Παίδες το κράνος δεν το φοράς για να γλιτώνεις τις κλήσεις, το φοράς για να γλιτώσεις το κεφάλι σου άμα γίνει η στραβή.
Με αυτό το σκεπτικό όσα και να δώσεις λίγα είναι. Κατανοητό ότι ένα καλό κράνος μπορεί να κοστίζει περισσότερο από τον μισθό κάποιου αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να προσπαθήσει να φτάσει όσο πιο ψιλά γίνεται, κόβοντας από άλλα λιγότερο σημαντικά. (και σε σχέση με το κεφάλι σου όλα είναι λιγότερο σημαντικά)
Δεν πάει έτσι, φίλε.
Και επειδή έχω και απ' τα δυο (και Schuberth και ένα noname των 35 ευρώ) και είμαι ΣΙΓΟΥΡΑ πιο παλιός από σένα αυτά που θα σου πω σημείωσε τα, και μην παραπλανάς τον κόσμο.
Μερικά προσωπικά μου στοιχεία ακόμα:
-Έχω τρία (ναι, 3) μηχανάκια.
-Συνήθως ΔΕΝ φοράω κράνος.
-Ναι, το κράνος (το φτηνό) μου έχει σώσει το [δεν ξέρω τι, μάλλον το κρανίο όμως] όταν καρφώθηκα στην ευθεία και σταμάτησα σερνόμενος από το "γκουπ" που έκανε το κράνος όταν γκελάρισε στο πίσω ψαλίδι ενός ΙΧ που πήγαινε μπροστά μου. Μπήκα (χωρίς τη μηχανή) από κάτω του. Αυτό έγινε το 2007.
-Εγώ καταγδάρθηκα (να σου βάλω φωτογραφία?) αλλά δεν έσπασα τίποτα.
-Το (τότε) μηχανάκι (ένα 1.200) πήγε για πέταμα. Το έκανα δώρο στο μηχανικό μου για να καταλάβεις. Ήταν σε BBR (Broken Beyond Repair) κατάσταση. Το έκανε ανταλλακτικά γιατί παρά τη γενική καταστροφή, ο κινητήρας (και άλλα) δεν είχαν πάθει τίποτα.
-Ναι, έχω πληρώσει κλήσεις (και 20 μέρες άδεια-δίπλωμα) επειδή με έχουν πιάσει να μην φοράω κράνος.
-Ναι, έχω γλυτώσει και πολλές (επειδή τους ψήνω ότι δεν πρέπει να με γράψουν για κράνος) - δεν είναι όλοι οι μπάτσοι καθήκια.
-Το ένα από τα 3 μηχανάκι είναι Busa. Τελική, 300, όπως ίσως ξέρεις.
Το "φτηνό" κράνος δεν κάνει για πάνω από 150-160kmh. Ο αέρας σου παίρνει το κεφάλι, το τζάμι του κράνους κολλάει στη μύτη σου (είναι jet), ξεκουφαίνεσαι, ο λαιμός σου πιάνεται (αν πηγαίνεις μ' αυτό πολλή ώρα με πολλά χιλιόμετρα) από την κακή αεροδυναμική, τέτοια.
Οπότε για ταξείδι με το BUSA (που γίνεται σίγουρα με πάνω από 150 στο μεγαλύτερ μέρος του) φοράω το Shuberth των 600 ευρώ. Εκεί χρειάζεται, αλλά για τους λόγους που σου λέω, όχι για ασφάλεια.
Θέμα ασφαλείας ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ούτε με το φτηνό.
Ο λόγος είναι απλός:
Αν γίνει η στραβή με 200km/h, όχι το Shuberth των 600 ευρώ δε σε σώζει, αλλά ούτε ο θεός ο ίδιος. Είναι να μη γίνει η στραβή. Γιατί το (οποιοδήποτε) κράνος έχει αντοχή πολλαπλάσια απ' το κόκκαλο του κρανίου σου, και αυτό που θα πάθεις είναι ότι θα σπάσει ο αυχένας σου, όχι το κρανίο σου. ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ "σπάσει" το κράνος.
Όταν λοιπόν κινούμαι κάθε μέρα μέσα στην πόλη (που δεν περνάω τα 60-70km/h), τι να το κάνω το κράνος των 600 ευρώ, να με προστατέψει από τι?
Σα να μου λες ότι πρέπει να αγοράσεις το ρολόϊ των 10.000 ευρώ που πάει 300 μέτρα βαθειά στη θάλασσα, όταν το μόνο που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει είναι το μακροβούτι των 3 μέτρων βάθους.
Δεν έχουν νόημα τέτοιες υπερβολές.