ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
1.) Σκοπός του γάμου είναι ο σχηματισμός οικογένειας και η ενθάρρυνση της τεκνογονίας οπότε δεν τίθεται θέμα γιατί αυτό είναι ατόπημα. Κατά συνέπεια δεν θεωρείται καν αυτονόητο ο γάμος μεταξύ ομοφυλοφίλων
2-3.) Το συμφωνητικό συμβίωσης δεν έχει να κάνει με το εις γάμον κοινωνία. Διατηρώ ωστόσο τις επιφυλάξεις μου για την εκμετάλευση αυτού ώστε να νομιμοποιηθούν οι γάμοι μεταξύ ομοφιλόφιλων!
4.) Δεν θα μπορούσε να ισχύσει γιατί δεν θεωρείται αυτονόητο. Σ.Σ σε παραπέμπω για το τί νοείται αυτονόητο σε προηγούμενα post περί του Φυση - Παραφύση - Ομαλό - Ανώμαλο. Οι γονείς και η οικογένεια εν γένει διαμορφώνουν χαρακτήρα και συμπεριφορές. Η νομιμοποιήση των γάμων και των υιοθεσιών μεταξύ ομοφιλοφίλων δημιουργεί τριγμούς στην υπάρχουσα κοινωνική δομή αλλά και υποσυνείδητα το φόβο της μη τεκνογονίας και της μη οικογένειας άρα και της μη κοινωνικής συνοχής και διαιώνισης του ανθρωπίνου είδους
Ανταπαντήσεις
1) Ο γάμος (ομιλώ για τον πολιτικό, για τον θρησκευτικό απευθυνθείτε αρμοδίως) είναι μια αστική σύμβαση. Συμβαλλόμενοι είναι οι σύζυγοι και αυτοί αρχικώς αποτελούν την οικογένεια. Η ύπαρξη ή ανυπαρξία παιδιών δεν επηρεάζει σε τίποτε το γάμο. Αν υπάρχουν καλώς. Αν όχι πάλι καλώς. Ως εκ τούτων η φράση «Σκοπός του γάμου είναι ο σχηματισμός οικογένειας και η ενθάρρυνση της τεκνογονίας οπότε δεν τίθεται θέμα γιατί αυτό είναι ατόπημα. Κατά συνέπεια δεν θεωρείται καν αυτονόητο ο γάμος μεταξύ ομοφυλοφίλων» είναι αδιάφορη νομικά και συνιστά μια αξιολογική κρίση του εκφέροντος. Ο ΑΚ ομιλεί για πρόσωπα ως συμβαλλόμενους στο γάμο. Δεν αναφέρει φύλο. Με το σκεπτικό αυτό τελέσθηκαν οι γάμοι των ομοφυλόφιλων στην Τήλο (ενώπιον του εκεί δημάρχου) και με τη σύμφωνη γνώμη αρκετών νομικών. Στη συνέχεια, ως γνωστόν έγινε αγωγή ακυρώσεώς τους από τον επιχώριο εισαγγελέα. Η υπόθεση είναι σε εξέλιξη δεν είμαι πλήρως ενήμερος. Οι ενδιαφερόμενοι μάλλον δεν θα δικαιωθούν από τα ελληνικά δικαστήρια, οπότε θα πρσοφύγουν στας ευρώπας. Το νομικό θέμα είναι αν ο γάμος του ΑΚ αφορά μόνο ετερόφυλα ή και ομόφυλα άτομα. Ρητή αναφορά δεν υπάρχει, οπότε καλείται να απαντήσει η ερμηνεία και οι δικασταί. Και σε τελευταία ανάλυση να απαντήσει αυθεντικά ο νομοθέτης δια της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας. Δηλ. και αν το δικαστήριο αποφανθεί ότι η ισχύουσα ρύθμιση αφορά μόνο ετερόφυλα άτομα προφανώς μπορεί η νομοθετική εξουσία να το αλλάξει και ορίσει ότι αφορά και ομόφυλα άτομα. Γιατί να το κάνει αυτό; Όχι για να κάνει ομοφυλόφιλους τα παιδιά των ευυπόληπτων πολιτών (αυτά γίνονται ή δεν γίνονται τέτοια μέσα από άλλες διαδικασίες) αλλά για να ρυθμίσει μια ορισμένη ποσότητα κοινωνικών σχέσεων που είναι αρρύθμιστες. Δηλ. τις κοινωνικές σχέσεις που δημιουργούν τα ομόφυλα ζευγάρια. Η ρύθμιση και αυτών των σχέσεων κατ’ ανάλογο και ίσο τρόπο με αυτό των ετερόφυλων είναι συνταγματική επιταγή και στηρίζεται 1) στην αρχή της ισότητας και 2) στην αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας του κάθε ανθρώπου.
Το σύγχρονο αστικό κράτος δικαίου δεν δίνει οδηγίες στους πολίτες τι να κάνουν με τη σεξουαλικότητά τους αλλά ρυθμίζει τις σχέσεις τους και κατοχυρώνει τα δικαιώματά τους.
2) Το σύμφωνο συμβίωσης (Μεταρρυθμίσεις για την οικογένεια, το παιδί, την κοινωνία και άλλες διατάξεις. 3.719/17.11.2008 ΦΕΚ 241Α'/26.11.2008) το οποίο αφορά ρύθμιση σχέσεων μεταξύ των συμβιούντων και όχι έναντι πάντων είναι (κατά τη γνώμη μου) μια μερικότερη μορφή σύμβασης γάμου. Ρυθμίζει δηλαδή μόνο θέματα αστικού δικαίου (οικογενειακού, κληρονομικού κλπ) μεταξύ των συμβιούντων και δεν δίνει πλήρες καθεστώς γάμου στα μέλη. Το τραγικό για την χώρα ελλάς είναι (κατά την ταπεινή μου γνώμη) ότι η κυβέρνηση της ΝΔ με σύμφωνη ψήφο Λάος, ΚΚΕ (εδώ είναι το ακόμη τραγικότερο) δεν δέχθηκε το σύμφωνο αυτό να επεκταθεί και στα ομόφυλα ζευγάρια και ρητώς το απέκλεισε.
3) Τα συναφή δικαιώματα και υποχρεώσεις (περιουσιακού, οικογενειακού, κληρονομικού, φορολογικού, ασφαλιστικού κλπ κλάδων του δικαίου) μπορεί ν’ αναγνωριστούν στα ομόφυλα ζευγάρια εφόσον αναγνωρισθεί κάποιου είδους νομικός δεσμός μεταξύ τους (1 ή 2)
4) Το θέμα της υιοθεσίας είναι το πιο δύσκολο όντως. Γιατί όμως; Θέλει περεταίρω ανάπτυξη. Η διεκδίκηση των ομοφυλόφιλων είναι να ισχύσει και γι αυτούς ότι ισχύει για τα ετερόφυλα ζευγάρια. Να κρίνεται η καταλληλότητα των υποψηφίων αναδόχων κατά περίπτωση.
Σύμφωνα συμβίωσης ή και πολιτικός γάμος για ομόφυλα ζευγάρια ισχύει σε αρκετές χώρες της ευρώπης (επιφυλάσσομαι για εξειδίκευση).
Για υιοθεσία δεν είμαι πρόχειρος.