Νέα

Θέλουμε Δημοψήφισμα για τη Λαθρομετανάστευση και το θέλουμε ΤΩΡΑ!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα GrP
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 6K
  • Εμφανίσεις 156K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Να φύγους οι παράνομοι μετανάστες απο την Ελλάδα άμεσα!

  • Ναι

    Ψήφοι: 97 92,4%
  • Όχι

    Ψήφοι: 8 7,6%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    105

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
Dear escort
нема проблем
ไม่มี ปัญหา
Κανένα πρόβλημα
Μπορείς ελεύθερα να αυτοπροσδιορίζεσαι ΜΑΛΑΚΑΣ!
Ο ΠΠ εγκρίνει!

ναι ΠαΠάκι μου, αλλά δεν με πιάνεις! :sunglasses:

κανείς δεν το παραδέχεται ξέρεις..... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


εσύ πχ που είσαι ο ορισμός της λέξης ( μ όλο το θάρρος της πολύμηνης γνωριμίας μας), :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

το παραδέχεσαι? :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:


οπότε υπάρχει πρόβλημααααα.

κάποιος λοιπόν πρέπει να είναι ο κριτής σε κάθε περίπτωση ουτως ώστε να μην μπορεί ο κάθε πούστης πχ να αυτοπροσδιορίζεται μαλάκας ;)

διαφωνείς κάπου? :think:
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
ναι ΠαΠάκι μου, αλλά δεν με πιάνεις! :sunglasses:

κανείς δεν το παραδέχεται ξέρεις..... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


εσύ πχ που είσαι ο ορισμός της λέξης ( μ όλο το θάρρος της πολύμηνης γνωριμίας μας), :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

το παραδέχεσαι? :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:


οπότε υπάρχει πρόβλημααααα.

κάποιος λοιπόν πρέπει να είναι ο κριτής σε κάθε περίπτωση ουτως ώστε να μην μπορεί ο κάθε πούστης πχ να αυτοπροσδιορίζεται μαλάκας ;)

διαφωνείς κάπου? :think:

συνέχισε τη μεγαλοφυή σου ανάλυση... :idiot:
τώρα μιλάς και για έννοιες που σου είναι οικείες (μαλάκας κλπ)... :uglystupid:
τι τα ήθελες τα δύσκολα (έθνος, μειονότητα κλπ); :headbang:

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
συνέχισε τη μεγαλοφυή σου ανάλυση... :idiot:
τώρα μιλάς και για έννοιες που σου είναι οικείες (μαλάκας κλπ)... :uglystupid:
τι τα ήθελες τα δύσκολα (έθνος, μειονότητα κλπ); :headbang:

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

με παρεξήγησες ΠαΠάκι μου!

έθνος και μειονότητες μου είναι οικείες έννοιες εδώ και πολύ καιρό! :rockon:

την έννοια του μαλάκα δεν ήξερα καλά, μια και οι χειρότεροι άνθρωποι που είχα γνωρίσει ήταν λίγο....πώς να το πω? ντεμί. :P

Απ την στιγμή της γνωριμίας μας όμως γλυκό μου ΠαΠάκι, την έχω εμπεδώσει 100%. :rockon: :rockon: :rockon: :rockon:

πλέον δεν χρησιμοποιώ αυτήν την "κακιά" λέξη αλλά το συνώνυμό της: ΠΠ! :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

είσαι όχι μόνο ο νέος μΠαμΠινιώτης αλλά και λεξοπλάστης και δημιουργός ταυτόχρονα! :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:




για να μην νομίζεις ότι υπερβάλλω, όποιον τον έχω πει εδώ μέσα ΠΠ, τσατίστηκε! :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
με παρεξήγησες ΠαΠάκι μου!

έθνος και μειονότητες μου είναι οικείες έννοιες εδώ και πολύ καιρό! :rockon:

την έννοια του μαλάκα δεν ήξερα καλά, μια και οι χειρότεροι άνθρωποι που είχα γνωρίσει ήταν λίγο....πώς να το πω? ντεμί. :P

Απ την στιγμή της γνωριμίας μας όμως γλυκό μου ΠαΠάκι, την έχω εμπεδώσει 100%. :rockon: :rockon: :rockon: :rockon:

πλέον δεν χρησιμοποιώ αυτήν την "κακιά" λέξη αλλά το συνώνυμό της: ΠΠ! :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

είσαι όχι μόνο ο νέος μΠαμΠινιώτης αλλά και λεξοπλάστης και δημιουργός ταυτόχρονα! :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:




για να μην νομίζεις ότι υπερβάλλω, όποιον τον έχω πει εδώ μέσα ΠΠ, τσατίστηκε! :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

argumentum ad populum! :2funny:

το είχες θαυμάσει κάποτε! :uglystupid:

καημένε!!! :headbang:
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
argumentum ad populum! :2funny:

το είχες θαυμάσει κάποτε! :uglystupid:

καημένε!!! :headbang:

και τι ισχυρίζεσαι μ αυτό που λες δηλ?

μάλλον δεν έχεις τι να πεις κι αρχίζεις τις κωλοτούμπες!

για συνέχισε ΠαΠάκι! ενδιαφέρον συνομιλητής....
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
και τι ισχυρίζεσαι μ αυτό που λες δηλ?

μάλλον δεν έχεις τι να πεις κι αρχίζεις τις κωλοτούμπες!

για συνέχισε ΠαΠάκι! ενδιαφέρον συνομιλητής....

είναι προφανές οτι καταλαβαίνεις πολύ λιγότερα απ' όσα (θέλεις να) δείχνεις ότι καταλαβαίνεις! :uglystupid:

παραμένεις escort c' class! :boobies:

άντε καλή δουλειά! :pipa2:
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
είναι προφανές οτι καταλαβαίνεις πολύ λιγότερα απ' όσα (θέλεις να) δείχνεις ότι καταλαβαίνεις! :uglystupid:

παραμένεις escort c' class! :boobies:

άντε καλή δουλειά! :pipa2:

εσύ που αμφισβητείς τα αυτονόητα τώρα άρχισες να επικαλείσαι τα προφανή? :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

και γω σου έχω πει ότι δεν βλέπεις μπροστά σου και απλά διαβάζεις την κομματική γραμμή του αφεντικού!

και? :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid:

στο θέμα έχεις να πεις κάτι? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


(και μη νομίζεις ότι επειδή πέταξες ένα argumentum ad populum ανεβαίνεις επίπεδο! το επίπεδό σου είναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι περιορίζεται στις κομματικές γραμμές της αναθεωρούμενης συνεχώς ψευτοαριστεράς σου!
και υπάρχει κι η τεχνολογία μαϊντανούλη!) ;)
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
Σ αυτό ή στο άλλο θέμα (έχει αγριέψει η Αθήνα) σου έχω αφιερώσει (με παράθεση) ένα ποστ με το πόσο πολύ καταλαβαίνεις τις αιτίες της λαθρομετανάστευσης, και ποιοι κρύβονται από πίσω! :dancing:

ψάξε! μπας και καταλαβεις επιτέλους τι γίνεται στον πλανήτη αυτό και όχι τον δικό σου! ;)
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
εσύ που αμφισβητείς τα αυτονόητα τώρα άρχισες να επικαλείσαι τα προφανή? :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

και γω σου έχω πει ότι δεν βλέπεις μπροστά σου και απλά διαβάζεις την κομματική γραμμή του αφεντικού!

και? :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid:

στο θέμα έχεις να πεις κάτι? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


(και μη νομίζεις ότι επειδή πέταξες ένα argumentum ad populum ανεβαίνεις επίπεδο! το επίπεδό σου είναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι περιορίζεται στις κομματικές γραμμές της αναθεωρούμενης συνεχώς ψευτοαριστεράς σου!
και υπάρχει κι η τεχνολογία μαϊντανούλη!) ;)

ζωγράφισε ναι!

σεξπιρ εύγε! :rockon: :rockon: :rockon:

καημενε!!! :uglystupid:
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66

ρε το φουκαριάρικο το κροκοδειλάκι! :uglystupid: :uglystupid:

εεεεε! το παπάκι! :grin: :grin: :grin:

επί της ουσίας βέβαια δεν μπορείς να με αντιμετωπίσεις! :dancing: :dancing:

γιατί άραγε να μην μπορείς να τα βγάλεις πέρα μ ένα χαζούλη???? :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid:


ψάξε-ψάξε! :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:




:offtopic: Η μειονότητα είναι μουσουλμανική και όχι τουρκική! :rockon: :rockon: :rockon: :rockon:
σλαβομακεδόνες δεν υπάρχουν! σκοπιανοί ναι! :rockon: :rockon: :rockon: :rockon:
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
Τουμπεκιέισον ΠαΠάκι? :booty:

άντε καληνύχτα! :sleeping:


και όλα τα πάκια στο κωλαράκι σου, σου εύχομαι! (είδες τι καλό παιδί που είμαι εγώ? μόνο εσύ αχάριστος και με βρίζεις)! :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
επί της ουσίας βέβαια δεν μπορείς να με αντιμετωπίσεις! :dancing: :dancing:

γιατί άραγε να μην μπορείς να τα βγάλεις πέρα μ ένα χαζούλη???? :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid:

ψάξε-ψάξε!

δε θέλει ψάξιμο! :idiot:

Η βλακεία είναι ανίκητη
Μπουβάρ και Πεκισέ  του Φλωμπερ

Βιβλιοκριτική από το ΒΗΜΑ

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΒΙΣΤΩΝΙΤΗΣ | Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2008

«Η γη έχει τα όριά της αλλά η βλακεία είναι απέραντη». Είναι ένας από τους γνωστότερους αφορισμούς του Γκυστάβ Φλομπέρ, που επηρέασε τη σύγχρονη λογοτεχνία όσο κανένας άλλος από τους κορυφαίους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού του 19ου αιώνα. Οι μοντερνιστές αναγνώρισαν στο πρόσωπό του έναν από τους μεγάλους προγόνους τους. Κάποιοι από όσους αποκαλούμε μεταμοντερνιστές βγαίνουν απευθείας από τον Φλομπέρ. Και οι μεν και οι δε, για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, από το τελευταίο μεγάλο του έργο, που παρέμεινε ημιτελές: το Μπουβάρ και Πεκισέ, ένα έργο στο οποίο ο συγγραφέας του φιλοδόξησε να αποδείξει ότι η ανθρώπινη βλακεία είναι ανίκητη.
Ο Εζρα Πάουντ θεωρούσε τον Οδυσσέα του Τζόις ομόλογο του Μπουβάρ και Πεκισέ. Πολλοί ήρωες του Μπέκετ μπορούν να θεωρηθούν επίγονοι των δύο αυτών «ηρώων» του Φλομπέρ. Το βιβλίο, λέει ο Σίριλ Κόνολι, ήταν το αγαπημένο μυθιστόρημα του Τζόις, ενώ ο Πάουντ υποστηρίζει ότι δημιούργησε μια νέα φόρμα για την οποία δεν υπήρχαν προδρομικά έργα. Οσο για την καλλιέργεια του παστίς από τους μεταμοντερνιστές, θα λέγαμε πως προκύπτει από το θέμα της αντιγραφής που διαπραγματεύεται ο Φλομπέρ, τον οποίο στη μνημειώδη μελέτη για τη ζωή και το έργο του ο Σαρτρ ονόμασε «ο ηλίθιος της οικογένειας».
Πρωτοποριακό έργο
Ο Τζούλιαν Μπαρνς σε ένα οξύτατο δοκίμιό του με τίτλο Flaubert c'est moi, δημοσιευμένο στις 25 Μαΐου 2006 στη New York Review of Books, υποστηρίζει ότι η περίφημη φράση του Φλομπέρ «η Μποβαρί είμαι εγώ» θα έπρεπε να μετατραπεί σε «οι Μπουβάρ και Πεκισέ είναι εγώ». Αναδρομικά θεωρώντας τις συνθήκες γραφής, τη φιλοδοξία του συγγραφέα το τελευταίο του μυθιστόρημα να είναι το μεγάλο του έργο και την απήχησή του στον συγγραφικό κόσμο της νεότερης εποχής, θα λέγαμε πως ο Μπαρνς έχει δίκιο. Το Μπουβάρ και Πεκισέ δεν γνώρισε καμιά επιτυχία στην εποχή του, δεν διαβάστηκε όπως η Μαντάμ Μποβαρί και η Αισθηματική αγωγή, αλλά είναι εκείνο που επηρέασε περισσότερο τη σύγχρονη λογοτεχνία και αυτό που συζητείται σήμερα περισσότερο από όλα τα έργα του Φλομπέρ.
Το μυθιστόρημα κυκλοφόρησε πρόσφατα στα ελληνικά σε ιδιαίτερα προσεγμένη έκδοση και θαυμάσια μεταφρασμένο από τον Αχιλλέα Κυριακίδη. Είναι η δεύτερη φορά που μεταφράζεται στη γλώσσα μας. (Η προηγούμενη μετάφραση ήταν του Αντώνη Μοσχοβάκη.)
Για την εποχή του ήταν πρωτοφανές - όχι όμως σήμερα - που στο μυθιστόρημα αυτό συμβαίνουν ελάχιστα: Δύο αντιγραφείς περιορισμένων πνευματικών ικανοτήτων γνωρίζονται τυχαία και συνδέονται με στενή φιλία. Αγοράζουν ένα αγρόκτημα στη Νορμανδία συνεισφέροντας ο ένας με το ποσό μιας κληρονομιάς και ο άλλος με τις οικονομίες του προκειμένου να πραγματοποιήσουν το όνειρο της ζωής τους: να ασχοληθούν με «παραγωγικές» δραστηριότητες όπως η γεωργία, η αρχαιολογία, η αστρονομία, η λογοτεχνία, η πολιτική - ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί. Αποτυγχάνουν σε όλα και επιστρέφουν στο μόνο που γνωρίζουν: την αντιγραφή.
Ανοησία και banalité
Η πράξη της αντιγραφής είναι η πιο εφήμερη και ανόητη πλευρά της γραφής. Αλλά η ειρωνική αντιστοιχία εδώ είναι ότι το σύνολο της ανθρώπινης γνώσης είναι βλακώδες, φθαρτό και μηδαμινό. Αντιπροσωπεύει έναν κόσμο που ελέγχεται σε κάθε του βήμα και αποδίδεται από τον συγγραφέα με ακρίβεια η οποία δεν είχε το προηγούμενό της στην παγκόσμια λογοτεχνία.
Η banalité της επαρχιακής ζωής που κυριαρχεί και στη Μαντάμ Μποβαρί εδώ αποκτά τεράστιες διαστάσεις φτάνοντας στα όρια του γκροτέσκου. Γι' αυτό και η γραφή λειτουργεί ως ειρωνεία και ως εξορκισμός ταυτοχρόνως. Γιατί, ενώ κατά τον Φλομπέρ το να ζεις την ηλιθιότητα του κόσμου είναι ανυπόφορο, το να γράφεις, σύμφωνα πάλι με τον ίδιο, παραμένει υπέροχο, παρά την εξάντληση που σε καταβάλλει αν ακολουθείς τον κανόνα του μεγάλου αυτού στυλίστα που όλη του η αγωνία ήταν να βρει την ακριβή λέξη (motes juste). Η Γεωργία Σάνδη τού είπε κάποτε - και ίσως να είναι η ακριβέστερη περιγραφή για αυτόν τον τελειοθήρα: «Αυτό για το οποίο γκρινιάζεις είναι η ζωή. Αγαπάς πάρα πολύ τη λογοτεχνία. Αυτή θα σε σκοτώσει κι εσύ δεν θα σκοτώσεις την ανθρώπινη βλακεία».
Δέκα χρόνια δεν ήταν αρκετά για τον Φλομπέρ ώστε να αποπερατώσει αυτό το μυθιστόρημα - και ωστόσο το βιβλίο δεν σου δίνει την αίσθηση του ημιτελούς, αφού ο συγγραφέας άφησε περιλήψεις των τριών τελευταίων κεφαλαίων που βοηθούν τον αναγνώστη να σχηματίσει ολοκληρωμένη εικόνα του έργου. Αλλωστε δεν επρόκειτο να συμβούν πράγματα που θα άλλαζαν την ως τώρα εικόνα. Η τελευταία μάλιστα αράδα στις σημειώσεις του Φλομπέρ έχει ως εξής: «Να τελειώσω με την εικόνα των δύο ανθρωπάκων που είναι σκυμμένοι πάνω στο γραφείο τους και αντιγράφουν».
Η βλακεία λοιπόν έχει νικήσει. Εδώ όμως καλό είναι να θυμηθούμε εκείνο που είχε πει ο μαθητής του συγγραφέα, Γκυ ντε Μοπασάν: Το Μπουβάρ και Πεκισέ είναι ένα «φιλοσοφικό μυθιστόρημα», ένα βιβλίο «που απευθύνεται σε ευφυείς».
Το εκπληκτικό, το μοναδικό και ως σήμερα ανεπανάληπτο είναι ότι ένα τέτοιο βιβλίο διαπραγματεύεται το θέμα της ανθρώπινης βλακείας. Ετσι λοιπόν ο αφορισμός του Αϊνστάιν για τη βλακεία και το Σύμπαν δεν πρόσθεσε τίποτε στα όσα είπε ο Φλομπέρ 100 χρόνια νωρίτερα: πως η γη έχει όρια, όχι όμως και η ανθρώπινη βλακεία.
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.219
Like
4
Πόντοι
166
δε θέλει ψάξιμο! :idiot:

Η βλακεία είναι ανίκητη
Μπουβάρ και Πεκισέ  του Φλωμπερ

Βιβλιοκριτική από το ΒΗΜΑ

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΒΙΣΤΩΝΙΤΗΣ | Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2008

«Η γη έχει τα όριά της αλλά η βλακεία είναι απέραντη». Είναι ένας από τους γνωστότερους αφορισμούς του Γκυστάβ Φλομπέρ, που επηρέασε τη σύγχρονη λογοτεχνία όσο κανένας άλλος από τους κορυφαίους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού του 19ου αιώνα. Οι μοντερνιστές αναγνώρισαν στο πρόσωπό του έναν από τους μεγάλους προγόνους τους. Κάποιοι από όσους αποκαλούμε μεταμοντερνιστές βγαίνουν απευθείας από τον Φλομπέρ. Και οι μεν και οι δε, για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, από το τελευταίο μεγάλο του έργο, που παρέμεινε ημιτελές: το Μπουβάρ και Πεκισέ, ένα έργο στο οποίο ο συγγραφέας του φιλοδόξησε να αποδείξει ότι η ανθρώπινη βλακεία είναι ανίκητη.
Ο Εζρα Πάουντ θεωρούσε τον Οδυσσέα του Τζόις ομόλογο του Μπουβάρ και Πεκισέ. Πολλοί ήρωες του Μπέκετ μπορούν να θεωρηθούν επίγονοι των δύο αυτών «ηρώων» του Φλομπέρ. Το βιβλίο, λέει ο Σίριλ Κόνολι, ήταν το αγαπημένο μυθιστόρημα του Τζόις, ενώ ο Πάουντ υποστηρίζει ότι δημιούργησε μια νέα φόρμα για την οποία δεν υπήρχαν προδρομικά έργα. Οσο για την καλλιέργεια του παστίς από τους μεταμοντερνιστές, θα λέγαμε πως προκύπτει από το θέμα της αντιγραφής που διαπραγματεύεται ο Φλομπέρ, τον οποίο στη μνημειώδη μελέτη για τη ζωή και το έργο του ο Σαρτρ ονόμασε «ο ηλίθιος της οικογένειας».
Πρωτοποριακό έργο
Ο Τζούλιαν Μπαρνς σε ένα οξύτατο δοκίμιό του με τίτλο Flaubert c'est moi, δημοσιευμένο στις 25 Μαΐου 2006 στη New York Review of Books, υποστηρίζει ότι η περίφημη φράση του Φλομπέρ «η Μποβαρί είμαι εγώ» θα έπρεπε να μετατραπεί σε «οι Μπουβάρ και Πεκισέ είναι εγώ». Αναδρομικά θεωρώντας τις συνθήκες γραφής, τη φιλοδοξία του συγγραφέα το τελευταίο του μυθιστόρημα να είναι το μεγάλο του έργο και την απήχησή του στον συγγραφικό κόσμο της νεότερης εποχής, θα λέγαμε πως ο Μπαρνς έχει δίκιο. Το Μπουβάρ και Πεκισέ δεν γνώρισε καμιά επιτυχία στην εποχή του, δεν διαβάστηκε όπως η Μαντάμ Μποβαρί και η Αισθηματική αγωγή, αλλά είναι εκείνο που επηρέασε περισσότερο τη σύγχρονη λογοτεχνία και αυτό που συζητείται σήμερα περισσότερο από όλα τα έργα του Φλομπέρ.
Το μυθιστόρημα κυκλοφόρησε πρόσφατα στα ελληνικά σε ιδιαίτερα προσεγμένη έκδοση και θαυμάσια μεταφρασμένο από τον Αχιλλέα Κυριακίδη. Είναι η δεύτερη φορά που μεταφράζεται στη γλώσσα μας. (Η προηγούμενη μετάφραση ήταν του Αντώνη Μοσχοβάκη.)
Για την εποχή του ήταν πρωτοφανές - όχι όμως σήμερα - που στο μυθιστόρημα αυτό συμβαίνουν ελάχιστα: Δύο αντιγραφείς περιορισμένων πνευματικών ικανοτήτων γνωρίζονται τυχαία και συνδέονται με στενή φιλία. Αγοράζουν ένα αγρόκτημα στη Νορμανδία συνεισφέροντας ο ένας με το ποσό μιας κληρονομιάς και ο άλλος με τις οικονομίες του προκειμένου να πραγματοποιήσουν το όνειρο της ζωής τους: να ασχοληθούν με «παραγωγικές» δραστηριότητες όπως η γεωργία, η αρχαιολογία, η αστρονομία, η λογοτεχνία, η πολιτική - ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί. Αποτυγχάνουν σε όλα και επιστρέφουν στο μόνο που γνωρίζουν: την αντιγραφή.
Ανοησία και banalité
Η πράξη της αντιγραφής είναι η πιο εφήμερη και ανόητη πλευρά της γραφής. Αλλά η ειρωνική αντιστοιχία εδώ είναι ότι το σύνολο της ανθρώπινης γνώσης είναι βλακώδες, φθαρτό και μηδαμινό. Αντιπροσωπεύει έναν κόσμο που ελέγχεται σε κάθε του βήμα και αποδίδεται από τον συγγραφέα με ακρίβεια η οποία δεν είχε το προηγούμενό της στην παγκόσμια λογοτεχνία.
Η banalité της επαρχιακής ζωής που κυριαρχεί και στη Μαντάμ Μποβαρί εδώ αποκτά τεράστιες διαστάσεις φτάνοντας στα όρια του γκροτέσκου. Γι' αυτό και η γραφή λειτουργεί ως ειρωνεία και ως εξορκισμός ταυτοχρόνως. Γιατί, ενώ κατά τον Φλομπέρ το να ζεις την ηλιθιότητα του κόσμου είναι ανυπόφορο, το να γράφεις, σύμφωνα πάλι με τον ίδιο, παραμένει υπέροχο, παρά την εξάντληση που σε καταβάλλει αν ακολουθείς τον κανόνα του μεγάλου αυτού στυλίστα που όλη του η αγωνία ήταν να βρει την ακριβή λέξη (motes juste). Η Γεωργία Σάνδη τού είπε κάποτε - και ίσως να είναι η ακριβέστερη περιγραφή για αυτόν τον τελειοθήρα: «Αυτό για το οποίο γκρινιάζεις είναι η ζωή. Αγαπάς πάρα πολύ τη λογοτεχνία. Αυτή θα σε σκοτώσει κι εσύ δεν θα σκοτώσεις την ανθρώπινη βλακεία».
Δέκα χρόνια δεν ήταν αρκετά για τον Φλομπέρ ώστε να αποπερατώσει αυτό το μυθιστόρημα - και ωστόσο το βιβλίο δεν σου δίνει την αίσθηση του ημιτελούς, αφού ο συγγραφέας άφησε περιλήψεις των τριών τελευταίων κεφαλαίων που βοηθούν τον αναγνώστη να σχηματίσει ολοκληρωμένη εικόνα του έργου. Αλλωστε δεν επρόκειτο να συμβούν πράγματα που θα άλλαζαν την ως τώρα εικόνα. Η τελευταία μάλιστα αράδα στις σημειώσεις του Φλομπέρ έχει ως εξής: «Να τελειώσω με την εικόνα των δύο ανθρωπάκων που είναι σκυμμένοι πάνω στο γραφείο τους και αντιγράφουν».
Η βλακεία λοιπόν έχει νικήσει. Εδώ όμως καλό είναι να θυμηθούμε εκείνο που είχε πει ο μαθητής του συγγραφέα, Γκυ ντε Μοπασάν: Το Μπουβάρ και Πεκισέ είναι ένα «φιλοσοφικό μυθιστόρημα», ένα βιβλίο «που απευθύνεται σε ευφυείς».
Το εκπληκτικό, το μοναδικό και ως σήμερα ανεπανάληπτο είναι ότι ένα τέτοιο βιβλίο διαπραγματεύεται το θέμα της ανθρώπινης βλακείας. Ετσι λοιπόν ο αφορισμός του Αϊνστάιν για τη βλακεία και το Σύμπαν δεν πρόσθεσε τίποτε στα όσα είπε ο Φλομπέρ 100 χρόνια νωρίτερα: πως η γη έχει όρια, όχι όμως και η ανθρώπινη βλακεία.
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Τωρα μας κανεις φιγουρα δηλαδη επειδη εχουνε γραψει μερικα βιβλια για σενα? Ενταξει εισαι φιρμα! Τι θες τωρα? ποσοστα απο τα λουλουδια?

