Ποιά είναι η θέση τού Syriza για την εξωφρενική αύξηση τών διοδίων;
Μούγγα στη στρούγκα παρατηρώ.Με τον λαό ή με τον Μπόμπολα;
[size=18pt]Ερώτηση στη Βουλή
Άμεση ανάκληση των αυξήσεων στα διόδια ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ
[/size]
[size=15pt]Δριμύ κατηγορώ κατά του υπουργού Μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδη για τις ληστρικές αυξήσεις στα διόδια ζητώντας από την κυβέρνηση άμεση ανάκλησή τους εξαπέλυσε ομάδα 27 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή.
[/size]
Στην ερώτηση, που απευθύνεται προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τον υπουργό Δικαιοσύνης και τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, επισημαίνεται ότι “η κυβέρνηση για μια ακόμη φορά εξαπάτησε τον Ελληνικό Λαό. Προχώρησε σε ληστρικές αυξήσεις των διοδίων έως και 60 %” ενώ επιπλέον αυξήθηκαν οι σταθμοί των διοδίων.
Βασικός αποδέκτης της κριτικής είναι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ο οποίος τον Δεκέμβριο 2013 από το Βήμα της Βουλής διαβεβαίωνε ότι: “δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αύξηση διοδίων, καμία απολύτως”, διευκρινίζοντας ότι “μοναδική αλλαγή στην σύμβαση με τις παραχωρησιούχους εταιρίες, αποτελεί η εγκαθίδρυση αναλογικών υβριδικών διοδίων. Και όπου ακόμα δεν υπάρχουν αναλογικά διόδια, θα λειτουργήσουν εκπτώσεις της τάξεως του 50%, ενώ θα προχωρήσει και το θέμα της λειτουργικότητας”.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμίζουν ακόμα δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών για αύξηση μόνο στο τμήμα από τις Αφίδνες μέχρι τα Καμένα Βούρλα αλλά και περί εξασφάλισης εναλλακτικού οδικού δικτύου για τους πολίτες που πλήττονται περισσότερο απ΄τις εν λόγω αυξήσεις.
“Τέλος, ο κ. υπουργός στην προσπάθειά του να πείσει ότι δεν θα γίνουν αυξήσεις έφθασε να κατηγορεί σύσσωμη την Αντιπολίτευση λέγοντας στο Κοινοβούλιο: «Άφησα όλη αυτήν τη σπέκουλα που έγινε όλες αυτές τις μέρες για τις αυξήσεις στα διόδια για να φανεί πού πάει το πράγμα. Σας άφησα να κάνετε λαϊκισμό, αλλά το ψέμα έχει κοντά πόδια»”, υπενθυμίζουν ακόμα.
Όπως επισημαίνουν: “σήμερα, που το εισόδημα των πολιτών έχει συρρικνωθεί δραματικά, οι τιμές των διοδίων θα έπρεπε να μειωθούν συστοίχως προς την οικονομική δυσπραγία της κοινωνίας. Η επίκληση «ανωτέρας βίας λόγω οικονομικής κρίσης», δεν μπορεί να ισχύει μόνο για την επιπλέον χρηματοδότηση των παραχωρισιούχων.
Η ενεργοποίηση του συστήματος Fast Pass από πλευράς της παραχωρησιούχου εταιρίας της Νέας Οδού, αφορά τη συχνότητα χρήσης και όχι την πραγματική αναλογική χρήση των οδών, δηλαδή τη χιλιομετροχρέωση, που μόνο με το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων μπορεί να εξασφαλιστεί.
Οι υποτιθέμενες εκπτώσεις που διαφημίζονται έντονα από τις Παραχωρησιούχους, αποτελούν απροκάλυπτο ψέμα. Οι εκπτώσεις πχ της τάξης του 50% δίνονται στους χρήστες, για τις διελεύσεις μετά την 50η και όχι για τις προγενέστερες (δηλαδή ο χρήστης μέχρι τις 60 διελεύσεις το μήνα παλαιότερα πλήρωνε 105 € και σήμερα καλείται να πληρώσει 157,45 € ακόμα και με από τις παρεχόμενες εκπτώσεις).
Τέλος, οι εκπτώσεις δίνονται στα επιβατηγά οχήματα και σε 4 μόνο (!) σταθμούς διοδίων. Αυτό δεν αποτελεί ούτε εκπτωτική πολιτική ούτε ανταποκρίνεται στις ανάγκες ειδικών κατηγοριών του πληθυσμού (άνεργοι, Άτομα με Αναπηρία).
Οδηγείται στις ελληνικές καλένδες το πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων και η συμβατική υποχρέωση των παραχωρησιούχων να προωθήσουν την τήρηση των Αρχών της Διαλειτουργικότητας του Διευρωπαϊκού Δικτύου, επειδή αυτό εισφέρει λιγότερες εισπράξεις από διόδια. Αντίθετα, τοποθετούνται από 5.2.2014, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., Ειδικές Ηλεκτρονικές Τεχνικές Συσκευές προς βεβαίωση παραβάσεων μη καταβολής διοδίου τέλους σε Σταθμούς Διοδίων κατά μήκος της Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου. Το πρόστιμο θα ανέρχεται στα 200 ευρώ, ενώ παράλληλα ο οδηγός χάνει άδεια και δίπλωμα για 20 ημέρες.
Επειδή η αύξηση των διοδίων λειτουργεί μόνο υπέρ των Παραχωρησιούχων, ως εισπρακτικό εργαλείο χωρίς αντίστοιχη κοινωνική ανταπόδοση ή ωφέλεια, αλλά προς βλάβη της κοινωνίας
Επειδή η αστρονομική αυτή αύξηση υλοποιεί αντιλαϊκή πολιτική και περιορίζει υπέρμετρα και κατά παράβαση του Συντάγματος την ελευθερία κίνησης εντός της Επικράτειας
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1.Δεδομένου ότι οι αρχικές Συμβάσεις Παραχώρησης ανέφεραν αυξήσεις των τιμών των διοδίων το 2014 με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα, όπου οι αυτοκινητόδρομοι θα πλησίαζαν το στάδιο της ολοκλήρωσης, σκοπεύει το Υπουργείο, έστω και σήμερα, να διαπραγματευθεί με τους Παραχωρησιούχους το μέγεθος της αναπροσαρμογής των τιμών των διοδίων προς όφελος των πολιτών, σύμφωνα με το νέο χρηματοδοτικό μοντέλο και τα νέα χρονοδιαγράμματα των έργων;
2.Θα ανακληθούν οι αυξήσεις των διοδίων; Θα εξετασθεί μείωση του αριθμού των σταθμών σε όλους του οδικούς άξονες;
3.Έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή ασφαλών παραπλεύρων οδών, σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο, για τη μετακίνηση των πολιτών;
4.Σκοπεύει η Κυβέρνηση να μεριμνήσει για την ανακούφιση ευπαθών ομάδων όπως χρονίως πασχόντων ή ασθενών και Ατόμων με Αναπηρία να εφαρμόσει ειδικό τιμολόγιο;
5.Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το σύστημα τοποθέτησης ηλεκτρονικών διοδίων σύμφωνα με το διευρωπαϊκό σύστημα διοδίων (αναλογική χρέωση βάσει της χιλιομετρικής χρήσης);
6.Θα σταματήσει η ποινικοποίηση των συλλογικών αγώνων όσων εναντιώνονται στα υπερβολικά διόδια και στις παράλογες αυξήσεις αυτών; Πού ερείδονται τα νέα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ;”
Newsroom Enet
[size=17pt]
τι έχει να πει τo troll Γεωργίτης Ξενοφών?[/size]