Νέα

Πολιτικά νέα/άρθρα από websites, blogs κλπ.

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα -
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 5K
  • Εμφανίσεις 232K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

Συμφωνείτε με την αποπομπή της Δραγωνας από το Υπουργείο παιδείας αφού δεν έχει τα τυπικά προσόντα;

  • Ναι

    Ψήφοι: 103 86,6%
  • Όχι

    Ψήφοι: 16 13,4%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    119

Επισκέπτης
]

δηλαδή οι μαλακίες στο phorum.gr
είναι σοβαρή πηγή αναφοράς;;;;

Οι mods του συγκεκριμένου φόρουμ
(γαμώ το σπίτι τους)
είναι όλοι αναρχοκουμμούνια
που διαδηλώνουν στα Εξάρχεια υπέρ του Δημητράκη , του Τζωρτζάτου,
του Κουφοντίντα , της 17Ν , του ΕΛΑ κτλ κτλ κτλ

Μας ενδιαφέρει τι γράφουν τέτοια καθίκια;;;
 

stam_90

Τιμημένος
Εγγρ.
8 Οκτ 2009
Μηνύματα
36.091
Κριτικές
158
Like
450
Πόντοι
2.046
δηλαδή οι μαλακίες στο phorum.gr
είναι σοβαρή πηγή αναφοράς;;;;

Οι mods του συγκεκριμένου φόρουμ
(γαμώ το σπίτι τους)
είναι όλοι αναρχοκουμμούνια
που διαδηλώνουν στα Εξάρχεια υπέρ του Δημητράκη , του Τζωρτζάτου,
του Κουφοντίντα , της 17Ν , του ΕΛΑ κτλ κτλ κτλ

Μας ενδιαφέρει τι γράφουν τέτοια καθίκια;;;
σαν το ιντιμιντια ενα πραμα
 

pistolero

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Ιουν 2009
Μηνύματα
18.338
Κριτικές
12
Like
0
Πόντοι
396
Μεγάλη ένταση επικρατεί εδώ και μία ώρα περίπου στο εκδοτικό συγκρότημα του "Εθνους" του επιχειρηματία Γ. Μπόμπολα, στο Γέρακα όταν οι εργαζόμενοι πληροφορήθηκαν ότι έρχονται "κατακλυσμιαίες" αλλαγές στο άλλοτε πανίσχυρο εκδοτικό οργανισμό.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που έγιναν γνωστές ο  Φώτης Μπόμπολας κάλεσε εκτάκτως στο γραφείο του τους διευθυντές των εφημερίδων Έθνος και Έθνος της Κυριακής, της Ημερησίας και της αθλητικής εφημερίδας Goal. και τους ανακοίνωσε ότι θα εισηγηθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του "Πήγασος τα εξής :
Κλείνει το ημερήσιο φύλλο της Ημερησίας και μένει μόνο το φύλλο του Σαββάτου.

  Νοικιάζει τον τίτλο της εφημερίδας Gοal στον επιχειρηματία Μ. Ανδρουλιδάκη και καλεί τους εργαζόμενους εάν θέλουν να συνεργαστούν με τη νέα ιδιοκτησία.
Κλείνει άμεσα τις εφημερίδες Έθνος και Έθνος της Κυριακής εφαρμόζοντας το σχέδιο του Ελευθέρου Τύπου με την προοπτική να τα ανοίξει και πάλι σε μηδενική βάση.

Εκατοντάδες εργαζόμενοι βρίσκονται αυτή την ώρα έξω από τα γραφεία του 'Εθνους, φωνάζοντας συνθήματα εναντίον της εργοδοσίας και κρατώντας πανώ. Επικρατεί μεγάλη ένταση, η κυκλοφορία στους παρακείμενους δρόμους κοντά στο Έθνος (Δουκίσσης Πλακεντίας) διεξάγεται με δυσκολία, ενώ πριν λίγο κατέφθασε ισχυρή αστυνομική δύναμη.