αχαχαχαχα
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
Τωρα μας κανεις φιγουρα δηλαδη επειδη εχουνε γραψει μερικα βιβλια για σενα? Ενταξει εισαι φιρμα! Τι θες τωρα? ποσοστα απο τα λουλουδια?

αχαχαχαχα
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

κοίτα να δεις!

πριν λίγο περιορίστηκε στο ρόλο του μαλάκα, αφού ευγενικά ευγενικά τον του πρόσφερα ως συνώνυμο του νικ του!

και το δέχτηκε φυσικά!

τώρα μάλλον ξύνεται και για το βλάκας, αλλά αυτό μάλλον θα είναι συνοδευτικό χαρ/κο του, μια και το μαλάκας κατοχυρώθηκε! :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
Μπουβάρ και Πεκισέ  του Φλωμπερ



ΠαΠάκι κατάλαβες τίποτα απ αυτό όλο που παρέθεσες? :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid:

κατάλαβες ότι για άλλη μια φορά εκτίθεσαι? :uglystupid:

δε σου λέω πού! :booty: :booty: :booty: :booty:

ψάξε-ψάξε

και μετά

κλάααααααααααααααααααααψεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε

:birdman: :birdman: :birdman: :birdman: :birdman:


:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

SSGT-i

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
23 Ιουλ 2007
Μηνύματα
10.646
Like
68
Πόντοι
166
τι ανοησιες λεει ο αλλος;;;
 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
153
Εμφανίσεις
9K

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom