Νομιζω οτι το βασικοτερο που πληρωνει ο επιβατης των "κανονικων" πτησεων ειναι η αισθηση η εστω η ψευδαισθηση,οτι εχει περισσοτερες πιθανοτητες να φθασει σωος στο προορισμο του..
Κατα καιρους οι εταιρειες προβαινουν σε διαφορες ενεργειες που ισως να επηρεαζουν την ασφαλεια των πτησεων.
Για παραδειγμα σε πολλες εταιρειες εχει παρατηρηθει το φαινομενο οι πιλοτοι να γραφουν περισσοτερες ωρες απ οτι προβλεπεται.
Η ValueJet στην Αμερικη ειχε τον γηραιοτερο στολο αεροσκαφων στον κοσμο με σωρεια προστιμων για πλημμελη συντηρηση. Οταν επεσε ενα, χρεωκοπησε και εξαγοραστηκε. Ο μεσος ορος ηλικιας αεροσκαφων της Qatar ειναι 4,5 ετη.
Επισης στην Emirates και σε αλλες, μετα την πτηση γινεται αναλυση του βιντεο και επισημανση τυχον λαθών.
Σε πτηση της Ryanair απο Λονδινο προς Μαδριτη, δοθηκε εντολη προσγειωσης στη Βαρκελωνη λογω κακοκαιριας. Λογω κινησης πανω απο τη Βαρκελωνη ειπωθηκε στον πιλοτο να κανει βολτες. Αυτος αρνηθηκε και ζητησε επειγουσα προσγειωση γιατι σχεδον δεν ειχε καυσιμα. Κι αυτο γιατι βασει νομοθεσιας, το ποσα καυσιμα θα βαλει το αεροπλανο εξαρταται απο τον πιλοτο. Και στη Ryanair Βαζουν στη μαυρη λιστα αυτους που θελουν να το καργαρουν καυσιμο γιατι βαραινει και καιει περισσοτερο.
Οποτε, ναι δεν τιθεται θεμα ασφαλειας αμεσα, αλλα οι μεγαλες εταιρειες κοιτανε και καποιους παραμετρους μεγιστοποιησης ασφαλειας που δεν γραφονται στους νομους.