Νέα

Πολιτικά νέα/άρθρα από websites, blogs κλπ.

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα -
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 5K
  • Εμφανίσεις 231K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Συμφωνείτε με την αποπομπή της Δραγωνας από το Υπουργείο παιδείας αφού δεν έχει τα τυπικά προσόντα;

  • Ναι

    Ψήφοι: 103 86,6%
  • Όχι

    Ψήφοι: 16 13,4%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    119

kappa_fi

Μέλος
Εγγρ.
30 Ιουν 2018
Μηνύματα
1.745
Like
281
Πόντοι
36
:takethis:Ο Κικίλιας αρνήθηκε να συναντήσει αντιπροσωπεία της ΟΕΝΓΕ

Αυτές τις ημέρες όλοι αναφέρονται στους «μαχητές της πρώτης γραμμής», τους «ήρωες με τις άσπρες και τις πράσινες μπλούζες», όμως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας αρνήθηκε για μία ακόμη φορά να δεχτεί τους νοσοκομειακούς γιατρούς, χθες το απόγευμα, κατά την δυναμική κινητοποίηση τους στην Αριστοτέλους.

«Φαίνεται ότι ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης όταν έλεγε ότι «τον πρώτο λόγο έχουν οι γιατροί» δεν αναφερόταν στους γιατρούς του δημόσιου συστήματος υγείας», καταδεικνύει η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ).

Δε θέλουν να ακουστεί ότι έχουν προσλάβει μόλις 100 επικουρικούς γιατρούς για την αντιμετώπιση της επιδημίας, τη στιγμή που υπάρχουν τουλάχιστον 6.000 ελλείψεις γιατρών στο δημόσιο σύστημα υγείας. Δεν θέλουν να ακουστεί η επείγουσα ανάγκη για επαρκή εφοδιασμό των υγειονομικών με ατομικά μέσα προστασίας ώστε να μην αρρωστήσουν μαζικά και βγουν εκτός μάχης». «Τα στόματα με μάσκες έχουν φωνή», τονίζουν οι νοσοκομειακοί γιατροί και υπόσχονται ότι «η φωνή θα δυναμώσει».

 

Συνημμένα

  • ypourgeio-ygeias-sygkentrwsh-oenge.jpg
    ypourgeio-ygeias-sygkentrwsh-oenge.jpg
    76,2 KB · Εμφανίσεις: 57

Γιώργος Ξύδης

Σεβαστός
Εγγρ.
5 Ιαν 2011
Μηνύματα
12.340
Κριτικές
9
Like
4.698
Πόντοι
1.830
:takethis:Ο Κικίλιας αρνήθηκε να συναντήσει αντιπροσωπεία της ΟΕΝΓΕ

Αυτές τις ημέρες όλοι αναφέρονται στους «μαχητές της πρώτης γραμμής», τους «ήρωες με τις άσπρες και τις πράσινες μπλούζες», όμως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας αρνήθηκε για μία ακόμη φορά να δεχτεί τους νοσοκομειακούς γιατρούς, χθες το απόγευμα, κατά την δυναμική κινητοποίηση τους στην Αριστοτέλους.

«Φαίνεται ότι ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης όταν έλεγε ότι «τον πρώτο λόγο έχουν οι γιατροί» δεν αναφερόταν στους γιατρούς του δημόσιου συστήματος υγείας», καταδεικνύει η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ).

Δε θέλουν να ακουστεί ότι έχουν προσλάβει μόλις 100 επικουρικούς γιατρούς για την αντιμετώπιση της επιδημίας, τη στιγμή που υπάρχουν τουλάχιστον 6.000 ελλείψεις γιατρών στο δημόσιο σύστημα υγείας. Δεν θέλουν να ακουστεί η επείγουσα ανάγκη για επαρκή εφοδιασμό των υγειονομικών με ατομικά μέσα προστασίας ώστε να μην αρρωστήσουν μαζικά και βγουν εκτός μάχης». «Τα στόματα με μάσκες έχουν φωνή», τονίζουν οι νοσοκομειακοί γιατροί και υπόσχονται ότι «η φωνή θα δυναμώσει».



αφού δεν απαντάς σε τίποτα, κάνω copy paste με ό,τι είχα γράψει για την ΟΕΝΓΕ (με κάποιες διορθώσεις) και τον ρόλο που βαράει:

Επειδή κάθεσαι και αραδιάζεις πηγές σχεδόν αποκλειστικά προσκείμενες στον ΣΥΡΙΖΑ που βρήκαν ευκαιρία εν μέσω πανδημίας να κάνουν αντιπολίτευση και να σπείρουν εκτός διχόνοια-τοξικότητα (όπως πάντα) αλλά και αμφισβήτηση των μέτρων και της αντιμετώπισης του ιού από την κυβέρνηση, να ενημερώσουμε όποιον διαβάζει για την ΟΕΝΓΕ χωρίς να ξέρει τι είναι η ΟΕΝΓΕ...

Στην ΟΕΝΓΕ λοιπόν γραμματέας είναι ο Παναγιώτης Παπανικολάου, αυτό το κάθαρμα που είναι απορίας άξιο πότε δουλεύει ως γιατρός μιας και ξημερωβραδιάζεται καθημερινά στο twitter βρίζοντας (χυδαία) Μητσοτάκη, 'φιλελέ' κλπ κλπ
εδώ ο λογαριασμός του: Είναι  στέλεχος του ΝΑΡ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και δημοτικός σύμβολος και επικεφαλής της Αριστερής Κίνησης Περιστερίου
δείτε με ποιους τσακώνεται, ποιους υπερασπίζεται, ποιους κάνει retweet και θα καταλάβετε τι ρόλο βαράει.
πριν δυο μέρες, έδωσε συνέντευξη στο Κόκκινο, ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΥΡΙΖΑ. Τυχαίο θα είναι...


Πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ είναι η Αφροδίτη Ρέτζιου, υποψήφια ευροβουλευτης του ΚΚΕ στις εκλογές του 2019: εδώ συνέντευξή της στον ριζοσπάστη για το πως πρέπει να "σφυρηλατηθεί η ενότητα των εργαζομένων στην πάλη για μόνιμη και σταθερή δουλειά":
Όπως καταλαβαίνετε, είναι τοξικά κομματόσκυλα που προσπαθούν να διαβάλουν και να αποδομήσουν την προσπάθεια της κυβέρνησης. Είμαστε η χώρα που σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πήρε πολύ πιο γρήγορα μέτρα και τουλάχιστον προς το παρόν δεν έχουμε το χάλι και τους νεκρούς που βλέπουμε σε άλλες χώρες, και ψάχνουν τα σκουπίδια κάτι να βρουν να κάνουν αντιπολίτευση.

Να είστε επιφυλακτικοί και να ψάχνετε πάντα ποιοι βρίζονται πίσω από ενώσεις με ωραία και ψαρωτικά ονόματα.


ΥΓ: Η ΟΕΝΓΕ δεν είναι ιατρικός-επιστημονικός σύλλογος, είναι ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΉ οργάνωση.

:takethis: :takethis:
 

Luka Bazuka

Σπουδαίος
Εγγρ.
29 Δεκ 2018
Μηνύματα
5.336
Κριτικές
1
Like
6.348
Πόντοι
2.356
Ε και ,αδικο εχουν;
 

kappa_fi

Μέλος
Εγγρ.
30 Ιουν 2018
Μηνύματα
1.745
Like
281
Πόντοι
36
[tt]Ο κοροναϊός γκρεμίζει τον κόσμο και καταρρίπτει πολλές αυταπάτες[/tt]

Μια πανδημία δεν ανατρέπει μόνο την καθημερινότητά μας. Ταυτόχρονα γκρεμίζει και πλήθος από τις αυταπάτες μας

Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα η πανδημία του νέου κοροναϊού έχει καταφέρει κάτι πολύ σημαντικό, να ορίσει ένα πριν και ένα μετά. Τα πράγματα δεν θα είναι ίδια μετά από αυτήν.

Δεν είναι απλώς ότι αποδείχτηκε ότι ήταν εφικτό ένα πολύ μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού «να μείνει σπίτι του», ή να παγώσουν τόσο πολλές δραστηριότητές σε παγκόσμια κλίμακα, ή ότι για πρώτη φορά είμαστε μπροστά σε τόσο αχαρτογράφητα νερά ως προς την κλίμακα της οικονομικής ύφεσης, αλλά και ότι γκρεμίστηκαν διάφορες αυταπάτες που μέχρι τώρα είχαν κυριαρχήσει.

[tt]Ιδού μερικές αυταπάτες που γκρεμίζονται σήμερα.[/tt]

«Οι πολιτικοί ξέρουν καλύτερα από τους επιστήμονες»

Παρότι οι περισσότερες σχολικές εκθέσεις ξεκινούν εδώ και δεκαετίες με αναφορές στο πώς η εποχής χαρακτηρίζεται από επιστημονική και τεχνολογική ανάπτυξη, στην πραγματικότητα σε κρίσιμα ζητήματα οι πολιτικές ελίτ δεν άκουγαν τις προειδοποιήσεις της επιστημονικής κοινότητας.

Αυτό είχε φανεί ήδη με τον πιο έντονο τρόπο με την «κλιματική αλλαγή», όπου η αντίδραση των κυβερνήσεων σε αυτά που έλεγαν οι επιστήμονες ήρθε με πολύ μεγάλη καθυστέρηση και όπου χάθηκε και χάνεται πολύτιμος χρόνος για την αλλαγή του «μοντέλου ανάπτυξης».

Αρκεί να αναλογιστούμε ότι οι ΗΠΑ έχουν σήμερα πρόεδρο που μπορεί να χαρακτηριστεί ακόμη και «αρνητής της κλιματικής αλλαγής», αφού αποφάσισε την αποχώρηση της μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη από την Συμφωνία του Παρισιού για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Αλλά ανάλογη είναι και η στάση π.χ. του Μπολσονάρο, που ας μην ξεχνάμε ότι είναι πρόεδρος σε μια χώρα που έχει καθοριστική συμμετοχή στην καταστροφή του τροπικού δάσους του Αμαζονίου.


Όμως και στο θέμα των κινδύνων από πανδημίες και άλλους κινδύνους για τη δημόσια υγεία, οι επιστήμονες συχνά έβρισκαν «κλειστά αυτιά». Έχει γραφτεί πολλές φορές ότι προειδοποιήσεις υπήρχαν εδώ και χρόνια, όμως δεν λαμβάνονταν υπόψη και σήμερα βλέπουμε έναν παγκόσμιο αγώνα δρόμου για την επιβολή μέτρων περιορισμού κίνησης και καραντίνας, την ώρα που τα συστήματα υγείας είχαν αφεθεί απροετοίμαστα.

«Υπάρχει εναλλακτική “γνώση” διαφορετική από την επιστημονική»

Όμως, θα ήταν λάθος να αποδώσουμε όλη την ευθύνη στους πολιτικούς. Η στροφή στον ανορθολογισμό, με διάφορες μορφές και πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το «αντιεμβολιαστικό» κίνημα, ήταν ένα διάχυτο φαινόμενο των σύγχρονων κοινωνιών.

Μέσα στην ιδιότυπη «εικονική» πραγματικότητα του διαδικτύου αναπτύχθηκαν πλήθος ατεκμηρίωτες «θεωρίες» για οτιδήποτε, καλλιεργήθηκε μια συνωμοσιολογική αντίληψη της ιστορίας και της πραγματικότητας και αμφισβητήθηκαν ακόμη και απλές αρχές της φυσικής και της χημείας (για παράδειγμα προφανώς και δεν «μας ψεκάζουν» αλλά απλώς βλέπουμε  τους παγωμένους  –λόγω της πολύ χαμηλής θερμοκρασίας σε μεγάλο ύψος – υδρατμούς από τους κινητήρες των αεροπλάνων).

Παρ’ ότι πολλές τέτοιες απόψεις προσπαθούν να υποδυθούν τον χαρακτήρα της «εναλλακτικής επιστήμης» στην πραγματικότητα απλώς προάγουν τον ανορθολογισμό. Προφανώς η κριτική είναι τμήμα της επιστημονικής προόδου, που άλλωστε στηρίζεται στην αμφισβήτηση προηγούμενων θεωριών, όπως και η επίγνωση ότι η επιστήμη δεν είναι ανεπηρέαστη από την ιδεολογία, όμως αυτό δεν μπορεί να σημαίνει υιοθέτηση ή προβολή ατεκμηρίωτων και ενίοτε επικίνδυνων θεωριών (κάτι που το βλέπουμε ενίοτε στις τραγικές ιστορίες ανθρώπων που επένδυσαν σε «εναλλακτικές» θεραπείες).

Σήμερα, αντιμέτωπες και αντιμέτωποι με μια υγειονομική κρίση κατανοούμε την αξία της επιστημονικής γνώσης. Την ανάγκη της έρευνας και της συλλογής στοιχείων. Την ανάγκη εξαντλητικών μελετών. Την ανάγκη οι αποφάσεις για τα μέτρα να στηρίζονται σε επιστημονικές συστάσεις και όχι σε υπολογισμούς πολιτικού κόστους. Την ανάγκη να αλλάζουμε συμπεριφορές στη βάση των ενδείξεων της επιστήμης.

«Η οικονομία είναι πάνω από όλα»

Η βασική απάντηση στην πανδημία είναι σε όλο τον κόσμο ένα πρωτοφανές «πάγωμα» δραστηριοτήτων. Για πρώτη φορά σε τέτοια κλίμακα αντί για το οικονομικό κόστος, φαίνεται τουλάχιστον να τίθεται το ανθρώπινο κόστος.

Αυτό είναι μια οδυνηρή υπενθύμιση ότι η λογική ότι όλα πρέπει να υποτάσσονται στις απαιτήσεις της οικονομίας είναι μια επικίνδυνη αυταπάτη. Υπάρχουν και άλλες προτεραιότητες όπως είναι η προστασία της ζωής.

Θα μπορούσε μάλιστα αυτό να αποτελέσει την αφετηρία μια ευρύτερης «αξιακής» μεταστροφής, μια συνειδητοποίηση ότι η ευημερία δεν μετριέται πάντα με τους δείκτες ανάπτυξης.

«Χρειαζόμαστε λιγότερο κράτος»

Η πανδημία αποτελεί μια εντυπωσιακή «επιστροφή του κράτους». Αποδεικνύεται ότι ορισμένα πράγματα δεν μπορούν να αφεθούν στις αυθόρμητες τάσεις της αγοράς, αλλά απαιτούν ένα είδος παρέμβασης και οργάνωσης που μόνο το κράτος μπορεί να προσφέρει.

Αυτό φαίνεται πρώτα από όλα στη σημασία του δημόσιου συστήματος υγείας ως της βασικής ασπίδας ενάντια σε υγειονομικούς κινδύνους. Χωρίς καλά εξοπλισμένο και στελεχωμένο δημόσιο σύστημα υγείας, τα κράτη είναι ανοχύρωτα. Μάλιστα, αποδεικνύεται ότι για να είναι έτοιμα χρειαζόταν προηγουμένως να ήταν και λίγο «σπάταλα», καθώς την ώρα της κρίσης η «σπατάλη» αποδεικνύεται επένδυση.

Φαίνεται, όμως, και σε όλη την μεγάλη οργανωτική προσπάθεια που χρειάζεται η προσαρμογή των συλλογικών και ατομικών συμπεριφορών στην μάχη κατά της πανδημίας. Αυτό απαιτεί ενημέρωση, καθοδήγηση, οργάνωση, παρακολούθηση, υποβοήθηση που μόνο κρατικοί φορείς μπορούν να προσφέρουν. Το ίδιο ισχύει και για τα έκτακτα μέτρα, για την κατανομή πόρων αλλά και για την οικονομική ενίσχυση που απαιτείται για την αντιμετώπιση του κοινωνικού κόστους.

«Οι κοινωνίες είναι αθροίσματα ατόμων»

Χρόνια πριν η Μάργκαρετ Θάτσερ είχε προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις αναφέροντας σε μια ομιλία της ότι «η κοινωνία δεν υπάρχει». Με αυτό τον τρόπο είχε υπογραμμίσει μια βασική αρχή του ανερχόμενου τότε νεοφιλελευθερισμού, σύμφωνα με την οποία αυτό που ονομάζουμε κοινωνική ζωή δεν είναι παρά ένα άθροισμα ατομικών συμπεριφορών.

Όμως, η συγκυρία της πανδημίας ήρθε να μας υπενθυμίσει ότι κάθε άλλο παρά απομονωμένα άτομα που απλώς κοιτάζουμε το ατομικό μας όφελος είμαστε. Για την ακρίβεια, μας δείχνει ότι εάν σκεφτούμε έτσι, μάλλον τα πράγματα δεν θα είναι αισιόδοξα.

Είναι ένα από τα παράδοξα της πανδημίας ότι την ώρα που απαιτεί ως μέσο περιορισμού της διασποράς τη φυσική απόσταση, μας θυμίζει ότι δεν αποκομμένα άτομα. Εξαρτιόμαστε από άλλους και άλλες, την εργασία αλλά και τη συμπεριφορά τους και ταυτόχρονα η ζωή άλλων εξαρτιέται από την εργασία και τη συμπεριφορά μας.


Είναι, δηλαδή, η στιγμή όχι της απομόνωσης (ακόμη και εάν σε πρακτικό επίπεδο αυτό κάνουμε) αλλά της συλλογικής μάχης, από όπου μπορεί να τη δώσει ο καθένας και η κάθε μία.

Αυτό φαίνεται μόνο στο πώς προσπαθούν οι πολίτες να συμμορφωθούν αλλά και στον τρόπο που αναπτύσσονται και μορφές αλληλεγγύης σε όσους το έχουν ανάγκη. Φαίνεται ακόμη στην υποστήριξη και την αλληλεγγύη που έχουν οι γιατροί και οι υγειονομικοί αλλά και όσοι σήμερα πρέπει να συνεχίσουν να εργάζονται, συχνά σε δύσκολες συνθήκες. Φαίνεται στην στον τρόπο που το «κανένας μόνος του» αποκτά μια απήχηση.

Το τέλος των αυταπατών και τα μαθήματα που πρέπει να κρατήσουμε

Οι μεγάλες κρίσεις είναι συνήθως και μεγάλοι δάσκαλοι. Με βίαιο σχεδόν τρόπο γκρεμίζουν βεβαιότητες και επιβεβαιώνουν ταυτόχρονα αλήθειες που για χρόνια τις προσπερνούσαμε. Γι’ αυτό και δίνουν μαθήματα ακόμη και στο βραχύ χρόνο. Αυτό συμβαίνει και με την πανδημία και γι’ αυτό το λόγο έχει σημασία τα μαθήματα που τώρα παίρνουμε, να τα κρατήσουμε και μετά.


 

Συνημμένα

  • c4.jpg
    c4.jpg
    55,6 KB · Εμφανίσεις: 58

kappa_fi

Μέλος
Εγγρ.
30 Ιουν 2018
Μηνύματα
1.745
Like
281
Πόντοι
36
Ο κόσμος στην βσυαρική πόλη της Βαμβέργης ανέβηκε σε ταράτσες και βγήκε σε παράθυρα για να τραγουδήσει από κοινού το Bella Ciao, εκφράζοντας την αλληλεγγύη του στους Ιταλούς πολίτες που βιώνουν μια ανείπωτη τραγωδία η οποία μεγαλώνει καθημερινά.

People in the Bavarian town of Bamberg, Germany, took their rooftops and windows to sing ‘Bella ciao’, an Italian resistance song, in solidarity with Italy where the death toll from the coronavirus outbreak continues to rise

 

Luka Bazuka

Σπουδαίος
Εγγρ.
29 Δεκ 2018
Μηνύματα
5.336
Κριτικές
1
Like
6.348
Πόντοι
2.356
Δεν απαξιωνεις εναν καταξιωμενο επιστημονα οπως ο Παπανικολαου επειδη διαφωνεις με τις πολιτικες του αντιληψεις!
 

Γιώργος Ξύδης

Σεβαστός
Εγγρ.
5 Ιαν 2011
Μηνύματα
12.340
Κριτικές
9
Like
4.698
Πόντοι
1.830
Δεν απαξιωνεις εναν καταξιωμενο επιστημονα οπως ο Παπανικολαου επειδη διαφωνεις με τις πολιτικες του αντιληψεις!

Δεν φταίω εγώ αν αυτός βάζει πάνω απ όλα τις πολιτικές του αντιλήψεις (τις οποίες υποστηρίζει φανατικά βρίζοντας καθημερινά τους 'αντιπάλους' του στο twitter) και μιλάει περισσότερο ως συνδικαλιστής και πολιτικός παρά ως γιατρός. Όταν λοιπόν βλέπεις έναν τόσο φανατισμένο πολιτικά και ταγμένο κομματικά γιατρό, είναι πολύ λογικό να κρατάς μικρό καλάθι για τις 'κραυγές αγωνίας του' και να θεωρείς ότι έχει τυφλωθεί από το πάθος του.

Και ο Πολάκης μπορεί να είναι πολύ καλός γιατρός αλλά δεν θα τον πάρεις στα σοβαρά αν κάνει κριτική στον Τσιόδρα ή στην πολιτική της κυβέρνησης γιατί ξέρεις πολύ καλά ότι μόνο αντικειμενικός δεν είναι.

δεν τον απαξιώνεις ως γιατρό, απλά αντιλαμβάνεσαι τον ρόλο του και τον σκοπό του.
 
  • Like
Αντιδράσεις: caesar

kappa_fi

Μέλος
Εγγρ.
30 Ιουν 2018
Μηνύματα
1.745
Like
281
Πόντοι
36
Σε συνέχεια της απάντησής μου στον st@rdust (), και για να μη μιλάμε τον αέρα, η δημόσια τοποθέτηση ενός ειδικού επί του ζητήματος της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

~ ~

ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Η επιβολή απαγόρευσης κυκλοφορίας που ανακοινώθηκε σήμερα με το διάγγελμα του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στερείται συνταγματικού ερείσματος. Το εν λόγω μέτρο φαίνεται ότι θα εμφανιστεί νομικά ως υλοποίηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου όμως αποτελούν ουσιαστικούς νόμους, οι οποίοι δεν είναι δυνατό να παραβιάσουν το Σύνταγμα ανατρέποντας την ιεραρχία των κανόνων δικαίου. Η ελευθερία κίνησης και εγκατάστασης στην ελληνική επικράτεια, δηλαδή η λεγόμενη stricto sensu προσωπική ελευθερία, κατοχυρώνεται στο άρθρο 5 παρ. 3 του Συντάγματος. Ως τέτοια, πρόκειται για μια ελευθερία που δεν είναι δυνατό να ανασταλεί ούτε κατά την κήρυξη πολιορκίας σύμφωνα με το άρθρο 48 του Συντάγματος, η οποία βέβαια προβλέπεται ούτως ή άλλως με την κήρυξή της από τη Βουλή μόνο σε περίπτωση πολέμου, επιστράτευσης ή εκδήλωσης ένοπλου κινήματος για την ανατροπή του δημοκρατικού πολιτεύματος. Εάν είχε κηρυχθεί κατάσταση πολιορκίας θα αιρόταν απλώς η απαγόρευση λήψης ατομικών διοικητικών μέτρων περιορισμού της εν λόγω ελευθερίας με βάση το άρθρο 5 παρ. 4. Στο διάγγελμά του, ο πρωθυπουργός αιτιολόγησε το μέτρο με βάση την ανάγκη κρατικής  παρέμβασης «όταν η άσκηση της ατομικής ελευθερίας υπερβαίνει τον συνταγματικό της σκοπό και απειλεί την κοινωνία». Η άποψη αυτή δεν ανταποκρίνεται στις συνταγματικές προβλέψεις, καθώς η συγκεκριμένη ελευθερία δεν έχει ορισμένο συνταγματικό σκοπό όπως άλλα συνταγματικά δικαιώματα, πχ το δικαίωμα της απεργίας. Η φρασεολογία που χρησιμοποίησε ο Κ. Μητσοτάκης παραπέμπει στην καταχρηστική άσκηση δικαιώματος, η οποία όμως δεν μπορεί σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα να επιβάλλεται μέσω μιας προληπτικής συνολικής απαγόρευσης οποιουδήποτε δικαιώματος.

Σημαίνουν όλα αυτά ότι η ελευθερία κίνησης είναι απεριόριστη; Όχι βέβαια, όπως και κανένα από τα συνταγματικά αναγνωρισμένα δικαιώματα. Οι περιορισμοί τους όμως οφείλουν να μην πλήττουν τον πυρήνα τους. Και τούτο ακριβώς είναι που συμβαίνει στην περίπτωσή μας: ενώ η ελευθερία ήταν ο κανόνας και ο περιορισμός η εξαίρεση, πλέον η ελευθερία γίνεται η εξαίρεση και ο περιορισμός ο κανόνας. Επιπλέον, μέσω της καθολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας θίγονται βεβαίως και άλλα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα, όπως η συνδικαλιστική ελευθερία, η ελευθερία της συνάθροισης (που μπορεί να περιοριστεί με συνταγματικά θεμιτό τρόπο με βάση τις προβλέψεις του άρθρου 11 παρ. 2) και πολλά άλλα των οποίων η άσκηση προϋποθέτει την κυκλοφορία των ανθρώπων. Σημειωτέον μάλιστα ότι το άρθρο 5 παρ. 3 του Συντάγματος ανήκει στον σκληρό πυρήνα των μη αναθεωρήσιμων διατάξεων με βάση το άρθρο 110 του Συντάγματος.

Όλα αυτά ίσως φαίνονται υπερβολικά τυπολατρικά και τετριμμένα απέναντι σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση φονικής πανδημίας. Ίσως αυτό ήθελε να υπογραμμίσει ο πρωθυπουργός επαναλαμβάνοντας σχεδόν αυτολεξεί τη διατύπωση του κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία («το κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών», αρ. 21 παρ. 3 του Συντάγματος). Όμως η επίκληση ενός συνταγματικού δικαιώματος δεν αρκεί για να θίξει τον πυρήνα ενός άλλου. Από την άλλη πλευρά, η επίκληση καθ’ εαυτή είναι σημαντική στο επίπεδο της ουσιαστικής νομιμοποίησης αυτού του τόσο δραστικού μέτρου. Σ’ αυτό το σημείο, η επιλογή του Κ. Μητσοτάκη όχι απλώς δεν καλύπτεται αλλά φαίνεται ακόμα πιο έωλη, καθώς οι κυβερνητικές επιλογές ως τώρα δεν δικαιολογούν ένα μέτρο τόσο «ριζοσπαστικό». Εάν είναι πρόσφορο, κατάλληλο και αναγκαίο μέτρο για την καταπολέμηση της πανδημίας η καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας, τότε πώς την ίδια στιγμή η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην επίταξη των ιδιωτικών κλινικών, στη διαμόρφωση επιπλέον κλινών ΜΕΘ και σε άμεσες μαζικές προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού, σε μέτρα δηλαδή που αφορούν άμεσα τη μάχη κατά του κορωνοϊού; Οι πολίτες καλούνται να παραμείνουν στο σπίτι υποχρεωτικά, αλλά δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα για την αναστολή των λογαριασμών τηλεφώνου, ρεύματος και νερού ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν αξιοπρεπώς οι οικονομικά ασθενέστεροι. Επιπλέον, δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για χώρους όπου δεκάδες και εκατοντάδες άνθρωποι στοιβάζονται χωρίς κανένα μέτρο, όπως τα camps των προσφύγων ή οι φυλακές.

Με αυτά τα δεδομένα, η επιβολή συνολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας εκτός από συνταγματικής νομιμότητας στερείται και ουσιαστικής νομιμοποίησης. Όλα τα παραπάνω δεν αναιρούν προφανώς την αναγκαιότητα περιορισμού των μετακινήσεών μας ώστε να καθυστερήσουμε τη διασπορά του ιού. Όμως αυτό, όπως αναφέρθηκε και στο πρωθυπουργικό διάγγελμα, «τηρείται από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών». Αυτή η συντριπτική πλειοψηφία έχει κάθε δικαίωμα λοιπόν, να ζητά από τον πρωθυπουργό δραστικά μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας και να αντιμετωπίζει με μεγάλη επιφύλαξη τον αντισυνταγματικό περιορισμό των δικαιωμάτων της.

Με αίσθημα ευθύνης,
Χαράλαμπος Κουρουνδής, Διδάκτορας Νομικής ΑΠΘ, μέλος ΔΣ Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, πρόεδρος της Επιτροπής δημοκρατικών θεσμών και λειτουργίας του πολιτεύματος ΔΣΘ


 

Γιώργος Ξύδης

Σεβαστός
Εγγρ.
5 Ιαν 2011
Μηνύματα
12.340
Κριτικές
9
Like
4.698
Πόντοι
1.830
Σε συνέχεια της απάντησής μου στον st@rdust (), και για να μη μιλάμε τον αέρα, η δημόσια τοποθέτηση ενός ειδικού επί του ζητήματος της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

~ ~

ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Η επιβολή απαγόρευσης κυκλοφορίας που ανακοινώθηκε σήμερα με το διάγγελμα του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στερείται συνταγματικού ερείσματος. Το εν λόγω μέτρο φαίνεται ότι θα εμφανιστεί νομικά ως υλοποίηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου όμως αποτελούν ουσιαστικούς νόμους, οι οποίοι δεν είναι δυνατό να παραβιάσουν το Σύνταγμα ανατρέποντας την ιεραρχία των κανόνων δικαίου. Η ελευθερία κίνησης και εγκατάστασης στην ελληνική επικράτεια, δηλαδή η λεγόμενη stricto sensu προσωπική ελευθερία, κατοχυρώνεται στο άρθρο 5 παρ. 3 του Συντάγματος. Ως τέτοια, πρόκειται για μια ελευθερία που δεν είναι δυνατό να ανασταλεί ούτε κατά την κήρυξη πολιορκίας σύμφωνα με το άρθρο 48 του Συντάγματος, η οποία βέβαια προβλέπεται ούτως ή άλλως με την κήρυξή της από τη Βουλή μόνο σε περίπτωση πολέμου, επιστράτευσης ή εκδήλωσης ένοπλου κινήματος για την ανατροπή του δημοκρατικού πολιτεύματος. Εάν είχε κηρυχθεί κατάσταση πολιορκίας θα αιρόταν απλώς η απαγόρευση λήψης ατομικών διοικητικών μέτρων περιορισμού της εν λόγω ελευθερίας με βάση το άρθρο 5 παρ. 4. Στο διάγγελμά του, ο πρωθυπουργός αιτιολόγησε το μέτρο με βάση την ανάγκη κρατικής  παρέμβασης «όταν η άσκηση της ατομικής ελευθερίας υπερβαίνει τον συνταγματικό της σκοπό και απειλεί την κοινωνία». Η άποψη αυτή δεν ανταποκρίνεται στις συνταγματικές προβλέψεις, καθώς η συγκεκριμένη ελευθερία δεν έχει ορισμένο συνταγματικό σκοπό όπως άλλα συνταγματικά δικαιώματα, πχ το δικαίωμα της απεργίας. Η φρασεολογία που χρησιμοποίησε ο Κ. Μητσοτάκης παραπέμπει στην καταχρηστική άσκηση δικαιώματος, η οποία όμως δεν μπορεί σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα να επιβάλλεται μέσω μιας προληπτικής συνολικής απαγόρευσης οποιουδήποτε δικαιώματος.

Σημαίνουν όλα αυτά ότι η ελευθερία κίνησης είναι απεριόριστη; Όχι βέβαια, όπως και κανένα από τα συνταγματικά αναγνωρισμένα δικαιώματα. Οι περιορισμοί τους όμως οφείλουν να μην πλήττουν τον πυρήνα τους. Και τούτο ακριβώς είναι που συμβαίνει στην περίπτωσή μας: ενώ η ελευθερία ήταν ο κανόνας και ο περιορισμός η εξαίρεση, πλέον η ελευθερία γίνεται η εξαίρεση και ο περιορισμός ο κανόνας. Επιπλέον, μέσω της καθολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας θίγονται βεβαίως και άλλα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα, όπως η συνδικαλιστική ελευθερία, η ελευθερία της συνάθροισης (που μπορεί να περιοριστεί με συνταγματικά θεμιτό τρόπο με βάση τις προβλέψεις του άρθρου 11 παρ. 2) και πολλά άλλα των οποίων η άσκηση προϋποθέτει την κυκλοφορία των ανθρώπων. Σημειωτέον μάλιστα ότι το άρθρο 5 παρ. 3 του Συντάγματος ανήκει στον σκληρό πυρήνα των μη αναθεωρήσιμων διατάξεων με βάση το άρθρο 110 του Συντάγματος.

Όλα αυτά ίσως φαίνονται υπερβολικά τυπολατρικά και τετριμμένα απέναντι σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση φονικής πανδημίας. Ίσως αυτό ήθελε να υπογραμμίσει ο πρωθυπουργός επαναλαμβάνοντας σχεδόν αυτολεξεί τη διατύπωση του κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία («το κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών», αρ. 21 παρ. 3 του Συντάγματος). Όμως η επίκληση ενός συνταγματικού δικαιώματος δεν αρκεί για να θίξει τον πυρήνα ενός άλλου. Από την άλλη πλευρά, η επίκληση καθ’ εαυτή είναι σημαντική στο επίπεδο της ουσιαστικής νομιμοποίησης αυτού του τόσο δραστικού μέτρου. Σ’ αυτό το σημείο, η επιλογή του Κ. Μητσοτάκη όχι απλώς δεν καλύπτεται αλλά φαίνεται ακόμα πιο έωλη, καθώς οι κυβερνητικές επιλογές ως τώρα δεν δικαιολογούν ένα μέτρο τόσο «ριζοσπαστικό». Εάν είναι πρόσφορο, κατάλληλο και αναγκαίο μέτρο για την καταπολέμηση της πανδημίας η καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας, τότε πώς την ίδια στιγμή η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην επίταξη των ιδιωτικών κλινικών, στη διαμόρφωση επιπλέον κλινών ΜΕΘ και σε άμεσες μαζικές προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού, σε μέτρα δηλαδή που αφορούν άμεσα τη μάχη κατά του κορωνοϊού; Οι πολίτες καλούνται να παραμείνουν στο σπίτι υποχρεωτικά, αλλά δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα για την αναστολή των λογαριασμών τηλεφώνου, ρεύματος και νερού ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν αξιοπρεπώς οι οικονομικά ασθενέστεροι. Επιπλέον, δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για χώρους όπου δεκάδες και εκατοντάδες άνθρωποι στοιβάζονται χωρίς κανένα μέτρο, όπως τα camps των προσφύγων ή οι φυλακές.

Με αυτά τα δεδομένα, η επιβολή συνολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας εκτός από συνταγματικής νομιμότητας στερείται και ουσιαστικής νομιμοποίησης. Όλα τα παραπάνω δεν αναιρούν προφανώς την αναγκαιότητα περιορισμού των μετακινήσεών μας ώστε να καθυστερήσουμε τη διασπορά του ιού. Όμως αυτό, όπως αναφέρθηκε και στο πρωθυπουργικό διάγγελμα, «τηρείται από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών». Αυτή η συντριπτική πλειοψηφία έχει κάθε δικαίωμα λοιπόν, να ζητά από τον πρωθυπουργό δραστικά μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας και να αντιμετωπίζει με μεγάλη επιφύλαξη τον αντισυνταγματικό περιορισμό των δικαιωμάτων της.

Με αίσθημα ευθύνης,
Χαράλαμπος Κουρουνδής, Διδάκτορας Νομικής ΑΠΘ, μέλος ΔΣ Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, πρόεδρος της Επιτροπής δημοκρατικών θεσμών και λειτουργίας του πολιτεύματος ΔΣΘ



συνεχίζει ο γραφικός kappa fi να αναδημοσιεύει κάθε ηλίθιο και την αποψάρα του.

Ο Χαράλαμπος Κουρούνδής λοιπόν είναι ένας τυχάρπαστος διδάκτορας νομικής (καμία αξία δεν του προσδίδει αυτό, δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος) και ο βασικός λόγος που αναδημοσιεύει την μπούρδα του ο kappa fi είναι γιατί πολύ απλά αναπαράγει την γραμμή του ΑΝΤΑΡΣΥΑ καθώς είναι μέλος του.

Εκτός απο μέλος του ΑΝΤΑΡΣΥΑ και κομματόσκυλο, το 2014 ήταν και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης με τον συνδυασμό 'Δημοτική Κίνηση «Ανταρσία στη Θεσσαλονίκη για την ανατροπή»'. Ο συνδυασμός πήρε μόλις 2,12%, ο ίδιος μόνο 94 ψήφους...

Ο ΑΝΤΑΡΣΥΑ να θυμίσουμε ότι στις τελευταίες εκλογές πήρε 0,4 πιο κάτω από ένωση κέντρου...

Και το ΠΑΣΟΚ, και ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν στηρίξει την απαγόρευση κυκλοφορίας, ενός μέτρου που παίρνεται και θα παρθεί σε πολλές περιοχές/χώρες όσο τα πράγματα δραματοποιούνται.

Κάποιοι ηλίθιοι συνεχίζουν και μιλάνε για χούντες και αντισυνταγματικά μέτρα και νομίζουν πως βρήκαν ευκαιρία να κάνουν την ηλίθια προπαγάνδα τους.
 

daima703

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Δεκ 2019
Μηνύματα
5.805
Like
1.508
Πόντοι
266
καλα η κυβερνηση
αλλα και ο συριζα και το κιναλ και ο ζαχαριαδης σημερα στο ραδιο του σκαι υπερ των μετρων και μονο ο καππα φι και ορισμένοι ακροαριστεροι κατά



Η αξιωματική αντιπολίτευση στηρίζει την απαγόρευση κυκλοφορίας που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, ενώ ζητάει επίμονα τη στήριξη του ΕΣΥ.

"Ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη στιγμή της μεγάλης αυτής περιπέτειας στηρίζει τις προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας για την καταπολέμηση του κορωνοϊούκαι τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Δίνουμε τη δύσκολη μάχη όλοι και όλες μαζί, με γνώμονα την προστασία των ευάλωτων και όπλο μας την κοινωνική αλληλεγγύη. Ο λαός μας ξέρει να δίνει μάχες και έχει αποδείξει ότι μπορεί να τις κερδίζει."

Ο ΣΥΡΙΖΑ προσθέτει ότι:
"Πέρα, όμως, από την απαραίτητη ατομική ευθύνη, τον πρώτο λόγο έχει η οργανωμένη πολιτεία και η κυβέρνηση που οφείλει, δίχως καμία άλλη ολιγωρία, να στηρίξει αποφασιστικά το δημόσιο σύστημα υγείας και τους ανθρώπους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της καταπολέμησης του κορωνοϊού. Εδώ δεν χωρούν ρητορικές διαβεβαιώσεις και αόριστες εξαγγελίες, αλλά συγκεκριμένες πράξεις που θα θωρακίσουν σήμερα κιόλας το Εθνικό Σύστημα Υγείας, εκεί που χτυπά η καρδιά και η ψυχή της ελληνικής κοινωνίας αυτή τη δύσκολη στιγμή."

Αμεση ήταν η αντίδραση του ΚΙΝΑΛ και της Φώφης Γεννηματά στο διάγγελμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την απαγόρευση μετακινήσεων.
"Το Κίνημα Αλλαγής στηρίζει κάθε μέτρο που συμβάλλει στον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού και την προστασία της ανθρώπινης ζωής", αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΙΝΑΛ, μετά το μήνυμα του κ. Μητσοτάκη.
Νωρίτερα, είχε προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία του Αλέξη Τσίπρας αλλά και τηςα Φώφης Γεννηματά, με τον πρωθυπουργό.


Απάντηση Παράθεση
 

daima703

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Δεκ 2019
Μηνύματα
5.805
Like
1.508
Πόντοι
266
δηλαδή ο καππα καλα κανει και βαζει δεκάδες ανακοινώσεις της μειοψηφιας της κομμουνιστικης αριστερας και κακο κανει ο ξυδης που απανταει σε μερικες από αυτες;
 

Luka Bazuka

Σπουδαίος
Εγγρ.
29 Δεκ 2018
Μηνύματα
5.336
Κριτικές
1
Like
6.348
Πόντοι
2.356
δηλαδή ο καππα καλα κανει και βαζει δεκάδες ανακοινώσεις της μειοψηφιας της κομμουνιστικης αριστερας και κακο κανει ο ξυδης που απανταει σε μερικες από αυτες;
Τυπε αν νομιζεις οτι απανταει σε αυτα που γραφει,εισαι λαθος,το μελος απαξιωνει τα προσωπα που τα λενε μονο για τις πολιτικες τους ιδεες!
 

Γιώργος Ξύδης

Σεβαστός
Εγγρ.
5 Ιαν 2011
Μηνύματα
12.340
Κριτικές
9
Like
4.698
Πόντοι
1.830
Τυπε αν νομιζεις οτι απανταει σε αυτα που γραφει,εισαι λαθος,το μελος απαξιωνει τα προσωπα που τα λενε μονο για τις πολιτικες τους ιδεες!

δεν τα απαξιώνω απλά αναφέρω την πολιτική τους ταυτότητα, ιδεολογία και πόσο φανατισμένοι είναι.

αν έβλεπες εδώ μέσα ένα επιθετικό κείμενο κατά των μέτρων ξέρω γω από ένα κείμενο του Πολάκη που στο τέλος απλά τον αναφέρουν ως γιατρο κάποιου νοσοκομείου δεν θα θεωρούσες σωστό να αναφερθεί και ποιανού κόμματος είναι για να καταλάβεις γιατί κάνει αντιπολίτευση και γιατί λέει όσα λέει;

ειδικά μετά την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που έκαναν αυτά που έκραζαν, δεν έχεις ωριμάσει λίγο περισσότερο να αντιληφθείς ότι αυτός που δεν έχει την ευθύνη ούτε βρίσκεται σε θέση εξουσίας, εύκολα ανοίγει το στόμα του και λέει μαλακίες και καταγγέλλει τον καπιταλισμό, τον φιλελευθερισμό, κυβερνήσεις, γιατρούς, τα μέτρα, και ό,τι γουστάρει ακριβώς γιατί δεν έχουν καμία επίπτωση όσα θα πει;

Βγαίνει τώρα ένας δικηγοράκος του ΑΝΤΑΡΣΥΑ που πήρε 94 ψήφους στις εκλογές να κρίνει τον περιορισμό μετακινήσεων βάσει ιατρικών/επιστημονικών γνώσεων ή βάσει της πολιτικής του κοσμοθεωρίας; Σαφώς το δεύτερο. Όταν λοιπόν δεν αναφέρεται πουθενά το δεύτερο (η πολιτική του ιδιότητα δηλαδή) είναι προφανές πως αυτός που δημοσιεύει το άρθρο, κάνει προπαγάνδα εξαπατώντας.

Ή ο άλλος που χυδαιολογεί καθημερινά στο twitter, τον ξέρει η μισή ελλάδα ως τρολ του διαδικτύου, ξαφνικά να εμφανίζεται απλά ως ένας τυχαίος 'γιατρός'. ε όχι ρε φίλε, μόνο τυχαίος δεν είναι.

 

Luka Bazuka

Σπουδαίος
Εγγρ.
29 Δεκ 2018
Μηνύματα
5.336
Κριτικές
1
Like
6.348
Πόντοι
2.356
Δεν εχει νοημα να συνεχισουμε,δεν θα συμφωνησουμε,επιμενεις να τους απαξιωνεις ως επιστημονες,οκ ο καθενας κρινεται!Κι εμεις οι δυο!
 

Γιώργος Ξύδης

Σεβαστός
Εγγρ.
5 Ιαν 2011
Μηνύματα
12.340
Κριτικές
9
Like
4.698
Πόντοι
1.830
O περιορισμός της κυκλοφορίας είναι περιορισμός της ανευθυνότητας

Tο ελληνικό κράτος είναι αυτό που είναι. Είναι αυτό που η πλειοψηφία των Ελλήνων έχει δημιουργήσει ή ανεχτεί. Και αυτό το κράτος, με τις πολλές ελλείψεις και τις ακόμα περισσότερες ατέλειες, αυτό το προβληματικό κράτος, εδώ και αρκετές μέρες κάνει ό,τι μπορεί. Το αν αυτά που κάνει θα είναι αρκετά θα εξαρτηθεί αποκλειστικά και μόνο από τους πολίτες του η οποίοι έχουν μόνο ένα πράγμα να κάνουν. Το πιο έυκολο πράγμα που ζητήθηκε ποτέ από πολίτες σε έναν πόλεμο (ή ακόμα και σε καιρό ειρήνης τώρα που το σκέφτομαι): να παλουκωθούν στα σπίτια τους.

Είμαι σίγουρος πως όλοι οι άνθρωποι όλων των εποχών που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μπλέχτηκαν σε κάποιον πόλεμο, σε κάποια κατάσταση στην οποία διακυβευβόταν η ζωή και ο θάνατος, θα ήταν ευτυχείς αν το μόνο που είχαν να κάνουν ήταν το να κάτσουν σπίτι τους. Πολύ περισσότερο αν αυτό το σπίτι είχε φως, νερό, τηλέφωνο και ίντερνετ όπως τα δικά μας. 
Φαίνεται όμως πως και αυτή η «θυσία», η πιο απλή και πιο εύκολη από τότε που οι άνθρωποι θυσιάζονται, είναι αβάσταχτη για κάποιους κακομαθημένους συμπολίτες και ακατανόητη για κάποιους απλώς ανόητους.

Καταλαβαίνω πως όταν όλη σου η ζωή και η διεκδίκηση συμπυκνώνεται στη φράση «πού είναι το κράτος;» είναι λογικό να βραχυκυκλώνεις όταν, ασχέτως του πού είναι το κράτος, πρέπει οπωσδήποτε κι εσύ να κάνεις κάτι. Όταν ξαφνικά έρχεσαι για πρώτη φορά στη ζωή σου αντιμέτωπος με την ευθύνη να κάνεις κάτι ως μέλος κοινωνίας και όχι ως μέλος παρέας. Και καταλαβαίνω γιατί κάποιοι συμπολίτες δεν τα καταφέρνουν να ανταποκριθούν και μετατρέπονται σε «πράκτορες» του εχθρού-ιού.

Κι αυτοί οι «πράκτορες» του εχθρού-ιού είναι η αιτία που ο περιορισμός της κυκλοφορίας (καταλαβαίνω ότι η λέξη «απαγόρευση» το κάνει πιο δραματικό αλλά απέχει πολύ από την πραγματικότητα) έπρεπε να επιβληθεί. Γιατί, όπως η εμπειρία μας έχει διδάξει, πάντα υπάρχουν εκείνοι οι συμπολίτες που, είτε λόγω πνευματικής είτε λόγω ψυχικής αδυναμίας, δεν μπορούν να αντιληφθούν τις ευθύνες τους και να κάνουν τα ελάχιστα που τους ζητούν. Κι αυτή τη φορά η αδυναμία τους θα στοιχίσει χιλιάδες ζωές. 

Αυτούς, λοιπόν, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να τους περιορίσει προκειμένου να προστατέψει όλους τους υπόλοιπους. Κι αυτός ο περιορισμός των επικίνδυνων ανεύθυνων είναι μια από τις βασικές δουλειές της πολιτείας. Είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους υπάρχει. Κι αν κάποιοι από εσάς παραξενεύεστε είναι επειδή μέχρι τώρα τη δουλειά της αυτή η πολιτεία την έκανε πλημμελώς ή και καθόλου (και φοβάμαι ότι το ίδιο θα συμβεί και μετά την πανδημία).

Γι’ αυτό ο περιορισμός της κυκλοφορίας είναι το απολύτως απαραίτητο μέτρο για να προστατευθούν οι πολλοί από τους λίγους. Και η προστασία αυτή δεν έχει να κάνει με αφηρημένες έννοιες όπως η ησυχία ή η διάθεση. Έχει να κάνει με τη ζωή την ίδια.

Για τους πολλούς, έτσι κι αλλιώς, δεν θα αλλάξει τίποτα. Οι πολλοί και πριν την επιβολή του περιορισμού έκαναν μόνο τις απολύτως απαραίτητες μετακινήσεις και το ίδιο θα κάνουν και τώρα. Οι λίγοι και επικίνδυνοι όμως αναγκαστικά θα περιοριστούν κι αν δεν το κάνουν θα υπάρχει τρόπος να υποστούν συνέπειες. Θα διαμαρτυρηθούν, αλίμονο, για τον «περιορισμό της ελευθερίας» τους, αλλά όλοι ξέρουμε πως η ελευθερία στην οποία αναφέρονται είναι η ελευθερία να είναι όσο εγκληματικά ανεύθυνοι τραβάει η γαϊδουριά τους.

Συνεπώς, δυσκολεύομαι να καταλάβω πώς είναι δυνατόν κάποιος υπεύθυνος συμπολίτης, κάποιος που δεν έκανε βολτούλες και εκδρομούλες και δεν μαζεύονταν με τους φίλους του να παίξει μπασκετάκι (ναι, κάποιοι ηλίθιοι το έκαναν και αυτό), να δυσανασχετεί. Αντιθέτως είμαι σίγουρος πως οι περισσότεροι από τους διαμαρτυρόμενους είναι αυτοί που αισθάνονται ότι η εγκληματική ασυδοσία τους κινδυνεύει. Είναι αυτοί που, ακόμα και σ’ αυτήν την κρίσιμη για όλη την ανθρωπότητα στιγμή, εξακολουθούν να θέλουν να κάνουν αυτό που με τον έναν ή το άλλο τρόπο έκαναν και πριν: να δημιουργούν πρόβλημα στους γύρω τους και να βάζουν σε κίνδυνο ζωές. Και μπράβο τους. 

Υ.Γ. Στους συμπολίτες οι οποίοι ενοχλούνται από την απαγόρευση για «ιδεολογικούς» λόγους (είτε το δόγμα τους είναι πολύ «αριστερό» είτε πολύ «φιλελεύθερο») έχω να συστήσω υπομονή. Σύντομα θα ανοίξουν τα καφέ και θα μπορέσουν να συνεχίσουν τις ατελείωτες ιδεολογικές συζητήσεις και αναζητήσεις τους. Προς το παρόν, έχουμε μια πραγματικότητα να ανατιμετωπίσουμε.

Υ.Γ. 2 Μην μπείτε στον κόπο τους χαρτιού και των εκτυπώσεων. Το SMS είναι πολύ πιο εύκολο και πολύ πιο γρήγορο. 

 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom