Νέα

Τα περί οικονομίας και τσέπης €..

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα AssFiller
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 46
  • Εμφανίσεις 4K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Πληθωρισμός ;

  • Θα ξεπεράσει το 5% και έχει και συνέχεια..

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Θα επανέρθει στα φυσιολογικά

    Ψήφοι: 0 0,0%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    0

ljsilver

Μέλος
Εγγρ.
24 Απρ 2006
Μηνύματα
508
Like
14
Πόντοι
6
Αναδημισίευση από την 15μερη εφημερίδα Αριστερά. Χωρίς σχόλια...

Έτσι δουλεύει το σύστημα. Η στενή ομάδα του επιτελείου και ο κ. διοικητής προσωπικά μπορούν, με την άδεια του νόμου, να βάζουν χέρι στο ταμείο της Εθνικής Τράπεζας. Είναι το αντίτιμο των "κόπων" τους. Είναι κίνητρο για τη συνέχιση της κοπιώδους "προσφοράς" τους. Αυτής που επιτρέπει στην τράπεζα να δανείζεται χρήματα με επιτόκιο 2-3% και να δανείζει με 10-18%. Που επιτρέπει να κατάσχει περιουσίες λόγω "μη εξυπηρέτησης" των δανείων - βραχνάς στο λαιμό της πλειοψηφίας των εργαζομένων. Που επιτρέπει να εκδίδει "φετφάδες" για την ανταγωνιστικότητα, το στραγγαλισμό των μισθών, την κατάργηση του ωραρίου των εργαζομένων, την αντικατάσταση της σταθερής και μόνιμης εργασίας με τη μερική απασχόληση.

Δικαιούνται λοιπόν ένα μικρό bonus. Έτσι, για το 2007 με απόφαση του Δ.Σ. το στενό επιτελείο της ΕΤΕ, περίπου 75 άνθρωποι, μοιράσθηκε 1.806.245 μετοχές σε τιμή 17 - 25 ευρώ χαμηλότερη από την τιμή της μετοχής. Ορισμένα διευθυντικά στελέχη έβαλαν στην τσέπη από 50 έως 100 χιλιάδες κομμάτια, που μεταφράζεται σε δώρο εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, ενώ ο διοικητής κ. Αράπογλου κράτησε μόλις 30 χιλιάδες κομμάτια για τον εαυτό του. Το "δώρο" αυτό αφορά τους κόπους μιας μόνο χρονιάς. Το σχέδιο εκτείνεται σε βάθος χρόνου και προβλέπει το μοίρασμα ενός πακέτου που αντιστοιχεί στο 4% των συνολικών μετοχών της τράπεζας και έχει σημερινή αξία 893 εκατομμυρίων ευρώ.

Συνεχίζεται και εμπλουτίζεται έτσι η παράδοση που εγκαινίασε ο κ. Βουρλούμης του ΟΤΕ, ο κ. Γκαργκάνας, διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, ο αντίστοιχος της ΔΕΗ και των υπόλοιπων δημόσιων οργανισμών που ορίζουν από μόνοι τους τις σκανδαλώδεις αμοιβές και αυξήσεις τους κάθε χρόνο, για το καλό βέβαια της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.

Ποιος μίλησε για σκάνδαλο; Έτσι δουλεύει η "ελεύθερη αγορά". Μόνο που εδώ η ελληνική ατσιδοσύνη επιβάλλει την προσαρμογή των "διεθνών στάνταρς". Έτσι για παράδειγμα αν το bonus του κ. Αράπογλου και της παρέας του δινόταν σε ρευστό έπρεπε να φορολογηθεί με τις κλίμακες εισοδήματος. Τώρα, που έχει τη μορφή πακέτου μετοχών, το "δωράκι" είναι αφορολόγητο. Και ακόμα. Η συνήθης τακτική για τέτοιας μορφής bonus είναι να δίνονται σε τιμή μεγαλύτερη της τρέχουσας αξίας της μετοχής ώστε να αποκτά κίνητρο ο "μόχθος" των στελεχών να πιάσουν οι μετοχές την τιμή στόχο και να κατοχυρωθούν τα κέρδη. Στην περίπτωσή μας συμβαίνει το αντίθετο. Πρώτα βάζουμε στην τσέπη τα κέρδη σαν κίνητρο για να τα ξαναβάλουμε και του χρόνου. Κανένα πρόβλημα. Τι θα γινόταν άλλωστε η ελεύθερη αγορά αν δεν ήταν ανοιχτή σε "καινοτομίες";
 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
Στο μάνατζμεντ του ΟΤΕ στοχεύει η Deutsche Telekom

Την απόκτηση επιπλέον ποσοστού από το 19,9% που αγόρασε από την MIG, παραμένοντας κάτω από το όριο του 33% και την ανάληψη του μάνατζμεντ του Οργανισμού φαίνεται πως έχει θέσει ως στόχο για τον ΟΤΕ η Deutsche Telekom.

Η συμφωνία ανοίγει τον δρόμο στους Γερμανούς να αποκτήσουν μεγαλύτερη συμμετοχή στον ΟΤΕ, διεκδικώντας πλέον μέρος ή και ολόκληρο το ποσοστό του Δημοσίου (28%), ώστε να αναλάβουν και τη διοίκηση.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Τelekom δήλωσε ότι η εταιρεία στοχεύει σε περαιτέρω αύξηση του ποσοστού της στον ΟΤΕ, με στόχο την πλήρη ενοποίηση του Οργανισμού από το 2009.

Ωστόσο, το ποσοστό της Deutsche Τelekom δεν αναμένεται να υπερβεί το 33% για να αποφύγει την υποχρέωση κατάθεσης δημόσιας προσφοράς για το σύνολο των μετοχών.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται Το Βήμα, το ελληνικό Δημόσιο θα ορίσει σύμβουλο για την περαιτέρω αποκρατικοποίηση και θα συζητήσει με τον σύμβουλο των Γερμανών τους όρους μιας συμφωνίας που θα συνοδεύεται από πώληση μέρους των μετοχών του Δημοσίου.

Θεωρείται βέβαιο ότι οι Γερμανοί δεν θα ξοδέψουν 2,54 δισ. ευρώ για να αποκτήσουν το 20% στον ΟΤΕ που δεν τους εξασφαλίζει τίποτε.

www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=883386&lngDtrID=251]Συνέχεια... [/url]
 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
NOVA: Μια ανάσα από την πώληση!


Τυπικές λεπτομέρειες απομένουν και αν δεν είχαν μεσολαβήσει η χθεσινή και η σημερινή ημέρα που όλα... υπολειτουργούν, θα μπορούσαμε αυτή τη στιγμή να μιλάμε για «κλεισμένη» συμφωνία και τυπικά. NOVA και Forthnet έχουν δώσει από την περασμένη Παρασκευή τα χέρια και απομένουν ελάχιστες διαδικαστικές λεπτομέρειες για να ολοκληρωθεί το «deal της χρονιάς» με τη μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εταιρίας που δραστηριοποιείται στην παροχή συνδρομητικών τηλκεοπτικών υπηρεσιών, στον ανερχόμενο «γίγαντα» των τηλεπικοινωνιών.

Άνθρωποι που γνωρίζουν πολύ καλά όλο το προσκήνιο και το παρασκήνιο των επαφών της NOVA με τους διάφορους «μνηστήρες» μας διαβεβαίωσαν ότι πρέπει να γίνει... κοσμογονία για να χαλάσει η συμφωνία, καθώς όλα έχουν δρομολογηθεί, ενώ ακόμα και το οικονομικό κομμάτι που είχε φανεί ότι μπορεί να αποτελούσε αφορμή για «είσοδο» άλλων υποψηφίων αγοραστών την τελευταία στιγμή, έχει διευθετηθεί. Κι αυτό διότι ο ΑΝΤ1, ο οποίος είχε ενδιαφερθεί σοβαρά τις τελευταίες εβδομάδες, δεν μπόρεσε να πλησιάσει την προσφορά της Forthnet που –πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές- αγγίζει τα 600 εκατ. ευρώ!

Επιπλέον είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι μετά από την εξαγορά της «Go», η Forthnet απέκτησε μια σειρά στελεχών με σημαντική τεχνογνωσία στον χώρο της παροχής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών. Κι αυτό διότι πλέον η Forthnet δεν θα εξαρτάται από το εάν θα παραμείνουν ή όχι τα υπάρχοντα στελέχη της NOVA στην εταιρία έπειτα από την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν υπάρχει πρόθεση για σαρωτικές αλλαγές, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με τομείς όπως το πρόγραμμα, όπου απαιτούνται στελέχη με συγκεκριμένες γνώσεις.


toprotothema.gr
 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
Ανεβαίνουν οι τιμές στα διόδια

Ανεβαίνουν οι τιμές στα διόδια των εθνικών οδών από τις 2 Απριλίου, όπως ανακοίνωσαν τη Δευτέρα (31/3) τρεις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση τμημάτων του εθνικού οδικού δικτύου.

Συγκεκριμένα, τα διόδια στους σταθμούς των Αφιδνών και του Σχηματαρίου αυξάνονται για τα ΙΧ από 2 ευρώ σε 2,75 ευρώ και στο δρόμο Κορίνθου-Τριπόλεως από 2 ευρώ για τα ΙΧ στα 2,90 ευρώ.

Ειδικότερα, η κοινοπραξία «Νέα Οδός ΑΕ», που κατασκευάζει την Ιονία Οδό από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα ανακοίνωσε τις εξής τιμές: Στις Αφίδνες (Κιούρκα), το Σχηματάρι και την Τραγάνα τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα θα πληρώνουν 1,90 ευρώ, τα ελαφρά οχήματα με ύψος μέχρι 2,20 μέτρα θα πληρώνουν 2,75 ευρώ, τα φορτηγά, λεωφορεία κλπ μέχρι τέσσερις άξονες 6,90 ευρώ και τα φορτηγά με περισσότερους από τέσσερις άξονες 9,60 ευρώ.

Αυξήσεις από τις 2 Απριλίου ανακοίνωσε και η κοινοπραξία «Μορέας ΑΕ» που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Τα δίκυκλα και τρίκυκλα θα πληρώνουν στους σταθμούς διοδίων που λειτουργούν σήμερα στο Σπαθοβούνι και τη Νεστάνη 2 ευρώ, ενώ τα ΙΧ και τα οχήματα μέχρι 2,20 μ. ύψος θα πληρώνουν 2,90 ευρώ. Τα οχήματα με δύο ή τρεις άξονες και ύψος πάνω από 2,20 μέτρα θα πληρώνουν 7,20 ευρώ και τα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες θα πληρώνουν 10,10 ευρώ.

Νέες αυξημένες τιμές θα καταβάλλουν οι οδηγοί από τις 2 Απριλίου και στα διόδια Πελασγίας, Μοσχοχωρίου, Τεμπών και Λεπτοκαρυάς, ενώ και οι τέσσερις αυτοί σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν εφεξής και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα προς Αθήνα, αλλά και προς Θεσσαλονίκη, θα καταβάλλουν στην Πελασγία 1,30 ευρώ, στο Μοσχοχώρι 1,80, στα Τέμπη 0,90 και στη Λεπτοκαρυά 1,60 ευρώ. Τα ελαφρά οχήματα με ύψος έως 2,20 μ. θα καταβάλλουν στην Πελασγία 1,90 ευρώ, στο Μοσχοχώρι 2,50, στα Τέμπη 1,30 και στη Λεπτοκαρυά 2,20 ευρώ. Τα φορτηγά με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μ. θα καταβάλλουν στην Πελασγία 4,60 ευρώ, στο Μοσχοχώρι 6,30, στα Τέμπη 3,30 και στη Λεπτοκαρυά 5,60 ευρώ. Τα φορτηγά με τέσσερις και πάνω άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα, θα καταβάλλουν στην Πελασγία 6,50 ευρώ, στο Μοσχοχώρι 8,80, στα Τέμπη 4,60 και στη Λεπτοκαρυά 7,80 ευρώ.

cosmo.gr
 

alitis1970

Μέλος
Εγγρ.
26 Μαρ 2008
Μηνύματα
1.413
Like
0
Πόντοι
16
Ανεβαίνουν οι τιμές στα διόδια

Ανεβαίνουν οι τιμές στα διόδια των εθνικών οδών από τις 2 Απριλίου, όπως ανακοίνωσαν τη Δευτέρα (31/3) τρεις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση τμημάτων του εθνικού οδικού δικτύου.

Συγκεκριμένα, τα διόδια στους σταθμούς των Αφιδνών και του Σχηματαρίου αυξάνονται για τα ΙΧ από 2 ευρώ σε 2,75 ευρώ και στο δρόμο Κορίνθου-Τριπόλεως από 2 ευρώ για τα ΙΧ στα 2,90 ευρώ.

Ειδικότερα, η κοινοπραξία «Νέα Οδός ΑΕ», που κατασκευάζει την Ιονία Οδό από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα ανακοίνωσε τις εξής τιμές: Στις Αφίδνες (Κιούρκα), το Σχηματάρι και την Τραγάνα τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα θα πληρώνουν 1,90 ευρώ, τα ελαφρά οχήματα με ύψος μέχρι 2,20 μέτρα θα πληρώνουν 2,75 ευρώ, τα φορτηγά, λεωφορεία κλπ μέχρι τέσσερις άξονες 6,90 ευρώ και τα φορτηγά με περισσότερους από τέσσερις άξονες 9,60 ευρώ.

Αυξήσεις από τις 2 Απριλίου ανακοίνωσε και η κοινοπραξία «Μορέας ΑΕ» που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Τα δίκυκλα και τρίκυκλα θα πληρώνουν στους σταθμούς διοδίων που λειτουργούν σήμερα στο Σπαθοβούνι και τη Νεστάνη 2 ευρώ, ενώ τα ΙΧ και τα οχήματα μέχρι 2,20 μ. ύψος θα πληρώνουν 2,90 ευρώ. Τα οχήματα με δύο ή τρεις άξονες και ύψος πάνω από 2,20 μέτρα θα πληρώνουν 7,20 ευρώ και τα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες θα πληρώνουν 10,10 ευρώ.

Νέες αυξημένες τιμές θα καταβάλλουν οι οδηγοί από τις 2 Απριλίου και στα διόδια Πελασγίας, Μοσχοχωρίου, Τεμπών και Λεπτοκαρυάς, ενώ και οι τέσσερις αυτοί σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν εφεξής και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα προς Αθήνα, αλλά και προς Θεσσαλονίκη, θα καταβάλλουν στην Πελασγία 1,30 ευρώ, στο Μοσχοχώρι 1,80, στα Τέμπη 0,90 και στη Λεπτοκαρυά 1,60 ευρώ. Τα ελαφρά οχήματα με ύψος έως 2,20 μ. θα καταβάλλουν στην Πελασγία 1,90 ευρώ, στο Μοσχοχώρι 2,50, στα Τέμπη 1,30 και στη Λεπτοκαρυά 2,20 ευρώ. Τα φορτηγά με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μ. θα καταβάλλουν στην Πελασγία 4,60 ευρώ, στο Μοσχοχώρι 6,30, στα Τέμπη 3,30 και στη Λεπτοκαρυά 5,60 ευρώ. Τα φορτηγά με τέσσερις και πάνω άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα, θα καταβάλλουν στην Πελασγία 6,50 ευρώ, στο Μοσχοχώρι 8,80, στα Τέμπη 4,60 και στη Λεπτοκαρυά 7,80 ευρώ.

cosmo.gr
επενδύσεις με τα λεφτά του κοσμάκη.
 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
Αυξήσεις μέχρι 300 ευρώ στις μηνιαίες δόσεις!

Καλπάζοντας αυξάνεται το κόστος των δανείων, με το μέσο επιτόκιο του ευρώ, το euribor, να βρίσκεται πλέον σε απόσταση αναπνοής από το 5%.

Ηδη το euribor 3 μηνών έχει αυξηθεί στο 4,8%, ανεβάζοντας το μέσο κόστος δανεισμού των νοικοκυριών στο 5,5% - 6%.

Οι τράπεζες, οι οποίες δανείζουν πλέον με επιτόκιο αναφοράς το euribor και έχοντας αναπροσαρμόσει τα περιθώριά τους στο επίπεδο του 1,2% έως και 2%, μετακυλίουν αυτομάτως το αυξημένο κόστος στους πελάτες τους.

Η συνεχιζόμενη ραγδαία άνοδος του μέσου επιτοκίου του ευρώ μπορεί ουσιαστικά να ανατρέπει κάθε προσπάθεια προγραμματισμού των οικογενειακών προϋπολογισμών, καθώς το κόστος εξυπηρέτησης των δανείων τείνει να μεταβάλλεται σχεδόν σε μηνιαία βάση.

Αυτό απαντά κατά κάποιον τρόπο και στις χθεσινές συστάσεις του διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος κ. Νίκου Γκαργκάνα, ο οποίος επισήμανε για πολλοστή φορά ότι τα νοικοκυριά θα πρέπει να συνεκτιμούν ακόμη πιο προσεκτικά τις δυνατότητές τους για την αποπληρωμή των δανείων τους και να λαμβάνουν υπ’ όψιν τους το μελλοντικό διαθέσιμό εισόδημά τους.

Ωστόσο κανένα νοικοκυριό που δανείστηκε προ διετίας ή και παλαιότερα δεν ήταν προετοιμασμένο για τις σημερινές εξελίξεις, πολύ δε περισσότερο κανείς δεν φανταζόταν ότι η αύξηση στη δόση του φθηνού τότε δανείου του σήμερα θα απορροφά επιπλέον από 100 μέχρι 300 ευρώ για ένα δάνειο της τάξης των 300.000 ευρώ.

Ωστόσο, πέραν των δανείων που είναι συνδεδεμένα με το euribor, και το κόστος των υπόλοιπων δανείων, όπως τα καταναλωτικά και τα προσωπικά, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα κάθε λογής εορτοδάνεια, έχει αυξηθεί ανάλογα.

Τα επιτόκια των δανείων αυτών ξεκινούν από 8,5% τα φθηνότερα και τα περισσότερα ξεπερνούν το 13%. Αντίστοιχα, το επιτόκιο των πιστωτικών καρτών έχει εκτινάξει το κόστος εξυπηρέτησης δανεισμού μέσω του πλαστικού χρήματος στο 16% - 18%.

www.protothema.gr/content.php?id=7517]Συνέχεια... [/url]
 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
Με δελτίο το ρύζι στις ΗΠΑ!

Οι χώρες του Τρίτου Κόσμου απειλούνται με λιμό. Στη Βρετανία μόλις προχθές οι «ειδικοί» έψαχναν λύσεις για το επισιτιστικό πρόβλημα που πλέον είναι πιο ορατό από ποτέ και ελλοχεύει ίσως και πρωτοφανείς κινδύνους ακόμα και για την… πολιτισμένη Ευρώπη, που αίφνης ίσως βρεθεί αντιμέτωπη με κύματα απελπισμένων και πεινασμένων μεταναστών. 

Στις ΗΠΑ τώρα αρχίζουν να συνειδητοποιούν πως τα προβλήματα δεν έχουν πατρίδα. Δεν καταλαβαίνουν από δολάρια ή ευρώ. Τώρα οι Αμερικανοί ίσως αρχίσουν να αντιλαμβάνονται πως δεν αγοράζονται όλα. Διότι δεν μπορείς να αγοράσεις κάτι που δεν υπάρχει!

Από το πρωί της Πέμπτης οι Αμερικανοί ενδεχομένως να παίρνουν μιαν ιδέα του τι σημαίνει πραγματική έλλειψη αγαθών. Γιατί πλέον αγοράζουν ρύζι με… δελτίο!

Η ραγδαία ανατίμηση του ρυζιού -αλλά και των δημητριακών και των μαγειρικών ελαίων από δημητριακά προϊόντα (καλαμπόκι, σόγια, κ.λπ.)- οδήγησε ήδη σε σοβαρές ελλείψεις και στην αμερικανική αγορά, μια και οι εισαγωγείς καλούνται να πληρώσουν διπλάσιες τιμές σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα! Στα καταστήματα γνωστών αλυσίδων εστιατορίων η προμήθεια ρυζιού αλλά και μαγειρικών ελαίων καθίσταται σταδιακά προβληματική, έστω και αν οι επιχειρηματίες δείχνουν πρόθυμοι να πληρώσουν την έξτρα επιβάρυνση. Μόνο που οι εισαγωγείς αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση, τουλάχιστον όχι σε αυτά τα επίπεδα τιμών. Και το κυριότερο; Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ βρέθηκαν προ απροόπτου. Και πήραν μια πρωτοφανή απόφαση η οποία όμως καταδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος…

Η αλυσίδα καταστημάτων Sam’s Club, θυγατρική της Wal-Mart, της μεγαλύτερης αλυσίδας καταστημάτων λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ (και στον κόσμο ολόκληρο για να λέμε την αλήθεια!), ανακοίνωσε πως εφεξής οι πελάτες της θα μπορούν να ψωνίζουν ρύζι μέχρι του ορίου των 9 κιλών ανά φορά! 

Δελτίο κανονικό δηλαδή, και αν η ποσότητα σας φαντάζει τεράστια (τι να κάνει ένας άνθρωπος 9 κιλά ρύζι;), μάθετε πως αυτή είναι η στάνταρ ποσότητα (τσάντα) που πουλάει η συγκεκριμένη αλυσίδα η οποία λειτουργεί στη λογική cash and carry. 

Με διαφορά λίγων ωρών η έτερη μεγάλη αλυσίδα λιανικής των ΗΠΑ, η Costco Wholesale Corp, έλαβε την ίδια απόφαση και γνωστοποίησε στους πελάτες της πως η «ποσόστωση» αυτή θα διαρκέσει έως ότου αποκλιμακωθούν οι τιμές των βρώσιμων αγαθών στις διεθνείς αγορές!

Και για να ολοκληρωθεί το παζλ, ήρθε η απόφαση των μεγαλύτερων online καταστημάτων να υιοθετήσουν αυτό το ιδιότυπο δελτίο στις ηλεκτρονικές παραγγελίες των πελατών τους.

Οπως δηλώνουν εκπρόσωποι των αλυσίδων αυτών, η απόφαση να διαθέτουν ρύζι με δελτίο οφείλεται στις ελλείψεις που ήδη παρατηρήθηκαν σε κάποια καταστήματά τους, ελλείψεις που απέδωσαν στο ότι πολλοί πελάτες τους -και πρωτίστως επαγγελματίες του χώρου της εστίασης- έσπευσαν να προμηθευτούν τεράστιες ποσότητες ρυζιού και δημητριακών, προφανώς φοβούμενοι ακόμα μεγαλύτερη ανατίμησή τους στο άμεσο μέλλον.

Και μπορεί ο μέσος Αμερικανός να μην απειλείται από… λιμό, αλλά τώρα έχει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να κατανοήσει πως η κρίση δεν γνωρίζει πατρίδα. Και δεν εξαγοράζεται με δολάρια…


protothema.gr
 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
Καρτέλ και στο ρύζι;


Στο πετρέλαιο υπάρχει ο ΟΠΕΚ. Στο φυσικό αέριο Ρωσία και Ιράν ερίζουν για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στον υπό διαμόρφωση Οργανισμό Ελέγχου των Τιμών - ήτοι στον… ΟΠΕΚ του αερίου. Και τώρα φαίνεται πως βρίσκεται στα σκαριά και ο ΟΠΕΚ του… ρυζιού!

Η Ταϊλάνδη είναι η χώρα που βρίσκεται πίσω από τις προσπάθειες σύστασης ενός «κοινοπρακτικού» οργανισμού, στα πρότυπα του ΟΠΕΚ, που θα διαμορφώνει κοινή πολιτική όλων των παραγωγών χωρών ρυζιού, τροφίμου καίριου για την επιβίωση άνω του 40% του παγκόσμιου πληθυσμού και ανεκτίμητου «χρηματιστηριακού» αγαθού, όπως αποδεικνύεται στην πράξη τους τελευταίους μήνες με την τιμή του να τριπλασιάζεται και να τρομοκρατεί τις διεθνείς αγορές εξίσου, αν όχι περισσότερο, με τη δραματική αύξηση των τιμών του μαύρου χρυσού.

Η Ταϊλάνδη είναι σήμερα η μεγαλύτερη χώρα σε εξαγωγές ρυζιού στον πλανήτη και οι πληροφορίες θέλουν τους εκπροσώπους της να επιδιώκουν μια συμφωνία με τις άλλες μεγάλες παραγωγούς χώρες, όπως το Λάος, η Βιρμανία, η Καμπότζη και το Βιετνάμ.

www.protothema.gr/content.php?id=7909]Συνέχεια...[/url]
 

Δόκιμος_3

Νέο Μέλος
Εγγρ.
1 Μαΐ 2008
Μηνύματα
4
Like
0
Πόντοι
0
Αύξηση τιμών των πηγών ενέργειας (πετρέλαιο, φυσικό αέριο),

αύξηση τιμών των τροφίμων και των φαρμάκων...

Μόνο οι μισθοί δεν αυξάνονται...

Η δημόσια υγεία και η δημόσια παιδεία απαξιώνονται συστηματικά...

Το κράτος δεν μπορεί ή δεν θέλει να βελτιώσει τις οικονομικές συνθήκες για τον μικρομεσαίο έλληνα...

Ο οποίος είναι υπερδανεισμένος για να μπορεί να διατηρήσει ένα status...

Και να μην γκρινιάζει η γυναίκα του...

Πιάσ' τ' αυγό και κούρευ' το, δηλαδή...
 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
Ξεπέρασε το [size=20pt]4,5%[/size] ο πληθωρισμός το Μάιο 


Το φράγμα του 4,5% έσπασε ο πληθωρισμός τον Μάιο, σύμφωνα με πληροφορίες του Flash 96, μετά από τρεις μήνες παραμονής στο 4,4%.

Αιτία της νέας ανόδου είναι οι κατακόρυφες ανατιμήσεις στα οπωροκηπευτικά, εξαιτίας ή με αφορμή την απεργία των φορτηγών, αλλά και τη νέα κούρσα στην τιμή της βενζίνης.


flash.gr



Ελαααα να βλέπω τις ντομάτες 300 € το κιλο  :S
 

Sexpeare in Luv

Μέλος
Εγγρ.
25 Ιαν 2008
Μηνύματα
837
Like
2
Πόντοι
6

Δεν ξέρω αν αυτό είναι το σωστό thread ή το "Γαμήσι στο Ελ. Βενιζέλος". Παρόλα αυτά τολμώ να αναπαράγω ένα δελτίο Τύπου των εργαζομένων στην ΟΑ, το οποίο δίνει μία άλλη εξήγηση στα γεγονότα. ¨Οποιος έχει μία ιδέα περί τίνος πρόκειται ας γράψει το σχόλιο του, καθώς είμαι αρκετά μπερδεμένος γα το τι ακριβώς συμβαίνει με την ΟΑ.
Επιτηδευμένη απαξίωση για να πουληθεί για ένα κομμάτι ψωμί (βλ. OTE) ή βαρύ & αχρείαστο κατάλοιπο των κρατικοποιήσεων του ΠΑΣΟΚ?


entleo110hg3.jpg
ph2fo1.jpg



Tα τεράστια χρέη του κράτους μετόχου προς την Ο.Α.

1) Από την κρατικοποίησή της το 1975 μέχρι σήμερα το κράτος επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Ολυμπιακών Αερογραμμών (αυτές από τον Δεκέμβριο του 2003) με το κόστος της υποχρεωτικής υλοποίησης διαφόρων κυβερνητικών πολιτικών κατά παράβαση της σύμβασης μεταξύ κράτους Ο.Α..

2) Τα χρέη αυτά δεν επιτρεπόταν να καταγράφονται στα βιβλία της Ο.Α. ως κρατικά χρέη 1. Καταγράφονταν όμως ως κόστος της Ο.Α. συνεπώς ως δικό της έλλειμμα.

3) Το ανωτέρω γεγονός τελούσε εν γνώσει της διοίκησης της Ο.Α. η οποία μετά από σχετική επιστολή της 24-3-1994 του τότε Επιτρόπου Μεταφορών της Ε.Ε. Abel Matutes, ανέθεσε στον καθηγητή Ι. Σ. Λαΐνο την εκπόνηση μελέτης που να προσδιορίζει τις οικονομικές δοσοληψίες της Ο.Α. με το κράτος αποκλειστικό μέτοχό της. Η καταληκτική ημερομηνία των υπολογισμών της μελέτης αυτής ήταν η 31-12-1992.

4) Στη μελέτη αυτή αναφέρονται οι εξής πηγές των κρατικών χρεών:


Πηγές κρατικών χρεών

μη καταβολή του οφειλομένου από το 1981 μετοχικού κεφαλαίου                                107 δισ.
απώλεια εσόδων λόγω της υποχρεωτικής, κατ εντολή της Επιτροπής Τιμών και Εισοδημάτων,
υποτιμολόγηση των κομίστρων του εσωτερικού δικτύου                                          382 δισ.
υποχρεωτική εκχώρηση έκπτωσης σε 20 κατηγορίες επιβατών                                    109 δισ.
οφειλές ΥΠΑ, Δημοσίου κλπ                                                                    43 δισ.
επιβάρυνση της Ο.Α. λόγω των δωρεάν προεδρικών και πρωθυπουργικών πτήσεων                    7 δισ.
επιβάρυνση της Ο.Α. λόγω της υποχρεωτικής -
κατ' εντολήν των κυβερνήσεων έκπτωση κατά 97% στα κόμιστρα μεταφοράς των εφημερίδων          30 δισ.
επιβάρυνση της Ο.Α. λόγω της υποχρεωτικής - με αποφάσεις της Βουλής-δωρεάν μεταφοράς των κομματικών
ψηφοφόρων κατά την διάρκεια των εκλογικών αναμετρήσεων
(μόνο το 5% του κόστους διότι τα άλλα αποδεικτικά στοιχεία είχαν «χαθεί».3)                  2,5 δισ.

Σύνολο                                                                                        680,5 δισ.


Η Ο.Α. ήταν και είναι υπερκερδοφόρα (αν το κράτος της επιστρέψει τα χρέη του) 

5) Η αρχική μελέτη του 1994 είχε υπολογίσει ότι τα κρατικά χρέη, από το σύνολο των πηγών τους, ανέρχονταν σε ένα 1,2 τρις δρχ. ή 3,529 δις ευρώ

6) Η τελική μελέτη του 1994 - από την οποία αφαιρέθηκαν πολλές κατηγορίες κρατικών χρεών που είχαν συμπεριληφθεί στην αρχική μελέτη - υπολόγισε ότι το ύψος των κρατικών χρεών για το διάστημα 1975-1992 ανήρχετο σε 680,5 δις. Δρχ. (2 δις. Ευρώ).

7) Μεγάλο τμήμα των χρεών αυτών (480 δις. Δρχ. ή 1,411 δις. Ευρώ) συμπεριέλαβε το κράτος στο πρόγραμμα εξυγίανσης που υπέβαλε την 20/5/1994 στην Ε.Ε.

8) Tα σωρευτικά λογιστικά ελλείμματα της Ο.Α. για το χρονικό διάστημα 1975-1992 ήσαν 255 δις. δρχ. ή 750 εκατ. ευρώ. (βλέπε σχετικούς ισολογισμούς)

9) Όμως η Ε.Ε. διαπίστωσε ότι τα ελλείμματα αυτά ήσαν τεχνητά προσαυξημένα από το κράτος με πρόστιμα κ.λπ. κατά 82%. (Απόφαση Ε.Ε. 696/7-10-1994)

10) Συνεπώς τα πραγματικά σωρευτικά λογιστικά ελλείμματα της Ο.Α. την 31-12-1992 ήσαν 140 δις δρχ. και όχι 275 δις. δρχ.

11) Άρα το 1993 έτος κατά το οποίο η Ο.Α. παρεπέμφθη από την κυβέρνηση στην Ε.Ε. ως ευρισκομένη υπό πτώχευση...ήταν κερδοφόρα κατά 480-140= 340 δις. δρχ. ή 1 δις. Ευρώ

12) Μέχρι σήμερα το κράτος συνεχίζει να επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος της Ο.Α. με την υλοποίηση διαφόρων πολιτικών του χωρίς να καταβάλλει τουλάχιστον το κόστος και χωρίς η πλειοψηφία των χρεών αυτών να καταγράφεται στα βιβλία της Ο.Α. ως κρατικά χρέη αλλά ως δικό της κόστος, συνεπώς ως δικό της έλλειμμα.

13) Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη4 τα σωρευτικά χρέη του κράτους προς την Ο.Α. μέχρι σήμερα - υπολογίζονται σε τρέχουσες τιμές σε 10 δις ευρώ.

14) Ο κ. Χατζηδάκης διατείνεται ότι τα σωρευτικά λογιστικά ελλείμματα του Ομίλου Ο.Α. της περιόδου 1995-2008 είναι ύψους 2,5 δις. ευρώ (Βουλή 19-9-08)

15) Στα ελλείμματα αυτά συμπεριλαμβάνονται και 700 περίπου εκατομμύρια ευρώ από πρόστιμα προσαυξήσεις και τόκους λόγω αδυναμίας του ομίλου Ο.Α. να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Η αδυναμία όμως αυτή είναι αποτέλεσμα του ότι το κράτος δεν καταβάλλει στην Ο.Α. τα τεράστια χρέη του. Συνεπώς από τα 2,5 δις ευρώ εμφανιζόμενο ως λογιστικό έλλειμμα του ομίλου Ο.Α. πρέπει να αφαιρεθεί η τεχνητή προσαύξησή του (η έκφραση ανήκει στην Ε.Ε. απόφαση 696/7-10-1994) 700 εκατ. ευρώ. 2,5 δις - 700 εκατ. = 1,8 δις. ευρώ

16) Συνεπώς ακόμα και αν ο όμιλος Ο.Α. εμφανίζει σήμερα σωρευτικά λογιστικά ελλείμματα ύψους 1,8 δις. ευρώ και παρά την υπαρκτή και καταστροφική κακοδιαχείρισή του από τις διορισμένες από το μέτοχο διοικήσεις, τα πραγματικά σημερινά οικονομικά αποτελέσματά του είναι : ΚΡΑΤΙΚΑ ΧΡΕΗ 10,0-1,8 «ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ» = ΚΕΡΔΗ 8,2 δισ. ευρώ και όχι 2,5 δις. ευρώ ελλείμματα όπως ψευδώς διαδίδει ο κ. Χατζηδάκης.

17) Ο κ. Χατζηδάκης έχει πλήρη επίγνωση του ότι η καταβολή των ανωτέρω τεράστιων χρεών του κράτους προς την Ο.Α. θα ανεδείκνυε την αλήθεια ότι δηλαδή ο όμιλος Ο.Α. είναι κερδοφόρος κατά 8,2 δις. ευρώ.

18) Γι' αυτό ο κ. Χατζηδάκης αρνήθηκε τον διάλογο στους εργαζομένους στην φάση της κατάρτισης του σχεδίου που υπέβαλε στην Ε.Ε. για να κλείσει τον Εθνικό μας Αερομεταφορέα. Επισημαίνεται ότι σε αντίθεση με την πρακτική Χατζηδάκη, τα προγράμματα εξυγίανσης της ΟΑ 1994 και 1998 είχαν κοινοποιηθεί στους εργαζομένους.

19) Γι' αυτό με επιστολή του προς την Ε.Ε. ο κ. Χατζηδάκης ζήτησε και πέτυχε να μην δημοσιευθούν ως απόρρητα τα οικονομικά στοιχεία που της υπέβαλε για να δικαιολογήσει την πολιτική του επιλογή για κλείσιμο του Εθνικού μας αερομεταφορέα (απόφαση της Ε.Ε. της 17-9-08).


Πηγές

2 Α. Αγγελόπουλος Πρώην Γενικός Οικονομικός Δ/ντης της Ο.Α. Πρόλογός του στο βιβλίο του Ι. Σ. Λαΐνου «Η αλήθεια πίσω από την κρίση της Ο.Α.»

3 Μελέτη καθ. Ι. Σ. Λαΐνου «Οι επιπτώσεις στην οικονομική αποτελεσματικότητα της ΟΑ από: α)τη μη υλοποίηση από το κράτος μέτοχο ορισμένων άρθρων της σύμβασης κράτους - ΟΑ β) την επιβάρυνση από το Κράτος μέτοχο των οικονομικών αποτελεσμάτων της ΟΑ με δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού», 1994
4 Μελέτη καθ. Ι. Σ. Λαΐνου «Οι επιβαρύνσεις του ομίλου ΟΑ από το Κράτος μέτοχο 1995-2008», 2008
 

Enforcer

Μέλος
Εγγρ.
17 Μαΐ 2007
Μηνύματα
5.439
Like
9
Πόντοι
66
Η σχέση ΟΑ και κράτους πάει πολύ πίσω. Και ειναι αμαρτωλή και για τους 2.

Ομως, αν και λένε οτι στους 2 τρίτος δε χωρεί, εδω υπάρχει τρίτος. Ο μαλάκας της υπόθεσης. Οι ελληνες φορολογούμενοι.

Στ'αρχίδια μου για την ΟΑ. Να κλείσει.
 

cretan335

Μέλος
Εγγρ.
30 Ιαν 2007
Μηνύματα
5.488
Like
1
Πόντοι
66
Γιατί λένε απο το 1975 και δεν πάνε πιο πίσω??
Μήπως επι Ωνάσση δεν επιδοτούσε το κράτος τα χρυσά και επάργυρα σερβίτσια??
Απο την πρώτη ημέρα λειτουργίας της όλοι την χρησιμοποίησαν την Ολυμπιακή για δικό τους όφελος. Ας κλείσει να ησυχάσουμε.
Α ναι, να σταματήσουμε να την πληρώνουμε κιόλας  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

Sexpeare in Luv

Μέλος
Εγγρ.
25 Ιαν 2008
Μηνύματα
837
Like
2
Πόντοι
6
Φίλε Enfo,

σαφώς κι έχεις δίκιο και τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.

Απλά με απασχολεί το ερώτημα για το ποιος έφτιαξε πιο πολύ τελικά. Το κράτος την γέμισε καρεκλοκένταυρους, την έκανε σκεύος ηδονής του (γ-κάβλα) και την άφησε να βουλιάζει προκειμένου να μας πασσάρουν εν έτει 2008 μόνο το τελευταίο update σύμφωνα με το οποίο επιβάλλεται η πώληση γιατί μπαίνουμε μέσα 1 εκ. ευρώ/μέρα. Τι είχε μεσολαβήσει όμως?

Φοβούμαι επίσης πως ο ένδοξος ¨Ελλην φορολογούμενος μπορεί να βγει τελικά ζημιωμένος αν τελικά αποκτήσει μονοπώλιο η Aegean. ¨Οταν ένας ιδιώτης μονοπωλεί κάποιο κομμάτι της αγοράς, συνήθως υπερτιμολογεί αααβίαστα τις υπηρεσίες του.

Φοβούμαι επίσης τι μπορεί να γίνει με τις άνεργες στρατιές χοντρόκωλων ιπτάμενων φροντιστριών (sic), οι οποίες θα ξεχυθούν στους Ελληνικούς δρόμους.


Ολυμπιακή Αεροπορία - ΤΟ ΠΡΙΝ


swa1970svk5.jpg


Ολυμπιακή Αεροπορία - ΤΟ ΜΕΤΑ (το λουκέτο)

stewardessuk2.jpg


Ολυμπιακή Αεροπορία - ΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ / In case of emergency


ohstewardesssx2.jpg

   
 

Enforcer

Μέλος
Εγγρ.
17 Μαΐ 2007
Μηνύματα
5.439
Like
9
Πόντοι
66
Ααααβιαστα. Ααατος.

Οντως, το μονοπώλιο της Ετζιαν δε θα λειτουργήσει υπέρ του κοινωνικού συνόλου.

Απο τηνάλλη, τις τιμες της ετζιαν θα τις πληρώνουν όσοι τη χρησιμοποιούν. Εγω τώρα πληρώνω την ΟΑ ακόμα και αφότου αποφάσισα το 1999 να μην τη χρησιμοποιήσω ποτέ ξανα.

Την ΟΑ τη ζήμιωσε και το κράτος. Θεωρητικά. Προσωπικά θεωρώ οτι τη μεγαλύτερη ζημιά την προκάλεσαν οι ίδιοι οι "εργαζόμενοι".

Να κλείσει να τελειώνουμε με την ιστορία αυτή. Κούρασεκαι κόστισε
 

Enforcer

Μέλος
Εγγρ.
17 Μαΐ 2007
Μηνύματα
5.439
Like
9
Πόντοι
66
Ιδιωτικοποίηση των Υπουργείων ΤΩΡΑ!

Υ.Γ. Το θέμα των αδέσποτων πρωην αεροσυνοδών ειναι ήδη αρκετά σοβαρή απειλή για τη δημόσια υγεία. Η οποια θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο απο τις αδέσποτες χωντροκώλες δημοσίους υπαλλήλους σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης των υπουργείων.

Ως εκ τούτου, καταθέτω αυτή τη στιγμή πρόταση νόμου με θέμα "δημόσιοι υπάλληλοι και κανονικοί άνθρωποι. Προστασία των δεύτερων απο τους πρώτους"

 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.213
Κριτικές
1
Like
1.910
Πόντοι
366
Φίλε Enfo,

σαφώς κι έχεις δίκιο και τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.

Απλά με απασχολεί το ερώτημα για το ποιος έφτιαξε πιο πολύ τελικά. Το κράτος την γέμισε καρεκλοκένταυρους, την έκανε σκεύος ηδονής του (γ-κάβλα) και την άφησε να βουλιάζει προκειμένου να μας πασσάρουν εν έτει 2008 μόνο το τελευταίο update σύμφωνα με το οποίο επιβάλλεται η πώληση γιατί μπαίνουμε μέσα 1 εκ. ευρώ/μέρα. Τι είχε μεσολαβήσει όμως?

Φοβούμαι επίσης πως ο ένδοξος ¨Ελλην φορολογούμενος μπορεί να βγει τελικά ζημιωμένος αν τελικά αποκτήσει μονοπώλιο η Aegean. ¨Οταν ένας ιδιώτης μονοπωλεί κάποιο κομμάτι της αγοράς, συνήθως υπερτιμολογεί αααβίαστα τις υπηρεσίες του.   

Κάπου είχα διαβάσει (απόσπασμα από μία από τις πάμπολλες μελέτες που εκπονήθηκαν) ότι ο αριθμός των ημερών του έτους που οι εργαζόμενοι δεν πήγαιναν στην δουλειά προφασιζόμενοι ιατρικούς λόγους έφθανε και το 40% αν θυμάμαι καλά.

Τώρα για να βρεις ποιός είναι χαμένος στον οικονομικό τομέα πρέπει να σουμάρεις τα νούμερα: την κρατική επιχορήγηση και τα "φέσια" του κράτους. Μόνον που έχω την υποψία ότι η λογιστική της ανακοίνωσης που παρέθεσες "μπάζει".
Γιατί, για παράδειγμα, η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου προσμετράται στα "φέσια"; Και τι γίνεται με όλα τα δάνεια που εγγυήθηκε το κράτος;
Επίσης βλέπω ότι το μεγαλύτερο μέρος του "φεσιού" προέρχεται από την επιβολή χαμηλών κομίστρων για κοινωνικούς λόγους. Άλλο αυθαίρετο νούμερο αυτό. Γιατί πως υπολογίζουν το ύψος του κομίστρου αν το διεμόρφωνε με όρους αγοράς η εταιρεία; (τι όρους αγοράς δηλαδή, μονοπώλειο είχαν).
Δηλαδή κακό μεν το κράτος που τους έβαζε να κουβαλάνε εφημερίδες χωρίς να πληρώνουν οι εκδότες και τους γέμισε με υπαλλήλους που  τα ξύνανε, αλλά από την άλλη μεριά τους προστάτεψε και τους πλήρωνε τα ελλείμματα.

Τέλος δεν νομίζω ότι όπως είναι σήμερα η κατάσταση υπάρχει πραγματικός ανταγωνισμός στις τιμές των εισιτηρίων. Εμένα μου φαίνεται ότι Aegean και Ολυμπιακή τιμολογούνε συντονισμένα.

Ανταγωνισμό και φθηνά εισιτήρια εγώ θυμήθηκα μόνον στις αρχές όταν πετούσαν ταυτόχρονα η Air Greece,η Cronus, η Aegean και η Ολυμπιακή.
Μέχρι και ο Λαναράς είχε κάποια εποχή δική του εταιρεία, την Axon, που πετούσε στις Βρυξέλλες.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom