taz7,
Θα είμαι σύντομος, γιατί τη βαριέμαι, ειλικρινά, αυτή την κουβέντα.
Στο ίδιο στυλ:
Λέω αυτό που πιστεύω με βάση τη δική μου εμπειρία από την ενασχόλησή μου με τα μηχανάκια.
Κι εγώ το ίδιο.
οδηγώ μηχανές 35 χρόνια
49 χρόνια
και σε πίστα.
Το ίδιο.
Μεγάλο παιδί είσαι, δικό σου είναι το κεφάλι, ότι θέλεις κάνεις και αναλαμβάνεις την ευθύνη.
Α, γειά σου!
δεν κάνει (το φτηνό κράνος) καλύτερο, από ένα Arai των 700 ευρώ.
Είναι καλύτερο (όταν δεν χρειάζεσαι αυτά που προσφέρει το Arai) ακριβώς γιατί είναι φτηνότερο.
Το να ξεκουφαίνεσαι, να πιάνεσαι, να προσπαθείς να κρατήσεις σταθερό το κεφάλι σου και να μην βλέπεις καλά όπως μόνος σου λες ότι συμβαίνει με το φτηνό κράνος, είναι πράγματα που επίσης επηρεάζουν την ασφάλειά σου.
Μα, σου είπα, ΕΧΩ (και το φοράω) και το ακριβό. Αλλά σου είπα πότε. Ακριβώς για τους λόγους που λες. Δε θα πάω με το jet κράνος στη Λαμία!
η ικανότητά του να απορρόφα μέρος της κρούσης πριν αυτή φτάσει στο κεφάλι σου.
Δεν θα μπω σε τέτοια τεχνικά τώρα (που μπορώ πάντως). Σου είπα, τη βαριέμαι αυτή την κουβέντα.
η σοβαρότητα που το αντιμετωπίζουν οι ειδικοί.
Χέσε μας φίλε, με "τους ειδικούς"! Είμαι πιο ειδικός απ’ όλους αυτούς τους πιτσιρικάδες, ή τους συγκοινωνιολόγους, ή τους "δημοσιογράφους" του ειδικού τύπου που βγαίνουν κάθε τόσο να κάνουν τους δάσκαλους! Και να σου πω και κάτι ακόμα? Όταν εγώ έκανα το δάσκαλο, αυτοί δεν ήταν ακόμα ούτε στ' αρχίδια του πατέρα τους!
Οι στατιστικές λένε ότι τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα γίνονται ακριβώς στις συνθήκες που περιγράφεις.
Προφανώς.
Αφού σ’ αυτές τις συνθήκες διανύονται 10.000.000 ανθρωποχιλιόμετρα κάθε μέρα (τυχαίο το νούμερο) ενώ στις άλλες τις ακραίες (με Busa - τύπου - μπορεί να είναι και R1 - μη μας πουν ότι κάνουμε και διαφήμηση στη Suzuki) και 250km/h) διανύονται 5.000 ανθρωποχλιόμετρα τη μέρα, φυσικό είναι να υπάρχουν περισσότεροι θάνατοι στην πρώτη περίπτωση.
Και τα δυο νούμερα είναι τυχαία, αλλά η σχέση μεταξύ τους δεν είναι.
Είναι θέμα πιθανοτήτων, ελπίζω να καταλαβαίνεις τι λέω:
Έχεις μια δεξαμενή με 10.000.000 μπαλάκια, 98% απ’ αυτά είναι άσπρα, και 2% είναι μαύρα. Δηλαδή έχεις 200.000 μαύρα. Είναι τα παπιά.
Έχεις και ένα βαρέλι με 5.000 μπαλάκια, όπου 70% απ’ αυτά είναι άσπρα, και 30% είναι μαύρα. Δηλαδή εδώ έχεις 1.500 μαύρα μπαλάκια. Είναι τα Busa και τα R1.
Λες:
Θα πάρω δείγμα να εξετάσω 10% από τα μπαλάκια, από κάθε περίπτωση. Τυφλό δείγμα.
Και παίρνεις (στην τύχη, στο σκοτάδι, χωρίς να βλέπεις το χρώμα):
1.000.000 μπαλάκια από τη δεξαμενή, και 500 από το βαρέλι. Είναι το 10% κάθε περίπτωσης.
Οι πιθανότητες λένε ότι θα βρεις σ’ αυτά που πήρες:
Από τη δεξαμενή: 10.000.000 x 2% x 10% = 20.000 μαύρα μπαλάκια.
Από το βαρέλι: 5.000 x 30% x 10% = 150 μαύρα μπαλάκια.
Δηλαδή: Παρ’ ότι οι κίνδυνοι στην Β’ περίπτωση (ταξίδι με Busa και 250km/h) είναι μεγαλύτεροι (30%) απ’ ότι στην πόλη με παπί (που είναι 2%), οι νεκροί είναι περισσότεροι στην πόλη.
Γιατί κυκλοφορούν εκατομμύρια παπιά.
στην περίπτωση του ρολογιού ξέρεις από πριν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να πας στα 300 μέτρα και παίρνεις το φτηνό
Και στην περίπτωση του παπιού ξέρεις από πριν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να πας με πάνω από 110, επομένως αεροδυναμικές και τέτοια δεν σου χρειάζονται.
πιθανόν να μας διαβάζουν και νέα παιδιά που τώρα μπαίνουν στον κόσμο της μοτοσυκλέτας και καλό είναι να ξεκινάνε όσο το δυνατόν πιο σωστά.
Άκου, φίλε, ΕΧΩ παιδιά. Και σε διαβεβαιώνω πως τα έχω μάθει και τα δυο (με βάση τις δικές μου αντιλήψεις περί κίνησης, κινδύνων, τρόπου οδήγησης, νόμων κυκλοφορίας, κλπ) να είναι ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ.
Και να μην κινδυνεύουν, όσο αυτό είναι δυνατό.
Έχω καταφέρει δηλαδή ένα πολύ δύσκολο πράμα:
Να τους ΜΕΤΑΦΕΡΩ ένα κομμάτι από την πείρα μου. Που είναι δύσκολο, γιατί ως γνωστόν η πείρα δεν μεταφέρεται, αλλά αποκτάται.
Ας πούμε ότι κατάφερα να τα κάνω να αποκτήσουν πείρα γρήγορα.
Και είμαι περήφανος που (σ’ αυτόν τον τομέα) τα έχω καταφέρει καλά.