Απεργία στο Πήγασο

Σε 48ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στα έντυπα και τις ιστοσελίδες του ομίλου «ΠΗΓΑΣΟΣ» έπειτα και από την απόφαση της ΕΣΗΕΑ απαιτώντας την ανάκληση της απόλυσης της δημοσιογράφου Πόπης Χριστοδουλίδου. "Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ κήρυξε 48ωρη απεργία στα έντυπα και τις ιστοσελίδες του...
Ομίλου ΠΗΓΑΣΟΣ (ΕΘΝΟΣ, ΗΜΕΡΗΣΙΑ, GOAL), από τις 06.00 το πρωί της Δευτέρας, 13 Ιουνίου έως και τις 06.00 το πρωί της Τετάρτης, 15 Ιουνίου 2011, απαιτώντας την ανάκληση της απειλής απόλυσης της συναδέλφου Πόπης Χριστοδουλίδου" υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ. Μάλιστα το διοικητικό συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ καταγγέλλει ότι "η απειλή απόλυσης της Πόπης Χριστοδουλίδου είναι αντισυνδικαλιστική (αφού η συνάδελφος ήταν επί χρόνια συνδικαλιστικός εκπρόσωπος στο «ΕΘΝΟΣ» και εξακολουθεί να αποτελεί «σημαία» των σωματείων μας στον Όμιλο…) και ιδιαιτέρως προκλητική ενέργεια, αφού ως δικαιολογία προβάλλεται η «παραγωγικότητα» μιας συναδέλφου που έφαγε τη ζωή της στο ρεπορτάζ για τη συγκεκριμένη εφημερίδα". "Με την απόπειρα απόλυσης της Πόπης Χριστοδουλίδου ο Όμιλος ΠΗΓΑΣΟΣ αποδεικνύει ότι δεν ενδιαφέρεται για την τύχη των ανθρώπων που δούλεψαν σκληρά για την ανάπτυξή του, ενώ ταυτόχρονα στέλνει «μήνυμα» ότι θα προσπαθήσει να τσακίσει κάθε φωνή αντίστασης για να επιβάλει μια δραματική υποβάθμιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων" καταλήγει η ανακοίνωση και καλεί τους ιδιοκτήτες του Ομίλου ΠΗΓΑΣΟΣ να ανακαλέσουν την απόλυση έστω και την τελευταία στιγμή προκειμένου "να αποφευχθεί μια μεγάλη σύγκρουση στο χώρο, μέσα σε συνθήκες απολύτως κρίσιμες".
Επόμενο >
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Obama.


Δεν το σχολιάζω.

Ό,τι και να πω θα είμαι εκτός θέματος
 

bobas

Μέλος
Εγγρ.
25 Σεπ 2005
Μηνύματα
1.701
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
16
Ρικομέξ: Προτεραιότητα στις αξιώσεις τραπεζών, όχι συγγενών των θυμάτων

   Οι αξιώσεις των τραπεζών προηγούνται αυτών των συγγενών των θυμάτων της Ρικομέξ, έκρινε ο Άρειος Πάγος. Δώδεκα χρόνια μετά το μεγάλο σεισμό της 7ης Σεπτεμβρίου 1999 (5,9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ), στον οποίο έχασαν τη ζωή τους 39 άνθρωποι από την κατάρρευση του εργοστασίου της Ρικομέξ, 10 συγγενείς τριών θυμάτων εξακολουθούν να μην μπορούν να πάρουν τις αποζημιώσεις τους.

Ειδικότερα, η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου (απόφαση 3/2011) έκανε δεκτή αίτηση της Εθνικής Τράπεζας και αναίρεσε εφετειακές αποφάσεις που είχαν δικαιώσει συγγενείς των θυμάτων της Ρικομέξ, κρίνοντας ότι οι απαιτήσεις των συγγενών των θυμάτων είναι προνομιούχες και προηγούνται των Τραπεζών.

Σύμφωνα με την εφετειακή απόφαση, οι συγγενείς των θυμάτων της Ρικομέξ προηγούνται στον τομέα των αξιώσεων (αποζημιώσεων κ.λπ.) των άλλων που έχουν οικονομικές απαιτήσεις από την εταιρεία, χωρίς χρονικούς περιορισμούς ως προς το χρόνο διενέργειας του πλειστηριασμού των ακινήτων που θα καλύψουν τις αξιώσεις των συγγενών κ.λπ. Αντίθετα, το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε ότι οι απαιτήσεις των Τραπεζών προηγούνται αυτών των συγγενών των θυμάτων της Ρικομέξ.

Αναλυτικότερα, εκπλειστηριάστηκαν δύο ακίνητα της Ρικομέξ προκειμένου όσοι διεκδικούν χρήματα να μπορέσουν να τα πάρουν. Μεταξύ αυτών ήταν και δέκα συγγενείς τριών θυμάτων που διεκδικούσαν να λάβουν τις αποζημιώσεις τους (για ψυχική οδύνη, διατροφή τέκνων κ.λπ.), συνολικού ύψους 1.060.658 ευρώ.

Οι συγγενείς κατατάχθηκαν σε προνομιακή θέση (τρίτη θέση) στον πίνακα των δανειστών, προκειμένου μετά τον πλειστηριασμό να λάβουν τα χρήματά τους πριν από άλλα πρόσωπα (φυσικά και νομικά) που διεκδικούν και αυτά χρηματικά ποσά. Αντίθετα, η Εθνική Τράπεζα έμεινε έξω από τον πίνακα.

Η Τράπεζα άσκησε αναίρεση επί της εφετειακής απόφασης. Οι αρεοπαγίτες, δεχόμενοι την αίτηση της Τράπεζας, έκριναν ότι το Εφετείο παραβίασε ευθέως το άρθρο 975 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και το άρθρο 31 του νόμου 1545/1985, γιατί δέχθηκε ότι οι απαιτήσεις των συγγενών των θυμάτων της Ρικομέξ είναι προνομιακές και κατατάχθηκαν στην τρίτη τάξη, «μολονότι προέκυψαν πριν από την τελευταία διετία από την ημερομηνία ορισμού του πρώτου πλειστηριασμού».

 

mariath

Μέλος
Εγγρ.
29 Απρ 2009
Μηνύματα
4.583
Κριτικές
6
Like
146
Πόντοι
16
Ρικομέξ: Προτεραιότητα στις αξιώσεις τραπεζών, όχι συγγενών των θυμάτων

bobas,

Δε φταις εσύ, το tvxs είναι που γράφει ασυναρτησίες στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Συγκεκριμένα, ο Άρειος Πάγος δεν κρίνει καμία υπόθεση επί της ουσίας. Δε βγάζει δηλαδή απόφαση επί της (όποιας) διαφοράς.  Το ανώτατο δικαστήριο κρίνει επί του αν η διαδικασία ήταν σύννομη ή όχι, δηλαδή αν οι δίκες έγιναν με τον νόμιμο ή όχι τρόπο.
Στην προκείμενη περίπτωση ο Α.Π. έκρινε ότι η διαδικασία ΔΕΝ ήταν σύννομη, δηλαδή έκρινε ότι κάποιοι νόμοι που ορίζουν τι πρέπει να λάβουν υπ' όψη τους οι προηγούμενοι δικαστές δεν τηρήθηκαν.
Το αποτέλεσμα μιας τέτοιας αναίρεσης δεν είναι η ανατροπή της απόφασης, είναι η κατάργησή της. Άρα η επανάληψη της δίκης στο Εφετείο.

Αν θες τη γνώμη μου, το φταίξιμο στην περίπτωση της Ricomex/αναίρεση (και στο ότι οι άνθρωποι ακόμα να πάρουν τα λεφτά που διεκδικούν) είναι των δικηγόρων τους. Αυτοί έπρεπε να προβλέψουν τις αιτίες που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν αναίρεση, και να τις προλάβουν προβαίνοντας στους κατάλληλους νομικούς χειρισμούς.
Βέβαια, των δικηγόρων είναι το φταίξιμο ΜΟΝΟ για την αναίρεση. Για το ότι η υπόθεση εκδικάστηκε 12 χρόνια μετά το γεγονός το φταίξιμο είναι της Ελληνικής Πολιτείας, που έχει στήσει ένα σύστημα δικαιοσύνης που δεν είναι ικανό να απονείμει δικαιοσύνη σύντομα και αποτελεσματικά. Και πρόσεξε: Με την αναίρεση δεν τελεσιδίκησε η υπόθεση. Με την αναίρεση ξεκινάει νέα δίκη (ποιος ξέρει σε πόσα χρόνια θα γίνει αυτή) που (υποτίθεται ότι) θα γίνει χωρίς τα δικονομικά λάθη της πρώτης.

Την περίπτωση της Ricomex τυχαίνει να την έχω παρακολουθήσει από κοντά:
1) Μένω κοντά και τότε (1999) επί 2-3 βδομάδες πήγαινα κάθε μέρα στον τόπο όπου παρακολουθούσα τα συνεργεία διάσωσης να αγωνίζονται να βγάλουν από τα ερείπεια ζωντανούς. Θυμάμαι ότι προς το τέλος η μυρωδιά που αναδιδόταν από τα ερείπια ήταν πολύ δυσάρεστη (σήψη πτωμάτων).
2) Γνώριζα λόγω επαγγελματικής σχέσης έναν εμπλεκόμενο στην υπόθεση (έχω να τον δω πριν από τότε). Δεν ήταν θύμα, δεν ήταν συγγενής, ήταν κατηγορούμενος, αλλά δεν ήταν από τους ιδιοκτήτες. Η ζωή του ανατράπηκε πλήρως λόγω της κατάρρευσης.
3) Δεν ξέρω αν έχει (πια) ξεμπλέξει. Ξέρω πάντως ότι δεν μπήκε ποτέ μέσα. Και δεν ξέρω αν του ζητάνε και αυτού τέτοιου ύψους αποζημιώσεις.

Αν θεωρήσουμε τους αιτούντες αποζημίωση λόγω θανάτων "κανονικούς" διάδικους και την Εθνική Τράπεζα "ισχυρό" διάδικο (αυτό γιατί η ΕΤΕ έχει άπειρα λεφτά, μέσα και δικηγόρους στη διάθεσή της για να πολεμήσει την υπόθεση ενώ οι συγκενείς των θυμάτων προφανώς λιγότερα), τότε βλέπει κανείς γιατί το σύστημα δικαιοσύνης είναι όχι μόνο ξεχαρβαλωμένο, αλλά και άδικο. Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να ξοδεύουν σε δικηγόρους, δικόσημα κλπ. μια δωδεκαετία (και βάλε) για να φτάσουν (ίσως) σε μια απόφαση. Για την ΕΤΕ αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. Για τους άλλους ΕΙΝΑΙ πρόβλημα, τόσο μεγάλο που κάποιοι ίσως τα παρατήσουν στην πορεία.

Σιχτίρ.
 

spry

Μέλος
Εγγρ.
2 Οκτ 2010
Μηνύματα
24
Like
0
Πόντοι
0
Απαγόρευση αναπαραγωγής από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. του «Καλημέρα Ήλιε»

Με μία ιδιαίτερα σκληρή επιστολή, η κόρη του Μάνου Λοΐζου, Μυρσίνη, επιτίθεται δριμύτατα στον Γ. Παπανδρέου, στην κυβέρνηση και στο ΠΑ.ΣΟ.Κ..

Ζητεί, μάλιστα, την απαγόρευση της ανάκρουσης του γνωστού και δημοφιλούς τραγουδιού του πατέρα της, «Καλημέρα Ήλιε», στις συγκεντρώσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ..

Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως ακολούθως:

Αθήνα 27/6/2011

ΑΠΟ: Μυρσίνη Λοΐζου
ΠΡΟΣ: Τον Πρωθυπουργό, και την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Το σύνολο των ΜΜΕ

Ανοιχτή Επιστολή στον Πρωθυπουργό, και την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ

«Κυρίες και Κύριοι της Κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ.

Γνωρίζω εκ των προτέρων, ότι αυτή η κίνησή μου είναι συμβολική, εν τούτοις η συνείδησή μου, και η αξιοπρέπειά μου ως ενεργού πολίτη μου επιβάλλει να σας γνωστοποιήσω τα εξής:

Ο πατέρας μου Μάνος Λοΐζος αγωνίστηκε με τον δικό του τρόπο, για αξίες όπως η Ελευθερία, η Δημοκρατία, και η Κοινωνική Δικαιοσύνη. Προσπάθησε να υπηρετήσει μέσω της τέχνης του, τα οράματα και τις αξίες ενός καταπιεζόμενου Λαού, ο οποίος με πολύ κόπο, αίμα και δάκρυα αγωνίστηκε για την Δημοκρατία, την οποία τόσο βάναυσα του την στερούσαν.

Αφού αυτός ο Λαός κατοχύρωσε με πολλούς αγώνες τα στοιχειώδη Δημοκρατικά δικαιώματα τα οποία στην Ευρώπη είχαν κατακτηθεί χρόνια πριν, έρχεστε σήμερα και όπου Δικαιώματα βάζετε ευκαιρίες. Τα Δικαιώματα στην εργασία, την υγεία, την Παιδεία, την ποιότητα ζωής, τον πολιτισμό, τα έχετε κάνει ένα απέραντο fast track έξυπνων επενδύσεων, ξεπουλώντας όχι μόνο τον Δημόσιο πλούτο αυτή της χώρας, αλλά και την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη.

Τόσα χρόνια σας ακούω να χρησιμοποιείτε το «Καλημέρα Ήλιε» στις Κομματικές σας συγκεντρώσεις. Παλιότερα, απλά με ενοχλούσε αισθητικά καθώς και με πλήγωνε, εξαιτίας αφενός της υποκρισίας σας, -διότι οι δικές σας αξίες επέβαλαν και έναν βαθιά εξουσιαστικό τρόπο ζωής, και δημιούργησαν σκλάβους αντί για ελεύθερους ανθρώπους, και ενεργούς πολίτες- και αφετέρου διότι οι δικές σας αξίες δεν έχουν καμία μα καμία σχέση με αυτό που προσπαθεί να πει το συγκεκριμένο τραγούδι.
Τώρα όμως πλέον εξοργίζομαι, γιατί δείχνει ότι δεν έχετε καταλάβει τίποτα από τους αγώνες του Λαού και των εργαζομένων, πράγματα τα οποία ενέπνευσαν τον πατέρα μου, και του έδωσαν και μια αντίστοιχη στάση ζωής στην καθημερινότητά του ως πολίτη, και στις σχέσεις του με τους συνανθρώπους του.

Το τραγούδι αυτό καλημερίζει τον Ήλιο, την ελπίδα, την αλληλεγγύη, και την προσμονή ενός ολόκληρου Λαού, για Δημοκρατία και Ελευθερία.

Εσείς όμως, είστε υπεύθυνοι για την πιο βαθιά, πνευματική, αξιακή, ηθική, και πολιτισμική καταχνιά που θα μπορούσε να έχει ποτέ αυτός ο τόπος.

Ως εκ τούτου, σας απαγορεύω ρητά και κατηγορηματικά, να χρησιμοποιείτε έργο ή μέρος του έργου του Μάνου Λοΐζου, σε οποιαδήποτε κομματική σας εκδήλωση ή δραστηριότητα.

Βέβαια ίσως να απαντήσετε ότι το έργο του Μάνου Λοΐζου ανήκει στον Λαό. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο όμως και η συγκεκριμένη πράξη εκ μέρους μου.

Επειδή όπως αποδείχτηκε δεν είστε, και ούτε ήσασταν ποτέ μέρος αυτού του Λαού, και δεν έχετε πλέον κανένα δικαίωμα και καμία νομιμοποίηση να συνεχίζετε να τον εξαπατάτε.

Ο Ήλιος άλλωστε, είναι δικός μας, και όχι δικός σας.

Δεν μπορεί κανείς να μας τον πάρει. Και δεν θα μας τον πάρει».

Μυρσίνη Λοϊζου


ΠΗΓΗ:
ΣΧΟΛΙΟ:ΤΙΜΗ ΣΟΥ!!ΕΥΓΕ!
 

Playboy $

Μέλος
Εγγρ.
15 Ιουν 2011
Μηνύματα
307
Like
0
Πόντοι
1
Πολυ ωραια κινηση αυτη απο την κυρια Λοιζου Μυρσινη
 

Επισκέπτης
πρεπει να απαγορευσουν στα μαντροσκυλα του πασοκ να μας κρυβουν και τον πραγματικο ηλιο απ τα χημικα
 

40DDD

Μέλος
Εγγρ.
29 Μαΐ 2011
Μηνύματα
3.729
Like
17
Πόντοι
16
Πολύ σκληρή ανακοίνωση πράγματι και όσο και χοντρόπετσοι να είναι άνθρωποι σαν τον Πάγκαλο, ο συμβολισμός και μόνο της κίνησης είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει συζητήσεις στο ΠΑΣΟΚ.
 

Επισκέπτης
..Παρεξηγήθηκες εσύ, ρε? Σου θίξαμε το ΠΑΣΟΚ?

Ε ρε συ ...
όταν ο άλλος παίρνει από 50.000€ εώς 200.000€ το χρόνο για να ψηφίζει ΠΑΣΟΚ,
το ίδιο και όλη η φάρα του,
λογικό είναι να τσινάει όταν εσύ βρίζεις το ΠΑΣΟΚ.
Αν δεν ήταν αυτό,
θα έκαναν ακόμη δουλειές που ταίριαζαν στα προσόντα τους
(φτυάρισμα κοπριάς , καθάρισμα καμπινέδων)
και θα βρώμαγε το στόμα τους από την πείνα.
 

Επισκέπτης
2o κραξιμο στην Γκερεκου απο τους "αγανακτισμενους".






και λεω εγω τωρα.....Ρε ζωα οταν την ψηφιζατε και τη βγαλατε βουλευτη, με μονο κτιτηριο οτι ηταν μοντελο-ηθοποιος ηταν καλη ? Τι περιμενατε δηλαδη να κανει, αντισταση στο Γιωργακη ?
 

spanky

Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2011
Μηνύματα
1.658
Like
2
Πόντοι
16
Οριστική απαγόρευση ανέγερσης μιναρέδων στην Ελβετία

Ως απαράδεκτες χαρακτήρισε το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τις προσφυγές μουσουλμανικών οργανώσεων, που υποστήριζαν ότι, η απαγόρευση ανέγερσης μιναρέδων στην Ελβετία, είναι αντίθετη με την Σύμβαση προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Το Δικαστήριο...



απέρριψε και κήρυξε απαράδεκτες τις προσφυγές των μουσουλμανικών οργανώσεων, με το αιτιολογικό ότι τα μέλη τους δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι υπήρξαν, άμεσα ή έμμεσα «θύματα» της σχετικής απόφασης των Ελβετικών αρχών καθώς και ότι, η απαγόρευση για ανέγερση μιναρέδων, δεν συνιστά παραβίαση της θρησκευτικής ελευθερίας και των διακρίσεων εξαιτίας της θρησκείας.

Read more:

καλημερα σας ελληνες !!
 

theodo

Μέλος
Εγγρ.
3 Ιουλ 2011
Μηνύματα
1.419
Like
0
Πόντοι
16

Κόσμος του Επενδυτή ΣΑΒΒΑΤΟ 25 - ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011
ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗ

Οι δεξιές Θέσεις πλησιάζουν την έννοια της φύσης (αφήνοντας ελεύθερες τις παρορμήσεις του πολίτη: ατομικισμός, ανταγωνισμός, αδιαφορία για τον άλλον κ,τ.λ), ενώ οι αριστερές Θέσεις προϋποθέτουν τη θυσία και την αυταπάρνηση. Παρά το γεγονός ότι η μαρξιστική και μη Αριστερά επαγγελλόταν έναν κόσμο ελευθερίας, αφθονίας, ισότητας, αδελφότητας, δικαιοσύνης κ.τ.λ., εντέλει -στον ιστορικό στίβο- αποδείχθηκε ότι τα κομμουνιστικά καθεστώτα διέλυσαν τον μύθο τους, ενώ τα φιλελεύθερα καθεστώτα βρήκαν τρόπους να παρακάμψουν θριαμβευτικά τα ιστορικά εμπόδια.


ο ΡΟΥΣΣΩ
«Όποια εκδοχή κι αν εξετάσουμε, αυτές οι διατυπώσεις της Δεξιάς συνιστούν ριζική άρνηση των θέσεων του Ρουσσώ ή της σχολής του Ρουσσώ. Περιγράφουν ουσιαστικά μια κοινωνία επιθετική, εγωιστική και επικίνδυνη. Η θέση της σχολής του Ρουσσώ, αντίθετα, είναι ότι ο άνθρωπος γεννιέται καλός, ήπιος και φιλειρηνικός- και αρχίζει να γίνεται κακός μόλις εμφανίζεται η ιδιοκτησία. Η κτήση αποτελεί έτσι το πρώτο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

Αυτή η ιδέα περιέπλεξε πολύ τα πράγματα, καθώς οδήγησε στο συμπέρασμα ότι ο "φυσικός" άνθρωπος του Ρουσσώ είναι μισός χριστιανός και μισός αριστερός: ήπιος, χωρίς προσωπικά συμφέροντα, με έμφυτη κλίση προς την ισότητα και έτοιμος νια αυταπάρνηση και εξομοίωση με τους άλλους. Όποιος όμως υιοθετεί με πίστη αυτές τις θέσεις διατρέχει τον κίνδυνο να διαψευστεί πικρά. Πλήθος ιστορικών εμπειριών έχει αναλάβει να δείξει ότι τούτο το σχήμα εξιδανικεύει χονδροειδώς μιαν αδύνατη και ανέφικτη κατάσταση πραγμάτων, που κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει ποτέ παρατηρήσει, ούτε καν ανάμεσα στα βρέφη. Η θρυλική ηπιότητα των κατοίκων του Μπαλί, όπως την περιέγραψε η Μάργκαρετ Μιντ τη δεκαετία του '30, δεν φαίνεται να αντανακλά μια κατάσταση που απαντά συχνά στη φαινομενολογία του ανθρώπου. Αυταπάρνηση, τάση προς την ισότητα, εξομοίωση δεν δείχνουν να αποτελούν έμφυτα γνωρίσματα: το πολύ πολύ να συνιστούν περιστασιακούς στόχους που επιτυγχάνονται σε αυστηρά ελεγχόμενες καταστάσεις.
Καθώς δεν υπάρχουν ούτε ιστορικές εμπειρίες ούτε εξελικτικές έρευνες (σχετικές δηλαδή με τη μελέτη της βρεφικής ανάπτυξης) που να μας επιτρέπουν να δεχθούμε την ύπαρξη κοινωνιών ή συναθροίσεων οι οποίες είναι από τη φύση τους ήπιες και ικανές για αυθόρμητη αυταπάρνηση, θα πρέπει να υποθέσουμε ότι η πολιτική αφετηρία του ανθρώπου βρίσκεται - κατά κάποιο τρόπο - στα δεξιά, πολύ κοντά σε ό,τι περιγράφουν τα προαναφερθέντα αξιώματα. Λόγω του "αρχέτυπου" χαρακτήρα τους, αυτά τα αξιώματα ενδέχεται να θυμίζουν τις πεποιθήσεις ενός μικρού παιδιού στις πρώτες του σχέσεις με τους άλλους: εγωκεντρικές, σχετικά επιθετικές, επιδεικτικές. Αν τούτα τα αξιώματα είναι φυσικά, τότε η ιδέα της Δεξιάς είναι επίσης φυσική, δεδομένου ότι εκφράζει έμφυτες θέσεις, προγενέστερες κάθε παρέμβασης και αδιάφορες για την (έστω και καιροσκοπική) αναγκαιότητα να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες και τα δικαιώματα των άλλων» (σ. 154-55).

Μπορει σήμερα να βρίσκουμε μια νεοδεξιά δεξαμενή με ανεπαίσθητο άρωμα Αριστεράς, ενώ το αντίθετο σπανίζει και μάλλον δεν υπάρχει. Η μυρωδιά της Δεξιάς, και πιο συγκεκριμένα της νέας Δεξιάς, απλώνεται κυριαρχικά σε όλη τη Δύση και επεκτείνεται στον υπόλοιπο κόσμο. Με αυτή τη διαπίστωση, ο Σιμόνε δεν εντοπίζει το πρόβλημα στις αμιγώς πολιτικές θέσεις, αλλά το διευρύνει στο «πνεύμα της εποχής», όπου η Δεξιά μεταμορφώνεται σε ατομικισμό, ιδιοκτησία, κατανάλωση, ελεύθερο χρόνο, μιντιακό σύμπαν, αμόκ για διασκέδαση, διόγκωση της επιθυμίας, παγκοσμιοποίηση, ταξίδια, κόσμο του θεάματος, λατρεία του χρήματος, κυριαρχία της όρασης κ.τ.λ. Στην ουσία, δεν πρόκειται για τη γνωστή μας πολιτική παράταξη, αλλά για έναν μαζικό πολιτισμό, ο οποίος σαρώνει κυριολεκτικά τις πρότερες μορφές ζωής, επιβάλλοντας έναν τρόπο ζωής που κατά τον Σιμόνε είναι «δεξιός» χωρίς καν να δηλώνεται.

«Η Δεξιά που έχουμε μπροστά μας δεν είναι πια πολιτική παράταξη, αλλά έχει καταστεί μια από τις οικουμενικές πτυχές της νεωτερικότητας, πανταχού παρούσα, φιλική, άπιαστη». Άρα, η Αριστερά πιθανότατα έχει πάψει να διαμορφώνει τον κόσμο -παρά το γεγονός ότι κατά το άμεσο παρελθόν είχε λάβει διαστάσεις πολιτικής θρησκείας -, με αποτέλεσμα το μέγα μέρος της ανθρωπότητας να στρέφεται εξ ενστίκτου προς τη Δεξιά. Με τα λόγια του Σιμόνε: Μήπως ο κόσμος είναι εγγενώς δεξιός;
Ως εκ τούτου, και για του λόγου το αληθές, επιχειρεί μιαν αντιπαράθεση των γενικών γνωρισμάτων Αριστεράς και Δεξιάς.
1. Αξίωμα της ανωτερότητας (εγώ είμαι ο πρώτος, εσύ δεν είσαι τίποτα) - σε αυτό η Αριστερά αντιτάσσει την ισότητα (που δεν είναι φυσική, αλλά αποτέλεσμα αγώνων).
2. Αξίωμα της ιδιοκτησίας (το δικό μου δεν το αγγίζει κανείς) - σε αυτό η Αριστερά απαντά με την ανακατανομή της ιδιοκτησίας.
3. Αξίωμα της ελευθερίας (κάνω αυτό που θέλω και όπως θέλω) - η Αριστερά αντιπροβάλλει τη θέση οτι το δημόσιο συμφέρον υπερτερεί του ατομικού).
4. Αξίωμα της μη παρέμβασης στη ζωή του άλλου - όπου η Αριστερά αποδέχεται την παρέμβαση εν ονόματι του δημόσιου συμφέροντος).
5. Κυριαρχία του ιδιωτικού επί του δημοσίου - (ενώ η Αριστερά υποστηρίζει ότι το δημόσιο συμφέρον υπερέχει για το καλό όλων).

Αν προσέξουμε τη γενική ροπή των αξιωμάτων, δεν θα δυσκολευτούμε να συμπεράνουμε ότι οι δεξιές θέσεις πλησιάζουν την έννοια της φύσης (αφήνοντας ελεύθερες τις παρορμήσεις του πολίτη: ατομικισμός, ανταγωνισμός, αδιαφορία για τον άλλον κ.τ.λ.), ενώ οι αριστερές θέσεις προϋποθέτουν τη θυσία και την αυταπάρνηση. Παρά το γεγονός ότι η μαρξιστική και μη Αριστερά επαγγελλόταν έναν κόσμο ελευθερίας, αφθονίας, ισότητας, αδελφότητας, δικαιοσύνης κ.τ.λ., εντέλει -στον ιστορικό στίβο- αποδείχθηκε ότι τα κομμουνιστικά καθεστώτα διέλυσαν τον μύθο τους, ενώ τα φιλελεύθερα καθεστώτα βρήκαν τρόπους να παρακάμψουν θριαμβευτικά τα ιστορικά εμπόδια. Ο αριστερός, με άλλα λόγια, θα πρέπει να στρέφεται κατά των βαθύτερων ενορμήσεών του, αν θέλει να παραμένει σύμφωνος με τις αρχές του, θα λέγαμε μάλιστα ότι θυμίζει κατά τι τον χριστιανό, ο οποίος αναμένει τα πάντα από το ιστορικό μέλλον, που πάντα αναγγέλλεται, αλλά ουδέποτε καταφθάνει. Επ' αυτού, το πείραμα της Σοβιετικής Ρωσίας μπορούμε να πούμε ότι ήταν καθοριστικό για τους πολιτικούς προσαατολισμούς τόσο των Ευρωπαίων όσο και των λαών στις άλλες ηπείρους. Χαρακτηριστικότατο είναι το καθεστώς της Κίνας, που αποδέχθηκε την ελεύθερη αγορά χωρίς να αποτάξει την πολιτική διακυβέρνηση του ενός κόμματος και τους ενός ανδρός.
Στην ιστορική διελκυστίνδα μεταξύ Δεξιάς και Αριστεράς, το πλέον ριζικό δεν είναι οι πολιτικές θέσεις και επαγγελίες, όπου προφανώς υπερέχει η Αριστερά, αλλά τα υλικοτεχνικά συμπαρομαρτούντα που συνδέονται άμεσα με τη ζωή και τις ανάγκες. Όταν ο Σιμόνε μιλάει για Δεξιά, εννοεί βέβαια τα «αξιώματα» που αναφέραμε, αλλά κυρίως προβάλλει τον κόσμο της υπερκατανάλωσης, της απόλαυσης, της μιντιακότητας και της νεωτερικότητας ως κατάκτηση της. Έτσι εξηγεί και το γνωστό γεγονός της συχνής «αποστασίας» των αριστερών προς τα δεξιά, ενώ το αντίθετο ολοένα και σπανίζει. Ενώ η Αριστερά οφείλει να θυμίζει διαρκώς το δέον, το καθήκον, την ιστορική επιταγή κ.τ.λ. (κρατώντας κάτι από θρησκευτικό τάγμα), η Δεξιά έχει φυσική σχέση με την κοινωνία, της αρκεί το είναι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Άρα, αρχομένου του 21ου αιώνα, η Αριστερά είναι αναγκασμένη να ανανεώσει τα επιχειρήματα της, να προσαρμόσει τη συνθηματολογία της στα νέα δεδομένα, με άλλα λόγια να κερδίσει τις μάζες που ήδη έχουν ταχθεί με τη νεωτερικότητα των αναγκών και των επιθυμιών.
Δύσκολο καθήκον, τρομερά δύσκολο• «ο χρόνος που απομένει είναι ελάχιστος».
 

forest

Ανώτερος
Εγγρ.
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.029
Κριτικές
54
Like
1.323
Πόντοι
8.225
Γιατι ο κόσμος πρέπει να ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑ?
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom