Νέα

Πολεμική Αεροπορία/Αεροπλάνα

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα gabadoo
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 3K
  • Εμφανίσεις 176K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66

o palios

Μέλος
Εγγρ.
18 Οκτ 2007
Μηνύματα
953
Like
2
Πόντοι
6
palios, έχεις πολλά λάθη!

Τα βαλλιστικά αλεξίπτωτα με τα οποία είναι (προαιρετικά) εφοδιασμένα τα (ιδιωτικά) ultra-light, τα hang-glider, τα para-pente και γενικά μικρές κατασκευές γενικής αεροπορίας, δεν χρησιμεύουν στις περιπτώσεις που "...ο χειριστής δεν μπορεί να το προσγειώσει...". ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ τέτοια περίπτωση - αλλιώς δεν θα απογειωνόταν, εκτός κι αν φίλε palios, δεν το διατύπωσες σωστά.

Οι περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται τα βαλλιστικά αλεξίπτωτα στα ultra-light, hang-glider, para-pente κλπ είναι οτι η κατασκευή θα έχει διαλυθεί στον αέρα, θα έχουν σπάσει φτερά, θα έχει στρεβλώσει ο σκελετός κλπ κάτι που δεν είναι απίθανο, οπότε όχι μόνο δεν θα μπορεί να προσγειωθεί... αλλά δεν θα μπορεί καν να σταθεί στον αέρα! Στην πραγματικότητα θα πέφτει σαν πέτρα! Όχι διότι "...ο χειριστής δεν μπορεί να το προσγειώσει..."! Είναι σαν να λέμε οτι οι ζώνες ασφαλείας, οι αερόσακοι, οι πλευρικές μπάρες ασφαλείας και τα υπόλοιπα μέτρα ασφαλείας στα αυτοκίνητα τοποθετούνται μήπως και "...ο οδηγός δεν μπορεί να παρκάρει..."!

Η περίπτωση να τοποθετηθούν βαλλιστικά αλεξίπτωτα σε μεγάλα επιβατικά εμπορικά τζετ, είναι τόσο πιθανή όσο πιθανό είναι να φανεί αύριο το πρωί ο Ήλιος από την μεριά της Δύσης!
δεν εχω πολλα αυτο ηθελα να πω αλλα το διατυπωσα βιαστικα (λαθος θα μου πεις)
ειχα διαβασει ενα αρθρο που ανεφερε οτι γινονται καποιες ερευνες για να υπαρξει ενος ειδους αλεξιπτωτο για πιο βαρυα αεροσκαφη.
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Με κάλυψες κατά το μεγαλύτερο ποσοστό. Η απάντησή σου όμως μου δημιούτγησε ΚΑΙ ΝΕΕΣ απορίες!

- Είναι ασφαλές να μένει κάτω (μιλάω για συνθήκες μάχης – όχι ασκήσεις) ένα Α/Φ για τόση ώρα?  Ο ανεφοδιασμός πόση ώρα παίρνει?
- Το καταλαβαίνω αυτό, αλλά δεν υπάρχει ρεβέρσα (όπως στα επιβατικά) στους κινητήρες?
- "Απορρίπτεται" εννοείς το παρατάει?  Τρέχει το τζιπάκι να το μαζέψει?  ΟΛΑ ΑΥΤΑ είναι 15-20 λεπτά ΜΟΝΟ?
- Αυτή είναι άλλη μια απορία μου:  Το συρματόσχοινο (από όσο έχω δει στα αεροπλανοφόρα) δεν είναι βέβαια "σταθερό", αν ήταν θα έσπαγαν όλα.  Είναι "επιβραδυνόμενο", σα να ξετυλίγεται από κάποιο καρούλι το οποίο όμως είναι μερικώς φρεναρισμένο. Τι είδους φρένα είναι αυτά που κάνουν αυτή τη δουλειά?  Δίσκοι?
Απαντώ και πάλι με την σειρά που τέθηκαν οι ερωτήσεις:

  • [li]Δηλαδή κατά τη λογική σου ένα α/φος θα είναι στον αέρα όσο διαρκούν οι επιχειρήσεις? Θεωρώ την ερώτηση άστοχη. Σου απάντησα οτι η συσκευασία και επανατοποθέτηση του drag chute στο α/φος ώστε να είναι έτοιμο και πάλι για χρήση, είναι περίπου 15-20 λεπτά. Δεν είναι απαραίτητο η ομάδα επίγειας υποστήριξης να έχει μόνο ένα drag chute (λογικό ε?) αλλά θα μπορεί να επανατοποθετεί ήδη συσκευασμένα drag chute σε μικρότερο χρόνο. Άλλωστε, εάν το αλεξίπτωτο ανάσχεσης (όπως κάθε αλεξίπτωτο άλλωστε) ανοίξει και εκτεθεί σε βροχή, λάσπη, χιόνι κλπ (δεν γίνονται επιχειρήσεις μόνο με ηλιόλουστο καιρό) θα πρέπει να απλωθεί, στεγνώσει, αφυγρανθεί κλπ για να καλύπτει τα standards ασφαλείας και σωστής λειτουργίας. Άλλωστε, ένα α/φος ΜΠΟΡΕΙ να πετάξει και χωρίς drag chute αν χρειαστεί - δεν είναι απαραίτητο στοιχείο της πτητικής του ικανότητας![/li]
    [li]Τι εννοείς "ρεβέρσα"? [size=8pt]<--- EDIT βρε εγώ καταλαβαίνω τι ΛΑΘΟΣ εντύπωση έχεις αλλά επίτηδες ρωτάω για να σε πάω στο ΣΩΣΤΟ συμπέρασμα[/size][/li]
    [li]Ναι, το drag chute απορρίπτεται. Και τρέχει το αυτοκίνητο με τους σμηνίτες να το μαζέψει. Τόσο απλά! Απάντησα πως 15-20 λεπτά διαρκεί η διαδικασία συσκευασίας drag chute και επανατοποθέτησης στο α/φος. Εάν στο μεταξύ οι σμηνίτες πάνε για φραπέ ή να φάνε σουβλάκι, μπορεί να διαρκέσει παραπάνω. Άλλωστε να έχεις υπ΄ όψη πως ο χρόνος των 15-20 λεπτών δεν είναι τίποτα διότι ο εφοδιασμός με καύσιμα, επανεξοπλισμός, πλήρωση δεξαμενής O2 κλπ, κλπ, κλπ είναι διαδικασίες που μπορεί να διαρκέσουν από λίγα λεπτά μέχρι ώρες,[/li]
    [li]Τα συρματόσχοινα ανάσχεσης που επαναλαμβάνω υπάρχουν εγκατεστημένα στα περισσότερα Ελληνικά αεροδρόμια, ΦΥΣΙΚΑ και εκτελούν επιβραδυνόμενη ανάσχεση! Αν είναι δυνατόν να μην γινόταν αυτό για ένα α/φος 18-20 τόνων που έρχεται κι αγγίζει το έδαφος με 120-130 ΚIAS και τρομερά μεγάλη κινητική ενέργεια για να κρατηθεί από οποιοδήποτε συρματόσχοινο "στατικά"...! Δεν γίνονται αυτά! Τώρα το πως ακριβώς λειτουργούν δεν το ξέρω, υποθέτω θα είναι κάποιος συνδυασμός υδραυλικής και μηχανικής δράσης, αλλά δεν είμαι μηχανικός για να γνωρίζω. [size=8pt]<--- ΕDIT με πρόλαβε ο voltaire45 www.bourdela.tv/component/option,com_smf/Itemid,250/topic,22651.msg926287#msg926287]ΕΔΩ[/size][/li][/list[/URL]]

    Τέλος, και σαν συμπλήρωμα στο θέμα των drag chute και drag hooks, είναι τα drag nets δηλαδή σύστημα που θυμίζει δίχτυ ίδιο με αυτό που υπάρχει επίσης στα αεροπλανοφόρα, το οποίο υπάρχει επίσης εγκατεστημένο στα περισσότερα Ελληνικά αεροδρόμια και εκτείνεται όταν υπάρχει emergency.

    falcon12sfv8.jpg
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Απαντώ και πάλι με την σειρά που τέθηκαν οι ερωτήσεις:

  • [li]Δηλαδή κατά τη λογική σου ένα α/φος θα είναι στον αέρα όσο διαρκούν οι επιχειρήσεις? Θεωρώ την ερώτηση άστοχη. Σου απάντησα οτι η συσκευασία και επανατοποθέτηση του drag chute στο α/φος ώστε να είναι έτοιμο και πάλι για χρήση, είναι περίπου 15-20 λεπτά. Δεν είναι απαραίτητο η ομάδα επίγειας υποστήριξης να έχει μόνο ένα drag chute (λογικό ε?) αλλά θα μπορεί να επανατοποθετεί ήδη συσκευασμένα drag chute σε μικρότερο χρόνο. Άλλωστε, εάν το αλεξίπτωτο ανάσχεσης (όπως κάθε αλεξίπτωτο άλλωστε) ανοίξει και εκτεθεί σε βροχή, λάσπη, χιόνι κλπ (δεν γίνονται επιχειρήσεις μόνο με ηλιόλουστο καιρό) θα πρέπει να απλωθεί, στεγνώσει, αφυγρανθεί κλπ για να καλύπτει τα standards ασφαλείας και σωστής λειτουργίας. Άλλωστε, ένα α/φος ΜΠΟΡΕΙ να πετάξει και χωρίς drag chute αν χρειαστεί - δεν είναι απαραίτητο στοιχείο της πτητικής του ικανότητας![/li]
    [li]Τι εννοείς "ρεβέρσα"? [size=8pt]<--- EDIT βρε εγώ καταλαβαίνω τι ΛΑΘΟΣ εντύπωση έχεις αλλά επίτηδες ρωτάω για να σε πάω στο ΣΩΣΤΟ συμπέρασμα[/size][/li]
    [li]Ναι, το drag chute απορρίπτεται. Και τρέχει το αυτοκίνητο με τους σμηνίτες να το μαζέψει. Τόσο απλά! Απάντησα πως 15-20 λεπτά διαρκεί η διαδικασία συσκευασίας drag chute και επανατοποθέτησης στο α/φος. Εάν στο μεταξύ οι σμηνίτες πάνε για μεσημεριανό φαγητό ή να ρίξουν κανα πούτσο, μπορεί να διαρκέσει παραπάνω  :grin:[/li]
    [li]Τα συρματόσχοινα ανάσχεσης που επαναλαμβάνω υπάρχουν εγκατεστημένα στα περισσότερα Ελληνικά αεροδρόμια, ΦΥΣΙΚΑ και εκτελούν επιβραδυνόμενη ανάσχεση! Αν είναι δυνατόν να μην γινόταν αυτό για ένα α/φος 18-20 τόνων που έρχεται κι αγγίζει το έδαφος με 120-130 ΚIAS και τρομερά μεγάλη κινητική ενέργεια για να κρατηθεί από οποιοδήποτε συρματόσχοινο "στατικά"...! Δεν γίνονται αυτά! Τώρα το πως ακριβώς λειτουργούν δεν το ξέρω, υποθέτω θα είναι κάποιος συνδυασμός υδραυλικής και μηχανικής δράσης, αλλά δεν είμαι μηχανικός για να γνωρίζω. [size=8pt]<--- ΕDIT με πρόλαβε ο voltaire45 www.bourdela.tv/component/option,com_smf/Itemid,250/topic,22651.msg926287#msg926287]ΕΔΩ[/size][/li][/list[/URL]]

    Τέλος, και σαν συμπλήρωμα στο θέμα των drag chute και drag hooks, είναι τα drag nets δηλαδή σύστημα που θυμίζει δίχτυ ίδιο με αυτό που υπάρχει επίσης στα αεροπλανοφόρα, το οποίο υπάρχει επίσης εγκατεστημένο στα περισσότερα Ελληνικά αεροδρόμια και εκτείνεται όταν υπάρχει emergency.

    falcon12sfv8.jpg


  • Διακρίνω έναν ελαφρύ εκνευρισμό που δεν τον καταλαβαίνω, αλλά τον παραβλπεπω.  Δε ρωτάω για να κάνω τον έξυπνο, ρωτάω για να μάθω.  Με ενδιαφέρουν "τεχνικά" θέματα, και (όπως είπα) ξέρω λίγα στα θέματα που (φαίνεται ότι) ξέρεις πολλά.  Η πείρα μου σε πτήσεις είναι πολύ μικρή, δεκάδες ώρες (σολο) με weightshift.  Στην Κωπαϊδα αυτα.

    Από μάχες δεν ξέρω πολλά, και ιδίως σύγχρονες.  Αλλά απ' όσα έχω διαβάσει (κυρίως από την ιστορία του ΒΠΠ) ήταν ΠΟΛΥ ΚΡΙΣΙΜΟ να μην "καταλαμβάνονται" Α/Φ στο έδαφος σε φάσεις επανεξοπλισμού, ανεφοδιασμού κλπ, γιατί είναι ευάλωτα.  Η αεροναυμαχία του Midway μάλιστα (το καλοκαίρι του 1942) χάθηκε για τους Ιάπωνες ακριβώς για αυτό το λόγο, από λάθος του Γιαπωνέζου ναυάρχου.  Δεν πρόλαβαν να σηκωθούν απο τα αεροπλανοφόρα, και τους πρόλαβαν οι αμερικάνοι κάτω και τους ξέσκισαν.
    Σωστό αυτό που είπες για δεύτερο αλεξίπτωτο που περιμένει ΕΤΟΙΜΟ το αεροπλάνο, δε το είχα σκεφτεί.

    Με "ρεβέρσα" εννοώ το μηχανισμό πτερυγίων που υπάρχει στους κινητήρες των "μεγάλων επιβατικών jet", και τραβώντας τους μοχλούς thrust προς τα πίσω (κάτω απ' το idle point) βγαίνουν, και μπλοκάρουν τη ροή των καυσαερίων που πανε προς τα πίσω, και τα εκτρέπουν κατά 100 μοίρες (περίπου - ανάλογα με το αεροσκάφος) προσφέροντας πρόσθετη πέδηση (οπότε δεν ταλαιπωρούνται φρένα και λάστιχα).  Αποκλείεται να μην το ξέρεις.  Στη θέση αυτή των μοχλών ισχύος το thrust είναι μεγάλο, δεν είναι idle.

    Η ερώτησή μου είναι λοιπόν:  Μηχανισμό τέτοιο (ρεβέρσας), δεν έχουν τα μαχητικά?
    Μήπως η ύπαρξη afterburner ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ την δυνατότητα ύπαρξης ρεβέρσας?
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Τέλος, και σαν συμπλήρωμα στο θέμα των drag chute και drag hooks, είναι τα drag nets δηλαδή σύστημα που θυμίζει δίχτυ ίδιο με αυτό που υπάρχει επίσης στα αεροπλανοφόρα, το οποίο υπάρχει επίσης εγκατεστημένο στα περισσότερα Ελληνικά αεροδρόμια και εκτείνεται όταν υπάρχει emergency.

Στο τελευταίο αυτό (την ξέρω την ύπαρξη τους αυτών των "διχτιών" - όμως νομίζω ότι τέτοια δεν υπάρχουν στα αεροπλανοφόρα) νομίζω ότι αν ένα αεροπλάνο ΤΕΛΙΚΑ σταματήσει στο δίχτυ, μετά δεν πετάει (τουλάχιστον την ίδια μέρα). Πρέπει να περάσει επιθεώρηση.  Κάνω λάθος?

Είναι σωστικό μέσον δηλαδή (για να μη βγεί απ' το διάδρομο και σπάσει στα χωράφια), και όχι υποβοηθητικό προσγείωσης (όπως είναι το συρματόσχοινο).  Έτσι δεν είναι?
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
stavros51, quiz!

[size=12pt]Μπορεί ένα ελικοφόρο prop α/φος πχ C-130, ATR-42/72 να κάνει taxi με την ΟΠΙΣΘΕΝ?[/size]  :grin:

...κι αν ναι πως?  :huh:

Να βοηθήσω! ΝΑΙ μπορεί! Το θέμα είναι ΠΩΣ? Έεεεελα εύκολο είναι!

Φίλε Path,

1) Στο computer που είμαι τώρα, δυστυχώς δεν μπορώ να δω τα video που παρέθεσες.  Μου ζητάει κάποιο Active-x control που δεν έχω καταφέρει να εγκαταστήσω. Θα τα δώ το βράδυ στο σπίτι.

2) Η ερώτησή σου (quiz) πάντως είναι όντως εύκολη:  Αν η προπέλα είναι μεταβλητού βήματος (οι περισσότερες είναι), τότε με μεταβολή του βήματος τέτοια ώστε το "βίδωμα" της προπέλλας να γίνεται ανάποδα μέσα στον αέρα, προφανώς το σκάφος ωθείται προς τα πίσω (η προπέλλα φυσάει εμπρός).

Επειδή μένω κοντά στο Τατόϊ, και αν υπάρχει κάτι ενδιαφέρον παρακαλοθώ (με κιάλια) το τι γίνεται, και ακούω και τους ήχους που παράγονται, σε πληροφορώ ότι είναι χαρακτηριστικότατος ο ήχος του fethering στο C-130 (σπάνια έρχεται τέτοιο, αλλά έρχεται), το οποίο προσγειώνεται, δε σβήνει κινητήρες, κάθεται 5-10 λεπτά και ξαναφεύγει.

Το ξέρεις ότι υπάρχουν και πλοία που έχουν τον ίδιο μηχανισμό στις προπέλες τους?  Το reverse δε γίνεται με αναστροφή της κίνησης της προπέλας, αλλά με αναστροφή της γωνίας των blades!

Verstellpropeller_eines_Hurtigrutenschiffes.jpg

 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
Το ξέρεις ότι υπάρχουν και πλοία που έχουν τον ίδιο μηχανισμό στις προπέλες τους?  Το reverse δε γίνεται με αναστροφή της κίνησης της προπέλας, αλλά με αναστροφή της γωνίας των blades!

Ναι, αλλά μάγκες ήταν οι παλιοί καπετανέοι που δένανε με τις "τουμπάτες" μηχανές.
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
S-70 Aegean Hawk

Κλικ στις φωτο για μεγιστοποίηση


 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
AB-205 SAR ΠΑ

Κλικ στις φωτο για μεγιστοποίηση


 

Y13

Σεβαστός
Εγγρ.
18 Σεπ 2007
Μηνύματα
2.579
Like
5.252
Πόντοι
1.056
Ναι, αλλά μάγκες ήταν οι παλιοί καπετανέοι που δένανε με τις "τουμπάτες" μηχανές.

Το συστημα με το μεταβλητο βημα για τις προπελες των πλοιων εινει το PITCH,οπως και στα συγχρονα ελικοφορα ATR,DASH κλπ.Και φιλικα οι μηχανες δεν ηταν ΤΟΥΜΠΑΤΕΣ αλλα ΤΟΥΜΠΑΡΙΣΤΕΣ.Οταν ηθελε ο Καπετανιος να κανει αναποδα το πλοιο (τα πλοια κανουν αναποδα ΟΧΙ οπισθεν και δενουν δεν ΠΑΡΑΚΑΡΟΥΝ)τοτε ο μηχανικος εσβηνε και εβαζε μπρος και παλι με αντιθετη φορα  ;).
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
...πάμε για κάτι ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΟ?

Κλικ στις φωτο για μεγιστοποίηση


 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom