δο­σίας, ει­δι­κά στο αν υ­πάρ­χει τουρ­κι­κή μειο­νό­τη­τα, ταυ­τό­τη­τα, ή αν υ­πάρ­χει το δι­καίω­μα να ε­τε­ρο- και αυ­τό-προσ­διο­ρί­ζε­ται κα­νείς ως Τούρ­κος. Ακό­μα και μέ­σα α­πό την ί­δρυ­ση συλ­λό­γων. Τα ζη­τή­μα­τα αυ­τά εί­ναι λυ­μέ­να νο­μι­κά, ό­μως α­ντι­στέ­κο­νται με την ε­νί­σχυ­ση του ι­δε­ο­λο­γι­κού φίλ­τρου που πα­ρά­γουν  έ­ντο­νη πο­λι­τι­κή δυ­σκαμ­ψία.

Έντο­νο τα­ξι­κό ζή­τη­μα

Απα­ντώ­ντας στο ε­ρώ­τη­μα τι πρέ­πει να κά­νει κα­νείς μέ­σα α­πό μια α­ρι­στε­ρή πο­λι­τι­κή, θα έ­λε­γα α­πλά: να θέ­σει τα θε­μέ­λια για μια δι­καιό­τε­ρη κοι­νω­νία, με γνώ­μο­να την δι­καιό­τε­ρη α­να­δια­νο­μή του πλού­του, την κα­το­χύ­ρω­ση των δι­καιω­μά­των στην ε­λεύ­θε­ρη α­νά­πτυ­ξη της προ­σω­πι­κό­τη­τας και την ε­φαρ­μο­γή των υ­φι­στα­μέ­νων και τη διά­πλα­ση νέων δι­καιω­μά­των προς τον σκο­πό αυ­τό. Δεν πρέ­πει να ξε­χνά­με ό­τι το μειο­νο­τι­κό κρύ­βει έ­να έ­ντο­νο τα­ξι­κό ζή­τη­μα. Οι στα­τι­στι­κές σχε­τι­κά με την οι­κο­νο­μι­κή κα­τά­στα­ση, τα ε­παγ­γέλ­μα­τα και το μορ­φω­τι­κό ε­πί­πε­δο δεί­χνει ό­τι η μειο­νό­τη­τα βρί­σκε­ται στα κα­τώ­τε­ρα κοι­νω­νι­κά στρώ­μα­τα της ελ­λη­νι­κής κοι­νω­νίας. Από την άλ­λη πλευ­ρά, η ει­δι­κή κα­τά­στα­ση «ε­ξαί­ρε­σης» της μειο­νό­τη­τας, δη­μιουρ­γεί εύ­φο­ρο πε­δίο για την α­νά­πτυ­ξη πε­λα­τεια­κών σχέ­σεων και σχέ­σεων ε­ξάρ­τη­σης, φό­βου και δε­σμεύ­σεων. Το ε­θνο­τι­κό ε­μπλέ­κε­ται με το ταυ­το­τι­κό και το πο­λι­τι­κό. Αν, λοι­πόν, α­σκη­θούν πο­λι­τι­κές α­πο­δέ­σμευ­σης α­πό τον γόρ­διο δε­σμό του εί­δους αυ­τού πολ­λά ζη­τή­μα­τα θα γί­νουν α­πλώς κα­νο­νι­κά και δεν θα εν­δύο­νται με τον χα­ρα­κτή­ρα του μειο­νο­τι­κού. Ακό­μα και τα ει­δι­κά ε­κεί­να που α­φο­ρούν την μειο­νο­τι­κή εκ­παί­δευ­ση, τα βα­κού­φια και τον Μου­φτή, και τα ο­ποία δια­τη­ρού­νται σε προ-με­τα­πο­λι­τευ­τι­κή θε­σμι­κή κα­τά­στα­ση.
Όρος για τον «εκ­συγ­χρο­νι­σμό» του νο­μι­κού κα­θε­στώ­τος και της θέ­σης της μειο­νό­τη­τας εί­ναι η α­πο­στε­γα­νο­ποίη­ση των θε­σμι­κών συ­στη­μά­των που μιλ­λε­το­ποιούν τους μειο­νο­τι­κούς και τους α­ντι­με­τω­πί­ζουν ως μία θε­σμι­κή ε­ξαί­ρε­ση της ι­διό­τη­τας του πο­λί­τη. Η α­πο­μυ­θο­ποίη­ση της σχέ­σης έ­θνους-κρά­τους α­πο­τε­λεί προϋπό­θε­ση για την «κα­νο­νι­κο­ποίη­ση» (δη­λα­δή τη α­ντι­με­τώ­πι­ση ως μη-ε­ξαί­ρε­ση) της θέ­σης της μειο­νό­τη­τας. Τέ­λος, ο α­πε­γκλω­βι­σμός α­πό τη λο­γι­κή της α­μοι­βαιό­τη­τας με­τα­ξύ Ελλά­δας και Τουρ­κίας α­πο­τε­λεί θε­με­λιώ­δη προϋπό­θε­ση για την α­ντι­με­τώ­πι­ση των μειο­νο­τή­των ως πο­λι­τών του κρά­τους και ό­χι ως πε­δίου ά­σκη­σης α­ντα­πο­δο­τι­κών μέ­τρων ή ως έ­να α­να­γκαίου κα­κού. Η α­να­θεώ­ρη­ση της Συν­θή­κης της Λο­ζά­νης θα μπο­ρού­σε να δώ­σει πρό­σφο­ρες λύ­σεις, και κυ­ρίως η κύ­ρω­ση α­πό την Ελλά­δα της Σύμ­βα­σης-πλαί­σιο για τις ε­θνι­κές μειο­νό­τη­τες. Πα­ρό­μοια (α­να­φέ­ρω μό­νο εν­δει­κτι­κά) θα έ­πρε­πε να α­πο­δο­θεί το αυ­το­νό­η­το δι­καίω­μα στους συλ­λό­γους που δεν μπο­ρούν α­πο­κτή­σουν νο­μι­κή προ­σω­πι­κό­τη­τα, ή να λυ­θεί το θέ­μα των τίτ­λων ι­διο­κτη­σίας στον ο­ρει­νό ό­γκο. Με τον τρό­πο αυ­τό η προ­στα­σία της μειο­νό­τη­τας θα μπο­ρέ­σει να ξε­φύ­γει α­πό τον δι­με­ρή ε­να­γκα­λι­σμό, του τουρ­κι­κού προ­ξε­νείου και του ελ­λη­νι­κού υ­πουρ­γείου Εξω­τε­ρι­κών και θα τε­θεί σε μια φυ­σιο­λο­γι­κή δια­δι­κα­σία κοι­νω­νι­κών α­γώ­νων α­νά­λο­γα με την υ­πό­λοι­πη ελ­λη­νι­κή κοι­νω­νία. Κυ­ρίως, ό­μως, θα έ­πρε­πε να δο­θεί ι­διαί­τε­ρη προ­σο­χή ώ­στε να α­νέ­βει το μορ­φω­τι­κό και οι­κο­νο­μι­κό ε­πί­πε­δο των μειο­νο­τι­κών.
Σε τε­λι­κή α­νά­λυ­ση, η λύ­ση των ει­δι­κών ζη­τη­μά­των της μειο­νό­τη­τας έ­γκει­ται στην α­πο­δέ­σμευ­σή τους α­πό της κα­τά­στα­ση ε­ξαί­ρε­σης και την ι­δε­ο­λο­γι­κή α­πο­νο­μι­μο­ποίη­ση του δή­θεν «ευαί­σθη­του χα­ρα­κτή­ρα» τους.

* Ο Κων­στα­ντί­νος Τσι­τσε­λί­κης εί­ναι α­να­πλη­ρω­τής κα­θη­γη­τής στο Πα­νε­πι­στή­μιο Μα­κε­δο­νίας, πρό­ε­δρος της Ελλη­νι­κής Ένω­σης για τα Δι­καιώ­μα­τα του Ανθρώ­που.


ό,τι να 'ναι
 

stekas72

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Δεκ 2008
Μηνύματα
22.333
Κριτικές
3
Like
1.544
Πόντοι
566
[size=20pt]    Για μια α­ρι­στε­ρή πο­λι­τι­κή στη Θρά­κη
[/size]Tου
Κων­στα­ντί­νου Τσι­τσε­λί­κη

Η συ­ζή­τη­ση των τε­λευ­ταίων η­με­ρών σχε­τι­κά με την α­ντι­κα­τά­στα­ση της κ. Σα­μπι­χά Σου­λεϊμάν στο ευ­ρω­ψη­φο­δέλ­τιο του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, θα πρέ­πει να α­να­δεί­ξει μια συ­ζή­τη­ση ε­πί της ου­σίας, τι συμ­βαί­νει και τι θα πρέ­πει να βελ­τιω­θεί στα μειο­νο­τι­κά πράγ­μα­τα της Θρά­κης. Εί­ναι κοι­νό μυ­στι­κό ό­τι η θέ­ση της μειο­νό­τη­τας ρυθ­μί­ζε­ται α­πό τη Συν­θή­κη της Λο­ζά­νης, νο­μι­κό κεί­με­νο στη­ριγ­μέ­νο σε λο­γι­κές μιλ­λέτ του 19ου αιώ­να. Το χει­ρό­τε­ρο, ό­μως, εί­ναι ό­τι η ε­φαρ­μο­γή της Συν­θή­κης σε Ελλά­δα και Τουρ­κία έ­γι­νε μέ­σα α­πό την ψευ­δή αρ­χή της α­μοι­βαιό­τη­τας, κα­τά κα­νό­να σε βά­ρος των με­λών των μειο­νο­τή­των. Χι­λιά­δες άν­θρω­ποι εκ­διώ­χθη­καν, έ­χα­σαν την ι­θα­γέ­νειά τους, την πε­ριου­σία τους και σχε­δόν ό­λοι κα­τά πε­ριό­δους έ­νιω­σαν το ρα­τσι­σμό και την υ­πο­τι­μη­τι­κή δια­φο­ρο­ποίη­ση. Ακό­μα πε­ρισ­σό­τε­ρο οι μειο­νό­τη­τες μέ­σα στις μειο­νό­τη­τες.
Οι δια­κρί­σεις, στην πρά­ξη αλ­λά α­κό­μα και σε ε­πί­πε­δο νό­μων νο­μι­μο­ποιού­νται μέ­χρι και σή­με­ρα σε λο­γι­κές ε­ξαι­ρε­τι­κών μέ­τρων για λό­γους ε­θνι­κού συμ­φέ­ρο­ντος.

Θύ­λα­κες έ­κνο­μων πρα­κτι­κώ­ν

Δη­μιουρ­γού­νται, δη­λα­δή, θύ­λα­κες έ­κνο­μων πρα­κτι­κών, έ­να­ντι των ο­ποίων ε­λά­χι­στες φω­νές ορ­θώ­νο­νται. Η συ­ντρι­πτι­κή πλειο­ψη­φία (μα­ζί και η πα­τριω­τι­κή α­ρι­στε­ρά δια­φό­ρων κομ­μα­τι­κών α­πο­χρώ­σεων) συ­ναι­νεί, ρη­τά ή άρ­ρη­τα, στην πα­ρά­καμ­ψη των βα­σι­κών αρ­χών του κρά­τους δι­καίου α­πέ­να­ντι στα μειο­νο­τι­κά πράγ­μα­τα. Δεν υ­πάρ­χει χώ­ρος να α­να­φερ­θώ α­να­λυ­τι­κά στο τι έ­χει συμ­βεί μέ­χρι σή­με­ρα και ποια η κα­τά­στα­ση πραγ­μά­των που διαιω­νί­ζε­ται.  Συ­χνά, τα μειο­νο­τι­κά θέ­μα­τα της Θρά­κης κρύ­βο­νται α­πό το ταυ­το­τι­κό ζή­τη­μα, και το ζή­τη­μα της ο­νο­μα­το­δο­σίας, ει­δι­κά στο αν υ­πάρ­χει τουρ­κι­κή μειο­νό­τη­τα, ταυ­τό­τη­τα, ή αν υ­πάρ­χει το δι­καίω­μα να ε­τε­ρο- και αυ­τό-προσ­διο­ρί­ζε­ται κα­νείς ως Τούρ­κος. Ακό­μα και μέ­σα α­πό την ί­δρυ­ση συλ­λό­γων. Τα ζη­τή­μα­τα αυ­τά εί­ναι λυ­μέ­να νο­μι­κά, ό­μως α­ντι­στέ­κο­νται με την ε­νί­σχυ­ση του ι­δε­ο­λο­γι­κού φίλ­τρου που πα­ρά­γουν  έ­ντο­νη πο­λι­τι­κή δυ­σκαμ­ψία.

Έντο­νο τα­ξι­κό ζή­τη­μα

Απα­ντώ­ντας στο ε­ρώ­τη­μα τι πρέ­πει να κά­νει κα­νείς μέ­σα α­πό μια α­ρι­στε­ρή πο­λι­τι­κή, θα έ­λε­γα α­πλά: να θέ­σει τα θε­μέ­λια για μια δι­καιό­τε­ρη κοι­νω­νία, με γνώ­μο­να την δι­καιό­τε­ρη α­να­δια­νο­μή του πλού­του, την κα­το­χύ­ρω­ση των δι­καιω­μά­των στην ε­λεύ­θε­ρη α­νά­πτυ­ξη της προ­σω­πι­κό­τη­τας και την ε­φαρ­μο­γή των υ­φι­στα­μέ­νων και τη διά­πλα­ση νέων δι­καιω­μά­των προς τον σκο­πό αυ­τό. Δεν πρέ­πει να ξε­χνά­με ό­τι το μειο­νο­τι­κό κρύ­βει έ­να έ­ντο­νο τα­ξι­κό ζή­τη­μα. Οι στα­τι­στι­κές σχε­τι­κά με την οι­κο­νο­μι­κή κα­τά­στα­ση, τα ε­παγ­γέλ­μα­τα και το μορ­φω­τι­κό ε­πί­πε­δο δεί­χνει ό­τι η μειο­νό­τη­τα βρί­σκε­ται στα κα­τώ­τε­ρα κοι­νω­νι­κά στρώ­μα­τα της ελ­λη­νι­κής κοι­νω­νίας. Από την άλ­λη πλευ­ρά, η ει­δι­κή κα­τά­στα­ση «ε­ξαί­ρε­σης» της μειο­νό­τη­τας, δη­μιουρ­γεί εύ­φο­ρο πε­δίο για την α­νά­πτυ­ξη πε­λα­τεια­κών σχέ­σεων και σχέ­σεων ε­ξάρ­τη­σης, φό­βου και δε­σμεύ­σεων. Το ε­θνο­τι­κό ε­μπλέ­κε­ται με το ταυ­το­τι­κό και το πο­λι­τι­κό. Αν, λοι­πόν, α­σκη­θούν πο­λι­τι­κές α­πο­δέ­σμευ­σης α­πό τον γόρ­διο δε­σμό του εί­δους αυ­τού πολ­λά ζη­τή­μα­τα θα γί­νουν α­πλώς κα­νο­νι­κά και δεν θα εν­δύο­νται με τον χα­ρα­κτή­ρα του μειο­νο­τι­κού. Ακό­μα και τα ει­δι­κά ε­κεί­να που α­φο­ρούν την μειο­νο­τι­κή εκ­παί­δευ­ση, τα βα­κού­φια και τον Μου­φτή, και τα ο­ποία δια­τη­ρού­νται σε προ-με­τα­πο­λι­τευ­τι­κή θε­σμι­κή κα­τά­στα­ση.
Όρος για τον «εκ­συγ­χρο­νι­σμό» του νο­μι­κού κα­θε­στώ­τος και της θέ­σης της μειο­νό­τη­τας εί­ναι η α­πο­στε­γα­νο­ποίη­ση των θε­σμι­κών συ­στη­μά­των που μιλ­λε­το­ποιούν τους μειο­νο­τι­κούς και τους α­ντι­με­τω­πί­ζουν ως μία θε­σμι­κή ε­ξαί­ρε­ση της ι­διό­τη­τας του πο­λί­τη. Η α­πο­μυ­θο­ποίη­ση της σχέ­σης έ­θνους-κρά­τους α­πο­τε­λεί προϋπό­θε­ση για την «κα­νο­νι­κο­ποίη­ση» (δη­λα­δή τη α­ντι­με­τώ­πι­ση ως μη-ε­ξαί­ρε­ση) της θέ­σης της μειο­νό­τη­τας. Τέ­λος, ο α­πε­γκλω­βι­σμός α­πό τη λο­γι­κή της α­μοι­βαιό­τη­τας με­τα­ξύ Ελλά­δας και Τουρ­κίας α­πο­τε­λεί θε­με­λιώ­δη προϋπό­θε­ση για την α­ντι­με­τώ­πι­ση των μειο­νο­τή­των ως πο­λι­τών του κρά­τους και ό­χι ως πε­δίου ά­σκη­σης α­ντα­πο­δο­τι­κών μέ­τρων ή ως έ­να α­να­γκαίου κα­κού. Η α­να­θεώ­ρη­ση της Συν­θή­κης της Λο­ζά­νης θα μπο­ρού­σε να δώ­σει πρό­σφο­ρες λύ­σεις, και κυ­ρίως η κύ­ρω­ση α­πό την Ελλά­δα της Σύμ­βα­σης-πλαί­σιο για τις ε­θνι­κές μειο­νό­τη­τες. Πα­ρό­μοια (α­να­φέ­ρω μό­νο εν­δει­κτι­κά) θα έ­πρε­πε να α­πο­δο­θεί το αυ­το­νό­η­το δι­καίω­μα στους συλ­λό­γους που δεν μπο­ρούν α­πο­κτή­σουν νο­μι­κή προ­σω­πι­κό­τη­τα, ή να λυ­θεί το θέ­μα των τίτ­λων ι­διο­κτη­σίας στον ο­ρει­νό ό­γκο. Με τον τρό­πο αυ­τό η προ­στα­σία της μειο­νό­τη­τας θα μπο­ρέ­σει να ξε­φύ­γει α­πό τον δι­με­ρή ε­να­γκα­λι­σμό, του τουρ­κι­κού προ­ξε­νείου και του ελ­λη­νι­κού υ­πουρ­γείου Εξω­τε­ρι­κών και θα τε­θεί σε μια φυ­σιο­λο­γι­κή δια­δι­κα­σία κοι­νω­νι­κών α­γώ­νων α­νά­λο­γα με την υ­πό­λοι­πη ελ­λη­νι­κή κοι­νω­νία. Κυ­ρίως, ό­μως, θα έ­πρε­πε να δο­θεί ι­διαί­τε­ρη προ­σο­χή ώ­στε να α­νέ­βει το μορ­φω­τι­κό και οι­κο­νο­μι­κό ε­πί­πε­δο των μειο­νο­τι­κών.
Σε τε­λι­κή α­νά­λυ­ση, η λύ­ση των ει­δι­κών ζη­τη­μά­των της μειο­νό­τη­τας έ­γκει­ται στην α­πο­δέ­σμευ­σή τους α­πό της κα­τά­στα­ση ε­ξαί­ρε­σης και την ι­δε­ο­λο­γι­κή α­πο­νο­μι­μο­ποίη­ση του δή­θεν «ευαί­σθη­του χα­ρα­κτή­ρα» τους.

* Ο Κων­στα­ντί­νος Τσι­τσε­λί­κης εί­ναι α­να­πλη­ρω­τής κα­θη­γη­τής στο Πα­νε­πι­στή­μιο Μα­κε­δο­νίας, πρό­ε­δρος της Ελλη­νι­κής Ένω­σης για τα Δι­καιώ­μα­τα του Ανθρώ­που.



Λοιπόν κυπελούχα πάπια, για τον ΣΥΡΙΖΑ η α­να­θεώ­ρη­ση της Συν­θή­κης της Λο­ζά­νης θα μπο­ρού­σε να δώ­σει πρό­σφο­ρες λύ­σεις?





 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Λοιπόν κυπελούχα πάπια, για τον ΣΥΡΙΖΑ η α­να­θεώ­ρη­ση της Συν­θή­κης της Λο­ζά­νης θα μπο­ρού­σε να δώ­σει πρό­σφο­ρες λύ­σεις?

αυτοπροστατευμένε μαλάκα-μαλάκα

στείλε  sns στη μισελ, δεν το είδε ακόμη...
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom